17 Kasım 1937 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 8

17 Kasım 1937 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 8

Bir Baba İle Oğlunu Öldürdüler Cinayet, Külüm Almak İçin İşlendi Niğdeden bildiriliyor: Burada pek vahşiyane bir cinayet #lenmiş, 98 lira gibi ehemmiyetsiz bir para için bir baba - oğul öldürülmüş- tür. Tafsilât şudur: Niğdenin haftalık pazarına gelen bir baba oğul işlerini bitiremedikleri İçin yerlerine dönememişler, hayvan- Ja hana bağ istasyon civa Borımdaki Fesi Beceyi geç Bu zavallılarda para bulunduğunu hisseden Mehmet ve dört arkadaşı sopa şeklindeki demirlerle üzerlerin hücum etmişlerdir. Bir vuruşta kafa tası parçalandığı için ihtiyar baba der Bini ölmüştür. Lâkin oğul y İli ğattığından kaburga kem miş, maamafih gençlik kuvvetile ğa kalkıp müdafaada bulunmak iste- #mişse de demir sopa bu defa da gö- €güs kemiklerini kırdığından ölmüş- tür. Katiller, baba ile oğlun üzerlerin de buldukları 93 lirayı aldıktan son- Ya ölüleri kepeheklerine sarmışlar ve Möösetelne sanki uyuyorlarmış gibi bir vaziyet vermişlerdir. Hidise ertesi gün geç vakit anla Bilmiş, katillerden Mehmet yakalan | mıştır. Bu adam, evvelce annesini öl- Gürdüğünü, ablasının memelerini kes | Miğini ve defterdarın evini soyduğu- lu itiraf etmiştir. Maktullerden alır İlan parıdan kendisine 850 kuruş isa bet ettiğini de ilâve etmiştir. Diğer üç katil Izmirde yakalanmış. tir. Buraya sgetirileceklerdir. Divrikte Demir Madeni Divrik (TAN) — Kasabamız civa Myinda ve Sıvas - Erzurum battı gü- İ zergâhının bir kilometre uzağındaki dağda yapılan araştırmalar zengin emir madeni bulunduğu neticesini ermiştr. Gelece'k senelerde bu de- Hnirden İstifadeye başlanılması muh- İtemeldir. yarak —— Erbaada Mahrukat Meselesi Halledildi Erbaa (TAN) — Kasabamızm mah kat ihtiyacı işi hallolunmuştur. Kozlu, Meydandüzü, Sokutaş, Hacıali, Wbulat, Benli, Aydmsofu, Över lerine odu: kesilmesi ve satış için t Verilmiştir. Sokutaş köyüne Zamanda kömür yakmak müsas iğ de verilmiştir. | — Kadın Yüzünden Bir Yaralama Vezirköprü (TAN) Karadoruk iylü Emin Çavuş oğlu Mustafa, bir meselesinden Byni köylü Hüse- mi bıçakla yaralamıştır. Mustafa Heli olduğunu iddia ettiğinden Havza — doktorluğuna gönderilmiş ay | Ml —— ii Kooneratıf Çalışmaları ; Milas, (TAN) — 49 aza ile işe ba iş olan Bodrum kazasınm Mumcu ir kooperatifi aradan bir sene geç ksene çıkarmış, Miğitaklarına da 5510 liralık yardımda İunmuştur. Tütüncü ve zeytinci o rına mühim faideler temin | 5 İiiüiliyer Milâs kooperatifi de 130 kişi len ibaret olan ortaklarma 16 bin Wi ik yardımda bulunmuştur. İzmir Limanında Asri Tesisat izmir (TAN) — Limanımızda ma- MSln işliyen bir vinç çalıstığı gibi, e- ftrikle işliyecek dört vinç daha ge Geyiklide Zeytin ve Geyikli (TAN) — 1100 nüfuslu na hiyemizde mesken buhranı vardır. Bir oda kirası 6-7; iki üç odalı evlerin ki rası 10-12 Wradır