1 Nisan 1940 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 6

1 Nisan 1940 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 6

PM AN SA AA İt ir ye. — Tarihi” Tefrika: No, 20 Yazan: ULUNAY, Şeyh Hamdan Şirkoha Mektup Getiriyor Sonra emir bekliyen adama: — Cesedini yaksınlar, kafayı .. Nile atınız! dedi, O âkşam Azidin sarayında müdeb. dep bir ziyafet verildi, Halife artık cukipsiz kalan yegâne veziri Şaveri bu kadar neşveli görmemişti. Geç va. kit konağına döndüğü zaman Üm. mülfatinin kendisini beklediğini ba- ber verdiler. Akıllı kadın, süt oğluna serzeniş etti; — Düşmanmdan kurtulur kurtul. mzaz her şeyi ihmal ettin. Saraydaki ziyafet bir başka gün de yapılırdı. A. s1i düşünülecek nokta Sultan Nured. dinden gelen ordudur. Ona nasıl mç- Tam anlatacaksın? — Maksat hasıl olmuş değil mi? Ben sultanın müâvenetini İbn Zeriki tepelemek için istemiştim. Orlarıp miuaveneti olmadan ineseleyi hallet. tim. Tabii artık dönüp memleketleri. ns gitmeleri icap eder, — Makul olan budur, Fakat Sirkoh gimiyecek, Mısira gelecek. Zira sa- ma muavenet bir buhaneden ibaretti, — O halde buna karşı nasıl bir tedbir almalı? — İtimat ettiğin adamlardan cer- bezeli birisini kendisine gönderirsin. ederse âlâ. Edemediği takdirde Şirkohtan kurtulmak için her şeyi Yapmalı. Bu sefer yğraşacağın düş. man Adile benzemez. Dikkat et. Şaver, bir çok mühim ve nazik me- selelerde kullandığı adamlarından Şeyh Hamdanı çağırttı; talimat ver. &, Maiyetine bir kaş sai alarak Şir- kohun ordusunu karşılamasını ve va- ziyeti izah edip Mısırın artık sulte. ni muavenetinden müstağni oldu. ğunu anlatmasını emretti. Şeyh Hamdan memuüriyetinde mu- vaffak olamazsa maiyetindeki adam. lar vasıtasile Kahireyo haber gönde. terek yeni talimata intizar edecekti Şaver, ayrıca Şirkoha hitaben bir de mektup verdi. Şeyh Hamdan, vakit kaybetmiye. xek derhal yola çıktı. Şirkohun kumandasında bulunan ordu, ufak olmasına rağmen, son de- Tece muntazam idi. Zaten bu tecrü. beli kumandanın bir ordunun başın. da bulunması onun intizamın: temi. ne kâfi idi. Büyük bir dikkatle aske- Ein bütün ihtiyaçlarını düşünür, hep. sine evlât muamelesi ederdi. Kısım, kısım ayırdığı zabitler kendilerinin dalma kontrol altında olduklarını bil dikleri için en ufak noktayı ihmal e. demezlerdi. Şeyh Hamdan, Şam ordusuna öğle istirahati zamanında yetişti. Amca İ- le yeğen çadırlarına çekilmişlerdi. Ya verlerden biri, Şirkohun yanına gire. rek haber verdi: — Mısırdan biri gelmiş. Görüşmek istiyor. Şirkoh sordu: — Kimdir? Şirkoh mektubu açtıktan sonra yeğe- nine Uzattı: — Yüksek sesle oku! dedi, Mektup şöyle yazılmıştı: “Esselâm alâ men ittebaa! Hüda. Amma malüm olaki, Allahın kul larına bahşettiği imam ve inayet ese. ri olarak Mısıra müstevli clan asa Yişsizlik İslâm düşmanı olan İbn Ze- rikin vücudile beraber ortadan kalk. muştır. Badema biraderiniz Esedüd. dinin