30 Nisan 1939 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 10

30 Nisan 1939 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 10

Dünkü Milli Küme Maçı (Başı 6 tncıda) Bu fırsat üstünden bir kaç daki- ka geçmişti ki bir ikinci fırsat daha kaçırdılar. Ankara mukabil hücumlarını iyi açmağa başladı. Demirsporun derin © bir pasla açtığı hücumu Galatasaray faullü kesti. Ankaranın çektiği fri - kiki Galatasaray kalecisi müşkülüt - Ja kurtardı. Birinci devre iki tarafın başla - dıkları süratle devam eden oyünlarile sıfıra karşı bir golle Galatasaray le - 'hine bitti. İkinci devre Galatasaray başlar başlamaz İki muhakkak golü beceriksizlikle kaçır- dı. Beşinci dakikadan sonra Ankara ağır basmağa başladı, Paslaşmala - rında daha şuurlu davranıyorlardı. Verdikleri her topun yerini bulma - siyle kazandıkları hakimiyeti on al- tıncı dakikada golle neticelendirdi - ler. Demirsporun gölü On altıncı dâkikada, Ankara sol “açığı ortaladı. Sağ içi topu iyi kulla- narak Galatasray müdafiini atlattı. Kaleye biraz daha yaklaşarak isabet- li bir vuruşla beraberlik golünü yap- tı. Bu beraberlik gölünden otuz do - kuzuncu dakikaya kâdar iki (taraf müsavi oynadılar, Fakat gol fırsatlarını kaçırmak - tibariyle Galatasaraylılar taraftar - Jarnın dahi canlarını sıkacak aksak- ıklara düçar oldular, Galatasarayın ikinci golü En olscak sanılan goller olmadı © da beklenmeyen bir zamanda, oyu - nun bitmesine beş dakika kala $0l a- çık Sarafin bir gol çıkardı. Sağ içten sola doğru ortalanan topu Ankara kalecisi elinden kaçır - © dı. Sol açık kale ağzında yetişip içeri Yurabildi. Bu golden sonra (o Ankaralıların beraberliği temin için gösterdikleri .gayret Galatasaray muavin ve mü - “dafaa hatlarında kesildi. ?““ Maç bu suretle Galatasarayın 2-1 galibiyetiyle nihayet buldu. Eşref Şefik Tan Şildi. Maçı (Başt 6 imerda) Fakat Hayriye Lisesi müdafileri iyi bir oyun oymıyarak gol fırsatı ver-| mediler. Bundan sonra oyun müte- vazin bir şekle girdi. Hayriyenin yaptığı birkaç hücum Haydarpaşa kalecisinin yerinde çıkışları ile neti- cesiz kaldı, © OİB İnei dakikada sağ açık Fikret, © önündeki üç kişiyi atlattıktan sonra ilk Haydarpaşa gölünü sıkı bir şüt- le sol köşeden attı. Bunu *İsmailin yaptığı ikinci gol takip etti. Ve dev- re de 2 - 0 Haydarpaşa lehine ka- pandı. İkinci devreye Hayriye canlı baş- ladı. Hücumlar birbirini takip edi- yordu. Hücum hattı kısa paslarla ve güzel bir anlaşma ile Haydarpaşa ka- lesine mütemadi bir tehlike geçirt- tiler. Fakat klaeci güzel bir oyunla gol kaydına mâni oluyordu. Bütün güyretlerine rağmen neticeyi değiş- - tiremediler. Ve maç ta 2 - 0 neticele. © merek Hayriye tasfiyeye uğradı. m e Bugünkü Maçlar Bugün Kadıköy stadmda Fener- bahçe - Demirsporla karşılaşacaktır. Dünkü maç bugünkü oyunun çok sıkı bir karşılaşma olacağını göster- miştir, Seref stadında da sabahleyin Şiş- li » Beşiktaş hususi bir karşılaşma yapacaklardır. ————— Karalsalıda