4 Haziran 1937 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

4 Haziran 1937 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

Sağ açık Smistik TU Bu pazar Fenerbahçenin yıldönü- münü kutlamak üzere hazırladığı spor bayramında Fenerbahçe ile kar- şılaşacak ölan Viyananın Rapld takı. mu, İstanbula hareketinden evvel mü- him bir maç yapmığtır. Bu maç 30 ma» yıs pazar günü Admira ile Rapid ara- sında oynanmıştır. Bu maçın Avus- turya şampiyonunu tayin noktasın- dan büyük bir ehemmiyeti vardı. Çün- kü Admira Rapid'e yenildiği takdirde Austria bir puan farkla şampiyon ola» Caklı, Bu maçta Admira büyük bir tehli- ke geçirmiştir. Çünkü maçın neticesi- ne bakılırsa Admira'nın mağlüp ol- mak tehlikesine düştüğü görülür. Oyunun ilk devresi 2-2 berabere bit- miş, ikinci devrede iki taraf da ancak birer sayı yapmağa muvaffak olmuş- lardır, Admira-Rapid maçının böyle berabere bitmesi Adlmira İle AustHayı puan puane vaziyeline getirmiş ve Admira ancak gol farkile Avusturya şampiyonu olmuşlur. Rapid İstanbula göndereceği takım xadrosunu şöyle tesbit etmiştir: Kaleci: Krausam - sağ müdafi; Wagner - sol müdafi: Luef - sağ mu- avin; Probst - orta muavin: Smis- tik 1. yahud Merkel - sol muavin: Sko- umal - sağ açık: Smistik Ir. - sağ iç; Flegel - merkez muhacim: Binder - 80l iç: Holec - sol açık Pesser, İhtiyat olarak da şu oyuncular gel mektedir: Müdafi Runa; muavin Hed- zlersky; muhacim Aurednik ve Hav- licek. Rapid pazar günü Admire ile yaptı- ği maça şu takımla çıkmıştır: Kaleci: Raftl - sağ müdafi Runa - sol müdafi: Luef - sağ muavin: Probst- merkez muâyin: Skoumal - sol mua çin! Redzlersky - sâğ açık Smistik TL, a Sağ iç Plegel Viyananın Rapid | İstanbula gelirken Avusturya ei Admira ir İle 3- 3 berabere kaldı sağ Iç Flegel - merkez muhacim: Bin- der - sol iç: Holec - sol açık: Pesser, Buna bakılırsa Avusturya şampiyo- nu Admira ile 3-3 berabere kalmak muvaffakıyetini gösteren takımdan kaleci Raftli müstesna olmak Üzere bütün oyuncular İstanbula gelmekte- dir. Hücum hattıise Viyanada son maçı oynıyan hücum hattının ayni- dir, Rapid bir kaç sene evvel Giaskova, gitmiş ve orada İskoçyanın en kuv- vetii takımı olan Glascow Rangers ta- kımile 3-3 berabere kalmiş, teknik oyu» nile çok iyi bir tesir bırakmıştı. İstan- bula gelecek takımda İskoçya seya- hatini yapmış olan takımdan beş o- yuncu bulunmaktadır; bunlar da Wagner Smistik TI. Skoumal, Binder ve Pesser'dir. Bunlardan dördü ta- kımdaki mevkilerini muhafaza et- mekte, yalnız o zaman sağ muavin oy- nıyan Wagner şimdi sağ müdafi oy- namaktsidır. Fenerbahçenin Rapid karşısına na- sıl bir takım çıkaracağını kati olarak bilmiyoruz. Fakat Yaşarın sükatlığı devam ettiğine göre son Güneş ma çında çıkardığı: Hüsameddin Lebib Sedad M. Reşad OAylan Cövad Fikret Esad Namık Naci Niyazi | Şeklini muhafaza edeceğini ve bel- ki de daha muvaffak oldukları görül- düğü için Naciyi sağ açık, Niyaziyi sağ iç oynatacağını zannediyoruz. İstanbula hiç gelmemiş olan Rapi- din Fenerbahçe