bu uğurda menziller katetme. sine hacet yoktur. Ve illâ ziyareti £ le bizlere sürur vermek islerse şanlı misafirimiz olacaktır.,, irkohun kaşları çatıldı. Amca- sının birden parlayacağından endişe eden Salâhaddin derhal; — Şeyh? dedi. Bize ne güzel bir haber getirdi. Allah ondan razr olsun. O halde vezir Şaver hasmı olan Adil Allahın iznile ortadan kaldırdı de. mek, Şeyh Hamdan cevap verdi: — Evet, kendisine muavenet xuv. vetlerinin geleceğini Adil anlayınca vezire taarruz etti. Büyük kıtal oldu. Nihayet Nesnas mağlüp oldu ve boy- nu vuruldu, Salâhaddin büyük bir beşaşet gös. teriyordu: — Ne âlâ! Ne âlâ! Mısır gibi um. müddünya! demek olan bir İslâm memleketinin böyle Adil Bin Zerik gibi bir haydudun yüzünden çektiği felâkete bütün ehli İslâm acıyordu. Elhamdülillah ki, Hak batıla galebe çaldı, Şirkoh anlamıyordu. Salâhaddin: — Halife dahi bundan elbette çek memnun olmuştur. Adili ukubatın en şiddetlisi ile öldürmek gerekti. Şeyh Hamdan tafsilât veriyordu? — Adil işkence ile öldürüldü. Bü- tün malı mülkü zaptedildi. Konağın. da bulunan servet saymakla bitmez. Emirülmüminin dahi çok memnun oldu. Vezirini in'am ve ihsana gark. eti, — Adilin taraftarları ne oldu? — Bütün elebaşıları da cezalarını buldülar, — Oh! Oh..: Şirkoh, yeğeninin gösterdiği soğuk kanlılığa hayret ediyordu. Ona kalsa İdi, Şavere de, gönderdiği adama da lânet eder, bütün hissiyatını uluorta söylerdi. Salâhaddin: — Amca, dedi. Şeyn yorulmuştur. İstirahat etsin. Kendisi ile daha gö- rüşürüz, Hamidanı hazırladıkları sâyobana götürdüler. Şirkoh ile yeğeni yalnız kaldıkları zaman Esedüddin; — Makkın varmış, dedi. Ben Şa- verin bize karşı bu yolda davranaca. ğını zannetmiyordum. Herif âdeta bi- —İsmini söylemedi. Yalnız Mısır. dan geldiğini söyledi. — Biraz bekletin. Yaver dışarı çıkarken: — Bana Salâhaddini çağırın, deği, Esedüddin, içeri giren yeğenine: — Mısırdan bir adam gelmiş, deği, Benimle görüşmek istiyormuş. Zan- nederim Şaver, bir en evvel Mısıra erişmemizi istiyor. Mülâkalımızda sen de hazır bulun. alâhaddin biraz düşünde. — Ben öyle zannetmiyorum. Zira hareketimizi tacıl için Şaverin tekrar haber göndermesinde mâna yoktu. Gönderilen adanın bundan başka haberler getirdiğine eminim. — O halde ne diyelim? — Bir kere gelen adamı görelim, dinliyelim, ondan sonra hükmederiz. Her halde Iyi düşünmek lâzım. Şirkoh, çadırın kapısındaki kölesi. me seslendi: yg” dakika sonra Şeyh Hamdan i. çeriye giriyordu. Şirkohun elini öp- tü Salâhaddin ile müsafaha etti, A- det üzere hal ve hatır soruldu. Ni- hayet Şirkoh; meseleye intikal için: Kardeşimiz Şaver nasıl? Sıhhati yerinde mi? Ahvalden memnun mu? — Seyyidina çok iyidir. Bilhassa onun emrile geldim, Tarafından size bir name getiriyorum. Şeyh Hamdan koynundan kapalı Bir mektup çıkardı, Şirkoha uzattı. 