23 Ağustos 1937 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 12

23 Ağustos 1937 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 12

. ş Bor da Kavuştu Bir de Suni Göl İnşa Edilecek Bar (TAN) — Kasabamız nihayet elektriğe kavuşmuştur. Istasyon ke- narmda güzel bir park yaptırılmış ve valimizin soyadma izafetle Üstün park ismini almıştır. Park, bir balo verilmek suretile açılmıştır. Belediye şimdi bir de Üstünpark oteli yaptır. maktadır. ile Bör $08esi kanarmda- ki dereden istifade edilerek sun'i bir göl inşası kararlaştırılmıştır. Yapılan projeye göre göl 75 santimetre derin. liğinde olacak ve içinde kayıkla ge zilecektir, Bor istasyon şosesi ikmal edilmiş gibidir. Kasabamızın team ortasında- ki eski mezarlıkta halkevi inşasına devam olunuyor. Burada ikinci bir park ta vücude getirilmektedir. Niğde - Bor, Aksaray - Bor, Ulu- kışla - Bor şose ve köprüleri tama- meh bitirilmiştir. Yakm zamanda Borun, Anadolunun en güzel kasabalarından biri olması için çalışılmaktadır. Akhisar Köylerinde Tetkikler Akhisar (TAN) — Kaymakam Ri- fat Yenalm Başkanlığında köyleri ge zen Halkevi heyeti, birinci kısım gezl programmı bitirmiştir. Gezilen köylerde, Halkevi doktor- Tari tarafmdan hastaların muayenesi © Ve parasız ilâç verilmesi birçok müh taç köylüleri sıkhatlarına kavuştur- muş; ebe, baytar ve ziruntçi gibi mü tehassıslarn beyet içinde bulunması köylünün birçok dertlerine deva ol- mak imkânmı vermiştir. Köy Kabununun esası, mahiyet ve şümulü bskkında köylüyü aydınla- tan eveciler, teabaden yerlerde, köy kanununu köylüye öğretmek için ge- ce kursları açılmasını temin etmiş lerdir, Her köyde hastaların muayenes ve yardım işleri bittikten sonra, köğ meydanlıklarına toplanan köylülere kaymakam Rifat Yena) ve Halkevi İkinci başkanı Ahmet Unal tarafın- dan konferanslar verilmektedir. Bu konferanslar, köylü üzerinde . cidden D Elektriğe İncilipınar Bu Sene trik vaziyetini islah için 120 beygir kuvvetinde bir makine getirtmiştir. Bu makinenin montajı yakmda bite- cek ve faaliyete başlıyacaktır, Ana enddelere fidanlar dikilm tahripten korumak için bunların et rafma demir parmaklıklı mahfazalar konulmuştur. Sokakların sulanması liçin de bir arazöz olmmuştır. Fakat, İbu son zamanlarda bozulmuştur. Denizlinin en kalabalık yeri olan Deliklişikar meydanına yüksek bir ayak üstünde büyük bir saat konul ri Rağbet Görüyor İncilipıar mesiresi Denizli, (TAN) — Belediye, elek- muştur, İnejlipmar mes'resi gönişle- tilmiş, havuzlarının adedi çoğaltılmış, bunlara güze! kanallar ilüve olunmuş İ tur. Çocuk bahçesi kısmı da daha mü kemmölleştirilmiştir. Şimdi birçok-a- İlelerin yemeklerle oraya gidip temiz hava aldıkları görülüyor. İstesyon altı denilen yerde asri bir mezbaha yapı'mistir. Belediyenin küçük bütcesile bu işle ri başarması iyi çalışmıya buşladığı- nr gösterdiği gibi, geniş hir imar programı hâzırladığı da anlaşılmak tadır. “İzmile Ruam Mücadelesi Bütün Mıntakada Faaliyete Geçildi Izmit, (TAN) — İzmit muntaka- sında vuam mücadelesine girişilmiş- tir. ücadele 20 Ikinciteşrinde