7 Temmuz 1940 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 5

7 Temmuz 1940 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 5

BEDELİ Ecnebi 2800 Kr. 1500 so » mw * #ilhağına etler için et sırasiyle liradır. Abone be- indir. Adres değiştirmek b stur. Cevap için mektup. rüyluk Pul ilâvesi adar, İİİ iye, Şehir si ve Otorite ghdan bir müddet evvel, gğofürlerin taksi fiyatları. arad Yapılmasını İstediklerini imiz: Benzin fyatlarınm si Üzerine yapılan bu ki, biz isaf olunmasını, örlerin, hem halkin, hem biliyenin menfaatlerine uy. madığımızı vaktile yüz plerini de anlatmıştık .— » nedense makul görül. taksi fiyatlarma yüzde hisbetinde bir zam yapıl. prarlaştırılmış, şoförler de , Memnuniyetle karşıla. belediyenin şehir mec- disi tarafından tasvip o. gibi gösterilen bu ka. haberdar değilmiş. Aza. ay, demişler, demek bi. verilen kararı tasdik e- z farzolunuyor ve ona Tanılzyor ha? Biz onlara, b kararları bozmaya sali. ve muktedir olduğumu. »rmeli; vle düşündüğü söylenilen celisi, sirf otoritesini is. dek maksadile, taksi fiyat. kında verilen kararı boz. eksi fiyatlarına yapılan da Yüzde yirmiden yüzde LR Bu ikinci kararın hiz memnun etmediğini ze lüzum yoktur sanırız, Zaamı i luğu zerinde Bağln eğ daha duracak değiliz. g it bizl düşündüren cihet, i seclisinin zikniyetidir, Biz i ederiz ki, o meelis, ote. Ni atlek lüzumunu bir deha düyürsa, isitecek olan. trtmiyacak kadar makul hareket takin etsin; , belki otorite, tesisine “fak olur: Pakat emniyet mek tehlikesi bahasma! 0 . sitede Yabancı eler; iversite mezimlarına gi ” larına dip. 1 ), alar merasimle ve. Merasimde bulunan ar. ©», hem de he müteessir eden er olduk: Çünkü alnan vie ünİversiteniizin ya, leketlere kadar yayı. İL LİSDi Şöhret ika; v m var tarafından rağbet gör. bize elbette ittih, 4 ar Ver İcetsir old, ar verir, dü, hiz, geni ederiz ki ileriki « i yıl, İekiyet, Hukuk fzkülte.. Planan talehe UN ubahis meg) ” hatt Mek şubeleri le. ab İnşaatı İlerliyor : iğ (TAN) — Sıhhat ve von 0 8Yenet Vekâletinin iy on lira sarfile Trabzonda *2. olduğu Nümune m İnşaatı ilerlemekte, 250 ju hâstene i hasta Yataklıdır kün doğu vilâyetlerile Ka, PZ sahilindeki memleketle. Yaçlarını karşılıyabile, akbel şehir on Hastanesinin plânına İğ, çu hastane sehrin Pi “lir. Denize mazırdır ve afi bahçedir. Betonarme dan ya Haftanın Musahabesi “Napolyon,, un Fili D ünya vukuatı size kâbus. la karışık bir rüyada bü. İunduğunuz ve uyanınca daha akla yakın bir vaziyetle karşı. laşıp rahat nefes alacağınız his. sini vermiyor mu? Gazete baş. lıkları bir delinin abuk sabuk. luğuna benzemiyor ve radyolar dımağ teheyylcüne tutulmuş. ların kelâmını andırmıyor mu? Biray evvel bir kâhin, bir diplomat, bir yn zuhur e. dip de “yarın İngiliz ve Fransız donanmaları harbe tütuşacak!” demiş olsaydı kim gülmezdi ve. ya kim inanırdı? Halbuki mu. harebe budur, böyledir, bekle. nilmiyenle doludur. Kaldı ki içinde bulunduğumuz harp, ha. kiki mânasile Cihan harbidir; şimdiye