26 “Artık vücudünüze lüzum kalma. dı. Sizi #temem),, diyor. — Tabii öyle söyliyecek. Ortadan düşmanını sonra bize ne ihtiyacı var? — Vaktile böyle söylemiyordu. Mektup'mektup üstüne, haber haber üstüne gönderiyordu. Şimdi ne ya- pacağız? Dönüp gitmek mümkün de- Bil, Zira Sultanın emri ordu ile Mı. sıra gitmektir. Kendisine derhal bir sal gönderip vaziyeti İzah etmeli. — Sai gidip gelineiye kadar bura- da bekliyecek miyiz? Bu bizim aley- olur, Zira.. Salâhaddin düşündü. Birdenbire amcasına bile sormadan: a, Bilâl! dedi ve içeriye giren kö- — Git tahkik et, Ordugâhtan kim. se ayrıldı mı? Şirkoh anlamadı; — Kimden bahsediyorsun? — Şimdi anlayacaksın, Bilâl bir kaç dakika sonra gi- rerek: — Şeyh Hamdanmn birisi biraz El hareket etmiş. Şirkoh, şimdi anlamıştı. — Çabuk, dedi. Arkasından koş. sunlar. Ölü veyahut diri olarak ya. (Devamı var) #ayyareleri Londra, 31 (A.A) — İngiliz tay. Şeker Saklamamışlar! yareleri, bu sabah Shetland adala. Bergama, (TAN) — Şeker rina yaklaşmış olan Alman tayyare. n e aramaya verilen tah. İlerini kaçmıya mecbur etmişlerdir. misel Adil ile tüccardan Sekip ve kamyoncu Tevfik, berset etmiştir, .İdilen ARM. Müttefikler de Balkanlarda Mukabil Taarruza Geçiyorlar (Başı 1 ineld: b Müttefikler Balkanlarda ne Töz ler? İlk hamlede düşündükleri tedbir, Romanyayı, o Alınanyanın elinden kurtarmaktır, Çünkü Balkan devlet leri içinde Almanya için en ziyade ehemmiyeti halz olan Romanyadır. Almanya, Rumen pstrollerine şid. detle muhtaçtı Almanyanın harbi ve harp sanayiini idame edebilmesi İçin senede 20 milyon ton petrole ih- tiyacı olduğu tahmin edilmektedir Evvelce Almanyaya ithal edilen pet- rolün dörtte fiçü Amerikadan gelirdi. Deniz yolları kapanmca Almanya i- çin üç petrol kaynağı kaldı. Biri da- hilde kömürden çıkardığı suni petrol. dür.Bu petrolden senede 2 milvon ton çıkarılmaktadır. İkinci kaynak Ro. manya, Üçüncüsü Rusyadır, Şimdilik Almanyanın Romanyadan alabildiği petrol miktarı bir buçuk milyon ton- dur. Bu miktarı üç milyona çıkarmak için Romanyayı tazyik etmektedir. Scvyet Rusyadan senede alabileceği petrol miktarı da 2 milyon ton tah- min edilmektedir. Wi İngilizlerin ilk hedefi Almanyanın Romanya ve Sovyet Rusya kaynakla. rını kapatmaktır. Zaten Rumen pot. rollerinin yarısından fazlası İngiliz ve Fransız sermayesile işler. Geri ka. lan kısmını da İngiltere peşin para ve serbest döviz vererek satın almak | niyetindedir. Ayrıca Tuna üzerinde işliyen petrol nakliye gemilerini sa- tın slacaktır. Diğer Rumen ihracatı- nın mühim kısmını da ayni şartlar. la satın almıya teşebbüs edecektir. Bu tasavvuru hakikat sahasına çr- karmak için şimdi Romanya ile İn: giltere arasında müzakereler cereyan etmektedir. Bu maksatla Londraya büyük ve küvetli bir Rumen iktisadi heyeti gitmektedir. Bu heyetle İngil tere arasında aktedilecek ticaret mu-|3 ahedesi, müttefiklerin © Balkanlarda yapmak İstedikleri mukabil taarru. Zun ilk kamlesini teşkil edecektir. Maaşlı bir mümeyyiz, maaşlı 1 birinci sınıf kâtip. Altas ra »İlişer Viya panaşlı 2 birinci sınıf meteorolo- İfst, yirmi beş lira manşh 1 birinci sını? asistan, Vekâletlerde Tasarru Için Açık Bırakılacak Memuriyetler Ankara, 31 (Tan Muhabirinden) — Yekünu her sene kabarmakta olan memur ve müstahdemler maaş ve ücretlerinde tasarruf maksadile 1940 mali senesinde mev. kuf tutulacak memuriyetlerin adedi arttırılmıştır. 