27 Nisan 1935 Tarihli Ulus Gazetesi Sayfa 6

27 Nisan 1935 tarihli Ulus Gazetesi Sayfa 6

SAYIFA 6 27 NİSAN 1935 CUMAR' .o — Ankara okulalarının jimnastik şenlıgı güzel oldu Başbakanımız İdman Ankara orta okulaları liseleri- nin jimnastik şenlikleri dün oa dörtte Gazi Terbiye Enstitüsünde spor alanında yapılmış ve güzel ol- muştur. “Şenlikte Başbakan İsmet İnönü, Tüze, İç, Kültür ve Gümrük Ba- kanları ile saylavlar, birçok çocuk anne ve babaları, kültür. uzman- ları bulunmuştur. Gazi Terbiye Enstitüsünün jim- nastik bölümünün başında bulu- nan B. Nizamettin, şenliklerin a- macmı- anlatan — ve. gelenlere hoş geldiniz yerine kısa bir söylev ver- miş ve İsveç jimnastiğini buyurda getiren B. Selim Sırrı'yı selamla- mıştır. Bütün gencler Başbakanın onuruna “yaşa,, diye bağırmışlar- dır. Okulalılar Başbakanın önünden geçerek onu selamlamışlar ve hep bir ağızdan erkinlik türküsü söy- lüyerek bayrağı selamlamışlardır. Ka İdman şenlikterinde kız lisesi taredeleri, den: Harita umum müdürlüğün 1 — Bedeli muhammen (653) lira kıta hayvanatı için aşağıda yazılı (3) kalem yiyecek açık eksiltmeye kon - müuştur. 2 — Taliplerin şartnameyi görmek üzere her gün ve eksiltmeye gireceklerin de (48) lira (38) kuruş muvakkat teminat makbuzlariyle 5 - mayıs - 935 pazar günü saat (2) de Cebeci'de Harita Umum Müdürlüğü satım alma komis - yonuna gelmeleri. (862) Kilo cinsi Arpa Kuru ot Saman Ü Tayyare Piyangosu Simdiye kadar binlerce kişiyi zengin etmiştir Yeni tertib plânını görünüz 1 inci keşidesi 11 mayıs 1935 tedir. Büyük ikramiye 25, 000 Iıradır " S !'4: şenliklerinde — Dünkü idman şenliklerinden iki görünüs - DÜT TF SAT T Geçid resminden genel bir görünüş. Ondan sonra kız okulalılar öğret. meni Bayan Zehra Cemal'in, er- kek okulalılar da B. Vildan'ın ko- mutu altında jimnastik yapmışlar- dır. Denebilir ki, kızlarımızın ha- reketleri erkeklerimizden daha düzgündü. ' Gazi Terbiye Enstitüsünün gür- büz jimnastik bölümü de türlü gü- zel hareketler yapmışlar ve oyun- Jar oynamışlardır. Okulalar ara. sında eğlenceli yarışlar yapılmış ve el topu oyunu oynanmıştır. Başbakan okulalılarla birlikte resim çıkartmış ve öğretmenleri kutlamıştır. Nafıa Vekâletinden: 10 -4 - 1935 tarihinde münakasaya çıkarılmış olan Af - yon — Antalya hattının Baladız — Burdur arasındaki 24,5 kilometrelik 7inci kısmının inşaatına talip zuhur etmedi - ğinden mezkür kısım inşaat ve ray ferşiyatı, inşaat müdde- ti ve ehliyeti fenniye şartlarından bazıları değiştirilmek suretile ve kapalı zarf usuliyle yeniden eksiltmeye konul- muştur. Muhammen ihale bedeli (370.000) liradan ve muvakkat teminatı da (18.550) liradan ibaret bulunan bu inşaat ve ameliyatın eksiltmesi 6 - S - 935 pazartesi günü öğleden sonra saat 15 de Ankarada Bakanlık binasında, demiryol inşaat reisliği eksiltme komisyonunda yapılacaktır. Bu işe girmek istiyenlerin teklif mektuplariyle münakasa şartna- mesinde yazılı diğer evrakı 6 - 5- 935 tarihinde öğleden sonra saat 14 e kadar inşaat reisliğine makbuüz mukabilinde teslim etmeleri lâzım geldiği ve münakasa şartnamesinde yazılı olduğu veçhile münakasa gününden en az bir hafta evel Nafra Bakanlığına istida ile müracaat ederek alacak. ları fenni ehliyet vesikasını teklif mektuplarına iliştirme- leri iktiza eylediği ve şartname ve mukavelenin değişen maddelerini ihtiva eden varakayı tedarik etmek istiyenler (9) lira ve münakasa evrakaının heyeti umumiyesini (18,50) lira bedel mukabilinde bakanlık demiryollar inşaat reisli - ğinden alabilecekleri i!3n olunur. (8569) 1—1527 A Istanbul'da idman şenlikleri Istanbul, 26 (A.A.) — Seki- zinci jimnastik şenlikleri, yirmi bine yakın büyük bir kalabalık önünde, bugün Kadıköyünde BFe- nerbahçe stadında yapıldı. 'Tam saat on buçukta, mızıka- nın önünden geçen binlerce genç mektepli, tribünlerin önüne çekil- miş türk bayrağını selâmladılar. Evvelâ mektebli kızlarımız, sonra genç talebeler, büyük inti zamla pisti dolaşarak geçid resmi- ni yaptıktan sonra sahada yer ©l- dılar. Ve bunu, idman şenliklerinin tarihçesini anlatan söylevler takib ettl Saat 11 buçukta şenlikler bitmiş bulunuyordu. Halk, gene taddelerden taşan bir kesafetle, Geçid reıiıden Başka Bir görünüş. Nafıa Bakanlığınd an : Poz ve tamirat işlerinde kullanılmak üzere Hayaarpa- şada teslim şartiyle ceman muhammen bedelleri 1630,62 lira olan 12 kalem malzeme kapalı zarf usuliyle eksiltme- ye konulmuştur. Eksilmte 11.5.1935 tarihine rastlayan cumartesi günü saat 14,30 da Ankarada Bakanlık malzeme müdürlüğünde yapılacaktır. İsteklilerin tekliflerini, ticaret odası vesikası ve 122,30 liralık muvakkat teminatları ile birlikte 11.5.1935 curnar- tesi günü saat 14,30 a kadar malzeme müdürlüğüne tevdi etmeleri lâzımdır. Bu husustaki şartnameyi istekliler An- karada bakanlık malzeme müdürlüğünde parasız alabilir- ler. — (937) 1—1622 Ankara Valiliğinden: 1 — Muhammen bedeli (1500) liradan ibaret bulunan (25) adet mahruti çadır açık eksiltmeye konulmuştur. 2 — Eksiltme 2 mayıs 935 perşembe günü saat on beş « te Ankara vilâyeti daimi encümeninde yapılacaktır. 3 — İstekliler teklif mektuplarını 935 senesine ait ti-, caret odası vesikası ile (112) lira (50) kurusluk muvakkat teminat mektubu ile birlikte aynı gün ve saatte vilüyet en- cümenine gelmeleri. 4 — Şartnamesini görmek istiyenlerin Ankara Nafıa p isliğine müracaatları. (870) 1—1522 ---