6 Nisan 1940 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 6

6 Nisan 1940 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 6

Tarihi Tefrika: No. 23 Salâhaddin Fikirde mi., Salâhaddin: — Haklısınız, dedi. raxat kondi. sinin mutlaka sizin tarafınızdan ka. bul edilmesi şart değildir. Gelen za. biti ben kabul ederim. Bu suretle hem Şaver'in size karşı yapmak is. tediği muameleye mukabele etmiş o. Juruz, hem de maksat hes olur, Ge zabiti Salâhaddinin çadı. rına getirdiler, Salâhaddin: — Amcam Emir Esedüddin şir. koh, biraz yorgun ve rahatsız oldu. ğu için sizi kabul edemedi, deği. Kendi yerine benim sizi kabul et. mekliğimi emretti, Muhatabi: — Halifenin emirlerle vezip ya. ver Ebu Şüca mutlaka Emir Fse. düddini görmekliğimi emretmişti. — Ben Emirin yabaacısı değilim. Emir Esedüddin ameamdır, Kendi. sinden Sonra orduda benira emrim yürür. Onunla konuştuğunuz gibi, benimle de görüşebilirsiniz. Şayet, bunu kabul etmiyorsanız, birkaç gün sonra gelirsiniz... Belki görüşürsü. Düz; şunuda söyliyeyim ki, kimir bu baptaki mükâlemeye yine beni memur edecektir. Zabit düşündü. Kahireye eli boş dönmektense, Salâhnddin ile görü. şüp müsbet bir cevapla avdet et.| meyi tercih etti: — Zaten, dedi. Uzun baylu söylü| yeceğim bir şey yoktur. Vezir tarafından Emir ih şekkür etmek ve Mısırda Asayişin artık teessüs etmiş bulunması dola. yisile Kendilerinin ordu ile Kahire. ye girmesine lüzüm kalmadığını söy. lemektir. Salâhaddin bu sert cümleye ga. yet nezaketle cevap verdi: — Halife de bu fikirde midir? — Şüphesiz? — O halde neden yalnız vezir Şa. ver tarafından söylüyorsunuz? — Vezir tabii bu iradeyi halifeden şar. i — Ne malüm? Elinizde bir vesi. kanız yok. Vezirin artık hayattan is. mi silinen Adil Bin Zerikten başka bir düşmanı da olabilir. O düşmanın yahut Adilin taraftarlarından biri. sin bizi buradan uzaklaştırması i bu yolda bir hileye müracaat etme. si de melhuzdur. ” — O halde benden şüphe ediyor. sunuz demektir. Halbuki vezirin si. ze * Hamdan ile resmi bir mektup gönderdiğini de yine kendi ağızmız. dan işittim. Benim şimdiki vazilem de onu teyit ediyor. SUE mii muhatabını esastan uzaklaştırmıştı Teferrüat i. çinde çabalanan zabite bir karışık ağ daha uzatmak maksadile; — Hattâ vezirden de bize bir mek. tup getirmiş olsanız yine kâfi değil, dir, dedi, İ Çünkü, biz, halifenizin arzusile geldik. Bu gibi mesall darlar arasında halledilir, Halife Azid, sul. tanımıza müracaat etti, Onun üzeri. ne sultan Nureddin de teklifini kabul ederek kuvvetli bir ordu gönderdi. — O halde? — O halde halifeyi görmedikten sonra bizim avdetimize ihtimal yok- tur, — Vezir Ebu Şücaın halifenin vekâ letini haiz olduğu tabii değil mi? — Evet, vezir vekildir, fakat hali. feniz neden görünmüyor? O halde Ebu Şücüm tamamile onun namma hareket ettiğinden de şüpheye başla. dım. — Nanl isterseniz düşününüz. Fa. | kat ordu Kahireyo girmiyecektir.Ben bunu