14 Mayıs 1941 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 6

14 Mayıs 1941 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 6

İYABAMABIKA KOMPRİMELERİ Tercih : Sizi aldatmıyacak en doğru hakikat işaretidir. Külfet ve emek istemeden tavuk suyü ile mamül bir komprime, muhtaç olduğunuz kaloriyi ve huzuru temin eder, Büyük Bakkaliye Mağazalarında Vardır. R TÜRK /NONİM, SİRKETİ TESİS TARİHİ 1863 Statileri ve Türkiye Cümhuriyeti İle münakit 3203 Numarah 10/8/1933 tarihli kanumla tasdik edilmiştir, (24/8/1833 tarihli 2425 Numareı Resmi Gazete) ama 10.000.000 İngiliz Lirası 1.250.000 İngiliz Lirası Türkiyenin Başlıca Şehirlerinde PARİS, MARSILYA ve NİS'de LONDRA ve MANCESTER'de MISIR, KIBRİS, YUNANİSTAN. İRAN. TİN ve MAVERAYİ ERDÜN'de Merkez ve Şubeleri YUGOSLAVYA, ROMANYA, YUNANİSTAN, SURİYE, LÜBNAN Filyalleri ve bütün Dünvade Arerta ve Muhabirleri vardır, mukavelenamesi İhtiyat Akçesi: IRAK, FİLİS. Her nevi Banka Muameleleri yapar Hesabı cari ve mevduat hesapları küşadı Ticari krediler ve vesnikli krediler küsadı. Türkiye ve Ecnebi memleketler üzerine keşide senedat iskontosu. eN Esham ve tahvilât, altı Senedat tahsilât ve emlan Üzerine avans, rüksek emniyet sartlarını haiz kiralık Kasalar Servisi vardır. Piyasanın en müsait şartlarile (kumbaralı veya kumbarasız) tasarruf hesapları açılır Maarif Vekilliğinden: 1 — 2959 sayılı kanumun tafbikine dair olan tallmatnameye göre bir alfa kilabı ile ilk okulların 4 ve 3 imei sınıfları ü zilması ayrı ayrı müsabakaya konul! — Yurt bilgisi kitapları müsabakası , Haziran, MI ta- başlamak ve 31, İkinci kânun, 942 Cumartesi günü saat 13 te sydir. ilabi müsabakası müddeti 1. Hariran, 1041 tarihinden inci taşrin 1941 Cumartesi sast 13 de bitmek Üzere A bir yurt bilgisi kiz başlamak ve 29 all sydir. 4 — Yurt bilgisi kitapları müsabukasma İştirake karar verenlerin 31 Birineiteşrin 1941 Cuma günü akşımma ve alfabe kitabı müsabakasma iştirake karar verenler de 30 Ağustes 1941 Cumartesi günü sast 13 € Kadar bir dilekçe İle Maarif Vekilliğine müracaat ederek bu müsabakala- ra girecekler detlezine isimlerini yazdırarak bir numara ala dır, 5 — Müsabakada birinciliği kazanacak kitaplar üç yl müddetle okul- larda okututucak “ve ber ders yık için yurt bilgesi kitaplarına biner ve si- fâbe için de beş yüzer İiru telif hakkr verilecek İkinci çıkacak kitapları yazanlara bir defaya mahsus olmak Üzere bi- rineinin meüellifine verilenin bir yıllığı, üçüncü, dördüncü ve beşinci çi- kataklara da birer defaya mahsus ulmak üzere kitap buşma ikişer yüz li- Ta mükâfat verilecektir. $ — Müsabakaya gireceklerin. eserlerini fç nüsha olmak üzere maki pe ile ve kâğıtların yalnız Birer tarafma yazılmış olarak Maarif Vekili. ğine makbuz mukabilinde vermeleri veya göndermeleri lâzandır, Kitaba konulacak resi grafik vesairenin asıllarının yalnız bu nüsbalardan kâfidir. Müsabukaya 7 — Müsubakâya girenlerin eser müsveddeleriyle birlikte, eserleri ka- bul edildiği takdirde eserlerini ilân edilen telif hakkı mukabilinde ve her ürlü tasarruf hakitından vaz geçerek Maarif Vekilliğine üç yıllık bir dev- terkettiklerini ve kitabin o devre içindeki her basılışmın son tas. nin Kendileri veya kendi mesulyetleri altında tayin edecekleri di- wmgelen pedazajik ve teknik vasıfları sdik ettirilecek tashhüt senedinin for- rlüğünden alinabilir. Mektupla is- ru da birlikte göndermeleri lâzim- habip ve Neşriyat