28 Temmuz 1942 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 3

28 Temmuz 1942 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 3
Metin içeriği (otomatik olarak oluşturulmuştur)

5 EB TTST BIUS Yeni İnkişaflar Yazan: M. ANTEN ovyet Rusyanın cenup bölgesinde muharebeler gittikçe artan bir slddetle devam etmektedir, Boğaşma. ların siklet merkezini V: #3 Don bölgeleri teşkil etmektedir Vo- rönez'de kızılordu hâlâ teşebbüsü e. linde tutmaktadır, Son gelen haber. İğğden Sovyet kuvvetlerinin bu bök ggde üç noktadan Donu aştıkları ve Alman kavvetlerine çok ağır kayrplar Ukleri © anlaşılıyor. Berlin ba bölgede Alman müdulanstun müte hürriik olduğunu söylemek suretiyle Kendi variyetlerinin ciğdi olduğunu ve bünun cenup harekâtı üzerine tesir yapması imkânı kabul etmiş olayor. Almanların Rostofa kargı tnarrazla. rinda 2000 tank 600.000 asker ve çok mikdarda tayyare kullandıkları haber verilmektedir. Dört gün evvel Almat. İğrın bu şehiri #nprettiklerini. bildir miş olmalarına rağmen şehrim mühim bir asm bili Sovyetlerin elinde bilunduğunu zanmeltirecek emarsler rieventtur, Almanların sşağı Don'u geçmek için cök büyük gayretler sarfettikleri his sedilrmektedir. Son haberlere göte AL man kuvvetleri bu mehri Similiyans. kya noktasında aşmıya muvaffak ol otuşlar, fakat nehrin öte tarafına ge- cen zırhir birlikler kızılordu kuvvet, leri tarafından tahrip edilmiş, diğer kısmır.da nehire dökülmüştür. Burası Sta 'lüget ile Röstof arasıbdn küçük bir kasabadır. Sislingrat — Novoçer, kask demiryolu bu kasabanın pek yas kinından geçmektedir, Vaktiyle kitçük hir balekeçr köyü olen bi mevki, şim. büyük bir stratejik ehemmiyet ka. TANIŞIR, Üç İstikamet Bazı askeri mütehüsmesleri göre AKİ feyari hartanı 'Tezyini sanatlara iki güzel eser; Selçuk inmekte: istifade edilerek getirilen bir sandalye ve bir bardak G. 5. A; Sergisinde hinin sanatından meydana Gördüklerimiz Serginin Büyük Emeklerle Meydana Getirilmi “FAN , Tezyini Sanat, Resim, Heykeltraşlık, Mimari Şubelerinde Göze Çarp anEn Mühim Nokta, Garp Sanatının Tekniğine İntibak in Ederken, Milli Karakterleri Muhafazaya Gösterilen İtinadır Mp ,üdel Sanatlar Akademisi açılı, sının 60 ıncı senesi münasebeş| tiyle bir sergi açtı, sergide Türk sanst tekâmülünün bir tablosunu gör dük, 60 sene evvel 20 talebe ile bag Bagün $11 talsbesi Olan ba mi Kuvvetleri bu müdataz yar | essene, kısa bir zaman içinde verilme YA DİRMERİ olünklar takirde e pü mümkün olan semereyi vermiştir ye istikametinden seçen ği ierdier 1) Şark istikameti, Btaligredı | “ötendm küfürdür”, b zaptetmek biaksadiyle, 2) Garp ist.İt:r* diye sanatı o kövir kameri, Röstoftan cenuba doğru ceki) Osmanlı katı len Sövyet kuvvetlerine yandan tg.