16 Nisan 1939 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 10

16 Nisan 1939 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 10

AMERİKA Demokrasiye Ne Yardım Yapabilir? . (Bası 1 incide) ye düşüyordu. Amerikanın menfaali Çine yardım etmek, Japonyanın iler-! lemesine mâni olmaktı. Faket “bi- taraflık kanunu” Amerikanın Çine yardim etmesine mâhi oldu. Bundan dolayı da Çindeki Amerikan mena- fii hayli zarar gördü. Cenubi Amerikada faşistlerin tah- rikile bir iki harp patlamıştı. Şimali Amerika bu harpleri bastırmak ihti- yacında idi. Fakat bitaraflık kanunu karışmasına mâni oldu. Bir şey ya- pamadı. Nihayet Avrupayı harbe sürükle- yen, demokrasiyi yeryüzünden kal- dırmak isteyen bir cereyan, bir teh- Mike başgösterdi. Bu tehlike Ameri- kaya da sirayet etti. Cenubi Arhori- kada faşizm Amerikan birliğini bo- zacak bir felâket halini aldı. Şimali Amerikanın içinde de faşizm propa- gandası milleti ikiye bölmeğe başla- mıştı. Amerika bu cereyana karşı du- ran demokrasilere yardim mecburi- yetini duyuyordu. Fakat bitaraflık kanunu Rooseveltin elini kolunu bağlıyordu. Şimdi bütün bu tecrübelerden sonra “bitaraflık kanunu” nun A» merikanın menfaatine uygun olma- dığı anlaşıldı. Roosevelt kongreye bu Kanunun kaldırılmasını, Cüm- © hurreisine Amerikan kuvvetlerini istediği gibi, istediği devletin lehine kullanmak hakkının verilmesini is- tedi. Evvelâ büyük muhalefetle karsı- lanan bu teklif son kâdiselerden| sonra kongrede ekseriyet kazanma- ğa başladı. Bugünlerde kanun halin» de çikması ihtimali çoktur. X e 5) #taraflık kanunu kaldırıldıktan sonra Roosevekt'in fikri de- mokrasilere Amerikanm maddi ve manevi bütün koyvetlerile yardım etmektir. O vakit Amerika demokra- silere donanmasile, tayyaresile, pa- rasile yardım edebilecektir. Totali- ter devletler abluka altnda bulu- ürken demokrasilerin Amerika gibi zengin bir yardım kaynağa Sahip olmaları başlı başına bir kuvvettir, Roosevelt'in dün yardım vaadini tekrar etmesi totaliter devletlere karşı cephe alan demokrasiler. için büyük bir manevi yardımdır. Ankaradaki Maç Ankara, 15 (A A.) — Ankarada bu * Manisa (TAN) — Vilâyetimiz, ilk mekteplerde yeni usullerle tedrisat takip edip başarmak hususunda çok ilerlemiştir. İki senedenberi bu fe- yizli Ohareket göze çarpmaktadır. Muallimler derslerden sonra her gün maarif müdürü Rauf İnanm ri. yaseti altında toplanarak geç vakte kadar müzakerelere devam ötmek- te, bilgi ve maharetlerini arttırmak- tadırlar. Ayda bir, bütün muallimle- rin iştirakiyle yapılmakta olan yâ- kın yurt tetkik ve gezilerinden de çok istifade edilmektedir. Bir taraf- tan da şehir ve köylerde bir çok ye. ni mektepler yapılmıştır ve ya- pılmaktadır. —— bu yabancının yolcu olmasını ter- <ih etmişti; sonra musallat olma - ması için de bu adamı bulunması güç olan bir semtte. geceleyin, da- dısının evine getirtmişti. Çocuklar! Vaktiniz geldi, benim saatim ona çeyrek var. Ha, işte ç bir gecelik nikâhlımın hediyesi bu: dür, şu altın sat. Görüm P'bi sak- Jarımı mübarek bir saniye şaş- mazi Biz trene yetişmek üzere oto- mobile atladığımız zaman arkadaş- Jardan biri dedi ki: — Ihtiyar iyi masalcı imiş, öyle güzel uydurdu ki, ihanacağımız gel- di. Roosevelt, TAN Bir Sulh Mesajı Gönderdi (Başı 1 incide) beynelmilel meselelerin, masa ba-| şında halledileceğine