söylemiye memurum, , — Cebrende mi giremiyecek? — İşi o dereceye vardırmamak her iki taraf İçin de İstifadelidir. — Mısır kuvveti bize mukabele e. demez. Bunu gerek halifa ve gerek vezir Şaver, Hattâ siz de pek iyi bi. lirsiniz. Salâhaddin, Mısırlıların hangi kuv. vete dayandıklarını anlamak istiyor. du. Birdenbire: — Sizin askeri bir kiymetiniz ka). mamış. Yorgunsunuz, biribirinizle uğ taşınaktan hepinize yeis gelmiş! Asker yavaş yavaş elçiliğini unu. #uyordu! Yazan: ULUNAY “Halife Bu Diye Sordu |, — O halde neden başka bir dev. lete müracaat ett nz? Zabit hayretle baktı; — Biz müracast etmodik. Fakat her devlet kiminle isterse ittifak e debilir. Salâhaddin her şeyden malüratı Varmış gibi bir tavırla: — Müracaat edecek başka dev bulamadınız mı? dedi. Zabit: — Kudüs de Mısır gibi müstakil bir hükümettir. Halife, bunun için sultan Nureddinden müsaade istiye. cek değildir. Salâharldin, anlamak istediği şeyi let | tilak akdeylemişti. — Biz Mısırın ve yahut Kudüsün müstakil devletler olmadığını iddia etmedik. İstedikleri tarzda hareket &- derler, Fakat bugün bütün İslâm dev. etleri haçlıların istilâsına karşı uğ. raşırlarken Fatımi haüfelerinin mem leketi, yani bir İslâm devleti nasıl o- Tur da bir İslâmiyet düşmanı ile itti. fek eder? Buna hayret ediyoruz. Zabit sesini çıkarmadı. Selâhaddin: — Sizi fazla alıkoymak İstemem, dedi. Bu cihet hakkında lâzım gelen müzakerede bulunduktan sonra ka. rarımizı size tebliğ ederiz. MM murahhası çıkar çıkmaz, Salâhaddin amcasının çadir. na koştu. Kendisine has olan sükü. netle vaziyeti anlattı, Şirkoh: — Mesele zannolunduğundan döha naziktir, derhal sultana haber gön- dermeli ve talimat beklemeli, dedi. Salâhaddin bu fikirde değildi. — Bana kalırsa kaybedilecek vak. timiz yok. Hemen Kabireye girme. Miyiz. — Harben girmiye mecbüf olasa. Az. Kuvvetleri bizden fezli olduğu um. — Amorinin gönderdiği kuvvetle birleşecek ve kaynaşacak olurlarsa vaziyet daha müşkülleşecek, — Her halde sultandan gelecek habere intizar lâzım. Bir iki gün sonra Mısırdan yeni bir heyet geldi. Şirkoha, Şaver bir ültimatom gön. deriyor ve ordusunu alarak Kah hin karşısından çekilmesini yordu. Şirkoh ateş püskürüyordu. öğrenmişti. Şaver Kudüs kralı ile i.| İngiliz Tayyarelerinin Wilhelmshaven'e Taarruzları (Başı 1 incide) 'ade ediyoruz. Bugünkü Al kumandanlarının çoğunu şah. taniyorum. Bunlar, umumi bir taarruz emri verdikleri takdirde va. ziyeti en derin endişe ile takip ede. ceklerine eminim. Fakat bunlar, ye. di ay evvel taarruza geçmiş olsalardı, daha başka bir vaziyetle karşılaşabi. lirlerdi. Bugün ise, bizim hiçbir en. dişemiz kalmamıştır. Hepimiz de ni. çin harp ettiğimizi biliyoruz ve bu maksadı tahakkuk ettirmek için ça. kşıyoruz. Bütün askerlerimiz bile bi. le, isteye iste; şı taraf ise, harbe niçin ğinin farkında değildir ve her haki. kat ondan saklanmaktadır. Hulâsa Başvekilin dediği gibi Hitler, fırsatı kaçırmıştır