3 Ağustos 1937 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 10

3 Ağustos 1937 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 10

10 Ep Baleradda © Maçı3-1 (Başı birincide) Takımımız birinci devreye biraz çe kingen başladı. Adeta isteksiz bir o- yun çıkarıyoruz. Yaptığımız bir iki hücum çok tesirsiz geçiyor. Oyun yi ne sert devam ediyor. Onların vücut kabiliyetlerine istinat eden bu sertli- ğe mukabele edemiyoruz. 7 nci daki- kada solaçıklarının müsait vaziyette ortaladığı topu (o yakalıyan merkez muhacimleri sıkı bir vuruşla birinci göllerini yaptı. 18 inci dakikada soliçleri kalenin Üst sol köşesinden (o fevkulâde güzel bir şütle ikinci ( gollerini yapmağa muvaffak oldu. 20 nci dakikada Fikret sakatlana- Tak çıktı, yerine Ankaralı Niyazi gir di. Rebii solaçığa geçti. Çok bozuk bir oyun oynuyoruz. Bu gollere mukabele edecek tehlike ya- ralamadığımız gibi onlârın hâkimiye- tini de eksiltmeğe muvaffak olamı- yoruz. 41 inci dakikada aleyhimize atılan bir kornerde Yaşarın üstünden aşan topu Yugoslav soliçi yetişerek üçün- cü defa olarak kalemize attı ve ilk devre 3—0 mağlübiyetimize Biha- yetlendi, İkinci devre Yugoslav takımı ikinci devreye kü çük bir değişme ile çıktı. Soliç oyun- cuları yerine Berceviç isminde yeni bir oyuncu girdi. ürk- Yugoslav Müsabakaları Dün Ikinci Kaybettik Yirmi beş dakika mütevazin bir | oyun. çıkardık. Karşılıklı yapılan as! kmlar her iki taraf için de tehlike o- lamıyordu. Bu dakikadan sonra bi- tün enerji ile oynamağa ve Yugoslav kalesini sarmağa başladık, Bu daki- kalarda oyuna (o tamamile hâkimiz.| Fakat yağmurun gittikçe fuzlalaşma #1 sahayı bir çamur (deryası haline sokmuştu. Hâkim oynadığımız halde bir tür- lü gol çıkaramıyoruz. Nihayet oyu- nun bitmesine iki dekika kala yine Rasih sol köşeden çok nefis bir güt- le şeref sayısını yapmağa muvaffak oldu ve maç bu şekilde 3—i mağlü- biyetimizle nihayetlendi. Nasıl oynadılar? Italyan hakem bugün maçı çok mu vaffakıyetli idare etti. Birinci devre- de müdafaa hattı bozuk idi, Ikinci devrede daha fazla muvaffak oldu- lar, Hüsamettin muvaffak olamadı. Hücum hattında en fazla çalışan ve hemen hemen en fazla muvaffak o- Z BAŞMAKALEDEN MABAAT Hatay Davasına Alâkamız (Başı 1 incide) akat bu fedakârlığın muvakkat olduğunu biliyorlardı. Çünkü Türklüğün kudretine ve zindeliğine tam itimatları vardı. Anavatan da ilk | fırsatta ispat etti ki kendisine sonu- na kadar güvenmek caizdir ve öz ço- cuklarını hiçbir zaman unutmaz. Cenevre anlaşması, Hatay Türklü. günü kendi mukadderatma hâkim kıldı ve Hatayda Isviçreye benzer bir #sükün ve inkişaf rejiminin temelini! kurdu, ; Biz, Milletler Cemiyeti ve Fransa İle beraber Hatay rejiminin resmen bekçisiyiz. Ifrat hareketlerini, geçici bir hastalık addettiğimiz için Suriye! ile kurulacağına şüphemiz olmıyan; devamlı dostluk namına büyük bir sabir ve tahammül gösteriyoruz. Fi Suriye bizimle olan dost. luğun kiymetini anlamazsa, bizimle karşılıklı emniyet üzerine ik- tısadi münasebetler kurmanm Suriye için hayati bir mesele olduğunu tak- lan yine Rasihti. OHaf