17 Nisan 1941 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 2

17 Nisan 1941 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 2

Yazan: ULUNAY, Kadının: — Sizi arabamızla gideceğiniz yere bırakalım! Teklifini teşekkürle reddetti: — Maten gazetesine kadar gi- dip Stefan Rozan'ı alacağım. Bu- ün kendisini yemeğe davet et- miştim. Bu cümle ile muhatabının ü- zerinde son bir tesir daha yap- tığına kail olarak ayrıldı. Hareket eden arabanın arka- sından bakmadı. Yavaş yavaş bulvarda ilerlerken: — Herif budala, Karı genç. ki- bar, malümatlı, hem de zengin... Biraz burnu büyücek. Fakat o da ona başka bir eda veriyor, Bizim koca Karıya veda zamanı yaklaş- *» gir tanıdığını idâla ettiği adamlardan hiç birisiyle yüzy gelmemişti. Saatlerce bahsettiği muharrirlerin doğru dürüst eserlerini bile okumamış- tı, Kendisinde esaslı ilim olarak hiç bir sey yoktu. Yalnız her tel- den çalabilmek için meşhur mü- ellifler hakkında yazılan tenkit- leri okur ve bu suretle müellifin hüviyı biraz kavrar, ondan sonra onu kepdi zekâsınm kanta- rına vurarak muhakeme ederdi Ve bu kadar az bir sermaye ile bu kadar büyük kâr temin et- mek her yiğitin kârı değildi. O- nu dinliyenler kelimelere boğu- lan fikirleri lâkırdı sağnağından kolay kolay kurtaramadıkları icin fikirlerini tasvip eder gibi görünüyorlardı. Sadık'ın, hakika- ten bir fransızca gazetede ma- kale yazacak kadar kalemi kuv- yetli idi. Fakat Pariste gazete- eilik bin türlü kyıtlarla bağlan- mış bir meslek haline gelmişti. Bir ecnebinin bu kayıtların ara- sından süzülerek matbuata inti- #ap edebilmesi için evvelâ kuv- vetli bankalara çatabilmesi ya- hut memleketin mukadderatını| iflare edenler tarafından himsye edilmesi lâzımdı. Bu ise simdi. İik onun için mümkün değildi. Sadık, bulvarlara doğru iler - lerken düşünüyordu: Acaba karının âşıkı, dostu var mı? Böyle uyanık bir kadın elbette bu aptal herifle yaşamaz. Eğer bir âsıkı varsa mâni iki olu-| yor. Evvelâ kocasını sıfıra indir. mek, sonrada aşıkı ürkütmek İâzum. Dur bakalım, yarın öğle Yemeğinde biraz daha iskandil e- delim... Önüne cıkan yeraltı şimendü- fer İstasvonunun merdivenlerini | indi; Rama sokağına kader. yol) ona o kadar uzun görünüyardu ki kendi kendine: — Selefim apartıman tul ver bulamamış. Cehennşmin bu- cağma gitmiş, Bari Batinyol'da 0- tursa yüreğim yanmaz. Metro- dan çıkmalı. Bir o kadar daha yol yürümeli. Ağır ağır merdivenleri çıkar. ken binanın duvarlarını bir ha- pishane duvarına benzetiyordu. “Anahtarı kapıva soktu, açtı. Ma- > İvel'in mutbaktan sesi gel — Sen misin ruhum? — Benim. Daha yemek hazır değ mi? — Şimdi patatesleri kızartıyo. Tüm. Masanın başma geçti. Tekrar düşünüyordu: — Şu zavallıyada acımıyor değilim. Fakat ne zepatym? Om- rümü anam yerinde bir karı ile geçirecek değilim ya. Ben evi- me girdiğim zaman uşak palto- mu almalı, Sofracı yemek hazır demeli, Böyle mutfaktan çıkıp Yatağa giren soğan kokulu koca Tefrika No. 44 Müstakbel bir miras, kazamılma- si muhtemel bir dava üzerine pa ra ikraz eden bu tefeci dük kârları bin franga mukabili be; bin franklık senet imzalatırlar, onu da bir dalda iki değil ile kuş görmeyince yapmazlardı. Hele davalarda bütün vesikaları tetkik ederler, ve İşi sağlam ka- zığa bağlarlardı Pariste istenilen memleketten mektup