müdürü; Emin Uzman. Gazetecilik ve Neşriyat T.LŞ. FAN Matbaası ÇOCUĞUNUZA VERECEĞİNİZ GÜZEL HEDİYE Çocuk Ansiklopedisi Her Çocuk babası, çocuğuna kıymetli bir hediye vermek ister, Fakat bu hediye; seçmekte güçlük çeker. Biz, sizi bu müşkülden kurtarıyoruz ve çocuğunuza bir Çocuk Ansiklopedisi hediye etmenizi tavsiye ediyoruz: Çünkü: Çocuk TAN Neşriyat Evi Istanbul Adres: İstanbulda TAN Matbaası Niçi ' yeni Timi Pudrasını kullanıyorum Po | PRENSES ALLA İ TAOUBETSKOY diyar: i renkleri vardır Tanıdığım bü daha hall ve deb Hakiki çiçeklerin mehi koku” perestiş ediyorum dead yoktur, bıle teri ayet ve yu pudra elman * dağıse kat iyen eminim. Son Moda ve catip bir cok .E Dr. İHSAN SAMİ GONOKOK AŞISI Belsoğukluğu ve — #htilâtların karsı pek esirli ve nee aşıdır. Divanyolu Sultanmahmut tür. Basi No, 118 Bakırköy Sulh Hukuk Hükim- liğinden: 941/217 — Yeşilköyde Seyitali sokok 21 numarada mu- kim 1340 doğumlu İzzet kızı Pey- mana ayni hanede mukim 55 ya- şinda Emine Dizdar kanunu me- des 361. 363. 405 inci mad delerine tevfikan 10.5.941 tarihin de vas! tayin edilmiştir. Keyfiyet ilân olunur. Ansiklopedisi A Çünkü: Çocuk Ansiklopedisi bütün dünya çocukla- rina yılbaşı ve bay- ram hediyesi olarak en çok verilen eserdir. çocuğun mektep dışında, hi mektepte sonra muh» | taç olduğu en kıy- metli eserdir. : Her hediye kırılıp kay- bolabilir. veyshut u. | putulabilir. Fakat Ço- (| “ cuk Ansiklopedisi, ço- cuğun hayatı üzerinde | tesir yapacak ve bü. tün hayatınca iz bira. | kacak bir eserdir. o V Çünkü: Çocuk o Aas'klopedisi çocuğunuza faydalı ve bilgili bir arkadaş va- zifesini görür. Ona hoş saatlerinde hocalık ve kadaşlık eder, Çocuk Ansiklopedisi iki cilitir. Mükemmel şekilde teclit edilmiş olarak iki cil di birden (7) liradır. Talebe ve muallimlere tenzilâtlı (6) Uraya verilir. Sümer Bank Sellüloz Sanayii Müessesesi Müdürlüğünden : Müessesemizin Mühsberat servisinde istihdam edilmek üzere Türkçe | çok seri yazan bir daktilo ila Almanca bilen bir daktila almâcaktır. Mü- | #ihanı 20 Mayıs 1941 Salı günü saat 1d te Sümer Bank İstan- | venikalarınm asıl veya musadduk süretleriyle Sümer Bank İstanbul şubesine müracaatları fin olunur. (3734) 1 — Tahsil vesikaları 3 — Hüviyet cüzdan; 3 — Hüsnünel vesiksmr; 4 — Hüsnü hizmet vesikası, Sıhhat muayeneleri banka doktoru tarafımdan yapılacaktır, İstanbul Belediyesi Elektrik, Tramvay ve Tünel İşletmeleri Umum Müdürlüğünden : 1 — Muhammen bedeli 75.000 ira olan 1.090.000 adet mozaik parke taşı mektupla teklif İstemek süretiyle satın 3 — Asmart 200,000 ne kadar olan kemı teslim tekliflerinde nazarı Hibara alınacaktır, 3 — Muvakkat teminat çi 4 — Tekliflerin levanmdan parssiz tedarik edilecek şürtnamesindeki olarak 27-3-041 çalı günü saat İT ye kadar Metro hanı- ü kalmdaki levsrum müdürlüğüne Im14 mukabilinde verilmiş ol» zrmdır, (3661) Türkiye Cümhuriyeti ZİRAAT BANKASI Kuruluş Tarihi; 1888, — Sermayesi: 100.000.000 Türk Lirası, Şube ve Ajans adedi; 265 Zirai ve Ticari her nevi banka muameleleri, irenlere 28.800 lira ikramiye veriyor 5625 lirad Zirast Bankasında kumbaralı ve ihbarsız tasarruf hesaplarmda e» az 50 lirası bulunanlara senede 4 defa çekilecek kur'a İle aşağıdaki plâ- ma göre ikramiye dağrlacıktırı 4 adet 1.000 Liraisk 4.060 Lira İl s0 . 2009 20 . 