21 Aralık 1934 Tarihli Ulus Gazetesi Sayfa 5

21 Aralık 1934 tarihli Ulus Gazetesi Sayfa 5

Erbaada tütün satış yeri ve tütün alıcı ve satıcılar ERBAADA — Türk kadınma veri- len sıyasal #neninden ötürü çok derin ve özekel bir kıvanc içinde — bulunan Erbaa kadınları için Bayan Saadet Ah- med ve arkadaşları Atatürk'e — Kâzım Özalp, İsmet İnönü ve Bay Receb Pek. er'e çözülmez, yıpranmaz, — sarsılmaz bağlılıklarını telle yazdılar. Erbaa'da bir “Tütüncülüğü koruma kurumu,, var. Bu kurumun çok büyük iş başarscağı anlaşılıyor. Bu kurum bir de tütüncülük kooperatifi — kurulması için yaptığı mukavele taslağını; danış. mak için Ökonomi Bakanlığına sundu. Bu sene çok güzel kuruyan ve “Taş. ova, adını taşıyan iki milyon kiloluk tütünümüzün gerek işlenmesi ve gerek satışı yönünden çök değerli öğütleri taşıyan her biti dörder seplik beş yüz tane kâğıd dağıttılar. Saylav seçiminde başlangıc olan iş- ler için Kaymakam Bay Ahmed'le Be- lediye ve fırka başkanları gece gündüz çalışıyorlar. I. "Güneri Bir konser Adapazarlılar, bu perşembe — gecesi çocukları koruma kurumunun güzel ve temiz bir konser gecesini — yaşadılar Tik okulluların yardım istiyen çocuk. ları için korumun ve Halkevi musiki kolunun beraher çalışması ile haşarılan bu koönser iki noktadan — eyi olmuştur, Biri, konseri verenlerin evelce olduğu &ibi dışardan gelmeyip, Ada musiki ku- lübü ve H. E, musiki kolundan oluş- ları; ikinci nokta ise korumun tam gü- nünde bu işe başlamış olmasıdır. Çün- kü kış gelmiş, yağmurlar başlamış, so- ğuklar ve bunların doğurdukları hasta- lıklar, yardım bekliyen çocuklara ken- dilerini duyurmıya başlamışlardı. Gecenin alkış toplryan kahramanla- rı Bayan Ruhsar Hüsnü piyanoda, Bay Hafid Hüsnü de davulda bilhassa çok becerikli olduklarını gösterdiler. Ada- nm bu değerli insanları bir hayır işin- de ön ayak olmakla cidden kutlamıya değerler. Konserde Adapazarı kaymakamı Bay Agâh Alp'de yüce Atatürk'ün musiki- miz yolundaki sözlerinden başlıyan bir konuşma yapmış ve alkışlanmıştır. Yal- nız gönül bu gece salomu tam dolmuş görmek isterdi. Yerli mallar ve tutum yedigünü başladı Ülkenin ber tarafında olduğu gibi, ayın on birindenberi Adapazarı da yer- M mallar ve tutum yedigününü kutlu- yor. Sokaklar süslenmis, mağazalar vit- rinlerini yerli mallarla — donatmışlar, caddelere tutum ve yerli malı öğütleri- ni gösteren yazılar gerilmiş ve okullar da bu ülkü için şarkılar — söyliyerek, canlı tablolar taşıyarak haftanın güzel Hiğini bir kat daha yüceltmişlerdir. Adapazarı, yerli malına ve tutum ül- küsüne çok çalışan bir kasaba olmakla me kadar öğünse yeridir. —HKKZK— — Kuru tav Dünkü toplantıda .. ** <.. : görüşülen işler (Başı 1 inci sayıfada) kullerini haber verenlere verilecek ikra- miyelerin intifa haklarının ve menkul . lerin hazineye geçen mikdarına göre tah. Sili taksitle yapıldığı