13 Haziran 1937 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 8

13 Haziran 1937 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 8

İ # semerelerini vermesi “Ba “ İnönü, dü z şvelin Mühim Nutku nyanın buhranlı vaziyeti karşısında i kuvvetli Türkiyeyi anlattı Ankara, 12 (A.A.) — Büyük Mi let Meclisinin bugünkü toplantıs - da Reisicümhur Atatürk'ün tasarruf larında bulunan çiftliklerini hazine- ye ihda buyurduklarına dair tezke - Tesi okunduktan sonra kürsiye ge - len Başvekil İsmet İnönü şu beya- matta bulunmuşlardır: Muhterem arkadaşlar; Şimdi büyük sevinç ve heyecanla dinlediğimiz Atatürkün & teberrüü yüksek kiymeti üzerinde ehemmiyet le durulacak çok mühim ir hâdise- dir. Yüksek heyetinizin ve bütün memleketin dikkatini celbedecektir ki, hazineye intikal etmekte olan bu çiftlikler değeri milyonlar ifade eden bir servet halindedirler. Bu çiftlikle ri Atatürk senelerdenberi şahsi ta - Barrufu ve bilhassa şahsi (o emeğile vücuda getirmiştir. Anadolu orta -| sında herkesin buradan nasıl bir ma- müre çıkacağına bedbin bir nazarla baktığı bir sırada bütün memleket gibi Anadolu ortasında da ilimle ve çalışma ile büyük mamure ve vatan- daşlar için büyük servet temin olu- nabileceğine şahsen misal vermek hevesi senelerdenberi kendisini işgal etmekte idi, Çiftlik. lerin maddeten olan yüksek kıymet- leri ancak bu kanaatile ve şahsi ça- lışma ile temin edilmiştir. Bu eser - ler meydana çıktıktan ve yüksek de ğerde oldukları anlaşıldıktan sonra Atatürk bunların maddi kıymetleri- ne bir lahze bakmaksızın onları kâ- milen devlelin istifadesine terketme si, bütün vatandaşların bu nokta ü- zerinde dikkatlerini ve şükranları - pı çelbetmiye lâyik görülecektir. (Şiddetli alkışlar yaşasın sesleri) O, milli bir varlıktir Atatürk ber türlü şahsi menfaat- lerin, kendi şahsma teveccüh edecek her türlü faydaların daima üstünde kalmış ve daima üstünde kalâcak 0- Tan milli varlıktır (Bravo sesleri şid detli alkışlar) Bu anlayışıma yüksek meclisin ve bütün memleketin iştirak edeceğinde asla tereddüt etmiyorum (Alkışlar) Arkadaşlar, Atatürkün bu eserleri vücuda getirdikten sonra bunları ha- zineye hiçbir bedelsiz ve karşılıksız terketmesinde esaslı ve büyük ve si yazi bir ideali vardır. Millt mücadele | nin ilk güründenberi bu memleketin kudretini ve servetini köylülerimizin kalkınmasında, zengin ve müreffeh | olmasında gördü (Alkişlar) İ Memleketin vesait ve menabii ga - yet dar olduğu zamanlarda köylüyü, milletimizin içtimai kütleleri içinde bilhassa dikkate almacak onun işleri le bilhassa uğraşılacak bir mevzu o-| Yarak millete ifade etti. İlk gündenbe Ti Atatüirk bu istikamette yürümek- tedir. Dikkat buyurursanız bugün köylülerimizin ve çiftçilerimizin ver © gi vermek hususunda bulundukları © vaziyet diğer bütün içtimai kütleler- den daha müsait bir haldedir. En 4- gır vergiler içinde bulunan köylü ilk X gündenberi ağırından başlıyarak bu güne kadar mütemadiyen külfetini azaltmaktadır. Bu hal