13 Kasım 1937 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 4

13 Kasım 1937 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 4

Suçlu Nahiye Müdürü Mahkeme Tahliye Iste- ğini Kabul Etmedi Rüşvet aldığı iddiasiyle tevkif edilen Yeniköy nahiyesi müdürü | Alâettinin muhakemesine dün Asliye Birinci Ceza Mahkemesinde devam edilmiştir. Bu celsede cürmü meşhudu yapan emniyet il ci şube müdür muavini Fahri ile komiserlerden Alişan yüzleşi - rilmeleri yapılacaktır. Bay Fahri, Ağrı emniyet müdür! ledildiği için yazılan istinabeye cevap gelmemişti. Alişan, din- lendi. 5 Yıl Hapse Mahküm olan Bir Mevku İhtilâsta Alâkası Görülmediği İçin Reis şu suali sordu: elleri cebinde mi idi, değil mi idi? — Hayır elleri cebinde değildi, Sa; ie de baston vardı. Reis şahidin sorgu hâkimliğindeki ifadesini okuttu. Orada: — Elleri cebinde idi, diyor ve bas- tondan da hiç bahsetmiyordu. Rels, bu ifadelerden hangisinin doj ru olduğunu sordu. Alişan bir müd- det düşündükten sonra ilâve etti: —Alâcddin otomobilden indikteri sonra, müdüriyet binasına giderken Genç Kızı Aidatantar Ceza Gördü Dün ağırceza mahkemesi, bir randevuculuk ve zorla tecavüz davası neticelendirmiştir. Oa- vanın Ziya, Musa ve Eleni adi: üç mevkuf suçlusu vardır. Id- dia şöyledir: Randevuculuk yapan Eleni bir gün evine Münevver adlı bir genc; kız getirmiştir. Ziya ve Musa 0- 'J4 buridir. Bu akşam saat tam 9da Sinema mevsiminin ilk mühteşem filminin gösterilmesi şerefine Büyük “Ve LADAM O KAMELYA Sevenlerin... b o Baş rollerde: GRETA GARBO - ROBERT TAYLOR . LIONEL BARRYMORE DIKKAT: Bu geceki müsamere için Içca kalmamıştır. Bütün kok tuklar numarahdır. Halkımızâ hoş bir vakit sürprizler hazırlanmış, Foli caz orkestrast temin edilmiştir. Yalnız bu geceki resmi müsamere için Smoking veya Frak mec 13-10.937 MELEK Sinemasında Resmi o Sinema Müsameresi Sevllenlerin... Aşkı Tanıyanların Filmi.., geçirtmek için birçok NE LE K gişesi bugün sabahtan itibaren açıktır. Telefon: 40866 LA DAM O KAMELYA filminin ikinci kopyası yarın akşumdar "tibaren İZMİRDE ELHAMRA sinemasında büyük müsamere olarak başliyor. ç rada cebren kıza tecavtiz etmiş- lerdir. Suçlular altı aydanberi mevkufturlar, Müddelumumi bir celse evvel suçluların cezalandırılmasını is- $! temiş, muhakeme, dün hazırla - Öİİ ağı kararı tefhim etmiştir. Ka- rara göre, üçümün de suçları sü bit görülmüş, Ziya beş, Musa İki, Eleni de altı ay hapse mahküm olmuşlardır. Eleni, mahıkümiyet müddetini bitirdiği için serb”st bırakılmıştır. Diğer suçlular tev kifaneye götürülmüşlerdir. Büyük bir filmin çerçevesi içinde büyük bir aşk şaheseri OLGA TCHEKOWA ve MARİA ANDERGAST tarafından calibi dikkat bir tarzda oynanan Bara Te Enternasyonal casusları en tehlikeli... İstanbula doğru hareket etmiştir, (ve bu hafta S5 iüirmer Sinemasında) görülmemiş bir muvaffakıyet kazanmakta olan MANYA WALEWSKA filmini mutlaka görünüz. Nâveten: EKLER JURNAL ve en sevimlisi... Selânikten Günün programı — İstanbul 13 Teşrinlevvel 1937 ÇARŞAMBA ÖĞLE NEŞRİYATI: 12,30: Plâkla Türk müsikini, 12,50: Hi vadis. 13,05: Muhtelif pik neşriyatı. İ SON. AKŞAM NEŞSRİYATI 18,50: Piğkla dans musikisi. 