hattında M. Reşat en iyileri idi, Yuğoslavlar bizden çok İyi oynu- yorlar. Pasları ve yer tutuşları mü- kemmel, Merkez muhacim, iki açık- ları, merkez muavinleri birinci sw nıf oyuncu... Yarm saat 12 de hareket ediyo- ruz. Perşembe günü Istanbuldayız. Dün Geceki Güreşleri Yunanlılar 4-2 Kazandı Galatasarayın 33 üncü yıldönümü 'minasebetile şehrimize davet edilen Yunan güreşçileri dün akşam saat 21 de Galatasarayın Kasımpasa klü- bünden takviye ettiği B takim ile ikinci maçını yaplı ve 4—2 galip geldi. 56 KILO: Biris — Küçük Ahmet Ahmet serbestçi olduğundan hep alttan giriyor. Buna mukabil Biris salto almağa çalışıyordu. Fakat Ah- medin mlldafaası çok sert oluyordu. Beşinci dakikada Ahmet tehlike at- Tattı, Fakat çetin bir köprü ile kur- tuldu. Biris silto almak isterken Ahmet #alto aldı, Yunanlıyı savurdu, Fakat dışarı düştüler ve bu fırsat kaçtı. Yunanlı çok kurnaz güreşiyor, mü temadiyen kenarlarda tutarak bi .Zimkini dışarı savurmak suretile sersemletmeğe çalışıyordu. Nihayet yedinci dakikada Ahmet rahatsiz ol. duğu için fenalaştı ve güreşi terket- | ti. Yunanlı hükmen galip geldi. 61 KILO: Şemsi — Salis Şemsi kafa kol kapmak isterken alta düştü. Salis üstte (çalışırken Şemsi brovle çekerek üste geçti ve ters kiinde ile sırtmı yere getirirken dışarı çıktılar ve Yunanlı kurtuldu, Şemsi tekrar künde alırken alta düştü. Salis burgu almağa çalışıyor. sa da muvaffak ölamıyor. Yunanlının yorulmağa başladığı hareketlerinin yavaşlamasile belli o- Tuyordu. Tam beşinci dakikada Şem: si altta oYunanlıyı burgu almağa çalışırken Yunanlı kle takarak Şem Binin sırlını yere getirerek galip gel- di, © 86 KİLO: Mikropolos — Rasim * Rasim heyecanlı idi, Yunanlı salto almak İsterken Rasimin ani bir hü. cumile tuş yaptı, fakat maçı uzak- tan takip eden hakem bu bariz tuşu görmedi. Halk itiraz ediyor... Rasim Yuanı alta aldı ise de Yu- nanlı minderden kaçarak kurtuldu, Yunanlı mütemadiyen vurduğu i - çin hakemden ihtar aldı ve ilk on da- kikaya Yunanlı galip bitirdi. Atta güreşen Rasim kalkarak ar- lamış olan Yunanı dışarı Güreş tekrar ortada bet im tekrar arkadan yaka- Yandı ve yere düştü ise de çabuk kur tuldu, Ve Yunan'ıyı güzel bir saltoya slarak puvan aldı, Yirmi dakika ni- hayetinde Rasim sayı hesabile galip « İlân edildi, 72 KILO: Faik — Marko. Faik büyük bir gayretle hücuma geçti. Yunanlı Faikten oyun itibarile daha fazla. Birkaç salto sekerek pu- van aldı. Ve ilk devreyi, bitir. di. Ikinci devre müthiş bir çekişme halinde devam etti. Her iki pehlivan da fazla yoruldular ve yirmi dakika nihayetinde Yunan galip ilân edildi ise de fazla yorgunluğundan ringin kenarında baygınlık geçirdi. 