|içinda, süratle gerileyen müesseseler. arruz etmek, ayni zamanda bir petrol werkesi olan Mayakop, smodar & *e doğrudan doğruya yürümek, 3) Cengi şarki istikâmeli, Domü Fs.) ter denizinden ayıran steplerden geçe rek Astrakan'a varmak, bu süretle Kaf. kasyayı Rusyanın diğer kısımlarından mamiyfe tecrit etmek, Fakat Vara, per'da kızılordurun teşebbüsü eliide ve şimsaldeki Sovyet ordular» nın niyetleri malâm olmadığı bir za- anda Almanların böyle tehlikeli teşebbüse giriseceklerine ihtimal veri'. memektedir. Kaldi ki Timaçenko kuv. vetleri bir #ydanberi hiç bir elddi mms Bsrebe vermeksizin mmentazhman ve tam olarak geri çekilmektedirler, Bütüin İngiliz ve Amerikan matbuasi & Don havzasında cereyan eden &e-| keri harekâtı büyük bir dikkat ve be yecanla takip (etmekte ve yağiyetin ciddiyetini gizlememekteğirler Ame rikan gazeteleri Monkova rağyosurun (vatan tehlikede) feryadını şöyle tef. sir etmektedirler. Ba, bir ümitsizlik feryadı değil, daha farla ma bavemet iradesinin bir ifadesidir. Pin cümlenin Fıfansır ibtilâli orduları kurtardığını — hatırlıyalım, o Tehlike, kahramanlar işin bir ham kaynağı, dir, İkinci Cephe Anglo « Sıkson o memleketlerinde Sovyet Rusyaya müessir bir surette yardım etmek maksadiyle İkinci cepe benin derhal açılması için tezabürler ve nilmayişler devam etmektedir. de Londrada ayni maksatla 60.000 kişi. lik bir miting yapılmıştır. Burada söz alan bir işçi mebusunun sordağu! “İ, kinci cephenin açılması için her türlü fedakârlıkları yapmıya, bütün mahru. miyetlere' katlanmıya hazır mısmız.., Sualine karşı 60.000 husan bir ağızdan (Hazırız!) cevabını o kadar kuvvet ve heyecanla vermişlerdir ki bu ivâse iki kilometre uzaktan işitilmiştir. Fakat ayni günde mesaf nazmi Be vin'in maden işçilerine yaptığı bir hi. tabede söylediği gu sözler hayret uyan. dırmıştır: “Gelişigüzel bir ikinci cep be açmak düşmanın oyunura âlet ol maktır,, Mütemadiyen ikinci cephenin rasında bir il günlerde İstihsalit artiminız. Zafer biyik ölçüde buna bağlıdır.. İngiltere hükümeti, Sovyet Rusya ile yaptığı itüfak muahedesi mucibince bn sene İçinde ikinci cöpbeyi açmayı tâahhüt etmiş olduğuna göre Bevin'in bu sörlerinin manasi pek mplaşilma imalktadır. Bir kaç gün eyvel Cripps Avam Kamarasındar İldhel cephenin Açılması hakkımdaki kararın parlârmen, to azasını bile biber verilmiyeceğini söylemişti Tngilirterin; Arerikaleların mütte- “kleri olan ve harbin hemen bütün ağırlığını bir senedir omuzlarında ta. giyen, pek büyük kayıplara uğrayan Ruslar, en şiddetli Alman tazyiklerine marar bulandaklari bir zamanda İn gilzlerin ba hatleye zaktan seyirci kalmalarını akıl almamakta ve barmen için İngilizlerin, mutatlrınn bilâfma olarak, bu ikinci cepheyi pek gizli a. Tarak ve ani bir süfette açacaklarma| hükmedilmektedir, Dün | tekniği Üs müli karakterleri mezcet- den biri de Türk sönatı olmuştur. Ce haletin, dini taassubun daralıtığı sanat ufakları içinde, devamlı bir sanat te. kâmülüne sahip değiliz. Eski Türk m natının durakladığı devirden bugüne asırlar geçmiştir. Buçünkü nesiller 5 sırların bıraktığı boşluğu doldarmik mecburiyefindedirler, Ba boyluğu göz önünde tutarek Güzel Sinstlar Aka demisinin bugünkü inkişafin tetkik