29 Ekim 1937 Tarihli Türk Dili Gazetesi Sayfa 11

29 Ekim 1937 tarihli Türk Dili Gazetesi Sayfa 11

YFA: 10 TÜRKDİLİ — Cumhuriyetin I4 üncü Yılında Yapılan Vilâyetimiz Işleri | Baş tarafı 5 inci sahifede J Ecza dolapları — yaptırıl - mıştır. Ziraat işleri: Yabani ağaçlar aşılanmış" tır. Köy tarlalarından alınan mahsüller köy heyetlerince | muhafaza edilmektedir. Bayındırlık işleri: Kepsât Keçi dere yolu yapılmış, kum döşemmştir lanmıştır. bu köyler arasın: da 14 kilametreyi müteca - | viz yol yapılmıştır, 104 de- kar köy tarlası hazırlan - maığşlır Konakpınar nahiyesi Kültür işleri; Bereketli ve Akça köyün- | de iki okul inşa ettirilmek: tedir Yandıktan sonra bu yıl tekrar yapılan merkez Mitat Paşa Okulu Bundanbaşka nahiye merkezine Servetler Recep köy:Tekke; Saraç köy yollarının tesviye- leri yapıldığı gibi. mühtelif köylerde gerek yekdiğerile gerekse Kepsütle bir birleri- ne bağlanmıştır Eşeler, Şermetler ve Ser vet köylerine birer — kây odası yapılmaktadır Avcılar köyü şosası açıldıktan sonra | 62 adet muhtelif Merhametler köyüne te - lefon hattı çekilmiştir Kültür işleri: Mahmudive. Osmaniye köyleri arasında beş - sınıflı bir ilk okul toşası hazırlık larına başlanmıştır. , * * * İntindi Nehiyesi 22 köy yolu birbirine hağ | meyva | Dışbudak Bayındırlık işlerl: | Hükümet bahçesi arkası- | na bir bümene bahçess ha zırlanmaktadır. | Nahiye merkezi ile köyler ve| nahiyeile vilâyet merkezi ve Savaştepe arasında yüzlerce | kiloxetrelik yolun tesviyesi yapılmıştır Ziraut İişleri Köy sandıkları hesabına | yabani ağacı aşılanmıştır. köyünde 20 dâ- nüm.Güzel Dede köyündel2 dönüm Taş köyünde Sdönüm kövtarlas: yenidenaçılmıştır. Sağlık işleri: Köy helâları sıhhi şekle konulmuş, köylerde icabe - | gidilmiş ve bedava köylüler | Muhtaçlarının | yollarına gidebilmesi için ikaz köylülerimizin sıhhi, bedeni, | sırf köylüye sinema gösteri İ ni ada ?79 BİRİNCİ TEŞRİ__N_'I_9_3ı_ Şehrimiz Halkevinin Bir yıllık Faaliyetine Toplu bir bakış mekte ve köylünün fayda- Üsttarafı dokuzuncu sayfada ı lanmalarına gidilmektedir. Köycülük Şübesi 1) Son altı ayda mu tahssıs arkadaşlarla köylere İ 3) — Merkez köylerinden | seçilerek diğer köylere nu- muayene ve tedavi edilmiş | Mune olmak özere yeni plân- lardan istifade edilmek üze- ilâçları evi" re lcşebgüılere girişilmiştir. - mizce temin edilmiştir. Bu hastalar içinden bazıları do- ğuüm evine ve bazıları da hastahaneye — kaldırılmıştır. Köylülere bu ziyaretlerde zi rai, sıhhi. öğütler verilmiş tir. Bu ziyaretlerde köy ev leri görünmüş ve sıhhi ol- mıyan bu evlerin sıhbat üz erinde yapacağı fena tesirle rin Önüne geçmek ve islâbı 4) — Köylüyü şehire de- ğil köye bağlamak için top rak zevkini artırmak emeli- le hafta içinde şehire geldik- | lerinde evimiz salonunda bu hususlara dair konferanslar verilmektedir. Bununla bera- ber ortalak bir köydede mey- va fidonlıkları tesis edilmek için şimdiden köylüye bunlar | hakkında sık sık konferans ve öğütler varilmektedir: İş- te bu sekilde köylüyü heves- lendirmek yollarında yürün- mektedir. İ âveten hayvancı- edilmişlerdir. Bua işlerimizde mütehassıs arkadaşlarımızın yardımlarından ıstifade su retiyle köy işlerinde çalışıma ğı gaye eden bü - şuübemiz Balıkesir Halkevi Iktisadi, — ve — ziral İn. | lhk ve fenni kümesler ta- kişaf ve şehirli ile köylü | vukçuluk ve islâh edilmiş arasında karşılıklı sevgi tese: | cins tavuklardan çoğaltılmak nüt duygularının kuvvetlen | suretiyle her köyde umumi- mesine ve köylünün refahına temine kâfi bulunduğuna | kani o'duğunu köy kanunu ile ev talimatnamemizi bu yolda kendisine rehber edi- nerek çalışmaktadır. 2) — Evimiz sinemasını seyyar bir hale getirdik. Esn- sen pazartesi akşamları köy lüye tahsis edilen o gece de leştirme ve bu suretle de faydalı olmak şeklinde kây- lüyü tenvir etmek ve bu yoşda hevesini — artırılmak - tadır. Okuma İşleri: Okuma odasında bir sene | zarfında 50700 yurddaş muh telif eserler okumuştur. Ga- zete ve mecmualardan fay - livor, Ve köylüye zirai içti- dalanmıştır. mai kalkınma ve buna ma aB L ARAA ber Köylüler arasında da okuma zevkini yapmak için bir de seyyar kütüphane teşkil olun- muştur kütüphane kolu 0- kuma iktiyacına her yön- den cevap vermektedir den sıhhi tetbirler alınmış ve iki köye umumi helâ yaptırılmıştır