6 Haziran 1937 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 10

6 Haziran 1937 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 10

KA 10 BAŞMAKALEDEN MABAAT Bir Haftalık Tarih (Başı 1 inelde) sma attı de dahili siyasetleri dolayısile lüzum vardı, Fakat hariçteki tesiri Alman- yanm aleyhinde olmuştur. Almanya Doyçland hâdisesinden sonra mağdur bir vaziyette dinyanm karşısına çık- saydı hez halde daha fazla itibar ve sevgi kâzanırdı, Doyçlanâ ve Afmeira hâdiseleri bi: ribirini takip edince, dünya kısa bir zaman en fena ihtimalleri beklemiş- tir. Işin açıkçası, Ispanya ile Alman- ya arasında resmen harp ilân edilme- miş, fakat silâhia karşılıklı tecavüz- ler olmuştur. Yani iki memleket ara- smda #deta kısa bir harp başlamış ve bitmiştir. Yangın yayılmasın diye... merika da dahil olduğu halde bütün dünya, hâdisenin etrafa açılmaması için bütün kuvvetile Uğ- Taşmıştır, Memnuniyet uyandıran t&- © raf şudur ki, bu saniyede harbe cid- den taraftar kimse bulunmadığı, en © ağır bir tecrübeden geçmiştir. Sarfedilen emekler iyi netice vere- cek gibi görünüyor. Almanları ve talyanları tatmin edecek birtakım ka. yitler konularak hâdisenin kapanma- 81 ve iki memleketin Londradaki İs- panyaya Karışmazlık (o Komitesine| dönmeleri beklenebilir, Mesele işi bu kadarda bırakmamak tadır. Son hâdiseler olmazdan evvel © Karışmazlık Komitesinin bir komis- © yonu, Ispanyadaki ecnebi gönüllüleri- nin çekilmesi ve mütareke kurulması “ hakkmda bir proje hazırlamış ve 27 devlete tebliğ etmişti. Ispanyadaki! hâdise, dünya sulhünün nekadar bü- 'yük tehlikelere maruz olduğunu isbat ettiğine göre, projenin herkes tara- fından ciddi bir surette tetkik eğil © mesi ve müşterek bir harekete geçil- mesi temenni edilecek bir şeydir. Bu işte en rolü Amerika oyna- yabilir. Mussolininin silâksızlanma işi “İçin milletlerarası bir konferans top- lanması hakkmda Röosevelt'i teseb- büse davet etmesi, ümit verici bir bâ- lir. “Japonyada demokrasi vrupa ciddi bir harp tehlikesi atlattığı sıralarda Japonyada da çok mühim bir kabine ve #istem “değişikliği olmuştur. © Birkaç aydanberi Japonyada Ha- yashi kabinesi iş başında bulunuyor- du, Ekseriyet olmadığı için parlâmen- toyu dağıtmış, yeni intihap yaptır- mış. Fakat bu intihaplarda da ekal * Jiyette kalmıştı. Ana kamundaki hak ve hürriyetlerin korunmasını istiyen iki büyük demokrat fırka (Minseiki “ve Selyukai) kabineye şiddetle muha- | “Yifu. Hayashi bir taraftan Hariciye Nazırı Sato ile beraber dahilde ve ha- y içte bir itidal siyaseti kurmıya ve ortalığı teskine çalışıyor, bir taraftan "da Showakai isminde yeni bir sağ firkasına ve askeri unsurlara daya- ik işi yürütmiye uğraşıyordu. © 28 Mayısta iki büyük siyasi fırka * birleşti. 