3 Haziran 1937 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

3 Haziran 1937 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

Sayfaya ait küpürler

Mecliste dünkü müzakereler Polis teşkilâtı kanunundan 2 madde müstesna diğerleri kabul kabul - edildi Sıhhiye - vekili, tıp
 Almanya, İspanya işinin çabuk bitirilmesini istiyor Bir kaç Alman alayımn Ispanyaya gönderilmesi duşlinülmlıs, fakat bundan
 Dük dö Vindsor bugün Bn. Warfieldle evlenıyor Nikâh resminden sonra Avusturyaya gıderek balayını orada geçırecekler Yarın...
 Emir Abdullah bu sabah geldi Muhterem misafirimiz şehrimizde beş gün kalacak, Beylerbeyi sarayında oturacak...
 -Mühim bir ziyaret Alman Harıcıye Nazırı Yugoslavya, Bulgaristan | ve Macaristana gidiyor ; Berlin 2 (A.A.) — Hariciye Namırı

a el ugün sahife sahife m me —— - — Mw “İ Sene 19 — No. 6690 — Fiati her Üre $ kuruş PERŞEMBE 3 Haziran 1937 Telefon: 24240 (İdare):—24249 (Tahrir) —-24248 (Müdür) — 20113 (Klişe) Almanya, Ispanya işinin çabuk bitirilmesini istiyor! Bir kaç Alman an alayının Ispanyaya gönderilmesi düşünülmüş, fakat bundan vazgeçilmiştir Politika vaziyetindeki yük devam ediyor. Almanya ve Italyanın ademi müdahale komitesine avdetlerini temin edecek bir yol araniyor İburnal gazetesine | rını inkâr etmektedir. yor: o Gazetelerin Diğer taraftan kontrolü gayri müm- Yazıdıklarından vazih bir surette an- | kün bazı şayialara göre, bugünkü Al laşıldığına göre, bürada, İspanyada | manyanın en mühim Nazırlarından üstünlük meselesinin o üç veya dört | biri, pazar akşamı yapılan o kabine hâfta içinde halli için Franko ordu- | toplantısında, «Valansiya haydutla- Sunun kat'i ve nihai gayretine güve | rının pek az bir zaman zarfında iş- hilmektedir. Bununla beraber Al | lerinin bitirilmesi için bir kaç Alman manlar; bü gayrete büyük miktarda | alayının İspanyaya ihraç edilmesini İnsan ve levazım göndermek suretile | şiddetle taleb etmiştir. Fakat B. Von Yardım etmek niyetinde bulundukları (Devamı 4 üncü sahifede) Mecliste dünkü müzakereler Polis teşkilâtı kanunundan 2 madde müstesna na diğerleri kabul kabul edildi Sıhhiye . vekili, tıp cili, ap tahsil eden talebelerin nasıl yetiştirileceğini anlattı ve Ankarada ikinci bir hastabakıcı mektebi açılacağını söyledi Ankara 2 (Telefon) — Bügün, B. Hilmi Uranın” başkanlığında top- (* İânâi mecliste; polis teşkilât ka- # hunu müzaköre edilmiş ve Dahil (5 Ye encümeninin talebi üzerine mez- kür encümene gönderilen 12 inci madde ile bütçe encümenine tevdi i madde müs- ğer madde- İesna olarak kanunun leri Kabul olunmuştur İlk söz alan bsyan Nakiye Elgün, hâlen kadrodi bulunduğu muay- yön şartları” ifa edemedikleri için terfi hakkını kazansmıyacak olan ve (Devamı 4 üncü sahifede) Dük dö Vindsor bugün Bn. Warfieldle le eilelişör Nikâh resminden sonra onra Âvusturyaya| giderek balayını dei geçirecekler Paris 2 (a...) Yarın saat 11,30 da Memis belediye resi, Cande şato- Sundâ Dük dö Windsor ile bayan Wal- Vs Warfield'in (eski madam Simpson). €vlenme törenini yapacaktır. Bu me- Tasime pekaz kişi davet olunmuştur. Yalnız beş gazeteci bulunacaktır. Da- Yetliler arasında, 17 senedenberi Dü- kün yanında çalışen şoförü de vardır. Tours 2 (A.A.) — Medeni nikâh, Ş&tonun salonunda kıyılacaklır, Dint hikâh merasimi ise musiki salonunda