15 Haziran 1937 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 12

15 Haziran 1937 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 12

2 Yağsız kar menekşe Yağsız kar acıbadem Acıbadem yağlı Yarım yağlı gece Yasemin ve gül yağlı Çilleri ve sivilceleri ve lekeleri kat'iyen izale eder. Ihtiyarları © gençleştirir, gençleri güzelleştirir. Hasan ismine ve markasma dikkat, Hasan deposu: İstanbul, Ankara, Eskişehir, Beyoğlu, Beşiktaş. Muhammen bedeli (41600) lira olan 800 ton katran yağı 2.8-1937 Pa- zörtesi günü saat 15-de kapalı zarf usulü İle Ankorada Nafia Vekâleti binasında satın almacaktır. isteyenlerin (3120) liralık muvahkst teminet ile kanu- vesikaları, resmi gazetenin 7.5.9386 gün ve 3207 No.lı Mushasında intişar etmiş olan talimatname dairesinde alinmış vesika ve tekliflerini ayni gün saat 14-de kadar devlet dı Tesindeki merkez komisyonu reisliğine vermeler Şartnâmeler 208 kuruşa Ankara ve Haydarpaşa veznelerinde satılmak- Ktadır. (3387) t Bina işleri ilânı Nafıa Vekâlet'nden : 1 — Eksiltmeye konulan iş: Ankara Jandarma polis mektebi ihata di- Yarları, parke, kaldırım, istinat duvarları, merdiven inşası ve bahçe tes- Yiyesi ve tanzimi işleridir. Keşif bedeli; 18,000 liredır. 2 — Eksiltme 1-7-1937 tarihinde Perşembe bünü saat 15 de Nafra Ve - Kületi yapı işleri umum müdürlüğü eksiilme komisyonu odasında gapalı Zarf usulile yapılacaktır. # kabilinde yapı işleri umum müdürlüğünden alınabilir, 4 — Eksiltmeye girebilmek için taliplerin 1350 liralık muvakkat te - İminat vermesi ve Nafia Vekâletinden alınmış müteahhitlik o vesikasımı İhaiz olması lâzımdır. © İsteklilerin teklif mektuplarmı ikinci maddede yazılı saatten bir saat evveline kadar kodnisyon reisliğine makbuz muk Mazidir. HÜ Postada olacak gecikmeler kabul edilmez. (4540) (3344) Bozüyük Be'ed ye Riyasetinden: Açık Eksiltme ilânı 1 — Eksiltmeye konulan iş Bozüyük kasab in tahminen 160 hektar- hali hazır haritalarınm tanzim ve tersimi işidir. 2 — Muhammen bedel: Meekün yerlerin bir hektarı 27, gayri meskün Mİ Yerlerin bir hektarı 7 liradan ceman 4845 liradır. 3 — Bu işe aid evrak şunlardır: & A — Eksiltme şartnamesi. B — Mukavele projesi, C — Şehir ve kasabaların hali hazır haritalarmın ol'nmasına aid Nafia Mİ Vekiletinin umumi ve fenni şartnameleri, MX 4 — istekliler bu evrekı Bozüyük Belediye Risaliğinde görebilirler, MW 5 — Eksiltme 257-1937 Cuma günü saat 14 de Bozüyük Belediye En - 4 İeümeninde yapılacaktır. W 6 — Ekeiltmeye gireceklerin 364 lira muvekkat teminat akçası ver - neleri ve aşağıda yazılı şartları halz bulunmaları lazımdır. fasdik edilmiş olan mühendisler ve topoğraflar veya bu kabil mühendis We topoğraflarla bu işe ortaklık yapacak noterlikten musaddak riüteah - Mİ hitler girebilirler. 7 — 2490 sayılı kanun hükümlerine göre eksiltmeye iştirak etmek Steven taliplerin yukarıda yazılı gün ve saatten *. “e Belediyeye müra - # Sastla muvakkat teminatmı yatırmış olması lâzımdır. (3382) Eks tme om syonundaın: a peri Ni İimba günü sa, (3396) $ “ahibi: Ahmet Emin Y. 3 — Eksiltme şartnamesi ve buna müteferri evrak 90 kuruş bedel mu | bilinde vermesi muk - | Mi Ülik meskün ve 75 hektarlık gayri meskün ki: ceman 235 hektarlık yerinin 937 senesi için fenni ehliyet ve ihtisasları Nafia Vekâletince kabul ve — ———— | İ Yürsek Müh nd s Mektebi Ar tırma ve ©57 Mali