kadar yapılanlarla kı. yas kabul etmez; ideali, daha doğrusu menfur tasavvuru pek büyüktür, şümullüdür, tek bir memlekete, bir kıtaya münhasır değildir, ölçüsüz bir paylaşma. yı hedef ittihaz etmiştir. O nis. bette de sürprizlerle çevrili ol. ması gayet tabiidir.Binaenaleyh bizim “olmaz olmaz deme, ol. maz, olmaz” sözünün tam yeri. dir. Bakalım kim kimin dostu kalacak, hangi düşmanlar birbi. rinin dostu kesilecek ve hangi dostlar arasında boğuşmalar B r baklava tepsisini sekiz kişi arasında taksim et. meğe kalkışsarız, tatlıların aşçı elinde evvelden biçimli ve sa, yılı kesilmiş olmasına rağmen yine hır çıkar. Hayat sahasının hududunu tayin ise beşerin kudreti dahilinde değildir. Ya. uyan görecektir. Yaşıyan göre. cektir, dedim de hatırıma geldi; bütün bu akla durgunluk veren hâdiseler sırasında benim zih. nimi bir fil işgal ediyor. (İşgal tâbiri de böyle yerlerde artık münasebetsiz. düşüyor!) Evet, bir fil.. Hani pek iri olmak ve kuvvetli sanılmakla beraber hayvanat ulemasının cüssesine göre karmcadan daha kudretsiz olduğunu söyledikleri hortum. Ju ve çifte dişli şu lenduha hay. van! (Fide dişler başın üstün. den aşağıya doğru ters çıkmış birer boynuz değil midir? O yi. ne ters bitmiş hortumunu İse insan tutup minimini kuyruğu. nun yerine takmak istemez mi”) Amma benim bahsedeceğim fi. 1, alelâde bir fil zannetmeyiniz; hem tarihidir, hem de zamane işlerile epeyce alâkalıdır. Ga. zelenin yazdığına göre onü Hint racalarından biri, Birinci Napolyona göndermiş, o da, düğün hediyeleri arasında ikin. ci karısının memleketi olan Vi, yanaya yollamış, gel zaman, git Zaman İmparator Fransua Jo. zef de Macarlara ciro etmiş; şimdi Peşte hayvanat bahçesin. de bulunuyormuş ve yüz elli ya. şında olmasına rağmen henüz genç ve dinç imiş! Yüz elli sene... Hindistanda kalmış olsa 101 filin muhitinde hemen hemen değişmiş mühim bir şey olmı. yacaktı. Fakat Avrupada bu müddet zarfında kaç ikbal ve idbara, kaç satvet ve nikbete, kaç kıyam ve ihtilâle, ne mu. harehelere, De taksimlere, nele. re, ne vukuata şahit oldu! Kaç siyaset fili gömdü ve kendisini aynada fil gören ne şehinşahla, rin devrim kasırgaları önünde © saman gibi savrulup git. , yerlerinde yeller estiğini gördü! Ocağına incir dikilen kaçıncı cihangir hanedanı ve tavanlarına örümceklerin ağ kurup bacalarında baykuşların tünediği kaçıncı serdar hanü. manıdır? apolyonun fili 6 tarihten. beri Avrupanın hayatta kalan tarihi tek canlısı olduğu için kendisile tanışmağı ve gö. rüşmeği faydalı buldum, Bu se. yahati . benimkilerin çoğu gibi hayalen yapacağım için ne biz. ve dö: ne de YAZAN: REFIK başkasından vize ve tavsiye al mağa lüzum vardı; sigaramı ya. kap gözümü kapamak kâfiydi. İşte Peşte (hececilere ne mü. kemmel İki kafiye!)