4 Temmuz 1937 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 8

4 Temmuz 1937 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 8

da Elektrik Tesi satı Yapılıyor Bergama, (TAN) — Belediye Re. İsi Nafiz Öz Ankaradan dönmüştür. Öz, elektrik işini halle muvaf- fa ş, 155 beygir kuvvetinde ir tlecar motörile elektrik istihsa. it ür eylemiştir. Yakmda mü. taya, bunu müteakıp ta inşdata mlacaktır. Tesisat için bir mik. para hazırdır, üst tarafı Beledi. Bankasından borç almacaktır. Ütün tesisat 60 bin liraya mal olu. ik, gündüz de cereyan verilecektir. Kozak Nahiyesinde Temizlendi ma, (TAN) — Kozak nahi. bağlı Kıranlı köyü çekirge İs- uğramışsa da ziraat memur- tun on beş gün devam eden mü- : l sonunda 10 bin kilo çegirge †edilmiş ve bu haşere tamamen lenmiştir. Zongulda Mektep kta Su ve İhtiyacı Zonguldağın çok güzel bır manzarası Fuarda, Vahşi F ayvanlar Bahçesi de Kurulacak (TAN muhabirinden) — Ağustosun yirmisinde açılacak yedinci İzmir fuarı, hümmalı bir çalışma içinde hazırlanıyor. u sene fuarda, bir Hayvanat Bi ir. Bu bahçede sıcak i ilecektir. | l zeliriliyor Konya, (TAN) — Burada içme su htiyacı tamamile tesviye edil üzeredir, 12 kilometre uzaktaki İla suyunun Çayırbağı suyuna! ması için dört aydanberi de- | m eden ameliyat 15 Temmuzda bi. | tir. Böylelikle içme suyu ihtiya | rşılanmış olacaktır. ki a ay panayiri iyi oldu y, (TAN) — Her sene Ha, başlıyan ve bir ay süren pa- iyir bu sene daha çok rağbet gör. il Uzak ve yakm yerlerden ge. rülerle hayvanın hepsi değer a satılmıştır. imde yağan yağmurlar otluk- iklıktan kurtardığı için hay. * beslidir. Bu yüzden hayvan atımı geçen senekinden fazla, ' hafta panayıra Kars, Adana ve den de hayvan sürüleri gel- AYDINLI YAVRULARIN GEZİSİ ydm, (TAN) — Bozdoğan ilko. lebesinden bir grup başmu- Bayan Ayhan Onatm baş ğı altında otobüsle Sökeye, Kuş Sultenhisara gitmişler ve » gece kalarak buraya gelmişler. “Kilçüklere Söke ve Sultanhis ihi izerler de gösterilmiştir. hey Nahiyesine > Rıhtım Yapılıyor (TAN) — Ayvalığın kar. Pek şirin bir nahiye merkezi bamızda okuma odasi ve pılmaktadır. Ayvalık ile Ali in tesis edilen muntazam servisleri, güzel ve çamılarla adamızı bir sayfiye haline koy dır. Gençlerimiz deniz sporla» tıkları gibi yakmda burada stat yapılacak, kara sporlart- rasınd ahçesi açılması kararlaşmış gibi- | imde yaşıyan vahşi ve yabani hayvanlar Fuarın güzellik ve intizamı için çok çalışılıyor. Geçen sene görül noksan ve hatâlar, bu yıl tamamen tashih © iş ve fuarm mü ini temin edecek düzgün, plânlı bir şekil meydana getirilmiştir. Şimdiye kadar fuarda 132 paviyon yaptırılmıştır, İzmir vilâyeti, İzmir Ticaret odasın Sıhhat müzesi paviyonlarınm inşaatina gö: Bü yıl fuarda, bir de Ege mahsulle, ri müzesi ve ayrıca Türkiye Ticaret ktır. K odaları paviyonu kurulaca tür Parkta tesisi kararl, kortları için bütçeye tahsisat &onul- muştur. Kültür Parkta Türk Hava | Kurumu tarafmdan 938 bin liraya in-' pa şa