21 Eylül 1939 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 6

21 Eylül 1939 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 6

.HİTLERİN Nutkundan Çıkan Mânalar (Başı 1 incide) rosnfaatleri Alman ordularının S« yet hududuna dayanmumasını, Kara- denize inmemesini ve Balkanları İş- gal etmemesini istilzam eder. halde Almanya, garp devletleri harp halinde bulunduk Sovyet Rusyayı düşman ta menfuat gördükçe, cenubu şark Avrupası emniyette sayılabilir. * Imanya şarka tinden vazgeçinc? bütün ku vetini garp devletlerine karşı kul lanımıya karar veriyor demek Hitler, Garp cephesinde Fransız. farın Majino hattını yaramıyacağına emindir. Bu emniyet dol. Nedir ki, bu hattın karşısına Zigirid hattını yaptırmıştır. Maksadı garp cephesin- de az bir miktar askerle müdafaada kalmak ve istilâsi kolay olan şarkta harekete geçmekti. Şimdi Sovyetler. le yaptığı anlaşma neticesi olarak şarka doğru siyasetini terkedince bu plânını değiştirmiye mecbur olacak. tr. Hitlerin nutkuna göre, Almanya, demokrasilere karşı mağlâr mak İçin elinden geleni yapacak, ve hattâ göyri insani telâkki edilebile. cek harp şekillerine müracaat ede- cektir. Yani İngiliz ve Fransız ş€- hirlerini bombardıman edecek, de. nizlerde İngiliz ve Fransız gemileri- ni batıracak, cepheden ziyade cephe Arkasında harp edecektir. Bütün bunlar Hitlerin Polonyayı İşgale karar verdiği zaman hesapla. İrında aldandığını gösteriyor. O, nut- Ikunda da ima ettiği veçhile, Polon. yanın işgalinden sonra demokrasile. Tin sulhe razı olâcağina kani bulu- müyordu. Bugün ise sulh yerine harp. le ve uzun sürecek bir harple karşı- Jaşmış bulunuyor ve işte Hitlerin Danzigte yeni fütuhattan bahsedecek yerde müdafaadan bahsetmesi bun. “dan ileri geliyor. “GARP CEPHESİNDE iş TEBLİGLER Paris, 20 (A.A) — 20 Eylül saza Sebiliği: Gece, cephenin heyeti tarı de sükünetle geçmişti Xa Biles'in Mark mıntakasında düş- man topçu faaliyetinde bulunmuştur. * Berlin, 20 (A.A.) — Alman Başku- in tebliği “Gürp cephe- keşit kollarının makelli teşebbüsleri vukubulmuştur." iy (Başı 1 incide) yanık davranmakta olduğu ve her ih- timale karşı her tedbiri almış oldu- Zudur. Almanya orduları, başkumandanı, general Bravtich şark cephesinden garp cephesine gelmiş ve kumandayı deruhte etmiştir. Cephede Vaziyet Havas, garp cephesindeki son ha. rekât vaziyeti hakkında şu izahsti veriyor: | “Garp cephesinin heyeti umumiye. isinde Fransızlar tarafından ancak topçu ateşlerinin ve tayyare faaliyet, ihlâl ettiği bir sükünet var. bah tebliğinin Sarre'in şark ve akşam tebliğinin de Blles'in şarkı diye gösterdiği mıntakada Almanla. irin bazı hareketleri görülmektedir. Dün gece Almanlar iki büyük bas- İkın hareketinde bulunmuşlardır. Al. > manların bu iki teşebbüsü tardolun- imuştur. Fransız umumi karergâhının #ebliğlerindeki mutat ketumiyete bi. © Önaen Almanların mezkür iki teşebbü. 