takdirde ise bu tak- site göre verileceği hakkındaki tefsir de onanmıştır . Kurultay bundan sonra 1934 yılı ge- nel denklenme kanununa giren bütçele. rin fasılları arasında 125.237 liranm İn- dirilerek indirilen bu mikdardan 118,370 Tiranın başka tertiblere ve 6.867 liranın Ga yeniden 2çılan fasıllara Fevkalade tah. sisat olarak konulmasına aid kanun la. yihast ile inhisar genel müdürlüğü 1934 bütçesinde 50 bin liralık aktarma yapık- Masına dair kanunu onamıştır. Diğer bir kanun ile de Ankara yük. Btk ziraat enstitüsü bütçesinde şu deği- Şiklikler yapılmıştır : Buna göre 1934 mali yılı Ziraat Ba- kanlığı bütçesinden gene bu yılın Anka. Ta yüksek ziraat enstitüsü bütçesine Yardım olarak — verilen — 50.980 liradan 40.980 lirası muhtelif tertiplere konul . Ma'>13 ve 10.000 lirası da yüksek orman Okulası tarafından 934 birinci teşrinine Kadar yapılan masraflar karşılığı olarak açılan fasla verilmektedir. Gene bu ka - Runla enstitü bütçesinin fasıllarında 34 bin Hralık münakale yapıdmıştır. Adapazar:Ticaret bankasının artırı . - “iyi Ha İ > Ö Tn Heaki sarmavesine 250 Çocuk esirgeme kurumu- na çamaşır yardımı Tüccardan Bay Şükrü kızı Muazzez 4 parça çocuk eşyası. İnkılab okulu sı - muf 2 de Ümit 6 parça çocuk eşyası. Cüm- huriyet okulu sınıl 1 de No. 338 Nüzhet T! parça çocuk eşyası. Necatibey okulu sınıf 2 de Ümit 2 parça eşya. Necatibey okulunda sınıf 2 de Saliha 2 parça eşya. Dumlupmar okulu sınrf 3 namma 43 par. SA eşya, Dumlupmmar — okulü sınıf 2 de Mürüvvet, Kayseri Saylavı Bay Ahmed Hilmi çocuğu Işık 25 parça çocuk eşya. sı, Dumlupinar mektebi sınıf 4 ten _P::dmıvımm 5 parça eşya, Gazi ilk mektebi &n e mıf 4 te Sahire 5 parça Çocuk Esirgeme Kurumu Genel mer. kezine baj ». Genel merkez bu hayırseven çocuklara açık teşekkürle- rini sunar. Eski çamaşırlarımızı Çocuk Esirgeme Kurumuna veriniz Kış geldi. Kışın soğuğundan ve bu soğuğun getirdiği hastalıklardan yoksuz yurttaşlarımızı korumak hepimizin boy- numuza borçtur. Bu borcu ödemlş ol- mak için kullanamadığınız eski çama. şırhmân. çocuklarımızın — eskilerini *“Çocuk Esirgerme Kurumu, na verelim. — . ———— bin lira ile hazine adıma iştirak etmek için Maiye Bakanma salahiyet - veren kanunun onanmasından — sonra adliye harç tarifesi kanununda değişiklik ya. pılmasına dair olan kanun onanmış ve toplantı bitirilmiştir. Kurultay cumartesi günü toplanacak- tır. 1 Kaymakamlar arasında nakiller ve tayinler Kaymakamlar arasında yinlere ait liste yüksek tas miştir, Değişen ve yeniden ta lenlerin isimlerini yazıyoruz: Açık bulunan Ergani madeni kay- makamlığına Baskil kaymakamı Ham. di, Baskil kaymakamlığına Hozat kay. makamı Ali Rıza, Anamur kaymakam- lığına Mardin vilayeti maiyet memuru Necati, Andrin kaymakamlığına Feke kaymakamı Cevded, Turgutlu kayma- kamlığına Kula kaymakamı Sait, Kula kaymakamlığına hukuk mezunlarından