15,00: A met Rasimin musiki eserleri; Ahmet | mal Sazsever tarafından, 19,30 Radyofi nik komedi: (Toska) 20,30: Ömer tarafmdan stapça söylev. 20,45: Baj Muzaffer ve arkadaşları tarafmdan Tür musikisi ve halk şarkıları (saat âyarı) Matmazel Doktor nammdaki bu meşhur casusu burada görecek miyiz? — Epeyce müddet geçti. Hâdiseyi | We unutmuşum. Her halde istinta.. nh - kimliğinde verdiğim ifade doğrudur. Şan orkestra reiakatile: Julya & rkesten. 22,15: Ağa ve borsa haberleri ve ramı. 22,30: Plâkla so Beraet Etti Dün ağırceza mahkemesi yedi s6 İki Analı nedenberi devam eden bir ihtilâs da- vasını neticelendirdi. Beş seneye mah Küm olan bir mevkufun beraetine ka- Fur verdi ve derhal tahliye etti: Yedi sene evvel zat maaşları müdü © riyetinde 1715 liralık bir ihtilâs ol © müş, mutemet Kemalle memur Veh- © bi ağırceza mahkemesine verilmiş - lerdir, Mahkeme her ikisini de beşer #eneye mahküm etmiştir. Vehbinin svukatı mahkemeye geldiği için hak- kmdaki hüküm gıyaben verilmiş, bun dan sonra da Vehbi ortadan kaybol- © Ç müştur. Kemal hapisaneye girmiş ve © beş senelik mahkümiyetini de bitirdik © ten sonra çikmiştır. Polis 9 ay evvel de Vehbiyi tevkif etmiştir. Dün tef- him edilen karara göre, Vehbinin 1k “tilâar vaktile devlete haber verdiği ve “4htilâsta alâkası - bulunmadığı için mahkeme beraetine karar vermiştir. Dahiliye Müsteşarı Iznikte İznik, (TAN) — Dahiliye Vekâleti idari müsteşarı Sabri Çitak, Bursa valisi Şefik Soyerle beraber buraya gelmiştir. Müsteşar, panayır yerini © gezmiş, sonra hükümet dairesine gi- — derek teftişlerde bulunmuş, belediy»- © yide ziyaret etmiş, halkın dertlerini © dinliyerek satıcılarla hasbühaide bu- lunmuştur. Daha sonra Şefik Söyer. beraber Bursaya gitmişti Suçlunun avukatı Najl söz aldı ve: — Bay reis, şahidin ifadeleri biri- İbirini tutmuyor. Kanuni bir kıymeti yoktur, Bunun zapta geçmesini iste- rim, dedi ve böylece zapta geçirildi. Avukat” bundan sonra dedi ki; — Suçlunun muhakemesinin 1609 numaralı kanun mucibince iki ay İ içinde bitirilmesi lâzımdı. Halbuki he Çocuktan Doğan Dava Iki analı çocuk Yüzünden doğan ve TOPLANTILAR © DAVETLER e Beşiktaş Halkevinde > Göz kamaştırıcı bir hâdise uv XY 3 W/ peret parçaları. 23,00: Son . Güntin Program Özü SENFONİK KONSER nn idaresinde senfoni, 21 Btokhoim Eğ İ Fet Buseh'un idaresinde (Erigeti, Mef zart), MAPİF KONSERLER kefaletle serbest bırakılmasını iste rim, Müddeiumum! bu talebin istedi. Muhakeme, müzakereye çeki ve şahit Fahrinin ifadesinin telgrafl, tir. gl ———— Askeri Elbise Giyen Genç Tevkif Edildi meşhut suçlar müddeiumumiliğine v rilmiştir, Sultanahmet Üçüncü ceza hâkmi Şükrüyü tevkif etmiştir. Pl Meşhut Suçlar Müddei Umumisinin Maaşı Artırıldı üzere artırmıştır. Terfi emri dü: kendisine tebliğ edilmiştir. nüz muhakeme bitmedi. Muhakeme- nin gayri mevkuf yapılmasını, yahvt redini di, serbest bırakılma İsteğini reddetti 8 | vardır. | istenilmesine karar verdi, Muhakeme ye 28 teşrinievvelde devam edilecek- Şükrü isminde bir genç, sivil oldu- ğu halde asker elbisesi giydiği için Adliye Vekâleti, Istanbul