nihayet bulacaktır. Kocselinde mü- cadeleye sahs olacak mıntakada 679 muhtarlı, 1350 muhtarsız köyde 13340 at vardır. Eşek ve katırlar har riçtir, Bu mükdarın Üçte biri Adapa- zarında, Üçte biri Işmitte, diğerleri de başka mücadele bölgslerindedir, 45 savaş yuvası tesbit edilmiştir. Her bölgede birer ekip vardır. Mücadele ye, bu yıl baylar fakültesinden me sur olan genç veterinerler de iştirak sylemektedirler. Işe hazır vaziyette bulunan ekij başkanları ile mevzu Üzerinde son bii fikir mübadelesi yapmak üzere Zira- Ümit veridi tesirler yapmaktadır. Bir katil Yakalandı Safranbolu (TAN) — Geçenlerde Safrenbolu ile Tokatlı bağları arasın. | da cesedi bulunan Ornerin katili mey dana çıkarılızışlır. Jandarma kumay- danı Galip Alpogan katilin, Ömerin sa mimi arkadaşlarından Halil Torahim olduğunu tesbit etmiş,bu adam tevkif edilmiştir. Gemlikte Rıhtım Gemlik UTAN) — Belediye ve fab-| rika önlerinde rıhtım inşasına devam olunuyor. Belediyenin rıhtımı yakın- | da liman dairesine uzanmış olacak-| tır. — — Doğanhisarda ve Yeniceköyde Seylâp Akşehir, (TAN) — Doğanhisar nahiyesi ile buna bağlı Yenice köyü- nü sel basmıştır. Bir kadm ile küçük çocuğu boğulmuş, 15 ev yıkılmış, bir çok evler oturulamıyacak hale gel- miştir, Maddi zarar 20 bin lira tah- min olunmaktadır. ARE Mağz ZİLEDE ŞAP HASTALIĞI Zile, (TAN) — Ziledeki ve bazı köylerdeki sığırlarda şap hastalığı at Vekâleti salgm hastalıklar müte hassısı Dr. Naki Cevat Akkerman da zehrimize gelmiştir. Se ei Sıvasta Sandal Safası Sivas, (TAN) — Sıcakların çoklu- Zundan halk civarlardaki serin yerle re göc ettiği gibi burada kalanları" Belediyenin Bengilerde yaptırmış ol- duğu küçük barajda sandalla gezerek serinlemiye çalışıyorlar. ——— Geyvede Bir Çobanı Vurdular Geyve (TAN) — Eşme köyünden Çoban Mehmet sürüsünü, Epçeler kö- Yünde mısırı kesilmiş bir tar'aya sa- hibinin tizasile yaymış, fakat Epçe- lerden altı kişi “gen sürünü bizim köyde otlatamazsın" diyerek üzerine | hücum etmişler, kendisini dövmüşler ! ve bıçakla başından ağır surette ya- ralamışlardır. Mütecavizler tutulmuş | tur. ——>— — — Sındırgıda İmar Hareketleri Başladı Smdırgı (TAN) — 500 den fazla e- vi olan şirin kasabâmızda yeni imar hareketleri görülmektedir. Balıkesir şosesi fzetinde birkaç asri beton ev yapılmıştır. C. H. Partisi ve Halke- vi binaları iki aya kadar bitecektir. Belediye, bu civardaki bahçelerden çıkmış, Tokat baytar müdürü kazam? za gelmiş ve derhal lâzimgelen ted- bir kısmını istimlâk ederek spor sa- besi ve havuzlu park yaptırmıya baş- |menfaatine belediye bahçesinde gü- Sökeye Yerieşen Göçmenler Ayâm, (TAN) — Geçen hafta Bul garistandan gelen 274 nilede 1153 muhacir muvakxaten Sökede mekton ve cümilsre verleştirilminlerdir. Bun lar için yaptırılacak evler eksil:me- ye çıkarılmış, kereste ve diğer mul- zeme hazırlanmıştır. Muhacirler ey. leri yapılmeaya kadar boş durmak ıstemediklerinden ellişer kuruş ye miye ile bir kumpanyada iş almış dır. Bu mühaeirlerin çocuklari çoktur ve hepsi neşeli, gürbüzdür. Valimiz Özdemir tekrar Sökeye giderek