Geyikli, hayat pahalılığınm büküm sürdüğü yerlerden biridir. Tam kilo| y olmıyan ekmek fiyatı 12 kuru ledi ha le mücadele ediler İ Kasabamızdaki imar faali dukça canlıdır. Yeni yeni bin | deler yapılmakta, meydanlar açılmak tadır, Sıhhi içme suyu getirilmiştir. Bu su biraz kireçli olmakla bereber halkı sıkıntıdan kurtarmıştır. Daha rmalar de etmektedir. Zeytincilik ve meyvacılık ilerliyor Sahile çok yakın olan kasabamız zeytin ve palamut ağaçlarile çevrili ye teşkilâtı olmadığı için hayat pa | > Meyvacılık Meyva, İyi Gelir Temin Eidyor Geyiklide zeytin ağaçlarının budama ameliyesi dir, Bİ pur v | kabuğu, İdir, Çok çalışkan olan hali birkaç senedenberi yağcılığa ehe: ye başlamıştır. Meyvacılık assa bu mevsimde birçok V8 örler gelerek palamut, çam mazi ve hububat almakts- son ami ytin ağaçlarının yekünu 20692 e varmaktadır. Yeni aşılanan zeytin arım sayısı 16925 1 bulmuştur. ne zeytin mahsulü okadar çok- tur ki devrilip kırılmamaları için ağac lara destekler vurmak zarureti hâsıl olmuştur. Son model bir zeytinyağ İ- malâthanesi vücude getirmek için lâ zımgelen teşebbüslere girişilmiştir. Her hafta cuma günleri burada ku- akta olan pazara civar köyler| İ halkı da iştirak etmektedir. Köy san- dığı bu pazar sergilerinden iyi gelir İtemin etmektedir. Ortamektep Milâs ortamelep direktörü Muharrem Akyol Milân, (TAN) — Kasabamızm on İbine yakın nüfusu olduğu halde ap- İ cak bir ikoRulu vardır. Biaamafih bu İ okul on beş smıflıdır. 1200 talebesi, sekiz muallimi vardır. Mektebin bu kadar » okutmak ıstırarında kal İ mast, geçen Cümhuriyet bayramında teslim edilmesi lâzımgelen ikinci 0- kul binasının gecikmesi ve muallim- sizliktir. Milâs orta okulunda da 300 e yakın tslebe vardır. Bu mektebin bulundu u bina kiş mevsimi için pek elve: değildir. Direktör Muharrem Akyol bina ihtiyacı hakkında teşebbüslerde İ bulunmuştur. Tik tahsil çağında pek İçok talebesi olan Milâsta geniş ve mo dern bir orta okul hinasına kati ik tiyaç vardır. Böyle bir bina yapıldığı takdirde vilâyet te beş bin liralık yar wmda bul acaktır. A ii Ürilmiştir. Bunlsrdan ikisi gümrük Milâs İçin Bir. Binası Lâzım Antalyaya İyi Su Getirilecek Antalya (TAN) — Asırlardanberi sarnıç suyu içen Antalyalıların temiz içme suyuna kavuşmaları yakin görü nüyor. Dört mütehassis profesörden mürekkep bir heyet, buraya fenni su İ rette getirilecek iyi bir su bulmak ti- İzere köylerde ve dağlarda tetkikler maktadır. Bu işle Vali Saip Orge ve Belediye Reisi de yakından alâka- olmaktadırlar. İmar faaliyeti arttı Atatürk, Çetinkaya, Ozalp cadde. lerinin tamamen açılması İçin tâzım- gelen istimlâk muameleleri bitirilmiş İtir. Bu eaddelerden bir kısmınm kal. dırımları da ikmal edilmiş, güzel bul. varlar açılmıştır. Gerek burada, gerek mülhakatta devam eden imar ve mektep İnşası fa aliyetleri birkaç sene sonra muhiti. mizi tamamen değiştirecektir. 