Çocuklara Yardım Karaisalı, (TAN) — Okul himaye heyeti, merkez okulunda yirmi kim sesiz çocuğu giydirmiştir. Heyet, önümüzdeki ders yılında fa sliyetini genişletecek, fakir ve zeki ön çocuğun merkez pahsiyonunda işşesini ve giyimlerini temin ederek bunlara ilk tahsillerini ikmal etmek “imkânını verecektir. kk | telâkki etmediğini, fakat Hitler, dip- İ mesajın — alındığını bildirir ve dün TAN Polonyaya Ihtar (Başı 1 incide) kının Her Hitlerin teşebbüsü ile de- Zil, fakat mareşal Pilsudskinin teşeb büsü ile yapılmış olduğudur. Lehis - tan, Koridorda Almanyaya karşı son derece müsaadekâr ( davranabilirse de Almanyaya kendi topraklarında hariçez memleket imtiyazları vere- mez. Gazetelerin Tefsirleri Her Hitlerin D: Hitlerin Danzig meselesinden ısrarla bahsetmesi, Lehistan matbu- atı tarafından hayretle karşılanmak- tadır, Kurjer Porrany gazetesi di - yor ki: “Son beş sene zarfında Almanya hükümeti bu meseleye ikinci de - recede ehemmiyeti haiz ve İki, memleket arasındaki münasebet- leri ihlâl etmiyecek mahiyette ma | halli bir mesele nazariyle bak - maktaydı Polonya, serbest şehrin Polonyanın gümrük arazisi içinde ipkasını, haricin kontrolüne tâbi olamdan Polonyalıların haklarına riayet edilmesini ve (o Polonyanın hak ve menfaatlerinin tanmması- nı istemektedir.” Diğer taraftan Danzigden gelen malümata göre, Danzig ahalisi Hit- lerin nutkundan, Danzige taallük e- den kısmları uzun alkışlarla karşı - lamıştır. Danzig Nasyonal Sosyalist muhit- lerindeki kanaat, Danzigin Alman - yaya avdetinin nihayet bir zaman meselesi olduğudur. Forster, emri al- tında bulunan 8000 kişiden mürek - kep 5. A. ve S. 5. kıtaatına hitaben Alman korkularını yatıştırmak için İngilterenin Almanyaya da teminat vermeğe hazır olduğunu bildirmsk- tedir. İngiliz matbuatı, Hitlerin nutkun- da görülen zahirii itidalin yeni bir taarruz hareketine mukavemet et- ineğe gzmetmiş olan memleketlerde bir gevşeme husule getirmemesi lâ- rm geldiğini kaydetmektedir. Gazeteler, bundan sonra Hitlerin göstereceği faaliyete göre büküm vereceklerini yazmakta ve bilhassa Polonyayı tehdit eden tehlikelere işa- ret etmektedirler. Times, Hitlerin hiçbir zaman başka milletle. rin haklarını ihlâl etmediğine dair i- leri sürdüğü iddiayı reddeylemekte- dir. Times diyor ki: “Almanya ile samimi bir teşri. ki mesai arzuya şayandır. Fakat Junkelde böyle bir şeyin imkân: yoktur. İngiltere, silâhlanmağa durmadan devam edecek ve giriş- tiği teahhütleri ifa edebilecek bir hale gelecektir. İngiliz devlet a damları müzakere yolunda hüsnü niyetle mukabele etmeğe hazırdır- lar” Daily Telegraph gazetesi, Hender- sonun nutukta mevzuu bahsolan a- demi tecavüz paktları hakkmda Al manya hükümetinden tafsilât istiye ceğini bildirmektedir. Almanyanm muhasara korkusun- dan kurtulmak için Fransa, Amerika ve Polonya ile istişarede bulunduk- tan sonra İngiltere kendisine bu şe- kilde bir pakt teklif edebilir. neşrettiği bir tebliğde