hükümet Uze- rinde Atatürkün hiç şaşmıysn si - ” yasi bir istikamet gibi mütemadi ça- İışmasının ve tesir etmesinin bir ne ticesidir. Bu istikamette yürüyoruz. Bugün de Atatürkün kani olduğu €- #aslı bir siyaset itikadı şudur. Bu memleketin kudretinin ve servetinin artması için köylünün vaziyetinin ve iktisadi varlığınm yükselmesi lâzım- dır. “Atatürkü takip ediyoruz.,, Tevessül ettiğimiz bütün içtimai X ve endüstriyel tedbirlerin en yüksek memleketin MİX köylüsünde ve zirmatinde elde ede- a bd eğ s | il İİ ceğimiz neticelere bağlıdır. Bunun için birkaç senedenberi köylünün bu İİ günkü çalışmasında daha çok 80 - İf mere elde etmesi için, köylünün da- KW ha çok kiymetli ve daha yeni vasıta» y larla istihsalâtin kuvvetlendirmesi ki ve gehişletebilmesi içn B. M. Mecli- si ve ciümburiyet hükümetleri tedbir aramakta, kabili tatbik olacak va - Üni sıte ve tedbirleri köylüye yaymak #işini takip etmektedirler. Atatürk Kamutayın | | Atatürke | Teşekkürleri Ankara, 12 (TAN) — Bu: N gün Kamutayda Antalya Me. V busu Doktor Cemal ve 18 ar. V kadaşınn verdiği şu takrir o- kundu ve Kamutayın çok en. 9 İder görülen heyecanı içinde sü 9 $ rekli alkışlarla kabul edildi: 9 | İ 1 — Büyük kurtarıcımız # Atatürk, memleketin zirai # kalkınmasına bir yardım ol- * imak zere yıllardanberi yetiş- N Ö tirdikleri çiftlikleri içinde bu- V İ kanan fabrika, hayvanat, alât N kolaylaştır - mak gayesile devlete ihda bu g yurduklarmı şu anda öğren - 5 4 miş bulunuyoruz ve Atatür - 5 İ kün çok yüksek mâna ihtiva 2 İ eden bu Hütuflarınm Kamu - 4 Kayda uyandırdığı derin heye * Şe / | at Ral Bağlar On a kip etmekte çok dikkatliyiz, Ata - türk Du siyasetin memleket için de büyük faydalar getireceğine kati o- larak kanidir. Düşündü ki, çiftlikler hükümetin yeni ziraati köylüye öğ- retmesi için çok kıymetli saha ve va sta olacaklardır, hakikat budur. Memleketimizin muhtelif iklimlerin- de çetin ve verimsiz şartlar, altında iyi neticeler ve iyi mahsuller sim - miyacağı fikrine karşı Atatürk bun lar: vücuda getirmiştir. Hepimiz bun larr her vesile ile görüyoruz. Bunlar ziraat vekületinin gerek ziraatte ve gerek zirnatin endüstrisinde ve her türlü terbiye ve yetiştirme sahala - rmda girişeceği tecrübeler için kuv vetli mesned olacaklardır. Hükümet huzurunuzda ve millet huzurunda bu çiftliklerin bedelsiz ve her türlü şartsız hazineye terkolunmasındaki yüksek kıymeti tebarüz ettirmekte hakiki bir sevinç duymaktadır. Hü - kümet çiftlikleri alırken bunların İYİ halde muhafazasını, daha ziyade in- kişaflarının temin edilmesini ve mem lekete gerek tecrlibeleri yaymakte ve gerek esaslı ve faydalı unsur Ol - masında cok dikkatli bulunacaktır. Atatürkün çiftçilerimizin refahm- da ve ziraatin inkişafında şimdiye kadar takip ettiği, şimdiye kadar ib zaj ettiği alâkayı bundan sonra de muhafaza edeceğine kani oluşumuz bizim muvaffakiyete itimadımızın esasıdır. Biz Ziraat Vekâletinde ta- kip olunacak yeni usulün ve yeni fa aliyetlerin anahatlarmı