10 Mayıs 1938 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 11

10 Mayıs 1938 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 11

10 - 5 - 1938 İstanbul 4 üncü İcra Memurluğundan : Sultanaya vefaen mefruğ olup paraya çevrilmesine karar verilen ve tamamına (55453) lira takdiri kıymet edilen Beyoğlunda Kasımpaşada mahalle ve sokağında eski 71—75 yeni numaralarla mürakkam tapu kaydına göre hududu bir tarafı müstakil ittihaz kılınan 1492 zira mahal ve İki tarafı ilarya sokağı ve tarafı rabii, Şerbethane sokağile mahdut Zafer apartımanının nısfı açık artırmaya vazedilmiştir Vaziyet beyânnemesine göre gayrimenkulün evsafı: Ayni arsa üzerinde birisi Şerbethane diğeri lar sokağında 75—75/1 numara apartımanlarla 75—2 numaralı bir adet dükkândan ibaret o- İup Tar sokağında bulunan 75—i numaralı apartıman. Zemin kat: Çift kanatlı demir kapıdan içeri girildikde zemini renkli çini döşeli ufak bir antre üzerinde bir kapıcı odası olup koridor metha- linde çift kanatlı ahşap camlı kapıdan zemini renkli çini döşeli koridora ayrılır. Burada 2 No. lu daire olup işbu daire bir sofa üzerindedört oda bir helâ bir mutfak vardır. Bodrum katı: Zemin katından mozayık merdivenle inilir. zemini kır- mızı çini döşeli bir antre üzerinde (1) No. lu daire vardır. Işbu daire bir sofa üzerinde (4) oda bir mutfak bir helâdır. Işbu daire karşısın- da iki odunluk, kömürlük ve bir merdiven altı olup işbu katın altında zemini çimento döşeli koridor üzerinde (9) adet odunluk ve kömürlük vardır. Birinci kat: (2—4) No, lu daireler olup (3)No.lu daire bir sofa üzerinde (4) oda bir helâ bir mutfak olup (4) No. lu daire (2) No. lunun aynidir. Diğer katlar: (2—3—4—5) inci katlardaki (6—8—10) ve (10—i11) ve (5—7—0) No. lu daireler (3—4) numaraların aynidir. 75/2 No. lu dük- kân demir kepenkli olup işbu apartıman altındadır. Evsafı umumisi: Bina kâgir olup merdivenler mozayık ve sahanlık- lar renkli çini merdiven ve korkulukları kara ağaç küpeşteli demir o * Tup üst katta zemini renkli döşeli kâgir korkuluklu bir taras ile mozayık çift tekneli ve sabit kazanlı zemini çini döşeli mutfak ile kiler halinde kullanılan metrük belâ olup taras çatısı ahşaplır. Derununda elektrik, terkos hava gazı tesisatı vardır. 78 numaralı apartıman. 75 No. lu apartıman Şerbethane sokağında olup: Zemin Çift kanatlı dentir arnova camlı kapıdan zemini mermer antreye girilip burada ahşap kapile ayrılmış zemini kırmızı çini olan sahanlığa geçilir. Işbu koridorda (2) No. lu daire olup bu daire bir s0- fa üzerinde ve sofadan geçilir. Koridorda (4) oda bir helâ bir mut - İsk vardır, Işbu kırmızı çinili koridorda bir köpicı odası ve bir mer- diven &lti beş oda bir belâ bir mutfaktan ibaret. (1) No. Ju daire vardır. Bodrum katı: Küâgir merdivenle inilip zemini çimento koridor üze - rinde (10) adet kömürlük ve odunluk yardır. Birinci kat: Zemini renkli çini döşeli sahanlık üzerinde zemin ka- tını ayıran renkli camlı ahşap bölme olup iki tarafında (3—4) numa- ralı daireler vardır. (3) numaralı daire (4) oda bir mutfak bir helâ bir sofa (4) numaralı daire (4) oda bir helâ bir mutfak bir sofadır. Diğer daireler; (5) numaralı datre (5) oda (1) mutfah (1) belâ bir sofa (6) numaralı daire bir sofa üzerinde (5) oda bir helâ bir mutfak- tır. (7—11—13) numarah daireler (5) ve (8—10—12—14) numaralı da- ireler (6) numaranın aynidir. Ust katta sahanlık kırmızı çini olup buhada (15) numaralı daire vardır. Işbu daire (4) oda bir helâ ve bir mutfak bir sofadır, İşbu da- İreye mutlasıl zemini kırmızı çini döşeli ve kâgir korkuluklu ve çatı - $ı ahşap üzerinde çift mozayık tekneli sabit kazanlı çamaşırlık ve ay- rıca iki odadan ibaret kapısı dairesi vardır. Evsafı umumisl: Bina kâgir, merdivenler zemin kat mermer diğer « leri mozayık ve sahanlıklat renkli çini kapıları ahsap ve boyalı mer - diven korkulukları demir kara ağaç küpaştelidir. İçinde elektrik, ter - koş, Hayagazı, çesisatı .vardıf. Biha cephesinde iiuhtelif çıkmalar var dır. * Mesahası: (329) metre murabbaıdır. Hududu: Tapu kaydı gibidir. Artırma peşindir. Artırmaya iştirak edecek müşterilerin kıymeti muhammenin “© 75 nisbetinde pey ukçası veya milli bir bankanın te- minat mektubunu hâmil olmaları icap eder. Müterskim vergi, tanzi * fat tenviriye ve vakıf borçları borçluya aittir. Artırma şartnamesi her- kes tarafından görülebilecek ve birinci arttırması 22—6—938 tarihine müsadif çarşamba günü dalremizde saat 14 ten 16 ya kadar icra edile- cek birinci arttırma bedeli kıymeti muhammenenin *& 75 ini bulduğu takdirde üste bırakılır. Aksi takdirde Son arttırmanın taahhüdü baki kalmak üzere arttırma on beş gün daha temdit edilerek 7—7—938 ta - rihine müsadif Perşembe günü saat 14 ten 16 ya kadar dairede yapıla- cak ikinci artırma neticesine en çok artıranın üstünde bırakılacak - tır. 2004 numaralı İcra ve İflâş kanununun 126 ıncı maddesine tevfikan hakları tapu sicillerile sabit olmıyan ipotekli alacaklarla diğer alâka - daranın ve İrtifak hakkı sahiplerinin bu haklarım ve hususile faiz ve masarife dair olan iddialarını ilân tarihinden itibaren 20 gün zarfında evrakı müsbiteleri ile birlikte dairemize bildirmeleri lâzımdır. Aksi takdirde hakları tapu sicilleri ile sabit olmıyanlar satış bedelinin pay- laşmasından hariç kalırlar. Müterakim vergi tenviriye ve tanzifiyeden ibaret olan belediye rüsumu ve vakıf icaresi bedeli müzayededen ten - zil olunur. 20 senelik vakıf tavizatı müşteriye alttir. Daha fazla malâ - mat almak istiyenlerin 934—45 numaralı dosyada mevcut evrak ve mahallen haciz ve takdiri kıymet raporunu görüp anlıyacakları ilân 0- Yunur. (7595) , TAN Trabzon Belediye Riyasetinden : 1 — Nafıa Vekâleti Sular umum müdürlüğünce tanzim edilip Ve- kületi celilenin tasdikine iktiran eden 518,403,83 lira, bedeli keşifli Trab on içme suyu işi fen müdürlüğümüzde bulunan evrakı keşfiyesi mu- eibince mevkii münakasaya konulmuştur. 