12 Nisan 1939 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 6

12 Nisan 1939 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 6

R Feneri Takviyeye Bir Fikret Kâfi midir? Sarı -Lâcivertlilerin Yeni Elemanlara İhtiyaçları Vardır Fenerbahçe takımının eski kudre © tini kaybettiği muhakkaktır. Bunu © son Beşiktaş maçından aldığımız il- > haria yazıyoruz. Aylardanberi akst- yan, müessirliğini gittikçe kaybeden “ Fener kadrosunun muhtelif oyunlar “rını tartarak söylüyoruz. Sarı lâcivertlilerin mu'affakıyot- © sizliklerini gören bazı taraftarlar bir Şeyle avunmak istiyorlar, Diyorlar ki: Yakında Fikret cezasını bitirip ye- Tini alınca takım değişecektir. BizFener hatlarındaki zaafın bir Fikretle tamamen giderileceğine ina- “ nanlardan değiliz. Fikretin solaçık, yan muavin ve merkez muhacim gibi takımda çalıştığı son zamanlarda da Fener hâkimiyetinin zorakiliğini gör- “düğümüz için bir oyuncunun işi hal- ledeceğini zannetmiyoruz. Fenerin eski takatini bir türlü bu “ lamaması bir nevi oyuncuların ek- sikliğinden başka, münhasıran bir nevi oyun oynıyanların meydana çı- kardıkları sistemden de geliyor. maktansa, eski antrenörlerinden kap tıkları şeylerle rahat bırakmak ve Milli Kümedeki Puvan Vaziyeti Fenerbahçe: Dört maç yap - mış, liçünü kazanmaş birini kay- betmiş ve iki fena puvan almış- tar. Beşiktaş: Oynadığı dört maç- tan üçünde galip gelmiş birisin de mağlüp olmuş ve iki fena pu- van almıştır. İ Ankaragücü: Altı oyun oy- namış, dördünü kazanmış biri- sinde mağlüp olmuş birisinde berabere kalmıştır. Üç fena pu- vanı vardır. Demirspor: İki maç yapmış İ birisini kazanmış birisinde be - İ) rabere kalmış bir fena puvanı vardır. Akınspor: Beş maç yapmış | birisini kazanmış, birinsinde be- || rabere kalmış üçünü kaybet - miştir. Altı fena puvan almıştır. Vefa: Üç maç oynamış, bi sini kazanmış, ikisinde mağlüp olmuştur. Dört fena puvanı var dır, Doğanspor: Üç maç yapmış | birisinde berabere kalmış iki - sinde mağlüp olmuştur. Beş fe- | na püvanı vardır. Galatasaray; Üç maç yap- TAN | geçkin birer ahlat armudu gibi 1sır. YANE: NN | Yeni Türeyen Tabirler Yazan: Naci SADULLAH sağıdaki tâbirleri, “ciddi!” yar zetenin yedek başmuharriri Nadir Nadinin yazdığı başmakale - de () okudum: “— Damla damla akan fikirler... Saltanat sandalına tokat atan fikir okyanusu... Ruh dalgasının köpük - leri...” Eğer genç üstat, bu menval üze- re “filozof!” Peyami Safanın garip üslübunu taklitde biraz daha ileriye giderse, yakında “ciddi” gazetenin başmakaleleri de anlaşılmaz hale gi. recek. Ve o zaman, Nadir Nadinin, vaktiyle anlaşılır bir lisanla yazdığı başmakaleler () şu hale girecek: “— Hakikatin güneşine kavuş - in, midelerimizin mağarala - rından dimağlarımızın damma merdi ven kuran çevik fikirler, hislerimizin kalburundan süzülmeden evvel, ira- 500 Bin Li Nisanın ilk haftası içinde Istanbul | gümrüklerinden mubtelif dış memle- ketlere ihraç olunan mühtelif malla Tımızın yekünu 534,482 lirayı bul- «muştur. Thracatın en mühim kısmı Almanyaya aittir, Almanyaya tuzlu | barsak, yaprak tütün, yarı işlenmiş muhtelif deriler, yapak, tiftik, muh- telif kuru meyvalar, ceviz kütüğü gibi maddeler satılmıştır. Ingiltereye gönderilen mallar, e- hemiyetli miktarda tiftik ile küşyemi! | ve kepektir. Yunanistan taze balik ve yumurta almıştır, Filistin ve Hay faya dahi bir miktar muhtelif kuru meyva gönderilmiştir. Bu