vaziyetin in - kişafma sakin bir şekilde intizar €- dilmesini söylemiştir. Roosevelt'in Cevabı Amerika Cümhurreisi Mister Roo. seveltin radyoda yaptığı konuşmalar sırasında Her Hitlere cevap verme- si beklenmektedir. Amerika Cüm- hurreisi saray kâtibi şu tebliği neş- retmiştir: “Hitler nutkunu söylerken Ro- osevelt, uyuyordu. o Mumaileyh sanat 8.20 de - mahalli saat - Mit- ler nutkuna bitirirken uyanmıştır. Reisictimhur, nutku tefsir etmiye. cektir,” Amerfka Hariciye Nezareti Hitle- rin putkunun bir nüshasının Berlin- deki Amerika sefaretine verilip ve- rilmediği ve bu nüsha verilmiş ise buna nutkun Rooseveltin mesajına diplomatik bir cevap teşkil ettiğine dair bir tebliğ leffedilmiş olmadığı hakkında Berlinden bir haber bekle- mektedir. Hariciye Nezareti Hitlerin nutku- nu Rooseveltin mesajma bir cevap lomatik bir nota veya bir telgraf ile Rayştag'da söylediği nutkun bu me- saja bir cevap teşkil ettiğini tasrih e- derse, nutuk o zaman bir cevap ma- hiyetinde telâkki edilecektir. Nutuk Fena Karşılandı Amerika siyasi mahafilinde Hitle- rin nutku çok fena karşılanmıştır. Bu nutuk bütün mânasile bir mey- dan okuma mahiyetinde telâkki e- dilmektedir. Mebusan meclisi reisi Bankhend demiştir ki: “Nutukta sulhü korumak husu- sunda az çok bir arzu görülüyorsa da kapalı tehditlerle doludur ve Hitlerin yeni taarruzlar hazırladı- Zin ihsas ediyor. Önümüzdeki ay- larda Avrupada sulhün istikrar bulacağmı gösteren hiçbir unsur mevcut dej Mebusan Hariciye encümeni ri vekili Blom da şöyle söylemiştir; “Hitlerin takip ettiği usuller hakkında dünya hayale kapla maz. Bir taraftan herkesle iyi ge- çinmek istediğini söylüyor ve bir dakika sonra da Polonyaya hakiki bir ültimatom veriyor.” Diğer birçok mebus ta Amerika-| nm her türlü ihtimale karşı tedbirler alması lâzim geldiği mütaleasında- dır, Resmi mabafil bu nutku Roogevel. tin mesajna bir cevap olarak telâkki etmek istemediklerinden her türlü tefsirden içtinap ediyorlar. Londradaki Kanaat İngilterede Mister Chamberlain ile Lord Hulifax dün nutku tetkik ettiler. İngiliz mahafili nutku dalıa fazla tedafül mahiyette görmekte ve Daily Ekpressi şöyle diyor: “Hitlerin nutku, müzakere ka- pılarını açmıştır. » Hitler henüz nulkunu itmam e*- meden evvel Londraya varan bir Al- man tayyaresi bu nutkun İngilizce tereümesinden müteaddit nüshalar getirmiştir. 100 sayfa kadar tulan bu vesika hükümet ve hariciye devairi tarafin- dan tetkik edilmeden selâhiyettar mabafil mütaleada bulunmaktan İç- tinap etmektedir. Baldvinin Sözleri Nevyorkta bulunan eski Başvecil Baldvin bugün beyanatta bulunarak harbin önüne geçilebileceğini, fakat harp ve sulh meselelerinin İngilte- re veya demokrasilerin elinde ol soadığını, ve bir tek adamın elinde olduğunu ve bu adamın Hitlerden başka bir kimse olmadığını söyle- miştir, Muhafazakâr liderlerden OChur- hil, Amerikada radyoile verilen bir nutkunda Hitlerin nutkunu mev zuu babsederek demiştir ki: “Nutuk