2 Temmuz 1935 Tarihli Ulus Gazetesi Sayfa 1

2 Temmuz 1935 tarihli Ulus Gazetesi Sayfa 1

2 TEMMUZ 1950 Kalküta, 1 (A.A) — Bi diği mağdeninde bir patlam kişi ölmüş, 23 kişi yaralanm * DAdA Adımız. andımızdır Her yerde 5 kuruş ULUSAL BİR UTKUNUN ONUNCÜ YILDÖNÜMÜ | Aydın Demiryolu Türk işletmesinde .e e ek sularında egemenliğimizi sağlı- (1 bugün büyük gösterilerle kutlandı Istanbul, 1 (A.A.) — İstanbul nizcileri, kâabotaj hakkının türk iyrağına geçmesinin onuncu yıl- jmümü olan 1 temmuzu büyük isterilerle kutlamıştır. Türk deniz kurumlarından sal- tlar bu sabah onda Tophanede deniz yolları yönetgesi parkında | toplanmışlar ve önlerinde mızıka- ları olduğu halde Taksim'deki Cu- müuriyet anıtına doğru yola çıkmıs- lardır. Taksimde İstanbul merkez ko- mutanlığı tarafından hazırlanan ... Başbakanımız Diyarbekir'de İsmet İnönü, halkın içtem sevgisi arasında Adanadan ayrıldı A ddi £ CKĞ) —S Başha < şan İsmet İnönü yanlarında Dış Bakanı B. Tevfik Rüştü Aras ve iteki izetler olduğu halde dün jaat 15,35 de şehrimizi şereflen: Jirmişlerdir. Başbakan — Yenice durağında ilbay, şarbay ve C, H. P. Başkan vekili ve saylavları - mız tarafından karşılanmışlardır. Başbakan tren durur durmaz bin- lerce halk ve karşı a sü » rekli alkışları arasında inmişler, asker ve bandonun ve türlü ku - rumları oruntayan karşılayıcıla - rın önünden geçerek güler yüzle selâmlamışlardır. Başbakan — ve yanındakiler duraktan — çıkarak otomobillerle şehre inmişler, şar - baylık bahçesinde bir az rahat e. mişlerdir. Sevgili konuğumuz cad- deden geçerken halkın coşkun al - kışlariyle ve yaşa sesleriyle kar;. lanmışlardır. Bahcede yarım saat kadar kalındıktan sonra durağa dönülmüş ve konuklarımız burada da halk tarafından alkışlanmışlar- dır. Tren tam saat 16,35 de ban -, donun güzel havalariyle ve içtem kopan alkışlar arasında hareket « miştir. ... Diyarbekir, 1 (A.A.) — Baş - bakan İsmet İnönü bugün Diyar - bekir'e gelmiştir. K Çi BŞ ST Lozan anülaşmasındanberi — aldığımcız yeni gemilerimizden birkaçının dıştan ve içten görünüşleri programa uygun olarak anıtın et- rafı bir deniz bölüğü tarafından çevrilmişti, Deniz mızıkası da ora- da bulunuyordu. Deniz tecim oku- la talebesr? da mızıkalariyle kendi- lerine ayrılan yerde bulunüyorlar. dı. 23 deniz kurulundan gönderi - len 23 çelenk anıtın dört bir yanı- na dizilmişti. Törende asilbay B. Rükned - (Sonu 5 inci sayıfada) Laval kabinesinin sıyasası B. Laval'in Bir karikatürü Klermon Ferran, 1 (A.A.) — B. Laval Roya'da Overnya ilinin büyük şenliklerini açarak demiş - tir ki: *— Hükümet genel Finansda ve ulusal çalışmada düzeni yeni - den korumak için kuvvetlerini kullanmaktadır. Fakat bu çalışma nm başarısı bütün fransızların #bndisine yardım etmesine bağlı- ir. Memleketimiz, şüphe yüzün - en yolunu şaşıracak olursa yö tmenlerinin önayak olması sure iyle, aslından sahip bulunduğu enerpi kaynakları ve örgütler kuv- veti yeniden harekete geçebilir. Biz bunda kusur etmiyeceğiz. Dün temmuzun biri idi. Bu ta rih, son zamanlarda Devlet Dc - miryolları anahatlarına katı; Aydın demiryollarının bizim tarâ onaylanmış olduğunu bundan ön- ce yazmıştık. Bu satın alma işinin ortaklar tarafından onaylanması sösyete ÇAYUMARARARRARAA AAA RARARARARARARARARARARARAARARARARRRRAD Aydın hattı için Bayındırlık Bakanı mızın bize dedikleri “Aydın demiryollarının devei$ar letçe satın alınması ulusumuz İğŞ için mutlu bir hâdisedir. Geçen yıl satın alınan ve bir yıl içinde, verdiği sonuçlar - dolayısiyle, satın almakta ne kadar isabet “ ettiğimizi göstermiş olan Ka - $ saba hattı ne ise Aydın hattı da, bizim için, odur. Bu iki hat, Ege bölgesi gibi yurdun en verimli, tecimel ve ekonomik gelişime en elverişli bir kısmını biri Gediz ve öteki Menderes vadileri içinden uza - narak, Akdenizde en önemli limanımız osan İzmire Dağlar Yalnız şu geogratik durzumun kısaca gözden geçirilmesi bile bu iki hattın önemi ve değeri hakkında bir tikir vermeğe yetet, Aydın hattını satın almamız, ekonomik erkinliğimizi tamamla- dığı gibi onun daha çok gelişip yükselmesi için etkili bir âraç ta olacaktır. Bu suretle demiryollarımızın birliği de sağlanmış bulunmaktadır. Bu yolun Afyon Antalya hattiyle birleşme sinden sonra değerinin bir kat daha yükseleceği şüphesizdir, Devlet Den ları direktötlüğü, bu yeni hattı da, bütün eksiklerini tamamlıyarak, az zamanda, öteki devlet hatları de recesine çıkaracak ve tarilelerinde de ekonomik kuramıvaza uyacak gibi değişiklikler yapacaktır. Hattım devlete geçmesi ulusa, olsun.,, ÜRAAAA NAJ İzmir ve hinterlandına kutlu AAAAARARARARARARARARAAARARARARARARARARARAZ fımızdan işletilmeğe başlaması ta- rihi olmak dolayısiyle önemlidir. Aydın demiryolları sosyetesi oruntaklarile Bayındırlık Bakan - lığı arasındaki görüşmeler sonun - da bir anlaşmaya varılmış, ondan sonra Londra'da Vinçester havz' - da sosyelenin ortaklarının bir top- lantısında bu satın alma - işinin tarafından resmiğ olarak Bayın dırlık Bakanlığına bildirilmesi üzerine Bakanlık hattın teslin alımnmasını — Devlet Demiryol - ları genel direktörlüğüne emret - miş, direktörlük de teslim — alma hazırlıklarını tamamlamak üzere oraya gönderilmiş olan salgıta tes- lim alma işini yüklemişti. (Somu 5$ inci sayıfada) —Hava tehlikesini bilenlerimiz —— eyi geçinir Ffah, umum! iş olur, v