ve müttefikler hedefleri. kkuk ettireceklerdir.,, Bir Yunan vapuru battı Berlinden verilen bir habere göre 8000 tonluk Yunan vapuru Dlaman. tio, bir Alman tahtelbahiri tafafın- dan batırılmıştır. Diamantio bir İn. giliz Jimanına Pirit taşımakta idi. Fransa Deniz Nazır Kampagni nsa tarafından batırılan tahtelbi hirlerin 23 olduğu, İngilterenin daha çok tahtelbahir batırdığını söylemiş. tir. Bir haftadır Alman tahtelbahirle. rinin hiçbir İngiliz harp gemisine ta. arruz etmedikleri göze çarpıyor ve bundan Almanların denizlere kâfi derecede tahtelbahir çıkaramıyacak hale geldiği anlaşılıyor; * Garp cephesine keşif faaliyetle. rinden bahsedil or. * Paris, 5 (A.A) — Polonya Başve. kili ve ordu başkumandanı Genersl Sikorski, General Veygandı kabul e. derek uzun bir mülükatta bulunmuş. tur, ye Ünyede Bir Genç Öldürüldü uye, (TAN) — Çarşı içinde Bir cinayet işlenmiş, Çaltatlı köyünden olup evvelce katil maddesinden on eş sene hapsedilmiş olan 61 yaşın. da Mehmet Küçük ve oğlu 19 yaşında Süleyman, ayni köylü" Faik Alpars. lanı öldürmüşlerdir. uğradığını görünce bir kurşunla Mehmet Küçüğü yarala. mış, fakat ikinci kurşun namludan çıkmamıştır. Falki Mehmet Küçük bıçakla karnından, oğlu da yine bi. çakla koltuğu altından yaralayıp par çalayarak öldürmüşlerdir. Hadise, Falkin kendisine verilme. yen Mehmet Küçüğün kızını kaçır. — Daha dün merhametimizi dile. Nen şu âdamın bugünkü küstahlığı. na hayret ediyorum. Elime geçecek olursa vay haline... (Devamı ver) vi maya iki defa teşebbüs etmesi üzeri. ne dava açılmasından İleri gelmiş ve muhakeme günü vuku bulmuş. tur. Katiller mahkemeye verilmiştir. TAN “Tek Hedefimiz Nazist Almanyanın Askeri Satvetini Yıkmaklır,, (Başı 1 incide) Şirketi, dir, Maliye Nazırı Simon'un bugün. Avam Kamarasına gönderdiği tezkereden şirketin iki hedefi bulunduğu anlaşılıyor. Birincisi ya karşı sçılen apılması üzeri. he İngiltere ile Balkanlar arasında iktisadi münasebetleri takviysdir. İngiltere hazinesi, tarihte ilk defa olarak böyle bir teşek tirmekte ve onun se: etmektedir. Bu teşekkülün serinaye. si, icap eden muamelenin yapılma. #irdan sonra İlân olunacaktır. Fakat ilân olunan sermaye, te: kiki sermayesi ol hazine bu sermayı de yükseltecekti Yeni teşekkülün ilk vazifesi, Ce. nubü şarki letlerinin AL manyadan aldığı mallar İngiliere. deh ve İngiltere imparatorluğu veğu. |sından temin etmektir. Bu mallar mukabilinde tskas yap. mak imkânları da aranacaktır. 2. Almanyadan kömür alan memle. ketlere, müttefikler kömür de temin edecek'er ve bu suretle Almanyanın kömür ihraç etmesine imkân vermi. yeceklerdir. Bunun için bir kömür könseyi teşekkül etmiştir. . Almanların Amerikadan sipariş et. tikleri Viladvestok yoluyla Alman yaya nakletmek istedikleri 4.000 ton İ Amerikan bakırı Los Angelos'da bek Jemektedir. Sovyet vapurları, mü: tetikler tarafından yakalanmamak i- çin bunları nskletmekten vazgeçmiş. lerdir, Almanya