13 Mart 1935 Tarihli Ulus Gazetesi Sayfa 8

13 Mart 1935 tarihli Ulus Gazetesi Sayfa 8

İç ticarer umum mü Ç * Yapamıyacaklarmım kararlaştırılması. SAYIFA 8 2 ve ZU komprimelik ambalajlarda bulunur. Şİ Ambalaj ve komprimelerin üzerinde halis- liğin Hmsali olan ©P markasını arayınız Genç Türk kremi ile kaimdir, Çünkü bu krem 1927 senesinde Almanyanım rtri « yat fabrikası kimyagerlerinden Dr. Bay Radolf tara- » büyük bir fedakârlıkla cide edil- >e kâfidir, Fiatları 25 KURUŞ 30 KURUŞ miştir. Ufak te TÜBLERİ: Kavanozları ÂAkşehir Bankasından: Akşehir Bankası hissedaran heyeti umumiyesi 31 mart 935 tarihine müsadif pazar günü saat 13 de Banka merke- zinde adi ve fevkalade surette toplanacağından her hisse- sedarın toplanma. gününden on gün eveline kadar müra- caatla duhuliye kâğıtlarını almaları lüzumu ilan ©© sur. Kuznamei müzakerat: 1 — Meclisi idare ve mürakibler tarafından verilen ra- porların okunması, *2 — Şirket bilânço ve hesabatının ve temettü tevziatı » hakkındaki teklifatın tasdiki ile heyeti idare ve müraka- benin ibrası, 3 — Sonradan seçilen azaların azalıklarının tasdiki, 4 — Heyeti umumiyece seçilip iki senelik aza olan bay- lar Taceddin ve Atadan başka yeniden yedi aza seçilmesi, $ — İki mür intihabı ile ücret ve müddetlerinin tayin ve takdiri, 6 — Yüksek Ökonomi Bakanlığından gelip Banka ser- mayesiyle idare ve muahsebeye taalluk eden 26. 2. 935 ta- rilı ve 1593 sayrılı emirname okunarak müzakere icra ve kararlar ittihazı. 7 — (Bankanın sermayesi bir milyon türk lirasından ibaret olup beheri on adet türk lirası kıymetinde yüz bin ihsseye münkasemdir. Mezkür hisse senedatı nama mu - harrer ve türklere münhasırdır) diye yazılı banka nizam - namesinin beşinci maddesinin (Bankanın sermayesi beş yüz bin türk lirasından ibaret olup beheri on adet türk Hirası kr inde elli bin ihsseye münkasemdir. Mezkür hisse se t nama muharrer ve türklere münhasırdır.) şeklinde di 8 — Memurin talimatnamesinin 19 uncu maddesine (Talimatnamenin bu maddesi ile üçüncü ve dördüncü fa- sıllarda yazılı hükümleri bankada müstahdem memurlar için kabili tatbiktir. Banka teşkilatının daralıp genişleme- gi veya kadro tensiki hallerinden memur çıkarmağa ve ya- hut yeniden almağa heyeti idare salahiyeti olup bu tali - matname ile memurların muayyen bir müddetle banka hizmetine alındıkları kasdedilmediği tasrih olunur.) fıkra- sının ilavesi. 9 — Heyeti idarenin banka ile ticart muamele yapıp 1—989 30 ikinci teşrin 1330 tarihli kanun hükümleri dairesinde tescil edilmiş olan cenebi şirketlerinden (Singer dikiş ma- kinesi kumpanyası) nın Türkiye umumi vekili haiz oldu- ğu salahiyete binaen bu kere müracaatla şirketin vekilli- gine, şirket namına yapacağı işlerden doğacak davalarda bütün mahkemelerde dava eden, edilen ve üçüncü şahıs sı- Yatlariyle hazır bulunmak üzere Mehmed Salfet oğlu Ah- med Neşet Arıman'ı, nasb ve tayin ettiğini bildirmiş ve lazım gelen vesi « vermiştir, Keyfiyet kanun: hükümlere uygun görülmüş olmakla iHan olunur. 1 —8? * « ULUS 13 MART (J0 |Tokat Ziraat Bankasından: NEVİ Denk Yekün Birinci İkinci Üçüncü Dördüncü Aeddi Kilo Kilo Kilo Kilo Kilo 395 10767 o 13 493 1757 Tütünler Tokat ve civar köylerinin 929 senesi mahsulü dür. İmal edilmiş mıştır. ç 395 denkten 259 dengi Samsunkâri, demet halinde ve 135 dengi İskenderiyekâri dır. Denkler ağaçsız kanaviçe içerisinde ambalajlanmış sevke müehyya vaziyettedir. Bankamıza 11, 9. 