21 Mart 1940 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 1

21 Mart 1940 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 1

A <5 TELGRAF: TAN İSTANBUL TELEFON: 24110, 24318, 24319 BEŞİNCİ YIL — No. 7665 Ss K vav GÜNLÜK SİYASİ HALK GAZETESİ Daladier Kabine Almanyanın DİPLOMASİ | TAARRUZU .Yazan: M. Zekeriya SERTEL itlerle Mussolini, ancak mü him hâdiselerin ve kati ha- işlerin arifesimle buluşup görü. > ler, Kati bir harekete geçmeden Sy iki mihver hükümetinin görüş- ârasında bir ahenk ve anlaşma mena getirmek ihtiyacı Führerle nin karşı karşıya ve başbaşa &o- Büşmalarını icap ettirir. ; ayver, çelik bir ittifaka kalbo- ği, Polanyaya tocavüz vâki ola. ve Çekoslovakya işgal edileceği Samanlar iki devlet rücülünün şahsen Habe lüzum gördüklerini bili. Bu'delü da Hitlerin Berlindeki Odasını tetkederek İtalyaya gitmek zalımetine katlanması, ide mühinı ve kati hareketle- arifesinde bılunduğumuza delâ- *der. Bu ani ve gizli” mülâkatin ve ehemniyeti buradadır. ilerle Mussolini se görüştüler? inu henüz bilmiyoruz. Bu mülâka. olg evvelâ bir sulh plâmi ile alâkadar ğu tahmir edildi. Amerikalı mü. Virin Romeda “bulunduğu zaman b, eülâkatır. vukubulmuş olması da Yaggmnine kuvvet veriyordu. Fakat ikandan çıktığı işae edilen ve A- tikan gazeteleri tarafindan neşre- on bir maddelik sulh plânının aşı, kadar tin let ve Berilnin'eseri olmadığı ân. İdi. Zaten sulh şârtları iyice tet. eiilirse görülür ki, bu Berlin ve) “Run bir salk pilini ve ağbi in Hnal Papalık tarafından tertip edilip Ya atılmıştır. kati h plânı ile değilse de; bu mülâ- keme Hitler tarafından yapılan dip- de Sİ taarruzu ile alâkadar olduğu. Süphe yoktur. in - Sovyet harbi Almanyanın ar- “4iği şekilde bitince, Hitler, müt- (Sonu; Sa: 6; Sik 3) 2u Yeni kabineyi leskile memur edilen PAUL REYNAUD Moskova, Şimali Devletlerinin İttifakını Kendi Aleyhinde Sayıyor Londra, 20 (Hususi) - — Tas A. jansı, şu tebliği neşretmiştir: “Yabancı gazeteler, berlefi. Fin. landa hudutlarının askeri müdafa- ismi verilen ittifakın akdi 'çin Fin. landa, İsveç ve Norveç arasında müzakerelerde bulunulduğunu bil mektedir. Finlanda, İsveç ve 'orveç İrasında böyle bir “tedafiit ttifak,, a karşı Sovyetler Birliği nin hiçbir itirazda bulunmuyacağı da ileri sürülmektedir. “Tas Ajansı şunu beyana salâ. hiyettardır ki, Sovyetler Birl'ğinin battı hareketine dair olan bu ha- berler, hakikate tevafük etmemek. tedir, Zira, Norvec parlâmentosu aza diği malüm Sovyet aleyhtarı But- kundan da anlaşılacağı veçhile böyle bir ittifak Sovyetler Birliği aleyhine müteveccih olacak ve Sovyetler Birl'ği ile Finlanda ara- sında 12 Martta imzalanan mus. hede ile tam tezat halinde buluna. cak (Tebliğin akisleri 6 ıncı sayfada) “ Syit ,, Alevler içinde Bombardıman 7 Saat Kadar Harekâta 30 Tayyare İştirak Etti, Biri önemedi gra, 20 (Hususi) — İn- W Te Hava Nazırı Kingsley » bugün Avam Kamara- Sy A ngiliz hava filolarının Üssiin dâsındaki Hornum hava hakkı; Karşı yaptıkları taarruz özl la malümat vermiş