kanliz. Onun | için Her Hitler ile Sinyor Mus- solini mlisellâh okuvvetlerile şu müstakil billetlerden hiç birinin; topraklarına veya müstemlekele- rine müsellâh kuvvetlerile taar- ruz etmiyeceklerine veya bunları istilâ eylemiyeceklerine dair temi- nat vermeğe razı mıdırlar? Roosevelt'in bahis mevzuu ettiği milletler şunlardır: Finlandiya, Es- tonya,, Letonya, ULitvanya, İsveç, Norveç, Danimarka, Holanda, Belçi- ka, İngiltere ve Irlanda, Fransa, Portekiz, İspanya, İsviçre, Polonya, Macaristan, Romanya, Yugoslavya, Rusya, Bulgaristan, o Yunanistan. | Türkiye, Arap devletleri, Suriye, Fi-| listin, Lüksemburg, Mısır ve İran. Roosevelt, mezkür devletlere hiç değilse on sene müddetle ve “daha i- leri gitmeğe cesaretiniz varda çey- rek asırlık” bir garanti verilmesini teklif eylemektedir. Roosevelt, derhal şu iki meselenin müzakereye konulmasını ileri sür. mektedir: 1 — Ezici silâhlanma yükünün! hafifletilmesi çaresinin aranılma- si, ? — Bütün milletlerin ayni mii- savat dairesinde dünya piyasala- rmdan alış veriş etmeleri ve ken-! di muğlihane ekonomik hayatları için lüzumlu olan iptidai madde- ler elde edebilmeleri için enter. nasyonal ticaret yolunun açılması. Roosevelt, beynelmilel meselele- rin konuşulduğu sırada müsellâh kuvvetlerin hariçte kalması lâzım geldiğini, ancak bu şekilde hüsnü ni- yet dalresinde karar verileceğini ve neticede adaletin tahakkuk edece- ğini anlatmış, ve umumi sulhün bu karşılıklı teminat ile kurtulacağını izah ederek Amerikanın Avrupa meselelerine takılı olmaması yüzün den bu tavassutu yaptığını, alac cevabi diğer milletlere bildireceğini bupa mukabil diğer milletlerden a- İscağı cevabı ve mukabil teminat da Almanya ile İtalyaya sunacağını söylemiştir. Nasıl Karşılandı ? Mister Roosevelt'in bu mesajı alâ- kadar milletlerle istişare etmeden verdiği anlaşılıyor. Mesaj verilmesinden sonra Her Hitler, masaj hakkında Von Ribben- trop ile görtişmek üzere Berchtesga- denden Münich'e gelmiştir. Von Ribbentrop ile Kont Clano- nun, bugün bu mevzu üzerinde u-! zun bir telefon muhaveresi yaptık. ları haber verilmektedir. Bütün demokrâsiler, Mister Roo- sevelt'in teşebbüsünü memnuniyet. le karşılamışlardır etmiş, Amerikanın Varşova sefiri de Miralay Beck ile görüşmüştür. Mister Chamberlein ile Halifaxın tasvibi ile neşrolunan beyanata gö- re, İngiltere, Mister Roosevelt'in be- yatını tamamile tasvip etmekte ve bu eşebbüsü bir ilham eseri sey- maktadır. Bu beyanata göre, bir fe- lâkete karşı gelmek için başka çare yoktur. Fransa hükümeti, Mister Roose- veltin mesajını şartsız kabul ve tas- vip etmiş ve Fransanın beynelmilel sulhe saygı ve milletlerin istiklâlini | tanımak esasına raiyet ettiğini anla- | tan bir notayı Amerikaya göndermiş tir, Amerikanın Londra sefiri İngiltere kralının Vindsorda misafiridir ve s8- fir krala mesajı anlatmıştır. Amele lideri Mister Atlee, dün kralın misa- fir! idi, yarın, Misler Chamberlain kralın misafiri olacaktır. Rooseyeltin mesajı Parisin siyasi mahafilinde dehşetli bir heyecan u- yandırmışlır. Mahafil, mezkür mesajı sulhün en kuvvetli garantisi olarak telâkki ey- lemektedir. İngiliz ve Fransız beya- natlarını hemesn takip eden bu me- İ tesi, “Roosevelt harbe saj, emniyet işine muazzam bir ma- nevi müzaheret teşkil eder. Rooseveltin bütün Amerikayı fi- len taahhüt altına