izah ettik. Zirsat Vekâleti daha tedbirlerini et- raflı bir surette hazırlıyarak bir program halinde Atatürkün yüksek tasvibine srzedecek ve yüksek tasvi bile tatbik etmiye çalışacaktır. Bu çiftlikleri Atatürk C. H. Parti sinin malı olarak saklıyordu. Şimdi hazineye terketmesi, bir defa çift - liklerin köylüler için bir mektep, tep vik edici tir vasıta halinde kullanı- ması devlet elinde ameli noktai n&- zardan daha kolay ve daha mümkün olacağını ümit etmesindendir. İkincisi, Cümhuriyet balk fırka -| sınm bugün memlekette faaliyeti hü kümetten ayrı bir siyasi teşekkül ol maktan çıkmış, hükümetle mümte - ziç milletin ve devletin müşterek bir müessesesi haline girmiş olmasında- dır. Bununla Atatlirk devleti, fırkası nı fark etmiyerek fırkaya sit olan, fırkaya olması düşünülmüş olan mal ların hazineva iadesinde Ayrıca hir alicenaplık iştir ki, bu da, mensup olmakla mllftehir olduğu - müz C. H. Partisinin bütün efradı için ancak haz, şeref, sevinç, verecek tir (Alkışlar) Atatürk, bize bir defa daha kendi huzur ve rahatınm, vatandaşların re fahında olduğunu söylüyor. Atatürk bize bir defa daha kendi şan ve ş€ * refinin, vatanın şan ve şerefinde ve ki olduğunu gösteriyor. Arkadaşlar, milletin karşısında 8i- zin yüksek hissiyatınıza terceman olarak biz de söylüyoruz ki, Ata * türk bizim en kıymetli hazinemizdir, onun şan ve şerefine biz vatanın kud reli ve şan şerefi sayıyoruz (Bra - va sesleri, sürekli alkışlar.) İnönü, Hükümetin İç ve Dış Siyasetini Anlattı Ankara, 12 (A.A.) — Büyük Mik let Meclisinin bugünkü toplantısın - da Reisicimhur Atatürkün seyahat leri intibalarına dair Başvekil İsmet İhönüne göndermiş oldukları tel - graf sürekli alkışlar arasında okun- muş, ve bunu müteakip alkışlar 2 rasında kürsiye gelen Başvekil İs - met İnönü şu beyanatta bulunmuş- tur: Atatürkün okuduğumuz telgrafı hepimizi sevindirecek ve müftehir edecek iyi havadisle doludur. Ata- türkün her seyahati memleket için hayır ve fayda kaynağıdır, hükümet için istifadelerle doludur, Atatürkün etrafmda Trabzon muhitinde topla - nan bütün şark vilâyetleri balkımı - zın gösterdiği muhabbet, beraber ça laşma ve azmukudret menbar Trab- zondan bütün memlekete huzurunuz. da siksetmiş bulunuyor. Atatürkün seyahat buyurdukları yerde hizme - tinden memnun olacakları amir ve memurlarımıza ve bilhassa kuman - da heyetimiz ve sübaylarımıza gös - terdiği muhabbet ve takdiri, ferah ve iftiharla telâkki ettiğimizi söyler ken bu sözlerimin huzurunuzda ve memleket müvacehesinde kendileri - ne samim! tebrik hislerimize terce - İman olmasını isterim, Atatürk bilhassa bulunduğu cemi- yel içinde bedbinlik hislerini derhal yıkayan ve memlekette çalışmak İ- çin, kudretli, ileri ve bahtiyar olmak için lâzım olan neşe ve kudreti der hal o muhitte telkin eden bir varirk- tır, bu hâssası cemiyet için ve mil - let için kurucu, yaratıcı ve öğretici olarak kendisine başlı başma ayrı bir kudret vermektedir, Arkadaşlar dünyanm. bugünkü halinde