senesi mektep ihtiyacından olan (225) ton kok kömürü açık ye konulmuştur. Eksiltmeye 1-7.1937 tarihine tesadüf eden çar- 15 de mektep binası içindeki komisyonda yapılacaktır. Mi #her ton kcik kömürünün muhammen bedeli (17) lira ve ilk teminatı 200) liradır. İsteklilerin şartnamesini görmek Üzere mektep idaresine 'ALMAN. Um umi Neşriyatı İdare Eden: 5. SALİM yazetecilik ve Neşriyat Türk Limitet. Şirketi. Basıldığı yer TAN matbaası TAN En Müthişidir sşidde li diş agrılarını dındir.r GRİPİN ütün ağrı, sızı ve W Sancıla.ı kes r. Baş ağrısına, nezle, grip ve romatizmaya karşı Bılhassa müessirdir. icabında günde 3 kaşe alınabilir. Nafa Vekâletinden : 2 Ağustos 937 Pazartesi günü saat 15 de Ankara'da Nafın Vekileti Malzeme Eksiltme Komisyonunda 208,000 lira muhammen bedelli 4000 ton kreozotun kapalı zarf usulle eksiltmesi yapılacaktır. Eksiltme şart- namesi ve teferrüatı 1040 küruş mukabilinde Vekâlet Malzeme Müdürlü- ünden almabilir. Muvakkat teminatı 11650 liradır. İsteklilerin teklif mektuplarını resmi gazetenin 7-5-936 tarih © ve 3297 Sayılı nüshasmda çıkan talimstnameye göre Vekâletten alınmış 937 se - nesi Malzeme müteahhitliği vesikası İle birlikte 2 Ağustos 937 Pazartesi günü saat 14 e kadar Vekâlet Malzeme Müdürlüğüne vermeleri lâzımdır. (1493) « (3274) Tapu Kadastro Umum Müdür üğünden: Fen memuru olmak isteyen Lise Ankarada bulunan tapu ve kadastro mektebine tedris müddeti bir sene olmak üzere bir şube ilâve edilerek 1 T. Evvelde tedrisâta başlanılacaktır. Bu şubeye lise mezunlarından ve lisenin onuncu smıfından tasdikname almış bulunanlardan müsabaka ile talebe almacaktır. Müsabaka “hesap, cebir, hendese ve müsellesat,, dan yapılacaktır. Mektebe kabul edileceklere tahil müddeti içinde zaruri masrafları için ayda 25 lira verilecektir. Mezun olacaklar İlk önce kadastro fen memuru muavinliklerinde ma - aşla istihdam olunacaklardır, Talip olanlar: 1 — Nüfus cüzdanı 2 — Belediyece musaddak &rhhat raporu. 3 — Polisçe musaddak hüsnühal mazbatasi. 4 — Mezun olduğu lisenin şahadetnamesi veya onuncu smıftan çıktı- ğına dair tasdikname. 5 —4 X 6 &'adnda (e üç kıt'a fotoğraf iliştirilerek bir İstida ile 15 Temmuz tarihine kadar mektep müdürlüğüne müracaat etmelidir. (1552) — (3391) -OPERATÖR ARAN YOR Mühim bir müessesenin şarki Anadolu'da şimendüfer güzergâhmda bulunan şubesi için muktedir bir operatör aranıyor. Bu Vazifeye talip olan doktorlar muhtasar tercümei hallerini ve istedikleri ücretin mik. darmı gösterir bir mektupla (Ankara posta kutusu 218) adresine mürağaat etmelidir. Devlet Demiryol'arı ve L'manları işletme Genel Direktörlüğünden : tadi ât Fidan ve fide nakliyatma aid tarife değiştirilmiştir. Şimdiye kadar yal nız sebze, çiçek, ağaç fidan ve fidelerine münhasır olan tarife 1 Temmuz 937. tarihinden itibaren, tütün fideleri gibi, yukarıdaki tasnif haricinde kalan diğer bil'umum fidan ve fidelere de tatbik edilecektir. Tarifede dj. ğer bazı tadilât da yapılmıştır. Tafsilât için istasyonlara mürâcaat edilme lidir. (1558) o (3807) Is'anbul Gümrüğü Başdirektörlüğünden : Gümrük satışından: Bakırköylinde taş iskelesinde muhafaza nezareti altında bulunan 514 ton 578 toz antrasit kömürü 643230 lira rüsumu ö- denmek ve mahallinde tartılarak teslim edilmek şartile 16-6-937 gün saat on dörtte şartname mucibince açık artırma ile dehile müşteri bulunma - dığı taktirde aktarma suretile satılacağı ilân olumur. O (3409) Hakiki ÇAM kokulu Tanmmış eczane ıtriyat ve tuhafiye mağazalarmda satılır, | A GA Baş ve Diş Ağrısı İstırabların Fidanvefide nakliy tına mahsus tar f:de Ki EREN KOLONYASI Cğerleri zayıf, ve sinirleri bozuk olanların kalbine ferahlık verir ve gönlünü açar. Bilhassa masaj ve banyo için şayanı tavsiyedir. 