koyan bü hare- ketinin fevkalâde ehemmiyeti teba- rüz ettirilmektedir. Roosevelt'in mesajı hakknda AL man mahafilinde deniliyor ki; Almanya Atlantiğin öte tarafın- dan insaniyet nazariyelerine artık aldanamaz, çünkü umumi harbin ferdasında Amerikan nazariyelerini acı acı tecrübe etmiştir. Rooseveltin mesajı hakkında I- talyan mehafilinde hakiki bir sulhun ancak hakka ve udalete istinat ede- bileceği ve binaenâleyh fakir millet- lere yapılmış olan haksızlık tamir e- dilmedikçe hakiki sulhun teessüs e- demiyeceği söyleniyor. Amerikada infiratçılar Mister Re-| osevelt'e karşı geleceklerse de ilk in- tibalar gayet iyidir. İlk Nutkun Akisleri Mister Roosevelt'in dünkü nutku da Almanyada çok fena karşılanmış- tır. Matbuat, onu İngiliz kabinesi ta- rafından tekin edilen rbuhasara si- yasetine yardım etmekte itham e'-| mektedir. Alman İstihbarat bürosunun Va- şington muhabiri yazıyor: “Roosevelt, Chamberlain ve Wi- son'un İzleri üstünde yürüyor, Ame- rika devletlerine lüzumsuz bir gi- ranti vaadediyor ve Avrupa işlerin- de kati bir rol oynamak iddiasında bulunuyor.” Yarı resmi Deutscher Dienst gaze. teşvik edi- yor” başlığı altında Amerika Reisi- cümhurunun tahrik yolile sendele- mekte olan haksızlık cephesini Hit- ler ve Mussoliniye karşt müdafaa et- mek istediğini yazmakta ve bu iki devlet adamının cesaret ve azimic Avrupada yeni bir adalet tesis ede- rek garp demokrasilerinin sebep ol- dukları karışıklıkları izale etmeğe çalıştıklarını ilâve etmektedir. Londra Matbuat: Londra matbuatı ise nutuk dola yısile Amerikanın klâsik infirat um- desinden geniş mikyasia ayrıldığını ittifakla kaydeylemektedir. Times gazetesi, sulh turafdarı olan bütün dünya milletleri tarafından ittihaz edilen kararm Amerika Rei- sicümhurunun dikkate şayan Hutki- le iyice takviye”CAMA1inYazmakta- dır. Manchester “Guardian — gâzetesi, Avrupanın sulhperver Kuvvetlerinin Amerikadan kıymetli bir teşvik gör- düklerini kaydetmektedir. Daily Telegraph diyor ki: “Dünyanm en sulhperver bir mil. etinin tepeden tırnağa kadar silâhlı bir kıtada sözünü yürütmesi zama- nımizın garip hallerinden biri değil midir?” Daily Herald şöyle yazıyor” 'Avrupanm sulhperver milletle rinin büyük Amerikan demiktasisi- nin yardımından istifade edecekleri gittikçe büyüyen biz sarahatle anla- şilmaktadır.” Fransız Matbua' Epogue gazetesi, harp zamanında Amerikanın silâh ve ham madde şeklinde müzaheret etmesini istiyor ve: “Bu hususta karar verilmesi için kaybedilecek vakit yoktur.” Diyor, Humanite gazetesinden: “Roaseveltin gösterdiği teşvik ve teşci Fransa ve İngiltereyi daha ka- ti surette ileriye sevketmelidir.” Petit Journal gazetesi diyor ki: “Bize barış ve harp zamanında tayyare satmak kâfi değildir. Ameri- ka çok daha iyi şeyler yapmalı ve bunu şimdiden dünyaya bildirmeli. Oeuvre gazetesi, Amerikada Roo- sevelt'in ihtiyatlı ve yorulmaz İcrâ- ati sayesinde, demokrat bir memle- ketin her hangi bir kararı için elzem olan efkârr umumiyenin tebellürünü müşahede ve tesbit etmekle beraber: “Bu hareketin memleket zimamdar- larına sansasyonel beyanatta bulun- mak imkânmı verecek derecede iler. lemediğini teessürle okaydedebili- riz.” diyor. , Amerika Gazeteleri Amerika gezetelerine göre Roose- velt'in nutku, yeni bir Amerikan ittihadı umdesini ortaya atmaktadır. Ecnebi ve bilhassa Alman