6 Mayıs 1940 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 4

6 Mayıs 1940 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 4

İ Ankarada G. Birliği Altınorduyu Yendi iğ nkaranın Demirsporu ikinci maçını dün sabah Taksim sta, “dında Şişliye karşı yaptı ve bu maçı da 4. 3 kaybetti. © Demirspor Şişli karşısına muha. hattında yaptığı ufak bir tadı. çıktı. Şazi Tezcanın idaresinde. “ki bu oyun çok seri başladı. İlk da- ler Şişlinin birbirini kovzlıyan hücumlarile geçti ve 13 üncü daki. sağdan açılan bir Şişli hücumu Demirspor müdafaasının tereddüdü “yüzünden golle neticelendi. Bu gol, Den irsporluları canlandırdı v güzel 12 ika başladılar. Bu tazyik on sekizin. "ci dakikada semeresini ver “Kale önünde yakaladığı topu Şiş “larına takarak beraberliği temin et. Bunu merkez muhacim Orhanın ğı ikinci Demirspor golü takip — 38 inci dakikada Orhandan güzel pas alan Arif Demirspora bir ü. Dcü gol daha kazandırdı, Devrenin dakikalarında Şişli de Nobarın kafa vuruşile bir gol yaptı ve ; in de 3. 2 Demirsporun lehine © Oyunun ikinci devresi çok canlı i, Bilhassa bu devrede Şişli çak . | Beylerbeyi karşılaşmıştardır. mukabele edebilmişler ve maç ta 4-7 Galatasarayın lehine | neticelenmiş- tir, Fener stadında Fenerbahçeliler de Kurtuluşla hususi bir'maç yapmışlar. dir. Çok zevkli ve canlı geçen bu 0. yunun birinci devresi | . 1 berabere neticelenmiş, İkinci devrede hâkim bir oyun oynayan Fenerbahçeliler Niyazi vasıtasile üç gol daha kayde. derek maçı 4 . 1 kazanmışlardır. TI. Küme Final Maçı İkinci küme klüpleri arasındaki İlig maçlarının ilk final maçı dün Şe. ref stadında yapılmış ve A grupu bi. rincisi Peraile B grupu birincisi İki bi. ne yakın bir seyirci kütlesi önünde oynanan maça, her iki takim tam kadrolarile çıkmışlardı Tarikın idaresindeki oyuna Pera İbaşladı. £ İlk dakikalar © Peranın hücumlarile geçti. Ve bu arada Pera hir iki gol fırsatı da kaçırdı. Bu hâ. kimiyet, devrenin yirmi beşinci da. kasına kadar devam etti. Bundan sonra bu devamlı tazyikten kurtulan Beylerbeyi mukabil hücumlara geç. ti. Fakat netice di güzel bir oyun çıkardı. Şişli canlı ve| tel oyununun semeresini 20 nel da Yusuf, 38 inci dakikada da| bar vasıtasile yaptığı iki göle)” “gördü. Ve bu suretle Demirspor bi. in ii devreyi 3 - 2 galip vaziyette bi. türdiği halde sahadan 4 . 3 mağlüp arak avrıldı. Ankaradaki Maçlar Ankara, 5 (Telefonla) —- Milli kü. maçlarına bugün 19 Mayıs sta. oldukça mühim bir kalabalık tütlesi önünde devam edildi. Günün “ilk karşılaşması Ankara şampiyonu Genelerbirliği ile Altınordu arasın. “da oldu. Hâkim ve güzel bir oyun oy. tan Gençlerbirliği bu maçı 5. 