... Filin bu. lunduğu parkta, karşısındayım. Hava sicak olduğundan kendisi, ni havuz başında yıkanmakla meşgul buldum; hortumunu su. ya daldırıp daldırıp duş yapı. yordu. Neden sonra ufacıcık gözlerini bana çevirdi; Napol. yona mensup olduğunu bildi. Binden mi, yoksa nazü naim i. çinde beslendiğine £ bakarak kendisini bulunmaz bir matah zannettiğinden mi, nedir, bu gözler, başkasını hiçe sayan bir eski zaman asâleti kuruntuşile dolu idi. Her tarafı pembe gören ve yarını düşünmeğe lüzum gör miyen bakışları beni öfkelendir. di: — Hey koca mahlük, diye haykırdım, senin dünyadan ha. berin yok galiba, hâlâ Napol yohu tahtında mi saniyorsun?, O, çoktan öldü, hem de sürgün. de... Hattâ arkasından tahta geçen üç kraldan ikisi de yine sürgünde son nefeslerini verdi. ler. Dahası var: Büyük Napol. vonun yeğeni de İmparatorlu. gunu ilân etti, yıllarca hüküm sürdü ve neticede menfada ve, fat etti. Maamafih sürgünde öl. mek yalnız Fransa hükümdar. larına hâs bir âkıbet değildir. Avusturya . Macaristanın son imparatoru genç Şarl da gur. bette söndü, gitti. Az daha s0. nuncu Alman o imparatorunun da kaderinde böyle bir ölüm çı. kacaktı; beklenilmiyen bir hâ, dise onu - belki de şimdilik . kurtardı, Son Osmanlı sultanı. nin da ölümü sürgündedir. Gö. rüyorsun ya, Avrupa pek ciddi bir hükümdarlık krizi geçiriyor. Fakat o saydıklarım sürgünde de olsa yine ecellerile rahat dö. şeklerinde hayata veda etmiş ve yeryüzünde bir mezarları olsun kalmış tali adamlardır. Rus. Jarın sonuncu İmparatoru Sibir. yada, bir bodrum katında aile. sile beraber kurşuna dizildi ve cesedi yakılıp külleri havaya serpildi. Hoş, ondan evvelkiler de birer suikasde kurban git. mişlerdi. Bugün ise sürgünde yarım düzine hükümdar baht. larının açılmasını beklemekte. dirler. ilin gözlerinde hafif bir şaşkınlık alâmeti ve di. Tinin, daha doğrusu, hortumu. nun ucunda bir sual hareketi belirdi; mânasını anlar gibi ol dum: — Hayır, dedim, İngilterede. ki hükümdarlar şimdiye kadar hep yurtlarında kaldılar, izzet ve ikbal ile can verdiler. Fakat son günlerde buna kızan ve ta. rihin muntazam gidişini boz. mağa çalışan kuvvetli düşman. lar türedi; kimse İstikbalinden emin değil, Aman vermez bir harp içinde dünya çalkalanıyor; yeni taksimler, yağmalar, ih. sanlar var. Fil: “Ben yüz sene evvel de, yirmi yıl önce de böyle, dipsiz kile boş ambar, ne mukaseme. ler gördüm!” mânasına kayıt. sızca başını çevirdi ve önünde. ki taze ot yığınından bir iri de. met çekip midesine indirdi. — Anlıyorum ki dedim, bah. settiğim heyecanlı haberler #6 ni telâşa düşürmüyor. Dinle zan nederim ki şimdi vereceğim ha. yadis karşısında soğukkanhlı. ğini muhafaza edemiyeceksin, maneviyatın muhakkak sarsila. cak: Avrupada bir kıtlık sözü dolaşıyor! Napolyonun, bir asır evvel, nazenin zevcesine hediye gön. derdiği hantal mahlük dikkat kesildi. Zevk alarak devam et. tim: — Gazetelerde okuduğuma göre fil beslemek nerede, mini. mini kuşların bu kış yemsiz HALID tularak Viyanadaki parklarda kuş muhipleri için ay çiçeği yı #iştirilmek üzere yerler ayrılmış ve tohumlar dağıtılmış... Daha #enasını yazdılar: Gıda madde. lerinden tasarruf maksadile ke. di, köpek ve emsali hayvanların birçok