haftanın ihracatı geçen haltaya nazaran bir misli fazla olmuştur. Bunun sebebi de İngiltere tarafından alinan tiftik, yapak ve Almanyanın aldığı tütün. lerin miktar ve kıymet itibariyle | yüksek olmalarıdır. i piyasamızda faaliyete geçmiştir. Dün Sovyetler hesabına yüz bin kiloluk mağa alışan mirasyedi beyinler, fel-| büyük bir parti tiftik satın alınmış. sefe cennetini cühelânm istilâsından | tir. Bu malların Fob İstanbul kilosu koruyan Çin södleri önünde may -| 125 kuruşa verildiği söyleniyor. Bu muncuksuz birer hirsiz gibi apışırlar, | hâft3 İçinde sevkiyata başlanacaktır. 12-4-939 EKONOMİ Son Haftanın Ihracatı rayı Geçti | Korda İ Nevyork Paris | Milâno İ Cenevre 204075 | Amsterdam 672425 Berlin 504480 Brüksel 213175 i Atina 1.0625 1 Sotya 1.50 i Madrid 14.003 | Varşova 20.9026 İ Büdaneşte 240673 Bükreş 0.0050 Belgrad 2.8925 Yokohama 31442 Stokholm 30.5575 Moskova 23.9025 ESHAM VF TARVN At pişi le iie da seçmek, Sovyetler Tiftik Alıyor Ni .> l Börekleşmiş fikirleri, “yum Sovyetler Birliği yapak ve tiftik İktisadi ve Sınal tesisat ve İşletme şirketi hisse senedi &— rilmiştir. Tabii bir şekilde devam e- den kırkım hasebiyle piyasaya on bin kiloluk bir parti arzedilmiştir. Hafızalarımızın sandık odasında o - Egede başlamış olan yapak kır- İzmir fabrikaları namma piyasa © Tek başına bir Fikret itiyat haline kımı ilk mahsulü İzmir piyasalarına gelen son Fener tarzımı değiştirebi- lir mi? mizdan on bin kiloluk bir parti ya- pak alınmış ve kilosu 52 kuruştan verilmiştir. mış ikisinde yenilmiş birisinde başlarına sadece bir idman nezaret hükmen mağlüp olmuş, yedi fe çisi koymak belki daha doğru olur. turan tufeyli ve mütekait hatıraları, getirilmiştir. Ege kıvırcık ve dağlıç gönüllü birer hamal gibi taşıyan) yapakları kilosu altmış kuruştan ve dai HR ver ) kafalarımızı, nisyan ardiyelerine bo- "Anlıyamadığımız — En az fena puvan alan De - | İM ğ bir İz Male Başka elemanlar lâzım elaman şaltmalıyız.... ilâh... IHRACAT ; İÇ PİYASALAR : Fenerbahçeliler senelerce bir In- giliz antrenöre dolgun maaş verdi- ler. Ingiliz ihtimal sistem aşılamak itibariyle liyakatli değildi. Yahut e- “line verilen oyunculara meramını i o kadar anlatabildi. Bu cihet- ler daha ziyade klüp idarecilerinin — bilecekleri, ölçecekleri şeylerdir. Yal nız muhakak olan bir şey varsa, es- isinden daha iyisini bulmak ve baş- ka üslüpta bir oyun çıkarmak üzere « bir İngiliz antrenör aldıktan sonra * onu savup tekrar eskisine dönme- “nin hikmetini bir türlü kavrıyamı- yoruz. Muhakkak olan bir şey var; sınıfı yüksek bir futbolü ya iyi bir Ingiliz “antrenörden, yahut pahalı bir Avru- “pahdan öğrenmek kabildir. © Ucuzun herşeyi aşağı yukarı za- rarlıdır. © Fener takımını paraca hafif olsun “diye ucuz öğreticilerin eline bırak- ten başka bir kaç yeni oyuncuya ih- tiyaç vardır. O oyuncuları seçmeden evvel Fe- ner takımına kabul ettirilmesi mu- vafık görülen oyun tarzını evvelâ ta- sarlamak lâzımdır. Muayyen bir üs- lüp hakkında karar verdikten sonra © stile uyacak gibi oyuncuları seç- mek daha doğru bir hareket olur, lak oyuncuları lâalettayin takıma kayırmakla meydana gelecek sistem karmakarışık bir şey olur, O zaman o pirincin taşını ayıkla. mak daha güçleşir. Fenerde Avrupai düşünerek karar verilecek bir takım meselesi vardır. İdareciler bu işi halletmekte geci- kirlerse henüz. başka klüplere gir. memiş bulunan bazı futbolcuları da