ve şu Fi söylemiştir; dey yi hava filoları, biribiri ar. Stmiyierii saat bombardımana devam Yin rü Burası Almanların ma. den biri çek SİN kullandıkları üsler- İk gi Taarruz başladığı zaman tayyar Y aşığı içinde idi. Almanların ty çi töpları tayyarelerimize lerimiz yeti ateş açtılar. Tayyare- bombeli reğmen askeri hedef. diler yar attılar vekisabet ettir. bii me ie bütün tayyöreleriniiz! v ik üzüte üslerine, mm -âönasında tay- (Seni Süz 6 mk >, “da Devam Etti . . ınrraştır. İngiltere sahilleşi- bin muhtelif Boktaları fla Alman üsleri arasındaki meşsfeler de. asrı 'ayrı işaretildir. Almanların İlk taarruz ettikleri Firih of. Forth ile dört gün evvel taarruza uğrayas Scapa Flow haritada gösterilmiştir. :n4a çerçeve içine SYLT »össinin mevkii, bar Yeni Müşteri Bulmak Sanatı Dr Gasson diyor klı “Her tacir bu kitapta gösterdiğim osilleri tatiik etmek #aretiyle bir iki sene rinin ba gibi kısa bir taman içinde müşterile dedini bir misli arttrrabilir Ben bp kitabımda sise mari öğreriverum.. Piyan 50 kurus si İstifa Etti Yeni Kabineyi Paul Reynaud Kuracak Hiç Beklenmiyen Bu Istifa Başlıca Iki Sebepten İleri Geliyor gün hep birlikte istifalar bir kabine teşkil edip edemiy J isine bildirecekti İM Deladier'nin mensup olduğu radikal sosyalistler grupu bugün top- lanarak vaziyeti tetkik etmiş, netice- de Iki senedenberi Başvekâlette bu. lunan Daladier'ye ifa ettiği hizmet- İ lerden dolayı teşekküre karar vermiş İtir. Daladier, bu toplantıda söz ala Tak Başvekil, Harbiye Nazırı ve Ha. riclye Nazırı olarak hizmet ettiği da. vaya bir mebus olarak hizmete âma. de olduğunu anlatmıştır. İstilanın Sebepleri Daladier kabinesinin istifası sebep- lerine gelince, dün parlâmentonun akdettiği hafi celse neticesinde buna lüzum hasıl olduğu anlaşılıyor Çün- kü hükümet, itimat reyi istediği za. mân bir reyo karşı 239 reyle itimat Kazanmış, fakat 300 mebusun müsten kif kaldığı göze çarpmıştır. Sosyal'st- ler, büyük sağ cenah grupu ile Lou- is Marin grupu müstenkifler arasında Jidiler, Meclise aleni celsede iki takrir ve. İ tilmişti. Birincisi Chichery. tarafın. İdandı ve şu mealde idi: “Meclis, Finlanda milletine ve or. dusuna, gösterdikleri takdire değer cesaretten dolayı hayranlık hisleri İ bildirir. Meclis, Fransanm kuvvetini âzami hadde yükseltmek ve bize zorla tahmil edilip memleketlerimi. zin selâmetini, emniyetini, hürriyet, lerini ve bütün dünyanın bürriyet, lerini müdafan için devam ettiğimiz harbi müttefiklerle sıkı bir anlaşma halinde zafere götürmek üzere elrem olan bütün tedbirleri, her sahada der. hal iitihaz etmesi için hükümete iti. mat beyan eder.” İkinci takrir, Louis Marin tarafın. dan verilmişti. Herriot, hükümetin Chichery tarafından verilen takriri (Sonu Sa K Si 4 Koordinasyon Heyeti İki Yeni Karar Verdi Ankâradan bildirildiğine göre, ko. ordimasyon heyetinin iki kararı Ve- killer Heyetince © tasdik edilmiştir Bunlardan biri, Türk bayrağını taşı. yaf © vapurlarin ; ecnebi limanlarına sefer yapmalarını hususi: müsaadeye