0 “gibi büyük bir farkla kazandı. İkinci karşılaşmayı Muhafızgücü ile Altay yaptılar. Baştan nihayete kadar mütevazin geçen bu oyun da - 2 beraberlikle neticelendi. Dünkü Hususi - Maçlar — Gerek futbolcülerin Mısır seyaha. gerekse İstanbulda resmi mal maç olmaması dolayısile Gala. aray, Fenerbahçe, Vefa hususi ılaşmalar yapmışlardır. “Taksim stadında Galatasaraylılar Vefa ile ksrşılaşmışlar ve mütevazin teçon birinci devrede Galatasaraylı. lar Sarafim vasıtasile bir gol kaza. n devreyi 1. O galip bitirmişler. İkinci devrede hâkim bir oyun oy. nay Galatasaraylıların kaydettik. leri üç gole Vefalılar ancak bir golle ç Bu düşünce ile kalbi durur gibi oldu. Halim bir © bilgisiz varlığın renksiz şefkati de, güzel ve şirret — başka kadınların da bilgili sansüsliteleri — düşündükçe, bir tiksinme ve korku veriyordu. Başka kadınlar! duyuruyordu. Vanyadan sonra hangi kadın o layabilirdi. Hangi başka kadın, onun sertleşmiş ruhu Aşkım yeni bir acı trajikomedyasına tekrar baş. “lamak, başka bir kadınla ihtirasın sarp tepesin? yeni. den çıkmak, fikri bile, bir dayanılmaz yorgunluk önünde olduğu gibiğ ona takalsizliğini İkinel devreye Beylerbeyi başladı. Ve mütevazin geçen birkaç dakika. dan sonra Pera yine oyunda hâki. miyet tesisine muvaffak oldu. uhafızla Altay, Berabere Kaldılar 15 inci dakikada Culafi Peraya ilk! gölü kazandırdı. Bu golden Sonra oyun, bir parça sertleşti. Beylerbeyliler bütün ener. jilerine rağmen beraberliği temin 2- decek gölü kaydedemiyorlardı. 41 inci dakikada Vasil vasıtasile bir gol daha kazanan Peralılar, ilk #inal maçından 2 — 0 galip çıkmıya muvaffak oldular. Şampiyonu tayin edecek ikinci fi. nal önümüzdeki hafta yapılacaktır. Bisiklet Yarışı Edirne - İstanbul bısiklet yarışla. rına İstanbul bısikletçilerini hazırla- mak üzere bisiklet ajanlığı tarafın. dan tertip edilen 100 kilometrelik bi. siklet yürışı dün Topkapı yolunda yapılmıştır. 9 koşucunun İştirak et. tiği müsabaka neticesinde Süleyma- niyeden Kirkor üç saat yedi dakika. da birinci, Topkapıdan Halit ikinci Feneryilmazdan -Lâmbo üçüncü ol. muslardır. İtalya - Almanyayı 3-2 yendi Dün Milânoda 70 bin kişi önünde Alman ve İtalyan milli futbol ta. » İkımları karşılaşmışlardır. İtalyanlar gayet hâkim oynamışlar, birçok fır. satlar kaçırdıkları gibi, yaptıkları birkaç gol de Yugoslavyalı hakem tarafından kebul edilmemesine rağ- men 3 «— 2 galip gelmişlerdir MALATYADA TRAHOMLA MÜCÂDELE Malatya, (Tan Muhabirinden) — İki üç sene evvel, Malatya sokakla. rü şmuztari trahom ve diğer göz hastalıklarının körleştirdiği bedhaht kurbanlarâı. Mücadele teşkilâtı, bir trahom min takasi olan Malatyamızda büyük iş- ler başarmıya muvaffak olmuş, bin. lerce yurddaşın körlükten çektiği selalei ve ıstıraplarına nihayet ver- miştir, Merkezi vilâyette 15 yataklı bir hastahaneyi ihtiva eden trahom mücadele başhekimliğinin ayrıca göz hastalıklarının mütekâsif bulunduğu aln mintakada muayene ve tedavi “İevleri vardır. Bu evlerde bulunan sıhhat memurları, hastalarını bulun. dukları yerde, devamlı surette tede- vi etmek İmkânı den ve evvelce pek genişismiş bulu. han göz hastalıkları bugün yok de. nocek bir hale gelmiştir. Malatya ve mülhakatında, göz has. talıklarının çok azalmış olmasına rağ men mücadele teşkilâtından aldığım bir sylık istatistik, bu hastalığın ev. gibi, ona, ve faydasız mu kendisine bağ. © için kâfi bir varlık olarak karşısına çıkabilirdi? Hiç “biri, hiçbiri. Asia. Vanya, onun bütün zevk kadehlerini zehirle. işti, ma? N » yapacaktı? Birden yeni bir düşünce onu yakaladı Acaba Vanya, o, kendisini böyle bırakınca ne lerinden bir çok. Tesir esed edilirdi BUNA, bulmaktlırtar. | Bu sebeple, Malatya halkını tehdit e- | velce ne kadar genişlemiş olduğunu daha kolay anlatabilerektir. 