meşhut suçlar müddelumumisi Hikmet Sone İin mesaisini takdir ettiği için maa- gını 34 ay evvelinden muteber olmak | met, Vasıf, iç senedenberi muhtelif mahkemeler: de birçok şekillerde devam edegeleb davaların birisine daha dün asiye Ü- çüncü ceza mahkemesinde başlanmış tır. Çocuğun babası seyyar tatlıcı B. Ji, bu davada hakaretten suçludur. | Davacı yerinde de çocuğun anası ol İİ duğunu iddia eden Fatma Nezahat| Dün mahked Alimin Fatma lihan şahit olarak dinlenmiş» tir. AN Than şunları söylemiştir; — Bir gün Fatma Nezahat bizim| evin önüne geldi. Bana. “Senin &ncs- nı öldürteceğim,, dedi ve kocama da hakaret etti. Kocam hiç ağzmı Aç - madı. Yalnız karakola haber verdi ©| Davacı Fatma Nezahet, bu şahade- te İtiraz etmiştir. Müddelumumi dosyayı tetkik et - mek istediği için mahkeme talik edil- miştir. refika g2 Komünistlik Suçluları Dün ağırceze mahkemesinde ko - münistlik yaptıkları iddis edilen Hik Salâhaddinin muhake- in | melerine.devam edilmiş, kararm bil | dirilmesi için talik edilmiştir. Lisan Dersleri Beşiktaş Halkevinden: Evimizde açılan Fransızca, İngiliz ce, almanca derslerine 18.10.937 pa zartesi günü başlanacaktır. Kurslere devam eden talebenin kayıtlarını ye nilemek ve yeniden devam istiyenlerin de hergün saat akşama kadar Evi: Bula ML ei miâları lâzımdır. TEŞEKKÜR Sevgili ve fedakâr babamız Topçu Yarbaylığından müteksid o Mehmet Lütfi Kurşuncu'nun bizleri ve bütün dostlarını unutulmaz ve derin hüzün ve kederlere salan baka diyarma inti- kali münasebetile gerek bizzat zah - met ihtiyar edip gelerek son teşyide ve gerek Yâzı ve söz ile taziyet ve t#- 1 ! sellide bulunmak suretile kederleri İN mizi paylaşıp gönlümüzü alan kadir- | . şinas ve baba dostu zevata teşekkür hu ve minnettarlıklarımızi sunarız. Çocukları: Mediha Kurşuncu, Dr. Osman Said Kurşuncu, Ziraat Mühen disi Ali Fuad Kurşuncu, etmek 12 den idare memürlu yaar ili yapar” İstanbul Bel, TOKA 5 perde VALS DALGASI çevrim söke | Pek yakında Meh ARYA ERTUĞRUL SADİ TEK BU GECE (BÜYÜKADA) da — — —— —— yesi Şehir Tiyotraları KURU GÜRÜLTÜ 3 perde 16 tablo . Saat 2030'da 7,40: Berlin kıa dalga: ri (815: Devamı). 9:2! Pihk, 9,43: Keza 10,0: Keza Vi . 13: Keza, 13 Berlin Tik (14,15: Devami) Konserin gas: Rennes'den konser nakli, 1$ Pari ; Menpelye'den konser mari yes: Hafif rus 19,10; Varşova: Serenadlar (Plâklarini 19,30 Berlin kısa dalgası: Avusturya hali mügiklak, 20 Berlin kısa dalgası: Karış program (Binder'in İdaresinde). 20.20 Varşova: Erkek korosa. 21,40: Prag kisi dalgasi: Asker ibândo, 22,20 Peşte: Şa! kılı Çigan orkestrası, 22.45 Bikri kantadan konser #akli. 23 Varşovi kespenre'in gültelerine bestelenen esef lerden, 23.30 Kolonya: Solo piyâno ref katile orkestra. RESİTALLER 19 Berlin kısı dalgası, tese Lampmari tarafından yeni şarkılar. 19,15 Peşte: yano vefakatile viyolonsel (arlosti, ke: Iv, Tovej). 20.10 Lâyprig: Şarkılar (hal havaları). 21 Varşova: Halk şarkıları, #İ 35: Bükreş: Piyano konseri. 