15 Temmuz 1937 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 6

15 Temmuz 1937 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 6

s5 PO re Bitok Teşekkülünün Dağılmam Bu Dört Klübün Birl Üstte, cihan şampiyonluğunu ka. | flan bu dört klüp rekabet yüzünden İ biribirine düşüp taraftarlarmı ve on- ası Lâzım .v.s igi © Çok Faydalı Olmuştu. itibarile hatırı sayılır birer varlık o- larm sevkile memleket efkârmı keş- mekeşe sevketmektense dostluk ve centilmenlik havası içinde çalışmayı tercih ettiler ve doğrusu pek de Jettilerdi, Nihayet spor rekabetinin bizde maalesef s:k sık tesadüf edi- İlen sarsıntıları neticesi olarak son ve sondan evvelki maçlarda hâdis o- lan haletiruhiye, bu teşekkülün artık zanan zenci Coe Luviz, altta, geyamma kat'iyen imkân bırakma- cihan şampiyonluğunu zenciye dığını ve BİTOK'un fiilen . dağılmış kaptıran Eradok Poks işinde Milyonlar Yine Dansa Başladı Boksta ağır siklet dünya şampi yanluğunu bir kere ele geçirmek mil- yöner olmak içinskâfi geliyor. Dö- vüşten aldıkları yüz binlerce dolar- dan maada, Sabun, tıraş bıçağı ve saire reklâm- sinema (şirketlerinden, Tarı için imza vererek büyük paralar temin ederler. Cihan şampiyon'ığunu kaybeden boksör de kazanan kadar servet t6- min eder, Geçen ay cihan © şampiyonluğunu kazanmış olan zenci Coe Luviz eylüi- de Ingiliz boksörü Tomi Farr ile dö- Yüşecektir. Bu maçı için Siyah Kap- lan denilen zencinin Üç yüz binden fazla dolar alacağı tahmin olunmak- tadır, Diğer taraftan, Siyah Kaplana şam Piyonluğunu kaptırmış olan Brsdok da Amerikada bir kunturat imzala- Miş, üç maçma beş yüz bin dolar ak mak şartile müsabaka mürettiplerin- den birine bağlanmıştır. Onun da pek yakında kiminle dövüşeceği ilân olu- İ nacaktır. İ menfaat çatısı altnda ça İtarlarının teşkil ettiği İ sıtasile karşılıklı hale geldiği hissolunmaktadır. Gerçi biribirlerine karşı amatör- ük namusunu çok görecek kadar a-| ğir ithamlar yapin zümrelerin bir ıişmaları ih- timali pek zayıf ise de ben Bitok denilen bu teşekkülün her ne paha- sına olursa olsun, dağılmamazma ça- Luşmasını hem bu dört klübün ida recilerinden, hem de Türk spor ku- rumundan rica edeceğim. Çünkü bir taraftan bu klüpler leşik çalıştıkları zaman elde etti leri faydalardan mahrum olacaklar, diğer taraftan da ayrıldıktan sonr# evvelce aralarında halli pek mümkün olan en küçük ihtilâflar yüzünden memleket spor âleminde kendi taraf- kütleler va- ve nefsani cere- yanlar ihdas edip spor uzviyetimizin züten pek muayyen olmıyan rotasin! büsbütün şaşırtacak ve memleket ef- kârını karşı da sporculuk namıni ne menfi tesirler yapmaya başi caklardır. Iste, pek güç olduğunu takdir et mekliğime rağmen her ne pahasma olursa Olsun Bitok (müessesesinin yıkılmamasını ve hattâ spor kurumu- nun bu dört klüp anlaşmasmı hima- ye ve teşvik ederek son hâdiselerin onü #arsmaması için elinden geleni yapmasını bunun için diliyorum. r.a... İÜstteki beyaz İkotra; Amerika Şi milyoner Van. Şderbilt'in tu se- İnme için yaptır. fdığı ve siirat.tec rübelerinde çok | ihim rekorlar İfitesis ettiği söy- lenen gemidir. Yazan: Burhan FELEK Galatasaray, Fener, Beşiktaş ve Güneş klüpleri spor mesailerini birleştirmek ve yekdiğerinin teşebbüsünden itifade edebilmek için aralarında bir anlaşma yaparak adımı Bitok koymuşlardı. Milli küme başlangıcında doğan 'bu teşekkülün, bu dört klübe hayli menfaat temin ettiğini işitmiştim. Fakat bu teşekkülün bizatihi Türk sporuna yaptığı hizmet te az