memleketlerde itlâfına başlanmış. Buna ne buyuruyor. sun? Amma diyeceksin ki: “Ben Cihan Harbini de atlatmıslar. danım; o zaman böyle sözler kulağıma çalınmıştı, ari çıkmadı.” Evet; lâkin bahsetti. ğin devirde seni bir aile bergü. zarı olarak tanıyan yufka yü. rekli ihtiyar bir imparator he. nüx tahtında oturuyordu; sözü dinleniyordu, familya ananesi. ne tisyet, Avusturya hanedanı. nın şisrı idi; neolsa bir eski ve şanlı damat hediyesi idin... Bugün dünya parolası şudur: Geçmişe mâzi denir, yenmişe kuzu! Zannetmem ki hayat sa. hası lâkırdısından sonra Avru. panin artık fil beslemeğe kud. reti kalsın. Tank'ın geçtiği yer. lerde ot bitmiyeceğe benziyor. 'Tarklar yeni asrın makineli #ileridir. Fil ile tank arasında mühim benzerlikler var; evvelâ kabalıkları, korkunçlukları ve seyyar birer kale olmaları ci. hetlerinden... Zamane Annibal. leri bu fillerden kullamyorlar, korku ve karışıklığa sebep olü. yorler. Fakst sanırım ki Karta. cal: serdarın filleri gibi, sonun. da bunlar da hemen hemen gü. lünç bir sesiplikten ibaret ka. lacaklar ve mukadder âkıbetten kimseyi kurtaramıyacaklar! 3 - amir - eş S enin dikkat edeceğin nok. ta kıtlık ile filin birbiri. no tamamen zıt iki kelime teş. kil etmesidir. Diğer bir cihet de bu; Fil kullanılmasını icap etti, recek Avrupada hiçbir sebep yok.., Filvaki filler Hindistanda bir zamanlar idam âleti olarak işe yararlarmış; mahkümu ya. tırırlar, başını sağlam bir taşa dayarlar, fil ayağı altında acı badem kurabiyesi gibi üstü sert, içi yumuşak, ezdirirlermiş. Bel. ki buna kıyasen bizim kıtamız. da da sehpa ve r yerine tank istimali taammüm eder. Ame. rikada elektrikli idam sandal, yelerinin şüpheli netice verme. sinden çoğu defa şikâyet olunu. yor; zannetmem ki tank teker. İekleri en ufak bir şüpheye meydan bıraksın! Kaplan avın. dada fil son derece elverişli imiş ama burada öyle bir hay. van yaşamıyor. Kaplan lâkaplı Klemansoyu, anlaşılan modern filsizlikten, yanl tanksızlıktan avhıyamamışlardı. Bu sefer acı. sını çıkaran oldu ama avlanan hiç de kaplan çıkmadı... Filler geçtikleri yerde ormanları yi. yip tüketirler; bu gidişle tank. lar da arzın iliklerinde ne ka. dar gaz varsa sömürüp damla. sını bırakmıyacaklar. Harp ve kıtlık zamanında fil, leri şiddetle düşündürecek bir tarihi vaka ile sözüme nihay: vereceğim: Asyada Cengiz tü. rediği zaman ilk önce etrafın. daki ufak tefek devletleri yut. makla işe başlamıştı. O devirde de bu devletler “ona ilişir, ba. na dokunmaz” nazariyesine ka. pılarak sıfırı birer birer tüket. tiler; sıra büyüklerine geldi. Zamanenin Paris'i Semerkand idi; Mogol ordusu galebe edin. ce bolluk, bereket, medeniyet ülkeleri açlığa düştü, Bu arada Cengizin gözüne, yendiği padi. şahın ahırlarında kırk adet a. caip hayvan ilişti; / sordu: - Bunlar nedir? — Fil! — Ne yerler? Et mi, ot mu? — Ot! — Öyle ise bırakınız yayılsınlar ve kendi karınlarını kendileri doyursunlar'” —İe Sa Fakat zavallı (Tabii bu bir tasgir edatı değil, rikkat ifade ediyor) senin gibi padişaha padişah hediyesi ol. 