23 Mayıs 1941 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 2

23 Mayıs 1941 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 2

—— 2.5.1941 şe mimik nl İ Uç Fransa $. e Gaulle “Fransasıi Bugün Şark cephesinde, ve İngilterede Gereral de Kıpnandası alında toplanan Pransz kuvvetlerinin yekünü 35 bini bulmuştur. G, de Gaulle, esa- yet altındaki Yransanm bir gün silkinip tekrar silâha sarılacağına künidir. Ve İmparatorluğun bir kısmı da şimdiden onun tarafı - dadır. tasyonlarına, istihbarat servisle - rine sahiptir, ,Açaba bügün Parisin, veya Vi- in 'Asi”, “Mülteci” diye © aulandırdığı adamlar kimlerdir? — Gsreketlerine nasıl, ne şekilde başlamışlardır?. Vekiller Heyetinin sükutun - dan, ve sulh konuşmalarının baş- Jamasından birkaç saat evvel, AL. Osul Reynaud, General (De Gaulle'ü Londraya göndermişti, “lükümet reisi, bu zamanlarda, Usnüz messi arkadaşlarını müca- Gelenin zaruretine, ve mücadele — unkünmnn mevcudiyetine İnan - © sırmıya çalışıyordu. Çünkü o, “lassilia gemisinin, sağ ve salim girek emin bir limana varabi iceğini, ve Afrikada da sonuna kadar mücadeleye karar vermiş bir cephenin kurulabileceğini sa tuyordu. General De Gaulle ise, 1ondrada ilk temasları temin et- inekle mükellefti. Bu “motörize harp” nazariyat- Şısının eserleri, Alman askeri #ekteplerinde okutulduğu hal - Ge, Fransada meçhuldü. Bunun içindir ki, Fransada onu tanıyan» lar pek azdı. Hele kitaplarının okuyucusu, enien hemen hiç yok gibiydi. O, mebusan meehisinin askeri kom!s- yonunda, motörize harp taraftar- lığı gösterdiği gün derhal sus “Yurulmuştu. Ancak Londraya git- mesinden birkaç gün evvel, Paul iteynaud ona, Fransız kabinesin- ie bir mevki teklif etmişti. de © Gaulle, Bordesux'dan Londraya “Somme” nehri yoluyla geçme - — den, Frahsanın elinde kalan son «BİP zarhlı fırkanın başında mu - © «abil tanrruza girişmiş, ve o za- #an Almanlar, ellerindeki bütün Söprü başlarını teker teker kay -| belmiye başlamışlardı. Fakat ya-| gık ki, girişilen o büyük kavgayı | — başarabilmek için, bir tek fırka “kâfi değildi. © Onun gibi daha on, yirmi fır. ka lüzumdı. Londraya — varışından sonra, > Fas'a çıkmalarına General No - şvus tarafından müsaade olun - uyan Massilia, yolcularının mu- vasalatini bekliyen General De © Gaulle, bir muvakkat komite teş kil etmişti, © OMik günlerde, onun etrafına .oplananlar, Dunkergue'ten kur- tulabilenlerden, ve Norveçten geri çağırılanlardan ibaretti. © — Bu kuvvetlerden bir kısmı da, kısa bir müddet sonra, slelâcele teçhiz olunmuş, ve Brest'e sev - kolunmuştu, Çünkü Paul Rey - haud'nun fikri, Britanyada tu - “tunmaktı. Fakat Reynayd ve ar- kadaşları, daha Fransız sahilleri aye mütareke habe- ; duydular, ve gemilerini yarı| yoldan geri döndürdüler. Bunu müteakip, en son İngiliz kuvvei seferiyesiyle birlikte “Brest” ten, Nantes'ten, Saint - Nazaire'den, Lorient'tan kaçabilen birçok mül teciler de Gaulle'e iltihak etti. * * sırada, » Alman makam- larının ufak sandalları de- BİZE açılmaktan şiddetle menet - rnelerine rağmen - binlerce Fran $ız genci, General de Gaulle'e il- karariyle Fransadan ayrıl a başlamışlardı. - Alman murahhasları tarafından Rethondes'de, müta - — rekenin imzalandığı saatte, diğer © birçok gemiler de, Ingiltereyle an yana harp etmiye koşan Po- bie alaylarını Belçika gönüllüle Tini, ve Fransanın kat'i mağlü - biyeti hükmüne iştirak etmiyen binlerce Fransızı Port Vendreo - dan Britanyaya taşıdılar. © Böylelikle, şark cephesinde, Afrika ve İngilterede General de Gâtlle kumandası altında topla- nan hür Fransız kuvvetlerinin yekünu, 35 bin! bulmuştur. Şüphesiz bu büyük kavgayı bilmiye, bu kuvvet kat'iy- yen kâfi değildir. (20) harp ge - isi, ve Suriye ile şimali Afri - bu "biye vazifeyi başarabile- erini hiçbir zaman ba et de Gaulle, esaret altında - ki Fransanın bir gün silkinip tek rar silâha sarılacağına inanmak» tadır. Ve bu kalkınmanın yakın olacağına kahidir. Imparatorlu - ğün bir kısmı şimdiden onun ta - rafındadır: Kameron, Çat, Gabon, bütün hattüstüva Afrikası, Hin him bir kısmı... Artık bügün bütün dünyada hür Fransız teşkilâtları kurulm, tur. Geçen yılın ikinci kânı Bun birinci günü, Londradaki Fransız radyosu her şubenin bi - rer beyannamesini okumuştur, Birkaç hafta evvel de, G. de Gaulle idaresinde bir Impara - torluk şürası kurulmuştur. Bu, şüra, hür Fransız topruklarını f- dareye memurdur. Ve bu şüra, Fransız halkının kendi fikrini açıkça söylemek hakkını kaza - nacağı günden itibaren, şimdi ida resine aldığı topraklar üzerinde- ki mesuliyetin hesabını vermiye Amade bulunduğunu söylemek - tedir. Şüra, daha şimdiden, Ingili ve Amerikan hükümetleri Tarafın | dan tanınmıştır. "ün en yakın me- ktaki mümes- Te Mumeller, ve piofemir Andı La Barthe'dir. sisatını döğiştirmek almuştur. * * karıda, hür Fransanın ken di radyo istesyonları, hareketin ay larıdırlar. PGün delik Frence gazetesi Lon-| drada basılmaktadır. Ilk ruumara-| sı, 26 ağustosta çıkmıştı Andr3 La Barthe tarafından i-) dare olunan aylık hür Fransa mecmuası da yine Londrada in - tişar etmektedir. Ve bu iwecmü- anın emri sitmda birçok. radyo İ istasyonları mevcuttur. Amerikadaki: men Fransa” hareketini yapan) grup, haftada iki defa “Boston Vrul” dan, yani üniversite radyo! istasyonundan, ve General de İ Ganile grubu da, Londradaki B. B. C. istasyonundan muntaza » man neşriyat yapmaktadır. | Şark memleketlerindeki hür! Fransız teşekküllerinin neşir va- sıtaları da Hindistanın Ceercee - Bombay radyo istasyonudur. Bundan başka Radio - Levaht, radyo istasyonu, her gün, hür Fransa davası lehinde meşriyi yapmaktağlır. Hür Fransanın neşriyat büro- su, Havas'ın Londradaki mümes silleri tarafından kurulmüştur. Bütün bunlardan ımsada, hür Fransanın, sürprieler teşkil ede-|i bilecek, gizli ihtiyat ek iye saklamış bulunması da m meldir, Eğer bütün bunlar, hiç yoktan || arzusunun mevcudiyeti, ve bu hareketin de, bütün Fransızların ruhlarında gizlenen şiddetli bir masıdır, BELEDİYEDE Şehre Yeniden 1100 Lâmba Takılacak Belediye, şehrin muhtelif semt lerine yeniden 1100 lâmba tak- tıracaktır. Üsküdara, 70, Eminö- nüne 81, Kadıköye 96, Beyoğlu. na 110, Beykoza 33, Beşiktaşa 3, Eyübe 4, Bakırköye 8, Sariyere 26, Fatih ve adalara 12 lâmba ko- nulacaktır. Diğer olâmbalar da muhtelif yerlere takılacaktır, Boğaza otobüs seferleri — Be- lediye yaz mevsiminin