bütü; muhacirlerle konuşmuş. ihtiya olup olmadığın: sormustur. Muhuc ler, anayurda o kavuştukları için se vine içindedirler. w Köşk Kamununda Yeni İnşaat Avdn (TAN) — Köşk Kâmunun. da İsmet Paşı ilkmektebine bir ders hane, depo ve yemekhane İlâvesi içip inşaata başlanılmıştır. Ayrıca yin Kötkte bir konuk odası yapılmak üze redir, Kuonukodasına kamun baylik. posta, Jandarma ve srtma mücadele heyeti de yerleşecek, bu bina 12 odalı ola- caklır. İnşaat masrafmin bir kısmı Merkez köy bütçesinden, bir kısım da yardım olarak vilâyet bütçesinden te- min edilecektir. — — Aydında Tayyare Cemiyeti Müdürlü Aydın (TAN) — re cemiye- di Aydın şubesi müdürlüğe çevrilmiş, başkan Ahmet Arkayn mlldür olmuş- tur, Aydın vilâyeti içindeki bütün tayyare şubeleri bu müdürlüğe bağ- lanmıştır. Dutlu Suyu Konyada Konya, (TAN) — Dutlu içme su- yu Alââddinde yapılan depoya akmı- ya başlamıştır. Su, 12 kilometre me- safeden çelik borular içinde gelmek- te, depoya saniyede 48 Hire su ak- maktadır. —— Denizlide Kızılay Denizli, (TAN) — Kıztlay haftas bu sene eskilerinden daha canlı geç miştir. Birkaç gün evvel yine Kızılay zel bir garden il parti, verilmiştir. TAN Konya Yolunda Bir Kaza Bir Köprü Yıkıldı, Otobüs Devrildi Konya, (TAN) — Çutura yolunda bir otobüs kazası olmuş, birkaç kişi yaralanmıştır. Tafsilât şudur: "Taşkent nahiyesinde kayıtı 2 nu- İ maralı otobüs, yedi yolcu ve üç bin kile yaş üzümü hâmilen yola çikmmız, Çumranm iki buçuk kilometre ileri sindeki köprüden geçerken köprü yı- kılmıştır. Bu esnada ön tekerlekler köprüyü geçmiş, arkadakiler geçme miş olduğundan otobüs arka Üstü İdevrilmiştir. Yoleulerdan birinin ko- lu kırılmış, biri omuzundan, diğerleri de muhtelif yerlerinden yerslanmış- tır, Balıkesirde de Tifo mu? Balıkesir (TAN) — Burada dört şüpheli tifo vakası tesbit edilmiş, lâ zamgelen eihht tedbirler alımmıştır. Lâboratuvar muayenesi neticesinde bu hastaların tifnlu olup olmadıkları kati olarak aalayılucaktır. Şehrimizin içeceği suları çok temiz olduğu için tifonun hariçten gelmi şolabileceğini | tahmin ediliyor, — İzmirde İhracat | Navlunları İniyor Izmir, (TAN) Ecnebi vapur kumpanyalarmın bu ihracat mevsi. minde navlunları arttırmak İstemele- ri üzerine vilâyet makamı ile alâka- derler arasmda başlıyan müzakereler tifonun hariçten gelmiş olabileceği tarife üzerinden yüzde 15 tenzilât ka- bul ettikleri için ücret 40 küsür şili ne inmiştir. mapa mienien Balıkesirde Odun - Buhranı Şiddetli Balıkesir, (TAN) — Odun ve kö mür buhranı gittikçe şiddetini arttır- maktedır. Kilosu 6 kuruşs satılan sömür, kese kâğrtlarında eve götürü n kıymeti bir meta olmuştur. Bir ıncı, viran bir ev alıp yıklırarık an kazmdan istifade etmekten başka ça- re bulamamıştır. Diğer fırıncılar ve hâmamernr da odunların bitmek ü. İzere olduğunu © söylüyorlar. Bağ ve bahçelerdeki yemiş ağaçlarınm sahip- tarafından kesilmiye başlanıldı. ğı işitilmiştir. Rüşvet Alırken Yakalandı Kars İcra Memuru Tevkif Edildi Kars, (TAN) — lera memürü Ali Riza Başak, rüşvet alırken cürmü meşhut tihlinde yakalanmıştır. Hâdi- se göyle