mahiyet Hibariyle evvel- kinden çok daha iyidir. Bu iyilk Rovseveltin mesajından, Avrupada kerştlıklı yardım sisteminin tekrar canlanmasından, Fransanın siyasi va- ziyetinin kuvvetlenmesinden, ve In- gilterenin de silâhlanmasından ileri gelmiş olacaktır. Ancak şunu söylemek lâzımdır ki, #iliyatı takip etmediği takdirde lâf- lar itimadı temine kâfi değildir. Eğer parlak cümleler bir tarafa bırakılırsa, Hitlerin maksidi Polon- yayı tecrit etmek olduğu anlaşılır. Polonya ile Almanya arasındaki ade mi tecavüz paktının feshi nutkun en bariz tarafını ve yeni bir endişe mev zuunu teşkil etmektedir. Fransz Mahafilinde Hitlerin nutku Fransız siyasi ma- bafilinde ne hayret ns de öyle derin bir akis bırakmamıştır. Çünkü urün- mi hatları itibariyle bu nutuk Paris- te beklendiği gibi çıkmıştır. Nutuk, Ingiliz, Amerikan ve Fran- sız efkârı umumiyesini korumak ve müzakerelere kapıyı kapamamak iti-| kariyle bir teraftan demokrat millet | ler efkâri uümümiyesini hükümetle- rinden ayırmak ve diğer taraftan son çü devletler arasına ikilik İhedetini takip edere benzemektedir. Fransız — Alman omümasebatına gelince, nutukta yeni hiç bir unsur yoktur. Fransız mahafilinin mütalâ- asına göre Polonya ile İngiltere ara- sında yapılan anlasma Alman — Po- lonya paktının feshini cap ettirecek hiçbir hükmü ihtiva etmiyordu. Hulâsaten, Parisin kanaati şudur ki, Hitlerin nutku ile enternasyonal vaziyet hiç bir suretle değişmemiş tir, nutku tahlil etmekte ve! İSinyor Gayda bu münesebetle yaz -! Slovakyanın Macaristana İlhakı İçin Müzakereler (Başı 1 incide) Mussolini, yedi nisanda yapılan toplantı esnasında kararları meclise bildirmiştir. Ordu için ayrılan yeni tahsisatın rekse malzeme ve memleketin mü - dafaa teşkilâtı itibariyle arttırmağa yarayacaktır. Toplantıda harici siyasete ait me- selelerden bahsolunduğu anlaşılıyor. dığı bir makalede yeni tahsisatın or duyu ve müdafaayı bir kat takviye edeceğini söyledikten sonra mihver devletlerinin bu suretle demokrasi - lerin ittifakına ve ihata | siyasetine cevap verdiklerini anlatıyor ve mâ- kalesini şu sözlerle bitiriyor. “Yeni askeri tedbirler bülün memleket ve imparatorluk kapılarını yabancı teh- ditlere kapamıştır.., 1939 - 40 senesinin hava bütçesi, 2.190 milyon liret olarak tahmin e - dilmektedir. Bu mıktar, geçen bütçeye naza - ran 900 milyon fazladır, nu heyecanla tefsir etmekte ve Hit- lerim Polonyayı tecrit etmek mak- sadile sulhcü devletlerin arasını aç- mak ve ayni zamanda kendi efkâr umumiyesini de teekin etmiye çalış- makla itham etmektedir. Figaro diyor ki: “Tooseveltin mesajinin Alman - yada, nasıl müthiş bir akis yaptığı- daha iyi bir ölçü olamız. raltan Hitler, Londra, Paris ve Var- şova arasında aktedilen üçler ittifa- kını bozmağa çalışıyor. Bu, boş bir ümittir, Hitlerin bu bozma © arzusu bilâkis alâkadar hükümetler üzerin- de bir münebbih tesiri o yapacak ve mukavemet siyasetlerinde daha ziya" de sebat göstermeğe