başlaması üzerine halkın Boğuzicine gidis ve dönüşünü temin etmek için 0-| tobüslerin seyrüsefer müddetini uzatmıştır. İler kece Boğaziçine saat 12 ye kadar otobüs işlemesi. ne müsaade edilecektir. Yıldız Korusu — Belediye, Yıl- dız korusunun halke'"açrimasına karar vermi: Köru halka & çıldıktan sonra şehir bandosu da sık sık koruda milli parçalar çala- caktır. Mevlevi Müzesi — Belediye Galatadaki Mevlevi tekkesini ta- mire karar vermiştir. Tekke ta- mir edilip boyandıktan sonra bir “Mevlevi Müzesi” haline #frağ e- dilecektir. Buraya müzelerdeki mevcut Mevleviliğe ait esya ve) eserler konulacaktır. “Üç Katlı diçini ve Okyanus adalarının mül| “ Her şeye'rağ-( başarılabllmişse; bunun sır ve)! hikmeti, herkeste bunu kurmak|| kurtuluş arzusuna tercüman ol -/! | Sığınakdan Evvel Siperler Kazdırılacak Binalarda Korunma Yeri Olacak Siper ve sığınak yapma izleriv le dün de meşgul olun: y Evvelce açılan siperlerin bu haf- ta içinde kat'i surette temizler ki kl Vilâyetin yaptığı yeni bir tamimde her Kazada üç lik bir kontrol 'heyetinin teskil! lüzumu bildirilmektedir. Bu he tler mıntakalarındaki siper, s1, nak İnşa ve temizleme işlerine ezaret edecek, seferberlik mü. dürlüğünün hazırladığı siper ve nn İvi tatbik e i gözden göçire- aların alt kat- yerleri yapıla- cektir. Üç katlı bi larında korunma caktır, Vilâyet, umumiyet itibariyle sığınaklarda halkın çok mikdi da toplanmamasını fstediği bürük sığınak inşası yerine siper şasını terelh etmektedir. Bunun, in siper irşası sığınak insasın- dan önce ikmal edilmiş olacak tr. Ayrıca binalar dahilindeki den en büyük babi yangın ol- duğu gözönünde tutularak, her. hangi bir hava taarruzu yapılma- sı İhtimali mevcut olur olmaz eh sap binaların İuarruzdan evvel tahliyesi için simdiden tertibat a- ınacaktır, Ahsap bin: landığı mıntakaların civ İleri yapılacaktır. Ahsap evler tah liye edildiği takdirde. bina da- hilinde bir yangın bekçisi kılacaktır. Kaymakamlar, kendilerine ev Iki gün ve dün vapılan teblizat dairesinde hareket edeceklerdir. JtyasaDaz İskenderuna 30 Bin | Çuval Kahve Geldi Bundan bir kaç gün evvel, Mı. kahve gelmiştir. Çay ve kahve birliği, kahvelerin tevzli için sim dider hazırlıklara Başlamıştır. Kuzu Bü Fiyatları — Fiyatle- rı mürakâbe komisyonu dünkü toplantısında kuzu eti hakkında kasapların fikrini sormuş ve ne- ticede fiyat tesbit edilmemişti: diemirluk İm na ME İrmtin det fazla memur iştirak etmistir. Dünkü İhracat — Dün muhte- telif memleketlere 96 bin liralık ihracat yapılmıştır, En ziyade Ro. manyaya zeytin, ve balık gönde- rilmiştir. —— ! nkarada Bayan İnönünün lan Hayırseverler Cemiy: da Halkevinin teşebbtsiyle org. dınların faaliyetleri muntazam rümektedir. Tıp Fakültesi hazırlıklarıdır. * “İve Hayrlinnisayı gezmiye gi bira-| * sırdan İskenderuna 30 bin cuvsi| san talebesinin hasta» bakıcı mektebinde öğretmen olarak hazırlanma- ları, kasabalardaki kadınların bu kurslara getir- tilmesi, kadınları cephe gerisi hizmetlere hazır- lamak için verilen konferanslar, kadınların gire- bir harpte, oymyacağı rolün ilk işaretle- Yodinların bir hare zamanında ne şekilde faytlalı olubileceğinde şüphesi olanlar, bu işe bir