1940 mali yılı müvaze. nci umumiye kanun projesine bağlı ve mevkuf tutulan memuriyetleri muhtevi “L” cetveline alinan memu. riyetlerden bazıları halen münhal değildir. Yeni muvtzenef umumiye kanununun meriyete #irceeği tarih olan 1 Hazirandan Mtibaren bu me. ş İlira maaşlı 1 memur, 60 lira maaşlı bir temin etmek cetveline alınan memuriyetler şunlardır: Devlet Şürme: Yüzer Tirn manşlı 3 Aza, seksen İlra masası 1 baş muavin, otur İla yemi beş lira İstatistik umum müdürlüğü: Yetmiş lira maaşlı İ umum müdürlük müşaviri, yet miş Yira maaşlı 1 üçüncü Umum mifetsiş- it letatletik bürosu müdürü, Meteoreloji İşleri umum müdürlüğü Femaş 1 baş meteorolejisi, Diyanet İşleri releliği: On Beer Vire ma- aslı B müftü, on beş lira maaşlı bir mürtü kâtDI, yirmiser İira maaşlı üç vâiz. Maliye Vekâleti Merkez daireleri muhasebe müdürlük!e- rl: Otuz beş Tira msaşh 1 birinci sini? mü. meyviz, otuz lira maaşlı 2 #kinel sıf mü- meyyir, yirmi beş lira maaşlı 4 ve yirmişer Levazım ve kiymetli evrak müdüetöğü: Yirmi lira maaşlı 1 memur, Tahsilât müdürlüğü: Yirmi beş lira ma- İ aslı 1 memur, Vergi temyiz ve itiraz kamlayanları" Yot- mişer lira maaşlı 2 ve ellişer Tirn masşli temyiz komisyonu raportörü, kırk Hire maaşlı 1 enlem geti, 35 lira mesşh 1 birinci mümeyyiz, 00 er lira maaşlı 4 itiraz ko- misyona refsi, 70 er lira maaşlı B ilirar komisyonu Azası, 60 ar lirn maaşlı 2 lem- Müttefikler İ Beken Kapılarını Nasıl Kapatabilir? ; Başmuharririmiz yarınki başmakalesinde bu mevzuu ; ; tetkik edecektir. Norveç, Berlini Protesto Etti (Başı 1 incide) hut da Almanların bazı Afrika mın. takalarına hicretleri himaye edile. cektir. “6 — Merkezi mıntakadan mürek. kep 10 milyon nüfuslu müstakil bir) rı Polonya ihdas edilecektir. Gdinya, Polonya için serbest bir liman ola. caktır. Dantzig ile ticaret serbest 0. lacak ve Polonyanın deniz ticareti kolsylaştırılacaktır. “7 — Polonyada ve Tuna havza- sında ekalliyetler meselesi mukace. ret usulile halledilecektir. “8 — Çekler, Slovaklar ve Macar. Jar Almanyanın müttefiki olack o. lan üç taraflı bir devlet teşkil ede. ceklerdir. . “9 — Avusturya Almanyada kala. caktır, t “10 — İtalya. Yugoslavya, Roman. ya, Bohemya, Slovakya ve Macaris. tanın iştirakile bir Tuna konfederas. yonu vücude getirilecek ve bu mem. leketler arasında bir gümrük anlaş ması yapılacaktır. “11 — Cibutlde İtalyaya hususi bir gümrük serbestisi verilecektir. Tunustaki İtalyanların statükosu tele. rar tetkik