79 KİLO: Rızık — Kampafis, Rızık çok sert ve atılgan bir gü- reşçi, Yunanlıya mütemadiyen oyun tatbik ediyor ve Yunanlı tehlike üs- tüne tehlike atlatıyordu. Uzun bacaklı bir güreşçi olan Yu- nanlr iki salto yaparak puvan aldı. Son dakikalar ayakta geçiyor ve Yu- nanlı puvan aldığı için vakit geçir- meğe çalışıyor. Nihayet yirmi daki- | ka nihayetinde Yunaslı puvan hesi- bile galip ilân edildi, AĞIR SIKLET: Çardis — Sem- sunlu Ahmet, İ Ahmet çok sert başadı. Hemen işi İ bitirmek istiyor, Ahmedin bütün gay | reti Çobanın beş dakikada yendiği İbu güreşçiyi daha (o çabuk yenmek. | Fakat Yunanlı bir türlü alttan kalk- muyor, Alta düşen Yunan fik devre- yi tuşa gelmeden bitirebildi. Ikinci on dakika da bu vaziyette Ahmet üst te Yunanlı sltta devam (etti ve 19 uncu dakikada Ahmet nihayet tuş yaparak galip geldi. Admira « Galatasaray intika mmaçı Galatasaray yıldönümü tertip he yetinden: 1. — Yıldönümü münasebetile A- vusturya şampiyonu Admira takımı» Da karşı İlk maçı kendi nizami kad- rosile yapan Galatasaray birinci fut- bol takımı buğün revanş maçını Tak- sim stadında oynıyacaktır, 2. — Kuvvetli Avusturya şampi- yonunun yüksek oyun kudretini na. zarı dikkate alan tertip heyeti bugün kü maç için takımı Beşiktaş ve Be- yoğluspor oyuncularile takviye ede- cektir. 3. — Maçın hakemliğini İstanbul- spordan Adnan Akm, yan hakemlik lerini Tarık ve Samim Talu yapacak- lardır. 4. — Maç saat 17,45 te başlıya - caktır. 5. — Beşiktaştan (Faruk, Hakkı, Şeref, Beyoğluspordan Vlastardis, Bambino'nun saat 17 de Galatasaray klübü lokalinde bulunmaları rica o- Yanur, Kırşehirde Faydalı Bir Sergi Kırşehir, (TAN) — Bir parti ve halkevi binası yapılmaktadır. Bina- nm tamamlanan salop kısmında orta okul tabilye ve tarih o öğretmenleri Zeki ile Tbrahim bir sergi açmışlar- ür. 1 e dir etmezse ve Hataydaki entrikala- rın az bir zaman içinde önüne geçil- mezse Hatey hakkındaki derin alâka- mizin alâmetleri zaruri olarak teza. hür edecektir. Hatay davasınm yarınına tama- miyle güveniyoruz, çünkü bu; kendi- mize gilvenmek demektir. Bizce orta- Uktaki dava, Halayın mukadderatı değildir. Bu halledilmiş bir iştir. Da- vanın ameli manzarası, Suriyenin bi. zimle ya samimi bir dostluğu Ve ye açık bir düşmanlığı tercih ede ceğinden ibarettir ki bunun Suriye için mânası da ya müspet inkişaf yo- AN D. No, Semti ve mahallesi Ortaköy Yedikule Çırağı Hasan Kadıköy Osmanağa Hasköy Halıcıoğlu Kadıköy Osmanağa Pangaltı İstinye Mehmed çavuş" Üsküdar Selâmi Ali Arnavutköy Kurtuluş Çengelköy Eminönü Ahıçelebi Boyacıköy Ortaköy Boyacıköy Kuzguncuk 6384 © Beyoğlu Hüseyinağa 4198 Oo Eminönü Ahıçelebi satışa çikarılmıştır. Talip olanların lunu tutmak veya menfi emellerle kuvvetlerini yok etmek şeklindedir. Ahmet Emin YALMAN aa İzmirde yangın (Başı 1 incide) Alevler arasında birkaç kişinin ya- narak ölmüş olmasından da korkul- maktadır. Son dakika Izmir, 2 (Gece yarısından sonra) — Bayraklı yangınmın saat sekiz bu. çukta çıktığı tesbit edilmiştir. Yara» Ulardan çoğunun yaziyeti tehlikeli. dir, Son tahkikata göre, alevler ora. sında yanarak ölenler de vardır. Ve bunların on kişi kadar olduğu tuhmin ediliyor. Yaralılardan bir kısmının isimlerini şöyle tesbit ettim Depo İmüdürü Ali Meftun, gümrük kolcusu İ Zühtü, işçi Mehmet, Osman, Ismail, İ Ahmet, Yangın çok büyük gayretlerle sön- dürüldü, deniz ve kara askerlerimi- zin bu işte büyük hizmetleri görüldü. Vali ve General Rasim bizzat nezaret ettiler. Bir Otomobil Faciasında Altı Kişi Öldü Samsun, 2 (Tan