30 Mayısta Ayan Reisi Prens once, hükümetin istifası zaruretin- açıkça bahsetti, Kabinenin ekser ızası da bu fikre döndüler, General “Hayashi çekildi. Prens Konoe demok- prensiplerine bağlı bir kabinenin b geçti. Demokrasinin her yerde zaferi İİ lam demokrasinin galebesi, dünyanın bugünkü gidişi bakı- | dan çok dikkate değer bir hâdise. , Geçenlerde Belçikada B. Van Zee. Jand, faşist zümreye karşı kahir bir be kazanmıştı. Geçen hafta Fele- 3 arı iki yüz mermiye belki | Dün GSeceki Amerikan Boğası, Bizim Cemal Pehl Fakat Bulgara İ pıldı. ir müsabaka başladı ve | sında nuna düşerek kendisi döndü. Fukat iki sırtı birden yere gelme. mişti. Hakem, yenik vaziyete gelme. sini kolluyordu. Tam bu sada Bul| gar yendiğini iddla ederek sahadan çıktı. Halbuki profesyonel nizamı mu cibince, ikl sırtını $ saniye yerde tut. ması icap ederdi. Hakem heyeti, Bulgarm bu haksız ve mânasız itirazmı saymıyarak ken. disini müttefikan mağlüp ilân etti. PES ETTİ İkinci güreşi, Mülâyimle Kiro Deli. ormanesko yaptılar. Çok sıkı bir gü. reş oldu. Mülâyim pek hâkim güreş- tiyse de 54 dakika, Bulgarı yenmek için uğraşmıya mecbur kaldı. 54 Ün. dil dakikada baş kıskacıyla Bulgarın tam sırtını yere getirirken Bulgar pes | etti, | SON GÜREŞ 3 üncü olarak Amerikalı ile Cemal pehlivan rmge çıktılar. Daha (görü. müşte Amerikalmın hem cüssece, hem küvvetçe Cemalden pek kuvvetli ol. duğu göze çarpıyordu. Nitekim, | ilk oyunlarla Cemali yere düşüren Ame. rikalı, biraz müsaadeli güreşme VÜ.| zünden #ırtmı yere getirmedi. Halka bir iki oyun göstermek maksadile ye. nici oyunları kaptıkça boşaltarak 14 kada ciddi bir oyun aldığı ra'ada, Ce. meli çevirirken Cemal bileğinin incin. diğini Iddia ederek müsabakayı ter. ketti, Böylece Cemâlin Amerikslı a. yarında hattâ onu deneyecek bir kud. rette bulunmadığı meydana çıktı, — | Mağlübiyetin bu şekildeki tezahil. rü, Mülâyimi hiddetlendirdi ve Ame. rikalıya: “.- Aramızda bir Tekirdeğir, bir| de ben varım. Başka Türk pehlivan. larını bu Amerikalıya sıra ile yendi. receğimize evvelâ beni tutsun, beni haklarsa Tekirdağlıyı tutar.,, dedi. | Amerikalı, bu daveti memnuniyetle | kabul etti. Müsabaka tarihi kendia. ralarmda, kararlaştırılacaktır. Ankarada Ok Sporu Tecrübeleri Ankara, 5 (Tan muhabirinden) — İstanbul Türk Spor Kurumunun da - veti üzerine gelen okçu B. Necmettin Okyay ve B, Vakkas Okatan bugün Ankara hipodrömünda spor idareci- leri ve bir çok spor sevenler karşı - smda ok atma tecrübeleri yaptılar. B- Necmettin, bu Türk sporunun tarihini anlattı. Türk Spor Kurumu, bu İşe büyük bir ehemmiyet vermektedir. Bir Günde 38 Kişi Yakalandı Dün, hareket halinde bulunan tram vaylara atlıyan 38 kişi yakalanmıştır. 31 kişiden para cezası alınmıştır. Ankara İmar ayni yolda büyük bir muvaf- diyet elde etmiştir. Son umumi in- âpta Felemenk faşist fırkası tama. mile ezilmiştir. Elinde ancak dört me- bus kalıyor, Thtilâ! aleyhtarı, demok- Tat fırkanm başında bulunan Dr, Co- 1983 intihabındaki reylerden 40 fazla rey kazanmıştır. © Fransada Blum hükümetinin kısa 'bir tecrtibe diye baş'ıyan hükümeti» nin bu hafta içinde bir seneyi doldur ir, demokrasi gidişinin dünyada | niden hâkim olduğunu teyit eden| diğer bir hüdisedir. İ “ Görülüyor ki, dünyanm her yerinde krasi ve sulh cereyanı gittikçe saha kazanıyor. Hele Ispanya- “daki korkunç hâdiseler, mevzii bir mahiyette kalabildikten sonra sulhün ve demokrasinin atisi hakkımda tama- | İle nikbin olmak caizdir. Ahmet Emin YALMAN liğin Müdürü Çekildi Ankara, 5 (TAN) — Ankara Imar müdürü B, Semih Rüstem istifa et - miştir. B. Semih Rüstem Dahiliye ve- kâletindeki Belediyeler Imar Heyeti Fen şefliğine tayin edilmiştir. dakika kadar oyaladı. 