milletle- rin bangi istikamete doğru gittikle- rini ve ne çetin mevzularla karştla - şacaklarmı tahmin etmek kimsenin iktidarmda değildir. Amma Türk milleti işitmelidir ki, her millet gibi 'Türk milletinin de yakın ve uzak &- tide uğraşacağı meselelerin ehemmi- yet ve azameti tasavvur olunabildi- Zinden fazladır. Bu memleketin da- hil ve harici siyasette vücuda getirmi ye mecbur olduğu eserler ve uğraşa cağı meseleler o kadar çetin geniş ve zordur. “Türk, Milleti, dünyanın nadir Mülletlerinden biridir. ” Türk milleti bugün bütün dünya- da başlıbaşma kuvvet ifade eden na- dir milletlerden biridir (Sürekli al kışlar) Bütün vatandaşlarımın işit - mesini İsterim ki, Türk milletine bu kuvveti Veren âmillerin obaşmda Türk milletinin gösterdiği samimi beraberlik gelir, Türk milletinin, A- tatiirkün etrafında bir tek vücut gi- bi her hareket için hazır bulunması hakikati ve dünyaya verilen bu ka- naattir ki, onun başltea kudretini teşkil etmektedir (Sürekli ve şiddet Hi sikışlar) Atatürke karşı, gösterdiği sevgi ve bağlılıkla Türk milleti yekpare vileut halinde mütemadiyen ileriiye ceği ve hariçte en kuvvetli en temiz sulh ve medeniyet unsuru olduğu kadar, en çetin mücadelelere göğsü- nü muvaffakıyetle- (Bravo sesleri şiddetli ve sürekli alkışlar) karşı ko vacafma vürekten emin olduğunu AN BAŞMAKALEDEN MABAT Bir Haftalık Tarih (Başı 1 incide) Almanya evvelâ Romada pek çok uğraştı, orada zemini hazırladı. Sonra Balkanlârda faaliyete - atıldı. Maksatlar çok açıktır. Almanya, kuv vetli bir müşteri sıfetile elinde olan nüfuzu, mümkün olduğu kadar dip- lomasi nüfuzuna çevirmek ve küçük devletleri yedeğine almak istiyor. Bu süretle hem Avrupa hesaplaşma larında ağır basacak, hem Çekoslo- vakyayı müttefik ve dostlarından a- yıracak, hem de yakın ve orta şark İstikametinde siyasi ve iktisadi bir nüfuz siyaseti takip etmek için yol- lar hazırlamış olacaktır. Diğer cepheden görünüş eselenin küçük devletler cep - hesinden görünüşü bambaş- kadır. Bu devletler, büyüklerin ken- dilerini yedeğe almak Üzere uğraşma larma eskidenberi alışmışlardır. Fa - kât hepsi de artık ecnebi nüfuz mik- robuna karşı aşılıdırlar, Şu veya bu büyük devletle olan münasebetler - den; kendi hesaplarına siyasi ve ik- tisadi menfaat diye ne almak müm- künse alacaklardır. Fakat buna kar- şılık diye hiçbiri bağlanmıyacaktır. Bu hakikati anlamıyanlar da kendi kendilerini oyslamaktan ve vakit kaybetmekten başka hiçbir şey yap miyacaklardır. Bugün her memleket uyanıktır. Herkesin elinde bir tek ölçü vardır ki, oda kendi hususi menfaatlerinin ölçüsüdür. Günün bi- rinde Avrupada bir kıyamet kop - ması lüzmgelirse hiçbir memleket "filân zamanda şu menfaati gördüm,, diye şu veya bu hükümetin arka - sından gitmiyecektir. İnkişaf eden vaziyete göre kendi menfaatleri ne- Yi icap ettiriyorsa onu yapacaktır. Varşova ve Bükreş ehistanla Romanyanın eyri bir derdi vardır ki, o da Rus ya ile Almanya arasında ezilmemek- tir, Lehistan, günün birinde