13 Temmuz 1937 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 8

13 Temmuz 1937 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 8

o ARS Kahraman alayımız merasim esnasında geçit resmi yapıyor Dün Bir - Alayımıza| « Büyük Merasimle Sancak Verildi Garnizonu Sarıyerde bulunan pi- Yade alayımıza dün yeni sancak verildi, bu münasebetle kahraman- ca merasim yapıldı, ateşli nutuklar söylendi, Bugün de Davutpaşadaki topçu alayımızla Selimiyedeki diğer bir piyade alayımıza sancak tesli- mi rasimeleri yapılacaktır, Dün Sarıyerdeki alaya sancak verilme merasimine Ordu müfet- tişi Or; ral Fahrettin Altay ri- yaset ediyordu. Merasime saat 18,30 da başlandı. Başta Orgeneral Fahrettin Altay gonra Istanbul komutan vekili kor- general Cemil Cahit, tümgeneral Osman Tufan merasim sahasma gelerek, kahraman beybetile saf al- mış olan askerimizi teftiş ettiler. Bussırada muzika Jstiklâl marşını çalıyordu. Orgeneral Fahrettin Altay tefti- ge başlarken “Merhaba Asker!,, di- ye hitap etti ve bu sese, alay er- leri, gür seslerile “Sağol!,, dileğin- de bulundular. Beykoz, Sarıyer kaymakamlari. Je belediye ve parti erkânı da me- Tasime iştirak ediyorlar ve çok Kalabalık bir halk kütlesi askeri. mizi alkışlıyordu. Teltişlen sonra G. Altay, Sarı- yer ve Beykoz kaymakamlarına a- Jay sancağı hakkında bazı izahat verdi, Sonra sancak bölüğü kara- kola giderek ganlı sancağı getirdi. Biraz sonra G. Altay, şanlı alay sancağını alay kumandanı albay İs- kendere teslim ederek şu veciz his tabede bulundu: “Size, milletin timsali olan san- cağı, Ulu Başbuğ ve Başkumanda- nımız sma vermekle bahtiyarım. Buyurun.. Size mübarek olsun!,, Alay kumandanı sancağı aldı ve © da ateşli bir nutuk söyliyerek, bü mesut hâdiseyi tebcil etti. Alay kumandanı Albay Omer Iskender bilhassa şöyle dedi: “— Şimdi Büyük Başbuğ Cüm- hür Başkanımız adına alayımıza bu sevgili sancak ordu komutanımız Örgeneral eliyle verildi. Bu sancak böylece Türk milleti tarafından bi- ze emanet edilmiş oluyor. Birliğin, varlığın timsali olan sev- gili sancağımız altında toplu ve biribirimize sevgi ve saygı ile bağ- İı olarak yurdu, milli menfaatleri ve| sancağımızı düşmanın her türlü te cavüzlerinden canla başka koruya- cağız. Sancağımız:, alaym tek bir eri kalsa bile düşmana bırakmuya- cağız.., Bundan sonra, kahraman slay, halkım cogkun ve candan alkışları önünde güzel bir geçit resmi yapa- rak merasime nihayet verildi. Makineye Kapıldı Üsküdarda oturan makinist Ali Kalafat yerinde çalışırken kolunu ma kineye kaptırmış, ağır surette yara.| Janmıştır, Yaralı, hastaneye kaldırı). muştur. G, Fahrettin Altay sancağı alıyor Alay Komutanı nutkunu irat ederken.. Verdiği Kararlar Berlinde toplanan milletlerarası ti- caret oda arı ke Eren ne rik eden | tat Nemli, ına gelerek Berlin- deki kongrenin mesaisi hakkında ma lâmat vermiş! Haber aldığımıza göre, Türkiye Ticaret Odasının kon- greye iştiraki çok İyi bir tesir bırak- ; vesilelerle Türk he- mış ve muhteli yetine teşekkiir edilmiştir. de milletlerarası ticaret İşlerine dair uzun raporlar okunarak kabul edil- Kongre» miş ve bu raporların birer suretinin kongreye iştirak eden ticaret odala- İrina gönderilmesine karar verilmiş- tir, Beynelmilel Kongrenin! (BAŞMAKALEDEN MABAAT) Mihaledb (Başı 1 incide) Bursa civarında dolaştığımız köy- lerde ve yollarda hep temiz ve mun- tazam kıyafetli köylülere tesadüf et- tik, Deği yalnız kıyafete de in- hisar etmiyordu. Yüzlerin ifadesi, | gözlerin bakışı bile değişmişti. Gör- düğümüz insanlar; muhitten, tabi- | attan, hükümetten akıp gelen müş-| | külâttan yılmış, aczini ve mücadele- nin faydasızlığını anlamış zavallılar | | değildi. Tahjatla o mücadele etmeği İ öğrenen ve bundan gittikçe fazla fayda gören iradeli, hareketli insan- İ Jardı. Ü çüneü bir müşahedemiz, hal- kın hükümete karşı duygu: larının tamamile değişmiş olmasıdır. Nesillerdenberi 'Türkiyede | hükü- İmet şekilleri değişti: Fakat umum İ halkın hükümet hakkındaki duygu- ları pek çok değişmedi. Halkım gö- zünde hükümet alan, vermiyen; vö- adeden, tutmıyan; faydası olmıyan, fakat zararı sık sık görülen bir kuv- | vetti. Gökten nasılsa inen belâlardan biriydi. Yeni hükümet bir müddetler Türk A halkını şaşırttı ve tereddüde düşür- dü, Bir şeyler yarattığı ve memleke- ti yeni istikametlere sevkettiği gözle görülüyordu. Fakat nesillerdenberi devam eden tecrübeleri karşısında Türk halkı yeni bir hüküm verme- ge, hükümete emniyet etmeğe ve J candan bağlanmağa bir türlü karar veremiyordu. Fakat sathın altında | sevgi ve emniyete doğru bir inkişaf İda seziliyordu. Ss enelerdenberi Türkiyenin nab- zının attığmı duyan bir adam sıfatlle hiç tereddüt etmeden şunu iddia edebilirim: Tüvk halkımın duy“ guları bu sene tam kıvama varmiş- tır. Sevgi ve emniyet duyguları, Bi- hayet kabuklarını kırmışlar ve can- W bir şekilde ortaya fırlamışlardır. Seyahatimiz esnasında münevve- rinden otel garsonuna ve köylüye ka- İdar kime bir sual sormuşsak şu ce- * vabı aldık; — Filân şey bu sene yapıldı. Fi- lân şey benüz olmadı. Çünkü vasi- talar ve imkânlar istediğimiz kadar bol değil, fakat hepsi mutlaka ola- cak, Her istediğimizi mutlaka az bir | zamanda yapacağız. Hayatın yarınma emniyet duyan, İkendine güvenen, uyanmış dinamik ve hareketli lisan... alım duygularındaki farkın hiçbir hayret edecek tarafı yok. Bir senelik bir zaman içinde Bo- Zazlar işini, o çetin Hatay meselesini balleden, Garbi Asya Paktını kuran, Balkanlarda ve Avrupada sulhun in- kişalına sadık bir âmil olan bir hü- kümet var ki Iktısadi sahadaki ham leleri de halkın her günkü hayatını genişletmeğe ve memlekete ferahlık ve neşe vermeğe başlamıştır. Asır lardanberi hükümet kapısından yal- nız tazyik gören bir halkın bu kadar esaslı değişikliklere karşı hassasiyet TAN bir milletin kullanabileceği iradeli | Yeni Jthalât Rejimi Için Ka- rarname Hazır (Başı 1 incide) tarlarda sokulması sistemi... Bu sistem ticari hayatı sıkıyordu. Karışık ve müşkül bir idare makine- si vücude getiriyordu; fiyatları yük seltiyor Mili istihsal üzerinde ha- rici rekabet elemanının tesirlerini a- zaltıyordu. Saşvekilim ve Maliye ve- kili arkadaşımla mutabık kaldığımızı ilâve ederek arzedebilirim, kontenjan sistemine nihayet vermiş bulun ruz. Yeni sistemimizin ana. prensibi şudur: Değeri verildikten sonra, Tür. | kiyeye ithal edilemiyecek eşya bırak. mamak... Bugün için henüz istikrarını bulma Miş olan piyasa, serbest ithalât reji. mile canlanacak, bir yandan da ihra- catın inkişaf imkânları temin edilmiş olacaktır. Yeni rejimin ilânı ön | deki aylar için, bir hayat ucuz! müjüesi sayılabilir. Piyasada bu suretle bir bolluk hu- sule gelecek, çeşitler çoğalacak ve re- kabet sahası azami surette genişliye- cektir,,, Atatürkün Kızılcahamama Ayak Bastığı Gün Kızılcahamam, 12 (A.A,) — YU ce Atsştürk'ün Kızileahamamı şe reflendirdikleri 16 Temmuz gününü kendilerine bayram olarak kabul e- den Kızılcahamamlılar o bu mutlu İ günü her yıldönümünde çoşkun gös- terilerle kutlular. Bu yılki bayram için de esaslı hazırlıklar yapılmıştır. Kızılcahamamlılar Ulu Şeflerine | karşı olan sonsuz saygı ve sevgileri- ni bir kere dahs göstermek için 16 temmuzu sabırsızlıkla beklemekte- dirler. Bu şayanı hayret çiçek balmumu bana sehhar bir güzellik verdi Solmuş bir cild nasıl kaybolup yerini yeni ve