kaybedebilirler, Stadyom İşi İçin Toplantı Yapılıyor Beden Terbiyesi istişare heyeti bu akşam Cümhuriyet Halk Parti - l vali ve belediye reisi Lütfi Kır darın riyasetinde toplanarak Dolma- bahçe stadyormu için hazırlanmış o - olan projeyi, son defa olarak gözden o geçirecektir. “ Plân, İtalyan mimarı Vieti Violi İle iki Türk mlmarına verilecektir. İtalyan mimarı bu mimarlarla bir - likte çalışarak plânı en kısa bir za- omanda ikmal edecektir. z Bu plândan başka bu yıl içinde © bir de kapalı bir jimnastik salonu yaptırılacaktır. Bu salonun yeri he- nüz tesbit edilmemiştir. i ER Beşiktaş Bu Hafta Ankaraya Gidecek Beşiktaş takımı bu hafta Demir- spor ve Ankaragücü ile milli küme o maçlarını yapmak üzere Ankaraya gidecektir. Siyah beyazlılar o geçen o hafta Fenerbahçeyi yendikten sonra Ankaradaki yapacağı müsabakalar “hariçle yapacağı temasların sonun - © cusu olması ve İzmir müsabakaları- “mi atlatması dolayısiyle şampiyona- daki vaziyeti meydana çıkaracaktır. “Bu noktadan Beşiktaşın Ankara kar- gilaşmaları merakla beklenmekte - dir. k —0— Genel Direktör Ankaraya Döndü Dört beş gündenberi İstanbulda “bulunan Beden Terbiyesi Genel Di- rektörü General Cemil Taner dün İngilizler Ankarada Oynıyacaklar Fenerbahçe klübünün yıl dönüm- leri için getirtecekleri İngiliz takı - mının Ankarada oynaması hususun - da Fenerbahçe klübüne müracaat e- dilmiş ve Ankaralılarla bu hususta mutabakat olmuştur, İngilizler Ankara muhtelitiyle Ankarada karşılaşacaktır. Bu suret - le Ankara futbol meraklıları İngiliz takımını seyretmek imkânını elde etmiş bulunmaktadır. Fenerbahçe - Süleymaniye maçı Fenerbahçe - Süleymaniye ara - sındaki dömifinal şild müsabakası 23 nisanda oynanacaktı. Sarı lâcivertli- lerin o gün Pera ile bir karşılaşma yapacağından şild karşılaşması bir mayıs tarihinde yapılacaktır. Güreşçiler Bu Pazar Gidecek Avrupa şampiyonasına iştirak e- decek milli güreş takımımız geçen pazar günü İstanbuldan hareket e - decekti, Bazı moksanların halli için bu hareket teahhür ettiğinden güreş çiler bu pazar hareket edeceklerdir. ——— Bölge İş Günleri İstanbul Beden Terbiyesi bürosu badema salı ve cuma günleri müra- cnat kabul etmiyecek, dahili işleriy- le meşgul olacaktır. Kabul ve müracaatlerini (diğer günlerde yapacaklardır. Kanaatimizce Fener takımının bel- İ İkemiğini doğrultmak üzere Fikret-| | Yoksa muhtelif istidatlardaki par | ? Beşiktaşla Fenerbahçe iki - şer fena puvanla bas basa git - mektedirler, Boksör Ekrem Cevap Veriyor Nadir Nadinin bu öslübu taklide çalışması beni cidden endişelendirdi. Evvelâ kendi kendime: “— Eyvah... dedim, Peyamiye benseyenler çoğalırsa, halimiz nice olar? Fakat sonra teselliyi buldum: Çünkü düşündüm ki, bu gafleti gös- taron: “Nadir!” diş * i Boksör Ekrem Geçende boksör Kâniyi mağlüp eden Ekreme, Nuri tarafından mey- dan okunduğunu yazmıştık, dün bok- sör Ekremden aşağıya aynen koydu- Rumuz cevabı aldık: Muhterem Tan gazetesinde bok- sör Nurinin beni maça davetini oku- dum, askerlik durumum belli olunca © daveti memnuniyetle kabul ede - rim. Yalnız maçı tertip edeceklerin çalıştığım müessesede beni ikide bir #iyaret etmeleri işleri işgal ettiğin - den bundan sonra herhangi bir arzu larını hocam muallim Hilmi ile gö - rüşmelerini ehemmiyetle rica eder ve bu mektubumun neşrini saygıla - rımla dilerim, İstanbul Güreş ve Boks klübünden Ekrem En muvafık cevap akit gazetesinde “Fikret