getirtmek için teessüs et miş hüsüsi posta idareleri vardı. Kocalarına filin memlekette bu- İunan ailesinin yanma gittiğini söyliyerek âşıkı ile Pariste kapa- nan bir çok kadınlar bu müesse- e vasıtasiyle istedikleri şehirden kocalarına mektup gönderebilir. lerdi. Sadıkın bütün dava evrakı kendisi tarafından hazırlanıyor ve bu müessesenin teşkilâtile iste nilen yerden postaya veriliyordu, bu dolandırıcı kumpanyaları Sa- dikın uydurduğu evrakı ellerine alınca işin çürüklüğünü anlıya- cCaklardı. Büsbütün başka mâniler saya- rek bu teşebbüsün önüne geçti. Yemekten sonra divana uzan- dı, gözlerini tavana dikerek sa- atlerçe düşündü. rtesi gün sasi on birde dö Farizi'lerin Viktor Hü- go caddesindeki apartımanlarına gitti, Binanın eski konakları ha- rlatan büyük kapısından girdi. Kont ikinci katta oturuyordu. Yol halıları döşenmiş geniş mer mer merdiveni çıktı. Zile dokun- du, beyaz ceketli bir uşuk kapıyı Madam dö Farizi? — Burasıdır efendi, Uşak paltosunu, şapkasını al- dı; önüne düşerek salona götür- dü. Loş koridorun . duvarlarına çerçeveleri bile o asra sit epogue) gravürler asılmıştı. Sa- Jonda geniş arkalıklı obüson kol- tuklar, margeteri masalar vardı. Tavandan kalın zincirle bir avize iniyordu. Karşılıklı konmuş iki büyük vitrinde kiymetli bir mi- neli saat koleksiyonu vardı. Du- varlarda “Gröz” ün, “Fragonar” ın tabloları asılı di, Bir köşede geniş kuyruklu piyanonun üze- rinden lâhurbir şaf sarkıyor du. Koltukların, kanapelerin mat boyalarına zaman esmer bir cilâ vermişti, Bütün eşya, muhteşem bir mazi yaşamış vakur, tecrübeli adamlara benziyorlardı. Her (- rafta ağır bir süküt vardı. ( Arkası var ) Fransadeki Son Talebe Kafilemiz Vichy 16 (A.A) — “Ofi,, Ek- serisi Grenoble ve Toulouse U- niversitelerine ait olmak Üzere 20 kadar Türk telebe bügünler- de Paris « Berlin yolu ile Istan- bula gideceklerdir. Bundan ev- vel bir kaç kafile daha hareket etmişti, Bu talebeler sön kafile- yi teşkil etmektedir. Ergani Tahvilleri İkramiyeleri Ankara, 16 (A.A.) — Ikrami - yeli yüzde 5 faizli 1933 Ergani istikrazı tahvillerinin bugün ya- pılan 16 ncı ikramiye ve 8 inci a - morti keşidesinde: 97412 numaraya 30,000, 37282 numaraya 15,000, 49914 numara- ya 3,000, 112549 numaraya 3,000, 197417 numaraya 3000, 21402 nu maraya 909, 53704 numaraya 909 138923 numaraya 909, 148226 nu kerr ile hayatımı çürütemem! Madam Ivel, kızarmış papates- le biftekleri getirdi. Karşılıklı o- turdular, Kadın anlatıyordu: Zerzevat yanına yaklaşılır gibi değil Bütün satıcıları dolaş- tm, Et fiyatı da artmış. Bugün bir potofö yapacaktım. Fakat prasanın demetine on frank iste- diler... Sadık elinden çatalını biraka- rak büyük bir cenderede imiş gi- bi derin derin göğüs geçirdi. — Ne var Bir şeye mi sikü- din? . — Hayır, #skat bu potofö ba- hisleri beni sıkıyor. Bunlar İs teferrüat ki zihnimi yormağa Ben öyle düşünmemiştim. Çünkü şimdi idareli davranmak İzm... Dava bitinciye kadar bi- Taz sıkılacağız. Fakat ehemmiye- ti yok, bir kaç ay daha dişimizi gikarız. — Bir kaç ay sonra ne yapar? — istikraz ederiz. Dava üze rine para veren müesseseler var. Elimizdeki vesaiki gösterince bi. İse elbette avans verirler. Sadık bu gibi mi sseselerin .. aldıklarını pek iyi biliyordu. maraya 909, 183869 numaraya 909, 195906 numaraya 909, ve ây