28 Eylül 1939 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 7

28 Eylül 1939 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 7

—<— 28.9.939 TAN Ribbentrobun Moskovadaki Teması (Baş tarafı 1 incide) ser muavini Potemkin, Moskova gar- nizon kumandanı general Sijuvotfo; Alman büyük elçisi ve erkânı ve İ - talya büyük elçisi tarafından karşı - Janntıştı. Hava meydanı Rus ve Al - man bayrâklariyle donatılmıştı. Ba - şında muzika olduğu halde bir askeri müfreze selim resmini yapmıştır. Von Ribbentrop müfrezeyi teftiş et- miş ve sonra müfreze Alman harici- ye nazırının önüden geçmiştir. Alman heyeti 38 kişiden mürek- keptir ve Danzig umumi valisi Förs- ter de Von Ribbentropa refakat ey lemektedir. Romadaki Kanaat Roma, 27 (A.A.) — Siyasi r fil Ribbentropun Moskova seyahati- ne büyük bir alâka atfetmektedirler. Türkiye Hariciye Vekili Sükrü Sa. racoğlunun da MosKovada olduğu te- barüz ettirilmektedir. Gazeteler, Robbentropun bu ikinci Moskova seyahatinin Alman - Sovyet teşriki mesaisinin şarki Avrupada yeni bir delili olduğunu, müttefikon işaret etmektedirler. İngiliz Matbuatına Göre Londra, 27 (A.A.) — Almen Mari. ciye Nazırı Fon Ribbentropun Mos- kovaya yaptığı ikinci ziyaret İngiliz Matbuatını derin bir hayrete düşür- müş ve muhtelif tefsirlere yo. aç. mıştır. İngiliz matbuatının diploma- tik muharrirlerinin, muhebirlerinin Şu iki tefsir üzerinde durdukları gö- rülüyor: “1 — Rusların Balkanlara doğru olan ilerileyişlerinden endişeye dü - şen ve Moskovanın mürakabesi al - tında bulunacak devletler grupunun ekonomik nüfuzuna tâbi o olmaktan korkan Almanya derhal (Moskova hükümetiyle anlaşmak istiyor. ? — Almanya, garp devletlerine! heyecanlı yeni sulh tekliflerinde bu- İunmak için yeni bir manevra hazır- iyor... Gazeteler #ik noktal nazarı muhik göstermek için Türkiye Hariciye Ve. kili Saracoğlu ile Alman Hariciye Nazırı Fon Ribbentropun Moskova ziyaretlerinin ayni zarayna tesadüf İkinci noktal nazarı takviye için de Almanların Garp cephesinde dedilen mühim askeri tahşidatı te rüz ettiriliyor. Daily Mail şöyle yazıyor: “Bazı mahafilde öyle zannedili - yor ki, Fon Ribbentropun Moskovaya yaptığı ziyaretin hakiki hedefi hem! İngiltere ve Fransayı tatmin edecek hem de Hitler için zevahiri kurtara- cak bir sulh plânı tanzim etmektir. Bütün Balkan memleketlerinin mu- kadderatı Moskoyanın bu yeni komp lolarına mütevakkıf olabilir.,, Times gazetesi, Fon Ribbentropun Moskovaya hareketini Litvanya hu- dudundaki muhabirinin bir telgrafi- le bildirmektedir. Bu telgraftat “Ye- ni mihver,, siyaseti başgüsterileliden. beri Berlinde hâkim olan sukutu ha- yal uzun uzadıya anlatılmaktadır. Çünkü bu siyaset yüzünden A! Ya muvakkaten şarki Avrupada dur. mak mecburiyetindedir. Ümitsiz Hareketler Daily Express gazetesinde, Del mer vaziyeti yöyle gösteriyor: “Hitlerin sulh barajmın anbean Üzerimize inmesini bekliyebilirsiniz. Hitler ve bütün başlıca nazırları bu- Jundukları yerlerden tayyare ve oto. mobillerle Berline koştular. Bugün, Başvekâlette mühim bir