930 tarih ve 16 numaralı mukavelena me mucibince tütün mukabili avasdan borçlu Tokatın ha * len SOĞUKPINAR mahallesinden Sadık oğlu Bay Sıdkı, bermucibi mukavelename borcunun müddeti kanuniye V© nizamiyesi geçtiği ahlde, elan ödememiş olduğundan To katta Kâ!îe Mescid mahallesinde Boyahane sokağında Mir- gül oğlu hanında 7 ve 8 numaralı iki depoda bulunan yukarıda evsafı neviyat ve mikdarları gösterilen 395 denk ma” - mul tütün, aşağıda yazılı şartlar dairesinde bilmüzayede satılığa çıkarılmıştır. 1 — İhale 25 mart 935 tarihine tesadüf eden pazartesi günü saat 14 de Tokat'da Ziraat Bankasında yapılacaktır. 2 — İstekliler sürülen pey mikdarının yüzde on nisbe tinde depozito akçesini bankamız veznesine yatıracaklardı!. 3 — İhale kati ve birdir. s 4 — Bilümum masraf müşteriye aiddir. 5 — İhaleyi müteakib tütünler tartılarak tutar bedeli bankamıza yatırılacak ve ondan sonra tütünler alıcıya ted- lim edilecektir. - ; 6 — Sürülen pey haddi kifayede görülmediği takdirde Banka ihale gününü temdid edebileceği Bibi kati ihalenin icrası için umum müdürlükten icab ederse mezuniyet alma sma veya her ne suretle olursa olsun gerek umum müdür- lükle ve gerekse başka makamlarla muhabereye lüzum gö rülürse müşterinin bu suretle vuku bulacak tecahhürden do- layı şikâyete, bir güna zarar ve ziyan iddiasma hakkı olmr yacaktır. Fazla malümat almak istiyenlerin TOKAT Ziraat Ban kasına müracaatları lüzumu ilan olunur. (498) Beşinci — Adi — Yanık Kilo Kilo 6095 2182 r. Fire nazarı dikka ık kilo yazıl sıra pastal, 1 dengi de Tongâ 1—984 dürlüğünden Trabzon Ziraat Bankasından: Emlak No. Cinsi U.R. kârgir 497 51 hane Hixsesi Tam Mahallesi Mevkii İskenderpaşa Er- Sıra No, 1 zurum Yüzde yedi buçuk pey akçesiyle ihale bedeli nakden evsafı yazılı gayrimenkul kapalı zarf —usuüliyle satışa günü saat onda yaplacaktır. Alıcıların bankaya başvur maları. (497) Gümrük ve İnhisarlar Vekâletinden: 1 — Ankarada vekâlet muhasebe ve tetkik müdürlük - leri binasında tam otomatik dahili telefon tesisatı yapıl - ması ve bu tesisatın vekâlet binasındaki santrala bağlan - ması pazarlığa konulmuştur. 2 — Pazarlık şartları kâğıdının tasdikli suretleri An - karada vekâlet levazım müdürlüğünden almabilir. 3 — Pazarlık işi vekâlet binasında ve levazım müdür - lüğünde kurulacak komisyonda 20 mart 1935 çarşamba gü- nü saat 14 de yapılacaktır. 4 — İsteklilerin (45) liralık muvakkat teminatlarını bel- li gün ve saatten önce vekâlet veznesine yatırarak mak - buzlariyle birlikte komisyonda bulunmaları ilân olunur. (586) 1—1001 Ma: rif Vekâ'etinden: Adliye vekâleti hesabına yabancı memleketlerde hu - kuk tahsil etmek üzere ikinci defa açılmış olan müsahaka “imtihannıda kazananların isimleri, mezun oldukları fa - külte ve gidecekleri memleket aşağıda yazılıdır: Cemil Halit Ankara Hukuk Fakültesi mezunu İsviçre M. Fahri İbrahim » Ali Server Şakir İstanbul » 1 Bu üç talebenin askerlikle ilişikleri olmadığına dair mahalli askerlik şubelerinden alacakları vesika ile en geç 25 mart 1935 çarşamba gününe