Tea 289 numaraya 40 ar lira ik- ramiye, 7,200 numaraya da &- morti isabet etmiştir. Kartalın Cevabı... ay Naci Sadullah, — Ben, Bursa semalarında Jeyleklerle döğüşen kartalların başku - mandanıyım. Dünkü “TAN, da çıkan yazınızı okumaktan duyduğum çok de - rin tahassüstür ki, bana size bu saür ları yazmak ihtiyacını duyuruyor. hakika leylekler, bize harikülüde hak - Belediyenin Dört Aylık Yol Faaliyeti Yol İnşaatı İçin Yeni i Bütçeye Yarım Milyon Lira Kondu lacaktır. Bunun için son günler- de' çalışmalara hız verilmiştir, varları, kanalizasyonu, döşenecek, Kadıköyünde, kip ederek Kısıklıya gelecektir, dilecektir. İgresindeki halk dileklerinin tas- İnif şekline göre kısımlara ayrı- sına çalışılacaktır. MÜTEFERRİK: Hususi Otomobiller İçin Yeni Bir Karar Koordinasyon heyeti, husust s- rabaların kamyonete çevrilmesi suretiyle çalışmalarına müsaade ekmiş ve kararı belediyeye bildir- miştir. Bu karar üzerine ilk ola- plâkalarını değiştirmişler ve ara- bularını kamyonet şekline ifrağ etmişlerdir. Hususi arabaların şeklini değiştirmesi şöyle olacak» tr: Otomobilin arka ve yan pen- cereleri kapatılacak, şoförün oto- mobilin arka kısmı ile olan kası kesilecek ve ön kisim ile ar- ka kısım arası tahta veya saç ile ayrılacaktır. Kamyonette ham- maldan başka kimse bulunmıya- cak ve bulunduğu takdirde araba sahibinden 25 lira para cezası a- Unacaktır. Yeni Pürolar İnhisar- lar idaresinin hazırladığı tama- men yerli tütünlerden yapılmış “Toros, adh pürolar yakında piyasaya çıkarılacak ve tanesi 10 kuruşa satılacaktır. Bundan başka idare “Esmer. adiyle ve eski sigarillez tipin- de bir nevi pürodaha imalet- mektedir. Bunun da beheri 4 ku- ruşa satılacaktır, ; Amerika, Kızıldenizi harp sa- hası saymadığı için, Amerikan İ vapurları yakında bu mmtaka- ya mal götirmeğe başlıyacaklar- dır.fik kalkacak vapurla, Türki- ye için de 1000 tonluk mal sev- kedilebileceği bildiriliyor. Bu emtea İsmailiyeden Türk İlman- larına Türk vapurları ile getir cektir. Belediye fen işleri müdürlüğü nün dört ayhk faaliyet prozra - mı mayıs ayı sonunda bitmiş o- Mayıs ayı sonuna kadar bite - cek işler arasında Sıraservilerde asfalt yolu, İnönü gezgisinin du- toprak tesviyesi ve İstanbul fethedildi- ği gündenberi yapılmamış olan Eyüp kazasını Ramiye birleştiren! İ yol da bulunmaktadır. Bu yol şo| sa olacaktır, Sonra mayıs sonuna kadar Istanbulu Byübe bağlıyan Otakçılar enddesi parke olarak Fener bahçede ve Suadiyede yeni şose- ler yapılacaktır. Kadıköy ile Kı- sıkhıyı birleştiren yol da Çamlıca lisesi önünden ve Acıbademi ta- Belediye hudutları dahilinde - ki bütün asfalt yollar ay başın - dan itibaren tamir ve bu yollar- daki çukurlar için yeni doldur - ma ve silindiraj usulleri tatbik e- Bu sene belediye bütçesine beş yüz bin iralık yol tahsisatı kon- muştur. Bu meblâğ kazaların ih- tiyaçlarına ve vilâyet parti kon- arak alâkadarlara verilecektir. | Halk dilekleri arasındaki zaruri yol ve kaldırım inşaatı bu sene yaz mevsiminde bitmiş olacak - tir. Bu meyanda adalar için on bin Jiralık yol inşaat masrafı ka İbul edilmiştir. Beş bin lirada mütemaddi tamirat ameliyesine haresnacaktır. Bu para ile bü - yük ve küçük tur yolları tamir! geniş bir surette mücadele edil - edilecek, dereler açılacak ve ki-| mesi hususunda fiyatları müra - şın yolların sualtında kalmama-| kabe komisyonlarına yeni bir ta-| cektir. Bu memurlardan bir kıs - rak dört hususi otomobil sahibi Amerikadan Gelecek Mallar Biz, maalesef, şahinler TAN Türk Hava Kurumunun tertip ettiği den Meliha Önder birinci, Merduha lu da üçüncü gelmişlerdir, Bunlara pılan ve Ticaret Vekâleti ihtikârla daha İmim göndermiştir. Bu tamimde ihtikâr hâdiselerini tetkik etmek İiçin yeniden tedbirler ittihaz edi İleceği, ihtikârla mücadele teşki - İlâtının daha ziyade genişletilece- &i de bildirilmektedir. Şehrimizin muhtelif yerlerinde ki ihtikâr vakalarını tali edebi. mek için, fiyatları mürakabe bü Tosunun emrine yeniden kontrol memurları verilecektir. Ekseri - yetle ticaret mektebi mezunların- dan intihap edilecek olan bu kon- #rol memurları için Ankarada bir kurs açılacaktır. Kurslarda bugü- nün icaplarına göre piyasa hare » ketlerini takip etmek usulleri, şimdiye kadar muhtelif şekiller. de tecelli eden ihtikârla ne su - retle mücadele edileceği öğretile- cektir, Kurslar yakında, Arikarada Ti- caret Vekfletinde açılacaktır. PİYASADA: Yün Çileleri 100 Gram Olacak Dün ticaret odası meclisinin toplantısında, mubtelif mevzular görüşülmüş, bu arada yün çile - lerinin sikleti hakkında evvelce verilen karar tâdil edilmiştir. Ye ni karara göre, yün çilelerinin yüz veyahut elli gram olarak sar tışa çıkarılması icap etmektedir. Piyasadaki çileler 80 gram © larak satılmaktadır. Dünkü ihracat — Dün muhte lif memleketlere 250 bin liralık ihracat yapılmıştır. İtalyaya, Bul garistan yoluyla 113 sandık yu - ln yaya » N walar, Ysomrilaya av derileri gön derilmiştir. kadar kalaha- | Model Uçak Müsabakası Yapıldı gün ve dün devem edilmiş, müraboks neticeleri Türk Hava Kurumu tarafından verilen ve muallim tarafından yapılan model uçaklar müsabakam talebe arasıda fazla alâka toplamış ve dün Balmumcu çifliğinde yapılan müssbakada yözlerce ta- lede hazır bulunmuş ve mürabakz heyecanla takip edilmiştir. Evvelki gün yapan “Leylek Modeli, müsabakasında Kiz Munülim Mektebi talebesin- ihtikârla Daha Geniş $urette Mücadele Mücadele İçin İstanbul Kadrosuna Yeniden 80 Memur Veriliyor; Bir de Mücadele Kursu Açılıyor model uçak müsabakalarına evvelki Alınmıştır, o Malzemesi mektepleri talebesi Yatagannta ikinci, Halime Haliloğ- bediye olarak Lonjin kol santi, per- gel takımı ve dolma kalem verilmiştir. Dün Balmumcu çiftliğinde ya- kek Muallim Mektehi talebesinin ise, birinciliği Kemal Emin, ücinciliği Mehmet Pete kazanmıştır, Bunlara da derecelerine göre | hediyeler Resim müsabakalardan bir sahayı görlermekledir. iştir etiği müsabakada Soyulu, üçüncülüğü de verilmiştir, Ticaret Vekâleti şehrimizdeki fiyatları mürakabe bürosu emri- ne seksen kontrol memuru vere- mı, münavebeyle Ankarada açı- lacak olan ihtikârla mücadele u-) sulleri kurslarında bulunacaklar dır. Bu kurslarda imtihan netice- sinde muvaffak olamıyan memur ların vazifesine nihayet verile - cektir, Yol eşyası Fiyatlar murakabe bürosunun memurları, dün de sandık, bavul satışları hakkında tetkikler yap - mışlardır. Bir hafta evvel 8 bu. çu kliraya salan bir sandı), İl liraya satan bir mağaza sahi- bi hakkında tahkikat yapılmak - tadır. Bugün toplanacak olan fiystla rn mürakabe komisyonu yol eşya #ı fiyatları hakkında tetkikler ya pücaktır. Bu