2 Aralık 1934 Tarihli Ulus Gazetesi Sayfa 3

2 Aralık 1934 tarihli Ulus Gazetesi Sayfa 3

2 İLKKÂNUN 1934 PAZAR C. H. F, kongreleri | İsmetpaşa Ocağında evelki gün- kü toplantı nasıl oldu? 30-11-934 cuma günü akşamı cümur tlüş böleği Tametpaşa Ocağı — yıllık kurultayını yapmıştır. Kurultaya ilev Çevirme takımı üyesi Bay Kemal baş- kanlık yapmıştır. Yazganlığa da Bay Tahsin'le Kemal seçilmiştir. Kurultay'da bir saatten artık uzun bir öz görüşme — ve söyleşmeler — ol- Mmuştur. Ve Kurultayda berkitilen di- lekler Üstün kurultaya bildirilmek ü- zere ilev başkanlığına yollanmıştır. Ku- Tultay ocağın öz türkçe yazılmış biti- Bini pek çok alkışlamış ve bu yılki ça- lışmayı öğünçle anmıştır. Bu bitiği olduğu gibi aşağıya yazı- yoruz: Saygı değer arkadaşlar, Ocağımızın kurutayı dolayısiyle ilk önce size gönlümüzün en derin köşe- sinden kopup gelen sonsuz — saygı ve sönmez sevgilerimizi sunar ve undan ” gonra bir yıl içinde gördüğümüz işleri aşağıda saymağa başlar ve bütçemizle Bayı kâadımızi yüksek kıtığınıza sere- tiz. Arkadaşlar: Ocağınızda 115 üye var- dir bunun biricik sıltavı de üye yazma işinde ince cleyip sık dokuma türesini gütmekliğimizdendir. ve bu Üzeygede- dir ki ocağınızın bugünkü Üyelerinin kamu güreli gerçekden bölgeci kişiler dir. Bunu öğüncle bildiririz. Bir yılda kırk sekiz toplantı yapıl- Muiş ve 104 lira 65 kuruş gelir elde edil- Miştir. Bu gelirin 36 lira 9 kuruşu vca- Ka harcanmış geri kalan 158 lira 56 ku- Tuşu ileve gönderilmiştir. Geçen yılki dileklerimize — gelince bunlardan bu yıl yalnız Tepebaşına ko- nulması istenilen polis noktası uzun yola konulmuştur. Su bunumuz da su komisyonunca giderilmek üzeredir. Yok lar içinde kentlik yirmi dört bin lira ayırmıştır. Bunlar da 935 yılında yap- lacaktır. Baymmdırlık işi de bayındırlık çevir- genliğinin bu yılki çalışma çerçevesi içine alınmış ve tepe adındaki tapusuz evler için özlem görüşmeler yaprlmış- tır. İçte arkadaşlar dokuz yüz otuz dört yılında yaptığımız işleri birer birer yu- karda saydık. Sayı ve savr betekleri- Mizi sayın kuruluşumuza verdik. Bun- Tarı kılr kırk yararcasına inceden ince- Ye gözden geçirmekliğinizi ister ve ça- Tışmanızda öktüler dileyerek sözü bi- tiririz. Arkadaşlar, toplantınız kutlu olsun. H imayei Fıfal — balosu perşembeye ğ B.M. M. Başkanı Kâzım On_!_p' M yüksek korumaları ıltındı_, Tür- kiye Himayei Etfal Cemiyeti men- faatine 6. 12. 