26 Mayıs 1942 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 4

26 Mayıs 1942 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 4

Maliye Vekilinin Beyanatı Baştarafı 2 acide zum has olmamıştır. sebep de yaşadı kslüde hallere karşı koymak üzere ziral ve sinal istihsali takviye ve J- £ Hihlâki tarim maksadiyle milli ko- © rahma kanununun tatbikatınm İstil- zam ettiği mali imkânların temini 28- rupetidir. N 2yit etmektedi Hazine vaziyeti iye Vekili bandan 1940 #pall yıl: bütçesinin hesabı kati net celerini bildirmiş ve harine vaziyeti- ne temas ederek şöyle demişi » “Yüksek Meclisin Cümbüriyet malt yesinde ana prensip olarak koyduğu ve zaman zaman kendini gösteren (e tadi veya siyasi buhranlara rağmen © daima tatbiken muvaffak olduğu denk bütçe esasının mesut neticesi olarık senelerdenheri devem eden tediye in Siramımım, hazine kredisini gün geçtik çe daha çok küvvetlendirdiğini her © bütçe münasebetiyle tekrar ve teyit edebilmek mâliyemiz için bliyük bir iHthar vesilesi Hazine kredisinin sağlamlığı ve yük #ekliği sayesinde, biyük mafia teşeb- le ticari ve sinai işler için ol IM müdafaa ihtiyaçları için de en müsait şartlarla dahili ve harici krediler elde edilmekte ve bun lar. büyük masrafları istilzam eden mübimi devlet hizmetlerinin süratle ve “ #rami tasarruflarla ifasını temin eyle © mektedir. Büyük bir memnuniyetle arzdebilirim ki, hazinemizin, kudret ve itibarı, sen seneler rarfında biltün dünyayı saran #iyasi ve iktmadi buhranın akislerinden | müteessir olmak şöyle dursun, bilâkis sağlamlığını teyit ve takviye eden bir çok yeni tecrübeler geçirmesine vesile olmuştur. , Vekil, burada İrsk ve İran hudet larına uzatılacak olan demiryolu inşa. sına sarfedilmek üzere çıkarılan is Wkraz tahvilleri ile tasarruf bonoların. dan bahsetmiş ve halkımızm bunlara © karşr gösterdiği rağbetin Gürhariyet © maliyesinin itibarmın derecesini gör termiye kâfi olduğunu tebarüz etti miştir, Fuat Ağralı devamla demştir kiz “Bu neticelere güvererek bı huzurunuza yeni bir kanan liyihasiyle geliyoruz. Üçüncü tertip tasarraf bo. Bolarının bir taraftan süratle satılmak. #a olduğunu ve önümüzdeki sene çı. karılarak azami 15 milyon hiralık de. miryohu hasılatı tamamen milli müda fanın fevkalâde masraflarına karşı» isk tutulmak tizer- 150 milyon liraya kadar istikrar akdi için mezuniyet ta- > labini tazammun eden bü kanun hiyi 5 Yüksek Meelise | takdim edilmiş © bulunmaktadır. Tasarruf bonolarınn işlemiş fairleriyle birlikte bu istikrara İştirak İçin nakit yerine kabulüne de müsait olan merkür lâyiha sayesinde, © seyı halkımız, hasılatı Milli Müdafa. anın fevkalâde masraflara muhassaç iki nevi istikrazın kısa vadelisini teş. kli eden tasarruf bonolarından veya & sun vadelisi olan (yeni tahvillerden dilediğini aradığı zaman balabilmek imkânma malik olacaktır, Başvekil Mecliste | İzahat Verdi 477 Baştarafı 1 incide gençliği teknik yolunda yetiştir. mek için kurulmuş olan müesse- selere daha fazla tahsisat ayır - mak lâzımgeldiğini sıhhat ve içti Mai muavenet ve ziraat vekâle . lerine ayrılan paranın az olduğu nu, iktısat vekâleti bütçesinin de Takviyesi içabettiğini söylemiştir. 