sıkıntı içinde Diğer kaynaklardan gelen haber- ler de Almanyanm sıkıntı içinde ol. duğunu gösteriyor. İsviçrede çıkan | ziyet hakkında şu neşriyatı yapıyor: “Müttefiklerin âblokası Alman ik. tısadıyatı üzerinde pek yikicı bir te. sir birakınış ve mihya hayat pahalılığı tevlit etmiştir. Gıda maddelerinin nedreti gizli ticaretin inkişafını intaç etmiştir. El altından satın alınan kahvenin fiyatı libre ba- şına 30 marka kadar çıkmıştır. Bazı maddeler hiç bulunamamaktadır. Ba, zı gıda maddeleri de kâfi miktarda tedarik edilememektedir. Meselâ yu. murta tedariki ancak beş haftada iki kere kabil olmaktadır. Gıda madde. lerinin tedariki hususunda çekilen müşkülâtı halk, Alman propaganda teşkilâtının iddla ettiği kadar hüsnü niyetle karşılamamaktadır. Rejim maneviyatı yükseltmeğe bütün kuv. ile çalışmakta, İngilterede müşkü- gittikçe arttığını iddia emekte Sovyetler Birliğinden üyük Yâti ve yakında r Tobn $ La Nation gazetesi, Almanyadaki va. | ! i Pravda Gazetesi Almanya Harbi Kaybedecek, Diyor Londra, 5 (Hususi) — Moskovada çikan Pravda gazetesi, bugün negret- tiği makalede Almanların harbi kay- bedeteklerin! anlatmakta ve müttefik» ier tarafından tatbik edilen ablokânın gün gectikçe sıklaştığını söylemekte dir. Pravdaya göre, dünyadaki tene- kenin yüzde 76 İ, nkelin yüzde 88 si, plâtinin yüzde 70 i müttefiklerin elin- dedir. Pamuk mahsulü kifayetsiz, ka- Uçuğu, bakırı petrolü ez olan bir memleket bu zamanda harbi idare e- demez. Almanya da bu variyettedir. A mel geleceği ümidile halkı uyutmağa çalışmaktadır. Fakat köy halkı bu vaatler» inanmamakta ve yem ith, için Sovyetlerle bir itilâf imza eğil. | mesini beklemektedir.” bg Neur' Züricher Zeitung gazetesi de 6 haftadanberi Almanyada halkın ye. ni vergiler çıkmasından gittikçe kork tuğunu yazmaktadır. G.4.910 Balkanlar Bır İmtihan Devresine Giriyorlar (Başı X incide) manya ve İtslyaya arkasım dönmek. ten ictinap edecektir, o MM tefiklerin Balkanlarda Al. manyaya karşı açacakları ik. fısadi taayruzun en mühim harp Sa, Romanyada da vaziyet şudur: Müttefikler, Romanyanın istikl&)i- nı garanti etmişlerdir. Buna rağmen Romanya mütemadiyen bitaraflığın. dan bahsetmekte, Almanları kuşku. Jandırmamış olmak için bu garanti bahsine temas bile etmemektedir. Kral Karol, meclis huzurunda irat ettiği son nutkunda, Romanyanın Iki muhasım tarafa karşı da tamamen iy iğini, hıç. birisine, Romanya topraklarını harp sahası ittihaz etmesine müsaade et miyeceğini bildirmiştir. Romanyanın ikt:sadi münasebetle. rine gelince: Almarlarla müttefikler burada iktısaden harp balindedirler, Romanya bu çarpışmayı idare ede« rek, azami istifade teminine çalış. iİmakla iktifa ediyor. Almanyaya iste- diğini verdiği gibi, müttefikleri da eli boş döndürmüyor. Romanyadaki iktisadi harbin eti mühim safhası petrol ve hububat as ış verişinde görülür. Romanya senes de 6 - 7 milyon ton petrol istihsal e- Bunun 2 milyon