fantezi gözüyle bakanlar var. Bu şüp- heyi izale için, organize edilmiş unsurların ve öldü Evvelki gece saat 21, 30 da Fa, tihte bir polis memuru, nişanlısı 17 yağında Hayrünnisayı tabanca ile yedi yerinden vurup öldür. , Sükran adında 14 yaşında NE da ağır suretle ya- İsmi, Si Cemil Özdemir olan Beyoğlu emniyet âmir- ettebatındandır. Fatihte Dülger Mustafa sokağında 2-64 numaralı evde oturan ve Kara- gümrükte muhallebicilik yapan Hayrinin kızı Hayrünnisa ile bun dan bir sene evvel) nlanmış- tır. Bu müddet zarfında çok iyi Keçinen nisanlıların arası son günlerde açılmış ve Hayrünnisa, Özdemirin nişan yüzüğünü iade etmiye kalkışmıştır. Bunun sebe- bi sudur: Genç kız, nişanlısınm evli ol- duğunu ve karısı ile iki çocuğu- nun halen Ankarada bulundukla, Finı haber ıştar. Evvelki gür mezun olan Ali Cemil, ni sının evine gilm ür ık istemiştir, Fakat genc kız, bu davete icabet etmediği gibi varmağındaki nişan halkasını c dan git. Artık aramizda hiç bir rabıta kalmadı... Demistir. , , Bunun üzerine Ali Cemil hiç bir sey söylememiş, Hayrünnisa ru karakola giden memur, tabancasını alıp vazife- ye cıktıktan sönra tekrar Fati- hin yolunu tutmuş, doğruca ni nın evine gitmiştir. Fakat Hayrünnisanın ayni sokakta 3 nu. marada oturan Teriikçi Şevki us. tarım evine “misafirliğe gittiğini nince doğruca bu eve gitmiş ve kapıdan girer girmez Hayrün- nisanın arkadaşlarından Şükranla karşılaşmıştır. Karanlıkta Sük- ranı nişanlısına benzeten Ali Ce- mil hemen tabancasını çekmiş ve âteş etmiştir. Kurs ikranın İbir kalçasından girmiş diğer kal çesından çıkmıştır. Sükranın feryadı Cemil kendine gelmi fer Hayrünnisayı aramıya baş- lamıştır. Silâh sesini ve Şükranın istimdadımı duyan Ha | &vvedkki Ge Bir Genç Nişan 'ısını rdü Nişanlısının Arkadaşı da ke Sir Suretite Yaralı, Cinayetten Sonra Kaçan Genç Bulunamdı Böğründen yaralanan ran mışlardır. İşte bu ösmada Ali Ce“ mil nişanlısı ile karkılaşmış, ta. barcayı onun boğazına dayayıp bir el ateş ettikten sonra kız- ağızı yumrukla yere devi karnımı üzerine dizlerini bastır rardk tabancada kalan diğer al tı kursunu göğsüne bosaltmıştır. verine yeni bir sarjör sürmüş ve -| bie bir sev yapmamış gibi #avaş yavaş yürüyerek oradan Uzaklaş- mastır, Biraz sonrâ vakadan haberdar olan zabıta yerde kanlar İçinde vatan Şükranı imdadı sıhhi oto- bili ile Haseki hastahan. kaldırmış ve telefonla müdd mumiliği haberdar etmistir. Ge- ce geç vaklt vaka mahalline gelen müddei umumi muavini Edip Ünalerzen vaköya vaz'ıyed et. ve doktoru Enver Karan gömü mesine izin vermiştir. Bu Senenin İlk Arpa Mahsulü İzmir, 22 (4. A.) — Bu se- wenin ilk arpa mahsulü piyasaya arzedilmiştir. Menemenin Ulucak köyünden Hasan Candemir tar, fından yetiştirilen sekiz çuval ar- pa borsada bayraklarla sarılı masalarda teşhir edildikten sonra kilosu yedi buçuk kuruştarı satıl. mıştır. İlk arparın piyasaya gel- mesi münasebetiyle borsada me. yasim yapılmış ve Hasan Cande- ünnisa ile) mire mükâfat verilmesi kararlaş: İarkadaşları kendilerini dışarı ate tırılmıştır. GÖPÜŞLEP Hayırseverler Cemiyetinin Faaliyeti İN Yazan: Sabiha SERTEL davetiyle kuru» etinin, İstanbul- nize edilen ki bir mecrada