'duklarından asırlardanberi yiye ceklerini önlerinde hazır bul. mağa alışmışlardı, hamlaşmiş. lardı; ayrıca bozkırların Cengiz orduları üzerinden geçmiş gü. dük ve kavruk otleri hortümla koparılamıyor, yutulamıvordu; at dişi gerekti. Yangın külleri savrulan ufuklara şaşkın şaşkın baktılar, mâziyi andılar, iç çek. tiler, inlediler; düşüp öldüler. Bu size bir ibret levhasıdır. Fakat ayni hikâyenin sonun. da bizler, insanlar için de böy. le bir levha mevcuttur: Fillerin sahibi ve âsrının en haşmetli, zengin sultanı olan zat, filleri kadar acıklı bir şekilde dünya. sına veda etti; Hazer denizinin bir ıssız adasında son nefesini verdiği zaman yanında üç şefil balıkçıdan başka kimse yoktu; bunlar da kefen bulamadılar, hükümdarlarını kendi tek göm. leğine sardılar, toprağa böyle gömdüler! O bir mağlüptu; fakat bana göstersinler, galibi olan koca Cengiz Hânın mezarı nerede. dir? —— İ rahatsız etmiştir. Hattâ bu yüz. hayvancıklar | ( Iktısadi Hafta | Bu Haftanın Siyasi Hâdiselerinin İktısad Hayatımızda Yaptığı Tahavvüller - Bu. Hafta Neler Sattık ve Neler Aldık? B u haftanın siyasi hidisele, ri, iktisadi hayatımızda ne | gibi tabavvüller yaptı? Hangi ti. | caret yolları kapandı? Hangi yollar açıldı? Bütün bu hödisele. kteristik taraflarmı (e. yazıyoruz: | Bırkaç haftadanberi ihrecet| maddelerimiz, ekseriyet itibarile Romanyaya ve Romanya yolu vasıtasile merkezi Avrupaya sa. tılmakta idi, Geçen hafta Sovyet! Rusyayla Romanya arasındaki Besarubya meselesi yüzünden, Tuna yolundan tica müşkül bir. devreye gir hafta içinde de Romaay caristar, arasındaki ihtilâlların, | diselerine sebevi etmiştir. Geçen bir tedbir olmak bya meselesinden dolayı Romanya vapurları sefer. lerini tatil etmişlerdi. Bu hafta da Macar vapurları bu tedbire lüzum görmüşlezdi. Bu yüzden limanımızda görülen Ma. car vapurlarının adedi artmıştı Fakat son iki gün içinde yıne Ma. car vapurları acentelerinden al. dıkları emir üzerine Tuna yolu. na hareket etmişlerdir. Siyasi hâdiselerin tesirile ya- purların seferlerini tatil etmesi, pek tabii olarak piyasadaki işleri de bozmuş, İhracat tacirlerini pek den Macaristana ihracat yapmak için, dahili piyasadan yapılan si parişler de durmuştur. Normal ticaret yolları mevcut olsaydı, bir iki Macar vapurile, Tuna üzerinden Yapılacak sev. kiyatın, ur iyet itibarils dişti. caretimizde büyük bir ahemmi. yeti olmazdı, fakat ihracat işleri. mizin bir kaç memlekete inhisar yüzünden, bir İki vapurun herhangi bir hâdiseyle” seferihi bir kac gün için bile tehir etme. si, piyasaya tesir etmektedir. Tu. undan başka, Akdeniz yö- ıtasile bir kaç iş olduğunu! köydetmek mecburiyetindeyiz. J Gerek bu yoldan ve gerekse Tuna yolundan neler sevkedildi. | ğim ayrıca aşağıya kaydediyoruz; Bu Hafta Neler Sattık? B' hafta içinde Istanbul li. manı vasttasile yaptığımız ihracat yüz bin lirayı pek az te. cavüz eder. Bu miktarm bu de. recwde az olmasında! bep, bir