çıkabile- eek bir harpte topraklarını ezdirme- mek İstiyor, Bunun için bitaraflığı müdafaaya yardım edecek tarzda müttefik arıyor. Ayni vaziyette olan Romanyayı.en tabii. yardımer sayı.» yor,faket Romanya bir taraftan da Küçük İtilâf yolile Çekoslovakyaya bağlıdır. Çekoslovakya ise tam asla- nm ağzında bir yerdir. Bitaraflık id- diasmda bulunamaz. İşte bunun için Lehistan, Bükreş ile Prağ örasmde - ki bağı koparmak ve Çekoslovakya yüzünden müttefikinin gürültüye sü Tüklenmesine set kurmak istiyor. 'Çekoslovaklar, yakmda Bükrese gi- dince elbette bunun aksi istikamette çalışacaklardır. Londrada çalışmalar B ütün bu Siyasi faaliyetlerin çokluğuna Tüğinen Balkanlar ve merkezi Avrupa, bu haftanın hâ- 'diseleri bakımından İkihei derecede mücadele sahalarıdır. Asıl vaka mer kezi, Londradadır. Burada iki nevi faaliyet devam ediyor Birincisi, İspanyada son Doyçland ve Almira hâdiseleri yüzünden bo - zulan müvazeneyi düzeltmiye ve İs- panyaya karışmazlık komitesinde ko par pamuk ipliklerini yeniden bağ - Jamıya aittir. Bu hedefe âZ, ÇOK varılmıştır. Son anlaşmaya göre Kontrol yapan kuv- vetler arasmda tesanüt kurulacak, birine tecavuz hepsine tecavüz sayı- lacak, bir hâdise Olursa müşterek tedbir alınacak, Kontrol kuvvetleri-! nin bulunduğu bitaraf mmtakalar iyi | ce tahdit edilecektir. Böyle bir anlaşmaya varılması iyi bir şeydir. ÇÜnkü son hâdisele - rin uyandırdığı korkular böylece or- tadan kalkmış oluyor. Fakat anlaş- manm şimdilik müsbet tarafı yok- tur, Avrupanın rahat nefes alması için ecnebi gönüllülerin çekilmesi ve İspanya dahili harbinin önüne tama- mile geçilemezse bile hiç olmazsa bo ğuşmanm mevzii bir şekil alması Jâ- Yalnız gurur davası oyçland hâdisesinden evvel bu nun için zemin hazırlanmıştı. oluyor. (Şiddetli ve sü - rekli alkışlar) Arkadaşlar büyük Şefimiz ve mil letimiz beraber olarak bir vücut gi- bi sevgide ve bağlılıkta beraberlik göstermekten bu memleketin kazan- dığı kudret, bütün kudretlerin ba - şmda gelir ve birçok millötlerin has retle, hayranlıkla gıpta ettikleri bir varlıktır (Bravo sesleri, şiddetli ve sürekli alkışlar) N (Başı 1 incide) valiler ve yakın vilâyetlerin kay - makamları ve her vilâyet merkezinin belediye reisleri ve halk mümessille- İri ile karşılaştım. Bütün bunlar, Şark vilâyetleri halkımızın gönülden gelen selâm, sevgi ve saygılarını bana su- narken ne kadar mütehassis olduğu- mü ifade için kelime bulamadığım - dan bunu ifade etmeksizin geçiyo - Tum, Ondan sonra kahraman ordumuzun vatan ve milletin her emrine her an amâde gayet çevik, cesur ve iyi ba- kımlı bir kuvveti tarafından selü larıdım. Bundan duyduğum zevki ay- rıca kaydetmeliyim. Askerimizin ol. dukça uzun cephesi önünden geçtik- ten sonra ancak büyük kumandanın iltizamı üzerine otomobilime binebil. dim, Ondan sonra Trabzon, yalnız be- nim geçtiğim yol üzerinde değil, o yo İla kavuşan bütün yollar görünebil - dikleri uzunluklarınca halk tarafın - Idan kadın, erkek dolu bir manzara ve heyecan