9 Sandıklıdaki | Mahkümlar Okuma Öğrendi Sandıklı (TAN) — Halkevinin ta- İyin ettiği bir muallim hapishanede İkurs açarak okuma bilmiyen mah kümlara okuma yazma öğretmiş, im. tihan sonunda bunlardan 24 üne şa- hadetname verilmiştir. ya Dövüşen Memurlar Konya Ticaret Odası Başkâtibi Şükrü tokatla muhasebeci Mehmet Yazar, biribirlerini tahkir ettikleri ve dövdükleri için meşhut cürümler ka. nununa göre Asliye Ceza Mahkeme- Mahkeme, dar sine verilmişlerdir. suçu Divrikte Tayyare Fabrikası Divrik, (TAN) — Nuri De mirağın İstasyon ciyarmda yap- tırdığı asri ortamektep binası, dütün teçhizatiyle bitirilmiştir. Maarif Vekâleti mektebe sade- €e wmallim tayin etmiş ve tale- be kaydma başlanılmıştır. Cüm- 17-10. 987 Baş, diş, nezle, grip, romatizma ve bütün ağrılarmızı derhal keser. lcabında günde 3 kaşe alınabilir İsim ve markaya dikkat. Taklidlerinden sakınınız. huriyet Bayramında açılış mera- simi yapılacaktır. Nuri Demirağ, Divrik beledi yesinin bütçesi elektrik tesisatı vüeüde getirmiye müsait olma- dığını göz önünde tutarak bu ih- tiyacı da gidermeyi kararlaştır- mıştır. Bunun için İstasyon ya- kınmdaki değirmeni satın almış- tır, Bu değirmeni çeviren, suden istifade ederek Divriği elektrikle aydmlatacaktır. Nuri Demirağ, burada bir de tayyare fabrikası kuracaktır, Ar- sa hazırlanmıstır. Inşasma gele- cek yıl başlanılncaktır. Toros ve İzmir Talebe yurtların- .. |: : da gördüklerim (Başı 7 incide) Talebelerden genç bir kız atıldı: — Neden olacak, kitapsızlıktan öğrenemiyoruz, Yalnız notlarla ders galışıyoruz. Türkçe bir kitap yok. — Bu sene içinizde hiç mezun 0- | ilanlar olmadı m: lerin içinde, ikisi de dışmda çalışa. | idari mahiyette bulmuş ve evrakı vi- | taktır, lâyet idare heyetine göndermiştir - Oldu, beş kişi, Uç eczacı, iki tabiiyeci., Eğer seneye muvaffak o- lurlarsa mezun olacak sayısız hu- kukçularımız var. Hem bu sene genç kızlar arasında yüksek tahsi- le atılanlar dahâ çoğaldı. Şimldl'aek sene yakm tileberiz var: Bu'bina küçük geldi. Bir başka bina daha açtık. İzmirden çok geliyorlar, Ta- bii hep zengin ailelerin kızları. Iz- mir Muhazebei Hususiyesi de ay- rıca beş genç Kız okutuyor, Işte bir tanesi: Bayan Behice, — Bu sene mi geldiniz, diyorum, yüksek tahsili Biçin istediniz, oku- maktan gayeniz nedir? — Ailemin ekseriyeti yüksek tahsil gördüğü için ben de aileme lâ yik olmak istedim. Fakat tahsilde birinci gayem İYİ bir münevver ol- | maksa, ikinci gâyem de hayatımı kazanmaktır. Annemin benden baş ku kimsesi yok, Onu hayatta fena vaziyette görmek istemem, — Ailenizden uzak geçen bu ha- yatı acaba yadırgamıyacak mısmız? — Başlangıçta hiç yadırgama- dım. Yadırgamıyacağımdan emi- im. am bu Strada dışarda bir a- T yak sesi oluyor. Genç kızlar, telâşir, telâşlı konuşuyorlar, Yur- dun müdiresi kapıyı dinliyor: — Onu biraz dolaştırmıya çıka- rıyorlar. diyor. Doğrusu çok haki- katli arkadaşları var, Ben de (onu) yani