hususta yerli maf- lar pazarları müdürlüğü fiyat hakkında malimat İsten - miştir. ADLİYEDE: Bir Cinayet Davası Dün Neticelendi Bir müddet evvel Ramide San tuhi adındaki sevgilisinin başını bir at nah ile ezsrek ölümüne se- bep olan ve cesedi boş bir aran deği çukura stan Danyelin idam talebiyle yapılan muhakemesi dün birinci ağır ceza mahkeme - sinde suna ermiştir. Mahkeme katilin 12 sene hap- sine ve 60 lira da mahkeme har- <4 ödemesine karar vermiştir. Mahküm Oldular — Icra daire sinde sahte tasfiye vesikası ter- tip eden öç memur hakkındaki tahkikat mahkemöye intikal et - miş ve suçlulardan Fevzi ile Zi- ya gayri kabili tecil olmak kay - Bilmem fıkrayı bilir misiniz? diyle üçer ay hapse mahküm ol- muşlardır. ten kı miyo i Anadoluya de |neleri verilecek, ilk okul son s- Muf talebesinin imtikanlarına da| Fil, “ — Canım, sen beni o musibet sinek-|melerin yerleri tesbit edimiştir. Serçe, bu gövdesinden koymuş, ve file... Taarruz. da bulunmuş. Tam o sırada, zavallı filin başma kos kocaman bir Hindistan cevizi düşmüş. Ve fil, can acısiyle homurdanmış, sız, ve harikulâde nameriçe bir taarruz- da bulundular, Yuvalarımıza, kadınlarımıza, yavrula- rımıza alçakça saldırdılar, Eğer şahin- lerin muavenetleri olmasaydı, biz, o ür- kek, o kalleş leylekleri, “leyleğin attığı yayru,, dan beter bir hale sokacaktık. Fakat, maalesef, bugün bu intikamı almak imkânından mahrumuz, Çünkü, uzun bacaklariyle kaçmaktan başka hiç bir marifeti olmıyan leylekleri yakala- mak, serçe kadar çevik bir hayvanın bile elinde değildir, Kaldı ki, leylekler tarafından başımıza musallat edilen sa- ler, bu kovalama imkânını büsbütün ortadan kaldırıyorlar, lık değiliz. Bu itibarla, onlan haklayıp, asıl düşmanlarımızla çarpışmak fırsatını bir türlü bulamıyoruz. Fakat bu müş - külât bizim hakiki düşmanımıza karşı duyduğumuz kini eksilteceğine, büsbü- tün arttırıyor. Maazallah bir gün şu sa- hinlerle hesabımızı muvaffakıyetle gö - te leyleklerle başbaşa kalırsak, on- a haline baykuşlar bile gülecektir. Şimdi, hu patırtı içinde, bize en farla hiddet veren vâkın, şahinlere güvenen leyleklerin ara sıra ötemizi, berimizi gagalamalarıdır, Bir gün, bir ormanda, bir filin müna- sebetsiz bir yerine bir sinek konmuş. Zavallı fil, o küçücük mahlükun kendi- .Gitmek İstiyenler —— Beyanname - Tasnifi İşine Bugün de Devam Edilecek Bütün kaymakamlıklar ve vi» lâyet seferberlik müdürü dün vi- lâyette toplanmışlar ve Anado - lüya gitmek istiyenlerin fişi ni tasnife başlamışlardır. Fişle - rin tasnifi ikmal edilemediği için bugün de çalışmalara devam edile cektir. Tasnif sona erdikten son- İra, hangi istasyon Ve İskelelere İ kaç kişinin, ne miktarda eşya ile gitmek istediği anlaşılacak ve! devlet demiryolları ile devlet de| nizyollarının bütün vasıtaları için bir seyrüsefer tarifesi hazırlana -| caktır. Müracatlar sıraya konu - lacak ve her sefere isebet ede - cek yolcu listesi neşredilerek, bunların muayyen saatte muay - yen yerlerde bulunmaları bildi - rilecektir. Vapur ve trenlerde mevki farkının gözetilmemesine çalışılacaktır. Yetim, dul ve mütekait maaşı alanların evrakı gidecekleri vilâ yet ve kazaya gönderilecek, bu vatandaşlar ekleri yerler - deki malmüdürlüklerinden veya Ziraat bankası şubelerinden ma- aşlarını almıya devam edecek » lerdir. Zaten bu gibi kimseler haziran ayına kadar olan maaş -| larını almış bulunmaktadırlar. Istanbul belediyesi ve Istanbul muhasebe hususiyesi hesabın - dan tekaüt, yetim ve dul maaşı alanlar da maaşlarını gittikleri yerdeki Ziraat bankası şubesi ve ya sandığından alacaklardır. Is- tanbul belediye ve muhasebei hu- susiyesi bunların maaşları tuta- rını şimdi olduğu gibi muntaza - man Ziraat bankasına tediye e - decektir . Pasif korunma denemeleri Pazar günü sabahleyin Bakır - köyde pasif korunma tecrübesi yapılacaktır. Bugüne kadar ya - Pılmış olan son denemelerin ten- kit raporları hazırlanmış ve alâ- kadarlara lâzımgelen direktif ve- rilmiştir. Denemelerin mernuni- yet verici bir şekilde yanıldığı görülmüştür. yila MAARİFTE: İmtihan Karneleri Dünden itibaren bütün ilk o « kullarda dersler kesilmiş ve ilk okulların kanaat notuna tabi ilk dört sınıfın karneleri hazırlanmış tır. Bugün talebeye imtihan kar. pazartesi günü başlanacaktır. Oğ Tendiğimize göre bu sene ilk o- kullarda imtihan randımanı yüz- | de sekseni bulmaktadır. sene Gülhane, Haydarpaşa ve Gümüşsuyu askeri hastanelerin de gönüllü hastabakıcı kurslarını muvaffakıyetle bitiren hemşi lere pazar günü saat 15 te Beyoğ Tu Halkevi salonlarında diploma verme merasimi yapılacaktır. Me rasimde Gülhane tatbikat mekte bi ve kliniği baştabibi Tuğgene - Tal Cemal Berkan da bulunacak ve hastabakıcılara diplomalarını bizzat verecektir. Çocuk Bahçeleri — 23 isen çocuk bayramında açılma tören- İri yapılacak olan çocuk bahçe- leri için yeniden 45 tahta sıra e- anacak ve bahçelere içme suyu çeşmeleri yaptırılacaktır. Çocuk bahçelerinde kum M için kısımlar ayrılacaktır. 23 nisanda İ Nişantaş, İlarbiye ve Çifte mek. tepler çocuk bahçeleri ile Aksa- ray eski Sütçü bostanı bahçesi - nin açılma töreni yapılacaktır, Hastabakıcılara diploma — Bu | 7 Taarruz Var! Yazan: Naci Sadullafi vet, taarruz var. Yalanla, rivayetle, palav- rayla, ve bunlara benzer çakar almaz silâhlarin yıkmak İstedik- leri şer, milli öfkemiz, milli te- yakkuzunuz ve alabild nik bulunan dikkatimizdir. Biz, sulhün ne zamana kadar pacağını çok iyi bilen bir milletiz. Fakat mütcarrızlarm istedikleri sey, bize bu tarifeyi şaşırtmaktır. Bizi, sulhün hiç bozulmayaca- Hına, harbin hiç kopmayacağına inandırmaya çabalayanların ga- yeleri, yarm namusuna taarruz etmek istedikleri bir milleti, sul- bun ebediliğine, ve harbin im- künsızlığma inanmış bir kalaba- bığın meskeneti içinde avlamak- tır. Evet... Taarruz var... Yıkmak istedikleri şey, isti refimizin, haysiyetimizin, guru- rumuzu», sükünumuzun ve ha- zurumuzun İlk kalesi olan ener jimiz, irademiz, mantığımız, ve suurumuzdur. Afyona benziyen rivayetlerin, bromüre benziyen şayiaların çi karılması bundandır. Ve bunu yapanların maksadı, yıkılan istiklâller, devrilen mik etler, istilâiya uğrayan namus kâr vatanlar, yırtılan bayraklar, ve bombardıman edilen kundak» | larla beşikler karşısmda duyduğu muz tabii, beşeri, milli ve vatani isyanı, nefreti, gazabı uyuştur- maktan ibarettir, Onlar, üzerine cullanmak istedikleri milletleri, ölümden evvel, onun ktçüğü olan uykuya gömmek istiyorlar, Fa- kat bu gayreti gösteren açık göz milletlerin bilmeleri lâzımdır ki, biz, gözü açık bir milletiz. Ve zim için; bugünün 'dünyasında, ölümden