22 Varşovdi Chopin'in eserlerinden piyano konsti 22,10 Bükreş: Schubert'in şarkılarındar 'da (SEKİZİNCİ) Saat 2030 da Komedi “— Şu insan kiamı hiç olduğu gibi görünmüyor. Ba çocuğun hal ve tavrından böyle bir adam olduğu- Bu kim tahmin edebilirdi!” diyorlardı. Sonra da, bu- Du her söyleyişte ilâve ediyorlardı: — Inşanllah Halit bir Istanbula dönsün, Kız karde gine o çok daha âlâ, çok daha mükemmel kısmetler ğim yerek odadan çıkmış, kapıyı Senihanin üzerine vu» rarak gitmiş, fakat Halil Kâmile red cevabi vermek te zaruri olmuştu. w (ne buna, ne de daha iyisine, hiç kimseye var- bulur!, Senihe onları sessiz dinlemiş, onların belki kendi vicdanlarını aldatmak üzere durup durup tekrar et- tikleri bu sözleri onlara söyleten sebepleri anladığı- na dair hiç birşey sezdirmiyerek, yüzünde hiç bir hat kımıldamadan dinlemişti. Cemil Şevket ismini taşı- yan ve uzun boyu, çok soluk rengi ve siyah gözlerile hayli cazip bir genç olan bu komşuyu acaba seviyor muydu? Onun talebinin reddedilişi kalbinde acaba bü yük bir yara mı açıyordu? Bunları hiç belli etme- mişti, Hem ıstırabı ilân etmiş olsaydı da etrafında bu- nu farketmemiye, anlamamıya ve bu kabil olmazsa ektiği ıstırabı mânasiz bir çocukluk ve bir çılgınlık olarak kabul etmiye karar verilmiş bulunuyordu. Sade, ertesi sene, Halidin Avrupadan nihayet dün- düğü günlerde bir başka kısmet çıkmış ve bu sefer artık bu yeni kısmette hiç bir kusur ve kabahat bul- mıya çalışılmamış, Halil Kâmil ismini taşıyan ve ne- zaretlerden birinde müfettiş olan bu adam İçin Ce- mal Paşanın konışularından yine kendi gibi müteka- it bir paşaya yarım saatlik bir ziyaretinde edindiği malümat hemen kâfi görülmüş, tamamile mükemmel Şeyler sayılmış ve Seniha hemen o gece ennesi tara- fından odasına yalnız çağırılarak kendisine alman karar bildirilmişti, Ve bu bildiriliş kati bir eda ile, cevap isteanmiyerek ve söz arasına cevaba imkân ve- reoek boşluklar bırakılmadan, yapılmıştı: — Paşa baban kimlere sordu ise hep methetmiş- > ler, Her hususta mükemmel bir adammış. Günün bi- rinde müsteşar olması ihtimali bile varmış. İki kere KIŞIKANGILIIK YAZA N EŞİ! —U4— heyeti teftişiye reisine vekâlet te etmiş. Bu beyo var. manı biz pek münasip bulduk. Halbuki bu yeni kısmetin bir sene evvci ahlâksız. diye boşadığı karısmdan on sltı yaşında, âdeta ge- linlik bir kezı ile biri on bir, biri dokuz ve biri yedi yaşında Üç oğlu vardı ve bunların hepsine Serihanın bakması, dört çocuğa birden analık etmesi icap e- diyordu,Oğlanların biribirinden yaramaz ve haylaz ol duklar: söylenmiş, Halil Kâmilin de fazla sinirli ve sık sık hasta olan bir adam olduğundan bahsedilmiş. ti, Müsteşar olması ihtimali ise hiç söylenmemiş, sa- de heyeti teftişiye relsile arasının pek bozuk olduğu ve sık sık kavga ettikleri anlatılmıştı, Fakat bu dört çocuk babası ve yaşı geçkin adama kız vermek için fazla masraflara girişmek ve mükemmel çeyiz hazır. lamak mecburiyeti yoktu. Paşanın yaptığı tahkikat ta bu talip için hep iyi şeyler, hep mükemmel seyler öğrendiğini söyliyen annesine, Seniha siyah gözleri nin simsiyah bir bakışiyle baktıktan sonra İnce ve renkaiz dudaklarını büzmüş: — Belki pek iyi bir adamdır. Fakat ben kocaya varmak istemiyorum! demişti. Ve bu cevap Medihayı birden pek