Adil” V Peyami Safadan ve Muhittin Birgenden şu şayanı dikkat suali s0- ruyor: “— “Son Posta” da Muhittin Bir- gen, “Cümhuriyet” de Peyami Safa, Arnavutluğun İtalya tarafından iş - gali hakkında yazdıkları yazılarla, Berlin . Roma mihverine müvazi bir Babıâli mihveri teşkil etmişe benzi- yorlar. Bu iki muharrir, sistematik bir tarzda, Almanya İtalyanın her hareketini, her taarruzunu, her tecavüzünü haklı, doğru ve “güzel göstermeğe çalışıyorlar. Bu Yazılar, milli siyasetimizin esas istikametine taban tabana zıttır. Bu itibarla, biz, artık katiyetle öğrenmek İstiyoruz: Bu iki muharririn asıl gayeleri, asıl maksatları nedir?” Bence Peyami Safanın bu suale verebileceği en muvafık cevap, şu - dur: “.— Hâlâ anlamıyor musunuz? “Sağ” ım! Yahu, ” durup du - rurken budala Arnavutlar gibi ben de öleyim mi? * Acele iş Gazetelerimizden biri, ikinci tabı çıkarmıştı. Yolda, meraklı bir zat, müvezzie seslendi. Müvezzi çağrıldı- Zını duymuştu Fakat o anda kendisin den gazete alan diğer müşterisinin, para çıkarma işini uzatışı yüzünden, bu meraklı okuyucuyu © bekletmek mecburiyetinde kalıyordu. Bu basit alış veriş biraz daha uzayınca, hid - detlenen sabırsız müşteri, müvezzie haykırarak çıkıştı: “«.— Yahu... Elini biraz çabuk tut: Neredeyse, dünya haritası yeni- den değişecek, ve “üçüncü tabı” çı - kacak!” Doğanspor İstanbula Geliyor İzimirin Doğanspor takımı bu hafta milli küme maçlarını yapmak üzere İstanbula gelecek cumartesi günü Fenerbahçe ile pazar günü de Vefa ile karşılaşacaktır. muş gibidir. Piyasamızdan bâlık al mak üzere üç gündenberi ne Yuna- nistandan ne de İlalyadan vapur gel- miştir. Limanımızda bulunu son parti balıkları alıp hareket <€- mişlerdir. Bu sene ihraç edilen pala- mut ve torikler geçen seneden fezla tahmin olunmaktadır. İtalya ve Yunanistana Balık İhracı Durdu Balık ihracı mevsimi nihayet bul- Dün Yapılan Zahire Satışları Dün 257 ton bulday gelmiş ve ne- vilerine göre 5 — 5,33 kuruştan sa- tılmıştır. Yemlik dökme arpalar 8 m Da mısır 4,23 — 4,32 fındıkları 90 kuruştan verilmiştir. Ayrıca 117 ton un, 98 ton mısır getirfilmiş ve satılmıştır. > akla o- —— e ani vit TURAN vapüru da MÜREKLİZİ ordu iç Bundan Sonra Kadınlar İçin Ayın Her Günü Birbirinden Farksızdır. EF E M i L İcad edild'kten sonra birçok üzücü meşakkatler ortadan kalkmıştır. Kadınlara (Aylık temizliklerinde) kullandıkları FEM İ İ) boz ve pamuk tamponların felâket yuvası oldu- Hunu öğretmiştir. F E M i L Ve Bağı kullanan her kadın lâstik top gibi çevik ve serbest bir harekete kavuşmuştur. F E M İ L Bilgili bayanları rahim ve tenasül hastalıkların dan kurtarmıştır. En wee Elbiseler altnda ve dar mayolar içinde bile sezilmiyen gayet ufak, sıhhi, yumuşak, mik- FEM i L Topsuz. el çunlasında taşınması kolay, sıhhi âdet BAGI Büyük ticarethanelerde bulunur. Toptan salış yeri: İstanbul İş Bankası arkasında Rahvanctlar sokak No. 5 CAN LÂBORATUARI » Her güzel kadının yezöne düşüncesi KREM PERTEV dir O: Senelerdenberi cinsi lâtife ver- li i tuttu ve tutmaktadır. Ne mübalâğa ve ne de İnkisarı hayaldir. KREM PERTEV'in Cilde yapacağı tesir herhangi bir kremin işi değildir. Binbir isimle türlü mübalâğa ile size teklif edilen kremleri ihtiyatla karsılayınız. KREM PERTEV'in Söhreti beyhude değildir. Tesviyeci ve Tornacı Alınacaktır Talip olanların vesaiki ile birlikte (Haliç) Sütlücede Madeni Esya mmm Gabri aşına müracaatları, İk İRİ Mem Ae