ümde- lerinin cenubi Amerikaya sokulma- sı Reisicümhurun nutkuna İstinat e- den New-York Times gazetesine şu tefsirleri telkin etmektedir: - “Bu istilâya karşı verilecek mus- b İ tarafına kendilerine resmen kiyasete İtalyan Askerlerinin İspanyadan Çekilmesi Yine Geri Bırakıldı (Başı 1 incide) Pariste asabiyet Zafer alayının mütemadiyen tehi- ti Pariste asabiyet uyandırmaktadır. Le Jour gazetesinde Pietri, Ispan- yada Italyan—.Alman propagandası- na dikkati çekiyor ve orada iki “rek- lâm tablosu” mevcut olduğunu bil- diriyor: Tanca ve Cebelitarık. Muharrir Madritte yapılacak olan zafer resmi geçidinin mütemadiyen uzağa atılması sebebini soruyor ve İ- lâve ediyor: Alman filosunun Ispanyada araya- &ağı şey, diplomatik bir karardır. Al- man filosu bir korkutma manevrası bir Alman prestiji seferi yapmak is- tiyor. Le Journal Brice yazıyor: Alman filosunun seyahatindeki e- | sas hedet, Ttalyanları Chamberlain | gazetesinde Saint - davet ederek yapılan müracaatı din- lememeğe teşvik değil midir? Figaro gazetesinde Romicr diyor ki: Almanlar ve Tylyarlar halen” Is- panyaya büyük bir ehemiyet afet mektedirler. Bunun da bir çok sebep- İleri vardır. Iki ntarşinin İspanyanm | imarı için icap edecek olan malzeme ve ihtısasın inhisarını vaktinde al- mak arzusu bu sebepler arasındadır. Uyanık bulunmak vazifesi hiç bir zaman bu kadar kati olmamıştır. Fa- kat Fransa ve Ingiltere için selâmet endişeler yayılmasında değil, gerçek kuvvetlerin arttırılmasında ve arala: | İrmdaki ahenk ve seyyaliyettedir. Fransanın Burgos sefiri M reşal Petain vazifesinin başına dönmüştür. > Santiago, (Şili), 15 (A.A) — panyanın sulhe kavuşmasım tesit i- | çin nasyonalist İspanyol kolonisi ta- rafmdan tertip edilen bir nümayiş esnasmda bir kargaşalık çıkmış, ne. Is ticede bir k yaralanmıştır. Polis bir çok kişileri tevkif etmiş- tir. v * Nevs Chronicle gayet iyi bir mem» badan alarak verdiği bir hsberde son günler içinde İspanyaya yeniden 4000 Italyan askerinin geldiğini bil- dirmektedir. e Av Derileri Satışları Amerikaya gönderilen av derileri arasında bir miktar dağ kedisi postu da bulunmaktadır. Amerikalılar. bu derilere talip olduğundan yeni gön- derilen partilere bir mlktar dağ ke- disi postu da ilâve edilriiştir. “Tav. şan, sansar ve zerdovadan başka di- ğer muhtelif av derilerine fazla ih- tiyaç gösterilmediğinden ihracat bu sene geçen seneye nazaran daha az olmuştur. Yalnız tavşan derileri İs- teklidir. Holanda tarikile ve Triparti Enter Şanjabi takas tarzile Anadolu malı tavşanlar satılmak'adır. En son elli bin tavşan derisi sevkedilmiştir. | Orta Anadolu malları tavşanlar 16 - 18,5 ve Ege Trakya tavşanları ise 13 - 16 kuruş arasında satılmıştır. ölmüş, ve birkaç kişi Hhane bir cevap vardır. Bu cevabı ise Relsicümhurun bahsettiği “ikti sadi müzaheret” i temin etmekten ibarettir. Bu cümle şayet bir siyaset ifade ediyorsa, cenubi Acmrika mil- Tetlerinin Birleşik Devletlerden kre- di istihsal edebilmelerine yardım et- mek için elimizden geleni yapmalı- yız. Cenubi Amerikaya karşı hüsnü niyetimiz, onun hürriyetini koru mak için gösterdiğimiz azim yalnız heyecanlı bir lisanla değil, ekmek ve tereyağından bahseden bir lisan- la ifade edilmelidir.” NewYork Herald Tribune gazete- si, Amerika milletlerinin iktisadi !5- tiklâllerinin korunacağına dair oldu- ğunu