10 gram EREN kolonyası banyonuzu mükemmelen tatir eder. Cildinizi mis gibi kokutur ve | güzelleştirir.” Evliya Zade Nureddin Ecza alât ve rtriyat deposu — İstanbul ——— 5.A-037 e KAŞE sizi günlerce ıstırab çekmekten kurtarır En şiddetli baş, diş, adale ağrılarını, üşütmekten mütevellit bütün sancı vw sızıları keser, Nezleye romatizmaya, kırıklığa karşı çok müessirdir. Mıdeyı bozmaz, ka bı ve böbrek eri yormaz! icabında günde 3 kaş» bitir. Mukaddema Çemberlitaşta Künk * çiller sokağında Sudar hanmda 20 No, da mukim ve ayni hanın müste- ciri olup halen ikametgâhi meçhul bulunan Osman oğlu Abdullaha, Istanbul Ikinci icra memurluğun * dan: Keresteci Bay Aziz vekili Rifa- tın Sultanahmet birinel sulh hukuk Mahkemesinden istihsal ettiği 17, 8 (936 tarihli ve 36-1187 No. Iı ilâ.nile alacağı bulunan 320 liranm maa mas” raf temini tahsili için vilâyet mal sanı dığında mevcut bulunan 190 “iralık sef teminat akçeniz haciz edilerek daire” ye cslbedilmiştir. Bu hacze karşı bir diyeceğiniz varsa ilân tarihinden iti- baren 15 gün içinde daireye gelip bildirmeniz iâzım olduğunu mübeyyin olmak ve kanununun 103 üncü mağ- desine tevfikan tebliği iktiza eden ds” vet varakasının tebliği makamma ke- im bulunmak üzere keyfiyet ilânen tebliğ olunur, (33388). ———— Istanbul ikinci ticaret mahkemesinr den: Türkiye Ziraat bankası Istanbul şubesi tarafından kendi üzerine keşi de eylediği ve Naim Şamlı ve kardeğ- leri firması emrine verilmiş 23; 3, 37 tarihli ve 226 lira 94 kuruşluk çeki mumaileyh Naim Şamlı ve firması zayi etmiş olduğundan çeki İ bulanın 45 gün zarfında mahkemeye ibraz eylemesi lüzumu ve eyiemediği takdirde mezkür çekin iptaline karar verileceği Ticaret kanununun 638 in- ci maddesine tevfikan ilân olu- All LX Şehir Tiyatrosu direktör'üğünden: Tiyatromuzun dram kısmına elli lira ücretle dört genç kız almacaktır, şartlar şunlardır: 1 — Orta mektep mezunu olmak, 2 — Yaşları yirmiden yukari ol * mama: 3 — Şivesi ve vücudü sahneye uy- olmak, — Ailelerinin sahneye intisapla rma muvafakatları bulunmak, 5 — Şimdiye kadar sahneye çık - mamış o'mak. Yukardaki şartları haiz istekliler; yedi ay elli lira ücretle stajyer ola- rak çalıştıktan sonra daimi kadroya almacaklardır. Arzu eden heveskâr genç kızlarm fotoğraflarını bir mek- tupla rejisörlüğe göndermeleri. Önümüzdeki tiyatro mevsiminde | temsil edilecek eserlerin tetkik ve| tasnifine başlanmıştır. Eser sahiple rinin simdiden eserlerini göndermele- ri ve heniz bitirmemiş olanların ve- recekleri tarihle isimlerini drametör- liğe büdirmeleri'rica olunur. nur. (33387) Mpa EN HOŞ VE TAZE MEYVA LARIN USARELERİNDEN İS TİHSAL EDİLMİŞ TABİİ BİF MEYVA TUZUDUR. Emsealsi: bir fen harikası olduğundan ta - mamen taklid edilebilmesi müm kün değildir. Hazımsızlığı, mid: yanmaklarını, ekşiliklerini ve mi annid İnkıbazları giderir, Ağ kokusunu izale eder. Umumi ba yatm intizamsızlıklarını en emin surette ıslah ve insana hayat ve we BEYOĞLU - İSTANBUL Mi