tonunu kendi kedilmiş olan meeburi tasarruf ted. | birlerinin yerine kaim olmak üzere | vergilere mühim miktarda zam ya-| pılması derpiş edilmektedir. İ Diğer taraftan Almanyanın mütte, er tarafından alınan tedb mukabele için hazırlandığı bil yor. Paristen gelen bir haber diy: ki “Almanya bir kuvvet tezahürün. de bulunmak üzere büyük hazırlık. lar yapmaktadır. Alman hariciye ne- zaretinde beyan olunduğuna göre müttefiklerin bitaraflara karşı Al.| mahyayı izrer edecek herhanei bir hareketine şiddetle - mukabelede bu. ktır,"* Berlin, 5 (A.A) — Tedavülde bulu nan bakır, tunç ve aleminyum para. ların yerine kaim olmak Üzere Al nan lik çinko paralar çıkaracaklardır. > Rumen - Alman müzakereleri Diğer taraftan Bükreşten alınan haberlere göre, anın Bükre. se gönderdi, tısat heyeti şefi Clo. dius da mesaisine devam etmekte- dir, Clodius dün Romanya mal nazırı ile uzun bir mülâkat yapmış. Ur. Alman - Rumen mali meseleleri kerelerin esasını teşkil etmektedir. İyi haber alan mahfeller. de Romanya hükümetinin markın iy n yükseltilmesi obakkında Alman murahhasları tarafından ya. pılan teklifi kabul etmiyeceğine kati nazariyle bakılmaktadır. (Başı 1 incirle) karat kesilmiş, muhaberat intizamsız bir vaziyete girmiştir. Sular, istasyo. nu ihata ettiği için, orada kalan me. murlara sallarla yiyecek ve ekmek gönderilmektedir. « Şehir dahilinde çöken evlerin sa yısı beşi geçmemiştir. Bazı evlerin duvarları çatlamıştır. Köylerde hasar çok fazla Fakat, civar köylerde hasarın çok büyük olduğu, bir çok evlerin yıkıL dığı, mahsulün mahvolduğu o haber | | veriliyör, Sular, Kizilirmak, Doğu. saray, Kayabaşı, Karasevir, Akdev. ren, Kızılca, Aksalin, Belmedik, Gül. lü, Karaköprü, Ksvakçayırı ve Kapı. kaya köylerini bağ ve bahçelerini ta. mamen İstilâ etmiştir. Diğer bazı köyler de suların tehdi. di altındadır. Amasya şehrinin iki sa. hilini birleştiren ve Selçukiler dev. rinde Inşa edilmiş olan köprünün göz leri hemen hemen kapanmış gibidir. Sular, biraz daha fazla yükseldiği takdirde büyük bir felâkete sebep 0. lacağından korkulmaktadır. Çarşambada ŞAMBA, 5 Feyezan gittikçe büyümektedir. Yeşilırmağın kaza dahilindeki yükse- Jişı 6 metreyi bulmuştur. Nehir, Kor ırmağı #le birleşmiş, açık saha ve bahçelerle bazı evleri istilâ etmiştir. Ayvacık nahiyesi ile Ahmetli, Eğri. kum ve Yenice köyleri ahalisi su al. tıpdadır. Karamuştalı köyünün Si. | kişi kurtarılmıştır, Pazar yerinde de mağaza ve evler su altındadır. Şim- diye kadar 8 hayvan telef olmuştur. Bunlardan başka bir tepede heyelân olmuş, yolları kapamıştır. Samsun — Amasya arasında treni nakliyatı durdu ANKARA, 5 Samsun . Amasya arasında bir he. yelân vuku bulmuştur. Bunun neti, İcesi olarak 57 inci kilometrede bir marşandiz treni yoldan çıkmıştır. Samsundan taheik edilen bir imdat treni de bu noktaya varmadan ikin. ci bir heyelâna maruz kalmış, bu se. bepten dolayı 4 memur ve bir İşçi