ve doğrudan doğruya mihver devletlerine hitap ettiğini yazmakta dır. , . Vaşington, 15 (A.A.) — Hariciye Encümeni Reisi Sol Bloom, bütçe en- cümeninin salı veya çarşamba günü bitaraflık kanununun tödili hakkı) | tedirler. İdra ile Ankarada Türkiye ile temas Beşinci Dev T lık değilse, en azı akmaklıktır. fin Başkanlığında idare olunmu bağlıdır. emniyet edilirken, senin bir kaç ların haydi haydi emniyettedir. kargı uyanık davranmasını tavsi, (Başı Birincide) şi hareket etmesi esası kararlaştırıl. | mak üzeredir. Alâkadar memleket-| ler, Rusyanın hava kuvvetlerinden görecekleri yardımı kabul etmekte ve bunda hiç bir mahzur görmemek: Bütün müzakereler, Fransa, Tür- kiye, Lehistan ve diğer alâkadar dev letlere her lâhza bildiriliyor. Lon- muhafaza edilmekte ve Türkiye ile mühim konuşmalar yapılmaktadır. Fransız gazetelerinden Petit Pari- siene göre, Baltıktan Küçük Asyaya kadar uzanan zincir Türkiyenin ilti- hakıyle - tamamlanmak üzeredir ve Rusyanın muazzam İnsan ve ham madde deposu da sisteme girmekte gecikmiyecektir, Kalineskonun Beyana : Romanya Başvekili Armand Kâli- nesko, İngiltere ve Piansa tarafın- den Romanyaya verilen garanti hak kinda matbuata aşağıdaki beyanat- ta bulunmuştur: “Romanya, İngiliz Başvekilinin ve İngilterenin icabında memleketi- mize bütün kuvvetiyle müzahe- ret edeceği hakkındaki beyanatı. »ı büyük bir memnuniyetle kar- şılamıştır. Keza dostluğunu ispa- ta daima âmade olan Fransanm da bu suretle beyanatta hulundu- Ku ayni memnuniyetle haber alin- terakkimizin ve bütün devletlerle iyi münasebetle- rimizin tâbi bulunduğu barışı tak- viyeye matuf her türlü hareketi alâka ve sempati ile takip ediyo- ruz, Romanyanın politikası malâmdur; Hükümetimiz kendilerine birihir. lerini tamamlayıcı menfaatlerle bağlı bulunduğumuz memleket. lerle sıkı ekonomik münasebetleri | inkişaf ettirmeğe çalışmak sureti- le iyi anlaşma arzusunu gösler.| miştir. Keza hükümetimiz, Ro manya milletinin istiklâlinin ve hudutlarının müdafaasına daima hazir bulunduğunu! göstermiştir. Fransa ve İngilterenin muslihane gayretlerimize müzaheret edecek- lerine dair kendiliğinden ve bizi müftehassis eden dostane ifadeler- le vâki beyanatlar, umumi barışın takviyesi eserine kiymetli bir hiz- mettir, Bu kabil tezahürler, hangi taraftan gelirse gelsin, bütün mil- letlerin pek ziyade ihtiyacı olan at ve İyi anlaşma havasını te- min eylemektedir.,, * ikreşten resmen bildirildiğine! göre, 13 Nisanda Macaristen Harici | ye Nazrı Kont Casky'nin hariciye encümeninde obeyanatta bulunarak Macaristanin Romen hudutlarına ri- ayet edeceğini söylemesi ve bu be- yanatı Macaristanm Bükreş elçisi ta rafından Romanyaya bildirilmesi ü- zerine Romanya hükümeti silâh ali tana alınmış olan İlk sınıfları terhis etmiye karar vermiştir. Yunan gazeteleri memnun da yapılacak teklifleri dinliyeceğini beyan etmiştir. , İyor: Chamberlain ve Daladier'nin be-.Yi Atina Ajansı şu malümetı veri» 16-4-9a9 let: Türkiye (Başı 1 incide) kudret ve salâhiyetini haiz devletleri arasında ve Londra, Pa- ris, Berlin, Roma ile beraber beşinci devietiz. Emniyetimiz ve salâhiyelimiz, o kadar esaslıdır ki, icap ettiği zaman başkaları" na da selâmet teminatı vermekte, insaniyel ve umumi sulh ide ali namına bir an tereddüt etmeyiz. ürkiyenin mali, iktisadi, siyasi ve sulhü koruyucu mües- seselerinden bir saniye şüphe etmek bir manevi düşman İstenilen tecrübelere, bilhassa mali bakımdan sahnemiz açıktır. Milli bankalarımız ve memle- kelimizde âzami emniyetle çalışan yabancı mali müesseseler I kaya salâbetindedir. Biz, bu kudret ve mevkii üç şeyde bulduk: Birincisi, Atatürk dize her cephesinde sağlam bir devlet bıraktı. İkincisi bu mi kaddes emanet, özemi bir liyakat, fazilet ve besaletle Milli Şe- ktadır. Üçüncüsü de, millet, dünkü kadar hattâ daha fazla yekparedir, imanlıdır ve şefine Bankadaki üç buçuk kuruşu üzerinde endişeye düşen gafil ve gayrelsiz kim olursa olsun, şunu ihtar edebiliriz ki, Avrupa aulhü ve emniyeti beşinci kudretli 8öz sahibi olan Türkiyeye kuruşun değil, bir çok milyon- Kudretli ve sesi duyulan Türk milleline, saman altından yürütülmesi ihtimali olan sulara iye ederiz. Mühim Temaslar Oluyor yanatları hakkında | tefsiratta bu! nan gazeteler, İtalyan hükümetinin çok vazih ve kati teminata bu beya* hatın ayni kati ve resmi ifade ile ilâve edildiğini yazıyor ve diyorlar ki “Elen milleti bu suretle hakkının ve büyük milli gayretinin teslim e- dildiğini görmektedir. 4 Ağustos 1938 tarihindenberi daha büyük bir şevk ve heyecan, daha büyük bir gayret ve daha büyük bir iman ile sarfedilmekte olan bu gayret Yuna- nistanın, diğer dost Balkan devlet” leriyle birlikte barış hizmetine tab- sis ettikleri milli ve yapıcı kuvvet- lerinin ihyasını istihdaf etmektedir. Elen milleti bu beyanatı kati surette İtatmin edilmiş bir hissiyatla karşı lamaktadiğm. Me göyretlerine artan! bir imanla devam edecektir. İki taraflı paktlar Pariste salâhiyettar bir menbadan bildirildiğine göre Fransa ve İngik tere tarafindan Şsrki Avrupa dev- letlerine verilen şimdiki garantilez muvakkat bir müddet için muteber dir. Bu müddet zarfında bir takım | iki taraflı paktlarla daha geniş bir mütekabil emniyet sistemi vücude getirilecektir. Londrada çıkan Daily Express ga- zetesinin diplomatik o muhavririnin | bildirdiğine göre Romanya Kralı Cs | rol'ün biraderi Prens Nicolas “gizli bir vazife, ile Londrada bulunmak- tadır. Prens, geçen Çarşamba günü | Londraya gelmiştir. Polonya Sefiri Berlinde Berlin, 15 (A.A) — Varşovaya git miş olan Polonya sefiri Lipski, Ber- line avdet etmiştir. Mumaileyh he- nüz resmi Alman ricali ile temas ei memiştir. Von Ribbentrop, Münihte, Hitler, Berchtesgaden'de bulunmak- tadırlar, Polonya ile hali hazırda müzake“ reler cereyan etmiyeceği salâhiyrt- tar mahfillerde söylenmektedir. Ecnebi müşahitler Şarki Silezya'- da Almanys aleyhindeki tabrikâts dair Alman İstihbarat bürosu tara- fından verilen haberleri alâka ile takip etmektedirler. Alman istihba- rat bürosu, bu tahrikâttan Polonya makamlarını mesul tutmaktadır. Diğer cihetten o Almanyadaki Po lonya ekalliyeti Polonya bududu ci" varında Alman topraklarında Ak manlarm bu ekalliyete karşı taşkın” lıklarda bulunduklarını Iddia etmek tedir. # New york, 15 (A.A) — Deniz si" gortalârı Baltık, Akdeniz ve Kari" deniz limanlarına gönderilen o vey$ bu limanlardan gelen eşyanın harp tehlikelerine karşı sigorta bedelleri" nin yeniden arttırıldığını bildirmek” tedirler, * Amsterdam, 15 (A.A.) — Neşredik len bir kararnamede . bildirildiğine göre ilk hizmet müddetlerini ikmal eden kıtalar terhis edilmiyerek sf lâh altında bırakılacaktır. nmyD Hinv. 2)