arabk Tuna yoluyla da ihracat yapmak imkânlarının azalmesiy. di, masmafih Romanya ile yapı- lan son ticaret anlaşması üzerine, Romanyaya İhracat yabmak ha. raretli bir devreye girmiştir. Sa. tılan eşyanın başında tiftik ve yapağı bulunmaktadır ki bu ar petrolle mübadele edil. OKMAN HEKİMİN ÖĞÜTLERİ | KAN VEREMDEN GELİYORSA... Göğüsten kan, verem hastalı, ğinm her devrinde gelebilir, Başlangıcında ve (yerleştikten sonra... Fakat en ziyade mera ka sebep olan kendisinin ve. remli olduğunu henüz bilmi. yen bir kimsede hastalık başla. dığı vakit ağızdan gelmesidir. İnsanın kendisinin veremli ol. duğumu öğrendikten sonra ara da sırada kan çıkardığı vakit —nun pek te çok olmasından şüphesiz çekinmekle beraber— ona az çok alışmış, kanın tek- rar gelmesine mâni ted- birleri de az çok öğrenmiş bu. lunur, Halbuki hastalığı o vakte ka. dar bilmiyen bir insan, vücut. ça zayıflığını, o iştahsızlığını, dermansızlığım türlü türlü sebepler federken bir gün birdenbire göğsünden kan çıka. rinca büyük telâşa düşer ve verem hastalığı kendisini he. men götürecekmiş gibi umudu. nu keser, Verem hastalığının e tedavisi —azun olsa bile— kabil oldu. ğunu bilmiyen artık kimse yok gibidir. Şimdi herkes öğren- miştir ki, verem hastalığı, ipti- dasında işe başlanılınca, hattâ daha sonraları, © durdurulur, Hiç bir türlü tedavi görme- den, kendi kendine duran, iler. lemiyen verem bile çoktur. Bu ilerlemesi bir bünye Onun için ağızdan gelen ka. nın verem hastalığından ileri geldiği anlaşıldıktan sonra da telâşa düşerek kendinden w. mut kesmek yanlış bir telâkki olur, hem de zarar verir. Çiinkü verem hastalığının o durdurul. ması herşeyden önce bünyenin kuvvetli olmasına bağlıdır. 0. nun kuvvetini düşürecek merak ve telâş gibi de başka hiç bir şev yoktur. Herhangi bir has. talıkta kendisini omerak eden, İvi olmaktan umut kesen insan, hastalığının tedavisine en bü. yük zararı vermiş olur. Bundan dolayı, kendisinin veremli olduğunu | bilemiyen bir kimsenin ağzından kan ge- lince —buna sevinmeli denile- mez, fakat hastalığını haber veren bu alâmetin meydana sıkmasından teselli bulmalıdır. Kişi noksanını bilmek gibi ir- fan olmaz. Sözü bilhassa hastalık hali. ne tatbik edilir. İnsan fikirce eksikliğini hissetse, öğrense hi. le onu tamamlıyabilmesi pek kun! ilerlemesine meydan verilmez, güc olur, Halbuki “hastalığını iptidaşında haber alan insan o- vaktinde tedavi ettir'r, has. ğını geçirerek (o vücntça ek. sikliğini tamamlamış olur... Göğüsten kan gelince, tahil, hekim davet edilecek yahut, im. kân olmazsa, hekimin bulun. duğu yere gidilecektir. Hekim teşhis koyduktan sonra teda sini de tertip edecektir. Hekim görünciye kadar, ya takla baş yüksekte olmak üze- re tam istirahat. Söz yasak, et. raftakilerin gürültü etmesi ya. sak... Arada sırada küçük bir buz parçası yutulur. Buz kese. si varsa içine buz koyup bir fanile ile sardıktan sonra İki bacak arasını —tabii vücedün oradaki kısınına yapışacak su rette— konulur. Kan