yü- tir, tin vücudünü bilmesi, ona düşman karşısında en büyük cesareti ve huzuru veren saiktir, Ka- dınların mntakavi teşkilâtlarla, bu ihtiyaca ce- vap vermesi, hattâ İçtimai Muavenet Vekâleti. nin liderliği altında içtimai mesi, memlekete yapabileceği en büyük hizmet- ardımı organize et- Efradı askere gittiği için, kapanan milessese - lerde, fabrikalarda, iş hayatının her sahasında kadınların bu boşluğu doldurması da mümkün- dür. Bu işe hazır olmıyan kadınların geçirecek- leri küçük bir acemilil devresinden sonra, mu- attal kalan sanayi istihsalini arttırmaları, ikti di sahada yapacakları büyük bir hizmetti Posta, telgraf, telefon vesair Tesmi müessese- lerde cepheye gidenlerin yerini yine kadınlar doldurabilir. Kadınları bu hizmetlere teşvik için (bunların münhasıran kadın olma: metleri göylöce hülâse edebiliziz: 1— Se hizmetinde çalışanlar, esinde çalışanlar, 3— Sanayi sahalarında çalışanlar, 4 — Resmi müesseselerde çalışanlar, 5 — Kültür sahasında çalışanlar, 6 — İstihsalde çalışanlar, * Kya bir kasım iş avnima girmiş ol. beraber, büyük ü daha iş rilen kal Bu faal etlerine göre bu muh- bae İn faali yepyeni mümkündür, hattâ zaruridir, Kadın ordu hizmetinde hastabakıcılık, askerin ihtiyaçlarım temin için dikiş, ve hastanelerde idarecilik vazifelerinde kullanıla! Cephe gerisinde içtimai yardım faaliyetlerin- de kadınların yapacakları büyük hizmetler var- dir. Askerin seferber edildiği, sanayi ve ticaret makunizmasının durakladığı, hayat pahaklığının arttığı bir devirde içtimai sefaletin de artınası tabiidir. Cephede çalışan askerin, evinde çocuk- lanna, ailesine yardım elini uzatmış bir teşkilâ- verilecek konferansların, derslerin ehemmiyeti de büyüktür. Köylerde saten müistah tnde olan köylü kadınının, erkeği iy! noksan kalan istihsalini tamamlamak için, köy - lere yakın kasabalarda oturan kadınları da İstih- #ale çekmesi icap eder. * — bu faaliyetlerde rol alması için kadın- ları, büyük bir teşkilât altında, metodik bir şekilde faaliyet Kadınların bu işe sevketmek mümkündür. üllü olarak iştirak edecek- lerine şüphe yoktur. Zaten iktisadi zaruretler kadını sulh devrinden çok daha kuvvetle istih - sale çekecektir, Fakat bu faaliyetleri böyle hir cemi; in organize etmesi, hattâ icap ederse ha- iy yatın dışında kalanları kanunlarla vazifeye da- vetleri de muvafık olur, İstiklâl mücadelesinde kadın, erkek, her ferdin oynıyacağı rol yalnız bir gönül işi değil, bir vazifedir. Vazifeler de gönüle göre değil, ihtiyaca göre tevzi edi Hayırseverler Cemiyı inin faaliyetlerini nişleterek memleketin bütün unsurlarını faali - yete geçirememesi için de hiç bir sebep yoktur. Kadınların bu faaliyetlere iştirakini gördükten sonra da, kadınların bir harp zamanında nasıl faydalı olabileceği hakkında şüpheye düşenler şüphelerini izale etmiş olurlar, Bir Çiftlik 3 Köy Arasında Taksim Edilecek İstimlâk Muamelesi İşin Emir Verildi Şamlar köyü halkı ile an Resneli nda açılan arazi da vasina altmcı aslive ceza mahke. mesinde dün de devam edilmiş in iddiasına göre Os- eli elindeki bir huc name ile köylülerden tapulu arazisine tecavüz etmiş bu 70 kişiden 55 i bu tecavüzün ve fuzuli isgalin