edersek, süratli bir ilerleyişi kabule mecburut, Bununla beraber bunu bir kemal olarak değil, kemale doğru iyi bir başlangıc olarak telâkki edebil. riz, erginin böyük emekl getirilmiş, tezyini sanat, resim, heye keliraglık, mimari şubelerinde göze çarpan en mühim. mokta, gArp- sana tının tekniğine intibak ederken, mill karakterleri muhafazaya “gösterilen -i, b takat milli karakteri mubafa. za, doğmatik, iskolastik, bir milliyet demagoğisi ile; omazinin müstahsse olmuş kalıplarına bağlanmak değildir. Bugünkü hayat şartları içinde müte madi surette değişen iktisadi ve sös- yal bünyenin icaplarına göre sanatı da bayat içine sokmak, canlı, vesl bir sanat Yaratmak demektir. Reslist bir sanat, tarihin kopyası değil, sadece tnb'atın kopyası değil, en büyükten. Hite olan tabiat ve çemiyelin değişen ve değişmekte olan bütün karakterlerini sana'a aksettirmek demektir, Bu it barla. Güzel Sanatlar Akademisinde daha canlı, hayata intibak eden, garp miye çalışan bir temayğl görmekteyiz. Bunun bir ifadesini de tezyini s&. matlar şubesinde görliyoruz, Tezyini Sanatlar: Terini sanatlar şubesi garp, şark diye iki şubeye ayrılmıştır. Türk tezyini sanatları, eski Türk sanatınm muhtevasını almakla beraber kalıpla, Sinem dişıns çıkmıştır, Dünkü cemiyet. de hayatiyeti olan, hatti fayealrlığı 0. Tan şeki'ler ve muhteva, hiç şüphe fesör Sue'nün bir konferansında de. İİ e eetndn Seferin yanmak bi fi değildir, faydalı eserler meydana peri yarının tekâmülünü sez mek, ba imkânlara göre tekâmülü hızlandırmak lkermdir. Eski mo delleri hiç bir şeyi değiştirmeden, yeniden İstihsalle iktifa etmemek Izrndır, Kopya her zaman or nalın dupundadır, “Rönesans ve on sekizinci asır artistlerini göz önünmegetirirsek, eskiyi model olarak aldıklarins is. kat bunları ne Kopya, me de intihal , Bunlar ma hareket noktam yapmak mümkün. dör, Pakat bunun için eskileri kop. ya #imek değil, fakat bunların bu devirde, bizim yerimizde yapab. Tcteklerini yapmamız lâzımdır. ; Mi Tesisi sapatlar gübesinin hedef tultuğuj “faydalılık” ve “Gün'e yesine'ant “bir şubesi üzeride durmak Yirımdır. Bu da hat ve terhip şubesidir. Bu şubede göze çar- pan sey dalma! esit hğatların, caki tezhipçilerin eserlerini kopyadan 'ya rettir. Bu eserler hiç şüphe yok ki, Türk sanatı için tar'hfen bevafiş ei. #fimiz çok lerymetli eserlerdir. Fakat burün Güzel: Sanatlar Akademisinde veya hariete bu eserlerin dışında ork İnal eserler veren bir si memiştir, Demek ki bu sanat mai in kaleplarına bağtı kalmış, hayata isti bek yetmemiştir; “Altı işlemeli, zarif) ciltleri, 200 biraya mal eden bir sa.) metkir şözhesiz ki buna hiç olmazsa) üç yöz Tire İster. Üç vü Kiraya bir cilt İşi v, ça Çe Hindistanda Bir İfijeni yok ki başünkü (btiyaçlarımıza cevap veremez. Cemiyetin büyük bir kütle sinin ihtiyaşlarını cevap vermiş bir sanat da müzelik olmıya mahktimdur, Geniş halk kütlelerini sanatla âlâka- dar etmek için orlarm bugünkü ht, yaşlarına cevap vererek, onların san