edilecektir. Süveyş muka, velesi feshedilecek ve 1945 senesin. den İtibaren bütün devletler srbest. çe transit suretile geçebileceklerdir.” Bure, netice olarak dörtler misa- kının keşfedilmesi kolay bir tuzak olduğunu ve müttefiklerin, araların. da büyük Hhtilâflar, bulunan düş manlar karşısında, kuvvetli bağlarla birleşmiş olduklarını kaydetmekte; dir. Roma, 31 (A.A) — Fransız sefiri François Poncet, yeni Fransız hükü. meti ile şahsen temasta bulunmak ü. zere Parise hareket etmiştir İngiltere üzerinde Alman Bir Alman tayyaresi olduğu zanne. tayyarenin Orcades ve 25 er lira maaşlı 3 muhasel 20, 13 ve 10 ar lira masşlı 8 inuhaselşe kâ- #ibi, 15 lira maaşlı 1 ve 10 lira maaşlı 9 veznedar, 15 lira maaşlı bir veznedar mu- «vini, 35 lira maaşlı 1 birinel sınıf mü- yiz komisyonu raportör, 50 ser lira ma- salı 10 raportör, 40 lira maaşı 4 kslem şefi, 35 er lisa maaşlı 8 birinel mümeyyiz, 40 sr lira maaşlı 10 ikinc! mümeyyiz. varidat memurları: 30 lirn maçlı V tahsile sari va V Seha mA muru, 15 er lira maaşlı 2 tahakkuk şübesi kâtibi, 40 er lira maaşlı 2 varidat kontrol memuru, 28 lira maaşlı 1 seyyar yaklama tahakkuk memuru, Vilâyetler muhasebe memurları: 38, 30 memuru, Vilâyetler tahali memurları: 15 er Tire maaşlı 3, 20 İlra maaş 1 ve 10 ar lira manşlı 8 tahsilât kâbbi, Gümrük ve İnhisarlar Vekâleti Hususi kalem: Bu seneki (L) cetvelinde bulunan 35 ira maaşlı 1 mümeyyiz ve 25 lira manşlı mümeyyiz bu cetvelden çıka- lmış, buna müksbil 1940 (L) cetveline 20 Ilra ücretli 1 kâfip alınmıştır. Teftiş heyeti: BO er lira masslı 3 birinci, 80 lira maaşlı 1 Öçüncü, 30 lira marşlı J #ördüncü ve 40 ar İira msaşlı 2 beşine s- nit müfettiş, 88 er lira maaşlı 8 müfettiş muavini, 50 lira maaşlı bir lefiş heyeti kalemi müdürü. Tarife şubesi müdürlüğü: 50 Era monşl mümeyyiz dmiri, /K işleri şubesi müdürlüğü: 28 şer Hira maaşlı 2 memur, Tetkik şubesi müdürlüğü: #0 Tira mans! m — adaları üzerinde uçmakta olduğu gö. rülmüş ve tayyare dafi top'arı tara. fından firara icbar edilmiştir. Bir şehrin sokaklarına mermiler düş. müştür. devam etmiştir. Tehlike işareti 40 dakika Alman ve Fransız tebliğleri Alman cephesi, 31 (A.A) — 31 mart tar ihli resmi tebliğ: Garp cep. hesinde Moselle ile Rhin arasında 29 mart İle 30 mart tarihlerinde Al. man ve Fransız keşif kuvvetleri a. rasında bir çok müsademeler olmuş. tur, Sarreguemines'in Şimalinde bir Alman keşif kolu, birçok esir al. mıştır, Bundan başka işara değer mühim bir şey yoktur. Paris, 31 (A.A.) — 31 Mart sabah tebliği: Bitch şimali garbisinde topçu a. teşi olmuştur. Rhin üzerinde yukarı Alsasda mitralyöz ateşi teati edilmiş. tir, Norveç protesto etti Oslo, 31 (A.A.) — Türkiyeden Nor. .