2 Ağustos 1941 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 4

2 Ağustos 1941 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 4

Devlet Deniz Yolları İşletme İdaresi İlânları Bartin Yolu Cumartesi Postası İstanbuldan Cumartesi günleri kalkan Bartm yolu postaları 2 A- Bustostan itissren muvakkaten Wğvedilmiştir. Çarşamba günleri kal- kan postalar gidiş ve dönüşte ilâveten Akçıkocaya uğrıyacaklardır. .. (6447) İÇ Muratlı istasyonuna 4.5 Klm, mesafede Sirtköydeki idareye alt O- ceklardan çıkarılıp Muratlı istasyonuna kadar nakli ile diğer bilâmum işler her türlü rüsum ve vergi tamamiyle müteahhide ait olmak üzere ve muhammen bedeli (24200) lira olan (11000) M3 inşaat taşı (sağlam Cins) kapalı 25? usuliyle satın almacıklır, Eksillme 13 Ağustos Iİ Çarşamba günü sast Ji de Sirkecide 9 İşletme binasmdz A, K. komis- yonunca yaptlacaktır, İsteklilerin 1815 lira muvakkat teminat ile kanu- Bh vesikaları ihtiva edecek kapalı sarflarını ayni gün 10 na kadar komisyona vermeleri lâzımdır, Şartnameler rarasız olarek komisyondan yerilmeki 8224) Devlet Havayolları Umum Müdürlüğünden 48,941 pazartesi gününden Mibaren Ankara - İstanbul arasında yol- Gu, posta, bağıl ve gazete makliyetma başlannesiztır. Tayyarelerimiz aşağıda yazılı saatlerde hareket ve muvasalat ede- ceklerdir, Pazardan maada Fsr gün » — Anka hareket İstanbu muvasat Saat Dakika Sant Dakika 15 » " 25 İstanbuldan hareket Ankaraya muvşsalat at Dakika Saat Sakika : 40 10 «0 Ankarada $ , Tayyare yolcuları merkez P, T, 'T, binası önünden saat 15,00 de ha- reket edecek oföbüsle, İstanbulda : Sirkeci garından saat 7440 da hereket edecek trenle meydanlara gi- deceklerdir. Yeşilköyde Istasyonla meydan arasmda ayrıca otobüs servisi vardır. (5004 -. 6502) DENİZCİLERE İLÂN Münakalât Vekâleti İstanbul Mıntaka ie “iman Reisliğinden: , İstanbul Elektrik, Tramvay ve Tünel İşletmeleri Umum Müdürlü- ünün (Tarabya, Naletburnu ile Beykoz Servi burnu) arasmda konul” muş olsn denizaltı kablosunun tamir edilmek üzere kaldırılacağı alâ- kadarlara bildirir. 4 Ağustos 1041 de başlanıcak veve 15 gün kadar sürecek olan tamir İşi için kullanılacak dubuda beynelmilel işaretler gere ve gündüz bulu- nacaktır, Bu muntakalardan geçecek gemilerin dubanm yakınından geçme- leri ve bu hizada süratlerini kesmeleri denizcilere ilân olunur. (6886) İstanbul Mıntaka Ticaret Müdür! den: Ellerinde eski seneler mahsulünden fasulye stoku bulunanların ma- hn miktar ve cinsi ve nerede depo edilmiş bulunduğumu bildiren bir beyannameye bağlı olarak malın depo edildiği depo veya erdiyenin w- #ulü veçhile alınmış depo senediyle birlikte 4 Ağustortan evvel müdür. Müğümüze müracaatları lüzumu ehemmiyetle tebliğ olunur, (6563), Siyam kör, 9 > CENUBU SARKİ ASYA HARİTASI ZOUUUUUU Aru sd fel) ia A CFey Yüksek Mühendis Mektebi Alım ve Satım Komisyonundan : “Soba, boru, kâğıt, saç, “bakır