at duyularını ve zevklerini yüleseit: mek lâzrmder. Tezyini sanatlar, şubesinde mobilys.. da, halıcııkta, cam ve seramikle Yür pılan, eserlerde <çeki Türk sanatmdan. ilhamı alınmakla beraber? tamamile b günkü ihtiyaçlara intibak ertirilmiştiğ, Balçuk mektebinin sanatından istifa de ederek meydana getirilen masalar, sandafyalar, köylülerin bir eğlencesi aksettiren Malı, seramikle yapılan zolar, kutular, garp tekniği ile emi değen gi ua Bu niimuncler, sanat sevkine mar GİS ar lar wan evinde kullanabileceği, ucuz fiyatlarla elde edebileteği bir mahiyete indirilir. $e, manat bu vâdide hâlim olar, taktir ten kurtulur, önlübâ ölan bir möbilya ve eserlere sahip olahiliriz. Tezyinii sanatlar şabesinin yeli pro. Trajedisi Pek e kadar eski değil, Ancak bir asır evvel iki Yirtici kuşa benziyen komşuları. İsipur «va. Jodhpur'un göz diktikleri Udalmur “iki ateş arasında kalmaş gibiydi, Udaipur “Mahsrana,, sı bir tek kizi Krishna Komara, dünyaya gelince cal hemen Yodhpur'un genç velish- ta nişanladı, Nişan raeraimi günü vellaht öldü, O zaman Maharana ki- zâtı diğer kamşu kralın varlsine tek- ll eti; fakat ölen prensin kardeşi prenses de Sak iddia etti; uzun ve kanleibir harp Bötladi; Bu müdüet kek Krishra Komara büyüyor” 5 Rabas, kâh Yodhpur (la kâh Yaf- İpurvile ittifak ederek 1k! Bkümet arasmda yuvarlenıyordu “Fakat harp 'ularımı bitiriyor. ve hazinesini 6- tiyordü, Bunu bir an evvel bitirmek izmdı. Bunun -için tek çare verd: Krish- ma .Somara'nın ölümü, Babası, ondan o devletin kurtuluşu için hayali fedâ etmesini eğliyarak rica etki, Yazan: FRANÇİS DE CROİSSET Yaptırmak da sncak #rdah az kimte Terin “Bareıdır,. Bu sanatm ilerlemesi isteniyorsa, maziye bağlarimaktan, ms- sinin eserlerini aynen kopyadan vaz. Geçip. büzünün ihtiyaçlarına intibak etmek lâsimdır, Aksi takdirde bu © serler, müzelik olmaktan başka bir netice veremezler. “Bü eserler milliğir, değiştirilemez, gibi bir dogma ile, teaksiyonu gitmek olur, Zeten Türk senatınlaki geriliğin sebeplerinden bi- ri de, Tesmi küfür, heykeli günah: İnan şeklini mesmum telâkli eden, din İsmi altındaki dogmatik zihniyet teknik ile yüzü daha yeni, buğün da. ha uygun başka modeller meydan. tirmek, Türk evlerinde, Türk tezvi #apatlarınr herkesiri ku'lanabileceği bir bale sokmak lâzemdır ki, ba eserler yaşayabils'nler. Meselâ camcılık için profesör Sue İle profesör Maiharın, müştereken meydatin getirdikleri Ile motifi! vitra, bana bu vâdide çok muvaffak olmuş bir eser olarak gö, ründü, Barada garp tekniği ile şark musikisinin kaynaştığını görüyoruz Ki, milli karakteri muhafaza etmekle beraber tamamen orijinaldir. Yarınki yazımızda da Aka. deminin her suhesinde sörttlen terakki ve tekâmtil hakkında» ki müşahedelerimizi kaydede- eeğiz. —ğş a ÖLÜM — İhsan Ârif Gökpmer'in ve Ayancık muhabirimiz Mehmet Â- rif Gökmmarn velideleri Bayan Şe- rifle Gökpınar dün hayata * gözlerini kapanmıştır. Cersze namaz: bugün Teşvikiye camimda kılındıktan s0 Fariköy