tâbi tufan, diğeri de limanlarimız a. nw tesbit 'eden kararlârdir;: “Bü hu: bulâcaktıniz. run istifayı kabul ederek Daladier kabi lolan M. Reynaud'yu yeni kabineyi teşkile memur etmiştir. Rey: - FİN-RUS HARBİNE MÜESSİR BİR ŞEKİLDE MÜDAHALE ETMEMEK a HARBİ EN CANLI VE EN TESİRLİ BİR TARZDA İDARE EDEMEMEK Paris, 20 (Hususi) — Başvekil M. Daladier ile kabinesi, bu- nı vermişler ve Cümhurreisi M. Leb- sinde Maliye Nazırı iyeceğini yarın (bugün), Cümhurre Meclis Reisi HERYO Velles, Müttefiklerin Harbi Sona Kadar Götüreceğinden Emin Roma - Berlin - Moskova Arasında Yakında Görüşmelere : Başlanacağı Söyleniyor Londra, 20 (Hususi) — Amerika Hariciye Müsteşarı Sumner Welles, memleketine dönmek üzere, bugün saat 11 de Cenova!“ dan hareket etmiştir. Bindiği vapur Conti Di Sovoya'dır. Londra gazetelerinder Daily Sketch tarafından verilen malü- mata göre, Mister Welles İngiltere ile Fransanın sonuna kadar harp edeceklerine inanmıştır. O kadar ki bu sırada sulh'müza- keresine binde bir ihtimal bulunmadığına kani olmuştur. Mister Velles'in edindiği diğer bir kanaat, Avrupanın her şeyden fazla ete muhtaç olduğudur. Bütün alar, ona, bilhassa bu kanaa. 8 vermiştir. Onun Almanyada hasıl gtt'ği kanaat, Alman milletinın fikren “zifiri karanlık, İçinde yaşadığı. dır. Velles, Romada İtalyan milletinin emperyalist bir devlet simak için beslediği emellere vâkıf. olmuş, fa. kat İtalyanın harbe girmek niyetinde olmadığını da anlamıştır, Onul arla- dığı diğer bir mesele de, Mussolini nin. İtalya imparatorluğunu deimi. leştirmek ve bunun için de denizle. rin hürriyetini sağlamlarak istediği" dir. Brenner mülâkatının akisleri Roma, 20 (Hususi) — Berlin ve Roms kaynakları, sulh taarruzuna gi. rişmiş olduklarına ait her haberi tek. zibe devam ediyor ve hiçbir" sulh teşebbüsü ile alâkadâr olmadıklarım anlatıyorlar. Jurnala D'ta'ya,.bugün de bir makale yazarak Brener mülâ- katı neticesinde bir sulh teşebbüsü beklemenin abes olduğunü söylemek tedir. Besim Ömeri Bugün Toprağa Veriyoruz Ankara, 20 (Tan Muhabirindenk— Dün vefat ettiğini teessürle bildirdi- ğim Bilecik mebusu değerli ilim â- damımız General Doktor Besim merin cenazesi, bu akşam sent 17 de hareket 'eden trenld İstanbula gön- derilmiştir. İstasyona toplanan me- bus, profesör ve doktorlarla yüzler- ce talebe, göz yaşları arasında kıy- metli âlime son ihtiram vazifesini yapmıştır. Merhum Generalin cenâzesini ha. mil bulunan tren, bu sabah saat 8,15 de Haydarpaşaya gelecektir. Cenaze, belediye tarafından gönderilecek bu. susi bir cenaze ötomobili ile Haydar. paşadın Üsküdara rakledilevek. Us. Fakat bugün nazarı dikkati celbe. |küderdan da araba vapurile Sirkeci. rastidaki azami "nakliyat “navlunu. İden.bir nokta, İtalyan gazetelerinin jye getirilecektir. Cenaze, vapurdan ilk defa olarak yeniden İtalyan - Al, jalındıktan sonra Babiâliyi takiben sustakitafsilâtı üçüncü: sayfamızdalman işbirliğinden o bahsetmeleridir.| merhumun Türbedeki evıne götürü. (Sonu, Sa: 6; Sik 4) (Sonu Sa, 6 Sü; 5) a,