tahsilini dört sene birden kaybeden talihsiz tale- beyi görmek için Bayan Müdireden müsaade alarak çıkıyorum, Sokak kapısından İki üç kadın, bir de er- kek arkadaşı arasında onu görüyo- | rum. Zeki yüzlü, gözlüklü, ince ve se- vimli bir genç kız. Gözlükleri altın. da gözleri ya çalışmaktan, yahut ta ağlamaktan biraz kızarmış gibi. Belki, benim gazeteci olduğumu bil diği için tramvay yoluna arkadaşla rile birdenbire sapmış olduğu halde, ona dikkatle bakan gözlerimden ka- çnmak ister gibi, tekrar yan &0- kağa dönüyor. Dört, beş arkadaş o- nu takip ediyorlar. G enç kızlardan biri burada ba. na: — Bu sene burada buluşmak bir matem oldu. Biz sınıf geçenler, se- vinemedik. Çünkü arkadaşlarımı. zin ekseriyeti sınıfta kalmışlardı. Müthiş keder içinde idiler, Univer- site gençlerinin yarısından fazlası ümitsiz bir haldedir, dedi, Eğer buna sebep, gençlerin iddia Derhal aldı. Bakınız, şimdi ne Başı çok ağrıyordu, ona SEFALİN tavsi. ye ettiler. kadar neşelidir. SEFALİN baş ve diş ağrıları, grip ve nezleyi derhal geçirir. Mideyi bozmaz. Eczanelerden ısrarla isteyiniz. FA RAY EN 7 EE TE KANZUK Saç Boyaları JUVANTIN Avrupanm bayat terkibi meç- hul çocuk gıdaları yerine saf ve halis ve taze hububattan istihsal olunan yüksek evsafa malik VE- 'TAMIN ve GIDASI çok olan HASAN Özlü unlarını yediriniz Yüksek evsafa malik Hasan Ozlü Unları yavruların gürbüz, tombul ve canlı ve sıhhatli olmasmı te- min eder, Beynelmilel sergile. *e kazandığı altın madalyalar ve za- fer nişanlarile ve birincilikle İhraz ettiği diplomelarla cihanşümu! göhret kazanmıştır, Yalnız ve mu. srren Hasan markasını isteyiniz. Bütün bakkaliye ve eczanelerde bulunur. ! Ter ve yıkanmakla kat'iy yen çıkmaz, tabii renk veren ta. unmış yegâne sıhhi saç boyalarıdır. INGILIZ KANZUK ECZANESİ BEYOGLU — ISTANBUL Terfi Listesine Geçen Hâkimler Ankaradan gelen haberlere göre! Adliye Vekâleti terfi Tistesine isim -| leri geçen bütün hâkimleri seneba - | şımdan itibaren terfi ettirme hazırlık larma başlamıştır. Şu günlerde biz münhe'ler için yeni bir liste çıkacaktır. Bu ara- da istifa eden İstanbul müddelumu. mi muavini Bayan Melihanm yerine de yeni bir muavin tayin edilmiştir. Verem Dispanserindeki Hastalara Yardım Profesör İbrahim Ali Erberk, dis- panserimizde tedavi gören veremli hastaların gıda ihtiyaçlarma yardım olarak her sene olduğu gibi bu yıl da fakir ve zayıf veremlilere veril - mek Üzere 130 kilo fasuye, bulgur, nohut, 120 şer kilo mercimek, bakla, öring, 10 er kilo toz şeker ve balık. yağı göndermiştir. Seym profesöre, yoksul hastalar namma teşekklirleri- mizi bildirirken, diğer varlıklı yurt - taşlarımızın da bu mühim yardım 6- serinç katılmalarına İntizar ettiği - mizi hatırlatmayı bir insanlık borcu biliriz, ——— ettiği gibi kitapsızlıksa, bir an ev- vel lâzimgelen kitaplarm tercüme ve tab'ı için acaba ne bekleniyor? Bunü merak ediyorum, doğrusu!