Cemal, Bünyan kaymakamlığına hukuk mezunlarından vilayetler idaresi umum müdürlüğü memurlarından Faik, Şar. kışla kaymakamlığına Boğazliyan kay. makamı Basri, Boğuzliyan kaymakam- Tığına hukuk mezunlarından nüfus iş- leri umum müdürlüğü memurlarından Necmi, Hazat kaymakamlığına Mesu. diye kaymakamı İsmail Hakkı, Görele kaymakamlığına — Bozkır kaymakamı Hamid, Küre kaymakamlığına İncesu kaymakamı Muzaffer, İznik kayma. kamlığına Karadeniz - Ereğli kayma- kamı Emin, Karadeniz . Ereğli kayma. kamlığına Genc kaymakamı Mümtaz, Gene kaymakamlığına Çermik kayma- kamı Hayri, Kızıltepe kaymakamlığına Gebze kaymakamı Rıdvan, Gebze kay- makamlığına Gölpazarı kaymakamı Os. man Nuri, Divriki kaymakamlığına A. dıyaman kaymakamı Adil, Savur kay- makamlığına Diyarbekir emniyet mü- dürü Raşid, Gölpazarı kaymakamlığına Silivri eski kaymakamı Mehmed Ali, Feke kaymakamlığına Anamur kayma. kamı İsmail Hakkı, Beytüşşebab kay. makamlığma Sason kaymakamı Cenab, Kozan kaymakamı Halilin istifasından dolayı mezkür kaymakamlığa Çarşamba Mazhar, birinci umumi mü- fettişlik iskân müdürlüğü muavinliği- ne 45 lira maaşla Savur kaymakamı Naci nakil ve yeniden tayin edilmiş. lerdir. Bayındırlık Bakanlığı memur- ları için Bayındırlık Bakanlığı Devlet mahal- Tesindeki binasına taşındıktan sonra ye- ni bir ihtiyac karşısında kalmıştır. O da memurlardan bir çoğunun eski An. karada oturmaları ve maaşları az olan memurların Ankara ile Yenişehir ara - sında işliyen otobüs ücretlerinin çoklu . u yüzünden otobüse binmek imkânını bulamamalarıdır. Bakanlık bilhassa kış günlerinde memurların ucuz — bir Sfatla gidip gelmelerini — temin maksadiyle, 1296 numaralı kanuna ek bir kanun la- yihası hazırlamıştır. Bu layihaya göre: | Trakya umumi müfettişi Bay İbra- him Tali ile Kars mebusu Bay Baha Tali adını almışlardır. — Anadolu ajansı muhar- rirlerinden Süreyya Fehmi, Eskişehir. de avukat Reşad, İstanbulda A. E. G. memurlarından Adnan Fehmi, bahriye yüzbaşısı Sahib Fehmi, İsmetpaşa Kız Enstitüsü çiçekçilik muallimi Zekiye, Geyve'de İlk tedrisat müfettişi İhsan, Galatasaray talebesinden Faruk Fehmi, Nışantaşı ilk mekteb talebesinden Tu. ran Fehmi ve Orhan Fehmi bir soydan olduklarından büyük dedelerinden ka- lan Kalabay soyadını kullanmağa başla. mışlardır. Kökdemir: Sinob'ta mütekesid hâ- kimlerden Bay Ahmed Faik ve Sıhhat Vekâletinde mütehassış doktor Bay Buhacttin. Dönmez — Ziraat bankası lörlerinden Ali Seydi. Eren — Merkez laboratuvar müdü- rü Etem. Taştaban — Mehmet ve ailesi Işıkdoğdu — P. T. T. Telgraf işleri müdürü Bay Bekir Vefa; Refikası Tü-k kadın birliği başkanı Lâtife Bekir, An- kara Nümune hastahanesi rontgen mü tehassısı Dr. Feyzi, Sıtma doktorların- dan Riza, Işıkdoğdu — P. P. Telefon işleri yeti üyesinden telsiz. mühendisi Bay Fuad. Can — Anafartalar polis merkezi memuru Vekili Cevdet. Kut — Mütekaid hâkim M. Nuri, sabık tahrirat kâtiblerinden C. Nuri, ma liye bakanlığı muntazam borçlar tetkik memuru Cemal Nuri. Çiçek — Maliye baş bahcevanı Hü- seyin, maliye bakanlıiğı elektrik fen memuru Veli Özgütürk — İmtiyazlı şirketler ka- lem Gmiri Cemil ve ailesi Özgü — D. D. Y. muhasebe memu- ru Hüseyin Şevket , Barrm — Ankara vilâyet ve belediye sıhhat müdürü Dr. Şuayıb, Harputta Reşid, Elâzizde Eczacı Arif, İstanbulda kontra- topçu yüzbaşısı Nuri, kunduracı Tahsin, Baytar Enstitüslinde Faruk. 'Tendemir — Hırdavatçı Yoscf Ruso Büge — Ankara su işleri müdürü Salâhattin Cebe — Mütekaid miralay Adem Vasfi, Harita U. Md. Jeodezi şubesinde memur Harita binbaşısı Zekeriya. Devlet demiryolları 6 mcı işletme kısım 22 şefliği ustalarının Soyadları Şükrü — Demirönalt; Ahmet — Say Hasan — Susan; İsmail — Teke; Hacı — Sayım; Ali — Saldık; Musa — Ba- yat; Rüştü — Batur; Mehmed — Sa- rak; Ömer — Satık; Mehmet — Sayan ; İsa — Sungur; — Mehmed — Sadi: Rahim — Sarcan; Kahraman — Suri; Abdullah — Samar; Sadık — Dama; Ahmed — Bağış; İbrahim — Bakaç; Ahmed — Baki; Mustafa Balşak; Mah mut — Balı; M. Ali — Bardak; Cafer — Bakır; Yusuf — Buğa; Ömer — Bal ta; — Ali — Tulani; Ali — Tülek; Ali — Tonul; Mehmed — Tükel; Meh- med — Tekeş; Mehmed — Taygı, Öney — Profesör Doktor Bay Fah- ri ve hemşiresi Bayan Afife Özdemir — Otomatik telefon ma- kinisti Necmi. 4 Ötkem — Ziraat Vekâleti neşriyat müdürü Bay Cevad Rüştü. Sevim — Ziraat Bakanlığı baytari ve zootekni işleri genel çevirgeni Bay Sabri. 'Toyun — Kastamonu — saylavı Bay 'Torkan — Maarif V, zatişleri mü- dür muavini Bay Hüsnü 'Topuz — M. M. V. Fen sanat U. Mâ. binbaşı Cavit ve M. M. V. nakliye Müf. yüzbaşı İzzet Tunç — İktısat Bakanlığı levazım memuru ÂAvni. ; 'Türköz — Ziraat bankası memurla- rından Bay Ahmed Bedevi «« Bedevi Türköz, 'Türkay — Zonguldakta eski orman ve madenler genel müdür muavini Bay Hüsnü ve oğulları büyük erkânıharbi- yede Erkânırap binbaşı Nurettin, Bur sa Ziraat okulu muallimlerinden Ne- cati ve Bahkesir mıntaka ziraat müte- hassısı Nizamettin. Uğur — Şürayı Devlet tanzimat da- iresi üyesinden Vardar Yeniceli Bay Ali Rıza, Denizli bükümet doktoru Hakkı, İlhan, Konya harasında müteka | | müzik kurumları Müzik devrimimizi kutluyorlar Moskova'dan bir çok tanınmış sanatkârların imzalariyle gelen aşağıdaki kutlama telgrafını an- Tattığı temiz duyguları ve doğru düşünceleri türk müzik adamları- na duyurmak için seplerimize alı- yoruz: Moskova: 11 - 12 - 934 Türkiye Reisicümhurunun kurultay da söylediği son söylevde bildirilen türk müzik devrimi üzerindeki konuşmaları, Sovyet müzik mahtelleri, alâke ile takip etmektedirler Dost Türkiye'nin sıyasal, ökonomik ve kültürel muvaffakiyetleri, türk wlu- sunca tarihin yüzyılları içinde yaratılmış olan kültüre! zenginlikleri değerlendir- mek için gereken şartları temin