2 Haziran 1939 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 6

2 Haziran 1939 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 6

Beden Terbiyesi Genel Direktörl Dokuz Federasyon Teşkil | Edilecek .. e. Faaliyeti 941 Avrupa Güreş Şampiyonası İstanbulda Olacak Beden Terbiyesi Genel Direktör- Jüğü bütçesi direktörlüğün teklifi ve bütçe encümeninin kabul ettiği şe - © kilde 680,000 lira olarak Büyük Mil > izcilik) let Meclisince kabul edildiğinden di- rektörlük çıkan bütçeye göre Türk sporunun yükselmesi için © lüzumlu gördüğü kararları istişare heyeti ile şu şekilde tesbit etmiştir. 9 Federasyon teşkil edilecek Teşkili tekarrür eden federas - yonlar: 1 — Futbol, 2 — Atletizm 3 — Su sporları (yüzme kürek, yaterpolo vealelümum motörlü ve- sait). 41—B let (alelümum kara va- © nitaları sporları da dahi 5 — Akıcılık (avcılık, o okçuluk 6 — Eksrim (Jimnastik) 7 — Güreş (boks ve halter) 8 — Dağcılık ve kış sporları 9 — Sportif oyunlar federasyonu basketbol, hentbol ve saire). Havacılık sporu şare heyeti havacılık sporu - nun Türk Hava kurumu vasıtasiyle kemakân ayrı olarak idaresine karar vermiştir. Binicilik sporu Biniciliğin de istilzam ettiği canl © ve cansiz vesnitin çokluğundan ve bu şubenin tamamen ayrı malik olmâsına mebni, ıslah encüme- “ni tarafından, Avrupanın birçok yer- © lerinde olduğu gibi, Beden Terbiyesi g Muht teşkilâtmdan ayri GFaK”"İdaresine rar verilmiştir. Ancak kanunda bütün £ sporların harice karşı temsili vazifeleri Be- den Terbiyesi umüm © direktörlü- ğüne verilmiş olduğundan sırf bu “ noktadaki formaliteyi ikmal için umumi müdürlük harici temaslar. da bu sporlara delâlet edecektir. Futbol Federasyonu münhal Yüksek futbol hâkem komitesi - ne intihap edilmiş olmasından dola- le futbol federasyonu rejs- liğini nizamen muhafaza edemiyecek olan Bay Danyal'e umum müdürlük- © çe şimdiye kadar olan mesaisinden © dolayı teşekkür edilmiştir. © hun reisliklerine henüz kimse tayin) Federasyonlara henüz kimse intihap edilmedi Teşekkül eden dokuz federasyo - edilmemiştir. Bu tayinlerin ifası için duğu sırada Beden Teri “barem kanununun Meclisten çıkması beklenmektedir. İstanbulda mükemmel bir güreş salonu İstanbul valisi Ankarada bulun- si teşkilâ- tının salâhiyettar erkânı ile yaptığı “temaslarda Sürpagop arsasına inşası tekarrür eden sergi evinin içinde ya- pılacak büyük salonun icabında ka- “pal salon sporları müsabakalarma müsait şekilde inşasını kabul etmiş- “tir. 941 Avrupa güreş şampiyonası İstanbulda olabilecek İstanbulda yapılması beynelmilel © güreş federasyonunca esas itibarile “kabul edilmiş olan Grekoromen şam» piyonasının Sürpagoptaki sergi sa - onunda tertibi düşünülmektedir. Bu suretle kapalı salon sporları İçin de kullanılacak şekilde yaptır. lacak olan sergi salonunun fevkalâ - de bir müsabaka ile sporculara tanı- tılması ve açılması her bakımdan fay “ dalı olacaktır. o Beden Terbiyesi merkez binası © Beden Terbiyesi