14 Uncü daki. f Parise Seyahat 1 nci seyahat 18 Haziranda LOYD EKSPRBS vapurile ve Bi- rindizi - Roma -Milin tarikik İnci mevki 225 lira 2 nci mevki 175 lira 3 ncü spesial - ikinci şömendöfer 135 ira Bu fiyatlarda pasaport, vizeler ve şidip gelmek bileti dahildir. “NAK,, Seyahat Acentalığı Galata Rıhtım Cad. 7 Tel. 43128. İ Güreşlerde ivana Galip Pes Ettiren Mülâyim Pehlivan Amerikalıya Meyadn Okudu Dün gece Taksim stadyumunda Amerikadan gelen (Amerikan Boğası) namile maruf Bulkumar'la Cemal pehlivanın güreşi ya- Bu güreşten evvel Molla Mehmetle Bulgar Yorgi Yuvanof ara- 5 inci dakikada Molla.Mehmet, bir sarma ve kol kapmasile altına çevirdiği Bulgarın mukabil oyu- Bir İngiliz Filosu | İskenderiyeye Gidiyor Roma, 5 (TAN) — İskenderiyeden verilen haberlere göre 22 İngiliz zırh. | ısı yakmda Mısırm bu limanına g€-| lecek ve bir müddet orada kalacak. tır. BU KOLAY ve ÇABUK TEDBİR SAYESİNDE CAZIB BIR Güzellikte olan BU TENİ Temin edebilir. ve dostlarınızı hayrette bırakabilirsiniz. Erkekler, yağlı, çirkin bir burundan, parlıyan bir cild- den ve açık mesamelerden sızan yağlı maddelerden çe- kinirler. Bu yağlı maddeler, pudranıza karışarak küçük ve sert taneler teşkil ile me- sameleri tahriş eder ve da- ha fazla açılmalarına sebep olur. Bunun için hemen yeni ve su geçmez Tokalon pud- rasını kullanınız. Bu pudra- dan parmak uçlarınıza bi- raz alınız, ve bir su barda- ğına batırınız. Göreceksiniz ki pudra ve parmak uçları- niz islanmamıştır. Bu yeni Tokalon pudrasınmn terki- binde krem köpüğü vardır. Yağmurlu havalarda, deniz banyolarında veya sıcak bir salonda dans ederek terle- diğinizde kat'iyyen sabit kalır. Şayanı hayret yeni renkleri, tene cazip bir gü- zellik verir. Erkekler, böyle yeni tenleri çılgınca sever- ler. Cilde o derece nüfuz e- i, görenler pudra kul- landığmızın o farkına bile varmazlar, Bu yeni pudra- nın yeni renkleri büyük mali fedakârlıklara mal ol- duğu halde pudranın fiyatı arttırılmamıştır. KAPİTAL Tarihin sırrmı çözen KARL N| MARKS'm bu abide eseri, Hikmeti Kıvılcımlı tarafından ALMANCA aslmdan türkçeye aynen çevrildi. Emekçi Kütübhanesi, ŞİMDİLİK her ayın Tinde, forma halinde neş rediyor, Kapak içleri lügat ve isti Jâh izahlarile dolu olarak, forma s1 5 kuruştur, Her kitabet ve ba- yide bulunur. İve bu fark bilâ hüküm atmacaktır. Istanbul Gayrimübadiller Komisyonundan 2. No, o Semti ve mahallesi Hisseye göre muhammen Sokağı Emlâk No. Cinsi ve hissesi Beyazıt Tavşantaşı Kuzguncuk Bostancı Beylerbeyi Yedikule Fatih Sultan Mehmet Eyüp Süleyman Subaşı Samatya Hacı Hüseyin ağa Kadıköy Caferağa Boyacıköy Eyüp Süleyman Subaşı U Erenköy Kozyatağı Kâgir tonos dükkânm 500 Açık ar- Xa his. turna 66,500 metre arsa " Kalaycı E. Hacı Kaymak 100 Y. Menteşe Çatalçeşme 152 metre arsa 100 Üstünde odaları olan Demir parmaklıklı kâgir diükkânm 100/120 his. 198 metre arsa Çamlıca caddesi 1100 Kapılı zart E. 15 Mü, Harita: 70 E. 42 Y.85 Z.15Y, 11 E.27 X. 21-21/1 E.45 Y.85 Çatalçeşme 160 Açık sr“ tırma E. Kâtolik kilisesi Ahşap hane 440 X. Gültekin Silivrikapı cad. 20210 metre hosta - nm 