muhabirinden) — Dün gece burada altı kişinin ölü- mü ve ilç kişinin de ağır yaralanma» sile neticelenen bir otomobil faciası oldu, Şoför Kâzımın idaresindeki kam yonet, Merzifondan buğday yükle- miş ve yedi kişiyi de yolcu olarak al- mış, Samsuna hareket etmiştir. Kam yönet Samsuna gelirken saat yarım- da Kışla yokuşunu iniyordu. Birden- bire frenleri bozuldu ve (Kamyonet bütün süratile yokuş aşağı uçmaya başladı. Şoför bozuk arabayı durdur maya imkân bulamadı ve araba biraz sonra bütün hızile yeni karâkolün ya nındaki bir eve çarptı, paramparça oldu. Bu müthiş çarpma neticesinde goförle yolculardan üçü derhal, iki- si de #abaha karşı hastanede öldü- ler. Uç kişi de çok ağır yaralandılar. Adliye, facianın tahkikatına elkoydu. Dün bu civarda ikinci bir facia da- ha oldu. Samsunun tanmmış ailele- rinden birinin kızı olan Bayan Lina Derbentto denizde sutopu oynarken, birdenbire çıkan anafordan kendisi- ni kurtaramıyarak boğuldu, yine bu anafora kapılan yedi sekiz kişi de et- raftan yetişilerek güçlükle kurtaril- Cudi # * rimübadil bonosiladır. YARI BAŞ Ağrıları, asabi zafi- yet, asabi öksürükler KARDOL 'a karşı gelemezler. Tecrübe ile sabittir. İstanbul üçüncü icra memurluğun- dan; Mahcuz ve paraya Çevrilmesi İmukarrer ev eşyası 12—8—1937 ta- tihine müsadif Perşembe günü saat 15 den itibaren Kartalda Doluyubada açık arttırma suretiyle satılacaktır. Talip olanlarm Kartalda Dalyanlı köyünde evde mezkür gün ve saatte hazır bulunacak memuruna müraca- at etmeleri ilân olunur. (4847) ————— Istanbul üçüncü Jera memurluğun- İdan: Mahcuz ve paraya çevrilmesi mukarrer yağ makinesi ve camekân 118-1937 tarihine müsadif Çar- sıklıda açık arttırma suretile satıla- | caktır. Talip olanların Kısıklıda Çam hea çeşmesi karşısmda dükkânda mezkür gin ve saatte hazır buluna- cak memura müracaat etmeleri, (4845) — ——— Istanbul üçüncü icra memurlu- Gundan: 936/676 mahcuz ve paraya çevrilmesi mukarrer ev eşyası 0—8 —937 tarihine müsadif Perşembe günü saat 12,30 dan itibaren açık arttırma suretile satılacaktır. Talip olanların Taksimde eski Şişli yeni Kurabiye sokak 12 No. lu evde mez kür gün ve saatte hazır bulunacak memura müracaat etmeleri ilân olü- nur, (4848) —— Eskişehir aaliye hukuk hâkimliğin den; Istanbulda Kemal Halil, Meh- met Rifst ve şürekâsı, otomobil ve lâstik taraktor komandit şirketi ve- kili Eskişehir avukatlarından Namık tarafından mezkür şirketin sabık Z8- kişehir acentesi istasyonda nakliye komisyoncusu Tevfik Nadir aleyhine açılan slacak davasının — icra kilın- makta olan tahkikatı sırasında: Da va olunan namına çikartlan daveti- yeye verilen meşruhata nazaran ika- metgâhı meçhul bulunduğundan bilâ tebliğ inde kılmmış olduğundan ilâ nen tebliğat ierasma mahkemece ka- rar verilmiş olduğundan 25—10—937 Yukarıda evsafı yazılı gayrimenkuller 13.8.937 tarihine tesadüf eden şamba günü saat 15 den itibaren Kr İ Istanbul Gayrimübadiller Komisyonun Sokağı Emlâk No, Cinsi ve hissesi E; Portakal Y: Şalr Necati Çukurçeşme 154 metre arsa Ye his, E: Yoğurthane XY: Mühürdar Fuav Bademlik Harita: 20 E: 74-76-18 X: 64.66 4/6 his, 25/112 his. E: Yoğurthane Y: Mühürdar Fuat Bayır 4/6 his. İki ahşap hanenin Y. his, 'E: İstinye cad. 189,50 metre arsa Y: İstinye Emirgin yolu Babacan Kilise 96 metre arsa 19620 metre bostan ve tarlanın 1/5 his. E: 1113-15 131,50 metre arsa Yu E:51Y:72 ij Kuyularbaşı Kuleli cad. Limon iskelesi 3.8. 