Genel Direktör- “lüğü şimdiye kadar işgal etmekte ol- “duğu Ankaradaki merkez binasının “Türkspor Kurumunca kabul edilmiş | olan kirasın: yüksek — bulduğundan! tenzilât yaptırmak üzere (sahibine müracaat etmiştir. Bina sahipleri lenzilâta ran olmadıklarından o ci » karaktere! Teşkil Edilen Federasyonlara İntihap Edilecek Olanlar İçin Barem Kanununun Çıkması Bekleniyor İstanbulda yapılacak muazzam kapalı salondaki güreşlerin ne kadar zevkli bir görünüşü olduğunu anlatmak üzere Çobanın elektrik altındaki şu güreşini koyuyoruz. İvarda Güneş klübünün tahliye et -|nunun kapalı salon sporlarına mü. mek arzu ettiği lokaline ayni şerait-| s le taşınmayı tensip etmiştir. Bu kararlar hakkında ilk mütaleamız larm kıymetleri tatbik sahasında er) de edilecek neticelerine göre, tavaz-| zuh edecektir. Yukarıda verdiğimiz haberler ara- sında neticesini beklemeden sevindi- ğimiz bir noktayı ehemmiyetle işe- ret edeceğiz. | sürnüğopite yapımacan set vine Kapalı salonlarda elektrik zi; olabilecek şekilde inşası müca- İdele sporlarına bambaşka bir çehre İ verecektir. Ankara Pe Saras. Millet Meclisi Temmuza Kadar Çalışacak Ankara, 1 (Tan Muhabirinden) — Millet Meclisinin alı aylık mesai müddeti temmuzun altısında bitece- ğine göre meclis ancak o tarihte yaz girecek ve ikinciteşrinin bi- ü toplanacaktır. Meclisin bi- rinciteşrinde toplanacağı hakkındaki haber yersizdir. : : Dairelerde Mesai Saatleri Değişmiyor Ankara, 1 (Tan Muhabirinden) — Vekiller heyetince kabul edilen bir kararname ile dairelerde geçen yı olduğu gibi bu yil yaz tatili tatbik e- dilmemesi kararlaşmıştır. Bu karara göre 15 haziranda tatbiki beklenen 6 saatlik kıs mesai usulü tatbik edil miyecek, daireler şimdiki gibi me- sallerine devam edeceklerdir. Dolmabahçede Beynelmilel Kongre Toplanıyor Ankara, 1 (Tan Muhabirinden) — Bu yaz İstanbulda tarih kongresi de- ifl, beynelmilel antropoloji ve preis- torik arkeoloji kongresi toplanacak- tır. Eylülde Dolmabahçede toplana- erk kongrenin hazırlıkları başlamış- tır. Şimdiden 100 ecnebi âlim iştirak edeceklerini bildirmişlerdir. Kongre azaları Anadolu hafriyat mıntak; İrinda 15 gün sürecek tatbiklerde bu- T: * lunacaklardır. altında yapılacak müsabakalar hem Beden Terbiyesinin verdiği karar. | tevlit ettiği heyecan ve hem de peh-| livanların heybetli görünüşleri bakı- Barem Projesi mından açık havadakilerle kıyas e-| Mebuslara Dağıtılıyor dilemiyecek kadar farklıdır. Bu rının daha kolaylıkla Inki, min edecek vasıtalardan bi Sporevter uuturu yar ales dye la güreş ve boks sporla- farını te- e malik olmamızı imkârlaştıran Genel Di- rektörü ve İstanbul. valisini "Türk İ Ankara, 1 (Tan Muhabirinden) — İ Hükümetin yeni hazırladığı barem projelerinin bütçe eneümenindeki tetkiki ikmal edilmiştir. Projeler tabı ve teksir edilmek üzere matbaaya verilmiştir. Yarın mebuslara dağıtı- İecik VE Ü Kisa LAMMLUK giuLuaee Hüsamettin İngilizlere Karşı Oynıyacak dan bir kaç gün evvel bu sü- tunlarda maçlardaki asabi hareketle- rinden dolayı bir ay müddetle ceza- landırılan Fenerbahçe birinci takım kalecisi, milli futbolcülerimizden Hü- samettinin, klübünün 31 inci yıldönü- | mü arifesinde verilen ceza kararın- dan dolayı teessür içinde bulunduğu- nu kaydetmiş ve ilk defa memleke- timize gelecek İngiliz takımına karşı oynaması için Genel direktörlükten iyeceği müsaadeden bahsetmiştik Dün Ankaradan telefonla aldığımız müsaade verildiğine dair olan habe- ri onuncu sayfamızda neşrettik suretle gazetemizin de İştirak ett dileğin Genel direktörlükçe isaf e- dilmiş olmasından memnunuz. Bu vaziyete nazaran Hüsamettin, Ingiliz. lere karşı Fener kalesini beklemek imkânını elde etmiş oluyor. Her hel- de bu sarı lâcivert takım için bir ka- zançtır. Şazi Tezcan Ajan Gazeteci arkadaşlarımızdan hakem nda mühim bir vazile verilmiş kendisi Deniz ajanlığına tayin edil miştir, Senelerce teşkilâtta çalışmış, bil- hassa deniz heyeti azalığında bulun- muş bu arkadaşın bu yeni vazifesinde de muvaffak olacağında şüphemiz yoktur. Mektepli Futbolcüler Spor efkâri umumiyesinde şayla halinde Haydarpaşa lisesi son snr fında bulunan Eşfakla, Işık lisesin- den Selimin mekteplerini ikmal et-| kımında Fenerbahçeye karşı oynıya- cakları söylenmektedir. Yaptığımız tahkikata nazaran bu- nun asli yoktur. Çünkü Maarif, as- keri kampı İkmal etmiyenleri mezun addetmemektedir. Kamp temmuzun ilk haftası başlıyarak ancak yirmi- Günün Spor Haberleri Tekaüt Takımları Fenerbâhçelilerin 81 inci rinin karşılaşacaklarını lardır. le yer alacaklardır: Fenerbahçe: bih, Alâettin, Zeki, met. Galatasaray; Besim. idare edecektir. Fener - Galatasaray yıldö- nümlerinde İngiliz maçından evvel Galatasaray - Fenerbahçe tekaütle- yazmıştık. Her ki taraf ta kadrolarını hazırla- mışlar ve antrenmanlara başlamış- Takımlar karşı karşıya şu şekiller- Nedim - Cafer, Ha- san Kâmil - Fahir, İsmet, Kadri - Sa- Muzaffer, Hik-| Ulvi - Mehmet Na- 3 'zif, Burhan - Hayri, Nihat, Şakir - Leblebi, Edip, Necip, Muslih, Ömer| Maçı en eski futbolcu Fuat Hüsnü İsi yapılacaktır. Su Fiyatları Artmıyacak Vali ve Belediye reisi, Sular ida resinin hazırladığı yeni tarife üzerin- deki tetkiklerini bitirmiştir. Lütfi Kırdar su fiyatlarına zam yapılma- sini muvafık görmemiştir. Şimdi teşrinisaniye kadar tarife eskisi gibi metre mikâbı 15 kuruş olarak kala- caktır, Vali, teşrinisaniden itibaren saat ve brubşman kiralarından da bir miktar indirmek suretile su tari- fesini bugünkünden aşağı indirmek tesavvurundadır. Kulağınıza küpe olsun Daima Radyolin Çünkü RADYOLİN tiklerinden bu hafta Galatasaray ta-| Beşiktaşın Havuzu Açıldı Beşiktaşlıların büyük masraflar ih- tiyarile stadları içinde bir yüzme ha- vazu ve açık güreş sahası yaptırdık lori malümdur. Havuz gençlere aç mış ve müdürlüğüne de eski futbol- cülerden Refik Osman tayin edilmiş- tir. Pendikte Yağlı Güreşler Pendik Kızılay şubesi, önümüzde- ki Pazar için, Pendikte yağlı pehli- van güreşleri tertip etmiştir. Güreş- ler, Bülbül bahçesinde yapılacak, muhtelif gruplara 150 lira mükâfat verilecektir. Uşaklılar Kütahyada Kütahya, (TAN) — Uşak Halkevi temsil koluna mensup ve sekizi ka- dın olan muallimler büraya gelmiş- ler, “Devrim yolcuları,, piyesini mu- vaffakıyetle oynamışlardır. Kendile- rine Halkevinde bir ziyafet veril miştir. Ziyafette vali, mevki komuta- nı, belediye reisi ile Halkevi idare heyeti bulunmuştur. Uşaklı misafirler Eskişehire gide- sinde biteceğine göre nizamen oyna- malarına ve lisans almalarına imkân yoktur. rek, Hamidiye ve Mahmudiye köy e- gitmen mekteplerini gezdikten sonra Kütahya yolile Uşak'a dönmüşlerdir. ' Diş doktorunun bütün hastala- rma söylediği gibi, dişleri sade- ce parlatmakla kalmayarak on- ları mikroplardan, muzur salya-| lardan ve hamızlardan temizle- | yatına tesir eylemektedir. yip çelik gibi sağlamlık veren '“ yegâne iksirdir. Her sabah şam her yemekten sonra günde 3 defa dişlerinizi RADYOLIN Diş macunu ile muntazaman fırçalayınız. öğle ve ak- Dış piyasalardan vâki olan yeni ta- lepler üzerine Trakya yapakları 63- 64 kuruşa kadar yükselmiştir. Ans- dolu malları da ayrıca aranmaktadır. İ Son günlerde piyasamıza az mel gel- miştir. Bazı mıntakalarda şap hasta- lığı dolayısile yapakların iyice de- zenfekte edilmeden bu gibi malların piyasalara gönderilmesine müsaade edilmemektedir. Antalya yapakların- Sovyetler için kilosu 35 kuruştan sa- tılmıştır. iç piyasalarda yerli fabri- tedir. Ceyhanda hararetli muamele- ler yapılmıştır. İç Fındık ve Ceviz Stoku Kalmadı Mayısın son haftası içinde piyasa- mızda İç fındık ve ceviz satışı olma- mıştır. Ordudan 15120 kilo, Trabz; dan beş bin, Ünyeden 4640 kilo iç tındık toplanmış ve ihraç olunmuş- tur. Kanadaya 10 bin, Yeni Zelanda bin kilo iç fındık gönderilmiştir. Piyasamızda stok olarak fındık ve ceviz kalmamıştır. Türk - Fransız Ticaret Anlaşması Uzatıldı Türk - Fransız ticaret anlaşması- vın'dün müddeti bitmiştir. Fakat an- laşmanın bir maddesine göre, tara- feynden biri bu anlaşmanın tadil ve- IÇ PİYASALAR : Zahire Borsasında Dünkü Satışlar: " Dün piyasamıza 213 ton buğday, 15 toh ama, 48 ton w gelmiştir. Yümuşak buğdaylar 5,35 538 kuruştan, sertler 508 - 5.20, yemlik çüvalir arpalar 430, yulaf 4.10, çuvallı kuş yemi 6.05, keten to- bumu 9.25, oğlak tiftiği 125, taze be- yaz peynirler 23.05 - 27.08, taze ka: gerler 45 - 55, yemeklik zeytin y. lar 44.20 - 47.20 kuruştan satılmıştır Bol Sebze ve - Meyva Geliyor Dün sebze ve meyva haline muk- telif mmtakalardan bol mevsimlik sebze ve meyva getirilmiştir. Yerli sakız kabağı 6 - 8 kuruştan toplan sö- tılmıştır, Çalı fasulyeleri 20 - 24, Aş şekadın 23 - 25, yeşil fasulye 10 - 24, domates 40 - 60, sivri biber 60 - 100, patlıcan orta boy kilesu hıyar 2 - 8, kiraz 12 - 40, kaysı 18 - (30, badem 6 - 8, dut7, âdi vişne 8, yer li çilek 17,5 - 55, Ereğli çileği 7,5 - 21 kuruştan verilmiştir. Kömür Ocaklarında Amelesizlik Zonguldak (TAN) — Bütün kö- mür havzasında amele buhrarı his- solunmakta ve bundan şikâyet edil mektedir. Buhranın başlıca ri, amelenin bütün yaz kö rastle uğraşmayı tercih etmesi, bir kısmının da çalişma tarzı nisbeten daha kolay olan Karabük demir ve çelik fabrikalarına gitmeleridir. yi aralarında pay etmek için kur- dukları “Müşterek amele bürosi bozulmuştur. Şimdi her şirket ve; ocak, kendi başının çaresine bak»! makla, amele bulmak için memurlar koşturmakta ve işçileri köylerinden ocağa kadar kamyonla getirmekte- dir. Bü haller, kömürün maliyet fi dan iki yüz elli balyalık bir parti| kalarımız için satışlar devam etmek- | 140, yerli | Bütün kömür şirketlerinin smele- | 2-6-9 — EKONOM Yapak Uzerinde İyi Satışlar Yapılıyor Piyasada İç Fındık ve Ceviz Stoku Kalmadı. Türk - Fransız Ticaret Anlaşması Uzatıldı —— | (ZORSA | eN i ÇEKLER Londra İ Nevyork Parin İ Milâno İİ Genevre | Amsterdam Berlin Brüksel Atina Solma Madrid 139025 243425 09050 28025 Hz 2034 239023 1920 1981 1975 » Erzurum 1 Sivas - Erzarum 5 ya feshini iki ay evvel talep etme diği takdirde anlaşma hükümleri ba- ki kalacaktır. Bu itibarla Fransızlsr- la olan ticari muameleleri mevcut an* laşma hükümlerine göre devam ede cektir. SANAYI: Kolonya Alkollerinin Dereceleri Kolonyacılar Ticaret odâsında bir Yönyaları RENAN Taya dez biti için alınması lâzım gelen tedbir* ierin görüşülmesi içindi. Kolonyacı- ların bu yoldaki mütaleaları dinlen miş ve kullanılan alkol dereceleri İ tesbit edilmiştir. Odaca düşünülen tedbirleri kolon” yacılar da kabul etmişlerdir. Bundan böyle açık ve kapalı olacak satılacak kolonyaların ne gibi şartları ihtivs etmesi ve ne suretle kontrol edilebi- leceği taayyün etmiştir. Oda bu hu“ susta bir rapor hazırlıyarak vekâlete gönderecektir. Bundan böyle satılı İcak kolonyaların bütün evsafı hak” kında halk malümat sahibi olacak VE beğendiği kolonyayı satın alacaktır: Tahvilât Fiyatları Ankara kambiyo borsasında en son satışlara göre 1933 senesi Türk bor İcu 19.70, ikramiyeli Ergani tahville- ri 19.20, Sıvas - Erzurum 1046 * 19.72, hezine böhoları 100, Misir Eredi Fonsiyesi 113, Anadolu Demir- yolları tahvilleri 40 - 40.80, mümes- sil 37 - 40.70 liradan muamele göf” müştür. milk önlere Bu Sene Üzüm Çok Olacak Manisa (TAN) — Mart ve nisandâ vuku bulan ani ve mevsimsiz soğuk” ların tahribatına rağmen bu sene W İmumiyet itibariyle üzüm mehsulü- nün çok bol ve nefis olacağı anlaşık maktadır. Kışın müsait geçmesi, İ bağcılarımızın fenni şekilde çalışma" ğa başlamaları bunda âmil olmuştur. Rekoltenin yalniz Manisa bağla” rında 40 — 50 bin tona varacağı teh” min ediliyor. Bilbassa Asmalık, Ha sırcılar, Külbey, Muradiye ve Nar” İlipinar civarındaki bağların, ümidin fevkinde bir manzara arzettikleri te min olunuyor. Nevralji, kırıklık, ve bütün AE İcabında günde A RA BER EN BR Baş, Diş, Nezle, Grip, Romatizma ağrılarınızi derhal keser. 3 kase alınabilir. (gaya