karşısında nasl bir netice alacağını kestirmek güçtür. Fakat takımda Wagner, Probost, Sınls- tik 1, Smistik I.. Binderve Pesser gibi Viyana futbolünün tanmmış si maları bulunduğuna göre Fenerbah- i Duhuliye 29 Kuruştur., Orta muhacim Brinder Sol iç Holec Ee Sol açık Pesser çenin bu takım karşısında hayli güç- lük çekeceğini tehmin etmek olmaz, Rapidin en tehlikeli oyuncula- ri iki açıkla orta muhacimdir. Admi. raileson maçta üç gölün yapılmasın- da da gene bu üç muhacimin büyük te bir hücüm hattını tulmağa muvaf- fak olabilecek midir?. Fene muavin hattı on kuvvetli ÜATAfı olmal. la beraber bunu ancak pazar günü anlıyacağız. Fenerin hücum hattına gelince Rapidin tecrübeli müdafaası karşısında gol çıkarıp çıkaramıyacağı noktası bir tarafa bırakılırsa herhal. de bu müdafayi zorlıyacağı tabildir. Bilhassa Fikretin, oyun tarzını yerli fatbolcüler gibi bilmiyen Viyanalılar karşısında çok muvaffak olması, her zaman şehid olduğumuz gibi Avru- palı futboleüleri şaşırtan çalımlarilş onlara müşkül dakikalar yaratması ihtimali pek kuvvetlidir. Fenerbahçelilerin kendi sahaların. da ve çimen sahada oynamağa ülışık olmalarına mukabil Viyanali futbol. cülerin de maçlarını umumiyetle çi. men sahalarda yaptıklarını unutma» mak lâzımdır. Bu noktada, maçın Zevkli bir şekilde geçeceğine bir işaret sayılabilir, Galatasaray - Ankaragücü karşılaşması İstanbul Futbol Ajanlığından: Mit küme karşılaşmalarından Güâlatasa- Tay - Ankaragücü karşılaşması 6 Ha- zim 1937 Pazar günü Taksim Stadyo- munda saat 16 da yapılacaktır. 1 — Maş hakemi İzmir mıntaka, sından Bay Fehmldir. 8 — Fiatlar Balkon 100, Tribün 50, eşi 4 Haziran 1997 Sekiz senedenberi kaybolan çocuk Fabrikatör bu defa da oğlu zannettiği çocuğun yabancı İzmir 2 (Akşam) — Bir babanın evlâdını kaybetmesi kadar feci birşey tasavvur edilebilir mi? Bursada vakti le bir çocuk kaybolma vakası olmuş- tur. Bu vaka sekiz seneliktir. Bursada fabrikatör B. Mehmed, sekiz sene ev- vel üç çocuğu ve diğer aile efradile Uludağa gezmeğe gitmişti. Üç çocuk, kar üzerinde oynarken, bu yayrular- dan biri ortadan kaybolmuş, uzun süren araştırmalar, çocuğun buluna- mamasile neticelenmişii, B. Mehmed şimdi tabaklık yapmaktadır. Fabrika- sında bir çocuk işçi vardır, kazancı yerindedir. kaybettiği yavrusunu se- kiz senedenberi durmadan aramış, fakat bulamamıştır. Çocuğunu bul- mak için şimdiye kadar İstanbul, İz- mir, Aydın ve diğer vilâyetlerde araş- e yampış, hattâ bazı açık göz- ler; civarında Buca nahiyesinde Baytar B, Azizin yanındadır, 'Demiştir. Bn. Beytiye ve Emine, İzmire gelmşiler ve baytar B. Azizin (Şadi) adındaki çocuğunu gizlice gör müşlerdir. B, Mehmedin kaybolan oğ- lunun adı da (Sadi) idi, İsim müşa- behetine çehre müşabeheti de inzi- mam etmiş, bunun ürerine Bn. Bey- tiye jandarma komutanlığına müra- cant ederek çocuğu istemiş, yıldınm işaretli telgrafla B. Mehmed ve baba- s1 B. Ali de İzmire çağrılmış ve gel mişlerdir. Müddelumiliğe haber verildiği için çocuk, jandarma komutanlığına geti- rilmiş