934 perşembe günü Akşamı Ankara Palas ıılcılıfm— da verilecek olan ulusal kostüm- balonun geçen yilkinden daha Büzel ve eğlenceli olması için bü- Yük bir emekle çalışılmaktadır. lo gecesi zengin bir de piyan Bo çekilecektir. Ulusal k;;li'ıııı Müsabakaları yapılacaktır. Müsa- bakalarda kazananlara kıymetli hediyeler verilecektir. Ulusal kos- tüm mecburiyeti yoktur. Frak ve aimokinle de gelinebilir. Biletler fatışa çıkarılmıştır. Satış yerleri: Yerli Mallar Pa Zarı, Ankara Eczahanesi, Rehbe- Ti Ticaret mağazası, Akba Kitab- Pri, İş, Ziraat, Osmanlı ve Mer. kez Bankalarında satılmaktadır. fiatları: bir erkek iki ha- him için 6 lira, bir erkek bir ha- Bim için 8 lira, yalnız bir erkek 3 liradır. Yeni bir talimatname kı!'lhlıenıı binalariyle ceza ev- Yapı karşılığı olarak icra dai- ince alınacak paralarla mah- inin harç pulu kullanılarak darlardan — almacağı ve bu Ziraat Bankalarında 1 hakkında Adliye nlığı bir talimatname hazır- ULUS İÇ DUYUMLAR Temyiz teşkilâtına seçilecek avukatlar Istanbul, 1 (Telefon) — Tem- yiz teşkilatında — ihtısaslarından faydalanmak için kendilerine tek: Kf yapılmış olan avukatlardan ve eski darülfünun müderrislerinden Bay Bahir, şimdiki profesörlerden hukuk dekanı Bay Sıddik Sami, Eski müsteşar Bay Kenan Ömer, belediye avukatları şefi Bay Fey- zi, eski birinci ticaret reisi Bay Nuri, şimdiki birinci ticaret dai- resi reisi Bay memduh ve avukat Bay Cevad muvafakat cevabı ver- mişlerdir. Fakat kendilerine daha tebliğat yapılmamıştır. Ortalığı kirletenlere para cezası verildi. İstanbul, 1 (Telefon) — İstan- bul Belediyesi boş arsalara çöp atanlardan bin kişiye para ceza- sı vermiştir. Turist tercüimanlarına ders İstanbul, 1 (Telefon) — Bele- diye Turizm şubesi seyyah tercü- manları için 20 derslik bir kurs açacaktır. Bay Hamdi Emin Devlet Matbaasından çekiliyor mu? Istanbul, 1 (Telefon) — Dev- let Matbaası Müdürü Bay Hamdi Emin'in istifa ettiği ve istifasının kabul edildiği söyleniyor. Bir kız çocuğu otobüs altında kaldı İstanbul, 1 (Telefon) — Bu sa- bah Taksim'de 11 yaşında Suzan adında bir kız otobüs altında kal- mış ve ölmüştür. Ölüme çocuğun yürüyen tramvaydan atlaması se- beb olmuştur. Yeni paralar dağıtılıyor İstanbul, 1 (Telefon) — Bugün Istanbul'da gümüş paraların da- gitılmasına başlanmıştır. Mebus seçimi hazırlıkları Istanbul, 1 (Telefon) — Yeni saylav seçiminde rey verecek va- tandaşlara ait listeler bugün ma- hallelerden kaymakamlıklara gön- derilmiştir. Askı için Ankara'dan emir beklenmektedir. Kok fiatları yüzde kırk pahalıymış İstanbul, 1 (Telefon) — Bele- diye kok fiatlarında yüzde kırk pahalrlık olduğunu tesbit etmiştir. Alafranga müzik dersleri Istanbul, | (Telefon) — Alatur: Va saz çalanlara alafranga öğret- -k için pazartesi günü (musiki sanatkârları cemiyeti) nde bir kurs açılacaktır. Şehir bandosuna üç yabancı hoca geldi İstanbul, 1 (Telefon) — Istan. bul şehir bandosunda ders vermek için gelmeleri beklenilen beş vi. yanalı profesörden üçü İstanbula geldiler. Pamuk fiatları yükseliyor İstanbul, 1 (Telefon) — İzmir- den alman haberlere göre pamuk fiatları 48 kuruşa çıkmıştır. Bay Abdullah hasta İstanbul, 1 (Telefon) — İstan- bul Saylavı Bay Ubeydullah hasta- dır. Afyon için Türk-Yugoslav Konuşmaları İstanbul, 1 (Telefon) — Yugos- lavlarla yapılan afyon satış mu- kavelesindeki bazı hükümleri de- ğgiştirecek olan heyet öbür gün Belgrad'da toplanacaktır. Toplan- tıda Türkiye'yi temsil edecek he- yet bu akşam Zemplon trenine Belgrad'a gidecektir. Heyet başkanı Bay Ali Sami yola çıkarken gazetecilere: Mukavelede yapılacak deği- şikliklerle kliring mukaveleleri yüzünden karşılaşılan güclüklerin giderilmesine çalışılacağını — söy- lemiştir. R Yalova'nın plânı yapılıyor İstanbul. 1 (Telefon) — Yalo- va'nın plânmı yapmak için gelen mütehassıs M. Jan Royer bu ak- şam ekspresle Paris'e döndü. Ya- lova'da yaptığı etütler hakkında için yaptığım kroki- yi Akay Müdürü Bay Cemil'e ver- dim. Paris'te plânın bir kısmını hazırladıktan sonra martta Tür- kiye'ye döneceğim ve plânda ek- sik yerlerini Yalova'da tamamlı- yacağım, demiştir. İstanbul Adliyesinin yeni kadrosu İstanbul, 1 (Telefon) — İstan- bul adliyesindeki yeni kadro hak- kında müddeinmumi Bay Kenan şunları söylemiştir: — Yeni kadroda icradan 35, eytamdan 5 kişi olmak üzere 40 kişi açıkta kaldı. Buna karşılık mahkemeler kadrosunda boş yer- ler vardır. Adliye encümeni top- lantısında icradan açıkta — kalan- lardan yirmisini, eytamda açıkta kalanlardan ikisini bu boş yerle- re yerleştirdi. Şimdi açıkta 16 kişi, mahkeme- ler kadrosunda da 10 boş yer var- der. Bu on altı kişiden 10 u bu yer- lere yerlestirileceklerdir. leradan çıkarılan 35 kisinin yerine hu- kuktan çıkan 40 genç namzet ge- lecektir ve bunlar gelinciye kadar icrada işlerin durmaması için ted: birler alınmıştır Bağlumköyü mektebi talebesi sehrimizde Bağlumköyü ilk mektebi talebe- si muallimleriyle birlikte dün şeh- rimize gelmişler, kendilerine Ma- arif, İktısat, Adliye Bakanlıkla- riyle nlık - ve Posta Tel- Rraf Genel Müdürlüğü — gezdiril- miştir. İmifak Spor kulübü kengresini yaptı Tttifak Spor kulübü öyeleri dün yıllık toplantılarını — yapmışlardır. Kongreyi Başkan Bay Necib Ali açmış, Bay Hu- lusi Fuad kongre başkanlığına, Bay Nec mi, Ata da — vazıcılıklara - seçilmişlerdir. Bay Kemal Celâl raporu okudu. Rapor hep birden kabul edildi. Kulübün adı GÜVENÇ olarak değiş- tirildi. Seçimde büyük başkanlığa De- nizli saylavı Bay Necib Al. birinci baş - kanlığa mühendis Asım, ikinci Başkanlı. üa Bayan Zehra İhsan, baş kaptanlığa Bay Kemal Celâl, baş yazğanlığa Bay Talât Acar, para işlerine Bay Server, idare müdürlüğüne Bay Ata, doktorluğa Dr. Atıf, haysiyet divanı başkanlığına Bay Hulusi Fuad, üyeliğe Bay Hamid, Bale hazırlıkları ilerliyor Istanbul, 1 (Telefon) — İstan- bul ve Ankara'da verilecek olan oyunlarla Karmen'in hazırlıkları- nı yapan Bay Selim Sırrı, Bay Mü- nir Hayri ve arkadaşları bugün