907 dan | Hisseye Sİ mubamdd wi ii r.k Ahşap hane ve bahçenin 118,50 metre arsanın Ahşap hane ve dükkânın 118,25 metre arsanın Kâgir deponun 21/46 his, Kâgir mağaza ve Üstünde odalarm 7135/51840 his. Maslak E:3 3675 metre çilek tarlası ve barakanın 1/3 his. Anbarlıdere Y: emi tınm 14/48 his, Fırın 4/5 his. E: Hacı Kaymak i Yi lendiye hamam (Harita: 537 ve Tenekeci E: Mumhane XY: Küçük mumhane Yemiş iskelesi Y5 his, 53,50 metre arsa E:33 x:29 Y:9 En Bostan ve meyva bahçe. sinin ve salr mlştemilâ- Bahçeli ahşap hanenin Kâgir hane ve arsanın Üstünde odaları olan kâ- gir dükkânm 6/25 his. Salı ve Perşembe günleri saat 10 dan 12 ye ve 14 Cuma gününden itibaren P den 17 ye kadar We iki günden maada diğer günlerde sabahları saat 10 dan 12 ye kadar müracaatları, Satış münhasıraf İstanbul Vakıflar Direktörlüğü İ Mikdarı Kilo 500 ) 3800 ) 4000-adet) 3000 1000 3000 3500 4000 4000 ei Muhammen bedeli Taze bamya Kabak Patlıcan Taze fasuly Semizotu Ispanak Domates Lühana Pırasa Kereviz Enginar Taze bakla Dolmalık biber Havuç 1584 Lİ, 75. kuruş. 200 j Ik teminâ! 115 Lira. 86 kuruş Cum w darları yazılı sebzeler açık eksiltmeye konulmuştur, Ihalesi alı gün ve saatte Vakıflar Başmüdürlüğü Binasında toplanan © yonda Ma Şartnamesi her gün Levazım Kaleminde gör” El Istanbul Defterdariığından : sayılı evin 1/3 hissesi. yılı evin tamamı, sanın tamamı, kâin eski ve yeni 3 sayılı evin 135/384 payı. eski 45 yeni 61 sayılı evin 14/16 payı... Beyoğlunda: Feridiye caddesi eski 94 yeni 108 sayılı 3/8 hissesi, nur. Taliplerin “e satış komisyonuna müracaatları (M.) (4824) Güzel Sanatlar Akademisi Direktör! Erzurum âbidesi maketlerine ait teslim müddeti san' - İpazartesi günü saat 10 da Eskişehir asliye hukuk mahkemesinde hazır bulunmanız veya (tarafınızdan bir vekil göndermeniz aksi takdirde ka- nuni müamele yapılacağı tebliğ ma- kamına kaim olmak üzere ilân olu- nur, (34259) Beyoğlu: Feriköy Birinci kısım mahallesinin Feri caddesinde küin eski 118 ve 138 metre murabbal arşanın tamamı. Beyoğlu: Kamerhatun Şahin sokak eski 25 mükerrer yeni 77 Tezurun leşi Müt (5 Gün 1 ziö Ortaköyde: Pişmiş Oğlu sokağında kâin eski 65 yeni 101 sa- Aksarayda: Kâtipkasım mahallesinde Mahramacı sokağında kâin eski 1 yeni 3 sayılı ve 56 metre murabbal ar- Beyoğlunda: Hüseyin ağa mahallesinde Aşıklar sokağında Beyoğlunda; Hüseyin ağa mahallesinde Feridiye sokağında evin Yukarıda yazılı mallar 20—$—937 cume günü sget 14 de sat di Satış bedeline istikrazı dahili ve 94 5 faizli hazine tahvilleri de fe T.5 pey akçelerinin vakti muayyeninden © rak yevmi il defterdarlık Mini Emlâk Müdürlüğünde *atkârlar'! rm kolaylık olmak üzere 16 Ağustos 1937 akşamma kadar 74 uş Gureba Hastanesine 937 senesi için lüzumu olan yukarıda cins di