ya. ralanmışlardır. Yaralılar başka vası. talarla Samsun hastahanesine naklo. lunmuşlardır. Halen bu hat üzerinde münaksle imkânsız bir haldedir. Trenlerin yola konulması için uğ. raşılıyor. Devlet Demiryolları umum müdür muavini Kemal, mahallinde tetkik. er yapmak üzere Amasyaya geçmiş. tir, Yarından itibaren (bugün) ak. tarma suretile münakale temin edi. leceği umuluyor. Li Seylâp dolayısile Kızılay umumi! merkerince ilk yardım olarak Amas. ya valiliği emrine 3500, Tokat vali. liği emrine 1500 lira gönderilmiştir. Tokatta ANKARA, 5 — Kuvvetimiz zannettiğiniz kadar| yaslılar mahallesini sular basmış | OYeşilirmağın yükselmesi neticesi, Mhmal edilmemeli! dedi, muhtarın evine iltica edenlerden 30 Sular, Tokat . Turhal sosesine muvazi Seylâp Felâkelti olarak devam eden 10 yin hektar mez ru sahayı, | metre yükseklikte kapla. mıştır, Su altında kalan köprülerden bir kaçı yıkılmış ve diğer bir kaçı da yıkılmak tehlikesine maruz kalmışlar dir. Tokat . Turhal arasında münakâle durmuştur. Turhal tamamen su al tındadır. Evlerin çoğu tahliye edil. miştir. Bir ev, bir çamaşırhane yıkıl mıştır. Kızılkaya köyünde hayvan za yiztı vardır. Tokadın Köydere nshiyesinde 300 dekar mezru, 700 dekar gayri mözru arazi, Pazar nahiyesinde 1000 dekar mezru, 5000 dekar gayri mezru ora” İzi ile Şahinli köyü tamemen su altın. da kalmışlardır. Halk, yüksek y re kurulan çadırlara iltica etmekte. dir. Açıkta kimse kalmamıştır. Ye. mişen köprüsünün Lâdik cihetinden üç ayâğı ile üç gözü yıkılmıştır. Kelkit çayı mecrasını asarak Er. ban kasabasının kenarına kadar olan sahaları istilâ etmiştir. Erbaahlar, evlerini tahliyeye başlamıştır, Korca köprüsü ikiye ayrılmıştır. Sıvasta SIVAS, 5 Sıvastan gelen malümata göre, 450 dekar arazi su altındadır, Malatya ş0. sesi muhtelif yerlerişlen geçilmez bir hale gelmiştir. Murdar ve Misili ırmakları taşarak Sıvasın kenar ma. hallelerinde dokuz evin alt katlarını istilâ etmiştir. Elektrik fabrikasının su bendi yıkılmış, or dakika cereyan kesilmiş. muvakkat tedbirlerle şehir karanlıktan kurtarılmıştır. Büyük ve Küçük Koru ırmakları, Hafik kazasında taşmış ve pazar mer kezile civarlarını istilâ etmiştir. Kizilirmak üzerindeki beton köp. rü ile Gömemiş köprüsünün hirer a- yekları hasara uğramıştır. Hafik te çok evler ada haline gelmiştir. Zara kazasının Umraniye ve Şere. fiye nahiyelerinde, taşan sular, altı metre yükselmiş ve Hafiğe kadar de. vam eden sahayı kaplıyarak oldukça zararlara sebep olmuştur. Yozgatta YoZGar, 5 Delice, Karasu ve Eğriöz taşmıştır. Civarı 30 santimetre sular kaplamış. tır. Şefaatlide evler tahliya edildiğin. den bir zaylat yoktur. Taşpınar köyü civarındaki eski köprünün bir avağı yıkılmış, 30 kadar hayvan telef o muştur. Ayni köyde 10 kadar ev yi. kılmıştır. * Bir köyde heyelân oldı. Gümüşhane, 5 (A.A.) — Devamlı zelzelelerin tesirile çatlaklıklar peyda eden merkeze bağlı Edre köyünde altı hanenin bulunduğu arazi