'sünün hangi yerde vuku bulduğunu katiyetle tespite imkân yoktur, Ma. amafih dün geceki hareketin bugün- kii hareketi hazırlıyan bir deneme teşebbüsü olduğu tahmin edilebilir. “Şunu kaydedelim kt, Biles munta. kasının âskeri çok büyük bir eher- miyeti vardır. Bu mıntaka 1ö kilomet re imtidadındadır ve Blies ırmağının hudut hattını geçtiği noktanın yakı. nında bulunan Obersguilbach mev- “klinden Hornbach Alman köyüne kü 'dar imtidat etmektedir. Blies ırmağının mecrası arasındaki mıntakada ile hudut çenuptan (Başı 1 incide) Rus kıtalarının Polonyaya dühulüdür Sovyet hükümetinin bu hareketinin beklenilmemekte olduğunu söylemi- yeceğim #ilhakika Polonyadaki beyaz Ruslar, Ukraynalılan hakkında Sov- yet matbüatında neşredilen ve râdyo jile yayılan deklârasyonlar, o Sovyet hükümetinin müdshaleye hazırla makta olduğunu göstermekte i Başvekil, Sovyet o hükümetini İngiltere de dahil olmak üzere bütün yabancı devletlerle bitaraflık six: seti takip etmekte olduğunu bildi ren ve bütün yabancı devletler mü - messillerine tevdi edilen notasını ba- his mevzuu eylemiş ve demistir ki “Bu vaziyetin İngiliz hükümeti, 18 Ey- lülde bir deklirneyon karşısında v kendisine bir a- demi tecavüz paktı yet hükümetinin Polonyaya karş» bu hü cumu, ileri sürülen sebeplerle mubik gö terilemez. Du hâdiselerin mahiyeti heni tnmamile aydınlanmış değildir. Blasmafin, ngiltere hiikümetinin Polonyaya karı 0- » tanhhütlerini yerine getirmek ve bu shbütler tsmamile yerine gelinceye ka der bütün enerjisi ile harbe devami etmek özmini değiştirecek herhangi bir vaziyet Mücadeleye Devam İ Başvekil, sözlerine şöyle devam etmiştir: “Esasen Yahim surette tazyik al. tında bulunan Polonyalılar üzerinde Sovyet istilâsının tesirleri, tabiatile çok elddi olmuştur. Polonya kıtaları İhalâ cesaretli mukavemetlerine de - vam etmektedir. Sovyet hareketinin sebepleri ve neticeleri üzerinde her- hangi kati bir hüküm verebilmek İ- çin vakit, henüz erkendir. Bu “Cyni gue” hücumun bedbaht kurbanı için, netice çok feci bir halle © olmuştur. Polonya milletinin bu derece faik kuvvetlere karşı nevmidane müca - delesini sempati ve rikkat hisleriyle #akip eden bütün dünya, hattâ bugün dahi mağlübiyeti, kabul eylemek is- temeyen bu milletin büyük kıymeti. ne kârşı hayranlık duymaktadır. İngiltere ve Fransa, Polonya or - dularının mağlübiyetine o mâni ola. madılar, fakat İngiltere ve Fransa, Polonyaya temin eyledikleri, kendi- sine karşı olan taahhütlerini unut - mamışlardır ve mücadelede devam azimlerinde zayıflamamışlardır, Hitlerin Nutkuna Gelince Chamberlain, bundan sonra, Hit. lerin nutkundan bahsetmiş ve demiş: tir ki: “Ru memlekette tsfrafuruştukla ve teh- ditler savurarak konuşmak #det değildir. Belki bundan dolayı, Alman 24/mamdarları bizi anlamakta güçlük çekiyorlar. Masms» #ih Hitletin son nutku hakkındaki mülü- hazalarımı söylerken de, yine sikünetle ve temkinli bir surette konuşmak Adeti- mizden dışarı çıkmıyacağım. Hitlerin nutku, karşımnda bulunduğu- muz vaziyeti değiştirmemektedir. Hitlerin