mezariiğine defnedilecekti, Allahtan rahmet ve kederli arka - daşlarımıza baş sağlıkları dileriz, Tefrika No. 48 Genç kız on dört yaşındaydı peri dlemine benziyen bir hayal yaşmyor- du; onun için döküşen İki şehzadeler genç, güzeldiler ve İkisi de kraj ola- caklardı,, Faket asırdan asra, eçda- dınm bile bile ateşle kendi vücutl rms ifna etmeleri öne da ölüme ha“ gırlamış bulunuyordu. Bubastnin ri casını kabul ekti; 3teş Blümi nü istemedi; bir hançer oderbesiyle ölmek istiyordu. Babası ve erkek kardeşleri bu Isi üstlerine almadılar; halbuki güneşler inen bir sultan ©) kaldırmak içip yüksek bir nesep sahibi olmak Jâzmi- yeğenlerinden bir Prens onu ilk defa görüyordu; bu da onu öldiirmek İçin ölüyordu, Bultan, yeğenini Teylâk ve çağla renkli salonda kabul etti; iyi vurması için saf sineshi, gerdanıni açi$ Prens amca zadesini Vu kadar güzel görü- ce elinden hançeri fırlattı ve kâçti Bunun üzerine Maharsna küre devam etmiye-karar verdi, Fakat ge- «e olunca Krishra Komara, uyumak- ta olan zenan) m aralardan geçti, Zehirtilikte mahareti tanımış olan tiyar bir hizmetçi kadın buldu; © , İDİ çalişkanlıkta biraz sonra, kazma Çeviren: ULUNAY MHasanoglan Enstitüsünde.. Bu Enstitü Bir Arıcılık İstasyonu 'Haline| mekir Sanki öismebi sürmenin Getirilecektir. Esasen Köy Enstitülerine, Devletin Âbidesi gvvötü binalarının Köye Olarak, çarpıyor. Başlarında bir kaç çocuk var Kovanlardan barılarmı karıştırıyor. | behsindeki ihtisasını derinleştirmiye| Şoför kendini şöyle müdafaz edi lar. — Aman, diyorum, çocuklar kovan. larin oynuyorlar, sr sokacak, Benj gezdiren öğretmen gülüyor: — Oyramıyorlar, diyor, derse çalı giyorlar, Malümya, bizde tslebe, tem (İn yapmadan doğrudan doğruya işe #eçer ve bilgisini, yaptığı iş üzerinde takviye ederek gelişir... Bu.arı kovanları, Milli Şefle birlik. te, Hasanoğlan köyünü gezerken na. dikkatimi çekmişti, Köyün etra fımı çevreleyen | bağlardaki ağrı her birinin altında; mevlevi külâhı şel- linde bir arı kovsnr duruyordu. Hazır söz, arıya ve kovana gelmiş- ken yanımdaki ben! gezdirenlere, bu müşshedemi söyledim, öy davalarının kiymetli bir hi dimi ve İlkmektep mifettişliğinden Ha, sanoğlan eğitmen kursu şefliğine gel miş elan Bay Hilmi, elindeki krske, tiyle köyü göstererek bana günleri salat — Köydeki evlerin yeküre 260 ten fazladır. Nüfusu. bin iki yüzü geçer, Hemen hemen her evin kovanları var. farlar, kışın da evlerine alırlar, Enstiti müdürü de şu izahat ver. — Köyün bu hususiyetini nazarı L Ubara” alarak enstitümtzü ödeta bir apıcılık istasyonu haline getirmek ie yoruz. Bunun için, geniş ölçüdeki çalışmalarımıza” bir başlangıç olmak özere şimditik 10 arı kovan: hazırladık. Helen, bunların iki tanesine oğullar yerleştirilmiğtir. Di; lar toplandıkça konnealetır. vee Çgositünün, demircilik atölyesinden tok çekiç sesleri gelmektedir Bir, rende sesi, marangorluk şubesin (de de bir faaliyet olduğunu göstermek. tedir, , Yanımızdan geçen çocuklarin yüzle. çalan