940 senesi mart ayı zarfında mi. racast yekünu 5784, yeni hastaların adedi 2349, ilâç sayısı 454 iç tev- İzi edilen hastaların adedi ise 654 tür. Yine ayni ay zarfında, hastahanede yatırılmak suretile 95 ve ayeki mak üzere de 82 kişiye muv yetli ameliyat yapılmıştır. ——— Konyada Pamukçuluk Konya, (TAN) — Vilâyetimizde de İpamuk yetiştirilmesi için tecrübeler İ yapılacaktır. Geçen sene İzmirden getirtilen Akala cinsi pamuğun daha ziyade sicak iklimlerde yetişaceği anlaşılmış olduğundan bu sene, ça. buk büyüyen Amerikan cinsi Klev. land nevinden 1000 kilo pamuk to. humu getirilmiş, tecrübeleri yapıl. mak üzere Ermenak, Karaman kaza. larile Yarma, Hatip ve Sarayönü na. hiyelerine tevzi edilmiştir. Şayet bu tecrübelerden iyi neticeler alınırsa | memleketimizde de pamukçuluk ze. ! riyatı inkişaf edecektir. Yazan: Annie Vivanfi Aşağıda, denizin parlak sahnesi üstünde Pro. ri parıldıyordu. ışık vardı. çin çekmeli menade des Anglais'nin yarı daire şeklindeki ışıkla Evi orada idi; pencerelerinde, hâlâ Niçin harsp olmalı? Niçin savaşmalı? Ni. Serbest ve va'nız, hangi yeni alçaklık girdabına “yuvarlanmış olacaktı? © (Bu fikirle sinirleri büzüldü; yumruğunu sikli ve aklında cinayet fikri çaktı. Om öldürmek... Ah, evet! Bu iyi olurdu; dünyayı bu murdar ya. n kurtarmak doğru olurdu. > inn lâzım olan bu-idi. © Ç Fakat sonra? Senra bu ömre nihayet vermek. © Ama, demek ki tahmin, onun için hakikatleşi. ordu; demek ki, kadının canice arzusu yerine geti. iş olacaktı. O da, ötekiler gibi, ona takaddüm et. “olanlar gibi, “Kuyu” ya bütün sevgililerini içi. yuvarlamakla öğündüğü o Messalina'nın meşhur “ kuyusuna atılmış olacaktı. © © Tanrım, bu mümkün mü idi? Vanya, yeşil gözleri, yumuşak elleri, teth göğsü ile onu bekliyordu. O göğse baş koyup dinlenmek... Niçin harap olmulı? Niçin çekmeli? Bir uzun ek havayı yırttı. Hanri Piyer sarsıldı; durdu. Burada, solunda ga. «m kocaman, yapısı dikile duruyordu. Bir tren, ıslık çalarak ve güpebürdiyerek perona giriyordu. Acaba Grenoble treni mi? Hanri Piyer, sağına döndü, adımlarını sıklaştır. dı. Şimdi koşuyordu. Uzuvlarında bir ürperme do. laşıyordu: O yasak zevkten önceki ürperme, cehitten wazgeçmiye, teşebbüsün üstüne yatmıya ve yakın büyük hazdan emin oluşa refakat eden ince ürperme. işte parıl parıl cadde.. İşte evi, Delikanlı ütre. yen elleri ile cebinden kapının anahtarını çıkardı. ve davetliler çok neşeli bir hava ıbbiyeliler balosu evvelki gece yeni Taksim gazinosunda verilmiş inde sabaha kadar eğlenmiş. 7 EŞ MM A ————— 6-5.940 ANKARA RADYOSU (Türkiye Radyosu Ankara Rady Türkiye (o Radyodifüzvon & Posti Dalga Uztmluğu TAP siTm 0495 Ken 1k m vee ire vag Bİ Pazartesi 6. 5. 1940 1230 Program ve memleket saat ie 1238 Ajans ve meteoroloji haberleri, $ Müzik: Muki nlar (PL), 18. sö Müzix: Ka program (PL). 