ve alkış tufanı halinde görülmekte idi. Bu kadar saygı ve sevgi ve bağlılık ifade eden Mili heyecan karşısında bir naçiz kalbin durmaması yine o milli heyecanm ver diği kuvvet sayesinde ancak müm: klin olabilmiştir. Trabzon hususi i - daresinin bana kıymetli bir hediyesi olan köşküme geldim. Orada da beni yalnız bırakmadılar, Her türlü yük- sek misafirperverlik timsali ile kar. gılaştım. Çok rahat ve huzur içinde geceyi geçirdim, | Kumandanlık dairesinden ayrılırken İ Bugünkü cuma günü umumi mü - İ fetiş Tahsin Uzerin tertip ettiği mu- yafık programı takip ettim. Vilâyet makamı), cümhuriyet halk partisi İ merkezini, umumi müfettişlik ma - İ karını, halkevini, belediyeyi, kuman- danlık makammı, askeri garnizonu ziysret ettim. Bu makamların her- birinde karşılaştığım heyetler, ba. İns, sana, cümburiyet hükümetine ve bütün Türk milletine ister istemez gurur ve azamet, kuvvet ve heyecan verecek yüksek ki ve farilette idiler, Belediye dairede, kendi muhabbetkâr arzularile hâfk içine gir miş olan devletler konsoloşları da bulunuyordu. Onları da görmekle ay- rıca memnun olduğumu zikretmeli - yim. Beni tekrar bir daba heyecara düşüren şey kumandanlık dairesin- den ayrılırken halkım heyecan ve tezahürünün oradan sonra git tiğim yere kadar devam edişidir. Son ziyaretgâhım Trabzonun askeri garnizonu oldu. Garnizonda kiymetli kumandanlar tarafından bana takdim yadaki gönüllüleri çekmiye razı olması, yani İspanyada devam eden nikaplı cihan hârbinde bir mütarekeye varılması imkânsız sayılmaz. Çünkü bu mücadelede ar- tık İki taraf ta nilfuz ve menfaat nâmma müsbet bir netice bekliye - mez. Ne Almanya ile İtalyanın, ne de Fransa ile Rusyanın İsyanyada eçik veya kapalı bir surette birleş - mesine veya burasımı kendi menfaat leri ve siyasi tarikatleri için âlet di- ye kullanmasına ihtimal yoktur. Bu takdirde mücadele yalnız gü- rur ve İtibar nâmıma devam ediyor demektir ki, hiçbir memleket Kuru gurur nâmina büyük büyük kültetle- ri ve tehlikeleri göze alacak vaziyette değildir. Bu hafta içinde Hitlerin söylediği bir nutuk, İspanya işinin tasfiyesi hususunda daha esaslı: bir anlaşma. yı ümit ettirecek bir hava yaratmış- tır. Hitler demiştir ki: “Ne bugün, nâ de yarın barp yapacak değiliz. Sulha ve anlaşmaya taraftarız. Sulh için çalışmaktan başka bir şey İste - miyoruz. Herkes askeri miğferleri başından çıkarırsa biz de çıkarınırz.,, İmparatorluk konferansı LE ondrada devam eden diğer fa- aliyet, imparatorluk Xonfe » ransının müzakereleridir. Bu müza - kerelerde dünyayı alâkadar eden iki mühim mesele vardır ki, biri Millet- ler Cemiyetine verilecek şekil hak- kında varılacak neticedir, diğeri de imparatorluk içindeki iktisadi işbir - liği sisteminde yapılacak değişiklik - tir, Imparstorluk himaye ve tercih sis temi değişirse İngilterenin Amerika- İya el uzatması ve ticari engelleri kal İdırma hareketine kuvvet vermesi jmürektin olabilecektir. “Ahmet Emin YALMAN 13.6-986 Şefimizin seyyahatlerine ait