1000 :İ 100 , 400 * Hesaplarda! sir bir sene icinde 50 liradan aşağı Gzgmiyzalere ikramiye çıktığı takdirde 2 70 fazlâsiyle verilecektir. uralar senede 4 defa ir 5 lâl, 11 Bi ikânun, 11 Mart ve *srind» çekilecektir, 100 adet o 50 Liralık 5,000 Lira 1 .,99 . 480 .'. 8. 11 Teriran tar İstanbul Defterdarlığından : 2 inei Ortaokul binasının Tramvay eaddesine nazır Mata du- müştemilâtındın ve sair harap binalı cak demir parmaklık, potrel, bus eeaie erikaz; 18-5-041 Pe da çinko, kurşun ievhs, “be günü sant 15 te Mill En ie loplanacak clan kimisyonda açık arltırma ile salla caktır, Muhammen bedel 1000 teminat 75 liradır. Fazla izahat için MIUE Emlâk 4 ühcü kalemine müracant (3341). Köyceğiz Kazası Mal Müdürlüğünden: i gölü ve tevabel Taşlıçaydaki dalyands balık evlama resminin 1 Haziran O4i tarihinden itibaren Üç seneliği # Maym 961 der 30 Mayıs $i tarihine kadar 20 gün müddetle açık arttırmaya konulmuştur. Sabık ihsle bedeli seneliği 15000 lira üç seneliği 45000 liradır. Senevi bedelatı müsavi taksitte ödenecektir, Bütün masarit mülte- kıp 18 gün zarfında teminatı muvakkata “5 15 Köyceğiz maal ninata ib1AR tır. Harp, İsyan müstesna diğer akvalde müşteri hazineden bir güns hak talep edemiyecektir. Arzu edenlerin çarlaameyi görmek ve öğrenmek ve talip olanların “k 7.5 pey akçesi yatırmaları için Köyceğiz maliyesinden müteşekkil komlayona mürücastları ilân olunur, o (3309) Birçok Genç Kızlar Ve Genç Kadınlar Gençiiklerine mağrur olarak güzelliklerinin — temadisini #ümkün kılacak olan yöz tuveletine bizâne kalmışlardır, gunlukların neticesi guddeler, eidstikiyetini kaybedej ve cildde (Leke) diye tavs!f edilen avarizi (Rüzgâr ve güneşin de tesirile) husule getirirler, İşte bu gibi halâtta ve bu gibi avarize karşı Krem Pertev; terkibinin kuvvet ve kudreti söyesinde cildi terler ve harabiden kurtarır, Yüz binlerse kadının tecrübe ettiği ve sevdiklerine tavsiyeden hall kalmadığı Kesm Pertev İle günde yapılacak 3-5 dakikalık bir max sahın ne gibi harikalar yarattığını pek kısa bir zamanda siz de mu terif glacaksınız, Krem Pertev'in yarım asırlık beynelmilel şöhreti & &isiz değildir. Ondan İstifade ediniz, ÜL EZ Ankara Valiliğinden * 1 — Ankara - Kayaş - K, kale yolunun 14 $ 400 — 26 4 400 cü kilometreleri arasında yeniden inşa olunacak 12 kilometre tülündeki Yesviyel 'türabiye, sinsi imalât ve şose İnşaatı 228,051 tarihine | rastli- yan pazartesi günü saat 18,80 da Vilâyet Daimi Encümeninde ihalesi ya- pılmak özere kapak zarf usüliyle eksiltmeye konulmuş 2 — Keşir bedeli (243010) lira (94) kuruş muvakkat (13400) lira (83) kuruştur, 3 — Tatiplerin 2 4 — Muvakkat #eminet mektup veya makbuzların » — Ticaret Odası vesikalarını, & — En az 70 bin liralık bu kabil gone işi yaptıklarını (bat cek vesikalarını, talip mühendis veya fen memuru olnfadığı takdirde, i- sin sonuna kadar bu kabil bir fen adan tegriki mesai edeceklerine dair noterlikten munaddak vexikalarını bir İstidaya raptederek ihale gü- nünden en az üç gün evvel Vilâyet makamını mürscasda bu vesalke müsteniden alacakları fenni ehliyet vesikasmı hömilen ihale günü saat 1430 za kudar 2490 sayılı kanun hükümlerine tevfikan yacakları teklif mektupların Dalmi Encümen Relaliğine tevdi etmeleri, 4 — Bu işe ait keşif ve şartnameyi her gün Ankara Vilâyei Nâfa Müdürlüğünde görebilecekleri, (2402) (3400) gp KUŞ TÜYÜNDEN —. Yastık, Yorgan, Yatak kullanmak, Bem kesenize ve hem de BİRKÜŞTÜYÜ YASTIK TLİRADEJ Yastık, yorganları da pek ucuydur, Adres: İstanbul ği Ber Balı oğlu Kuş Tüyü Fabrikanı, Telefon 