Halkevinde toplanmışlar ve bu iş için Prag'dan gelen Bale müte- danslarını seyretmişlerdir. Madmazel burada Karmen o- perası için bale hazırlıklarma yar- dım edecek, ondan sonra memle- ketine dönecektir. Madmazel Hrdünova yarın ak- şam Ankara'ya geliyor. € Adliye Bakanımız Adliye Bakanı Bay Şükrü dün sabah şehrimize döndü. Metr Salem muhakemesi yeniden görülüyor. Metr Salem ve Leon Faraci hakkında Ankara asliye birinci rın Temyiz Mahkemesince nakzı üzerine Metr Salem ve Leon Fara- ci'nin muhakemelerine vekilleri bazır olduğu halde 8 ilkkânun cu- m'h"':'i günü saat onda başlana- cal 'e Hayvanlar vergisi kanunu üzerinde tedkikler Maliye Bakanlığı tetkik bürosu hayvanlar vergisi kanunu üzerin- de tedkiklerine başlamıştır. Büro bu vergide kaçakcılığın önünü al. mak çarelerini araştıracaktır. Ha.- ber aldığımıza göre yalnız küçük hayvanların vergisi bir miktar in- dirilecektir. Bir hâkimimiz öldü Temyiz Mahkemesi üyesinden Bay Mehmed Ali Münir ansızın Eskişehir'de vefat etmiştir. Bir ölüm cezası kararı mecliste Tokadın Mesudiye kazası mer- kez karakol efradından bursalı Ahmed oğlu Ramiz'in ölüm ceza. sına çarpılması hakkında verilen karar tasdik için meclise bildiril. miştir. Adliye kamisyonlarından ikisi çalışmasını bitirdi Yeni hâkimler kanununa göre hâkim sınıfına mensub olanlar a- raşında tasfiye yapacak olan ko- misyon çalışmasını bitirmiş ve bu- gün meriyet mevkiine girmiş olan hâkimler kanunu muvakkat mad- desinin A ve B bendlerine uygun olarak bu kanun hükümleri daire- sinde 92 hâkimin tekaüd edilmele- rine karar vermişltir. Adliye seçim encümeni de bugün çalışmasını bitirmiştir. 172 hâkim hakkında bir kararname projesi hazırlan. maktadır. Dank hastalığı ile wlus- lararası mücadele Dank hastalığına karşı memle- ketleri karşılıklı korumak için ya- pılan uluslararası mukaveleye iş- tirakimiz ve mukavelenin tasdiki hakkında hükümet meclise bir ka- nun İayihası vermiştir. Fenlandiva ile ticzret uzlaşması Fenlandiya ticaret uzlaşmasına bağlı kontenjan İistesinde yazılı olan (44 V. A) — pozisyonunun (28300) liralık kontenjanı 35000 Tiraya aynı listede sayılmıyan kon- tenjante edilmiş mallara mahsus | 30 bin liralık kontenjan 45 bin lira- ya çıkarılmıştır. “Daimi ücretli,, sözü Hükümet, barem kanununda ETREİ eee gy daimi 'an mel teplerde muallimlik kabul edenle- re de şümulü olup olmadığının tefsirini meclisten M Ankara Redyosu Bugün 17.30 dan 18, 30 a kadar inkılab kürsüsünün ilk dersini yayacak Dün akşam Ankara Tadyosunda Ga- zi Enstitüsü tarih hocası Bay Hüse,m Namik altı yüz sene önce yazılmış öze Jü bir destan okudu. Destanı kayramık duyarak dinledik. Bundan sonra, Necded Remzi ve Ul- vi Cemal güzel parçalar çaldılar; müzik hocalarımızın bize tatlı dakikalar yar şattıklarını, onları övmüş — olmak için söylemek istiyoruz Müziğin ardından Bay Vildan Aşir, çocuklarda anadan doğina — gövde bo zuklüklarını anlattı ve bunun ardından da Ulvi Cemal piyanosu ile Şubert ve Şuman'dan Bayan Çakatovuka'ya söy- lerken arkadaşlık etti Bu çok güzel söylenmiş ve çalınmış porçalar müsikinin değerini artıran bir üstünlükte idiler. Bundan sonra Ankara Palas'ın cazını ve Anadolu Ajansının verdiği haberle- ri dinledik. Bu akşamın radyo programı şudur: (49.30 dan 21 e kadar) 10, — Ankara'da av ve avcılık 15, — Musiki: Mozart — Fantaisie Ferhunde Ülvi (piyano) 10. — Isparta'da gülyağcılık 20. — Musiki: Beethoven — Bahar Sonatı Necdet Remzi (keman) Ferhunde Ulvi (piyano) 10. — Ziraat Vekâleti saati 15. — Dans musikisi Haberler Radyo gündüzleri de çalışacak Ankara radyosu gündüzleri saat on iki buçuktan on üç buçuğa kadar her gün seçilmiş havaların plaklarını çala- saktır. Her gün biraz daha ileri giden Ankara radyosunu bu aldığı karardan Gtürü kutlarız, İnkılab kürsüsünde ilk dera Bugün aat 17.30 da, Ankara Ulum evinde inkılab kürsüslinde derslere baş- lanacak ve ilk dersi Fırkamızın Genel Kitibi Kütahya Saylavı Bay Receb ve recektir. Bay Reçeb'in, yüksek değerli ve herkesi faydalandıracak olan bu der sini Ankara Radyosu yurdun dört yar nına yayacak ve bunun için de 17.30 das dersin bitim saati olan 18,30 & kadar emisyon yapacaktır. Bütün yurddaşlarımızı inkılab der Si saatinde radyolarının başında bulum- mağa çağırıyoruz. Türkiye'nin inkılab €t özünü öğrenmek için, —bu değerli dersleri dinlemek gerektir. ——— Soyadları Türk dili araştırma kurumunun soy- adları hakkındaki B listesinin üçüncü kısmı şudür : Boğaç — Boğatimur — Boğunkan- kın — Boğutekin — Boldaz — Bolukçu — Bolun — Bor — Borak — Böra kazı — Bürke — Boylas — Bozaba — Be- zacı - Buzacı — Bozan — Bozancır — Bozkurt — Bozkuş — Bozukluhan Bo zoyla — Boztemör — Bozyiğit — Bu- cuga — Budak — Budan — Budanca- munak — Budancir — Budaybek - ka- Budraç — Bükebudraç — Budulgan — Buğehan — Buğatekin — Buğgrahan — Borası — Bozslar — Rorlukçu - Bo rulday — Bosuguy — Botasun — Ba- vatekin — Boydaş — Bulgak — Bulga “ka- — Bulgay — Bulmuş — Buluş — Bulşa — Buluç — Bulug — Buluktü- mur — Bulungiray — Bölükgiray — Bulut — Burakçın — ka — Burkankır lu — Burkay — Burtakuçin — ka — Burtaşgiray — Burul — Burulday — Butakın — Böcgüm — Börküyaruk — Börü — Börübars — Börühan Börü tağtekin — Börüteçene — Böryekuçim- Börçin — ka — Buttanrı — Buyançuk — Buyankara — Buyantemür — Buy- labaga — Buyla Kutlug Yargan — Bay ruk — Buyunhan — Buzkan — Buzu: noğlu — Budunoğlu — Büçge — Büc- güm — Büdüş — Bükey — Bükin — Bülbün — ka — Bümen — Bünül — Bürçün — Bürke — Buğu — Buğutağ- rul — Buhan— Bulat —Buldağ — Bu- takın — Bürkek — Bürkük Bürlükke ra — Bütün — İg.ü — Bukan n