ihtisaslar edilen Trabzon askeri kuvvetlerimiz” le açık alanda kârşı karşıya bulun” duğumuz dakikada duyduğum #eVİ tarif edemem. O kadar ki derhal 8£ kerlik duygularım uyandı ve onlar bulundukları dar alanda benim ve b* nimle beraber bulunan zatlerin mepi” nuniyetlerini mucip olacak bir (o tatbikat © yapmaktan (o Ke dimi alamadım. Orada gördüklerim - den çok memnun oldum, Kumanda” ları tebrik ettim. İstanbuldaki görü" #ümü de bildirmiştim, Onun gibi, #” km bu önemli ve geniş bölgesinğf yüksek kumandayı elinde tut” kiymetli oOrgeneral Kâzm Or” baydan ve kendisi ile beraber bi rada bulunan korgeneral Muzafföf Ergüderden ve kendisine fiilen tat ” bikat yaptırmış olduğum albay Berközden ve bütün şark ordusu k9 mutan, subay ve efradından memnun “kaldığımı Mareşale bildir” menizi ve Maregalinde kendilerini tebrik ve takdir etmelerini arzu €” tiğimi bildiririm. y Şimdi bu dakikada Trabron At türk köşkünde bulunurken bütü” sark vilâyetleri Türk mürnessiller b** yetleri ile beraber geçirmekte oldu * fumuz samimi hayatın devlet, hükü" met ve millet iştirakinin en y enmuzecini görmekte olduğumu sö)” lersem buna ne kadar sevineceği! ve benim bu derin sevincimi bütün memleket ve millete senin ağzımda nekadar İyi söylenebileceğini takdif ederek gözlerinden muhabbetle öp€ rim, Çocuk Sayfalarımız Bu şayanı. hayret Çiçek bâlmum bana sehhar bif güzellik verdi. Solmuş bir cild nasıl kayboluf yerini yeni ve taze cilde bırak” yor? Hemen bu akşam yatmazd8” evvel, yüzünüze bu erimemiş bak mumunu sürünüz, Siz uyurkef” cildinizin sertleşmiş ve çirkin h#” rici tabakasını eritir. Buruşuk” luklarını ve siyah benlerini gid€" üzelliğini zâhire ib” raç eder. Bu balmumunda, ender bulunan Pİ çiçek merkezinin derinliklerinden #© len “cildi yenileştirmek,, hassa ve Ki vetini haiz olan ve cire Aseptine tâbi” edilen yağlı bir cevher vardır. Heme bugün 50 gram kadar satım alınız © yüzünüze, kollarınıza ve omı sürünüz. oan yi li eN Kadıköy birinei sulh hukuk hâkim” liğinden; Kadıköylinde Pazaryolunö” uncu İken elyevm Bağdatta buluns” ve ikametgâhı meçhul olan Agya Bi“ dudyana: Kadıköylünde Bostancıda Bağ” caddesinde 450 No. da fırmcı SüleY” man tarafından Abdulgafur ve Koğ Karagöz ile aleyhinizde açılan çuvaldan işlenmiş iki yüz on Jira 8İ8” cak davasının yevmi muayyeninde lânen vâki tebligata rağmen ademi X cabetiniz üzerine hakkınızda gıyaP arı verilmiş ve birinci ticaret gat kemesindeki karar defterinin bera tetkik celbedileceğinden bahisle 98 “ muhizâ işbu gıyap kararının yirmi müddetle tebliği ile muhakemenin 7 7, 987 cuma günü saat 10 a talik edi” miş bulunduğundan tarihi ilândan © tibaren yirmi gün içinde itirazla mi muayyende mahkemede bizzat ya tarafınızdan musaddak vekiletir. me ile bir vekil göndermek sursbİ hazır bulunmadığınız ve gıyap M9“ rafını mahkeme veznesine tevdi etin” diğiniz takdirde vakaları ikrar, & kabul etmiş addolunacağı H. U. M- Mi mevaddı mahsusasına tevfikan t€' makamına kaim olmak üzere a olunur.