3 20027. Ankara Valiliğinden : 4 — Ankara » Gölbaşı - Haymana - Polat » Sivrihisar hududu yon Tunun 48 4 800 — G4 4 800 üncü Kim, Teri arasında (16) Klm, re bü“ Hide yeniden İnşs olunacak tesviyel türabiye, şese ve sına imalât İşi 225,1641 pazartesi günü saa; 1530 da Vilâyet Dalmi Encümeninde iha» iesi yapılmak üzere kapalı zarf usuliyle eksiltmeye konulmuştur. ? — Keşif bedeli (283380) lira (90) kuruş ve muvakkat teminatı (15085) lira (24) kuruştur, 3 — Taliplerin £ A — Muvakkat teminat meletup veya makbuzların, B — Ticaret Odası venikasını, C — En ez (70000) liralık bu kabil şose işi yapmış olduklarını isbat edecek vesikalarını, talip mühendis veya fen memuru olmadığı takdirde, bu kabil bir fen adamı ile işin nihayetine kadar deşriki mesai edecekle- rine dair nolerliklen musaddak vesikalarını bir istilaya raplederek iha- le gününden en az (3) gün evvel Vilâyete müracaatla bu vessiklerine müsteniden alacakları fenni ehliyet vetikasını hâmilen ihale günü (14. 30) a kadar 2490 sayılı karun hükümlerine tevfikan o hazırlıyacaldarı tekli? mektuplarını Dalmi Encümen riyasetine tevdi etmeleri, 4 — Bu işe aft keşif ve şartnameleri her gün Nafia Atüdü görebilecekleri, 42401) (3408) SL ERK iie GE © Beher kilosuna 30 (Otuz) Kuruş irlühammen bedel takdir edilen tuk- tiben 1500 kilo parça halindeki hurda kösele 20/5/1041 Pazartesi günü szat 19 de Ankarada İdare binasmda pazarlıkla sullacaktır. Bu işe girmek istiyenlerin kanunun teyin ettiği vesikaları hâmilen #ynl gün ve saatte komisyonda hazır bulunmaları Yüzımdır. Surtna; Ankarada Malzeme dairesinde ve Haydarpaşada Tesel- iğinde görülebilir, (3560) Zonguldak Köm Sağlık Komisyonundan : Eczacı ve Eczacı Kalfası Aranıyor Zonguldak kömür havzası sağlik taşkilâtma bağlı Merker hastane- sinin (120) lira aylık Ücretli 2 inci oczacılığı ile Kandilli hastanesinin (120) ve Üzülmez, Gelik, Kilimli, Ereğli, Bertm dispanserlerinin (120) şer lira Devrek dispanzerinin (100) lira aylık ücretli eczacılıkları ve sağ- İk teşkilâtı merkez höstanesinin ve Çaycuma Dispanserinin (60) gar li- ücretli eczacı ları, zünhaldir, alip olan eczâcilarm bir dilekçe ile sğıkat slefi nurarasını olmadi. ğı takdirde diploma İarih ve numarasmı havi kisa tecrümei hal vara kesiyle birlikte bir kıta vesika fotograflarını ve bonservislerini, eczacı kalfalarının da bir dilekçe ile tercümel hal varakasını ve bönservisleri- ni 26.5941 günü akşamma kadar Zonguldakla Sağlık Komisyonu baş” kanlığma göndermeleri, (38b0) İstanbul Defterdarlığından : Karadenizde Kilarağa teminatı hai mahhatiniza taydahıdır, liğünde ür Havzası tahlisiye mevkti önünde batmış ol nik vapurunun enkazı 041 pazortesi günü sat 1$ te Milli Emlâk mü- dürlüğünde loplanacak olan komisyonda açık arttırma ile entılaeaktır. Muhammen bedel 2000 iki bin lira, teminat 150 yüz elli Mrader, Fazla izahat için MUM Emlâk mödüclüğü 4 öncü kalemine mürserat, (3734) İstanbul Fiyat Mürakabe Komisyonundan Gaz yağına perakende satışlarda depo fiatları Üzerin- e 18 kâr haddi tesbit edilmiş olduğu ilân olunur, (8703) Maltepe Belediyesinden : Maltepede deniz zerinde Adalar ve Marmaraya nezaret! fevkalâdeyi hüiz belediye gazinesinun açık arttırılması neticesinde talip zuhur etme" diğinderi bir hafta müddetle âçık #rttrmaya çıkarılmıştı İhale 16,5,941 cuma günü saat 15 de yapılacağından tajiplerin ayri günde belediye daimi encümenine müracaatları ilân olunur, (3709)