bile, mese tahsfi ederken, Ba der olduğunu bilmemekte. fskat, saando- Bn sesinin Tendiniğe verdiği yen) wn sapını kavramaktadır Yarmki Türk köyünü kaldıracak © len, bu köy çecukların gördükleri dersler kültür, senat ve zirsat olmak üzere üc grapta toplanmaleta dır. Kültür dersinde çocuğa. bilhasan, kendisine ve kövtüsüne Tâzım olacak bilgiler aşılanmaktadır. Sanar de vinde erkeklere, maram gozluk. demircilik ve insaat gösteril mektedir. Yani, enatitüyü bitiren bir köy çocuğu, tahtanın maşıl rendelen, diğini, masanın, O iskemlenin, kapının nasıl yapıtdığmı bir evin nasıl çati, dığrn: ve çekiçin örse nasıf vurularak meydana ne e'hi demir işleri getiri. diğin! bilmektedir. Kızlar, be derste, terzilik ve doku, macılık görmektedirler Bir kumaşın nasl kesilip biçileceğini, prova yapı. Yacağını, ,diktleseğini, bir kumaşin ha wi dokünacağını. haliya nasl çi atılacağını Glen, çalışarak öğrenmele tedirler Enstitönün arkasmdaki koca saha, pirnat derslerine tahsis edilmiştir. Ru Fada bir örüm kütüğünün dibinde gör, Göğünüz yanık yüzlü cocuk, to; dasma döndü; en güzel büründü; yatağa uzandı Ertesi günü, bahçelerin muslinlerine ük Polifikasının.. Bir İftiharla o Bakabiliriz ön tarafında belliyen bir Mehmetçik" yivraşı, mer|pan bir şöför Bomonti durak Ye on, on iki tane arr kovanı gözelve ağaçlarıyla uğraşan. patates fider|de on yayında bir kızcağımı giğni İlerini yekliyan yarının büyüğü, ziraat uğraşmaktadır a * (Gör'ük dersler, ikiye bölünmüş, vir: E'ini yüzünü yıkayıp, (elbiselerini süplirerek dershanelere girmiye çalışan! veya mandolini kureslayan şu küçük ler grupu, kültür dersine girecekler, dir. Ötedeki kazmaşını, küreğini sırtle maş grop da tarlaya, yu rendesini te 9 | misliyen. molasını çamura “daldışan grap sanat atölyelerine veya bir İn. şaat mahulline gitmektedir. Bu suretle, hem enstitü işleri yürü. mekte, hem talebe. Bergün, bile'sini bir parça dara arttırmaktadır. Yeni, bir grup talebe, srtmanın De demek olduğunu öğrenirken; diğer bir &rup talebe, yirmi beşi balan enstitü binmlarma bir yenisini flâve etmekte ve bir binanın nasl ortaya çıktığım filen görüp anlamaktadır. Enstitinün Börün idıresi talebe ta yafından yürütülmektedir. Telebe; on |günlük ve aylık olarak muhtelif sa balarda nöbet vazifesi alır ve bo .ğ ,| bet ssraşında bütün işleri. baslı başına görür. Revirde, arkadaşının derecesine ba, kan delikanlı, ineği sağen genç baci, elektrik santrali bek'iyen, enetitnün mbtedavil sermayesine ait pakamların arasın görülmüş, eli sakağında, ka lemi ağnndakt on dördlük muhasebeci, küçük kamyon şoförü, hem smeli bir tarette bilgisini arttırmakta, hem de enstitünün İşlerini görmektedirler, — Heniiz tesekkül halisde olduğu. muz için, hayvanlarımızın mikdarı gö. diyorlar, fi çift öküz, 120 tavaik, bir Gift merkep, altı Keki Git burağı #rstitömüzün ryvah'mevcrdunun ye tönmdur. Vakmda bmlara elli koyun, 10 inek ilâve edeceğiz İnşa halindeki ba enstitü. bana, ya. rinki köylerimizin