toplantı yap tilar, Onların fikirleri Fransızları ve bizi korkutarak Alman tekliflerini bize kabul ettirmektir. Hakiki blöf Fon Ribbentropun Mos kovaya yaptığı ziyarettir. Bu ziyaret Türkiye Hariciye Vekili Saracoğlu- nun Moşkovaya yaptığı ziyaretle ay- ni zamana tesadüf ettirilmek için i- tina ile hazırlanmıştır. Rusya, Al - manya ve Türkiyenin Balkan dev letlerinin ve yakin şarkın taksimi i- çin gizli bir mushedo akdetmek fik- rinde oldukları zehabı bizlerde uyan- dırılmak isteniliyor. Rusya ile AL mânyanın Baltık devletlerini paylaş- mak için de anlaştıkları söylenilebi- Hakikat şudur ki, Almanyanın sulh İsarruzu ve Alman kıtaatının Garp cephesinde tecemmüü cidden ümitsiz bir harekettir. Almanya harbe devam etmek is. terse Romanyaya girerek Karade- nize doğru yürümek mecburiyetin- dedir. Almanlar Garpta toplanıyor. larsa Alman orduları başkumandan» Yığının şu kanaate vardığı düşünüle- Yeşil | bilir: Rusya ve Balkan devletleri Al. maryaya cenubu şarki yolunu kapa- tıyorlar, Garpta bir taarruz meselesine ge- Ünce, hattâ Hollanda ve Belçika ü- yerinden de olsa, böyle bir haraket İ muhasara edilmiş ve bitkin bir hale gelmiş bir garnizonun yapabileceği ümitsiz bir çıkışa benzer, Sulh Teklifleri Nevs Chronicle gazetesinin diple- matik muhabiri de şöyle diyor: “Sovyetlerin iktısadi tahakkümü Balkanlar üzerinde bir ağ gibi giigi- de genişliyor. Ve Hitleri öyle endişe- düşürmüştür ki önüne geçilmez bâdiseye mani olmağa muvaflak ©- lacağı ümidiyle Von Ribbentropu! | Moskovaya göndermeğe karar ver - miştir. Yine söyleniyor ki, Polonya- nın taksimi biter bitmez, yapşlmasi. nı Alman mahafilinin beklediği sulh | tekliflerini Staline telkin için Fon! Ribbertrop Moskovayâ gitmiştir.,, Bu gazetenin Moskova muhab şu mütaleadadır ki, bugün Fon Rib- bentropla Sovyet ricali srasınde ya, pılan konuşma Garp cephesindeki harp üzerinde tarihi bir tesir yapa. caktır. Her halde bu muhabir bir Al | man - Sovyet sskeri ittifakının ya pılâcağına ihtimal vermiyor ve Sov- yetler şimdi ancak kendi menfaatle- | rine uygun bir siyasst takip etmeli. | tedir, Esasen Almanya, Fransa ve İngiltere ile harp halinde bulundu - ye devam için bütün tavizlere hazır- dır, Von Ribbentropun o Moskovaya geçmiş hâdiseler üzerinde şikâyetler- de bulunmak için gitmesi melhuz de. Bildir. Çünkü, bir takım yeni mese- leler ve bilhassa Varşova meselesi yakında ortaya çıkacaktır. Filhaki- ka Almanlar Varşova müdafile ri tarafından şehrin Sovyet kıtaatına testim edilerek Almanlar için başlıca zafer olması icap eden şehrin zap - tından Almanların mahrum birakı- lacaklarından korkmaktadır. İsviçre Gazeteleri Bern; 27 (A.A.) — Neue Zuricner Zeitung gazetesi, Alman - Sovyez fa- Aliyeti karşısında sükünetli bir vazl yet muhafaza ettiklerini tebarüz et tiriyor ve diyor ki “Müttefiklerin, Sovyetler tarafın- dan Polonyada yapılan müdahale ö- nünde muhafaza ettikleri bu sükünet ve Sovyetlerle dplomatik münase - betlere devam etmek kararları her halde şundan ileri geliyor ki, Sov - yetler birliği Almanyayı şarkta