deği Çünkü memleketteki mevkileri ve —— tiraftarlarının kemiyet ve keyfiyeti | Amerika Kupasını Kim Alacak? Bundan seksen küsür sene evvel bir İngiliz, yelken gemilerinin yarışı için altın kakmalı bir kupa koymuş ve yarışm nizamlarını yazmıştı. Ismine son seneler “Amerikan ku- pası,, denilen o kupanın şekli, müze- de gördüğümüz eski aşureliklere ben- ziyor, Kupayı koyan zat yarış şart- içinde: tesi seneki yatışm kupayı ka- zanan milletin kara sularmda olma- smı., yazmıştı. Bidayette eski zaman tenlilerinin İngiliz karasularında şladıkları bu yarışın ilk şönelerin- de Ingiliz limanma gelen bir Ameri- kan yelkenlisi tesadüfen, hattâ Ingi- üzlerin ısrarile yarışa girmiştir. 'Fa- lihe bakm ki en umulmıyan o Ame- rikan gemisi kupayı alıp Amerikaya ötütmiye muvaffak olmuş... te o tarihtenberi İngilizler kupa- tekrar İngiltereye getirmek üzere çalışıyorlar. Bu uğurda sarfedilen Mister Sopviths", İn bu seneki yari rışa mahsus su-$ ya İndirttiği kinci Endeavour #iirat tecrübele- | | | Bir Muhasebeci Muavininiii Hatıra Defterinde! 11 Mayıs 1883: B isim muhasebeci Glotkin gltmiş yaşıma girdi. Öksü- rüşü kesilmedi. İlâç olarak, süt konyağı karıştırıp içiyor. Bu ilâcı içtikten sonra da boyuna sayıklı- yo, Şimdi de “Hezeyanı mürtaiş” & tutuldu. Doktorlar onun muhakkak yarın öleceğini temin ediyorlar. Nihayet muhasebeci olacağım de mektir. Bu mevkii bana çoktan vadetti- lerdi zaten., Kâtip, Kleçtçov mahkemeye düş tü, Geçen gün bir müşteriyi patak- lamıştı.. Bugün kaynatılmış ana- sön suyu İçöceğim.. Bağırsaklarım dak Meheba İyi gelir belki. 3 Ağustos 1565: (İlki sene sonra) — Muhasebesi Glotkinin bronşi milyonlar yekünunü İngilizler dahi bilemezler. Dört sene evveline kadar bu reka- beti Amerikalılara karşı İngilizlerin çay kralı milyarder Tomas Lipton devam ettiriyordu. Çay kralı Lipton her sene o yarışa mahsus bir kotra yaptırarak o Amerikayı boyladı. Ve her seferinde yenisini yaptırdığı be$ kotrast mağlüp oldu. Çay kralı köt- ralarmın isimlerini Çamrok takiyor- du. Yalnız her sene (o Çamrok'ların numaraları değişiyordu. Bu suretlş: birinci, ikinci, üçüncü, dördüncü ve beşinci Çamrok'lar yapılma maksat” larını temin edemeden, maloldukları fiyatların onda birerine satıldılar. Çay kralı arzusuna nail olamadan öldü, Şimdi ayni Bopwith's başladı. Bu İngiliz spor- cusu da Amerika kupası için yaptır- dığı kotralara Endeavowr ismini ko- yuyor, Geçen seneki yarışa birinci Endeavor girmişti, kazanamadı. Bu sene ikinci Endeavour talihini dene- yecek, Amerika hessbma da Amerikan milyönerlerinden banker Vanderbilt kotralar yaptırarak Tngilizlerle kar- gılaşıyor. Bu yarış ağustosun #on haflaları içinde Amerika sularında yapılır. Be- heri üç yüz bin liradan aşağıya mal olmıyan yarış kotraları yalnız atleri düşünülerek yaptırıldığından yarıştan sonra gezme ve sair işlerde mühim tadilâtsiz kullandamıyor. Bü- nun için satıldıkları vakit onde bir fiyatma gidiyor. Adaspor Kocaeli * Şampiyonu Izmit, (TAN) — İzmitin çok kuv- vetli bir teşekkülü olan Akyeşil Is- tanbuldan davet ettiği en kuvvetli klüpleri mağlüp ederken bir nizamna me oyunu yüzünden hükmen mağlüp sayılma finale Idmanyurdu ile Ada- spor kaldılar. Final maçı bu hafta yapıldı. Akyesile defalarla lüp olan Adaspor — Izmit LIdmenyur- du İle yaptığı maçı 0.