ettirilmekte 15 metre irtifa- İ ndaki paraşüt kulesi inşaatı da bir buçuk ay sonra tamamlanmış olacak ve buradan geçenler paraşütle atla, ma talimleri yapacaklardır. Ekspozanları ve ziyaretçileri eğ- | endirebilmek maksadiyle fuar tiyat- rosunda hemen her akşam parasız konserler rilecektir. Bunun için fuar komitesi ve birçok müesseseler. le anlaşmalar yapılmıştır. Yine ko- mitenin tayin edeceği bir günde fu. ar inşasmda bir de çiçek bayramı ya- fılacaktır. O gün âyni zamanda kırk | gift evlendirilecek, masrafları komi İ İs tarafımdan verilmek üzere düğün- İleri yapılacaktır. Altınovada imar işleri Altmova, (TAN) Güzel bir parka malik olan kasabaruzda yeni bir sesli sinema binası yapılmay: aşlanılmıştır. Park civarında pek kında asri bir spor sahası da vü. cüde getirilecektir, Bergamada çocuklar kampı Bergama, (TAN) — Çocuk Esir. geme Kurumu zayıf talebe için ça dırlı bir kamp kurmaya karar ver miştir. Kampa devam edecek çocuk- larm bütün ihtiyacı kurumca temin olunacaktır. Gemlikte Bir Temsil Heyeti Kuruldu Gemlik, (TAN) — C. H. Partisi, nin çalışmaları devam diyor. Bir “Bazı Yerler aylarc Susuz katıyor Zonguldak, (TAN muhabirin. den) — Merkezde bir orta mektep ve dört ilk mektep vardır. Tahsil çağm. daki çocukların sayısı, mevcut mek. teplerin istiap haddinden kat kat fazla olduğu için lâzımgelen tedbir. ler alınmaktadır. Şehrin en müsait yerinde yeni bir ilkmektep binası İn- şasma başlanmıştır. Bütün köylerde ilkmektep binası yapılması için teşeb büslere girişilmiştir. Çok kısa bir za. man sonra, mektepsiz köy kelmiya- caktır, Şehrin en büyük ihtiyner sü. suzluktur. İçme suyu, civardan temin edilmektedir. Çamaşır ve temizlik İş- lerinde kullanılacak su yoktur. Bu yüzden, bazı evler, aylarca susuz kal maktadır. Muş Çarşısını | Soyan Bekçiler Nasıl Tutuldu ? Mi (TAN) — Bir hırsız kum. yası kurdukları anlaşılan Zübe. yir, Bahri, Fahrettin, Hasan namm- da dört bekçi tevkif edilmişlerdir. Hidise söyle meydana çıkmıştır: Geçenlerde Bahri İsminde biri, ge. celeyin mükerreren sayıp ertesi gü- nü inhisar idaresine vermek Üzere dükkânında bıraktığı yüz liradan iki liranın, tütün paketlerin de on kadarının noksan olduğunu görmüş. tür, Bunu takiben, tüccar Mustafanın dükkünındeki üç yüz liradan otuz üç lirası bir gece yok oluvermiştir. Bane- lerdenberi Müş çarşısında devam den bu programlı ve tedrici hırsızlık nihayet olmuş, merkez kömiseri İrfan şi lerini emniyet memuru Sırrıya bildirmiştir. Bunun üzerine hırsızların tutulması için lâzımgelen tertibat alınmıştır. Hırsız kumpanyasına dahil olmıyan bekçi Haydar, geçen gece çarşnm yukarı başımda arkadaşlarma düdük le işaret vermiş, cevap alamayınca şüphelenerek aşağıya doğru yürü. miş ve bir mağazanın kapısını ki sip bulmuştur. İçeri giri y Ba Fahreddin ve Hasan karşılaş- muştır, Önceden tertibat alındığı için hırsızlar iş üzerinde yakalanmışlar- dır. Mevkuf bekçilerin evlerinde ko. kulu sabundan, ipekli mendilden iğ- ne İpliğe varıncıya kadar, bin bir çe. şit hirsizlik malt bulunmuştur. Bergama ncüleri endişede Bergama, (TAN) — Havalar on temsil heyeti kurulmuş, Bursadan | gündenberi fazla poyraz gittiği için gölen Ataman sehnenin tanzimi işi.