başka bir uyku yoktur, Biz, Osmanlı imparatorluğu devrinde kâfi derecede uyumuş bir milletiz, Ve uykusunu çoktan almiş bulunan bu milletin, dik- kat kesilmiş gözlerini köreltecek bir propaganda mili yoktur. Evet taarruz var... Fakat ruh- larımızı uyuşturmak, istiklâl sev- dasiyle şahlanmış duygularımızı yatıştırmak, ve haksız taarruzları nefretle püskürtmek £iştiyakiyle ayaklanmış isyanlarımızı söndi mek gayretini güden bu sinsi arruz, ulasmak istediği gayeden alabildiğine uzak kalmaya mah- kümdur: Çünkü biz, bu sinsi ta. arruzun karşısında, gafil Maginot müdafileri gibi şampanya değil, kafa patlatıyoruz, Şuuru bu derece wyanık bir milleti arkadan vurmaya imkân yoktur: Zira biz, muhtemel teh- İlikelerin en uzaj dahi sırtı” miz dönmüs değiliz. Yarın, bu milletin hürriyetine ve istiklâline yan bakmak gafletini gösterecek olanlar acı bir nedamet duymak istemiyorlarsa, o kendilerine lüt- fen bildirdiğimiz bu ikati, pes sin verilmiş bir sadaka saysın- lar! Başvekil, Ticaret Vekiliyle Görüştü Ankara, 16 (TAN) — Başvekil Dr. Refik Saydam, bugün öğle den evvel "Ficaret Vekâletine gi- derek vekil Mümtaz Okmen ile Vekülele ait işler üzerinde bir müddet görüşmüştür. Mısırgarşısında Son İstimlâkler Yapılıyor Vali ve belediye reisi doktor Lütfi Kırdar Mısırçarşısı istim- iklerinin hazirana kadar ikmali çin alâkadarlara emir vermiştir. Çarşıda mevcut 226 dükkânın muhtelif esnaf teşekküllerine ve bunların ihtiyaçlarına göre tasni- fine başlatmıştır. Yeni açılacak boynunu büküp şu cevabı vermiş: urtar da, ben arzunu yerine getir- razıyım!,, vaadi alınca, sineği filin O zaman, serçe yerinden kalkıp yeni-| atıçları di den filin kulağına konmuş, ve: «— Cicim, demiş, yoksa seni rahatsız timm?, sini tâciz etmesine bir türlü mâni ola, 4 etmi. Eğer bana sorarsanız, bizi vurmıya mmiyor, ve asabi asabi kıvramıyormuş. pg alıçan leyleklerin sırtımıza vurdukla O sırnda, vaziyeti güren hir serçe, fi- lin kulağına konup: «.- Bay baba, demiş, görüyorum ki, çok müşkül bir durumdasın: Ben seni, o sineğin şerrinden kurtarır, ve onu 9r- dından kovarım amma, mühim bir şar. tum var Bu hizmetim mukabilinde, senden bir erkek gibi müstefit olmama müsaa de etmeni isterim!,, halimi dinlerseniz, dünkü izle eğlenmiye kalkışmayın. Naci Sadullah bni pencerelerin ve kaldırılacak böle Hazırlanan Mısırçarşısi hal pro" Jesine göre, bir kimse çarşının bir kapısmoan girip, diğer kapı” sından çıkaesk olürse kendisine lâzım olan bütün yiyecek madde- lerini stra ie tedarik edebilecek ve hiç pazarlık yapmasa bile ale danmıyâcaktır, Çünkü bu halin » dükkünlardak! şa» tışlardan kat'i gürette “cuz ola” caktır. Bilhassa yumurta, pey- nir, yoğurt, ve sütün her gün sıhhi muayeneleri yapılacak, ba- yat ma) satılmamasma Çalışılar rı gaçaler, serçenin file verdiği Tabat - | caktır, Malların üzerine her gün sızlıktan farklı değildir. Fakat gelin görün ki, o kuş beyinli| iecek olan fiyat etiketleri konus hayvan, kerameti kendisinden biliyor, |Jacaktır. ve bizim canımızı yakabildiğini sanıyor. Fakat siz, beni yazınızla yaptığınız gibi bizim bu acıklı | malzeme mevcut olduğundan, belediye tarafından kontrol edi- Mısırçarşısında yapılacak 80- ğuk hava tertibatı için lüzumlu timlâk muameleleri sona erdil ten sonra çarşının hsl haline if- rağına baslanacaktır