İveçe krom götürmekte olan Steins. tad vapurunun 15 şubatta bir Alman denizaltı gemisi tarafından batırıl. ması hâdisesini, Norveç hükümeti Berlin nezdinde protesto etmiştir Batan geminin mürettebatı, Alman denizaltısı tarafından kendi. haline bırakılmış ve bu sebepten dolayı 24 kişilik mürettebattan- 135 ü boğul). muştu. I muavin, 50 Liza maaşlı 1 tetkik Amiri, 30 Hira maaşlı 1 tetkik memuru, 20 ger lira maaşlı 13 memur, Taşra teşkilâtı 10 er İira maağlı 4 birinel #anaf müdür, 80 ar lira maaşlı 4 sirinel rf ve 40 lira maaşlı 1 üçüncü sınıf müdür muavini, 85 lira maaşlı 1 baş memur, 30 ar Ura maaşlı 14 birinci snf memur, 40 ar lira maaşlı 2 icra ve memuru, #0 #7 lira ranaşlı 4, 40 ar lira maaşlı # ve 21 çer Hira maaşlı 13 müsyene memuru, 40 er lira maaşlı 3, 35 Wira maaşlı 1, 30 sr Yirn ve 18 er Hira mm 28 memur, 25 Mira masshı 1, 20 şer Vİra manşlı 4 veznedar, 20 kimyaser ve 20 şer Lira maaşlı 20 üçüncü sınıf kolu, . Dahiliye Vekâleti 80 lira maoşli 1 mahalli idareler dstre telsi, Sıhhat ve İçtimai Muavenet Vekâleti 40 lira maaşlı 1 hufrıssılına işleri datresi bulaşıcı ve selem hastalıklar şubesi mus» vin tabibi ve 1 içtimai hizmetler şubesi muavin tabibi, 80 Tira maaşlı içtimsi mua- venet işleri datrest sibh aslı I muavin tabip, 35 er Jira maaşlı 20 hükümet tabibi, 18 er lira maaşlı 30 küçük “hhat memuru, 60 &r lira maaşlı 4, 50 Hire maaşlı 8 hastaneler, sihhi ve içtimai mua vehet müesseseleri mütehasssları, 30 lirs maaşlı 1 diş tabibi, 35 er lirn maaşlı 2 ec- 1, 20 şer Hira maaşlı 8 ve 15 er lira man aşlı $ hemşire. Adliye Vekâleti Merkex: 00 lira maaşlı 2 baş mteri, #0 ar lira mraşlı 5 Giçüneü sınıf miifetsi 90 ra maaşlı 1 müşahede müdürü, 70 Hira #maaslı 1, 60 lira maaşlı £, 30 şer lira ma- aşlı 3, korkar lirm maaşlı 4, otuz beşer ire maaşlı $ adil tabip, Tapra: 80 lira rmaaşlı 1, 80 Tre mapslı 4. 70 er lira msaşl 7, 60 ar lira mi 50 er lira maaşlı 3 relr, hâklm, sulh ml vesaize, 39 ar Hira maaslı 119 kâtip. Tapu ve Kadastro Umum Müdürlüğü Villâyet teşkilâtı; 20 er Yira maaşlı 2 tapa ten memuru, 15 er lira maaşlı 3 tapu sicil kâtibi, Kadastro va tapu tahrir komisyonları: 35 er lira maaşlı 8 müdür, 70 er lira ma- #shı $ ve 60 ar lira maaşlı 3 hâkim, 80 ar lira maaşlı 4 fapu Azam, yirmi beşer lira naşı 2 kadastro ve tapu tahrir posta memuru, — otuz — veşer. lira maaşlı Gol fen âmiri, 28-er lira-maaşiı 5 Kâtip. Maarif Vekâleti Üseler; öğretmen okulları ve orta okul- tart 70 er Hira maaşlı 25, 50 şer İlra maaşlı 8, 40 ar Yira maaşlı 45 öğretmen, 25 er Yi. ra maaşlı 247, 20 şer lira maaşlı 405 öğr meri ve stajiyer, 15 er lira maaşlı 20 me Bür. Bölge sanat fe kr enetitöleri ve diğer meslek ve akşam mektepleri; 80 ar Tica maaşlı 2, 80 er lira maaşlı 2, 70 er lira mans B. 50 şer lira maaşlı 5, 40 ur lira maaşlı İf, yirmişer Yira maaşli 3 öğretmen. Cümhur Başkanlığı flârmenik erkertrsar 2, yetiş lira manalı 1, otuzar Hira maaşlı 2, yetmiş lira maaşlı 1, otuzar lira maaşlı 2. yirmi beşer lira maaşlı 8 âza, Gözel Sanatlar. Akademisi; ?8 maaşlı 2 muallim. Yüksek muallim mektebi: EDİ Tira maaş- W 1 müdür, otuz lira maaşlı 1 müdür mu- evini. 