3/24 his, 18370 metre bosta- nın 127,5/240 his, Üstünde odaları olan kâgir dükkânın >. his. Bahçeli kâgir ga - rajm 14/35 his. 276.90 metre arsa © Münzevi 2500 Kapali kışla cad. zari Narlıkapı ve Kuleli 600 Açık ar- tırma 1500 Kapalı zari 560 Açık ar tırmâ 11022 metre bostanın 2500 Kapsli 3k his, zarf Münhedim dükkânlar 1350 E.4M1 Y:90 ES Bahariye caddesi Yani kalfa Münzevi kışla cad. Eve Y.25 Kokarpmar mevkii Suadiye hatboyu E. 10 Y. 55-57 No.taj. 12 Yukarıda evsafı yazlı gayrimenkuller on gün müddetle satışa çıkarılmıştır. İhaleleri 16.6-937 tarihine düşen Çarşamba günü saat 14 dedir. Satış münhasıran gayrimübadil bonoslladır. Fatih icrasmdan: Istavri oğlu Iste. fonun tahtı tasarrufunda bulunan ve sizcaklı Fatime ile müşterek Kasım- Paşada Camiikebir mahallesinde Sel- kapısı ve Külhan sokağında eski 4 ve 51 ve yeni 2/43 No, U olup Osman kızı Fatime Zübeydenin dörtte bir hissesi bulunan cephesi Uzunyol ve Bahriye caddesi ve sağı evkafa ait Arsa İle ve arkası ciğerci Aiye ait dükkân ve sol tarafı kısmen Alinin ve kısmen borçlu Niko ve Fatimenin müştereken mutasarrıf oldukları 2 No, hı dükkân ile çevrilmiş yeni 109 ye eski 43 No. lı haricen kâgir ve da- bilen ahşap bir merdiven ile üst kat İn bir aralık ile bir helâ ve bir oda dap ibaret diğeri 2 No. dükkün cep. |- hesi Külhan sokağmda ve sağ tarafı Alinin dükkânı ve arkası kısmen borç lu Niko ve Fatimenin müştereken mutasarrıf oldukları 109 No. lu dük- kün ile ciğerci Alinin mutasarrıf oldukları dükkân ve 80l tarafı 4 No. ir elğerci Alinin dükkânı e mahdut alt kat döşemesi çimento ve bir mer- | diven ile üst kata çıkılır bir aralık ve| helâ ve bir odadan ibaret ve her iki dükkân İle arada müşterek bir kapısı bulunan dükkânların dörtte üç hisme. sinin satılmasına karar verilmiştir. | Evsafı yukarda Yazılı mezkür dük - kânlardan Külhan sokağındaki dük «| kâna 800 diğerine 1500 lira kıymet | tahmin edilmiştir. Mezkür gayri men- | kulün hiseesi açık artırma ile satıla- caktır, Artırma peşindir. Artırmıya iştirak edecek müşteriler kıymeti mu- | kammenenin yüzde 7 buçuk nisbetin- de pey #kçesi veya milli bir bankanm teminat mektubunu hhmil olmaları icap eğer. Müterakim vergi ve tanzi- fat ve tenviriye ve vakıf borçları borç Tuya aittir. Artırma şartnamesi 15, 6, 037 tarihine müsadif salı günü daira ye mahalli mahsusuna talik edilecek- tir, Birinci artırma 8 Temmuz 1937 | tarihine müsadif perşembe günü Fa- tih jora dairesinde suat 14 ten 16 ya kadar icra edilecektir. Birinci artır - mada bedeli kıymet muhammenenin yüzde 75 ini bulduğu takdirde üstün- de bırakılır. Aksi takdirde son gırtira- nam taahhüdü baki kalmak üzere ar- tırma 15 gün daha temdit edilerek 23 temmuz 937 tarihine mlsadif cuma günü sant 14 ten 16 ya kadar daire- de yapılacaktır. İkinci artırma neti- cesinden en çok artıranın üstüne bırakılacaktır. Müşteri bedeli ihaleyi miadında vermezse gayri menkul ye- niden artırmıya çıkarılacak ve ara- daki fark ve zarardan mesul olacak 2004 No. İi icra ve iflâs kanununun 128 mer maddesine tevfikan hakları tapu sicillerile sabit olmıyan ipotekli alacaklarla diğer alâkadaranm ve ir- tifak hakkı sahiplerinin bu haklarını ve