kaldırılması & çin mahkemeye müra lerdir, 23 kisi de paralı Kitleri olmadığı için mahkemeye müracani edememişler ve mu- kadderatları: iğer 55 köylünün lamıslardır. Te. | len arazi, çayırdır. Bu) $ cayır, Osman Resnelinin tasarru- | funda olan Kotranya cittliği ara- İzisivle bitişiktir. Ve hazine ta rafından ifraz edilerek köylüye bedeli 20 taksitte alınmak sure. iyle satılmıştır. Osman Resneli ise, çayırın hazineye değil kendi- sine ait olduğunu ve Kotranya çiftliği hudutları dahilinde bu- lunduğunu iddia etmektedir. Mahkeme, her iki tarafın iddi- asını dinliyecek, kararını vere cektir. Dünkü celsede hazinenin | tasarrufunu isbat eden mahkeme ve temyiz heyeti kararları okun- muş ve dava, davacılardan üçü- ün veraset vesikalarını ibraz et. meleri için bir başka güne bira- kılmıştır. Diğer taraftan köylüler, Cüm- hurreisimizin bundan önceki se. yahatlerinde köylerine uğradığı zaman bu davayı arzelmişler, bir çok ailenin topraksız olduğunu, yıllardanberi uzayıp giden dava İar dolayısiyle de Kotranya çift- liği civarındaki tapulu arazilerin den istifade edemediklerini söy- lemişlerdir. Reisicümhurumuz, bu işle pek yakından alâkadar olmuşlar, Kot- 78 kisinin) Dükkâna Giren Otomobil Murat İsminde Bir Yolcunun da Bacakları Kesildi Dün akşam sünt 17,80 da Gala- tada Voyvoda caddesinde bir oto mobil kazası olmuş, firenleri tat, miyan bir taksi 6 civarda bir ma gazanın vitrinlerini pa İceri girmiş ve bir kisi dında bir soförün ida- lan tâksi, Karaköyder doğru çıkarken, Sair onla karşılaşmiştır ona carpmamak icin lazlara sola kırmis ırmıstır. Fakat arabayı durdurmak mümkün ol- mamıs, otomobil bu cadde üzerin. deki Panayota ait 20 numarah elektrik mağazasının vitrinine bindirmiştir. Carpma çok siddetli olmuş, otomobil bir anda camları ve çerçeveleri parçalayarak içeri şirmiştir. Bu esnada yava kaldı- rımından geçen Yenişehirde Kal, yoncu sokağında 10 numaralı ev. de oturan Murat adınds biri de otomobilin altında kalmıs, İki ba- cağı kesilmistir. Hadisevi mütea- kip şoför yakalanmıstır. Mağaza. da vukua gelen zarar ve ziyan mikdarı 500 lira kadar tahmin e- dilmekter Diğer kazalar Soför Mehmedin idaresindeki 1647 numaralı otomobil Tozkona. Tan caddesinden gecerken Beyoğ- lunda Yazıcı sokağında 28 muma. ralı evde oturan Düdü Kohene -İ carpmıs, muhtelif o yerlerinden $ini ve arazinin Şamlar, Kayabaşı we İkitelli köylerindeki topraksız köylüye dağıtılmasını emir bu- an evvel neticelendirilmesi slâkadarlara lâzem. yelen “dtrek- tüller verilmiştir. iksek alâka köylüleri pek mütehassis etmiştir. İstimlâk ©- dilecek olan çiftliğin bugün kıy- metinin en fazla 30 bin lira ka- dar tutacağı tahmin edilmekte- dir. ADLİYEDE 28 Kızla Nişanlanan Bir Genç Mahkemede Üzerinde deniz doktoru ünifor. ması olduğu halde muhtelif aile- lere sokulup şimdiye kadar 28 genç kızla nişanlanan Mustafa Sükrü adında birinin dün asliye on ikinci hukuk mahkemesinde duruşması yapılmıştır. Doktorlukla hiç bir alâkası olmıyan Mustafa Şükrü, 27 inci nişanlısı ile bundan iki ay evvel nikâhlarmış, fakat çok geçmeden foyası meydana çıkmıştır. Çünkü aradar bir ay bile geçmeden bir * başkasiyle nişanlandığı karısı ta- rafından