hayslini kurdan» yor: Temiz, çara” yakın, ağaçlıkfı, sine diki İstenbaT romancılarmın Hayal « tikleri" şirin kövter. Karnı dzinktan çiş memiş #rhhari eorykler, Tereğ' bir yakma vasıtâsı değil toprağı besliyes Sek bir madde olarak bilen çifte, Mah, swlün yeşermesi İcin yağrmır dünsına 8eğll, açtığı ark'erdan gelecek sula Ya İnanan toprak adamı, » Xx Kö enstiütlerine, devletin kövcük lük politikasının bir Abidesi ola, rak, iftiharla, bakabiliriz, Aymincağ, sırada misafirperver — Size, diyörlar, MÜT Şele söyle Sürat Kurbanları Yazan: ULUNA' anki otomobile binmekten sat varılacak yere hemen 5 yesi, tekerleklerin yerle rabitasmı sip arabayı havadan ucurmaktır le bulut gibi kafayı çekip, arabi) çalıştırmak kaklıma malik olmıyan) #oförün Harbiyede dört genci di mrllamasına benziyor bir baska k) bın mahkeme huzurunde geçen £ lâtanı gazetelerde okudum, İsta sokaklarını otomebil koşu sahası ve öldürmüş, — Ben belediye mizamnamele uygun olarak o'omebilimi yavaş rüyordum, Asi olarık önüme çe çilete. Fren yaptımıs da durdur dım, Hafifçe çocnğa çarptım. Bu benim kabahatim yokt Ba halde çocuğun a. babes şoförden özür di'emeleri ve mevin mwhakemesine bakıldığı için Üst salışmadığı günleri de tazmin eyle) Teri İzem geliyor. Şoförlerin “sürat keyfine” kur Taksim ile Sişli arasında hiç bir tör için belediye nizamnameleri miyle bir şey yoktur, O saha d düz asfaltı, geniş caddesi, ikiye a lap istkamet seyriyle © otomobili sirit oynadıkları bir meydandır, Ç denin orlasındaki gezinti kaldırın sığınan piyadeler yanlarından ge yıldırımlarin onları bir direğe, bi aca veyskut Üzerinde ölü kafası medilen bir elektrik kulübesine Pıştırmaları korkosiyle | hepsi b yaprağı gibi titremektedirler, Şo lerin bu ifrat süratten dolayı bir | tevkif edildiklerini, para cezasına pıldıklarını görmedim, — Zabıtam bunun için müt'ska arabayı durdy şoföre ufak bir “tilki divanı, verm) ne hiç de lüzum yoktur, Bir dü çalar, ondan sonra numarayı alır, Kıztağızı 41 hem arabasını yavaş sürdüğünü, İİ de oni olarak önüne çocuk çıkınca | yaptığı halde arabayı durduramadı söylüyor, Bu ifade barla şe fiktayı biteli “Bağdat'ta kadının biri bazan ku davacıya yahut suçluya ton vurur! Bu «cip muamele merk*re akset; tahkik için birisini göndermişler, dr gelen adamın ne için gönderildi; anlayınca? — Yarım, demiş, Mürafas da siz €e yan taraftski odada namus; dinler, sonra hülkmedersini Ertesi gün Kadı mahkemeyi yayla iz — Efendim; demiş. Bu adamdan! tacağım Var; paramı vermiyor, İrshat vermiye davet ediler — Evet! Demiş; ben bu adama huyum, Fakat bir türlü borenma remiyorum. Oldu olacak: eli değe ken beha biraz daha para versin, uwnla bir dearet yapayım, Hem : para kazanayım, bem de ona vereyim, ip odadan başmı — Kadı efendi: Ton vuracak Yekes ben wwravım me? VEFAT Bayan Dul Alber R. Kamhi, meyi arattmiomre etim bir derdi, #mizden bahsedeceğiz. Tren enstitümü. rün hududündan geçmektedir. Bura. Aa bir darak olmadığı icin ine kalir