2 — Bu işe ait evrakı keşfiye: A — Trabzan şehri içme suyuna ait mükavelename B — Su işleri fenni şartnamesi C — Trabzon şehri içme suyuna ait vahidi fiyat listesi D — Bayındırlık genel şartnamesi E — Kapalı zarf usulile eksiltme şartnames F — Trabzon şehri içme su tesisatına ait birinci keşif hulâsası G — Trabzon şehrinin isale ve tevzi edilecek içme suyuna ait husu- si, fenni şartnamesi H — Çelik borular hakkında talimatname İ — 16 parçadan mürekkep proje dosyası ından mürekkep olup her gün Fen müdürlüğümüzde (görüleceği gibi 25,92 lira mukabilinde Nafia Vekâleti Sular umum müdürlüğünden alınabilir. 3 — Eksiltme 30-5-930 tarihine müsadif pazartesi günü saat 15 te Trabzon belediyesi daimi encümeninde yapılacaktır, 4 — Eksiltme kapalı zarf usulile yapılacaktır. Muvakkat teminat 24,486,15 liradır. Münakasaya iştirak şartları: Muvakkat teminat vermek — Ticaret odası vesikâsını ibraz etmek Bayındırlık işleri dergisinin mayıs 036 ve Resmi Gazetenin 3297 sayılı nüshalarında çıkan talimatnameye tevfikan alınacak 50.000 Hralık içme su işlerini taahhüt edip muvaffakıyetle bitirdiği ve bu ka- Aayw>as9 bil su işlerini başarmakta fenni kabiliyeti olduğuna dair Nafın Vekâ- | İetinden alınacak fenni ehliyet vesikasını haiz olmak Ve müteahhidin diplomalı mühendis olması veya bunlardan birile müştereken teklif ya- | pıp mukaveleyi birlikte imzalaması ve teminatın müşterek olması, 7 — Teklif mektupları yukarda üçüncü maddede yazılı günde saat 14 te müteahhit tarafından bizzat veya posta ile belediye riyasetine | tevdi edilmiş olacaktır. (2671) li İstanbul Nafıa Müdürlüğünden : Kapalı zarf usulile eksiltmiye konulan (22958,35 lira keşif bedelli Is- tanbul Umumi napisane binası yıkılmasının 2-5-998 pazartesi günü sant 15 te ihalesi yapılmak üzere ilân edilmiş ise de yapılan tenzilât mik- tarı haddi itidal görülmemiş olduğundan bu işin 2490 sayılı kanunun 31 inci maddesi mucibince yeniden eski şartlar dahilinde kâpalı zarf usulü ile eksilimiye çıkarılması ve eksiltmenin 3.6938 cuma günü saat 15 te Nafia müdürlüğünde yapılmasına karar verilmiştir. Mukavele, eksiltme, bayındırlık işleri genel, husust ve fenni şartna- meleri, proje, keşif hulâsasile buna müteferri diğer evrak dairesinde gö- rülecektir. Muvakkat teminat 1722 liradır. İsteklilerin teklif mektupları ve en az 15000 liralık bu işe benzer iş yaptığına dair Nafia Vekületinden alınmış ehliyet ve 938 yılına alt i Ticaret odası vesikalarını havi kapalı zarflarını 3-6-938 cuma günü & 14 e kadar Nafta müdürlüğüne vermeleri. (2631) İstanbul P. T. T. Müdürlüğünden: İdare ihtiyacı için 9 Kalem muhtelif ebatta Fabrika tahtasının alımı açık eksiltmeye konulmuştur. Eksiltme 13 — 5 — 1938 Cuma günü saat 15 de Büyük postane binası birinci katta İstanbul P. 7. T. Müdürlüğünde İmüteşekkil alım satım Komisyânunda yapılacaktır. Muhammen bedel 1542 lira, muvakkat teminat 115 lira 65 kuruştur, İsteklilerin şartname- sini görmek ve muvakkat teminatlarını yatırmak üzere çalışma günlerin. de mezkür Müdürlük idari kalemi levazım kısmına, eksiltme gün ve sa- atinde de Ticaret Odası vesikalatiyle Komisyona müracaatları. | (2380) #» Zengin olmak için <aş| Mutlaka MALOL CEMAL Gişesinden Bir bilet almanız kâfidir. Adres: İstanbul İş Bankası kar- şısında No. 15, Tel, 22954. Harici Askeri Kıtaat İlânları | im mi izmir Tayyare Alayında