parça. sı dereye kaymıştır. Evler tahliye e. dilmiştir. İnsan ve hayvanca zaylat yoktur. Heyelân devam etmektedir. Son Dakika: Erbaa, 5 Yeşil ırmak ve Kelkit nehirlerinin tuğyam bir Afet haline gelmiştir. Kızilçubuk, Andirin ve Mülkbüdu Gemibudu köyleri mezru ve gayri mezru ovalar su altındadır. Derhal alman tedbirlerle bu köy. ler kurtulmuş, köylülere Kızılay Alman makamları tarafından ter. | ş façları için alıkoydukten sonra geri kalan beş milyon tonun 2 mi yonunu Almanyaya, 2 milyonunu müttefiklere, bir m u İtalyas ya, yarım milyonunu Türkiyeye ve iğer yarım milyonunu da diğer müş- terilerine satar, Müttefiklerin tazyiu kine rağmen Romanya bu nisbette bir değişiklik yapmıya rünmüyor. Çün-ü (ki tarı tercih etmek, d.9.rinin hiddetini tah- rik edebilir. Romanya ise aradaki bu ahengi muhafaza ederek bitaraflığını korumak ezmiirdedir. Hububat meselesinde de vaziyet budur: Rumenler, İngilizlerden ala- cakları serbest dövize mukabil mev« cut mallarının bir kısmını müttefik. lere satmaktan çekinmiyeceklerdir. Fakat Almanyaya karşı olan taahhüt. lerini de ifaya onlısacaklardır . örülüyor ki, İngilizler için Bal kanlarda iktisaden o müzaffet olmak kolay olmiyacaktır. Müttefik. lerin şimdiye kadar Balkanları mal etmeleri, Balkan ve Tuna mem. leketlerile iktısadi münasebetleri ant- tırmıya ehemmiyet vermemiş olma. ları, Cenubu Şarki Avrupada büsbü. (ön başka bir iktısadi sistemin kurule masına sebep olmuştur. Bu sistemi bozup Tuna ve Balkanların iktisadi. yatını yeni istikametlere çevirmek İ hayli zamana mütevakkıftır. Mütte fiklerin ise kaybedecek zamanlari yoktur. Artık süratle ,ve bir an ev« vel kati ne varmak azim ve ka4 rarındadırlar. İşte bunun içindir ki, Balkanlar mühim bir imtihan devresine girmek üzeredirler. Ayni zamanda Alman ik- tısadi esaretinden kurtulmak için kendilerine bir fırsat ve imkân ves riliyor demektir. Balkanlıların bü fırsattan ne dereceye kadar istifade edebileceklerini ve bu imtihandan İ masıl çıkacaklarını zaman göstereceki tir, İ . A a Tuna ve Kolları Taşmıya Devam Ediyor 5 (A.A) — Tuna ve kole Imekte devam ediyor. Ba- nat hemen hemen Kâmilen su altında kalmıştır ve toprak mahsulü büyük zarar görmüştür, Eğer alelâde takviye olunan bends ler suların tazyikine mukavemet 8 demeşse Novizad feci bir felâkete uğ Tayacşktır. Bu mıntakada 10 binden fezla İnsan meskensiz kalırıştır. Belgradın aşağı mahallelerini su4 lar basmıştır. Meclis Müzakereteri Ankara, 5 (A.A.) — B. M. Meclisi bugün dokter Mazhar Germenin ris yasetinde toplanarak İzmir liman İ$- İeri umum müdürlüğü 1935 yılı hee sabı katisine ıttılâ kesbe' ve Tür- kiye . Sovyet hükümetleri arasında münakit demiryolları mukavelesinin 21 inci maddesinin 2 inel fıkrasının tâdiline sit kanun Jâyihasının da bi- rinci müzakeresini yapmıştır. a e re” tarafından çadır, erzak tevzi edilmis tir. İnsan ve hayvan zaylatı yoktur. Sular yüksekliğini muhafaza etmek” tedir.