haber alınmış ve hak- kında boşanma davası açılmıştır. ü duruşmada Mustafa ein 28 inci nişanlısı da hazır. bulunmuştur. Mahkeme şahitlerin celbi için 20 Haziran sa. at ona talik olunmuştur. Bir Faizci Mahküm Oldu — Vezneellerde Acemoğlu Soka- Kında oturan Davut adında biri ruhsatsız faizcilik yaptığından adliyeve verilmiş ve 1 &Y hapis- le 25 lira ağır para cezasına mah küm olmuştur. MUTEFERRİK: Nafia Vekili Dün Şehrimize Geldi Ankara - İstanbul güzergâh yollarını teftiş maksadiyle Anka radan ayrılan Nsfia Vekili AH Fuat Cebesoy, Bolu, Düzce, Ada- nazarı, İzmit, yolu ile dün şeh- rimize gelmiş Nafia Vekilimize İzmitteki tet- kikleri esnasında İstanbul Nafia müdürü refakat etmiştir. Vekil dün muhtelif mıntakslarda tet- kiklerine devam etmiştir. ğ Anadoluya Geçenler — Kendi arzulariyle Anadoluya geçmek is. tiyen vatandaşların devlet demir- yollariyle sevklerine ay nihaye- tinde başlanacaktır. Bu hususta son bir görüşme yapmak üzere alâkalı komisyon dün öğleden sonra toplanmıştır. Bundan son- da Tekirdağdan her gün kalka“ cak olan vapurlar İç Anadoluya gidecek yolcuları Haydarpaşaya. İzmir hayalisine gidecekleri de Bandırmaya nakledeceklerdir. yaralamıştır. Fatihte Sinanağa camil s0 kağında 3 numarada otutan Ah. medin kızı 9 yasında Kıymet, Galata köprüsünden geçerken $0- ior Necdetin idaresindeki $0 nu- maral kamyonun altında kalmış, sağ bacağı kırılmıştır. ÜNİVERSİTEDE: Üniversitede İmtihan Neticeleri Üniversite imtihanlarının neti- celerinin talebeye bildirilmesine başlanılmıştır. Bu seneki İmti. han neticelerine göre muvaffakı- yet nisbeti gecen seneki muvaf. fakıyot derecesinden farklı de- ildir. Ancak bu sene mezun ol- maları beklenen talebenin bir kısmı imtihanlerım Eyldl devre- sine bıraktıkları için bu devrede mezunların mikdarı geçen sene- lerden az olmuştur. Bu devrede mezun olan 421 talebenin 200 ü tap, 112 si hukuk, 44 ü fen, 26 s1 iktisat, 24 ü edebiyat fakültele- tindendir. Diş tababeti mektebi de 15 mezun vermiştir. Bu sene mezun olanlar, İstanbulu derhal terkedip Anadoluya aileleri nez- dine döndükleri için rektörlük diploma tevzii merasimine lüzum görmemiştir. Üniversitelilerin Hayat Şartla- rı — Üniversite rektörlüğü ta- lebenin bugünkü hayat şartlarını tesbit etmek için bir anket açmi ya karar vermiş ve hazırladığ fişleri talebeye tevzi etmişti. Al: han rfetice, mevcut talebenin on- da altısının ankete iştirak ni göstermiştir. Rektörlük, ah nacak neticenin matluba muva- fık olemiyücağı kanaatine vasıl olmuş ve anket tasmifinden sar- fımazar etmiştir, Yeni yıl başından itibaren yeni bir anket açılacak ve buna bütün talebenin iştirak edeceği madde. ler konacaktır. Üniversite Haftası — Diyarba- kır Üniversite haftasına İştirak edecek profesörler heyeti 28 Ma yıs Çarsamba günü Ankaraya ha reket edecektir. Adliye Kâtiplerinin Maaşı Aritırılıyor | Ankara, 22 (TAN) — Adiy * Vekâleti, adlive kâtiplerinin mâ aslarının" tezyidi hakkında bir ka- nun projesi hazırlamıstır. Bu lâ yiha ile terfi müddetini doldur- muş ve vazifesinde muvaffak ol- muş kâtiplerin massları birer de. rece yükseltilmektedir. 1041 y- lı bütçesinde bu meksatla 19 bin ink tahsisat ayrılmıştır.