yaptırıla- cak altı adet erat paviyonu ile bir komutanlık binası inşaatı kapalı zarfla eksiltmeye konulmuştur. Bu inşaatın hepsinin keşif bedeli 201555 lira ii kuruştur. Eksiltme 17 Mayıs 938 salı günü sant 15 de Ankarada M. M. Vekâleti Satınalma komisyo- nunda yapılacaktır. İlk teminat (13577 lira 76 kuruştur. Keşif proje ve şartnameleri 10 lira 8 kuruşa M. ,M. Vekâleti Satınalma Komisyonun "dan alınır. Eksiltmeye girecekler ka nuni teminat ve 2490 sayılı kanu - nun 2 ve 3 ncü maddelerinde yazılı İbelgelerle idari şartnamenin 4 ncü maddesinin F* fıkrasında yazı bel- SÜMER BANK UMUMİ MÜDÜRLÜĞÜNDEN: Lise ve Ticaret Mektepleri Mezunu (50) memur alınacaktır. Bankanın teşkilâtında ve Fabrikalarında istihdam olunmak üzere imtihanla memur alınacaktır. 1 — Türk olmak, 2 — Askerliğini yapmış bulunmak, 3 — Lise veya Lise muadili ticaret mektebi mezunu olmak, 4 — Tamüssihha olmak, 5 — 30 yaşından yukarı olmamak, İmtihan 25 Mayıs 1938 saat 9 da İstanbul ve Ankarada ayni zamanda yapılacaktır. . İmtihanda muvaffak olanlara muvaffakiyeti derecelerine 7g ve evvelki iş vaziyetlerinâ göre maaş verilecektir. Taliplerin aşağıda yazılı evrak ile 16 Mayıs akşamma ka- dar Ankarısla Umumi Müdürlüğümüze, İstanbulda Sümer Bank Şubesine müracaatları lâzımdır: 1 — Nüfus tezkeresi 2 — Mektep şahadetnamesi | 3 — Sıhhat raporu | 4 — ki adet vesika fotoğrafı. SİHİRLİ GÖZ Pudra renklerinde | On kadında dokuzu, tenlerine uymıyan bir renkte pudra kullanır. lar ve yüzleri sun'i “makyaj görmüş, bir şekil aldıkları gibi yaşların- dan fazla ihtiyarlamış gö- İl rünürler. Yeni icat edilen şayanı hayret o “Chromo- | scope, omakinesi, pudra renklerinde bir inkılâp yap- tığı gibi sihirli bir göz, mev- cudiyetinden bile şüphe e- deceğiniz nisbette Opudra renkleri arasındaki ahengi ifşa etmiştir. ki bu, Toka- lon müessesesi kimyagerle- rine birçok tabit renkleri e- saslı bir tarzda mezcetmek imkânmı vermiştir. Artık Bayanların Nazarı Dikkatine : de yapışan adi pudralara nihayet veriniz ve bugün- den Tokalon pudrasınm sih- râmiz renklerini tecrübe edi- | niz. Yüzünüzün bir tarafına bir renk ve diğer tarafına da başka renk bir pudra sü- rünüz ve cildinize hangisi daha uygun geldiğini görü- nüz. Bu yeni pudrayı kulla. | narak cazip, sehhar ve âde- | ediniz. ta tabii bir güzellik temin | İTTİHAT DEĞİRMENCİLİK Türk Anonim Şirketinden: 22 Mart 1938 tarihinde adiyen toplanan heyeti umumiyede verilen karar mucibince 15 mayıs 938 tari- hinden itibaren 28 numaralı hisse ve Münssis o hisselerimiz kuponlarına mukabil Osmanlı, Banka Komerçi -| Yale Italyana ve Doyçe Oryentbank Bankalarının Galata şubelerinde 937 #enesi Otemettülerinin ödenmesine başlanacağı hisse hamillerine bildi - Pile, Meclisi Idare ————— —————————————— KAYIP: 4252 numaralı şoförlük Shliyetnamemi kaybettim. Yenisini | Kşcağamdan hükmü yoktur. Ismail | me m ZAYI — Istanbul Ticaret Odasın- dan aldığımız 10 çuval kavrulmuş Süsamla 4 sandık zeytin yağına ait 112 436 tarih ve 18985 No. lu Menşe şahadetnamesi kaybolmuştur. alacağımızdan eskisinin ML. ve A. Hanef Kardeşler. mi Dr. İRFAN KAYRA Röntgen Mütehassısı Her gün saat 3 ten 7 ye kadar Binbirdirek Nuriconker Sokağı No. 8 - 10 ek eminim Bir Avusturya — Alman yün- lü kumaş fabrikası, meslekten yani kadınlara mahsus yünlü kumaşlarla mantolar ve keza er- keklere mahsus kumaşlardan anlıyan ve piyasada İyi müna- sebeti bulunan Acenta Arıyor Tekliflerin şu adrese gönde rilmesi: “Export 1280” A. Ru- dol Mosse A -G, Wien 1./1. Hâzım Görmükçü ŞEHİR GİŞESİ Tayyare Piyango biletleri: Beyoğ- lu Parmakkapı Tramvay istasyonu karşısında. il çabuk 'almız ——— << —— Istanbul asliye mahkemesi altıncı hukuk dalresinden: Burhan Sone Fin vekili avukat Ihsan Rüştü tara - fından Gedikpaşa bahçeli kahve 80 » kak 22 No. Tu apartımanın 5 No. lu dairesinde mukim Melek Şadiye ile Safinaz sleyhine ikame olunan velâ yetin nez'i davasında müddeialeyh- lerden Melek Şadiyenin ikametgi - hının meçhuliyetine binaen dava ar zuhalinin on gün zarfinda cevap ve rilmek Üzere on beş gün müddetle yevmi gszetelerden birile ilânen teb liğine karar verilerek dava arzuhali sureti mahkeme divanhanesine ta - lik edilmiş olduğu tebliğ yerine geç- mek üzere ilân olunur, (7625) Istanbul Ikinci Iflâs Memurluğun dan: Müflis Beyoğlu İstiklâl cadde». sinde 224 No. lu mağazada manifa turacı Yani Grlgoryadis hakkında - ki iflâsın kalkmasına Istanbul Bi - rinci Ticaret Mahkemesince 9—3— 938 tarihinde karar verildiği ilân o- Tunur, inin ind İk a İLİ gelerle birlikte teklif mektuplarını ihale saatinden behemehal bir saat evveline kadar Ankarada M. M. Ve. kâleti Satınalma Komisyonuna ver- meleri, (2368) —————— Istanbul Asliye Ikinci Ticaret mâhkemesinden: Türkiye İş Banka- $ı Istanbul şubesinin bir kıta ilâmı mucibince alacağı olan 1500 liranın ademi tediyesi hasebile Sirkecide Sanasaryan hanında Andonyadis s- leyhine ikame eylediği iflâs davası- nın 4—5—938 tarihli celsesinde müddelabih 1800 liranın on güni - çinde mahkeme veznesine depo e dilmesine ve bu kararın bir ay me- hil ile Andonyadise ilânen tebliğine ve muhakemenin de 6—7 —938 çarşamba saat 14 de bırakıl - masına karar verilmiştir. Karar da- iresinde (o müddenbihin mahkeme veznesine depo edilmediği takdirde iflâsına karar verileceği tebliğ ma - kamına kaim olmak üzere ilân olu- nur. (7598) Sahibi ve * umumi neşriyatı idare eden: Ahmet Emin YALMAN. Gaze tecilik ve Neşriyat Türk Limitet Şir keti, Basıldığı yer TAN Matbaası, Satın aldığınız Tokalon kremi vazolarının büyük bir kıymeti vardır. Onları bayiinize ia- heri için 5 kuruş alacak, ayni kalon müsabakasına iştirak hakkını veren bir hilet takdim edecektir. mükâfatları bulunan To- SİNEKLERİ, SİVRİSİNEKLERİ, GÜVELERİ, PİRFLERİ,” Nam mayfiini kullanınız. Hiç bir leke bırakmaz, etrala hoş bir koku saçar, Fevkalâde müessir ve öldü- rücüdür. Her boy kutularda ve ayrıca daireler, mezbahs- Jar, hastaneler için COK EL. VERİŞLİ 4 ve 19 LİTRELİK Tütün Gümrük, Yorgi Hara- lambos - Asmaaltında Ça vuşbaşı hanı Bohor Feliba, Aşirefendi caddesinde İstan- bul Feza deposu. TAHTAKURULARI, KARINCALARI, HAMAMBÖCEKLERİ Kâmilen yıldırım sür'atile kökünden imha eyliyen | FLY-SPRAY /32i .