sevkedecektir. Exelcior gazetesi de Alman — Po- lonya ademi tecavüz paktının feshin- | den bahisle diyor ki: “İngiltereye takip ettiği usulün ne kadar yerinde olduğunu İspat ve Po- lonyanın vatanperverliğini tahrik ve Motkova ile anlaşmaya sevk için bun dan daha mükemel bir vasıta buluna mazdı, Hitlerin Roosevelt mesajına verdi. ği cevaba gelince, bitaraflık kanunu | nun tâdili lehindeki Amerikan efkâr, umumiyesini hayli kuvvetlendirecok- tir. Alman Gazeteleri Alman güzeteleri demokrasilerde nulkun yanlış anlaşıldığından ve gayrimakul mukabeleler gördüğün- den © bahsediyorlar. & Hamburger Fromblâj gazetesi, Lehistandaki Al- manların uğradıkları vaziyetlerden acı acı bahsetmekte ve artik bunla- rın süküt ile geçiştirileceği sıranın geçtiğini anlatmaktadır. Lokal Anzeiger gazetesi, Roose- veltin manen o mahküm ve şahsen imha edildiğini yazmaktadır. Polonya hakkında da bu gazete, diyor ki: “Avrupa şaşırmışa benziyor. Hit- lerin temizlediği masaya İngiltere- nin oturmak ve yeni bir oyun oyta- mağa teşebbüs edeceğini zanneimi- İyoruz, Ayni zamanda hiç kimsenin İngilterenin dalavereli kartlarına i- nanacağına da ihtimal vermiyoruz. Bütün milletler karşılıklı ve na- muskâr olmak şartiyle bizden sulh garantisi alabilir. Daladler, bunu an- ladı mı? Milyonlarca Fransız da bu- nu anlıyacak mı?,, Völkişseher Beobahter şöyle yazı- or: “Hitlerin nutku, siyasi bir idam hükmüdür. Rooseveltin Avrupanın hâmiliği rolü artık ölmüştür. Diğer taraftan (o Hitlerin açık İi- Isanı Varşovada ferahlık tevlit etuş- tir, National Zeitung da şöyle diyor: “Roosevelt nevinden devlet adam- ları ve Polonya nevinden de millet- ler şuna emin olabilirler ki, Hitler hakkında bir kere daha yanılırlarsa, onu anlamak istemezlerse, oAlman siyasetinin son neticelerini üzerleri- ne çekmiş olurlar ve bu onlar için ve devletleri için felâketli olur.,, Rocca | Delle Daminateta ordu erkâniharbi- ye reisi ve maliye nazırının iştirakile verilen İtalyanın gerek ordu mevcudu ge - kuvvetini ma anlamak için Hitlerin mutkundan | korkutmağa muvaffak olabilmiştir. Diğer ta -! Hitlerin Nutkundan Doğan Neticeler (Büş: 1 incide) karşı beslenen şüpheler silindi vı rantilerin Karşılıklı askeri ittifaklar şekline kalbi için müzakereler baş - ladı. Şimdi artık sulh cephesinin sü- iratle kurulacağına inanabiliriz. * Hier. simdiye kadar elde ettiği muvaffakıyetlerinin o önüne set çekecek ve istilâ © siyasetine bir nihayet verecek olan sulh cephesini bozmak için iki yol takip ediyor; Biri sulh cephesine girerek istiklâli- ni kurtarmak isteyen küçük milletle- ri tehdit ederek onları daima bir kor ku içinde bulundurmak; ikincisi İn- yiltereyi böyle bir teşebbüsünden vaz geçirmek için İngiliz ticaretini tehdit etmek. Hitler şimdiden sonra sulh cephesine giren devletlere Alman - yanın düşmanı nazarile bakacağını ve bunların İstiklâl ve tamamiyetleri hakkında teminat © veremiyeceğini bildiriyor. Bir misal vermiş olmak için de, İngiltere