11 Ağustos 1935 Tarihli Ulus Gazetesi Sayfa 1

11 Ağustos 1935 tarihli Ulus Gazetesi Sayfa 1

ON ALTINCI YIL. No: 5043 YURDUMUZ BİR TURİST MEMLEKETİ OLACAK ao — 11, AĞUSTOS 19385 PAZAR Gençler Birliği Uypeşti 5 -3 yendi. -- Turizm işlerimiz hakkında B. Mecdet Alkin'in anlattıkları. — Konyada B9 mil- yon ton su ulacak iki baraj yapılacak, Bu kazançlı ve önemli işi nasıl başaracağız ? Türkofis Başkanının gazelemiz Turizm, Parti programında hkendisine verilen önemli y'cıl_ı. devletin ana sıyasasına gı'_rmıılın Tabiiğ ve lurillıii değeri bakı - muından eşsiz olan için çok :':'n'm!ı' bir gelir kaynağı olacak değerde olan turizmden yurdu faydalandırmak — ve onu büdeemiz için aktif bir varlık ha- line sokmak gayesiyle m:::'m “Bahanlıklar arası turizm e- uzun etüdlerden sonra ya- rınki turizm sıyasamızın ana Çız- gilerini hazırlamıştır. Memlekel için yeni olduğu ku.- dar da kamusal olan ve lıcrhuı ilgilendiren bu önemli konu üze - rinde konferansa başkanlık eden Türkofisin değerli bqianı dok - tor B. Mecdet Alkin ile bir koııııq ma yaptık ve Ulus okurları için etüdlerinin sonuçlarını rica sitik : « —. Bakanlıklar arası turizm konferansı, güüdemi içindeki tür- lü meseleleri gereği gibi incele - mek için, biliyorsunuz ki beş ko misyon seçmişti. Pasaport, müna kalat, gümrükler ve döviz, sü-! yasak bölgeler, ve sıyasal turizm üzerinde etüd yapan komisyon - lar, uzun süren toplantılar ve e- tüdlerini kararlara bağlamışlar ve genel kurula sunmüak üzere hazır- lamışlardır. Siyasal türizm komisyonu - nun incelediği meseleler arasınd> olan ve men 'eketin turistik bakım- dan önemini dışarda belirtecek ve bu işi kendire ödev sayacak bir memleketimiz | anlattıkları kurumun meydana — gelmesine misyonunda başlıca iki fikir or - Yanığ olduk. Komisyonların k» YA l — d Türkofis başkanı B. Mecdet Alkin rını yeritecek ve memlekette teknik, ilmiğ bir turizm sistemi güdecektir. İki önerge — Bunun için sıyasal turizm ko- taya atılmıştır. Birincisi devletin korumasında bir turizm cemiye - tinin kurulmasıdır. Tüzüğü, yö - netim kurulu, bulunacak olan ce- miyet kendi ülküsüne bağlı üye - lerinin vereceği para ile devletin (Sonu 5. inci sayfada) Afrikaya giden italyan askeri 250.000 kişiyi buldu Bunlardan 7500 tanesi malaryaya tutularak geriye dönmüştür Roma, 10 (A.A.) — P'ıl.ı—oot prensi, “Volturno,, tümeninin ma- nevra yaptığı bölgeden Napoli'ye dönmüştür. Prens, kıral sarayın - da, macar süel koleji okıırlı_rın - dan bir grupu, ondan sonra ,tıl - yan ve amerikalı 230 nlebeyı. ka- bul etmiştir. Bunlar, önlerinde Amerika ve İtalya bayrakları ol - duğu halde, kıral sarayına, alay halinde gelmişlerdir. Başlarında bulunan Monsen - yör Oangedo, yurdsever bir söy - lev vermiştir. Kaçan italyan askerleri hakkın- daki haberler Roma, 10 (A.A.) — Bir yaban- c haboralma ajansı son günlerde bir haber yaymıştır. Bu haberde İnsburk'daki yayıntılara göre bir çok italyan asker kaçaklarının her gün Tirole gelmekte oldukları ve bunlardan ikisinin sınırı geçmek isterken öldürüldükleri bildiril - mektedir. Bu haberin aslı, — esası yoktur. (Sonu $. inci sayfadı) Habeşistana giden Mtatyan askerleri vapera yerleştiziliyar Adımız, andımızdır Zonguldakta Elektrik fiatları Başba- kanımızın emrile yarı- yarıya indirildi Zonguldak, 10 (A.A.) — Büyük Başbakanımız Zonguldaga şeret verdikleri gün, inceledikleri önem- K memleket işleri arasında elek- tirikle de ilğilenerek, şimdiye ka- kar halka kilovatı ön kuruşa satı- lan elektiriğin uzuzlamasını işaret buyurmuşlardır. Bunun üzerine bugün şarkurul üsnomal bir toplantı yaparak ve büyük yapıcının buyruğuna uya rak elektirik fiyatının beş kuruşa indirilmesine karar vermiştir. Bu kararı sevinçle karşılayan halk, büyük Başbakanımıza telgrafla teşekkür ve saygılarını sunmuştur. —— Kurulumuzun Mos- kovadaki etüdleri Moskova, 10 (A.A.) — Türk endüstri kurulu, Zaporojie'ye gel- miş ve Dinyeper nehri üzerindeki elektrik santralı ile alüminium fabrikasını, elektro-metalürjik fab rikalarını ve çelik atölyelerini gez- miştir. DERS YILI YAKLAŞIYOR Her yerde 5 kuruz Lise ve Orta okullarda Talebe ne zaman kaydolunacak, sınaçlar ne zaman yapılacak? Kültür Bakanlığından: Lise ve ortaokullara yeni nam zet talebe kaydı, yoklamaların ya pılma ve okulların açılma günle: aşağıda gösterilmiştir. 