kadar Vekâletimiz Yüksek Tedrisat Umum Müdürlüğüne şahsen müracaatla hüviyet- lerini isbat edeceklerdir. Ankaradan başka bir mahalde bulunanların açık adresli yazı ile müracatları lüzumu ilân olunur, (588) 1—999 ” ” ” ” İmtiyaz sahibi ve Başmu | harciri Falih Rifkı ATAY ti İdare eden Ege Spor mağazası Spor eşyalarınızt Ege ma- ğazasından tedarik ediniz. Ege: Eski bir jimnastik ho- cası ve kulüb idare; Sü - reyya Rifat idaresinde bir müessesedir. Ufak bir sina- riş Ege'deki ciddiyet Ve N- tizamı ispata kâfidir. Talep vukuunda katalog gönderilir. Müracaatlara 24 saat zarfında cevap verilir. İstanbul Tepebaşı Eğe pazarı No; 117 1—963 SATILIK ARSA | Çankırı caddesinde askerlik şubesi yakınında yirmi metrelik cadde Üüzerinde ve köşe başında üç yüz iki metre: Ankara ecza - nesine müracdaat, 1— BS4 Çankırı caddesi ci Ulus — Basımevinde basılmış- Almanca sözlü Bu gece Johana Strauss'ın en güzel valslerile Bolu Viyana Plarmnonik orkestrasının İştirakiyle çevrilen eğlenceli bir Filim VİYANA AŞK BELDESİ Mağda Schncider « Georges Alexendre Bankaca amuhammen Maliyece muhammen kıymeti Lira K. 12000 Eski sahibinin adı kıymeti Lira K. Morgopoli 13000 Politi Kandiryatı veya güyrr mübadil bonosiyle ödenmek üzere yukarda çıkarılmıştır. - İbalesi martın yirmi üçüncü cumartesi 1—845 Jandarma Genel Komutanlığ! (Umum Kumandanlığı| Ankarâ Satın Alma Komisyonundan: Jandarma ihtiyacı için (144) çeşid tıbbi ecza kapalı zarl eksiltmesi ile Ankara'da 20-3-035 çarşamba günü saat (15) te satın alınacaktır, Şartnameler komisyondan parasız ve“ rileceği gibi istekliler tarafından görülmek üzere bir şart“ name de İstanbul jandarma muayene heyetine gönderil miştir. Şartnameye bağlı listede her çeşit için gösterilen tah* min yekânu (590,565) kuruştur. Satın alımına girmek isti* yenlerin (44293) kuruşluk ilk teminat makbuz veya bankâ mektubu ile (2490) sayılı kanun ve şartnamede yazılı bel* geler içinde bulunan teklif mektuplarını eksiltme günü sar at (14) de kadar Ankara'da komisyona vermiş olmaları. (480) 1—817 Gazi Terbiye enstitüsü Müdürlüğünden: Mektebimize 50 ilâ 100 ton kok kömürü alınacaktır. Şartnamesi Mektepte görülebilir. Açık eksiltmesi: 25-3 935 cumartesi saat 14 de Ankara Mektepler muhasehecili- ğinde toplanan komisyonda yapılacaktır. Beher tonutl muhammen bedeli 31 lira, muvakkat teminatı 232 lira 50 kuruştur. Eksiltmeye gireceklerin muvakkat teminatları- nı saat 13 de Vezneye yatırmaları lâzımdır. (555) 1—922 Gümrük Muhafaza Umum Komutanlığından: Gümrük Muhafaza Umum Komutanlığı karargâhında 98 lira ücretli bir memurluk yeri açıktır. Bu vazileye (Lise mezunlarından) ve memurin kanununun dördüncü madde- sindeki şartları yaşıyanlardan müsabaka ile bir memur a * hnacaktır. Müsabaka Martın yirminci çarşamba günü saat 14 de yapılacaktır. İsteklilerin imtihan gününe kadar belgeleriyle birlikte dilekçe ile Evkaf apartmanında Muhafaza Umum Kuman- danlığına müracaatları ilân olunur, (578) 1—978 SİNEMALAR # ee il Kİ EDİL, LARINDA TAMAMEN HAVALANDIRILACAKTIR (KULÜP ) EN EMİR MUCİBİNCE SİNEMALAR SEAns AKA- Bugün Bu gece Tasavvur edilemiyecek kadar esrar ve heyecanla dolü muazzam zabıta filmi FANTOMA (Hayalt Kahraman) Tanis Fedor - Jean Galland Fransızca sözlü