Yapılacaktır. Bu maksadia salona bir mihrep konmuştur. Gelin de dahil oi- anak üzere merasimde bulunan bütün Kadınlar şapka giyeceklerdir. Tours 2 YA.A.) — Cande şatosunun etrafında büyük bir falalyet ve hare- ket hüküm sürmektedir. Şatoda Dük dö Windsorun izdivacına müteallik Kazırlıklar yapılmaktadır. Bütün davetliler, şimdi buraya gel- MİŞ bulunuyorlar. Dük ve Düşös de Windsor, yarın aks gani otomobille Laroche-Migennes'e gideceklerdir. Avüsturyada Carinthiö'g Bitmek üzere orada trene binecekleri Zannolunmaktadır. Dük dö Vindsör ve Bayan Warfield B. Refik Saydam Bayan Nakiye Elgün Emir Abdullah bu sabah geldi Muhterem misafirimiz şehrimizde beş gün kalacak, Beylerbeyi sarayında oturacak Emir Abdullah Ankarapalastaki süvarede Atatürkle birlikte Mühim bir ziyaret | Alman Hariciye Nazırı Yugoslavya, Bulgaristan ve Macaristana gidiyor ta içindi Yugoslavya, Bulgaristan ve Macaristan © payıtahtlarını ziyaret edecektir. Muhtelif sınıftan 20 çocukla görüştük. Küçükler büyükleri na- sıl görüyorlar? Ne olmak istiyorlar? Babalarının, analarının yaşa- yışlarını nasıl buluyorlar? Yeryüzünde olup bitenler hakkında ne düşünüyorlar? Bü- tün bunları bu 20 çocuğun ağzın- dan dinliyeceksiniz. Bu yirmi çocuğun fikirlerini okuduktan sonra içlerinden fikirlerini en beğendiğinize rey vereceksiniz. Fikirleri en çok beğenilen çocuğa rey ve- renler arasında birinci gelene: İkinciye 15 lira, üçüncüye 10 lira, on üçüncüye kadar da Bundan başka: Ellineiye kadar birer kitap, yü- yüzüncüye kadar 50 «Ev hesabı defteri» verilecektir, Anketimizi sabırsızlıkla BEKLEYİNİZ Üç gündehberi Ankarada bülun- nan Maveriyi Erden Eniiri Abdullah, bu sabah Ankara ekspresine bağlı hususi bir vagonla şelirimize gel miştir. Muhterem misafirimiz, Haydarpa- şa istasyonunda meitsimle karşi” lanmıştır. - Emir Abdullah Haydarpa- şa rıhtımında kendisine tahsis edi- len motörle doğruca Beylerbeyi sara» yına gitmiştir. Hükümetimiz, -muhterem Emirin İstanbulda kalacağı beş gün için ikâ- metine Beylörbeyi sarayını ve emrine | bir motörle bir de otomobil tahsis et- | miştir. Emir Abdullah, şehrimizin muhte- lif semtlerini ziyaret edecektir. Emir Abdullah -Ankaradan ve Ata- türkle görüşmelerinden büyük bir memnuniyetle bahsetmektedir. Ankaradan hareket Ankara 2 (Telefonla) — Maverayi | Erden Emiri Abdullah bu akşam eksprese bağlanan hususi — Nerde öldün?... 4 a vörümmme — İspanyadal... — İtalyan mısın, Alman mı?... vagonla | ANKARA, İstanbula - hareket “etmiştir. * Emir, istasyonda Başvekil İsmet İnönü, Ha- riçiye Vekil vekili B, Şükrü Saraçoğ- lu, Atatürk namına seryaver,-Ankâ- Ta valisi B. Nevzad Tandoğan, mevki kumandanı, merkez “kumrandanı, "emniyet müdürü “ve -kordiplomatiğe Mensup zövot tarafından uğurlandı- tör. Bir ihtiram kıtası selâm resmini ifa etti. Emir Abdullah hareketlerinden ev- vel Bâşvekil B. İsmet İnönüne, bü- yük bir teessürle ayrıldığını, bura dan Arabistana hayır ve böşaret gö- türeceğini söyledi Başvekilin ziyafeti Ankara 2 (A.A) — Altes Emir Ab- dullah bugün öğleden evvel Harbiye okulunu gezmişler ve saat 13-oluzda Başbakan İsmet İnönü .tarafından Anadolu klübünde şereflerine bir öğ- le. ziyafeti. vermiştir. : Alete Emir Abdullah saat. 16 da İngiliz sefare- tinde maslahatgüzar tarafından ve- rilen çayda hazır bulunmuştur. | | | aram