5 Başvekilin beyanatı Bundan sonra Başvekil Refik Say- dim kürsüye gelerek bütçenin heyeti #mumiyesi üzerinde söz alan hatip- lerin mütaltalarına ceveben beyanat- $a buluniuş ve daha ziyade müstakil Mup reisinin fikirleri | üzerinde "duracağın! bildirdikten sonra demiş” He kiz “Teşkilât meselesi; bundan evyel Bir bütçe müzakeresinde de yine yük sek beyetinize srzetliğim veçhile, dev det teşkilâtmm. köyden en yüksek makamma kadar zincir kademeleri “tamam olmasa bundan çok zarar gö- Fereğiz, Devlet teşkilâtinm, halkın ber türlü ihtiyaçlarını karşılıyacak şekilde ve kabiliyette olmazmı dalma €sas tutmak lâzım geldiği kanastin > deyim; bunu her zaman tekrar vet- Miştim we ağndi de ayni fikirdeyim, © Devlet teşi halkin. ihtiyaçlarını İsmamen karçılıyacık şekilde teestüs «erse © vakit biz biraz rahat ederir, Bugün devlet teşi tı bu vaziyette değildir. İaşe için büyük teşkilât yap mak mecburiyetinde kalıyoruz, Arka» daşlartm çok iyi bilirler ki, bircok devletler harp haline geçecekleri anki vaziyeti sulh zamanında düşü erek" ona göre teskilâtlarmı hazırla” dılar, Biz seferberliğe geçmek İcin Mizem gelenleri rulh zamanında dü- güpmişüzdür, Fekat bugünün ihtiyaç Jam, yalnız devlet teşkilâttem değil, — büyük şehirlerin belediye teşekkül- lerinin de #tiyeca kâfi “gelmediğini © göstermekte ve ona çare bulmak ds İkilehmete düşmektedir. Ve bu teşki- Hit ön işe Fasır olmıyan unsurlardı .vürude geldiği için terem arka - daşım Rana Tarhan'ın işaret etk - İeri gibi, sksaklfklar sörülmektedir. Tabii bunlar yeni girdikleri bu iş lerin safahatmı yavaş yavas Öğrene- eekler ve bu işlere yavaş yavaş al şacaklardır. Bu arada Bazı fenalıklar © olursa bittahi bunlar da görülüp fe- sonra mizlenecektir. - Bu noktal nazardan bunda herhangi bir müşkült tasay - var etmem, Fakat teşkilât bugün lâ- rumdır, yapllacaklır ve yapılması ni- ayet kütlenin menfaati icabımdandız. alnan, evvelce de arzettiğim gibi ke- miyetten ziyade keyfiyete “verdiğim kiymetten ve sözden dönmüş değilim Dalma onun Örerindeyim, Fikrim şu- Bugün harbin Başladığı günden- İbesi yaptığımız tecrübelerle görüyo - ruz ki, devlet teşkilâtı (8) dan (e) bu memleketin Dtiyaciyle telif edilebilecek | şekilde tebdil edilmek lâzemdır, Bu teşkil Behemekal yenileştirmek vardir, Pakat bugün görgülü yarar binlerce memurun rmda şerefli hizmet almış olmalarının da, bu kararın tatbiki içim biri biraz daha lcenni ile harekete mecbur et tiğini görününde bulundurmak lâzım- dır, Fakat fikrimi bilmiyorum. izal edebildim mi? Şimdiki şekil kalır, kanburun üzerine bir kanbur daha ilâve edil den ametiyat olur. cıkarır, afalır Ücretli memurların vaziyeti Ücretlerin maaşa gecmesi meselesi kanım hazırdır. Bösün devlet teşki- lâtmda ve mülhak büteelerde ecnebi kadınlarla evli ancak 150 kadar me muz Bulunmuştur. Bunlarin bukukt vaziyelini İetkik ile meşgulüm, Bunu hallettikten sonra heyeti umumiyesi- hİ buzurunuza getirecej , Ayni za- manda bu kanunda ileride herhan, bir şekilde böyle bir veziyet karşısın- da kalmamak İçin kâfi hükümler koymak kararmdayım. Devlet mübayaalarından bahseetiler, Devlet mübayaslarnın hemen hemen ehemmiyetli kısmı doğrudan doğru: bir merkeze Taptedilmış vaziyettedi Memleket haricinden vaki olan müba yaat, hattâ tüccar eliyle gelse dabi, ancak devlete mal edilmekte ve mali yeti üzerinden ihtiyacı olan dairelere tevsi