çek geli. yorse bacakları, ve kolların yukarı kısımlarını bir fanile sarılarak hirar sıkılırsa faydası olur... Aç kalmamak için soğuk süt, soğuk yoğurt... Kan bir defa kesildikten son. ra, deniz kenarında, pek yük. sek bir iklimde, pek sıcakta, gi. meş karşısında çok gezince, fır nalı günlerde, çok yorulunca, çok yiyince, alkol içince ve bir şeye üzülünce tekrar kan gel- mek ihtimali olduğunu hatırda tutmak ta ivi olur, pek, kitre, balmumu, mektedir Romanyaya ihraç edi len malların nevileri» sun” 339 (ıçı zeytin, şusam, kire. töz. Maceristana gönderilen lar da, meyankökü, pasamut, kı fındık gib ikinci derecede ihraç mallarınıza dır. Yunanistana ve Yugosuzvyas yü satılan mallar susam, ve çiroz. dan ibaretti; Akdıniz yolu vasitasıle, yalnız bir Amerikan vapuru 194 bin iâ ralık tütün almıştır. Bundan b ka Amerikaya 80 tane sansar des risi bir miktar da lüle taşi İ kedilmiştir. Çekeslovakyaya gönderilen bin liralık halı ile, İngilterey3 raç ediler. 6538 liralik keten. d ilâve edersek bu haftaki ihr bilânçomuz hakkında daha yazılacak bir şey kalmaz. Neler Aldık” E ziyade İthalât, ve Macaristandan Yyapsl maktadır. Macar ithalât €şi pek mütenevvidir. Banyo ları, fayans eşya, elektrik zemesi, boya ve saire... Komanyadan gelen eşya ise pek. rol ve kereste gibi ehemmi, iki maddeyi ihtiva etmekte Holanda kolonilerinden Mısır #ıtasile, kalay, çay, kahve beki mektedir. Fak uu malların denizdek! kontrol yüzünden, b raya gelmesi teebhure uğran tır. Yine Mısır vasıtasile kauçuk, Sudanın ham derileri böklenmek tedir. Piyatanm beklediği ve fhtiya ci olan maddeleri saymak zun süreceği İçin, bunlarin mübhimlerini kaydetmek İğ Demir, kalay, kâğıt gibi. Hüseyin Av Kundura Atölye Ustaları Toplandı. Kundra atölye" ustalanı Kunduracılar Kooperatifi ğinde bir toplantı yapmışlı Ustalır, muamele vergisi Pundan istifade etmek baz! atölyelerin hem kısmen gilen kurtulmak ve hem de & atölyeleri mutazarrır etmek işlerini küçülttüklerini söyl lerdir. Meselenin halli için İktrsat ve Meliye Vekâletlerine mür kars verilmiştir. VEKİLLER DÖNÜYOR! Şehrimizde bulunan İktissi Vekili Hüsnü Çakir ve İnhisar lar Vekili Raif Karadeniz, dün vekâletlerine ait işler üzeri tetktklerine devam. etmişi Her ikı vekilin bugün Askı dönmeler: muhtemeldir. BULMACA| Bugünkü Bulmacamız i; 1 2:3'4-5 e 7 S8 ) SOLDAN SAĞA: 1 — Ağırlık ölçüsü - deva, 2 — Çi iyi « Bir hayvan. 3 -- Geçmiş zaman « Atın evi. 5 — Zehirli bir, madde. 6- Davet eden - Bir hayvan, 7 — Kruj emir - Br samir - Mensup, & — Ba değil » enk. 9 — Yutnuşak değil Omuza alılır,. YUKARDAN AŞAĞI: 1— Devi biçak Yükseltmek - Bir vilâ deniz Türklerine si Kesifli, müsterih, zamir Anadan bl . Atın yediği, 6 — Kadınlar çok kullas Pir. 7 — Ters ekumursa sebze satala yer olur - Buyruğa uy; hayvan « Sol değil 9 — ndan» Bir hayvan. DÜNKÜ BULMACANIN | HALLENİT MİŞ SEKLİ | SOLDAN SAĞA: N 1 — Kalay - Az? — O - Yazi $ — Ne - Elim, 4 — Ala , Anane » Ta. 6 — A - Asi ia <A - Sons. 5 — Tag Kitep - Re.