1 — Lise ve ortaokullara nam zet talebe yazılmasına 20 - 8 - 935 salı sabahı başlanacak 31 - 8 - 935 cumartesi sant 13 de bitirilecektir. 2 — Lise ve artaokulların 1, 2, 3, 4 ve 5 inci sınıflarımın bütünle me ve engel yoklamalarına 2 - 9 935 pazartesi başlanacak 16 - 9 - 1935 pazartesi akşamı bitirilecek- tir. 3 — Lise son sınıf bütünleme ve engel yoklamalarına 2 - 9 - 954 paazrtesi başlanacak 10 - 9 - 935 salı akşamı bitirilecektir. 4 — Olgğunluk yoklamasiylı eski öğreneğe göre yapılacak olan lise ve ortaokul mezuniyet imti - hanlarına 11 - 9 . 935 çarşamba günü başlanacak 21 - 9 - 935 cu - martesi günü saat 13 de bitirile - | cektir. 5 — Parasız yatı talebesi se - çim smaçlarına 23 - 9 . 935 pazar- tesi başlanacak : a) 23 -9-935 pazartesi türkça - Edebiyat, b) 24 - 9 - 935 salı riyaziye, €) 25 - 9 - 935 çarşamba Tarih « Coğrafya, Sınaçları yapılmak şartile 25 - 9 - 935 çarşamba bitirilecektir. 6 — Derslere 30.-9-935 pa - zartesi günü başlanacaktır. 7 — Parasız yatı talebesi se - çim sınaçları, mezuniyet imtihan- ları ve yoklamalar hakkında da » ha çok bilği edinmek istiyenler bu- lundukları şehirlerdeki Kültür Di- rektörlüklerine veya lise ve ortao- :ull direktörlüklerine başvurmalı - urlar, Uypeşt'in Ankaradaki ülk maçı Gençler birliği Dün 17.30 da alanın- da şehrimizde macar Üy- peşt takımı Ankara Şampiyonu Gençler Birliği ile ilk maçını yap- tı. Alan şimdiye kadar görmediği- miz derecede kalabalıktı. Ortaya ilkönce macar takımı çıktı. Oyun- cular eflâtun - beyaz çizgili forma .. Gençler de bu arada bir iki firsat kaçırdılar. Taraflar — biribirine denk oynıyorlar. İlk göolü yapıyoruz Derken 17 inci dakikada sağ ,açık Selim'in havadan kaleye doğ- ru gönderdiği bir atışı Niyazi gü a gencler Birliği ve Uypeşt takımları bir arada iymişlerdi. Onlardan sonra Genç- İer Birliği alanda yerini aldı. İki takım halkı selâmladılar ve çok alkışlandılar. Her zamanki tören - den sonra yargıç Bay Sedat'ın ida- resinde maç başladı. Macar takımı : Kuyaj Ii - Rona I, Sondur - Ko- lejvarı, Kuyaj I, Carfaş - Zolih, Rona Il, Aramyoşi, Hovalt, Umk- vari. Gençler Birliği takımı: Cihat - Asım, Halit . H. Ahmet Rasim, Salâhattin - Selim, Ali, Ali Riza, Niyazi, İhsan. Oyun başladı İlk vuruşu Gençler yaptı. İki taraf da biribirini yoklıyor ve çe- kingen oynıyorlar. İlk tehlikeli akını Gençler yaptı. Fakat firikik- ten faydalanamadı. Sonra macar- | ların Gençler kalesine kadar in ı diklerini gördük Rona ! nin gü zel bir sutunu Cihat yakaladı zel bir baş vuruşu ile gol yaplı. Bu Gençlere kazanmak için umud verdi ve çok çalışmağa başladılar. 25 inci daikkada konuk takımın bir şutu direkten direğe çarparak F E:x' B Macarları 5-3 yendi az daha gol oluyordu. Şans bu kâö. tü sonuçtan Gençleri kurtardı. Bir az sonra Gençlere bir de korner oldu. Sağ açığın güzel bir korner çekişini gördük. Üç dört akıncı - nın arasından bu muhakkak golü gene Cihat kurtardı. Oyun heyecanlanıyor Oyun çok heyecanlı geçiyor. İki taraf da güzel akınlar yapıyor lar. Macarlar havadan oynıyorlar. Bundan Gençler Birliği çok fay - dalanıyor. Bekler akınları kolay - Iıkla kesebiliyorlar. Gençler Birli- gi de topu hep yere indiriyor ve Ankara birincisine yakışır bir o - yun gösteriyor. 33 üncü dakikada macarlar Rona ll yi takımdan çıkardılar, Roma | sol içe geçti. Yerine Foris oyuna girdi. Gençlerden Kürük Ali de dışarı çıktı. Yerine Cahit girdi. 37 inci dakikada Selim he - men hemen yedi sekiz kişiyi çalım la geçerek Üypeşt kalesine kadar indi. Fakat he yazık ki sayı çıka- ramadı. Bundan biraz sonra karı - şık bir durumda Niyazi'nin attığı göle yargıç ofsayıt dedi. Ülctnci ve üçüncü goller 2 inci bölümde gene oyuna vircn K. Ali daha birinci dakikada !hsa- (Sonu 8. inci sayfade) Va Dünkü maçta Cihadın güzel bir kurtarışı