olunmaktadır. Memleket dahilin de ordu ve halkin ihtiyacını temin e den mübayaat tamamen toprak ofis vasıtasiyle yapılmaktadır. — Üzerinde ber hangi bir mutavasıt'a yer veril memektedir. Amma bazı yerler ol lir ki, bunlar gayet uzaktadır, bunlar istisna teşkil ederler, bunlar hakkında ayni şekli tatbik etmiye imkân yoktur. Tesellüm işi, henüz doğrudan doğ ruya ait olduğu daireler tarafından ya, pılmaktadır, Burada bilhassa şunu te barür ettirmek isterim ki, hakikaten tesellüm işi için yeni bir teşkilâta ih. tiyaç vardır. Ancak evsafı taayyün et » mevaddı, ticaret Vekâleti veya di ğer kanallarla tedarik ettiğimiz mah devlet kanalı ile vermekteyiz ve onla. rı maliyeti üzerinden veriyoruz. Sayın alma işleri; Satın alma işleri ve yahut resmen tanınmış müesseseler vasıtasiyle yaptırılmaktadır. Ticaret Vekâleti bu tarzda karar vermiştir. Maamafih bu meselenin üzerindeyiz. Hariçten ısmarlanan mübayaatı birles tirmek, satın alırken renmi milensese leri ve ticari birlikleri tavzif ederek bunu en salim bir şekilde yapmak kr varındayız ve tatbikata da geçmiş bu sunmaktayız, En mühim dava, arkadaşımın en son mevzuu bahsettikleridir. Biliyorsunuz ki arkadaşlar, biz ancak harbin isul zam ettiği teşkilâta ve tatbikata 1940 senesinde başladık ve ba teşkilâtı ka deme kademe ihtiyacın gösterdiği lâ zum ve nisbet derecesinde ilerlettik. Binaenaleyh tedbirlerin kül halinde ol. maması ve birden alınmaması tabi dir, Yavaş yavaş başladık, tedbirleri #e kademe kademe aldık. Bu tedbirleri kül höllöe getirmek için verdiğiniz # İlâhiyetlere istinat ederek mütemadiyen çalışılmaletadır, Bugünkü vaziyette dahi teşkilât Be kadar mühim ve yo cucu olduğunu yakından bilirsiniz, Ba işlerin gün geçtikçe daha ziyade te kemmüle gideceğini görüyoruz. Mes, Hi, ana ihtiyaç maddeleri Kiyatlarının müstakar bir hale gelmesi için çalışı yoruz ve bugün bu mesal son safhası. na gelmiştir. Muhtelif maddelerin fi yatlarmı tayin ve tesbit, münferit ka. rarlar halinde ilân edilmektedir. Fakat bunlar hakikatte umumi bir fiyat litikasının tedrici bir surette tatbiki ni ifade etmektedir. Biz bunları birer birer veriyoruz. Doğrudar, Fakat he yeti umumiyesini daha evvel Ticaret Vekili arkadaşımın bir hasusi içtima, da arzettiği veçhile, bir seviyeye getir miye çalığ'yoruz ve bütün bu fiyatları behemhal sebit bir hadde tutmak izin kurar vermişizdir ve bu kararım dize. rindeyiz. Binaenaleyh Berç Türker ar. Kadaşımın, toprak mahsulleri fiyatına zam hakkında söylemiş olduğu söze hükümet namına, biz iştirak etmiyo ruz, laşladığımız tetkikat bitmek üzere dir, Yakında bundan müsbet neticeler alacağımızı ümit ediyoruz. Bunun ha. Ticinde, amal istihsal, toplama, Fiyat landerma, dağıtma hususlarını da gör “ünde tutuyoruz, Bu hususta icap © derse vesika usulüne de gideceğiz ve lirım gelen bütün tedbirleri alacağır Bunun üzerinde çalışmaktayız... a Dr. İHSAN SAMİ yaa Gonokeok Aşısı Belsoğukluğu ve ihtilâtlarına karşı pek tesirli ve teze aşıdır. Divanyalı, Sultanmahmut türbesi No 113 Ellerinde kullarılmış olarak 4 atmos- ferli ufak istim kazanı, 1 çamaşı silindir ÜTÜ MAKİNESİ 1 sıkma ve lde çamaşir yikama aklnesi bulunup da satmak İstiyen- lerin mektupla, Siriçeçi İstasyon oteli 1 No, da Ukkaş Kaplay'a müracaatı, ya doğrudan doğruya ticari Ytiter, İZ İ ("Seni seviyorum" diye mırıldandı Şayed siz de bu cazip güzellik reçetesini kullanırsanız, siz de bu Utifata nali, olabilirsiniz. Çünküj bu veçete en'sert ve çirkin bir cil, di kadife gibi yumuşatıp beyazla. tır, saf ve taze cazibe İle Süsler, Tokalan kreminde mevcut kıy- etli cevherler siyah nâktaları eritir, acık mesameleri sıklaştırır. ve cilde bir gül yaprağı yumuşak- hiğı verir ve şayanı peristiş bir ten temin eder. Tokalon kremi her yerde satılır. Beşiktaş Sulh Mahkemeleri Başka. üpüüğinden: BA2/T — Hırant vessire- nin şayian mutasarrıf oldukları ve kabili taksim olmamasından — dolsyi Beşiktaş birinci Sulh Hukuk Hikim- liğinin 16/11/035 tarih ve 650 numa- falı karariyle Beyoğlunda, o Ferikğ - yünde Eşref Et, sokağında 41, 48, 45, 47, 49 ve Barutnane soxüğmda 1-3 numaralarla murakkem müfrez altı kıta arsa ayrı öyr eçik azil çıkarilmıştır. Şartnsme 20.502 tari- binde divenhaneye asılmıştır. İşbu İgayrimenkullerin birinci artırması M2 tarihine teradüi eden Puzar- tesi günü sant 14 den 16 ya kağır yapılacaktır, Verilen bedel mükum - imen kıymetlerin yüzde yelmiş beşini bulduğu takdirde kati Malesi yapıla cak, eksi takdirde en çok drütiranm taahhüdü baki kalmak üzere arttırma on gün daha temdit edilerek 2.7,042 tarihine tesadüf eden Perşembe günü ayni saatte ikinci arttırması yupla - cak ve en çok arttran uhdesine kal ihaleleri jera edilecektir, Arttırmaya iştirak için yüzde yedi buçuk teminat akçesi yatirilması veya milli bir ban- kanın «teminat mektubunun ibrazı mecburidir. Belediye resmi, yirmi so nelik vakıf taviz bodeli, tapu barcı ve ihale pulları müşterilerine aittir, Evsaf Bu arsala” halen boştur, 41 No, hu arsa; Bir tarafı 43 No, lu ars ve bir tarafl Derlei sokağı ve bir ta- rafı 1-3. No, lu arsa ve farafı Tabi Eşref E£. sokağı ile mahdut 424, 65 M.M, 48 No, hu arsa: Bir tarafı Gu- sinanın 41 No, hu arsası ve bir tarafı Derici sokağt ve bir tarafı Güsinanin 45 No, Ju arsası ve tarafı rabii Eşref EK, sokağı He mahdut 493,90 MI, DIL, 45 No, İu arsa: Bir taraf: Güsinanım 47 No, lu srsasi ve bir taraf Derici sokağı ve bir tarafı Güslinann 48 No, Me arsası ve tarafı rabli Eşref Ef 80 kağı ile mahdut 631,24 M, DM, 47 No, lu arsa: Bir tarafı Güsinanm 40. No, arsam ve bir taraf? Deri ve bir tarafı Güsinsin 45 No,'lu a: #ası-ve tarafı rabli Eşref ET, sokağı ile mahdut 1290/80 M, M, 49 No, ar- Bir tarafı Bercuhi bi israfı Derici sokağı ve bir tarafı Gü- #inanm 47 No, Tu arsası ve tarafı ra- bil Eşref Ef, sokağı ile mahdut 96130 MM, 1-3 No, lu arsa: Bir tarsfr De riçi sokağt ve bir tarafı Güsinanın 41 No, İu arsası ve bir tarafi © Eşref E, sokağı ve tarafı rabil Baruthane caddesiyle mahdut: 480,35 M.M, der, Muhammen kıymetleri: 41 No, hu arsa 5085 lira 80 Krş, 48 No, lu ar- #1 6746 Lira 70 Kis. 45 No, İn sarsa 8887 lira 92 Krş, 47 No, ha arsa 12906 Hira, 49 No, lu örsa 963 lira ve Ba- ruthane sokağındaki 1-3 No, lu ar- sanın kiymeti de 4363 İlra 30 Krş, tur İcra ve İfâç kanununun muaddel 3890 No, Tu kanunun 128 cı madde - sine tevfikan ipotek sahibi alacaklı lürla diğer alkadarların ve İrtifak hakkı sahiplerinin işbu gayrimenkul. ler üzerindeki haklarını ve hususiyle fsiz ve masrafa müledair iddinlarini evrakt müsbiteleriyle on beş gün İ- çinde memuriyetimize bildirmeleri lâ- zrmdır, Aksi halde haklari tapu etili ile sabit olmadıkça satış bede nin paylaşmanından hariç kalacakları, Daha fazla malümat almak istiyenie- rin 942/7 — Dosya No, siyle memu- riyetimize müracastları İLE SABAH, ÖĞLE ve AKŞAM Her yemekten sonra günde 3 defa muntazaman dişlerinizi Fırçalayınız A Fen Memuru ve Bir Anbar Memuru Aranıyor oluda bir inşaat şirketinde çalışmak üzere tecrübeli bir mü- hendiz, âlet kullanabilir, tecrübeli li memuru ve işlerinde »emura İhtiyaç vardır. Taliplerin vesikala- han çalmış yaztsr güzel b riyle beraber bı 1 sist İY den sonra Karaköy Büyük Tünel No, 6/7 ye mürusaatları, VU m a amm | MEMUR ALINACAK Türkiye Kömür Satış ve Tevzi Müessesesinden Müesseseiiz merkezinde muhtelif se: 170 liralik varifelerde çalıştırılmak üzere memur atınseâktır, İsteklilerin en geç 8 Haziran 1042 tarihine kadar evrakı müsbiteleri le birlikle Yenişehir, Atatürk bulvaradaki milessese merkezine müraca- stları ilân olunur, slerâe münbâl bulunan 100.— Şartname vesaire bedeli 1,29 Topküppı - Maltepe - Halkalı yolumun 'e- saslı tamirsti 799 Bebek - İstinye yolunun ikinci kısım inşüatı Silâktarığı - Kemerburgaz yolumun esasi göre tamiratı Üsküdar - Şile yolunun esaslı 4.11 Kdirnekap! - Yedikule yolunun Mevlâne- kapı - Yedikule kısmmın şose inşaat 187880 1,35 Kartal - Pendik yolunun 1 irci kısım inşaatı le (lk İcminst miktarları yukarıda yazılı yol ina, ve tamirat işleri ayri ayrı kapalı zari usuliyle eksiltmeye konulmuştur, Mukavele, eksiltme, nafla işleri umumi, hususi ve fenni şartnameleri k yukarıda hizularinda 2ö816,31 150879,80 34274,80 024400 207041 25054754 62215,78 1870,09 5580,79 tamiratı 25011,0 siyie buna mülteferri diğer evi et Nefis Müdürlüğünden "almacaktır. İhaleleri 108,942 Çarşamba günü sast 15 de İstanbul Belediyesi Dai- Encümeni odasında yapılacaktır, Teliplerin ilk teminat makbüz veya upları ihale tarihinden 3 gün evvel Viliyet Nıfia Müdürlüğüne mü- #acsstla alacaklar? fenni ehliyet, 942 yılına ait Ticaret Odasi vestieaları imzalı, çartname vesalre ve kanunen ibrazı lâzm gelen diğer: vesaik ile 2400 No, lu kanunun tarlfatı çevresinde kazrlıyacakları teklif meletuplar rm: ihele günü saat 14 de kadar Dalmi Encümene ver ei Yüzemdir, G5) Üsküdar - Kadıköy ve Havalisi Halk Tramvayları Türk Anonim Şirketinden Şirketin tasfiyesi bükkında hismedarlar tarafmdan vâki talep üzerine evvel toplanmış olan fevkalâde umumi Hey'etin tayin ettiği hususi mü- rakiplerin Raporunun okunması ve bu bapta Dir karar alınmam için /(4/M2 tarihinde vâki toplantıda nizabt ekseriyet hasıl olmadığından Umumi Hey'etin yeniden 30/6/p4Z Salı yünü saat 10 da Şirketin Bağlar- başındaki M erinde fevcalâle olarak içtimaa da i takarrür etmekle, Şirket esas 'mukavelenamesinin 62 ve 63 ncü maddeleri o mucibince key- fiyet ilân olunur, Bu İçtimna bir hisseye sahip olan dahi iştirak edebileceğinden histe- darların içtima gününden bir hafta svveline kadır Şirket Merkezine müracaatla hisselerini tevdi ederek dühuliye kartı almaları rica olunur, İDARE MECLİSİ RUZNAME: 1 — Husust Mürakiplerin Raporunun okunması ve'bu bapta karar alınması, Harp Okulu Komutanlığından 1 — Aşağıda yazılı şartları bala okurlar harp okuluna alınacaklardır, A, — Ankarad» bulunanlar doğrudan doğruya Harp okulunda, An- kara haricinde bulunanlar bulunlukları yerin askerlik şubesine müracat edeceklerdir, B, — Kaytt ve kayt muamelesi 1/Haziran/i942 den Hibaren -20/ Temmuz/1942 tarihine kadar devam edecektir, Bu tarihten sönraki mü- racâatlar kabul edilmiyecektir, 3 — Giriş şartları: A, — Türk rekmdan olmak, A, — Lise bitirme ve olgunluk İmihanmı vermiş bulunmak, C, — Tam teşekküllü hey'eti sihhiyesi olan askeri höstaneden (harp okuluna girer) kararlı ernst raporu olmak, D. — 18 ilâ 23 yaşıda olmak (24 yaşına pirmiş olanlar alınmaz.) E, — Diğer şarilar askerlik şubelerinden ve Harp okulundan öğret ilebilir, (3552) (5617) KARAR HÜLÂSASIDIR Karar Xo, 17 Muayyen fiyattan fazlaya pirinç satmak suretiyle MEM Korunma Kanununa. muhalefetten suçlu Beykozda Kemer sokak 36 No, da seyyar sat İzzet oğlu Osman Keçeli heklenda Üsküdar MİM Korunma mah- kemesince yapılan duruşma sorunda; Suçludan on İlra ağır para cezasi alınmasa ve 14 gün ticaretten men'ine ve elde edilen pirinçlerin müsa- deresine ve getete İle meşrine hükmedilmiştir, Erzurum Doğu Mıntaka Emniyet Başmüfettişliğinden 2 Haziran 942 gününde Erzurumda Doğu Emniyet başmülettişliği o- dasında kapalı zarf usuliyle eksiltmeye konan © bina inşdatinın (o görülen lüzum üzerine feshedildiği ilân olunur, (5812) Tıp Fakültesi Dekanlığından Fakültemiz Çocuk hastahkları ve Bakımı: Kliniğinde bir asistanldk münhüldir, “Arzu edenlerin müracaatları ilân olunur, (5308), Üniversite A. E. P. Komisyonundan İcinel kadm ve doğum kliniğine yaptırılacik 7060 Hira. muhammen bedelli 14 kalem maden! eşya 285.042 Perşembe dünü saat 18 te Rektğr- likte açık eksftme fe ihale edilecektir. İstekliler liste ve gartasmeyi rektörlükte görebilirler, (5565) — 26.5.9842 Gayri Menkül Satış İlânı İstanbul Emniyet Sandığı Müdürlüğünden Bay: Vehbi, Münip, Afat ve Kemâl 14882 Hesap numarasiyle Sındi- Bmtzdan aldıkları (EM dört bin) Liraya karşı Beyoğlunda Hüseyinağa mahallesinde Cağdeikebir ve Tiyatro sokağında eski 190, 1 ilk 25, 1 JA 6,1 MA 6, 111â:6 cedit Caddelkebirden 170, 102, 174, 178, 4, 6; &; 16 No, Iu maa oda ve dekâkin ve mağazaları müylemil Hıristaki namı diğer Sitedöpera namiyla ari? hanın seksen hissede otuz alt hissesini birinci derecede ipotek. etmişlerdir. Dosyada mevcut tapu kayıt suretinde merhun gayrimenkulün (Be- yoğlunda Hüseyinağa mahallesinin İstiklâl caddesinde ve Şahne sokağın da eski 190, 1 NA 28, 1, 6, 1, 6 yeni 170, 176, 2; 16, 3, 5 kapı 333 ada 3 parsel numaralı şarkan dükkân ?, şimalen dükkân 4 kilise 8, garben yel cenuben yal ile çevrili maa müşlemilât Sitedöpera nsmmdeaki hari sek- sende dokuzundan otuz altı hissesi) olduğu beyan edilmiştir. İkraza esaz olan muhammin râporu mucibince mezkür gayrimenku- lün umum mesahası seneden 2308 arşin murabban olup bundan 1930 ar- sın murabbat miktarının bina zemini olduğu ve merkür gayrimenkulün pasaj maa dükkânlar 3 kısım apartmanları müştemil Sitedöpera, VW taki hanr olduğu, A — İşaretiyle gösterilen spartıman kumtnda 7 dı mevcut olup ba dairelerin her birinde birer methal dörder oda birer sa- lon ve birer koridor ve biner matbah birer helâ ve birer banyo, B işaretiyle gösterilen apartanan kısmında 6 daire mevcut olup her birinde birer methel. altışar oda birer salon birer körldor birer muttuh birer he- lâ birer banyo ve C — işaretiyle gösterilen apartiman kısmında 7 delre mevcut olup her birinde birer methal altışar ofa birer salan birer Ko- ridor birer matbah birer belâ ve birer banyo ve üçünün de taraçaların- da her dalre için birer hizmetçi odası ve beli ve çamaşırlıkları bulun- duğu ve elektrik ve terkos suyu ve havagızı tesisatı ve sarniç ve kü- yuyu muhtevi olduğu gösterilmiştir. Videsinde borcun verilmemesine taebni yapılan takip üzerine 3202 numaralı kanunun 48 cı madedsinin matufu 40 ce maddösine göre satıl- ması. icap eden yukarıda. yazi maa oda ve dükkânlar ve muğazalar ve apartmanları müştemii Hiristaki namı diğeri Sitedöpera nemiyle maruf mas müşteriât kârgir hanın 80 hissede 36 hissesi bir büçük ayn detle açık arttırmaya “konulmuştur. Gayrimenkulün satişı tapu sicil kây- dina: göre yapılmaktadır. İstiyenler mahallinde zezkür » göyrimenkulün bugünkü “vasiyetini görüp tetkik edebilirler, Artırmaya girmek östiyen- ler, (10687) Lira'pey akçesi verecektir. MU bankalarımızdan birinin te» mina mektubu 'da kabul olunur, Birikmiş bütün vergiler belediye resim- leri ve #zllâliye rüsumu borçluya alttir, Gayrimenkulün © vakfiyet veya mülkiyeti hakkindu. hissedarlara Evkaf idaresi urasmdaki dava halen mahkemede tatkik edilmekledir, Vakıf icaresi ve taviz tutarı borçluya ait olmak. üzere arttırma bedelinden çıkarılıp dava neticesinde gayrimenku- lün vakfiyeti tahakkuk ettiği takdirde Vakıf idaresine verilecek mülki yeti sabit olduğu halde de borçlular hesibma geçirilecektir, Bu variyetin müşteriler hukukuna bir göna tesiri yoktur, o Arltirmu şarinamesi 28/5/ 04? tarihindeh #ibaren tetkik etmek istiyenlere Sandık Hukuk İşleri Servisinde açık” bulundurulacaktır, Tapu sicil kaydı vesair lüzumlu ma- Vümât da' şartnamede ve takip dosyasında vardır, Arttirmaya girmi lanlar, bunları tetkik ederek satılığa çıkarılan göyrimenkul hakkında her şeyi öğrenmiş ad ve, telâkki olunur, Birinci arttırma 27/7/942 tarihine müsadif (Pazartesi) günü Cağa- loğlunda kâin Sandığımizda sist 10 dan 12 ye kadar yapılacaktır, Mu- vakkat ihale yapılabilmesi için teklif edilecek bedelin tercihan alinmasi tep eden gayrimenkul mükellefiyetiyle Sandık alacağını tamamen geç- miş olmasi şarttır, Aksl takdirde son arttıranın isabiide bak! kalmak şartiyle 12/8/9412 tarihine müssdif (Çarşamba) günü ayni mahalde ve ayni saatie sen arttırması yapılacaktır, Bu arttırmad. gayrimenkul en çok arttıranm tstünde bırakllacaktır, Hakları tapu sicilleriyle sabit ol- roryan alâkadarlar ve irlifak hakkı sahiplerinin bu bular ve husu — siyle faiz ve misarife dair iddialarını ilin tarihinden İtibaren 20 gün &- çinde evrakt müsbibeleriyle beraber dalremize bildirmeleri lizmdır. Bu suretle haklarını bildirmemiş olanlarla hakları tapu sleilleriyle sabit ol- miyanlar satış bedelinin paylsşmasından hariç kâlırlar, Daha fazla ma- lümat almak İstiyenlerin 838/384 dosya nzmarasiyle Sandığımız Hukuk İşleri Servisine müracaat etmeleri ilân olunur, D'iKKA EMNİYET SANDIĞI: Sandıktan alman gayrimenkulü termek istiyenlere muhemminlerimizin koymuş olduğu kıymetin “4.40 mt issavüz etmemek üzere ihale bedelinin yarısına kadar borç vermek #uretiyle kolaylık