ile anlaşan Polonyaya 1934 de aktedilen ademi tecavüz misakını artık tanımıyacağını ilân ediyor, Fa- kat küçük milletler de artık kuru tehdide kulak asmıyorlar, Nitekim Hitler ne Romanya Ha - riciye Nazıri Gafenkoyu, ne de Yu - Hariciye Nazırı Markoviçi | goslav İNe de Polonyaya savurduğu tehdit yumşatmağa kâfi gelebilmiştir. Sını bozmak suretiyle yaptığı tehdit ise, İngiltereyi kararında daha azim- kür yapmaktan başka bir netice ver- miyecektir. Fazla olarak son nutku ile Hitler Amerikayı da demokrasilere tama - men kazandırmıştır. Bu nutkun A - merikada yapacağı ilk tesir, derhal Amerika cümhürrelsinin elini kolu - nu bağlayan bitaraflık © kanununun tadili olacaktır. Ondan sonra da A - merika, şimdi olduğu (gibi, yalnız menli şekilde değil müsbet şekilde de demokrasilere yardım edecektir. Binaenaleyh, Hitlerin son nutku | Almanya, etrafındaki husumet hava- İsmin daha ziyade genişlemesine, teh- dit altında bulunan milletlerin de - mokrasi bayrağı altında birleşerek saflarını siklaştırmasma ve bu süret- dım etmekten başka bir netice ver - memiştir. Fıratta Bir Genç Boğuldu Ağm, (TAN) — Çimişgezeğin lan Halil ve oğlu 28 yaşlarında Ha- san ile diğer bir çok yolcuların bu- lunduğu kayık Fırat nehrinde bir ka zaya uğramıştır. Kayık, Ağın yakasına yaklaştığı zaman dümen taşı kırılmış, cereyana İ kapılmış, herkes başının çaresine ba- girdaplara karışmış. Hasan boğul- müş ve kaybolmuştur. Bolvadinde Yağmur Bolvadin, UTAN) )-- Çiftçinin en- dişesi zail olmuş, herkesin yüzünü güldüren bereketli yağmurlar yağ- mıştır. Muhtelif fasılalarla iki gün devam eden yağmurun Akşehir ve Konya mıntakasıma da yağdığma dair haberler gelmiştir. Bu sene mahsulün geçen seneler- İdekinden çok olacağı umulmaktadır. «— —— --—— nutku hakkında hiç bir tefsir yapma” maktadır, * Stokholm, 29 (A A.) — Hitlerin bilhassa Rooseveltin mesajına &it ©- lan sözleri İsveç efkârı umumiye sinde elim bir tesir yapmıştır. Hatırlarda olduğu üzere, (İsveç matbuatı mezkür mesajı müttefikan iyi karşıladı. Social demokratikhki (Hükümetin gazetesidir) diyor ki: “Son gülen iyi güler. Amerikanın 1917 de harbe girişi hiç te, Alman- bü memleketi Danzig meselesinde| le istilâ hareketlerinin tevkifine yar- | Ehme köyünden buraya gelmekte »-| karken Hasan ipi bırakmamış ve tek | neyi kurtarmıya çalışmışsa da kayık | 20.4-95p Futbol Yüksek Hakem Komitesi Faaliyete Geçti Ankara, 29 (Tan muhabirinden) » Uzun zamandanberi futbol müsaba” kalarında görülen intizamsızlık ve keşmekeşi önlemek için Beden Tef İ biyesi istişare heyet! bir futbol yük” sek hakem komitesi talimatnamesi hazırlamıştır. Bu talimatnameye gö re, Beden Terbiyesi Genel Direktör lüğü futbol federasyonu ile müşavs re ederek Ankarada daimi suretis ifayi vazife etmek üzere bir reis v8 İdört âzadan mürekkep bir hake komitesi teşkil etmiştir. Bu komite Nüzhet Abbasın riyusefi altnda, Sadi Karsan, Necmi, Ulvi Kar İeci ve Danyaldari mürekkeptir. Komi” ve Türkiyedeki bütün futbol hakemleri üzerinde imtihan, intihap, tecziye hu“ suslarında en yüksek merci olacak, ic” bında hakemlerin ge ri alabilecektir. 1 ağuster 930 dan iti” baren İstanbul, 'Anksra ve İzmirde bölge hake mkomileleri de teşkil olu" nacak ve diğer munlakalarda bu hü“ kümler bir sene sonra tatbik edilecek” tir. Bundan böyle yalnız hususi mac ların hakemlerini klüpler kendi ara- larında tayin edebilecekler, diğer maçların bölgelere aif olanlarını böl ge hakem komiteleri ve beynelmilel müsabakaların, temsili maçların, oc” nebi takımlarla temasların, milli kü- me müsabakaları ve bölge arası te- maslarımın hakemlerini yüksek ha- kem komitesi tayin edecektir. Hârır- lanan fulimatname önümüzdeki gün- lerde mıntakalara ve matbuata tev- di edilecektir. Yüzlerce Genç Anne Yetiştiren Bir Mektep (Başı 7 incirle lacak bir Enstitü mezununu bek - leyen zorlukları kestirmek, hiç te zor değildi. Onlar, bir moda atelyesi, ve ter- zihane açmak sermayesini nere - den bulacaklardı? Hangi müesse - seden, liyakatlariYie mütemasin bir iş isteyeceklerdi? Ve hangi mües- sese, onlara, emeklerinin ve mezi- yetlerinin tam karşılığını verecek? Gerek kız, gerek erkek sanat mekteplerinden ve Enstitülerin - den mezun olanları bekleyen bü yapa yalnız kalışın, yakında dev letin müşfik eliyle nihayet bula cağını, ve genç sanatkârların birer meslek birliklerine bağlanacakla rını ümit etmek, acnba daha ne 75 maâha kadar, boş bir nikbinlik sa - yılacak dersiniz? Selim Tevfik e Yeni Teşkilât Kanunu Yeni Limanlar Umum Müdürlüğü ve Denizyolları teşkilâtı kanunu ma“ yıs ortalarına doğru Büyük Millet Meclisinden çıkacak ve kanunun tat- bikıma ancak hazirandan itibaren başlanacaktır. Gerek Liman ve gerek Denizylle- rı memur ve müstahdemin kadrosır Vekâlete verilmiştir. Kadroların tes- bitinde bilhassa memurların kıderi- leri nazarı itibara alınmış ve Denir- bankta bazı servislerin lâğvi dolay:- İsile açıkta kalan eski memurlar da yeni kadroya alınmışlardır. Yalnız Denizbankın teşekkülünden sonra a- İman bazı memurların açıkta bira- kıldıkları bildirilmektedir. — ley Adliye Köyü olu Gemlik, (TAN) — Umurbey köyü ile Adliye köyü arasındaki beş kilo- metrelik yolun * köylüler tarafından açılıp. Yapılmasına devam olunuyor Ameliyat bitince bu yoldan kamyon ve otomobiller de geçebilecektir. Tireboluda Eğitmenli Mektepler Tirebolu, TANI P »- Trabzon böl- gesinde ağılan köy eğitmenleri kur- suna, İlçemizin muhtelif köylerinden, terhis edilmiş sekiz çavuş İştir. et- mıştir. Altı ay sonra bunlar köyleri- ne dönecekler ve mektep açacaklar- dır. Gemlikte PA Yeri Gemlik (TAN) — Plâj yeri olarak ayrılan ve etrafı telle çevrilip ağa: lar dikilen mezbaha civarındaki &s- hanın plâj olamıyacağı anlaşılmıs- Yunanjstanın bitaraf vaziyetine uy-İlar için bir glay mevzuu olmumış-| tır. Daha müsalt bir yerde plâj yapı” Fransız matbuatı, Hitlerin nutku- gun olarak Yunan matbuatı Hitlerin İtır,,, lacaktır.