9 Haziran 1937 Tarihli Türk Dili Gazetesi Sayfa 2

9 Haziran 1937 tarihli Türk Dili Gazetesi Sayfa 2

Sinema ve artist Mirna Loy Mirna Loy Amerikada He- lema — vilâyetinin Montana şehrinde doğmuş ve Los An: gelosda tahsilini ikmal et miştir. Evvelâ ( Ruth St. Denis ) dansözler heyetine girmiş bi- lâhere (Los Angelos) de (Grauman) tiyetrosunda tem- siller vermeğe başlamıştır. lılı bu esnada kendisine Film Çevirmesi teklif edilmiş ve Mirna Loy daha tik fil minde sanat kudretini gör- termiştir. (what price bea- uty) isminde olan bu filmi Rudolf Valantinonun karısı nın tavsiyesile çevirmişti. En meşhur filmleri şunlardır: Köpek Balığı, Temsillerin temsili, firariler Adası, Teksas Mehtabı Altında, Sevgi Böy- ledir, Çöl Şarkısı, Şehvet Ka- dını Yüzünün çizgileri ve göz- lerinin şekli Asya kavimle rinin hututu — veçhiyesine benzemekle beraber Mirna Loy aslen vetamamen Ame rikalıdır. Ekseri - filmlerini warner Bros hesabına çevirmişse de (Fox) ve ( United Artists ) girketlerinin de — filmlerinde rol almıştır. Boyu: 1,63 Metrodur, saç- ları kırmızı, gözleri yeşildir Asıl İsmi (Myrna — williams) dır Doğduğu tarih 2- Ağustos 1905 dir. (Arthur Hornblow) nun oğlu ile evlidir. 7 Gün İçinde Doğanlar 26 - 1. Künundan | 2. Kâ. muna kadar olan doğumlular (iki tarih de dahil) evvelâ vaka dolu ve istikbalde fev- kalâde muvaffak olurlar İkinci on iki ayda kendile- rine ald olmuyan sıkıntılarla karşılaşırlar. Herkes sırlarını onlara tevdi eder. Keskin bir doğrulük ve sadakatleri var- dır. Bunun için kendilerinin çok az menfaatleri de olsa başkalarında gördükleri her- hangi haksızlıklara müdaha- le ederler. Yalmz kalırlarsa işlerini bozmazlar Kendileri: ge karışılmasına müsaa de etmezler. 1937 Sene sinde daha — Fazla mesudi yet ve muvaffakiyetle kar pılaşacaklar. Marta — doğru belenmedik hâdiseler olmak - la beraber bu aydan sonra işler salâha dönecek. Bu se- ne ebemmiyetli bir sevgi ve dostluk senesi büyük teşeb- büsler başlangıcı, iyi bir ça. lışma ve istikbale hazırlık zamanıdır. 1937 Yılı onlara saadet, sıhhat ve dostluk müjdeliyecektir. 5. B. | Pazartesinden başka her | gün çıkar. Siyasal gazete.. | Yıllığı. — 800 Kurüş — | Altı Aylığı:400 — , Sayısı: 3 Ş Günü geçmiş sayılar 25 Avam Kamarasında İspanya işleri Görüşüldü ( Baştarafı birinci sayfada ) dan alınan haberlere göre, orada yeniden birçok hâdi. seler olmuştur. Prağ, 8 (A.A) — Bronoda İıpınııya gönüllü ve silâh göndermek için bir komite mevcuttur. Anlaşıldığına gö- re, bu komite — İspanyaya cumhuriyetçilere- yardımda bulunmakta ve Çekoslovak- yadan giden gönüllüler te- lef oldukça derhal onların yerlerini — tutacak yeni gö nüllüler göndermektedir Bilbao, 8 (A A.) Bask cephesinde Sovledo mınta kasında cumhuriyet kıtaları Cabritos tepesindeki asi me- vzllere taarruz ederek kısa ve şiddetli bir muharebeden sonra tepeyi İşgal etmişler dir. Bu tepenin sevküleyş noktasından büyük bir ehe- mmiyeti vardır. Dün akşam asi kuvvetle rinin Lemona tepesine taar- ruzları esnasında avcı taya relerinin himayesile bom bardıman tayareleri cumhu riyetçilerin mevzilerine yüz: lerce bomba atmışlardır. Asi topçu kuvvetleri taarruzu şiddetli bir bombardımanla bimaye etmişlerdir. Saat 20 de 15 asi tankı tepeye ta- arruz etmişse de Bask piya: deleri bomba kullanarak ta- arruzu durdurmağa muvaf- fak olmuşlardır. Muharebe şiddetle. devam etmektedir. Madrid, 8 (A.A.) — Cu- adalaraja cephesindeki hü- kümet kuvvetlerinin kuma ndanı Perca — Milislerin bu cephede mevrzilerin! islâh etmiş olduklarını yan eltmiştir Milisler evvelâ 8 kasaba işgal etmişler sonra da Es plegrares mevkille diğer ba zı mevzileri ellerine geçir mişlerdir. Bu mevziler şim ryh'.ı | dt tahkim edilmiştir. B Faonarbahça-Gönes, Viya takımını yandi ( Baştaralı birinci sayfada ) cusundan maça devam ediyor. Oyunun bitmesine bir bu | çuk: dakika kala, Viyabalı lar aleyhine çekilen penal tıdan Fikretin galibiyet za- viyesini gözetliyen güzel bir şutu üçüncü göolü müjdeler ken — mühtelit ikiye bu çetin maçta gali biyeti elde ederek yüzünün ve alnının akile halkın yü- | rekten alkışları arasında sa hadan çekiliyor.. Darısı An- kara takımının başına.. AD 56 - Köneğin sadakatı. Paris Solr - gazetesi yazı- yor: Fransada Monruj kasaba: sında cumhuriyet meydanın da yaşlı ve kıyafetinden fakir | olduğu anlaşılan bir adamın | ölü olarak yattığı görülmüş tür. Cesedin yanında sşevi- | msiz, uyuz, zayıf bir de kö l pek duruyordu. Yoldan ge çenlerden vakayi haber alan polis komiseri gelince köpek acı acı havlamağa başlamış ve komisere doğru atılmış: mahrum - olarak | takım üç | # H Lıı—-ı——mııw Büyük Pehlivan Gü- | reşleri Yapılacak.. yabancı meşhur pehlivanlar da iştirek edecek. 20 Haziran pazar günü stadda büyük pehlivan gü reşleri tertip edilmiştir. Bu güreşlere Türkiye baş pehlivanı Tekirdağlı Hüse yin, Mülâyim, Cemal, Rifat, Molla Mehmet gibi tanınmış pehlivanlar iştirak edecektir. Ayrıca bir vakitler dünya şampiyonluğunu kazanan Ribiski, Amerika boğası adı ile şöhret bulan Bolkemer !le Bolgar Deli Ormanski ve Corc, Hacı Ayvanof da bu- güreşlere girceklerdir. Şimdi İstanbulda bulunan ve en namdar Türk pehli- vanları ile boy ölçüşen bu ecnebi pehlivanların da bu güreşlere iştirak — etmeleri müsabakaların zevkini, he- yecanını bir kat daha artıra- caktır. Stadyumun şimdiye kadar gayri müsait bir şekilde ol ması yüzünden uzun zaman- danberi şehrimizde müsabakları — yapılamıyor du. Bu defa duvarlarının ta- Küpelerdeki Krom Madeni Küpeler nahiyesine bağlı Bahçedere köyünde gürep | | den Mehmet | zardan köye giderken şehir mamlanması, yeniden inşa edilmesi yapı lan diğer esaslı tamirler her törlü spor — haraketlerine çok müsait bir zemin hazır lanmış bulunmaktadır tribünlerinin | İşte diğer spor hareketlerile | birlikte bilhassa bu güreş- | ler güzel spor günlerinin bir aşlangıcı olarak sayılabilir. | fa olarak 13 haziranda baş- alâka ile | İanmaktadır. Müsabakaların takip edileceğine hiç şüphe yoktur. iki kişi- hir köylünün önüne çıkarak 40 lirasını alıp savuştular.. Sindırgının Kepez köyün- oğlu Ali pa- kenarında iki kişiye rastla - mıştır. Bunlar para kaybettik - | lerini söylemişler ve etrafı aramağa başlamışlardır. Gözlerine para ilişmeyin ce Aliye dönerek: — Senin Üzerini de arıyacağız. | Bu parayı her halde yolda | sen buldun. Demişlerdir mey- | dana çıkarılan krom ma- | deninin işletme imtiyazı İc- ra Vekilleri Heyeti kararile Şakir Yorulmaz ve ortakla- rına verilmişlir. Bahçedere köyünde iki senedenberi bu — madenin arama işi devam ediyordu. ! İşletilmesine başlanacak olan İ bu krom madeninin çok | | zengin olduğu söylenmekte | köpeği tanımışlar ve dir. &. Rahmi Selçuk Mebuslarımızdan B. Rah- mi Selçuk Ankaradan şeh- rimize gelmiş ve dün Sus- gırlığa gitmiştir —— Jimnastik okulu direktörü Birkaç gündür şehrimiz- de bulunan Ankara jimnas- tik. okulu direktörü B. Ce mal dün Bergamaya git- D miştir. tır. Komiser polislere köpeği havlatmamalarını emrettikten sonra eğilmiş, cesedi aramış, fakat ceplerinde ufak bir | kâğıt parçası bile bulama mıştır. Komiser doğrulurken ! köpek gene cesede yaklaş- D miş ve sonra “beni takip ediniz, der gibi yürü meğe başlamış ve bir çok | sokaklardan geçerek bir evin önünde durmuştur. Orada ölen | ihtiyarın bu evde oturan bir gece bekçisi olduğu, kalp | gektesinden öldüğü ve köpe ğin kendisini çok sevdiği an- laşılmıştır. Polisler Halka nasıl ıııııınılı yi pacak Dahiliye Vekâleti vilâyet- lere şu tamimi göndermiş'ir: “Kati ve zaruri ihtiyaç ve | lüzüum olmadıkça istirahata | | çekilmiş olan bir vatandaş sorgu, ihbar, tebliği şeylerle | davet edilmemelidir. Polis karakoluna her ne şekilde olursa olsun davet edilecek bir vatandaşa neza ket kaldeleri dışında hırçın ve çirkin muamele yapılmama- hıdır Polise vaki müracaat sınıf olacak her ve — derece farkı gözetmeksizin nezaket- karşılanacak ve cevap sız bıirakılmıyacaktır. Bilhas | dığımı söylemiş ve: sa-her karakolda ve polisin | bususi not defterinde mınta kası içinde oturan maruf zatların ikametgâh adresleri vazib surette yazılı olmalı dit | profesörlerinden | anin Typelegie ve adlı ubba, | profesör Mustafa Reşit Bel Halka sebepsiz dürüst mu- | amele yaptıkları, salâhiyet- lerinla Fevkilne çıktıkları sa bit olan emniyet mensup larının bu hareketleri sicille- rine geçirilecek, terfi hakla rı üzerinde müesssir olacaktır | Bu emir, emniyet direktör ve âmirleri tarafından her po- lise okutturulacak bu mevzular üzerinde — konfe ranılar verilecektir., ve iLİMiZDEN HABERLER Spor Bölgesinin Zen- gin bir Programı.. Bu güreşlere Türkiyenin 80 tanınmış pehlivanları ile | Bütün vilâyet kulüpleri arasında yapılacak - olan - spor haraketleri birinci teşrine kadar devam edecek, İdman Bölgesi merkez ve mülhakat kulüpleri arasın- da muhtelif — tarihlerde ve | mühtelif sahalarda atletizm, bisiklet. güreş, tenis ve vo leybole ait zengin bir. mü sabaka programı — hazırla mıştır. Bu müsabakalara ilk de Bu müsabakaların sonuncusu| olan civar bölgelerdeki ku Ali böyle bir para bulma- - Haydi arayın bakalım. Demiştir Bunun özerine iki yolcu köylünün Özerini aramağa başlamışlardır. Fakat bu arada Alinin cüzdanında bulunan kuk lira da ortadan kaybolmuştur. Ali neden sonra tşin far: kına vararak şikâyette bu lunmuştur. Bunun üzerine tahkikata başlanmıştır. Top başında Kavga eden Çocuklar. Eğe mahallesinden Mov- lât oğlu dokuz yaşlarındaki | Cevdet yedi — yaşlarındaki | İsmail ile top oynarken ka- vga etmiştir. Cevdet İsmaili ’ taşla başından yaralamıştır. | Üç senedenberi kıymetli zevatın ve profesörlerin ya zılarile neşredilmekte olan (Hukuk Gazetesi) nin ikinci cilt 21 -22 ci nüshası çık miştir. Büyük şâtr Abdülhak Hâ midin bu gazeteye ait bir İ makalesini de ihtiva eden | bu sayıda üniversite — ord, Erzurum Salın Ali Dilemre- Y Hukuk gezetesi i | saylayı | gesayın Türk temyiz mah- kemesi kararlarına, profesör Hirsehin — ticaret hukukuna, yi devlet kanunlarına yazılarile, Antalya - saylavı Ahmet Saki Derinin, Giulte Mengefinin ve - sair değerli zevatın makaleleri, etütleri, | tatbikat kısmında da İstifa deli ictihatlar, tebliğler vardır Okuyucularımıza tefsirler ve | Cevat Hakkı Özbeyin şüra- i tavsiye 4 | lik kulüpleri arı | dırma şosası 40 Lirayı ÂAşıran Açıkgözler.. | kulüpleri | Tahrirat İlüı' lâplerle güreş müsabakası birinciteşrin — 15 de yapıl: makta ve spor hareketleri böylece sona ermektedir. Vilâyet dahilinde muhte HE kulüpler arasında - yapı: lacak olan #por hareket- | lerinin bu ay içindekilerin: den ilklerini yazıyoruz: 13 Haziranda Merkez ve Susağır- ında Ban” üzerinde (16 - kilometrelik) bisiklet teşvik | yarışı. 2 — Ayni kulüpler ara* sında Halkevi tenis kortun: da tenis müsabakaları 3 — Aynvi kulüpler arar sında turnova usülile ve” leybol maçları yapılacaktır: Edremitte: Eğe — gümesl arasında atletizim ikinci teşvik müsabakaları: Edremitte: Yine bu güme kulüpleri arasında (25 kilo* metrelik) teşvik mahiyett€ bisiklet yarışları. Edremitte: Yine bu kulüp" — ler arasında voleybol maç* ları, ç Bandırmada: Marmara gü" mesi kulöpleri arnsmda at letizm ikinci teşvik müsa” bakaları. İ Bandırmada: Yine Maf” mara kulüpleri arasında | kilometrelik ) teşvik — mabi” yette bisiklet yarışları. Edincikte: Gönen İdmat” yurdu - Edincik Sporyurd" arasında futbul maçı yap!” lacaktır. ea memurları arasındi fayinler Ayvalık icra memurluğ" na İstanbul. zabıt kâtiplerit” den Şahap, — Balıkesir 10ft | memur muavinliğine de Ef me kazası mahkeme bSf kâtibi Ahmet tayin edilmit” tir. aa - Hafa müdür- vekilliği — Vilâyet nafın müdürl vekâletine tayin edilen , ©ik nafıa müdür vekili © hendis B. Semi işine başlamıştır. n lm"ı tayinler Çağış nabhiyesi tabrir4 kâtipliğine Asaf, Keprüt © hrirat kâtipliğine Konakp” nar tahrirat kâtibi. Mabift Konakpınara da Kepsüt 14 rirat kâtibi Süavi 16 edilmişlerdir. cnnukm'uw Eğe — mahallesinde ,ıİ oğlu on yaşlarındaki d’ bu mahalleden - Salih Ahmedi taşla bııındıl“' raladığından hakkında t6? kat yapılmaktadır. gelmit gel