göstermektedir. (5833) ipatek güre Muhammen öedeti (19048) lis (90) Kuruş olan muhtelii cins, mik- tar ve eb'atin 43 kalem Pirinç Musluk ve telerrüati (46 942) Perşembe günü saat (18.30) on beş otuzda Haydarpaşada Gar binam dahilindeki kemisyon tarafından kapali zarf usuliyle satn alinacaktır, Bu işe girmek istiyenlerin (1428) lira (64) kuruşluk muvakkat te- #minal, kanunun tayhı ettiği veşikalaris tekliflerini gmuhtevi zarflermı ay- ni gün saat (14,30) on dört otuza kadar komisyon Resliğine o vermeleri Yremdır. Bu İşe ait şartnameler komisyondan parasız olarak dağıtılmaktadır. (5501) po Muhammen bedeli (12000) lira olan 1000 Rulo (160000) metre kalı, sz pamuk mücerrit şerit (11.6.1942) Perşembe günü saat (1530) on beş buçukta Haydarpaşada Gar binası dahilindeki komisyon tarafindan o ka pal zarf ueüliyle satır. simisesktir, Bu işe girmek istiyenlerin (900) Jirelik muvakk:! teminat, kanonun tayin ettiği vesikalarla tekliflerini mahtevi zarfların! ayni gün saat (44,30) on dört otuzu kadar komisyon Reisliğine ve deri lâzımdır. Bu içe nit görtmameler komiayondan parasız olarak, dağfılmakadır (5831) (Arttırma İle Satılık Kamyonetler) Hali 'Tasfiyede Bulunan .Mehmed İbrahim ve Şürekâs Kuruçeşme Nakliyat Kollektif Şirketine Ait DOKUZ ADET BIRER BUÇUK TONLUK SEKİZİ ŞAVRULA, BİRİ FORT MARKA 881 VE $35 MODELİ YÜK KAMYONETLERİ İLK yara peleriride mâvrut demi? kasa, dolap, masa, yazıhane ve tamirhanelerin- deki âlât ve ezevni ve yedek aksamın açık arttırma ile satılmasına ka- Tar verilmiştir. Salış 81 MAYIS:943 Pazar günü sent ondan İtibaren ayrı ayrı olarak açık arttirma ile Orteköyde yapılacaktır. Arttirmaya iştirak “için her birinin mubammen kıymetlerinin. yüzde onu nisbetinde pey akçesi verilmesi lizundir, Arttırma sonunda Verilen bedel haddi lâyık görüldüğü takdirde en ron artırana ihale edilecektir. İhaleyi mütedkıp arttırma Bedeli peşinen almacaktır, Deliiliye zesmi & lana bitter, Fazla malümat almak istiyenlerin her gün Sultanhamam Kefeli Tev- fik han 2/9 No, lu yazhaneye ve arttırmaya İştirak için satış günü satiş yeri olan Ortaköy inusllim Naci (Tramvay caddesi) caddesi 81/1 No, lu yarihanedeki Tasfiye memürlarma müracsatları ilân olunur, Hali Tasfiyede Mehmet İbrahim ve Şürekâm Kuruçeşme maks llyat şirketi tasfiye memurla Avukat * Ö, Şevki Çataloğlu Dağıtma Ofisi Umum Müdürlüğünden Dağıtma" Ofisi merkez kadrosu için 100 — 260 Hira ücretli memuri- yetlere müsabaka 'De memür alinacaktır, Müracaat edeceklerin memurin kanymunun 4 üncü maddesiyle tayin olunan vasıfları bal olmaları şarttır, Yüksek! İkirat ve: Ticaret tahsilini bilirmiş (olanlarla Hesret liseleri mezunları, resmi ve hususi İktast, Ticaret, Maliye ve Sanayi müensese- lerinda vazife görmüş olanlar ehiiyetlerine göre tercihan slmırlar, Bu gi- bilere 3656 ve 3659 numarsl kanun hükümlerine göre ve Milf Korunma Kânüminün 6 me maddesiyle tasrih olunan müktesep hakları mahfuz 0- lârak tayin olünurlar, Müracaatlar Ankarada Dağıtma Ofisi Umum Mü- dürlüğüne ve taştada Vilâyet. İaşe Müdürlüklerine yapılmaktadır. Müsabaka ve' imtihan günleri ve şartları ayrıca ân edilecektir. «ama — 5300) Avukat Ahmet Nur Tolun Avukat Salin Zeki Sahip ve neşriyat müdürü: Halil Lâtf Dördüncü, Gazetecilik ve neşriyat T, L. $. TAN Matbansi