ve B. Mehmed, vücudunda bazı İzler bulunduğunu söylemiş, elbiseleri olduğunu anladı — Çocuk benimdir, hattâ ebesi do- ğurttuğu vakit, ebesinin kocası (Şadi) adımı taşıdığı için ben de çocuğumun adını (Şadi) koydum. Fakat iki çocuk arasındaki müşabehet bu derecede olabilir. Kaybolan çocuğun babasının elindeki fotografileri gördüm. Tibkı Şadi. € Diyor. Fabrikatör B, Mehmed, şimdiye ka- dar oğlunu bulabilmek içinon bin lira masraf etmiştir. Küçük (Şadi) ye şu sunlleri sormuş: — Sen dağda iken ormana gittin mi? Seni kim alıp götürdü? Şadi, tabil bunlardan ademi malü- mat beyan etmiş, B. Mehmed, kendi Oğlu zannile çocuğu takib ederek tut- mauş, öpmüş, koklamış, gözyaşı dök- müş, — Sen benim kaybolan yavrum- sun. Demiş, kendisine birde fotograf göstermiştir. Bu fotograf, kaybolan Sadinin küçüklük resini idi. Şadi, bu resmi görünce: — Benim resmim. Demiştir. Yalnız Sedinin küçükken yere düşerek dudağında kalmış olan yırtık izi, Şadide yoktur. B. Mehmed, Şadinin, kendi oğlu olmadığı bu de- İada anlayınca fevknlâde müleessir bir halde Bursaya avdet etmiştir. Güreşler nihayet yapılıyor Baş pehlivanlarımız cumartesi akşamı Amerikalı ile karşılaşacaklar Günlerdenberi dedikodusu devam eden güreşler nihayet bu cumartesi akşamı taksim stadyormunda yapıla- caktır. Amerikan boğası Komarın meydan okumaları karşısında Türkiye birin- mıntakalardan şehrimze gelmeğe baş- lamışlardır, Bu güreşlere iştirak et- mek üzer eski Trkiye ikincisi Cemal de İstanbula gelmiştir. Geçen hafta Bilecikte Bulgar Or- manskiye yağlı güreşte mağlüb olan 'Adapazarlı Arif, ve Bulgaristanda yaptığı bir yağlı güreşte Yorgi Hacı- yuvana yenilen Molla Mehmed cu- martesi akşamı Bulgar pehlivanlarile revanş maçı yapacaklardır. Amerikalıya çıkacak pehlivanları- mız da Türkiye birincisi “Tekirdağlı Hüseyin ile eski Türkiye ikinelsi Ce- mal ve Mülâyim pehlivanlardır. Ha- kem heyetinin yarın bunlardan han- gisinin Amerikalı fe güreşeceğini tayin edecektir. Doktordan aldığı Taporin hasta ol- ğunu bildiren Dinarlı Mehmed ise bu güreşlerden alınacak neticeye gö- re on beş gün sonra Amerikalı flo kar- şılaşıp karşılaşmıyacağını haber ve- receğini söylemektedir ki son güreş müsabakalarında hiç bir derecesi ol- muyan bu güreşçinin ileri sürdüğü bu şart gayet manasız addedilmektedir, Balıkesir bölgesi Ilg maçları Balıkesir (Akşam) — Balıkesir böl gesinin Marmara kümesi lig maçları ikinci haftası olan pazar günü Ben- dırma Doğanspor takımı ile Gönen Doğanspor takımı Bandırma sahasın- da ve Bandırma İdman Yurdu ile Gönen İdman Yurdu takımı da Gö nen sahasında karşılaşmışlardır. Bandırmada yapılan maçta Ban dırma Doğanspor takımı sıfira karşi iki sayı ile galip gelmiştir. Gönendeki maç İse, gayri nizami vaziyetten do- layı Gönen İdman Yurdu hükmen mağlüp addedilmiştir, Bilâhare hususi mahiyette olmak Üzere yapılan bir maçta Bandırma İdman Yurdu ikiye karşı beş gölle gâr lip gelmiştir. Önümüzdeki hafta Bandırma İd- man Yurdu Aydıncık spor takımile Edincik sahasında karşılaşacaktır.