3 Haziran 1937 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 3

3 Haziran 1937 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 3

ç emen zı Mi 8 Haziran 1937 — - Türk - Bulgar fren anlaşması Ayın yedisinde İstanbulda bir konferans toplanıyor Hükümetimizle Bulgaristan arasın- da müşterek bir tren tarifesi yapılma» #1 için bundan bir müddet evvel Sof- yaya iki murahhas gönderilmişti. İki taraf arasında tam bir anlaşma ile ne- ticelenen bu müzakereleri müteakip Ankaraya giden murahhaslarımız Sof- Yadaki görüşmeleri etrafnda Nafış Vekâletine izahat vermişlerdir. Vekâ- let bu hususta tedkikat yapmış ve Sof- dan birçok murahhaslar iştirak ede- cektir. Sofyadan da bir murahhas he- Yeti gelecektir. Heyet bugünlerde bek- foransta daha ziyade feferrüat üzerin- de konuşulacak, Sofya müzakerelerin» de verilen kararlar gözden geçirile- rek tasvibe arzedilecektir. Güye, ihraç maddelerinin Avrupa» Ya kâradan nakli için iki memleket arasındd ucuz ve müşterek bir tarife tanzim ve kabulünden ibarettir. Bu Sayede emteanın naklinde tüccar hiç * bİF müşkülâta maruz kalmıyacaktır. Türk - Bulgar tren anlaşması mesud bir Râdise olarak telâkki edilmektedir, Bulediyenin Periye bankasına olan borcu 1909 tarihinde belediyenin Periye istikraz ettiği borcun ö- denmesi için hamillerle belediye ara- sında bir anlaşma yapılmıştı. Anlaş- maya göre harbi umumiye iştirakimiz- den son anlaşma farihine kadar geçen taksitlere aid kuponlar koparılmadan hâmiller namına? hareket eden Os- manlı bankası tarafından aynen be lediyeye teslim edilecek, Bu kuponla- Tâ mukabil belediye hiç bir tediyede bulunamıyacakta. Bu sefer, elli bin lira raddesinde bu- Yunan taksitin tediyesi arasmda hâ- mMillerin elinde bulunan tahvilât se- Medlerinden çoğunda nakdi mukabili eksizin aynen belediyeye verile Cek olan kuponların mevcud olmadi- $I görülmüş, bunun üzerine belediye bunun sebebini Osmanlı bankasından. sormuştur, Osmanlı bankasının mer- kezinden sorduktan sonra belediyeye Verdiği cevap kanaat verici mahiyet- te olduğundan taksit mukabili olan Pâra Osmanlı bankasına yatırılmıştır. Somadan festival komitesine bir müracaat Somadan bir muallim belediyeye bir Mektup göndermiş, Somanın eski mer- kezi olan Tarhal köyünde Anadolu- Run hiç bir tarafında misline tesadüf €dilmiyen halk oyunları olduğunu bil. direrek bu köy halkından bir grupun İstanbul festivali için celbedilmesini 'iştr. Somadan gelen bu mek- tup festival komitesinde tedkik edile- cektir, Adalarda araba miktarı artıyor Yaz münasebetile Adaların araba ih- tiyacının arttığını gören belediye, İs tanbulun muhtelif semtlerindeki ara» baların Adaya nakletmeleri için ara- arı teşvik etmiştir. Bazi arabacı- lar bunu kabul ederek Adalarda çalış- Mağı kabul etmişlerdir. Bü suretle Adalardaki araba miktarı yetmişe ba- Miğ olmuştur. €dilen çarelerin en iyisi şimdi bulun» ŞEHİR HABERLERİ Doğurabilir miyiz? Memba suları Belediye bunların nakli şeklini tedkik ediyor Belediyenin süt meselesini hallet- mek üzere tedkiklere başladığını yaz- mıştık. Belediye, süt meselesinden baş- ka şehrin içme suyu işini de ele al- mağa karar vermiştir. Evkaf müdürlüğünün Taşdelen ve Defne su membalarını kısabir z& manda islah ederek bu iki suyu halka emniyet verecek bir şekilde satmağa çıkarması çok isabetli bir hareket ola- rak telâkki edilmekle