18400 Prosram ve memleket — 1805 Müzik: Uvertür ve Opera ar PL), 1830 Müzik: Radyo caz orki (Şet: İbrahim Özgür), 19.10 Müzik: geçit konseri - 8 okuyuru gra ile, Çali lar: Kemal'N. Sayhun, Ruşen Kam, Fahri Kopuz, Hasin Gür, İ: 8.15 Memleket sast ayarı, jan meteoroloji haberleri, 20.00 Müzik: heyeti, 2030 Konuşma (Urum! Tet ve Beden Terbiyesi), 2045 Müzik, Çal lar: Reşat Erer. Kemal N. Seyhun, & tin Ökte, Fahri Kopuz. Okuyan: Ni 21.10 Konuşma (Pen ve tabiat bi lerdir. Bu resimde, baloda bulunan neşeli hir grupu görüyoruz. Gençliğin Hakiki Kokusu... Modern Genç kızın Ruhu... “İşte” WILUIL Y'nin meşhur eserinden iktibas edilen GENÇ KIZLAR PANSİYONU Ss A R A Y Sinemasında Filmin Mevzuu. Pek yakında Senenin en fevkalâde filmi Sevmiş bir genç kızın rc anı... Güzel Fransız filmini yaratan: Genç ve sevimli, İlâveten: Kiymeu Lira Keş rey parası Lira Krş Çar; ürü (4450) ..—. öndi Nolu dükkânn £ 1028. 68 1 45. Çarşı Sipahiler cadde z 1347. 40 101 © Balatta Hızır Ça yeni 80 Nolu ha; Yukarıda yazı ik 19 - gün müddetle açık 18-5-040 turihinde sani « 11 » de Yi Başmüdürlüğü Meahlülât kalemine müracaatlurı ÖLÜM Şirketi Hâyriye müessis ve müdü. rü Hüseyin Hâki efendi merhumun kerimesi, Tahran sefiri kebiri esbakı Hüseyin Hasip Bey merhumun refi. kası salihetr nisvandan Bayan Hay. riye Öztoprak, 4 - 5 « 940 Cumartesi günü rahmeti hakka kavuşmuştur. Cenazesi bugünkü pazartesi gü öğleyin Suadiye plâjındaki köşkün. den kaldırıp araba vapurile Kaba. taşa geçirilerek Beşiktaşta Sinan pa. şa camisinde ikindi namazı kılındık. tan sonra Yahyaefendi dergâhındaki İ aile makberine tevdi edilecektir, Ce- nabıhak gariki Tabmet eyliye, tanbul Vali nin en son eseridir. okuyun kuruştur. Haydarpası ESSALINANIN KIZKARDESi 25 Çeviren: SİNANOĞLU Kilit takırdadı; kapı gıcırdadı, sonra arkasnda, koyu bir gürültü ile kapandı. Hanri Piyer, stüdyonun kapısını ardma kadar açtı, Eşikte durakladı. Nefes alamıyordu; kalbi, her nabiz vuruşunda başından ayağına kadar gövdesini sarsarak onu çekiçliyordu. Baştanbaşa aydınlanmış büyük odada etrafına bakindı: Kimseler yoktu. Hızlı adımlarla stüdyodan geçti; kapısı kanalı o lan yatak odasına doğru gitti, Eli, kapının mandalın. da durakladı, Ocağın üzerinde bir mektup, üstü ad. vessiz bir zarf gözüne ilişti. Bu beyaz kâğıt, ipnotize eden bir kuvvetle ba. kışın hemen durdurdu Dizleri titriyordu. O anda, hayatında bir deği. şiklik vâki olmakta bulunduğunu duydu. Ona, hemen arkasında, mazisi çöküyor, istikbali bir cehennemde ardına kadar açılıyo: gibi geldi ve delikanlı, o #ki girdabın dar kenarinda dimdik durarak baş dönme. sine tutulmuş gibi, sallandı. Ocağa gitti; mektubu aldı ve açtı. Uzun iğri yazılar, bir an, gözlerinin onunde kar. Bir kadm kalbine karşı hayatın ve erkeklerin SOLGUN GUL ve kapanış. . Ecnebi Radyolarında Türkçe Neşriyat Türkiye Şehir saatli Tülümevç Nis 1945 250 metre (i Roma 2036 255 " yaptıkları.. Rörns 20.86 315 » Londri. 