| Bergama tütüncüleri endişe içinde- ni üzerine almıştır. Yakında temsil| dir. Rüzgürların tütünlere zarar ver- da ehemmiyet verilecektir. “4 ve müsamerelere başlanılacaktır. mesinden korkulmaktadır. Alayının V İd .. .. .. ıldonumu | Karaman, (TAN) — Karaman pi- yade alayınm yıldönümü münasebe- file burada büyük merasim yapıl. mıştır. Kışla meydanındaki toplan. tıda evvelâ bir geçit resmi yapılmış, kahraman askerlerimizin intizam ve vochabeti seyircilere heyecan vermiş tir, i Birliğin kiymetli komutanı Albay İ Hakkı Akkaş, alayın kuruluşundan bu ane kadar geçen tarihini anlatmış, Balkan harbinde ve umumi herpte kazandığı zafer menkibelerini birer birer saymıştır. Tuğbay da, sayılan zafer destan- larının harp ceridelerine dayanan bi. rer hakikat olduğunu anlatarak baş ta alay komutanı olmak üzere bütün sübay ve efradı tebrik etmiş, yıldö. nümü merasiminde bulunan davetli lere teşekkürden sonra merasim ni, hayet bulmuştur, Aymi gece; çamlar, bayraklar ve rengârenk ampullerle bezenmiş olan | Alay gazinosunun bahçesinde bu yıl dönümü çoşkun bir neşe İle kutlulan İ mişter, Beş yüzden fazla Karamanir, | |ilçebay Celâl Ünsel, Urbay Abmet Ötken, birliğin Tuğbayı Nuri Arpa. cı başta olmak üzere alıy sübayları ve eşleri hep bir arada sabaha kadar eğlenmişlerdir. Genç sübayların ter. tip ettikleri milli “İstiklâl” piyesi bü yük heyecanla .seyredilmiştir. e, | Gemlik mektep sergileri Gemlik (TAN) — İlk mekteplerin tatilinden sonra müze ve şergilerin- deki eserler halka teşhir edilmiye başlanılmıştır. Sergi ve müzelerde müfredat programlarma uygun ders vasıtaları ve talebenin vücude getir- dikleri eserler vardır. Arıfıyedeki Eğitmen Kursları İzmit, (TAN) — Tohum ıslah İs- tasyonu, köy eğitmenleri kursu, ari. cilik kursu gibi modern tiç müessese- nin bulunduğu küçlik Arifiye köyü işlek bir tarım ve kültür yatağı ol- muştur, “Tohum ıslah istasyonu (Kocaeli mıntakaşı ziraatine geniş bir inkişaf yolu açmıştır. Bu İstasyonun buldu. ğu “Cumhuriyet” isimli buğday töpl bölgemizin her tarafmda geniş bir şöhret ve rağbet kazanmıştır. de açılmış olması Kocaeli köylüleri için bir talih eseri olmuştur. Köy eğitmenleri her türlü kültür, tarım ve yurt vazifelerini kavramış döndükleri zaman köylüye ışık Ve hayat suçacaklardır. İzmitte avçılığa da ehemmiyet ve. riliyor. Arifiye Avetlik kursunun mın takamız köylülerine yeni bir rehber olacağı şüphesizdir. Bergamada yeni hapishane Bergama, (TAN) — Yeni hapis. hane İnşaatı bilmek üzeredir. Mah. kümların buraya nakli artık pek u- zun sirmiyecektir. İ Bigada köy köpeklerine zehir verildi Biga, (TAN) — Serseri köpekle, > İzin itlâfı için hükümet doktorluğun- eg her muhtara kâfi mikdarda zehir dağıtılmıştır. ANTEPTE İZCİLİK Gaziantep (TAN) —Antep İzcileri her törende çok alkışlanmaktadır. Düzgün kıyafetleri, tam bir inti- zamla yürüyüşleri, her geçit resmin- de takdir edilen izciler sporun diğer sahalarında da önemli varlıklar gös- * termektedir. | Köy eğitmenleri kursunun Arifiye-| olarak yetişmekte olup yurtlarına| BROD Kumaş Ticarethanesi SULTAN HAMAM Perakende satışa ait YENİ MAĞAZANIN açılması münasebetile son moda İNGİLİZ kumaşları ve kuponları getirdiğini ve zengin çeşitler bulundurduğunu sayın müşterilerine bildirir, istanbul Defterdarlığından: Cins ve Mevkii Muhsmmen bedeli lira Sultanahmet Camli arkasında eski Baytar mektebi elyevm Aygır deposu mliştemilâtmdan iki katlı ahşap bina ankazı bu binanm zeminindeki mermer döşeme İle yanındaki su de- posu ve hamam ve krokisinde gösterilen bazı aksam satış- tan hariçtir, Ankaz Iki ay içinde kaldırılacaktır. Ortaköyde Denizyolları işletme idaresi tarafından kömür deposu olarak kullanılan eski Feriye karakolhanesi ankazı iki ay içinde sökülüp kaldırılacaktır. Uskdarda Icadiyede yeni Ibrahim paşa caddesinde eski 13 yeni 11 No, li; yanmış karakolhane duvarlarndaki taşlarla bu karakoldan sökülüp Üsküdar hükümet konağında saklı demir parmaklıklar. Taşlar toptan: 30 Parmaklık kilosu 005 Yukarda cins ve mevkileri yazılı ankaz hizalarmdaki bedeller izerinden açık artırma usulile satılacaktır. İsteklilerin ve tediye ve sair şeraltini öğrenmek iştiyenlerin 15, 7, 9397 perşembe günü saat on dörtte yüzde 7,5 pey akçelerile Mili Emlâk Müdürlüğünde toplanan komisyona gelme- leri, (M.) (3796) Diş Macunlarının incisi KOHIİNOR Diş Macunudur Bunu bir kere kullananlar artık ayrılamazlar, Kullanmamış olanlar bir denesinler. > İzmir satış şubesi: Bay Ahmet Buldanloğlu Bu gün var, yarın yok. Gaybetme- meye çalışmalı. Resimler geçmiş zamanları birbirine bağlar, İlk za- manların ve geçmiş günlerin hatı- ralarımı canlandırırlar. Fakat yarın isteyeceğiniz bu re- #imleri bu gün çekmelisiniz. Bu gün, çift emülsiyonu KODAK VE- RİKROM flimler sayesinde onları daha tabil ve daha canlı elde et- mek kolaydır. Gelecek selör resim- lerinizi VERİKROM filmiyle çekiniz. ve farkını görünüz. “VELOKS” küğıdna basılan kopyalar daha güzel ve dğlağlı olur, sararmaz ve uzu zaman saklanır, “ELOKS,, küğıdmı israr ediniz ve kepyaların arkasında “VELOKŞ,, kelimesini arayınız. KODAK ŞİRKETİ — İstanbul-Bayoğlu, Tönel, Ensiz Sokak Ho. 3 İstanbul Asliye ikinci ticaret mah» kemesinden: Hayfada Atid Naviga- tion Compani vapur şirketinin Atid nam vapurile Beyruttan Gözem Şayo Eskenazi Negrin Limitet şirketi nas mına gönderilen 313 sandık limona ait Regal Z. H. markalı konoşimen- to zayi olduğundan bulanm 45 gün ça Her akşam aa, | MÜNİR NUREDDİN PANORAMA bahçesinde HALK OPERETI Yaz temsilleri. Beylerbeyi Iskele Ti- yatrosunda 6-737 Salı akşamı Eski Hamam Eski Tas. Büyük operet 3 perde. Orkestra —Bale zarfmda mahkemeye ibrazı lüzumu ve eylemediği takdirde mahkemece iptaline karar verileceği ilân olu- nur,