deki miesesentize üze fen mal Teme bundan yedi ilometre ierdek* Lalahan istanyomma iniyer Gecen e ne, bu istasyona bize ait tem 114 sa gon malzeme ge'di Bunları o'adar bu. raya getirtebilmek “için, otuz beş bin lira sarlettik Hatbeki, bezünkü gark lar içinde gelecek yeni malzememizi sastitüye kadir: makletmek icin nekil yanıtssr bulmakta o çüclük çekiyoruz Hetbukl, İnsentırmr devam ediyor ve edecektir. İnsantr mevsiminde yapan bilmemiz için Hasamağlandı şörstle bir durak yaptırılmna Bu sırada bir tren, onlarda olmadı itin ürleedaslarım kıskandıran, bire halle çocuğu edasivle düdüğünü öttü ve öttüre Hasanoğlan köy enes nün hudutlarından m gecti giti Demiryolları umum Acaba, Devlet müdürü Cemsl Hidayet, yukarıya yaz. dım, yarı kalmış istidamı altına bir “deabenim icrası" demez mi? r.Ş İmana portakal. ıklarında beyaz güvercinlerin uyan- / diklar? sist Udalpur sarayı sulh bay- » rağım çekiyordu, Desdemona ve Gwendoline Şimdi artık Kishha Komara'nın | hayatını öğrendim: yarın klavuzu ba- na tekrar tasviri göslermiye razı et- meki, Yemek yerken bile onu düşüntüyn- rum, Fakat görüyorum ki, yemettler hayata nisbetle uzun sürüyer ve ben çok sabırsirlanıvorum, Bartin daha İki olmartna tağmen gitmek istiyo - ram, Holicett: — Biraz oturunuz! dedi, Eğer ye- meklerden şonra bu memlekette böyle dört nala koşarsanır hasta döşdrsiniz Küçük sarayları, yaban demüzlür: yirm adasını, Maharana'ların mezâr. larını, mabedi velhasll onun bana an isttikleri” tün bu şeyleri hemen görmek, hatti sebırszliğımdan sim - diye kadar onlar: görmüz bulunmak arrusunda olduğumu söyledim. Yikrim yahlamıyor, fakat vücudun | da hakikaten bir yorgunluk da var, (Devami var EE Merhum MEVLÜDÜ Sevgili hatırası kendisi bİ tanıyan ve sevenlerin kalbinden hiç bir zaman silinmiyecek (olan bahar mız, SADIKZADE RU Maçkada, Teşvikiye cami mun aziz ruhuna ithal Ee Kamhi, Bey ve Bayın Edi K; Bayan Dul Mari Florcs (Bükreş), yan Dul Sabetay Kamhi, Bayan Jak Kamhi Biy ve Bayan Ji Kamhi, Bayan Dul Devid Kamhi 4ğ'u Rifat, Bay ve Bayan Rifat Kumhi, Bey ve Buvan Rifat J Ku hi, Bay Edvin V. Kamhi, Bayan E Samüel Asşc0, Bayan Dul Rebe Karmana, Bay ve Rayan Dr, Al (Paris), Bay ve Bayan Viktor Le (Paris), revcesi, pedleri, kardeşi, denleri ve #lersbeları Alber R, Kamhi (DERİ FABRİKATÖRÜ) kma bir hastelikter sonra vefat “ğini ve cenaze merasİminin bul Salı 28 Temmuz İP4? sent 14 de yük Hendek Keneset İzrari Sinagl #unda tera olumscağını tesstürle bi dirirler. üye. | kayazımatı E, Meekevi MARA Sinema projeksiyon makineleri , Ses tertibatı Antplifikatörleri Türkiye Vekili: NECİP ERSES itanbul Beyoğlu İstikidt Çed. Ni ARC SMEAR GAŞIT RIZA Tiyat .. HALİDE PİŞKİN BERABER Hirbiyeğe, Betvli Bahçesinde 21,80 Yataklı Vagenlar Komtesiğrü Komedi — 3 — nerde HALKEVLERİNDE, An mah A, Levent v&30 da (Diver edebiyatında hiciv gü Barn m heda kadin ve sh — ürk ve An mevtalarımda iht konferan vereaieir. yah) ve perjimbe görü de (

Bu sayıdan diğer sayfalar: