2 Ocak 1939 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 6

2 Ocak 1939 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 6

A EE en odan mahrum ola- p- stanbul futbol sahaları dün en mühim günlerinden biri- ni yaşadı. Mekteplilerin klüplerde oynamamaları hakkındaki kararla elemanlarının kısmı azamını kay- beden futbol takımlarının sahaya ne şekilde çıkacaklarını görmek en büyük alâkayı uyandırmıya değer bir hâdise idi. Tukımların'sahadaki vaziyetleri» ni, ne hale düştüklerini gözleri- mizle gördük. Klüp taraftarlarının bu husustaki endişelerini kulakla- rımızla işittik. Şimdi Şeref sta- dından başlıyarak bu tarihi günün karşılaşmalarını yazmıya Daşlıy»- ım. Yilâi - İstanbulspor ünun ilk karşılaşması Şeret stadında İstanbulspor - Hi- Tâl arasında yapılacaktı. İki sene- lik bir çalışmadan sonra ilerisini düşünerek ve bir çok mağlübiyet- lere yarın için göğüs gerip takım- larını gençleştiren İstanbulsporlu- lar, bu son kararla en çok sarsılan klüp olmuştur. Bir mekteheda * yanan bir mektej klübü olan bu yurdun &#zasının ekseriyetini mek tepliler teşkil et- tiğine göre dün sahaya esas birin ci takımlarından ancak iki kişi bu- lunduğu (o halde ve Saim, Taruk, Hayri, Seyfi, Kâ zım, Babri, Kadir İsmeti Rıdvan - rak çıktılar. Bu genç oyun- cular yerine dört, beş sene futbol sa hasından uzaklaş ie ida Ml deyriz Hakemlikteri ne bile çok zaman /4a/ sporculuğa dir gelmiyer eski geçen tekaüt futbolcu - OAdnan Akın ları almış bulunuyorlardı. Bu maç- ların en enteresan. tarafı birinci sinif hakemlerimizden Adnan Akı- nın da İstanbulsporda 1 saat ev- velki maçın hakemliğini yaptıktan sonra yer alması idi Takımlar nasıl çıktılar? Be“ mukabil SMâl takımı da bu kararla oynamıyan su oyunculardan mahrumdu: Na- Dünkü maçta Beşiktaş muhacimleri Süleymaniye kalesi önünde ŞEREF STADINDA im, Rauf, İlham, Salim, Cevdeti İ- nayet, Takımlar mektepli, asker, subay olmamak üzere şu kadrolarla kar- $i karşıya geldiler. İstanbulspor: Nejat — Samih, Ali — Burhan, Tarık, İsmail — Adnan Akım. Setayattin, Orhan, Hasan, Hüseyin, Hilâl: Murat SAKİR Muam mer — Mustafa, Zeynel, Halük— Lütfi, Saim, Hakkı, İbrahim, Ke- mal, Hakem: Necdet Gezen. Bu maç, daha ilk dakikadan se- yircilere gülünçlü anlar yaşatmıya başladı. Bilhassa Adnan Akına her top geldikçe etraftan” — Yaşa hakem. Sesleri yükseliyordu. Beş teka- ütten müteşekkil İstanbulspor mu- hacimleri başta Adnan Akın ol - mak üzere kendi hallerine kendile- ri de gülerek oynuyorlardı. Mütevazin geçen bir kaç dakika- dan sonra Hilâlin genç oyuncusu Hakkı, soldan açılan bir hücumu golle neticelendirdi. Bu golle ha - rekete geçen İstanbulspor tekaüt- leri Hilâl kalesi önüne inmiye baş Jadılar. Fakat bir çamur deryası halin- deki sahada gol kaydına muvolfak olamıyorlardı. Nihayet yirmi ikin» ci dakikada Hasan, «ale önünde topu sıkı bir şütle Hilâl ağlarına takarak beraberliği temin esti. Tek rar hücuma geçen Hilâl akmcıları İstanbulsporlulara nazaran daha çok genç oyunculardan müteşekkil oldukları için daha müessir Kücum lar yapmıya başladılar. Hakkı i- Kinei Hilâl golünü de kaydetti ve devre de 2-0 Hilâl lehine netice - lendi. İhinci devre kinci devrede Hilâlüler yi- ne oyuna hâkimdiler. Hak- kı üçüncü golü de yaptı. Buna İs- sanbulsporlular penaltıdan Masa- nın ayağı ile yapturları bir golle mukabele ettiler. Maç da 3-2 Hilâlin kalibiyetile kapanmış oldu. Beşiktaş - Süleymaniye Ss on kararda Süleymaniyeli- ler en az zarar gören takım- dı. Yalnız kalecilerini kaybetmiş « Terdi. Buna mukabil Beşiktaşlılar da en mühim yedi oyuncusundan “Arkası 8 incide) Rİ T AN —.k Dünkü Futbol IM Süleymaniye kalecisinin süzel bir kurtarışını tesbit eden enstantane TAKSİM STADINDA e. Topkapı kalecisinin güzel bir kurtarışı | Takim Oyun Galip Bera, Mağ. Attığı Yediği” Paraf Beşiktaş un 8 e lem 5.8 9İ Fener u 3 2 1 37 9 2 G.S. 7 3 2 1 ir eg ği Vefa u 6 3 2 Ki Beykoz un 4 3 4 Eşeli > e İst. Spor u 2 2 7 ae la Topkapı 7 3 — 8 Tİ Hilâl u 2 1 8 e “ve Süley. u 1 3 7 BR FENER STADINDA Fenerliler de Beykoz Takımını 6 - 2 Yendi eherbahçe stadında Foner- bahçe ile Beykoz dondaru- en bir soğuk ve mütemadi yağan yağmur altında karşılaştılar ve maçı 6-2 Fenerbahçeliler kazandı- lar. Sarı Wecivertliler, hastalığı dola- yısile oynayamıyan Yaşarla Eset - tan, mektepli olduğu için ktüpten ayrılan küçük Fikretten mahrum. Buna mukabil Ankarada geçirdiği sakatlık dolayısile uzun zamandan- beri sahadan uzaklaşmış bulunan kıymetli oyuncusu Niyaziyi kadro- suna alarak şu şekilde: Hüsamettin — Muzaffer, — Ve bip — M. Reşat, Aytan, Naci — Semih, Şaban, Yaşar, Fikret, Ni- yazi, Buna mukabil Beykoz da son karar dolayısile Gazanfer, Sadet - tin, Kemalden mahrum olarak şöy Je: Kandili — Halit, Rurhan — Galip, Bahadir, Mustafa — Tur - han, Hakkı, Sahap, Salt, Kâzım, Hakem Ahmet Adem. İlk devrede R üzgâr Fenerbahçe lehine, sarı lâcivertliler oyuna baş lar başlamaz Beykoz nısıf sahasına indiler. Hâkimiyet tamamile Fe- nerde. Fener tazyiki Beykoz mü- dafaasını şaşırtıyordu. Yedinci da- kikada Yaşar güzel Sir kafa vuru- şile ilk Fener golünü yaptı Bunu yine Yaşarın yaptığı Ikinci gol ta- kip etti ve birkaç dakika sonra da Fikret üçüncü golü yaptı, 35 inci dakikaya kadar Fenerliler biribiri- ni takip eden hücumlarına rağmen gol kaydedemediler ve 35 inci da- kikada Fikret çok uzaktan dördün- cü defa topu Beykoz ağlarını taktı. Bu arada Naci soğuğun tesirile ©- yundan çıktı. Bon dakikada Bey - kozlular $ol içleri vasıtasile bir gol yaptılar ve devre de 4-1 Yener le- hine bitti, İkinci devrede İ kinci devrede rüzgâr örka - sma elan Beykozlülar Fe- ner kalesine inmiye başladılar. 1 inci dakikada Beykoz sağ içi frikik- ten gelen topu gole çevirdi. Bu golden sonra Fenerliler pe- naltıdan Lebibin ayağile beşinci golü yaptı. Her iki taraftan oyuncular ken- diliğinden çıkmıya başladı. Fener- den Niyazi çıktı. Hakem de, Semi- p Vefalılar Topkapıyı Bire Karşı 4 Sayı İle Mağlüp Ettiler “gin çok çamur, bazı yerle. de haritada ismi olmıyan akar sular bile var, Bazı kısımlar- da çamur o kadar bol ki, topun seyri değişecek kadar... Çok yer - ler çamurların üstü sarı toprakla örtülmüş, altı da bataklık gizli teh- likeli yerler... Sahanın bir kismi kömür tozlarile süzlenmiş.. den Terbiyesi direktörlüğü rini tatbik için İstanbul bolgesi B. 'T. direktör vekilinin huzurunda £- tirazların tesbit! ve sahada daha evvelki maçın vaktindebitmemesi gibi sebeplerle 13.30 da başlana- bildi. Takımlarda eksikler iğ er iki takımda mektepliler meselesi dolayısils eksiklik- ler var, Bilhassa Vefa takımında kale- ci Ahmet, Muvahhit, Mühteşem, Sulhi, Hüseyin gibi müdafaa, hü- cumun mühim oyuncuları yok Topkapı da dört, beş oyuncusun dan mahrumdu. Oyun yağmur, ça- mura rağmen çok hararetle baş- Yadı. Vefalılar oyuna başladıktın üç dakika sonra soldan yaptıkları gü- zel bir akını birdenbire sağa geçir- diler. Sağ açık Mustafa bn fırsatı ka- çırmıyarak güzel bir vuruşla ilk sayılarını yaptılar. Bu gölden sonra oyuna hâkim olmıya başladılar. 10 dakika süren bu sıkıştırmadan sonra Topkapılı- Jar iyi bir gedik bularak yeşil be- yaz kaleye tehlikeler atlattılar. 15 inci dakikada Vefa aknıcıları bir İki frikik ve korner kaçırdılar. Yağmur gittikçe arltı. Çamur da © nisbette fazlalaşıyordu. Çamuru çok olan kısımda kale- lerini müdafaa eden Vefa'ılar müş- kül mevkileri atlattıktan sonra, yaptıkları akınları karşı taraf fa- vulle kesiyordu. Bir iki fırsatı da yakalıyan, bugün orla muhacim oynıyan Şiikrü de çamurların te- sirile göle çeviremeyince Tepkapı- blar oyunu açmıya çalıştılar. hi çıkardı. Beykozdan da üç öyun- cu sahadan çekildiler. Oyunun bitmesine üç dakika ka- Ja Fikret altıncı gölü de kaydetti ve maç ta 6-2 Fener lehine netice- lendi. B" sırada, ilk defa sahada fe- na bir hareketi görülen Kâ- mil (T.K.) hakem tarafından dışarı çıkarılınca Topkapılılar 10 kişi oy namak mecburiyetinde kaldılar. (Dakika 21), Vefalılar yine üstün oynamıya başladılar. Takımlar onar kişi — Ankilen geçmemişti ker, a- yan Mustafa (V) bir oyuncuya doğ ru ayak salladı. Hakem bu hareketi kasıt sayarak oyuncuyu dışarıya çıkardı. Her iki takım onar kişi kaldılar, Oyunun 30 uncu dakikasında Şükrü (V) güzel bir ilerleyişle ku: surlarını silecek derecede güzel bi gol yaptı, Vefa 2-0 galip vaziyete geldi ve oyuna ağır basmıya başla» dı. Topkapılılar müdafaayı göze al dı, fedakârl: kalelerini korumi- ya başladılar. Arasıra yaptıkları akınlar da gö rülüyordu. Devrenin sonuna doğru Vefalılar geçirdikleri bir tehlikeyi güçlükle atlattılar, 35 inel dakikada yine böyle bir akında Vefalılar hakemin penaltı vermesini icap ettirecex bir hars- ket yaptılar. Çekilen gözel bir ce- za vuruşunu Vefa kalecisi iyi bir tutuşla kurtardı. 2-1 duruma düşmekten kurtulan Vefalılar, daha iyi oynamıya baş- ladılar. Birinci devre böylece bitti, Ikinci devrede için devre başladığı zaman yağmur, binseanleyh ça - mur daha çok arttı. Çok cıvık ta - rafla uğraşan Vefa müdafaası, Sa- lâhattinin (T.K) attığı bir şütün çamurda kaymasından gol celendi. Oyun 2-1 vaziyete gi Bu gölden sonra işi esh'ikeye dü şürmemek istiyen Vefalılar, Top- kapıyı bir çember içine aldılar. ken di midafaalarına top bırakmadılar. bu haftaymda bir kaç muhakkak sayı fırsatları kaçırarak, ovunu 4-1 gibi farkla kazandılar, Gollerden birini Lütfi güzel bir serbest vu- ruşla. diğerini Sinan vir kafa vu ruşile yaptılar, Vefa takımı İhsan im Carit - Sefer. Lütfi. Adnan. Sinan, Şükrü, Mustafa. Topkapı takımı: Vecihi - Heris- to, Osman - Yani, Selâhattin, Sa- dık - Ziya, Selâhattin, Kâmil, To- dori, Hamdi. peti- Vahit Sa Ahduş Süleyman;