hususile faiz ve masarife dair o- lan iddialarını ilân tarihinden itiba., ren 20 gün zarfında evrakı müsbite- lerile birlikte dairemize bildirmeleri Hava Yolları Devlet idaresinden : 1 — Ankara - Istanbul arasmda 7/6/937 “dahil, den itibaren A — Cumartesi günü hariç haftanm diğer günlerinde: Kalkış Varış gk an 9 10 50 İstanbula 15 30 17 20 Ankaraya günlük seferlerimiz vari” martesi günleri: 15 30 1iT 20 İstanbula günlük bir seferimiz ver * dır. Cumartesi günü İstanbuldan A# karaya avdet seferimiz yoktur. işletme Ankaradan Istanbuldan: e Ankaradan C — Pazartesi günleri: İstanbuldan: 7 2 — Acentelerimiz: Ankarada — P. T. T. Genel Direktörlüğü binasmdâ İstanbulda - Karaköy P. T. T. binasmda 3 — Yoleularımızı ücretsiz nakil eden idare otobuslarnm acenteler" den meydanlara hareket saatleri; ; 8 *50 Ankaraya ilâve seferimiz vardır. Saat A — Ankarada — “Cumartesi hariç, o 830da Ankarada — Cumartesi günü — 15,00 B — İstanbulda —“Cumartesi hariç,, 14,30 İstanbulda — Pazartesi günü — 6,00. ,, 4 — Pazar günleri — YEŞİLKÖY, ANKARA'da şehir gezinti uçuşlaff muz ayrıca saym yolcularımıza ilân olunur. o (İMi) TAŞ Eğ i Boğaziçinin Yeniköy Palas'ı Hayatta dalma sıhhatli ve zinde yaşamak isteyenlerin yegüne s8yfi" ye otelidir. Deniz banyosu büyük bahçe ve ormanlarmda yorgun dimağ ve Asabları teskin ve dinlendirmek için yaz mevsiminde dünya yüzünde bundan daha güzel bir mevk! ve temiz hava bulmak imkân: yoktur. Yak nız yer bulmak için acele telefon ve telgrafla angaje olunması tavsiye olunur. Telefon: $4 - 03 Direktörlük: H. Tevfik Başarır. CİNSİ Mikdarı (o Mübâmmen İlk teminatı İhale günü Kilo bedeli kuruş Lira Kuruş mm ee (14/8/93T - Pazartefi (saat 1öde o kapi (zarf, Açık. 14/6/937. P8* zartesi. Sa, 15 de LAçık, 1446/937 P8” (zartesi se, 15. de. 937 senesi için Gureba Hastanesine lüzumu olan yukarda yazılı Uç #*” lem yiyecek ayrı ayrı ve hizalarında gösterilen şekillerde eksiltmeye &9* nulmuştur. İhaleleri yukarda yazıl: gün ve santte Istanbul Vakıflar Başl dürlüğü binasında toplanaz komisyonda yapılacaktır. Şartnameleri bö gün levazım kaleminde görülebilir. Kapalı zarfla yapılacak ekmeğe istefi bulunanlar teklif mektuplarını (2490) sayılı kanunun tarifatı veçhile b*” arıyarak İhale saatinden bir saat evveline kadar komisyon Riyasetii? makbuz mukabilinde vermeleri mecburidir. Posta ile gönderilecek teklif”* meler bu Saate kadar usulü dairesinde kapatıp gönderilmelidir. Post" olacak gecikmeler kabul edilmez, (2976) Ekmek 50,000 u 412 50 Süt 40,000 10 300 00 Yoğurt 15 25,000 285 25 sicillerile sabit olmıyanlar satiş be- delinin peylaştırılmasından hariç ka- Urlar, Müterakim vergi, tenviriye ve | tanzifiyeden ibaret olan belediye rü- sumu ve vakıf idaresi bedeli müzaye- deden tenzil olunur. 20 senelik vakıf icaresi tavizi müşteriye aittir, Daha | fazla malümet almak istiyenlerin 3ö/ | 1536 No. li dosyada mevcut evrak ve İ mahallen haciz ve takdiri kıymet ra-| porunu görüp anlıyacakları ilân olu-| Sıhhat noktal nazarından ÇOK GÜZEL biir tarzda yapılmış şık çocuk 8 rabaları, her yerden ucuz fiysi” larla yalnız BAKER Mağazalarında satılmaktadır. lâzımdır. Aksi takdirde hakları tapu nur, |