1853 19067 * 3132 Amavutluk 1920 (O3432 © ii ve Yugaslarya 2030 (O 4818 » bisli ve içli Yıldiş gil) “sosev7 Sas VOL LOY H.A AS YARIN AKSAM SÜMER Sinemasında İli İstanbul Vakıflar Direktörlüğü İ Hazır elbisvçiler caddesinde 5 - Jâca ktır. İsteklilerin Çenberlitaşta YENİ NEŞRİYAT: ADELE DESTANI — İs- bütün safahatını çok nazmen ifade eden bu ki; ımıza tavsiye ederiz. Fiyatı el. GÖZ HEKİMİ NURİ FEHMİ AYBERK Nümune hastanesi gör mütehessısı İstanbul belediyesi kar- sısında sani (3) ter sonra, Telefon: 94919 1.30 Konser tadini; Halil Bedii netken ve müzik: Oda müziği - Basthi Yaylı sazlar kuartesi (Opus 95. Fa m Ulvi Cemal Erkin: Yaylı serler kuş 1330 Memleket saat ayarı, ajans hi leri; ziraat, esham » tahvilât, kambiyfi nukut borsası (Fiyat), 2250 Müzik: bând (PU), 2825 - 2350 Yarınki pe Toplantılar, davetler : (10 Yaşındaki Artis ! Piyano Resitali 10 yaşındaki küçük piyanist linne Marengo, yarın akşam saat” de Fransiz tiyatrosunda bir resitali NR Bu ki çük a! lar Nolu, dükkünin edi ğ Dün Sabah Gelenler Dün sabahki ekspresle Fri Fransanın birçok makine fabı rinin mümessili olduğunu sö M. Kermer isminde bir zat şeh! eski 48 İhelesi | Vakıflar (00497) Imiştir. Fransız mümessil, bu * rikaların bize 'nakine satmıya b olduklarını söylemiştir. Ti-uri sebeplerle İtalyaya bir tâcirimiz de, dün sabah avdet” miştir. Bu tâcir şunları söylemiştik — Demir, hırdavat, diğer muht "madeni malzeme ve ilâç getiri hususunda İtalyan müesseselerile pılan görüşmeler neticesinde af İmaya varılabildi. Siparişlere başl miştir. Yalnız manifatura eşyi mukabil psmuk almakta ısrar yorlar. Ticaret Vekâleti standardi; müdürü Faruk Sütner, İtalyadaki maslarını bitirmiş ve Lozana mistir. Halik Nihat Pe bir şekilde ve! ma karışık dans etiler, sonra durdular ve sapılleğ tiler. Okudu: “Benim Deâr'ım, “Sen bu salırları okuduğun zaman ben sana y8&# kın olacağım.. Ama öyle iken yine uzak olacağım. O Kadar uzak ki, sesin tü bana kadar gelemiyecek. Bi daha beni asla çağıramıyacaksın. “Bunları okurken şaşmaktan, hiddetfen, yeksteğil sarsılacak misin? “Ne ebemmiyeti var! Tehir edilemez olan şey ok müş bulunacaktır. “Ve sen, ilk anın ıstırabından sonra, sükünu vie Incaksın; daha sakin ve daha temiz bir huyata yen# den başlayacaksın. Bense, senin hatıranda, bir müp” hem ve uzak epizoztan başka bir şey olmuyacağım © “Valter'ie buluşup onunla konuştuğunu biliyeii rum. Valter, a dilin varamıyacağı kadar korkun harekete onu benim sevkettiğimi söylemiştir. Sen dö bönden dehşet duymuşsundur. “Ben sana söylese idim .. ellerin ellerimde, gör lerin gözlerimde « ben anlatsa idim, belki günahım hatifletir, o trajik vakada benim şerir olmaktan yade zavallı olduğuma seni ikna ederdim. “Ama, seninle bir fırtmalı izahı karşılamıya be nim cesâretim yok. Bi sonsuz ve ani yorgunluk, bü" tün izahlardan bütün kasırgalardan sakınmak su bana saldırıyor. “Senin nerede ise döneceğin düşüncesi, benif” maksadını kuvvetlendiriyor, acelelendiriyor. i “Urada, yatak odanda, yastıklarının üsünde bet o kadar defa tahayyül ettiğin yerde, bu akşam bulacaksın. i “Ama kapıyı sçma daha! Açma! Once oku! or ve anlal (Devamı var)