—3 kazanarak Kocaeli mmtakası şampiyonu oldu. Idmanyurdu bu o maçı kalecisinden mahrum olarak oynamıştır. rekabete Mister! mağ- | İN ? “Çekof,tan © £ $ Çeviren: ç ç Faik BERCMEN ? / , MM ti hâlâ sürüyor, Yine öksürmekte ve konyaklı süt içmekte... Ölürse yeri benim.. Bu hususta şimdi, ilmidim za- yılladı. Çünkü muhasebecinin ya- kinde öleceğini unimuyorum artık. — Kleçtçov yine bir Ermeni müş teriye kızarak elindeki parayı par ga parça etti. İş mahkemeye kadar gideceğe benziyor. — Bir ihtiyar kadın dün bana: “Sendeki bağırsak iltihabı değil, dahi basurdur” dedi, Muhtemel- dir. 30 Haziran 1867: (4 sene sonra) azeteler, Arabistanda kole- | ra salgını var diyorlar. Bu salgın belki Rusyaya da ge- lir. Bu yüzden belki ihtiyar Glot- kin ölür ve bu suretle yerine geçe- rim. Zaten bugünlerde boyuna kole- rayn karşı ilâç kullanmekta.. Bağırsaklarım için ne alsam? Pelin hapları nasıl gelir acaba? 2 Kâunusani 1870: (7 sene son- ra). Glotkinin avlusunda, bu gece bir köpek üzün uzun uludu. İ Hizmetçim Pelajeye bunun uğur- suz bir elâmet olduğunu söyledi. Sabahm ikisine kadar hizmetçiyle bu mevzu tizerinde konuştuk. Mu- basebeci ölür ölmez, kendime bir kürkle bir ropdöşambr alacağım. Belki de evlenirim. Fakat bir genç kızla değil.. Çünkü yaşım ilerile- mekte. Muhakkak bir dul almalı- yım. İ Kieeteow'u dün kiünten kovdular | Çünkü mili ikrtsat meclisi azala- rından biri hakkında fena birşey anlattı ve onunla alay etti. | Mahitemeye vereceklerini söylü; yorlar., Bağırsaklarım için doktor Blot kine gideceğim, Onun için “çok hâ zık bir hekimdir” dediler. 4 Haziran 1578 : (15 sene sonra) V mış. Birçok insanların öl“ İ düğünü işitiyoruz. o Muhaseberi İ Glotkin korunmak üzere boyuna İ votka hülâsası içiyor. Eğer veba buraya da uğrarsa muhasebeci ol- | dum demek. | 6 Haziran 1883: (20 sene sonra) Muhasebeci Glotkin nihayet öl dü. Ölürken yanındaydım. Her va- kit ölümünü sabırsızlıkla bekledi» im için kendisinden ağlıyarak af diledim. O da ağlıyarak beni affet- İ Gğini söyledi. Ve bağırsaklarım i- etliankada veba salgını var- çin palamut suyu İçmemi si” verdi... Kleçtçok yine iönlikemeye Mİ dildi, » Başkasma ait bir piyanoyU Yahudiye kiralamıştı. eye Bu dünyada neler olup bitli İnsan hayretten kendini ün Glotkin'i gömdük. Heyhat ki ihtiyar çe” bana hiç birşey kazanı Şimdi, her geçe onu beyaz leğiyle ve yumu uğuumu — arms halde görüyorum. Ah, ben 30 dar betbaht ve merdut bir Der değil Tealikov'u muhi yaptılar, Bu genç adam bi Generalin yeğeni imiş.. BUtü? lerim mahvoldu. 25 Huzıran ayni sene Tçalikov'un karısı dün Zavallı adam yapayalnız, kaldı. Ihtimal ki kederinden i da eder.. Eğer intihar eders8, ne muhasebeci geçtim di Ümitlerim tekrar diriliy ve ropdö şamibr almam him zakta değil. Evlenmek için ö savvurlarım var. Hem iyi bir fırsat bulursa çin evlenmiyeyim? g Yalnız kendisinden nasibi (yi cak bir adam bulmalı. çünkü mühim ve büyük bir karardır fi Kleçtçov bir müsteşarlâ Müthis bir enli Tı değiştir. Kapici Poissii, bir türlü bağırsaklarınn iltihabı için içmemi tavsiye etti. Bakal? e vi edizeğim Zİ Avrupada Kavgalı Ma Avusturyanın Admira taki talyanm Genova takımlar! Viyanada yapılan maçta sa galar ve müessif hâdiseler talya hükümeti bu iki klübü e da yapacakları intikam mel sande etmemeğe karar vel Merkezi Avrupa kupası maları arasında bulunun bU şekilde bir karara bağlan! kında Genova'da toplanacak pa komitesi münakaşa edet 4 Aİ A EŞ Yarışları Edremit, (TAN) — Bu Fi remit, Ayvalık, Burhaniye gi can bisikletçileri arasında 1 ii kilometrelik bisiklet yarışı Akçay. Edremit gi defa gidip gelme olmak dı. Neticede Burhaniyeden birinci, Ayvalıktan Meh dular,