'Gtüphameler; Altmışar Hira maaşlı 2. #ilşer Yira maaşlı 2, karikar lira maaşı 3, otuz beşer lira maaşlı 4 ve otuz Jlra max aşlı 1 mödür, yirmi beşer lira maaşlı 7. İ virintşer lira maaşlı 66, on beşer Hira ma- aşlı 7 ve enar lira maaşlı 17 memur. lik tedrisat müfettişleri: Yetmişer Bre aaşh 9, altmışar Mira maaşlı 16, elliser ira maaşlı 22, kırkar Lira maaşlı G8, oluz beşer lira maaşlı 4i ve otuzar lira maaşlı 5 müfettiş, İstanbul Üniversitesi: Seksener Niran me- sel 7 prafesir, altmeşar İla maaşlı JA do- çent, altmışar lira maaşlı 20 baş asistan otuz beşer lira maaşlı 20 üçüncü sınıf mslstan, otuzar Jira maaşlı 10 dördüncü ai- maf asistan. Nafia Vekâleti Yüksek ten heyeti! Yüz yirmi beş Tira mınaşl: 1 reis, yüzer ire maaşlı 2 Aza Teftiş heyeti; Yetmişer lira maaşlı 2 altmış Hira maaşlı 1 ve elliğer lira maaşlı 2 öze, Demiryolları Inşaat dairesi relaliğk Sek- sener ire maaşlı 7 ve yetmişer lira maâşl # yüksek mühendis, yetmişer lira masşl #lteuşar Ura maaşb 1 ve eltişer Hira maaşlı 2 yüksek mühendis veya mimar, kork lira maaşlı 1 baş fen memuru, Yapı ve imar İşleri relaliği: Yetmiş Hire maaştı bir. yüksek mimar, Behircilik fen heyeti: Yetmiş Bra maaşlı İ ve kırk ira maasli İ yüksek mühendi: veya mirmer otuz Mira maaşı 1 mühendis veye fan mesut. Su İşleri relsliğki Seksener lira maaşlı 8; yetmiş lira manşlı 1, altmış lira maaşı 1, ellişer lira eonâşli 4 ve irk lira maaşlı 1 yüksek mühendis, altmış Bra maaşlı 1 fen baş memuru, Nafla şirket ve mühendisler Idaresi: Dok- »an lirs msuşlı 1 bağ mühendis Çetdür) yetmiş lirm meşk 1 murakip, elli Mes maaşlı 1 yüksek mühendis, oluz beş Ura maaşlı 1 get, Köprüler fen heyeti: Ellişer rn mass 3 yüksek mühanadla, 1.4909 (wys5 f Almanya, Sovyet Petrolünden Nasıl Mahrum Edilebilir? (Başı 5 incide) arruza geçmek hiçbir suretle mân- tık ve aklıselime muvafık bir ha. reket olamaz. Buna mukabil, Kaf. kasya cephesi, Sovyet taarruzuna karşı müdafaa vaziyetinde kalın- masına fevkalâde müsaittir. Bu cephenin Sovyetler tarafından ya. rilmasına hemen hiç imkân yoktur denilebilir. — etice itibarile, müttefikle. rin Sovyetler Birliğine kar. Şi taarrza geçmesi içia on müsalt mıntaka Karadenizdir. Fakat, Sov. yetlerin harp gemilerinin ehemmi- yetini takdir etmemek te müttefik. ler için pek tehlikeli bir bata o. lur. Böyle bir harbin İngiliz ve Fransız deniz filolarına büyük za- rarlar vereceği şüphesizdir. Ancak Sovyetlerle Karadenizde bir har. be tutuşmıya karar verdikleri tak. dirde müttefiklerin bütün bu za- rarları göze alacakları da pek tx bildir. Çünkü; Sovyet filosunun imbhasından sonra elde edilecek ne. tite pek mühimdir. Sovyet filosu bir kere imba edildi mi, yalnız Ba- kü petrolleri müttefiklerin eline geçmekle kalmıyacak, Karadeniz sahilindeki bilümum Sovyet kömür madenleri ve zahire