öfkelendirerek onu uzun bir nutka başlatmıştı: — Tuhafsın kızım. Kocaya varmıyacaksın da ne yapacaksın? Bırakacağımız apartımanların iradile mi yaşıyacaksın yoksa? Bu adamm kabahati nedir? Karısını boşaması se, bundaz dolayı kendisini ayıp- lamak değil namus meselelerindeki taassubundan do layı tebrik etmek lâzımdır. Ne kusuru var? Pekâlâ mükemmel adam! Amma ne imiş? Pek genç değik miş! Senin ağzın da süt kokmuyor ya! Kızla erkek arasında on üç, ön dört yaş biç te büyük bir fark sayılmaz., Paşa baban benden tam On sekiz yaş bü- yük değil mi? Amma bak benden sağlam maşallah! Lâkin kocasının kendisine nisbetle fazla yaşlı ol- duğunu söylemek bile hatırma geldiği halde dört çocuktan Mediha bahsetmemiş, bu hatırına gelmemiş veyahut bunu da talibin meziyetlerinden biri olarak göstermiye artık dili varmadığı için bu bahiste sü- küt eylemişti. — Anne, hatırlar mısımz, geçen Sene Cemli Şevket Beyi beğenmemiştiniz. Bana lâyık bulmamıştınız! Bu sesteki hırçın eda nihayet Medihanın dikkatin. den kaçmamıştı, Ve kadm bir ân bozulur gibi, uta- nır ve eseflenir gibi olduklan Sonra, bir küçük ço- cuk kândiran bir insan edası takmarak demişti ki: — Vallahi o genç hakkımda biraz müşkülpesent davranmış olabiliriz. Fakat işte isabet etmişiz: Bu gün daha iyi bir kısmet karşısındayız. Bir nezaret mü fettişi umumisini bir şirket memurile milkayese €- decek değilsin ya! Bu sefer koca bir konağın hani mefendisi olucaksın. — Belki de dediğiniz gibi bu zat ötekile milkayese edilemez, Fakat ben kocaya varmıyacağım.. Ne bi na, ne de daha iyisine, hiç kimseye varmıyacağım! Ve Mediha omuzlarını silkmis: mıyacağım!) Senihanm hem müteneffir, hem yorgun bir sesle söylediği bu cümleyi nasıl, ne çeşit, ne gibi sebepler” den doğmuş bir ıstırabın söyletmekte olduğu, bu red cevabı verilirken Medihanm hiç hatırma gelmemişti. Sonra da feci bir şüphe içine burgu gibi girmiş, fas kat kadın bu şüpheden ne kocasma, ne de oğluna bah getmiye cesaret elmiyerek sade kızını birkeç ay mü“ temadi bir göz hapsine almış, onun her sözünden, her hareketinden mânalar çıkararak bir ipucu kes” fetmiye çalışmıştı, Ancak gayri tabil hiç birşey, şüp helerine kuvvet verecek hiç bir hal farkedememişti. Edemeyince de alâkası devam etmemiş, yani Seni hayı dalmi bir alikuya lâyik bulmamıştı. Şu kadaf ki, kanaat haline gelemiyen bu şüphe kızına kargi olan gevşek bir sevgi bağının daha da gevşemesine sebebiyet vermişti j Annesile babasınm dillerinden senelerce düşürme"! dikleri veçhile vâkıa Avrupadan döner dönmez Halit yüksek maaşa geçmişti ve kardeşi için hiç hir mas“) raf ta etmiyor da denemezdi. Lâkin bu masraf ediş” ler kendi yüzünden senelerce türlü mahrumiyetler çekmiş ve hattâ istikbali feda edilmiş bir kardeşö borç ödenmesi şeklinde yapılmıyor, çok daha ziyadö| ve hattâ münhasıran bir lütif şeklinde oluyordu.! men Halide tâbi ve hattâ mühtaç bir vaziyette kals| Babası ile snnesi iki yı! ara ile ölünce Seniha tama” | mıştı. Göztepede yarısma sahip bulunduğu köşk sık | sık boş kaldığı için, bütün geliri babasından bağlanan | çok küçük bir aylığa inhisar ediyor gibiydi. j (Arkas var)