vesaire gibi, 110 kalem ve 2800 lira 5 kuruş muhammen bedelli köhne eşyalar 118,91 tarihine rastlıyan pa- zartesi günü saat 10 da açık arttırma Wruliysr satılacaktır, Teminet miktarı 210 lira 5 kuruştur, Taliplerin mezkür eşyayı gör- mek Üzere pazartesi ve perşembe gürleri sant 10 dan 16 ya kadar mek- tep ayniyat muhasipliğine müracaatları, (6240) Devlet Orman İşletmesi Çoruh Revir Âmirliğinden : 1 — Devlet orman işletmesi Çoruh revir üçüncü bölgesinin karın. hik meşe ormanının mükhtel!* maktalarda mevcut (4743903) metre küp tomruğun (2033,042) metre küpü Mekedis rampasma, (690363) metre- küpü Cevrininbant rampasma, (399.767) metreküpü”kutul açıklığı ram- pasa, (190.676) metreküpü Faizin çayırı rampâsına, vo (330,085) met- rekülpü harivis nehir mahalli rampasına nakil ve istifi açık eksiltmeye konulmuştur. 7 — Eksilime 11,8,9$1 tarihine müsadif Pazartesi günü saat 14 de Çoruh devlet orman İşletmesi revir binasmda yapılacaktır. 3 — Eksiltmeye konular (4743903) metreküp tomruğun birinci maddede kaydedilen rampalsra nalet ve ietifinin muhammen bedeli bo- her metreküpü (220) kuruştan (10498) Wra (50) kuruştur, 4 — Muvakkat teminat 782 lira 78 kurüş, kali teminat 1565 lira 49 kuruştur, $ — Şartname orman umum müdürlüğünde, İstanbul, Trabron ve Kars orman çevirge müdürlükleriyle Çoruh devlet orman İşletmesi revir Amirliğinde görülür, 6 — İsteklilerin musyyen gün ve sanatta Çoruh devlet orman işlet- mesi revir âmirliğine müracaat etmeleri illa olunur. (6510) Divanı Muhasebat Reisliğinden: 50 Ilra asli maaşiz üçüncü seri mürakiplik için 8 Eyldl MI açılıp 15 Eylül O4l akşamına kadar devam etmek üzere meslek imtihanı yapı- lacaktır, 2514 numaralı Divanı Muhasebat kanununun 8 inci maddesi mu- cibince bu inrtihana girecek olanların Divanı Muhasebet mürakip mi avinliğinde veyahut muhasebecilik, muhasebe tnümeyyizliği gibi maliye merurlüklarında bulunmuş olmaları meşrut olduğu gibi, 40 lira maaş Almış olmaları da lâzımdır. Meslek İmtihanma girebilmek için bu vazi- fede muntazaman çalışabilecek derecede sıhhati düzgün olduğuna dair resmi tabip raporu ibrsz da muktasidir İntihana Ankareda Divanı Muhasebat binasında öğleden evvel saat 930 da başlanacaktır. İsteklilerin srrukallerine raptedecekleri mermu: yet vesikuları ve birer (otograflariyle o Eyldi MI akşımma kadar vanı Muhasebat Riyasetine müracaat eylemeleri ve İmtihan günü saat 9 dı Divamı Muhasebat binasında hazır bulunmalar: ve imtihan talipi bulunduğu mahallerde fer: imkân olmadığından, Ankaraya gelemi- yecek. olanların imtihanlarırın mahâllerinde İcrası hakkında talepte bu- lunmaları ilân olunur. 461) (6154) Bursa Cümhuriyet Müddeiumumiliğinden: Burm ceza ve tevkif evinin 88,041 gününden Maym 842 gayerine kadar 272.709 iki yün yetmiş iki bin yedi yüz kilo (belediyenin çıkarta. cağı halk tipi) ihtiyacı 177001 gününden BMI gününe kadar kapalı zarf usuliyle eksiltmeye konulmuştur. İhale 88.41 Cuma günü sant 15 de Bursa OC, Müddelumümiliğinde İcra olunacağından talip olanların muhammen bedeli olan 38,451 lirann 1,5 yüzde yedi buçuk hesabiyle 2308 Tira 83 kuruşluk teminat ve teklif mektuplarmı mezkür gün saat 14 de C. Müddelumümiliğinde te- gekkil edecek olan komisyon riyasetine vermeleri ve gartnâmeyi gör- mek istiyenlerin yevmi mezkürdan evvel C, Milddelumumiliğine müra- esatları ilân olunur, (5962) Gazinmtep ve Elâzığ halkevlerinin bando şefliği yapacak müzik öğret menliği münhaldir, Talip olanların şeraiti öğrenmek üzere bilgi ve tec- rübeleri hakkında İzm gelen tafsilst hüva edecek bir mektupla C. 'H. P, Genel Sekrelerliğine müracaatları ilân olunur, O (4890) ( (6410) İstanbul Levazım Âmirliğinden Ve- | rilen; Harici Askeri Kıtaatı İlânları 5000 çift er fotini almacaktır. Pazarlıkla eksiltmesi 4/8/941 Pa- zartesi günü saat 11 de Ankare- da M. M. V. Hava satın alma ko) misyonunda yaj , Şartna mesi iki raya komisyondan 3- Inur. Tahmin bedeli 40,000 Ji- ra kat'i teminatı 6000 liradır. Ta liplerin belli vakitte komisyona gelmeleri. (370 - 5939) AÇIK ARTTIRMA İLE EMSALSİZ SATIŞ Amatörlere, (o Kolleksionerlere ve Eski Sül ve Epok Eşya meraklılarma fevkalâde yepine fursat 1941 Ağı tosunun 3 üncü Pazar Günü sabah saat 10 da, Beyoğlunda, Sipahi Ocağı karşında 289 bumaralı EL İRAK a- partımanın 3 No. lı dairesinde, Şeh- rimizde çok maruf bir ii a kıymetli stil eşyalar ve nadide Bib- lolar açık arttırma ile satılacaktırı Mükemmel bir yemek odası aksju kaplamalı v: 2 yandan grave kristal- ler ile aşâğı kadar vitrinli büfe, dre sunr, etomntiik yemek masası ve & deri sandalyalar ile, yatak odasi asri ve eski mel delap şifenlerli tuvalet ve iki komodin ile, 3 parça deri ta- kımı mükemmel halde, bir madide vitrin Paris mamülât verni Marlin, tekrar bir vitrin ceviz Louls XV bom- be kristalli ve Paris mamdlâtı, em- selsiz gül ağacı nadide çay masası, salon masası, keza gül ağacından bronz garnilerle marketeri oyun pas sam ve salan masaları, büyük ve kü- çük marketeri, bulunmaz bir galon takımı, 8 parça mat yaldız stil Louis XV hakiki Yransız mamülâk imzalı üzeri hakiki Goblen Kaple massif İngiliz koltuklar ve plian ma- salar, Fransız mamülâl minister yas ribüne İ40 parça masif gümüş ça- tel bıçaX takımı Paris mamdildtı mas- #if gümüş bir tepsi birçok gürküş ek- imeklikler, vazolar, gekeriikler ve çay #bakları, 62 parça rosenihal tabak Cümhuriyet Halk Partisi Genel Sekreterliğinden takımı, 32 parça duzineler tamam ha- Kiki Bekara kristal kesme ayaklı ka- deh takımı, Napoleon ve Jozefin ba- kikl çay takır: tepsisiyle, 3 parça Koza Sevr vazo ve Jerdinler, birçok galle büyük ve küçük vazolar, şeker- ilkler, ikmbalir vessire legras vazo. lar, Bohem kâseler ve mücevher ku- buları, ildişi minyatürler, bronz du var santları ve heykeller, Beykoz. Kluszona, Çir, Viena, Saks, Sevr bir- çok kıymetli biblolar ve vazolar ve gruplar, smpir ayna, İstanbül işle- meleil, Bligram zarflar. ve Önyks heykeller Üzeri bronz, tanmmış res- seraların İmzası havi çok kiymetli gn» BU AKŞAM smmm Büyükdere Beyaz Parkda ai BAYANLAR SAZ MEYETİ: SEMİHA. ARSEVER KONSERİ Büyük artist ALİ RIZA KARA YILDIZ'ın iştirak ve rejleörlüğünde ÜÇ AYAKLILAR REVÜSÜ| Hediyeli 841 Dans Müsabakası İstanbul ve civar köylere otabüs servisleri temin olunmuştur. v Darphane ve Damga Matbaası Müdürlüğünden : *1 — Beş bin kilo Sudan zamkı kapalı zarf ve bin beş yüz kilo tut- Kal açık eksiltme ile satm almacaktır. 3 — Zamkın muhammen bedeli 5750 ve muvakkat teminatı 431,25 Yiradır, 3 —— Tutkalın muhammen bedeli 900 ve muvükkat teminatı 67,60 Hiradır, 4 — Zamk Malesi 14 Ağustns 1961 Perşembe günü gant 16 da İ- daremizdeki komisyonda yapılacağından taliplerin o kanumun tarif ettiği vesaik ve muvakkat teminat ve teklif mektupları havi kapalı zerfin- rın tayin olunan seaften bir saat evveline kadar komisyon riyasetine vermeleri, $ — 'Tutkalın ihalesi 15 Ağustor 1941 Cuma günü sest 16 de yapı” isesğımdan isteklilerin kanuni vesaik ve muvakkat teminat makbuzlariy- Je birlikte mezkür gün ve saatte merkür komisyonda hazır bulunmaları Hzsmdır, 6 — Zamk ve tutkal mühürlü nümuneleri İdaremizee her gün göste- (6338) rilir. Ve şartnameler verilir, BU AKŞAM: Yazlık Azak Bahçesinde Şehremini Çocuk Esirgeme Kurumu Menfastine at 3 e kadar müsaade almmıştır. . MÜNİR NUREDDİN KONSERİ Bahçeye mikrofon teçhizatı konulmuştur. Ayrıca Sinemada : KEŞİF ALAYI Türkçe sözlü — Büyük vaz Alice Fsye Tyrone Power İ umumun Biletler : 75 ve 40 Kuruştur Karacabey Harası Müdürlüğünden: 1 — Hirânm yıllık kömür ihtiyacı olan yüz elli ton kriple ve elli ton sömikok maden kömürü kapalı zarf usuliyle eksilimeye konul. muştur. 2 — Fulltime 4,8.M1 Pazartesi günü ssat on beşte Hâra merkezin- de yapılacaktır. 3 — Kriple maden kömürünün tonuna yirmi beş ve sörlkok maden kömürünün tonuna otuz beş lira tahmin olunmuştur. 4 — Bu işin muvakkat teminatı dört yüz on beş liradır. 3— inmesini görmek isteyenlerin Hâra muhssebesine mlraca- #tları ve isteklilerin eksilime günü Hârade bulunmaları ilân olunr.(5753) a < ——————————< KAYİP: 933 senesinin ö2 birinci ayındı Ezrurum Mevl mürahkem dokuruncu hoşel mtekil 18 önel bölüğünden aldı örn askerlik terhin teskeremi kaybertic. Ve ulalni alacağımdan eskisinin bekmn yokter. Rizenin Söğürlü köyünden SE? doğuml Muharrem oğlu Ras yağlı boya resimler, Kastas bir kadın mantosu, &yekl: çok iyi bir Singer di- kiş makinesi, akaju kolonlar velha- sıl yazılması göyri mümkün birçok eski Epoi eşyalar, Xad'le Keşan, Buhara, Kirman, Hereke, Şiraz ve Tebriz Halı ve Sec- cadeler, ———— Sahip ve Neşriyat müdürü Emin UZMAN, Gazetecilik ve Neşriyat T.L $. TAN maibası kalmamıştır. Sara köyü kakul baş Göretemct Cevdet İşman