beraber, bunun bütün şehrin su ihtiyacını karşılama» ğa kifayet eden bir teşebbüs de olma- dığı görülmektedir. Belediye içme su- larının membalarından nasıl getirilip, nasıl “satıldığını tedkike başlamıştır. Bu tedkiklerden sonra su meselesinin ne şekilde haliedileceğine dair kati bir karar verecektir. Floryanın ağaçlandırma işi 30 mayıs tarihli nüshamızda Flor- yanın ağ için Ziraat ve- kâletinin faaliyetinden bahsederken ilkbaharda iki bin ağaç dikildiği, son- baharda daha 10 bin ağaç dikileceği, bu işle bir ziraat mühendisinin meş- *gul olduğu yazılmıştı. Ağaç dikme işi- le zrant değil bir orman mühendisi meşgul olmaktadır. Bu noktayı tav- zih ederiz. Zehirlenme vakaları Bir kişi bayat yemekten, 4 kişi de peynirden zehirlendiler Haliç vapurları idaresi kapıcıların- dan Ali Mahmud dün öğleyin birlo- 'kantada yemek yemiş, bilâhare Balat- taki vazifesi başma gelmiştir. AH Mahmud, az sonra ihtilâçlar içinde çırpınmağa başlamış, ve bir tarafa yr kılıp kalmıştır. İdare müfettişlerinden Nezmi derhal zabıtaya müracaat ede- rek zehirlenme vakasını bildirmiş, AH tedavi altıma alınmıştır. Zabıta; lâzım geleni tahkikatı yapmaktadır. Mah- müudun bayat yemeken zehirlendiği zannediliyor. Beyazıdda Sarnıçlı kanda oturan Osman, İbrahim, Mehmed ve. Bekir “isimlerinde dört arkadaş de bir bakkal dan alarak yedikleri peynirden zehir- lenmişler ve polis tarafından Gureba hastanesine kaldırılmışlardır.. Bir »tomobil kısmen yandı Mehmedin idaresindeki oto- raobil, dün Şişliden geçerken, motör kısmı tutuşmuş ve kısmen yandığı halde söndürülmüştür. Akşam Kız sanat mekteplerinde diploma tevzii Akşam kız sanat mekteplerinin din- lolma dağıtma merasimi 15 haziranda yapılacaktır. Bu mekteplerden geçen ve evvelki seneler mezun olanların diplomaları verilmemişti. Bu mers- simde her üç senenin mezunlerina ald diplomalar verilecektir. Ayni zaman- da mekteplerdeki mozunların bu sene- Hi işlerini gösteren bir sergi açılacak- tır. zengin olsun, fakir olsun, ya yol pa- rasından affedilir. Bir çocuk çiğniyen kamyonun şoförü muhakeme ediliyor Şoför çocuğun birdenbire meydana çıkarak kamyona çarptığını söylüyor Şoför Nihadın idaresindeki kam- yon evvelki gün akşamı üzeri Kuruçeş- meden köprüye doğru gelirken yolda komisyoncu B, Necatinin atı yaşla- rındaki kızı Gülnihale çarparak par- çalayıp ölümüne sebebiyet vermişti. Bu feci kazaya sebebiyet veren şoför Nihadın muhakemesine dün akşam Ü- geri asliye dördüncü ceza mahkeme- sinde başlarımıştır. Nihad kazayi şöyle Je anlutmaktadır; — Kuruçeşme Nakliyat kollektif şirketine aid kamyona yirmi balye yükliyerek muhtelif Ccarethanelere bırakmak üzere saat on altı buçuk sı- ralarında Kuruçeşmeden hareket et- tim. Yolun sağ tarafından ve ve$ati 15-20 kilometre süratle geliyordum. Ortaköyde Hamidiye çeşmesi önüne geldiğim sırada önümde bir adam pey- da oldu ve kornayı çalmağa başla” dım. O sırada sağ taraftar da bir tram- yay Bebeğe doğru gidiyordu. Tram- yaydan on adım kadar ayrıldığım sr- rad birdenbire otomobilin önünde pa- çavra yığını gibi birşey gördüm. Ne olduğunu anlamağa vakit kalmadan gördüğüm şey otomobilin ön çamurlu guna çarptı. Birdenbire direksiyonu sağa çevirerek kamyonu durdurdum. Aşağıya indiğim zaman bir çocuğun arka tekerlek altmder ezilmiş olduğu- nu gördüm. Ahali toplandı ve ben de gelen polislerle beraber