hâdiseleri #mlatış tarzı, hakikste tevafuk eder gibi kabul olunamaz ve sözlerinde, son sendler zarfında işine geldiği zaman ihlâl ettiklerine benzer taahhütler vardır. Büt nddit yaş beyanatı arasmda, İli hükümetinin tavassutunu Fransız hilgüme- #nin kabul ederek İngiliz hüküm. İ reddettiği de vardır. Mitlerin bu bes | tm3 verilecek cevap, bizzat İtalyanın res- ml ajansının 4 Eylâl tarihinde neşrettiği | tebilğde münderiç bulunmaktadır. Resmi İtalyan alansının bu tebliği, İngiliz ve Fransız hükümetlerinin battı hereketlerin- deki beraberliği sazih surette tebarjiz et- tirnmektedir. Hitler, nutkunda, harbi yaparken. kul- tonduğı insani ushlerden yek çok bühse- diyor. Yalnız. şu kada, söylemek isterim kı, bu usuller, sirf inşanidir demekle insani olamaz. Alman tayyarelerinin açık şehir» lere yaptığı bömbürdımamların ve muha- cirler üzerine açtıkları mitralyöz atesleri- pin hikâyeleri, bütün dünyanın ienasına gitmiştir —— şimale doğru giden bir çay akmak- tedir. Bu çayın iki tarafında sol sa. hilinde 381 metre ve sağ sahilinde de 397 metre irtifamda ormanlık dağlar vardır. Bu mintakanın heye- İl umumiyesi bütün Blies vadisini de. gil, ayni zamanda irtifaı karşı taraf- ta 370 metreyi geçmiyen tepelere de hâkimdir. Blies'in #ol sahilinin Fransız kıta. atının elinde bulunması 8 kilometre maruzdur.,, İ | TAN Chamberlain Hitlere Cevap Verdi Hitlerin nutkunda,boş yere bir tek kelime aradım; Sebebiyet verdiği bu mücadelede hayatını kaybetmiş olan cesur insanların ve Hitlerin ik tidar hırsı tatmin edilecek diye ebe- diyen sile reislerinden olan kadınla. rin ve çocukların hatırasını tebcil €» den bir kelime. Fakat bu kelimeyi Hitlerin nutkunda bulamadım.,, “Hedefimiz Sarihtir,, Chamberlain, sözlerine" şöyle de. vam etmiştir “Bu mücadeledeki umumi hedefi» müz, malümdur. Bu hedef, Avrupayı daimi surette ve birbiri ardına ken- disini gösteren Alman tecavüzi teh » didinden kurtarmak ve Avrupa mil letlerine istiklâllerini ve hürriyetle » rini idame imkânları vermektir. Hiç bir tehdit, bizi ve Fransız müttefik- imizi bu hedeften çevirmeyecek - İngiliz hükümeti, bu harbi uş değildir, Neşredilmiş olan vesi « kaların da isbat ettiği gibi (o İngiliz hükümeti, müzakere yolu ile sulhcü bir hal suretine varmıya hazır oldu- unu bir çok defa bildirmiştir. İngi- liz hükümetinin buna varmak bah - sindeki gayretleri netice vermemiş ve Almanyanın sebepsiz bir surette İngilterenin ümitleri kırılmıştır... Chamberlain, bundan sonra sözü garp cephesindeki vaziyete intikal ettirmiştir. “Fransızlar, demiştir, metodik ve muvaffakıyetli bir surette ilerleme de devam etmişlerdir. o Fransızların tedbirleri, bu kiymetli stratejik ve taktik hedeflere varıldığını ve kaza- nılan arazinin gittikçe daha ciddi | Alman mukavemeti karşısında mu - hafaza edildiğini göstermektedir. ,, 6 Denizaltı Batırıldı .Chamberlain, daha sonra, on beş gün zarfında altı veyahut yedi Al man denizaltı gemisinin batırıldığını, bu miktarın da hakikatın dununda olduğunu haber vermiştir. Başvekil, harp ticaretinin ve kaçakçılığının or. tadan kaldırılması için alınan tedbir. lerin bitarsflara pek tabii olarak za- tür vereceğini, fakat, bu zararın ns. gari hadde indirileceğini anlatmıştır miştir: “Bugünkü son sözüm bi lacaktır: Hükümet sıfatile biz, tam karşılıklı ve.itimatlı temas hal bulunduğumuz « askeri müşavii mizin tasvip etmedikleri usulleri ka- bulâ kalkışmıyacağız ve müşavirleri. mizin, müttefiklerimizın ve bizzat kendimizin zafer için Lizumlu bir yardım teşkil edeceğinden emin ol. .duğumuz hiç bir fedakârlıktan ve ha- reketten de çekinmiyeceğiz. Yapa - mıyacağımız bir şey varsa, o da pek az muvaffakıyet şansı bulunan ser. vetlerimizi tehlikeye koyabilecek o. lan ve nihal zaferi geciktirecek ma. hiyet gösteren sergüzeştlere atılmak- tar, Strateji, kati kuvveti, kati zaman. da, kati noktaya teksif etmek sanati. dir, Hazırlıklarımızın geni ihtar o. “ İharbin en az üç sene süreceğini he. sap etmemiz keyfiyeti, kuvvetlerimi. zin gittikçe artacağının ve her ne o- ursa olsun bunlara karşı koyâcağının teminatını teşkil eylemektedir.,, 14 Milyar Sterling Londra, 20 (A. A) — Harbin fn. giltereye kaça mal olacağına dair s0- rulan bir suale cevap veren Daily Herald gazetesinin mali muharriri, 1914 ten 1918 senesine kadar yapı - lan masrafları tetkik ettikten sonra, İngilterenin bu harpte senelik mutat bütçesi haricinde asgari 14 milyar sterling sarfetmek © meçburiyetinde Kalacağını yazmaktadır. * Fransad& Paris, 20 (Huşusi) — İngütere Harbiye nazırı Hor Belişa, nezaretsiz nazır Lord Hankey ile beraber Dala. dier ile görüşmüşlerdir. Daha sonra başkumandan general Gemlen ve kadar daha garpte bulunan Sarre-İnin iştirakiyle müzakereler ya brück'un müdafaasını pek müşkül) tir. İngiltere harbiye nazırına, kılacaktır. Çünkü Sarrebrück müda. |Jiz erkânıharbiyesine mensup 3 kişi fileri soldan çevrilmek tehlikesine | refakat etmekte idi. kara, hava, deniz kuvvetleri şefleri. palmış- İngi- Bugün, Fransız namrlar meclisi Polonyalı müttefikimize tecavüzü İle| Chamberlain, sözlerini şöyle bitir. | Hiç Bir Tehdit Bizi Hedefimizden Asla Geri Çeviremiyecektir Ide toplanmış, askeri ve siyasi vazi - İyet hakkında Daladier'in verdiği mu- İfassal malümatı tasvip ettikten son- ra müşterek zaferden tam (tamirat ve tam tazminat alacak olan Polon - yanın kahramanlığını tebcil etmiş - lerdir. dar harbin ideamesine ait askeri, ik. tısadi, mali tedbirleri kabul etmiş İrasında hergün daha sıkı bir surette mi Hitlerin Nutku Ne Akisler Yaptı? Londra, 20 (Hususi rin çoğu Hitler tarafından söylenen nutkun bir cevaba değer tarafı olma dığını yazıyorlar. Taymis, nutka fii- len öevap vermek ve tecavüzün kuv- vetini kirmak lâzım geldiğini anin. tıyor. Diğer gazeteler de Hitlerin hiçbir sözünde durmadığını, onun hiçbir sözüne inanılmıyacağını kay- dediyor ve İngilizlerin tecavüzü yı- kıncaya kadar harbe devam edecek- lerini söylüyerlar. Manchester Guardian gazetesi böyle diyor: “Biz biliyoruz ki bu- gün bir barış akdetmek, Almanyaya Avrupada her arzu ettiğini verecek müthiş bir hezimet olur.” Paris, 20 (Hususi) — Paris gaze. teleri Hitlerin İngiltere ile Fransa- yı birbirinden ayırmayı istihdaf eden beyanatının boş bir teşebbüs teşkil ettiğini söylüyor. Prens Starhemberg, demiştir ki: “— Her Hitlerin elindeki kuvvete üstün bir kuvvete sahip olmadıkça onunla müzakereye imkân yoktur.” Prens bundan sonra, Fransada bir Avusturya lejyonu teskiline çal makta olduğunu, bunda muvaffak o- lamazsa kendisinin bir ecnebi Tejyo. bun gireceğini söylemiştir. Roma, 20 (A.A) Gazeteler | Hitlerin nutku hakkında kısaca mü- galcalar serdetmekte ve şarkta mu- harebenin bittiğini ve Polonya dev- letinin de ortadan kalktığını müşahe- de ettikten sonra şarktaki emellerini tahakkuk ettiren Almanyanın şimdi garba hitap ettiğini ve kullandığı li. sanın mukni, mutedil ve sakin ol. duğunu kaydetmektedirler. Gazeteler, artık hiçbir muhik he- defi kalmamış bulunan muharebeye nihayet vermek Üzere iki tarafın hüsnü niyetle bir hal sureti bulmeğa çalışmalarını temenni elmektedir. ler. Gazetele- gazetecilere BOHEMYADA (Başı 1 incide) klâp eylemiş ve iki taraftan da silâh kullanılmıştır. Ölü ve yaralılar mik- tarı mühimdir. 17 eylül ile 18 eylül arasında, Bo- hemya ve Moravyanın bir çok Şerle- rinde, ezcümle Pordubice, Pribrin, Pilsen, Tabar, Pisek ve Brno'da İs- yanlar çıkmıştır. Brnoda, Çek, Ak mah cemaatinin bir kışmı da Çekler. le müştereken hareket eylemiştir. İsyan hareketi, 19 eylülde garbi Slovakyaya da, geçmiş ve Duzom. berek, Zilma ve Trenvin gârnizonia. rı ayaklanmıştar. On böş bin kadar as ker, silâhtan teerit edilmiştir. Alman makamları, mevzii kâlkın- malar değil de muntazam bir hare- ket karşısında bulunduklarını anlar anlamaz, derhal çok şiddetli tedbir. ler almışlardır. Binlerce kişi tevkif olunmuş, yüzlerce kişi kurşuna dizil- dilen neticeyi vermemiş gibidir. Ti- ranlığa karşı mübadele, karşıdaki kuvvetlerin yüksekliğine rağmen a- zim ve cesaretle devam etmektedir. Hareketin geçici bir mahiyet göster. mediği, harekete iştirak edenlerin İ gâye birliği, inadı ve disiplini ile belli olmaktadır. İsyan esnasında büyük maddi ha- sar vuküa gelmiştir. Mühim demir- yolları üzerinde köprüler berhava €- dilmiş, itfaiye kışlaları tahrip olun- ei in malzemesi ve diğer maizemeler hasara uğratılmış, büyük fabrikalarda alya borbalar 8- tılmış Ve makineler kırılmıştır. Nasırlar meclisi, nihai zafere ka.|” bu sahalarda İngiltere ve Fransa a-| tezahür eden işbirliğini teyit eyle -| miştir. Bu tenkil tedbirleri, arzu &-| (Başı 1 incide) vam etmektedir. Bundan başka Poz- nanda da muharebeler vuku bulduğu bildiriliyor. Hücum Püskürtüldü Varşova müdafaa kuvvetleri ku. ndanlığının bir tebliğine göre, düş man 18 - 19 eylül gecesi şark munta- kasında da bazı hücümlarda bulun. | muş ise de tardolunmuştur. Praga mülhekatina karşı yapılan hücumlar da püskürtülmüştür. Şimal mıntakasında Polonya kıta- atı şiddelli bir hücum ile mühim te- İ rakki kaydetmiş ve yeni mevziler e- İle geçirmişti Bizzat cephede vam etmektedir. muharebeler de Polonya radyosu sent o 2215'de Varşovadan yaptığı emisyonda Al- man kıtalarının Praga ve Vola varoş mahallelerine hücumlar © yapmakta olduğunu bildirmiştir. Çarpışmaların ve topların gürültüsü haberlerin neş redildiği, stüdyoya kadar gelmekte - dir. Albay Lipinski radyoda, Polon - ya piyadesi ne zaman Alman piyade siyle karşı karşıya geldiyse her do- fasında faikiyetini gösterdiğini söy- lemiştir, Varşovanın bazı mıntaka - larında Polonya kıtaları süngü hü - cumları yapmaktadır. * Polonyanın Londra sefiri Kont Ra. lediği bir nutukla Varşova belediye reisinin masajına cevap vermiş ve'şu sözleri söylemiştir: “— İngiltere, katlandığınız feda- kârlıkları takdir ediyor ve neler çek- tiğinizi anlıyor. Fedakârlıklarınızın boşa gittiğini zannetmeyiniz; Fransa. da yeni bir Polonya ordusu teşekkül ediyor. Bu ordu, müttefiklerile yan- İ yana harp edecektir. Bir gün bu or- du, zafer kazanarak Polonyaya döne. Teskt (Başı 1 incide Çenoviçten verilen bir habere gö- re Sovyetler büyük bir kismi motör. leştirilmiş 110 fırka ile Şarki Polon- yı işgal etmektedirler. Cernauti, 20 (A.A) — Romanya makamları Sovyet makamlarile mu- tabık olarak dün akşam hududu aç- mağa karar vermişlerdir. Fakat bu sabah hudut tekrar kapanmıştır. Zi- ra birçok meseleler, henüz Rus ma- kamlarile halle muhtaç bulunmakta- dir. * Moskova, 20 ÇA.A.) — Tase ağinse bil- diriyar Pravda gazet Poloryanın & €si dünkü başmakulesinde, « kısmının Sovyetler Bir- fından İŞESİİ sebeplerini tekrar ledikten sonra kıtastın Beyaz Rusya e Ukraynada pek #7 mukavemete mavuz kas larak ilerlediği ve halkın kahraman Kimi. orduyu svkle karşıladığını, Sovyetler memleketinin mukaddes vazifesini huzur ve wzamet İçinde göstermekte olduğunu bildiriyor ve diyor Sovyet hükümeti, normal diplomatik münasebetler idame ettiği bütün memle- ketler hakkında bitarafiir aiyaneti trk'p edeceğini yüksek sesle ilin etmiştir. Sov- yetler Birliği ile Almanya arasındaki ade- mi tecavüz paktı barışın mefine olarak ak- tedilmiştid. 18-0 #eihti Atman - Sovyet tebliği bu ademi tecavüz paktının meriyet- te olduğuna delildir. Estonyanın Vaziyeti Moskova, 20 (A.A.) — Havas: İyi haber alan bir membadan bil- dirildiğine göre Molotof, dün Eston- yanın Moskova sefirini kabul 'ederek Estoryanın bir Leh tahtelbahirini himaye ettiğini ve bu geminin evvel- ce tevkif edilmiş iken sonradan kaç- masına göz yumulduğunu söylemiş- tir. Sefir Estonyanın bitaraflığını mu- hafaza ettiğine dair teminat çinski bugün İngiliz radyosu ile söy- | SovyetMüda 219-939 ŞARK CEPHESİNDE Uç Polonya Ordusu Harbe Devam Ediyor Polonya Hükümeti Daily Telegraph gazetesine gö Polonya hükümeti de Fransaya ge- çecektir. Polopya hükümeti riste yerleşmesini kolaylaştırmak i diplomatik teşebbüsler başlamıştır. Diğer taraftan yakında, Alman iş- gali altındaki Polonyada Almanlarla sulh yapacak bir hükümetin teşekkül edeceğinden bahsedilmektedir. Romanyaya iltica eden Pölonyalı- ların 60 bine vardıkları tahmin olu- nuyor, Mareşal Smiğiy Ridz'in Romanya. ya gitmediği ve hâlâ ordusunun kıta- larile birlikte hareket ettiği teeyy etmektedir. : Polonya muhacirleri diğer taraftan Macarist, gidiyorlar, Peşteden ve- rilen malümata göre, bunların sayısı beş bini geçmiştir. Muhacirlerden bir cemaat te Le- tönyaya iltica etmişlerdir. Bunların 900 u geçtikleri söyleniyor. Römanyada bülünan Polonya mu hâcirlerinden bir kısmı da Fransaya geçmek fzere Yugoslavyaya gitmiş - Terdir. Alman ordusu başkumandanlığı, neşrettiği bir emri yevmisinde, Vis - tül üzerindeki büyük © muhafebenin neticelendiğini, Polonya ordusunun mâhvedilmiş olduğunu ve bittabi Po- lonyaya karşı yapılan harekâtin ni- hayetlenmiş bulunduğunu © bildir - mektedir. n * Berlinden şu malâmat veriliyor: “Gdyniadan bildirildiğine göre 9- miral Unrugun kumandası o altında takriben üç bin kişiye baliğ olan Po- lonya kuvvetleri Oxilia sırtlarında 17 gün mukavemet ettikten o sonra dün öğleden sonra Alman deniz ve kara toplarının ve tayyarelerinin müşterek ateşi karşısında mevzileri. ni terkederek Hela yarımadası isti . "kamelinde geçi gekilmişierdirs, hales 7 inden Sonra Karadeniz Yolu Almanlar Için Kapandı Harp Tebliği .... Moskeva, 20 (A.A) — Tase' Kizilerdunun büyük erkinmarbiye heyeti bildiriyor: 19 Eylülde Kızilerdu kuvvetleri Leh kıtalarını tazyika de- vam ederek akşama doğru gimelde Garbi e Riva iki anat süren bir muharebeden sonra Bielostok'un 80 kilometre şarkında Vilno ve Veli- naberstevitsa'yı, Bremtlitevak'um — 40 kilemetre şimalinde Prulany ve Köb- rini, senupta, Garbi Ukraynada Vis- dimir, Valynakl, Bug Üzerinde köln Sökal, Brody, Bobrka, Rogatin ve Di- ilnayı işgal etmişlerdir. Sovyet süvarileri o ile tankları Lvav'un şimali şarki ve cenun mahal- ielerine girmişlerdir. Diğer taraftan Polonya sefaret he- yetinin bugün Romanyaya gideceği öğrenilmiştir. Sovyet makamları Pa. lonya sefaret heyetinden kordiplo- iğin müstefit olduğu mutad ma- suniyeti kaldırdığı için heyet bilet tedarik etmek ve belki de gümrük kolaylıklarından istifade edemeden seyahat etmek mecburiyetinde kala- caktır. Vilno'dan Vazgeçildi Moskova, 20 (A.A.) — Litvanyanın Moskova elçisi Matgievitehus, dün Hariciye Halk komiseri muavini Po- temkin ile görüşmüştür. Sanıldığına göre, bu görüşme esna- sında, Sovyet kıtalarının Vilnoya gel- mas tecssüs eylemesinden doğan pra- tik meseleler bahis mevzuu edilmiş. tir, İki muhatap, iki memleket ars- sında snanevi iyi münasebetlerin mevcudiyetini müşahade eylemişler. dir. Litvanya hükümeti, sanıldığına gü- re, Vilno mıntakası da her z8- man İleri sürdüğü taleplerini bu defa mesinden ve Litvanya hududunda te. ADA MM M AŞ AMSAMASAMAOAOOMNMANM NND MM ov