taze cilde bırakı- | yor? Hemen bu akşam yatmazdan | evvel, yüzünüze bu erimemiş bal- mumunu sürünüz. Siz uyurken, cildinizin sertleşmiş ve çirkin ha- rici tabakasını eritir. Buruşuk- | luklarını ve siyah noktalarını gis | derir ve gizli güzelliğini zâhire | ihraç eder. Bu balmumunda, ender bulunan bir «içek merkezinin derinliklerinden ge- Jen “cildi yenileştirmek,, hassa ve kuv | vetini haiz olan ve ciro Aseptine tâbir | ediler yağlı bir cevher vardır. Hemen | bugün 50 gram kadar satın alınız ve Yüzünüze, kollarınıza ve omuzlarmıza sürünüz. KAYIP — İzmir Sanatler mekte- binden 1927 — 1928 senesinde almış olduğum şehadetnemeyi zayi ettim. Yenisini alacağımdan hükmü yoktur. | Turhal Şeker Fabrikasında İşlet- me Fen Memuru Lâtfi Güngör | a göstermesini tabii bulmak lâzımdır.,, &nebi gazetesi muhabirinin bu | çok dikkate değen sözlerine ilâve edilecek çok bir şey yoktur. Muhabir, memlekete ait müşahedele- rini anlatırken açık bir surette görü- liyordu ki değişen vaziyetin şevkini ve heyecanını kendi hesabına derin- den derine duyuyordu. Muhabirin müşahedeleri belki de memleketin muayyen bir sahasma aittir, Ihtimal ki başka yerlerde he- | nüz ayni derecede refah ve hoşmut- luk yoktur, Fakat vaziyetin Türk münevveri- | ne aİt umumi ölçüleri vardır ki mem- leketin hiçbir yerinde değişmez. Dü- nü bilen ve oturup düşünürse bu nün bütün farklarını birer birer ölç- meğe kudreti olan her Türk münev- | veri, ecnebi muhabirinin bize ifade İ ettiği şevki, heyecanı ve nikbinliği fazlasile duyabilmelidir. Duyamıyan varsa şahsi ve menfi düşüncelerin gözünün görüş kabileyetini körletti- ğine veya doğruya göz yumduğuna hükmetmek caizdir. 13-7.937 —Z EEE Yİ Başlarda baş ıyan yaprak dökümünü durduran ve saçla- ra can veren yegâ- ne eksirdir! “Optamin,, saç eksiri “Vitamin,, den istifade edildiği iç çok kuvvetlidir. Hergün “Optamin,le yıkanan ve taranan saçlarda dökül Başı ağrıdan Çatlıyacak gibi NEVROZİN En şiddetli baş ve diş ağrılarını dindirir. NEVROZİN Bütün ağrı, sızı ve Sancıları keser NEVROZİN Nezle, grip ve romatiz- | maya karşı çok müessirdir. Jandarma Genel kara Satınalma 1 — Bir çiftine kırk beg kuruş k 19—1—937 pazartesi günü saat ond Aka 2— Bu eksiltme şartnamesi pa minat 1215 dır, 3 — Eksiltmeye girmek isteyen ilk teminat makbuz veya banka mek gin saat dokuza kadar komisyona Izmir ikinci icra Yapıcıoğlu Orhaniye mahallesi Yi halen ikametgâhları meçhul bulunan Hanife veresesi Sara ve Saideye mahcuz gayrimenkulünlze terkibinde | Bir Tecrübe Kafidir me derhal durur, zayıflıyan a6 leri yeniden kudret kazanır, kep düşer, ve saçlar sıklaşarak gençi güzelliğini muhafaza eder, i TABİİ GÜZELLİK.- | Tabit —giyet olmak içinen tabi hekimlerinin uzun zamân çal bulduğu formüle göre hazı yağlı, yağsız ve acibadem kullanınız. NAZARI DİKKATE Türkçeyi çabuk o yazan Türkçe ile sair Iisanları gan Fransizca, Almanca ve gilizce muhasebe ve muhdi ye vâkıf bir genç mutedil itle hizmet arıyor. Alâkadar rm “M, S., rumuzile (İsta 176 numaralı kutu adresine w | Para işinde, Nasyonal kasasında çi bir Bay veya Bayan wr Bahçekapıda Salih o Need müracaat Komutanlığı Komisyonund ıymet biçilen 36.000 çift yün a kapalı zarf eksiltmesiyle sat rasız komisyondan almablir. ne > lerin şartnamede yazılı vesikiyf tuplu teklif mektubunu en g*$ vermiş olmaları. (1848) (3 memurluğunda" 7 usuf dede caddesi 121 No. e İzgi vaz'ıyet olunarak 25—12— hinde kıymet takdir edilmiş olmakla bu baptaki zabıt varakas” bir diyeceğiniz var ise 3 gün içinde bildirmeniz icra iflâs ke? 103 üncü maddesine göre davet makamma kaim olmak üzere Ahmet Emin YALMAN ilânen tebliğ olunur. “4111, VENÜS KREMİ sa pa / İ