ambarları da İngiltere ile Fransanın emirlerine 4made olacaktır. Bu takdirde Al manyaya karşı tatbik edilmek iste. nilen abloka, tahmin ve tasavvur edildiğinden çok daha müthiş bir şekil alacaktır. Ayni zamanda Soy- yet Rusya da göçmiye mahküm o. Jacaktır, —————— Şoneler fen heyeti: Doksan Ira maaşlı 1 baş mühendis (müdür), yetmiş lira ma- oşlı 1 ve elli Hira maağh 1 vüksek mühen- dis veya mimar, Demiryollar ve Tlmanlar İnşaat baş mir dörlükleri: Seksener Mira msaşlı 4 sube İ mühendisi, yetmişer Hra mans: 2 kısım mühendisi, elli Hira maaşlı 1 yüksak mü- hendis, elli lira maaşlı 1 istimlâk baş fen memur, Vilâyetler yapı ve Imar işlerk Seksen ira. maaşlı 1 ve yetmişer lirs maaşlı 3; Kırk Yira maaşlı 12 ve otuz beş lira maaşlı 4 yüksek mühendis ve mimar, otuz Jira maaşlı 1 mühendis veya fen memuru, kır- kar lira maaşlı 3 baş fen memuru veya ressam, yirmi beş lira maaşlı 1 fen me- mr. Bular şuvin maaşlı 1 müdür, (yüksek mühendis),.kır- kar Yira maaşb İl yüksek mühendis, kır- kar lira maaşlı 3 mühendir, otuz beşer li- ra maaşlı 3 ve yirmi beşer bira emasşh 4 ten memuru, yirmi beşer lira maaşlı 4 desinatör, Nafla şirket ve müesseseler! komişeriiğir Yetmişer lira maaşlı 3 komiser, yirmi ba- ser lira maaşlı & kâtip. Teknik okulu: Daksan Ilra maaşlı 1, yet- mişer Yira maaşı 9 muallim, eliişer Mira maaşlı 6 rayallim muavini, Yüksek mühendis mektebi Doksan Tira maaşlı 2 profesör, yetmişer lirm mesşlz 6 muallim veya muallim muavini, eliişer Tri maaşlı 10 ve kırkar lira maaşlı 18 muallim minavini, İktisat Vekâleti Masdin umum müdürlüğü: Yetmiş Uca maaşlı İ şube müdür muavizi, Vilâyetler; Otuz beşer lira maaşlı 2 bin rinel ve otuz Liza maaşlı 1 İkinci sirıf müs mezyiz, otuzar Ira maaşh 2 memur, Münakalât Vekâleti Musun! kalem: Yirmi baş lira maaşı 1 memur, Teftiş heyeti: Seksen lira maaşı 1 Bis rinci ve yetmiş lira maaşlı i ikinci sınıf mtifettiş. Kura nakliyat dalrest fen heyeti müdür- lüğü: Seksener lira maaşlı 3 mütehasıs, »ltmış lira maaşlı 1, kırkar lira maaş 3 mühendis veya fen memuru, otuz beş İlra maaşlı 1 ressam, Deniz nakliyat dalresi fen şubesi Otuz beş ira maaşlı 1 şet, otuz lira maaşlı X emir, Tarife ve Hcaret dalresl selstiği: Saksenez Yira maaşlı iki mütehamıs, yirmi lr msaşlı 1 zat işleri müdürlüğü kâtibi, otuz Ura maaşlı 1 tahakkuk memuru, otoz lira maaşlı bir seferberlik şubesi memuru, Otuz beş lira maaşlı 1 neşriyat müdür« 10ğü geti, 40 lira maaşlı 1 iman mıntaka kontro iörü (Trabzon), kırk Ura maaşlı 1 imei mıntaka kontrolörü (Samsun), yetmiş tire maaşlı bir demriyolur enmiseri, Ziraat Vekâleti Ziraat Vekkiletinde de husus kolemderr ye deneme İstazyon« enstirsü istasyonlar rından on İki, ipek böcekleri İstesyonun- dan bir, makinist mekteplerinden dört, tavukçuluk. enstitisünden dokuz, tohum temizleme evlerinden dört. pamuk işl m merkez ve Viliyeller tegirf Yeleriner işleri Urum müdür-