olmuştur. Mağaracık köyünde oturan bir Ma Yakan hakkında 200 lira borcundan do layı haciz kararı verilmiştir. Malakan bu kurarın temyizen bozulmasını İs- temişse de leraatın dutmıyacağını an ladığından bunu temin için 30 lira rüş vet teklif etmistir. Borçlu, usta Petronun evinde icra memuruna 15 lira vermiş, iki gün son va da onu yine Petronun evine davet etmiş ve 15 lira daha vermiştir. Icra memuru Ali Rıza Başak, Pets ronun evinden çıkınca Müddelumumi Şeref ve komiserle karşılaşmış, tutu- lacağını unladığından aldığı paraları yırtarak yere atmıştır. Evvelce numa ralar tesbit edilmiş paralar yerden a- Kamış ve icra memuru derhal tevkif edilmiştir. Sıvas Köy Okullarındaki ğ Noksanlar Sivas, (TAN) — Kültür Direktör- tüğü bu sene köy okullarındaki nok. sanların ikmali için iki bin lira sar- fedecektir. Bozcaada Kazazedele Armura Vapurunü Tayfaları Şehrimizi PEN BEN (Bağa 1 incide) tahtelbahir belirdi. Hemen rota de- Hiştirdim, ada sahillerine doğru kaç- mıya başladım. Bu vaziyette tahtelk bahir, vapurun yalnız arka tarafını görüyordu. Hedef küçüldüğü için o Iacak, tasrruz etmedi. Hemen bize muvazi bir rota İakip ederek süratle üzerimize atıldı. Dikkat ettim: Kar- nında C. 3 işareti vardı ve Franco bayrağını taşıyordu. iki saniye #onra vapürünüzün “ara tarafında bir infilâk oldu. Tayfala - rm çoğu yere düştüler. İki tayfa da sarsmtmın şiddetinden denize yuvar- landı. Birkaç kişi yaralandı. Bunlardan bir tanesinin yaralan - masi gayet garip oldu: Torpil gemi- nin dördüncü smbarını parçalamıştı. Buğday çuvallarından fırlıyan buğ- dayler, birer misket tanesi gibi kol- ları çıplak olan tayTanm Üzerine yağ. dı ve taylanm kolu oya gibi tenecik- Koca vapur artık batıyor taran sandallarını indirdik, Gemide, iki nöbetçi bıraktık. Karaya çıktık. Gumimizin torpillendiğini gören, kır bekçisi Alidir. Bu (eragatkâr 40- cuk, 8 kilometrelik bir mesafeyi ko- şa koşa alarak Bozcaada merkezine haber götürmüş ve kurtulmamıza yardım etmiştir. Gerek Bozcaada be- 'ediyesinden, gerekse Kema) vapuru süvarisinden gördüğümüz misefirper Suya iyice gömülmüş bir vaziyette (Bu resimleri “TAN,, m Bozcaada muhs' tesbit etmiş ve gazetesine göndermiştir.) Ti ii Armura vapuru torpili yedikten sonra Vapur Bozcaadaya iltica etmişti 8-937 şafi, Bizi Ayazma mevkiin? valadı, İşin vehfmetini için kaçmaktan fayda tan kara etmiye karar V€ tahtelbahir bize yaklaşlı imetre mesafedeydik. O d$ rım mil açıkta idi. Birdenbire manevra Y nı bize doğru çevirdi ve vurdu. Torpilin gelişini gö > lerle işlemek “Ba valterrm deşik oldu. Korsan kaçıY? 4 Vukudan sonru denizal! "gi çıklara doğru yol alıyordu da tahtelbahirin gittiği uzakta modem bir torpif? görünüyordu. Bütün di men bayrağını sezemedi” Gemimizin kıç tarafi gi müştu. Baş tarafı hen vg Tehlike ber an artıyordu Vİ verliği umutamıyacağı8» Gemi ve Limanlarâ 7 Diğur taraftan batır? Ef Cadiz vapurunun dağılâ” yi tede beride görülmektedi gf deniz ticaret müdürlüğü a çelerile Akdenizde İçiiyef bir tamiim göndererek tebl gi kilde dolaşan bu enkaz8 K' bulunmak icap ettiğini HÜ