etmiştir. Türkiye'de ulusal ihtilalce - girişilen kurtarıcı mücadelenin büyük yükümle- ridir ki bugün türk yeni kültürü ve ye- ni sıfatları için yapılan mücadelede ifa- delerini bulmaktadırlar. Ulusun düşün - celerini ve samimi duygularını anlatan güzel ifadeleri toplayıp bunlar Üzerinde, modern müzik kaidelerine göre çalışmak için Atatürk'ün verdiği parola evrensel müzik kültürü hazinesine değerli bir ve« dia ölan türk müzikinin ulusal okulası gı yaratacak metodun mahirane bir ifa. desidir. Rusya'da müzik kültürünün pek zi- yade genişlemesi ve on dokuzuncu yüz- yıl rüs okulasının yaratılması ancak, Tus müzikinin kurucuları olan Glinka, Borodin, Mussorgeki, Çaykovski, Kor - çakof - Rimski ve ötekiler tarafından meydana çıkarılan örnekleri muhtevi ulusal dehâ haznesinin derince araştırıl- masr sayesinde tahakkuk etmiştir. Sovyet müzikinin bugünkü kütle ha- linde inkişafı, bu yaratıcı esere Sovyet birliğindeki sayısız ulusların iştirakine, enların kültürünün gelişmesine ve cn finlü müzikçilerin ulusal folkloru tetkik etmiş olmasına bağlıdır. Biz, Sovyet birliği uluslarının müzik kültürünün gelişmesi işine iştirak etmiş olan Sovyet müzik mahfelleri müm silleri, yeni Türkiye'nin en İyi müzik küdretlerini yanlarına toplamış olan Ankara ve İstanbul konservatuvarlarını kutlarız. İnanmaktayız ki müzik devrimini ta- hakkuk ettirmek yolundaki - çalışışları - nız, Türkiye'de müzik kültürünün ye- ni inkişafını ve evrensel müzikin mo < dern tekniğine dayanan tam müzik hâ kimiyetini, ulusun sanat dehasının haz- meleriyle birleştirecek olan türk müziki ulusal okulasının — kurulmasını temin edecektir Ulus artisti: İppolitof — İvanof Sanatkâr: Gnesin, Vasilenko, Gliyer Miyaskovski. Müzik genel müfettişi: Krasin Flarmoniden: Garadinski, Moskova konservatuvarından: Nay- havs Sovyet Bestekârları federasyonu baş kanı: Şelyapof Opera tiyatrosundan: Malinoskaya, Stanislavski, Nemiroviç, Dançenko, Müzik nazariyecilerinden: Bravde, Beliyayyef, Ogoleveç, Bestekârlardan: Kniper, Şosakoviç, Kabalevski, Şehter, Vepirik, Kovar, Şa- parin, Polovinkin, Aleksandrof, Krayn, Şuvaç, Assafiyel. ; Radyo müzikçisi: Husmani it süvari binbaşısı Ziya, İstanbul Kule- *dili maliye şubesi memuru Şevki, İkt- sat bakanlığı sanayi memurlarından Vehbi, Bilecik Orman memuru Musta- fa, Kırklareli mıntakası rüsumat me - muru Yusuf, İstanbul inkılâp lisesi «r nıf 10 da Enver, Uysal — Adliye Vekâleti Evrak mü dürü Bay Memduh Uğur — Ulus basımevi başmücelli- di Rauf ve kardeşleri Necdet, Mehmed Ulucan — İzmir hukuk işleri mü - dürü Fuad, Ankara Kızılbey maliye şu besi baş memura İbrahim, hukuk fa-. kültesi son sınıftan Cevad kardeşler. Vardar — M M. V. Fen sanat Ü. Md. kaymakam Cavid. Ergun — Devlet Demir mak zeme dairesi memurlarından Muhittin Malkoç — Ziraat bakanlığı orman U. müdürlüğü mütehassısı — Sadulloh