mü- him kuvvetler bulundurmağa mec - bur etmek suretiyle müttefiklere dolayısıyle yardım etmektedir. Ayni suretle Sovyetleri Basarabya mese - lesini mevzuubahs etmekten de,me- netmiş oluyorlar Ki, bü da, çok mü - him bir keyfiyettir. Filhakika Sov - yetlerin Romanyada herhangi bir hareketi müttefiklerin £ vaziyetini undan ve Sovyetleri de hiç bir şey tehdit etmediğinden o Meskovanın Berlin ile askeri bir itlitak yapmakta hiçbir menfaati yoktur. Almanyanın Maksadı Berlin, 27 (A.A.) — Kopenhag Ti- denuo gizetesinin Berlin muhabıri yazıyor: “Won Ribbentropun Moskova ziyas reti zannedildiğinden ziyade sıkı Si- kıya Saracoğlunun ziyaretile #lika- dardır. # Almanlar Türkiyeyi İngiltere He olan anlaşmasından yazgeçirmiye ve en kati bitaraflığı muhafaza etmiye ikna edebilecekleri ümidini besliyor. lar. Diğer taraftan, Berlinde hummalı bir siyasi faaliyet göze “çarpmakta” dır ve Almanyanın Yunanisları nez- dinde teşebbüslerde bulunduğu aç.k- ça söyleniliyor. Bu mesel İsmdeki bi Beobachter anlaşmasının A sinda bir yakınlığa yol açtığını ehem kaydediyor. a Gazetelerine Göre Nevyork, 27 (A.A.) — Alman Ha riciye Nazırı Von Ribbentropun Mos- kova seyahatini mevzubahis eden Nevyork Times güözetesi, Stalinin sarki Avrupada kendisine ayırdığı rolü tetkik ederek şu mütalcada bu- Tunuyor: “Diplomatik faaliyetin Moskov: da artmış olması şarki Avrupadaki bâdiselere Almanyanın değil Sov - yetler birliğinin bakim olacağını gös basrettiği ilk sayfa sütun yazıda Voelkischer esi, İlalyon - Yunan “ İterir. İhtilâf bir kere daha diploma- tik cepheye intikal etmiş bulunuyor ve Moskova manevreların ve komp* Toların merkezi ölüyor. Von Ribbentropun © birdenbire Moskovaya gidişi Polohyanın taksi- mi projesinde bir anlaşmayı data zammun edebilir. Ancak, oStilinin büyük Britanya ve Fransayı nasıl kayıtsızca aldatmışsa Hitleri de ay- ni kayıtsızlıkla aldatacağınlan şüp - he etmeğe mahal yoktur. Stalinir, Hitlerin muvaffakıyetlerinden Âza - mi /derecede istifade etmek İstediği aşikârdır. Ve hiç şüpke yok ki, Al - manyanın mağlübiyetinden de İsti - fade etmek için ilk fırsatı yakalaya- caktır. Bugünkü vaziyette bariz bir cihet varsa o da, Sovyetler birliğinin Ukraynayı Bolşevikleştirmeğe &z - metmiş bulunmasıdır. Sonradan Sta- lin ve Hitlerin neler yapacağını kes- tirmek bugün için erkendir. Şimdi- lik şarki Avrupa haritasını nizamını ve normel esaslarını bozmak husu - sunda bir komplo halinde birleşmişe benziyorlar.,, Bükreşteki Kanaat Bükreş, 27 (A.A.) — Von Ribben- tropun ikinei Moskova ziyaretini si- yasi mahafil büyük bir alâka ile te. kip etmektedir. Von Ribbentropun ! Berlin ile Moskova arasındaki faal teşriki mesalyi idame için ne gibi ye- Bi tavizlerde bulunacağı merak edil Tiyor. Öyle zannediliyor ki, Almanya, Sovyetlerin müzaharetinden istifade. ik kan ii kü Romanya da tıpkı Polonya gibi İngilterenin garantisini haizdir. Ayni gazete, Baltık memleketle rinin vaziyetini tetkik ederek diyor “Eğer Sovyetler birliği Finlândi- ya körfezinde bizzat kendi emniyeti- ni temin etmezse, - çünkü Almanya Danzigi ve Gdyniayı ele geçirmiştir. Almanyanın komşu memleketler ü - zerindeki nüfuzu daha büyük ola - caktır.,, — —— Ticaret Vekiline İstirahat Ankara, 27 (Tan) — Doktorlar, Ticaret Vekili Cezmi Erçine bir müd det istirahat tavsiye etmiştir. müşkül bir safhaya koyacaktır. Çün- | Bir Tavzih Cumhuriyet gazetesinin 27 Eyiai 999 ta. ribli nüshasının oltıncı sayfasının son sü- İununda nazarı dikkate başlığı altında U- mum Mütekaidini Askeriye Cemiyeti ta- rafından verildiği anlaşılan ilânda şatlan Emekli Subaylar Yardım Cemiyeti tak- vimlerinin Umum Mütekeldini Askeriye tıldığından ve kendi- lerinin bunlarla #lâkası olmadığından bah- sodilmekle olduğu görülmüşlür. Evvelen Emekli Subaylar Yardım Cemiyet yeni ce- wiyeller kanunda göre nizamnamesi bü Cemiyeti namına kümetçe taşdik ve teşekkül tescil edilmiş | ve çak senelerdenberi mevcudiyeti kanunz uygun bir şahsiyeti maneviyedir. Saniyen: (Emekli Subaylar Yardım Cemiyeti) &- wile (Umum Mütekaldini Askeriye Cemis yeti) onamı altında bir benzerlik tulum- madığı gibi (Umum) İâfm da hiçbir 28 mütekaldinin heyeti umamiyesini temsil mânasına değildir. Salisen, Emekli ıylar Yardım Cemiyetinin müusaddak man es nizamnsmesinin altıncı maddesinin varidat faslında takvim çıkı görmemiş olan Emekli Subaylar Yardım 'Cemiyetinin takvimlerini Tırli maksatlarına bi bul eden ve kendi arzularile bunları ter- Cenilystir. ha- m. olarak küm <ih ve galın alanların tevcecâhlerinde de- vesilesile Keyfiyeti tavzih #y- Emekli Subaylar Yardım Cemiyeti Başkanı Emekli Tümgenersl Suphi Kula KAYIP: Afyonkarahisar merkez hasta nesinden aldığım sabit allâhdiz raporumu kayböttim. Yenisini alacağımdan eskisinin. htikmü yoktur. — 319 tevellütlü Sile Resul oğlu Abdullah YENİ NEŞRİYAT 3 BERVETİFÜNUN (Uyanış) — Son sayım Avrupa harbine nit en öanlı yazı ve Ye #imlerle intişar etti. İSTANBUL BELEDİYESİ İLANLARI Tik teminat Muhammen bödeli 3 508,00 1450/20 tekfin malzemesi, 192,78 50,78 220,08 2087.00 291,00 3041,00 Mezarlıklar Müdürlüğü içlnğalnacak Mezarlıklar. Müdürlüğü İçin” alınacak sıtluk Kereste. if teçhiz ve Cerrahpaşa hasta hanesi için alınmenkz katletit vesnire, Cerrahpaşa hüsla hanesi için alınacık tıbbi malzeme, Cerrahpaşa hasta hanesi için alınacak Röntken Filmi, Tahmin Bedelleri ile ilk teminat mikdarları yukarda yazılı işler ayrı ayrı açık eksiltmeye kor muştur. İhale 2-10-999 P uzartesi günü saat 14 de dalmi encümen» de yapılacaktır. Şarinimeler Zabıt ve Mu ametât müdürlüğü kaleminde görülebilir. Taliplerin ilk teminat makbuz veya mek tupları ile ihale günü müsyyen sastte da- imi encümende bulunmaları, * (03) * Vilâyet dahilindeki köprülerden bazılarma konulacak işaret levhalarının imal ve taliki işi 999 lira tahmin edilen bedel üzerinden temdiden pazarlığa konulmuştur. İhale 2-10-939 pazartesi günü saat 14 de önimi encümende yapılacaktır. Kati temi. mat 150 liradır. Şartname zabıt ve muamelât müdürlüğü kaleminde görülebilir. Ta. ipi alacakları * Mk teminat Muhammen bedeli asri 1649.50 zeme, 101,79 1307.18 tbt malzeme ve 561,25 150,00 kamyon, 1045.17 metrelik kısmının 730,76 buna benzer en az 500 liralık iş yaptıklarına dair Naf müdürlüğünden 'enni ehliyet vesikaları ve ilk teminat makbür veya mektupları ile ihale günü muayyen saatte dalmi encümende bulunmaları, (7704) * . Haseki hastahanesine alınncak 23 kalemi tıbbt silt ve mal- Emran Zührev'ye hastahenesi İle Dispânserlere alınacak ilâç. Sari hastalıklar. mücadele merkezi için alınacak Üç edet Üsküdar « Şile yolunun Şile kazam dahiline rastlayan 464 osaslı tami Mastahanelere alınmenik un, makarna vesaire, Tahmin bedelleri ilk teminat mikdarları yukarda yazılı işleri 2490 numaralı ka- nurun 43 üncü maddesine göre temdiden açık eksiltmeye konulmuştur. İhale 9-10 530 Pazartesi günü sant 14 de daimi en mende yapılacaktır. Şartnameler Zabit ve müsmelât müdürlüğü kaleminde görüle bilir. Şile yolu tamiratı eksilimesine iy tirak etmek İsteyenlerin buna benzer en az #ÖN liralık Iş yaptıklarına dâir Nafia Müdürlüğünden ehliyet vesikası almaları Tizımdır. Tüliplerin ilk teminat makbuz veya mektüpları ile ibele günü muayyer encümende bulunmaları, (1196) matte daimi İNHİSARLAR UMUM MÜDÜRLÜĞÜ İLÂNLARI Ginsi Miktarı 80 S/mlik zimi- para taşı Elektrik tesisatı malzeme 250 adet 40 eslem dol 59 #4 7.5 teminatı o Eksiltme şek. #aati 282 — Eçik e 16 m LE 180 I — Şarinsme ve müfredat tisteleri mucibinen yukarda miktarı yarı 2 kalem malzemeye 28 - IX - W39 tarihinde talip zuhür etmediğinden elesiltmesi çeraiti sa- bıka dairesinde 10 gün tendit edilmiştir. Hi — Eksiltme 6 - X - 939 cuma günü Kabataşta levazım ve mübayaat şubesinde- ki slim komisyonunda yapılacaktır. IN — Şartname ve Tisteler her gün sözü geçen şubeden paranız aknabilir. IV — İsteklilerin eketitme irin tayin olu han gün ve sanilerde “ 7,5 güvenme pa ralerile birlikte yukarda sdı geçen komisyona gelmeleri Dân Olunur, * (1167) * 1 — Şartnamesi mucibince muhtelif ebatta 24,000 kilo çivi pazarlıkla satın alı. macaktır. 1 — Muhammen bedeli (4870) İlrn muvakkat teminatı 360 liradır, MI — Pazarlık 2-x.939 pazartesi günü sast 16.10 da Kabataşta (levazım ve mübaysat şubesindeki alım komisyonunda yapılacaktır. İV — Şartnameler hergün sörü geçen şubede parasız alınabilir. V - Tsteklilerin pazarlık için tayin edilen gün ve sastte yüzde 75 O gövenme paralariyle birlikte merkür komisyona gelmeleri ilân olunur, (072) dila ler e az il eğ ” Ko, ma gelmeleri ek mere e e MA Türk Maarif Cemiyetinin Zengin ikramiyeli BÜYÜK EŞYA PİYANGOSU Çekiliş: 5/11/1939 - İkramiye: 15400 Lira Biletler piyango bayilerinde, Cemiyetin Merkez ve şubeleriyle Yeni Postan, | karşısında Erzurum hanında Resmi İlân Işleri bürosunda bir lira meukabilind satılmaktadır. (1669) Leyli Tıp Talebe Yurdu Müdürlüğünden: Sıhhat ve İçlimal Müavenet Vekâletince bu sene Leyl! Tıp Talebe kabul edi'miş oldukları kendilerine tebliğ edilmiş bulunan talebelerin 30-10-80 günü sabuhı Yurda müracsdt etmeleri ve uzak mötafede bulunan bü'giv! tale- Velerin mezkör günde Yurtta bulunma : üzere hareket günlerini tayin stmgl ilân olumür. 0706) X İstanbul Üniversitesi A. E. P. Komisyonundan: Cerrahpaşa Hastanesi Göz Kliniğinde 23b08 İlrn keşifli tesisat bağların işi ti 5-10-989 Perşembe günü 5101-15 de Rektörlükle açık eksiltmeye konulmuştur... İsteklilerin 747 liralık muvakkat teminat mekburlerile 3000 liralik bu gibi yaptığına dalr eksiltme tarihinden 8 gün evye) İstanbul Vilâyetinden alınmış #ikalarile gelmeleri. Şartname ve ilişikleri hergün Rektörlükte görülür. . (747 İstanbul Limanı Sahil Sıhhiye Merkezi Satınalma Komisyonundan 1 — Merkezimiz müstshdemini için 159 çift nümunesi vechile fotin açık el ile yaptırılacaktır. Beber çiftinin tahmin bedeli (500) kuruştan tutarı (874 Tira SÖ kuruş) dur. : 2 — Bu işe ait şartnameler merkezimiz levazım memurluğundan parsmz alar, 3 — Eksiltme 3 - Birintiteşrin - 1939 Sah günü sast 14 de Galntada Kara fafa paşa sokağında mezkür merkez satın sima komisyonunda yepılacaktir. 4 — Muvakkat teminst parası (65) Hira (50) kuruştur. 8 — Bulşe gireceklerin. 1909 senesi Ticaret Odan vesikalerım gö; Teri gartlır. (7364) evlet Limanları İşletme Umum Müdürlüğünde İdere Thtiyacı için tabıns zum görülen (46) kslemden ibaret tühtelit defi ve evrakı matbua açık üsülde eksiltmeye konulmuytur. Muhammen bedeli 1780 14 ve muvakkat teminatı 131 lira 25 kuruştur. İhalesi 2-10-939 tarihine pazartesi günü saat 15 de Galata rıhtımında umum müdürlük binasında top cak satınalma kamisyonunda yapılacaktır. Şartname ve nümüneler sözü geçen komisyonda her gün görülebilir. 4 İsteklilerin bildirilen vakitten evvel teminatları yatırmış olmaları icap eder. (7341) Devlet Demiryolları ve Limanları İşletme U. İdaresi İlânları i z Muhammen bedeli 1860 lira olan 2090 adet batarya sandıkları için kurşun kaplı pirinç ön kontak plikası. 1000 adet batarya sandıkları için kurşun kapi: arka kontak plâkası, 2000 adet batarya sandıkları iştirak kabloları için kurgun kaplı çatal irtibat başlığı 9.10.1939 Pazartesi günü saat (11) on birde Haydarpaşada gar binası dahi vi deki komiryon tarafımdan açık ekslitme usuliyle satım almacaktır. ; Bu işe girmek istiyenilerin 117 biralık muvakkat teminat ve kanmmun tayin e vesaikle birlikte eksiltme günü saatine kadar komisyona müracaatları İlder. Bu içe sit yartnameler komisyondan parasız olarak dağıtılmaktadır. — TES Samsun Valiliğinde : Samsun viliyet merkezinde yeniden yaptırılacak Tstiklâl ik okulu binası inşa. atmın kapalı zarf suretiyle 21. Eyl .1939 tarihinde yapılacağı evvelce ilân ediler eksiltmesine talip çıkmamasından ekşiltmenin bitiş tarihi olan 21 eyhii 1930“eari. hinden itibaren bir ay içinde vilâyet dami encümeninde pazarlıkla ihalesi: € 1 — Keşif bedeli (40404) lira (6) kuruş ve muvakkat teminatı (3030) lira (30) kuruştur. 3 — Bu içe ait evrak şarlardırı Elesilime şartnamesi, metraj, mukavele proj hususi fenni şartaame ve eki, silsitei fiyat, elektrik tesisat kegli, sıhhi tesisat keşfi, dahili elektrik umumi fenni şartnamesi, proje, keşif hulâsası, < 3 — İstekliler bu evrakı Samsun, Ankara, İstanbul ve Izmir Nefa müdürlük." lerinde görebilirler. 4 — Ekailtmeye girmek İsteyenlerin cari sene içinde Ticaret Odasında ka bulunduklarına dair vesika ile Samsun vilâyet makamına istida ile müracaat edi talimatnamesine tevfikan bu işi yapabileceklerine dair alacaklar: ehliyet vesika ibrazı şarttır. 5 — İhale (2490) numaralı arttırma, eksiltme ve ihale kanunu hükümleri; göredir. G0) Levazım Âmirliği Satınalma Komisyonundan : Bir No, lu Dikimevinde mevcut 4400 kilo beyaz pamuklu kırpıntzdan lık bez yaptırılacaktır. Pazarlıkla eksiltmesi 29.0.939 cuma günü sant 14 de To nede imirlik satmalma komisyonunda yapılacaktır. İmaliyenin kati teminatr 27 radıf, Şörtnsme ve nümunesi Ko, da kırpıntılar Defterdarda diklmevinde görül Sartnamesinde yazılı o şeralli haiz östeklilerin belli | santte Ko. Da eri (248) * (7520) ** Bir ve Tki No, in Dikimevlerinde birikmiş olan 101033 kile yünlü kirpantı battaniye yaptırılacaktır. Pazarlıkla eksiltmesi 20-9-930 cuma günü saat 14,30 « Tophanede levazım Amirliği satınalma Ko. da yapılacaktır. Imaliyenin kati matı 104 lira 45 kuruştur Battaniye nümune ve şartları Ko, da ve kırpımtılar mevlerinde görülebilir, Şartnaresinde yazılı yeraiti haiz isteklilerin belli 4) Gs13) * * $00 kilo ince ve 00 kilo kalın makine yağı almacaktır. Pazarlık eksi 3-10.939 sah günü saat 14 de Taphanede İstanbul levarım âmirliği. satmalma misyonunda yapılacaktır. Hepsinin tahmin bedeli 270 lira kati teminatı 40 lira kuruştur. Nümünesi komisyonda görülür. İsteklilerin belli saatte komisyona gi meleri, (260) Graz) J Deniz Levazım Satınalma Komisyonu İlânları | 1 — Tahmin edilen bedeli 17696 lira olan 80000 kilo zeytin tanesi $ 1, Teşrin 089 'ne rastlıyan salı günü sent 14,30 da kapalı zarfla elinacaktır. A 2 — İlik teminti 1282 lira 20 kuruş olup şartnamesi her gün komlayondan pö- rasız olarak alınabilir, : . 3 — İsteklilerin 2490 sayılı kanunun tarifatı dahilinde tanrim edecekleri ka $ Pali feklit mektuplarını en geç belli gün ve sastlen bir esat evveline kadar Kasıma paşada bulunan komisyon buşkanlığına makbuz mukabilinde vermeleri. (7341) x* * : 1 — Tahmin edilen bedeli (10.000) lira olan Da yeni erat kışları mevcut keşit Ve fenni şartnamesi mucibince tamiratı 5 - 1. Teşrin » 939 tarihine rastlayan Dersembe günü saat 11 de açık eksiltmesi yapılacaktır. 2 — İlk teminatı (790) Hira olup keşli ve şârinsmesi her gün komisyondan alis nabilir, 4 3 — İsteklilerin 2490 sayılı kanunun tarifstı dahilinde İcep eden vesalkle bir- Hikte belli gün ve sam'te Kanınpaşada bulunan komleyong müracaatlar, — (5408) * * a 1— Tahmin edilen bedeli (21400) lira olan (160.000) Kile kuru #srülye 10 1. Testin 800 tarihine rastlıyan Seti günü saat 14,30 da Kapah zarfiz alınşeakte. 2 — İlk terinmi (1880) lira olup gartmmesi her gün komişyondan görülüp lımabilir, 3 — İsteklilerin 2480 sayılı kanunun tarifatı dahilinde tanzim edecekleri teklif rneletuplârim en geç belli gün ve santten bir saat evveline kadar Kanı Pulunan komleyon başkanlığına makbuz mukabilinde vermeleri. — (1404) il e za