karakola git- tim. Kaza yerinde bulunanlardan işitti gims nazaran çiğnenen çocuğu ablası kovalıyormuş. Böylece koşarak yolun sol tarafından sağ tarafına geçmek İs- temişler ve o hızla koşarken otomobile çarpmış, Fakat ben bunun farkına varamadım. Vaka şahidi Ortaköy mezarcısı Ha- san da gördüklerini şöyle anlatmıştır; — Yol kenarındaki lokmacı dükkü- nında idim, Sokakta bir bağırma du- yarak çıktığım zaman küçük çocuğu kamyonun ön tekerleğinin altında gördüm. O esnada şoför kamyonu Sa» ğa doğru çevirerek durdurdu bu defa da arka tekerlek çocuğun üzerinden geçli ve tamamile ezdi. Kaza esnasın- da oradan tramvay geçtiğini görme dim. Cavid adındaki diğer bir şahid ka- zayı yapan kamyonun içinde şoförün yanında oturduğunu söyliyerek; — Kamyon çeşme önünden geçer- Deniz banyoları! Itfaiye müdürü Eski tarzda ahşap tesisata izin verilmiyecek Fenerbahçe sahillerinde ötedenbe- ri eski bazı deniz banyoları vardı, Belediye, bu çirkin manzaraya niha- yet vermek üzere geçen sene bunları ortadan kaldırmıştı. Bu sene bazı müteşebbisler, bura- nın deniz banyosu ihtiyacını Karşıla- mak üzere deniz hamamları tesisi için belediyeye müracaat etmişler ve ken- dilerine ruhsatiye verilmiştir. Bu ruh- satı alsinlardan bir kısmının sahilin güzelliğini bozacak şekilde deniz bari- yosu yaptıkları ve burayı çirkinleştir- dikleri hakkında belediyeye bir şikâ- yet yapılmışlır. Yapılan şikâyet ehem- rniyetle telâkki edilmiş ve Fenerbahçe gibi İstanbulun en güzel bir semtinin. bu suretle çirkinleştirilmesine müsa- ade edilmemesi münasip görülmüş- tür, Deniz banyoları hakkinda yapı- lan talimata uygun olmıyan banyo tesis edenlerin banyoları kaldırılacak ve bunun yerine muntazam binalar yapılması alâkadarlara tebliğ edilecek- tir. İki işçi üzerlerine düşen balyeden yaralandılar Tahmil, tahliye amelesinden Selim ile Said, dün şamandırada bağlı bir küçük mavnaya demir çubuklar /bo- şaltmaktalar iken kazacn düşen bir de- mir balyesile ağır surette yaralanmış» lar ve Beyoğlu hastanesine kaldırı- mışlardır. «. Yahud da bir altm madalya ile taltif edilirlerdi!.. yl” 5 Haziranda gelecek ve bir rapor verecek Taç giyme merasiminde bulunmak üzere Londreya giden itfaiye müdürü İhsan, Londradar Paris, Berlin ve Vi- yanaya gitmiştir. İtfaiye müdürü, bu şehirlerde itfaiye teşkilâtını, bilhassa hava tehlikesine karşı halkı korumak için alınan tedbirleri tedkik eftikter sonra 5 haziranda şehrimize gelecek- tir. - B. İhsan burada, gördükleri hak- kında reislik makamına bir rapor ve- recektir. İstanbul #faiyesinde gas mesköleri ve bilhass& futüşucu mad- delerle çıkan yangınların söndürülme. dım etmek için kâfi teşkilât yoktur. 'B. İhsanın raporu bilhassa bu noksa- nın tamamlanması bakımından fay- dalı olscaktır. Belediye bu hususta tedbir almak için yeni bazı kararlar verecek ve bunun masrafını temin edecek bir gelir memba bulacaktır. Karısını yaraladı Kasımpaşada oturan Ömer ismin- de biri, Beyoğlundan geçerken, kârı sının akrabasından birile gezmekte olduğunu görmüş ve buna kızarak bi- çakla bayan Müşerrefi ellerinden yar ralamıştır. ii yy eliz 7 wv YK öç 47 | Mağ ği AE sn diye hiç çocuksuz yaşıyanlar ol- Doğuramaz mıyız? Şu şöhret denilen şey bazan ne kadar kolay elde ediliyor. Meselâ şu Sofyada karnından çocuk çıkan erkek... Bu adamcağız ne büyük bir ke madalya ile taltif etmeli...