24 Ağustos 1935 Tarihli Ulus Gazetesi Sayfa 8

24 Ağustos 1935 tarihli Ulus Gazetesi Sayfa 8

SAYIFA 8 Satılık yağ ve cigit Fabrikası İstanbul Ziraat Bankasından: Mersinde, Mersin — Tarsus yolu üzerinde Nusve- tiye mahallinde kâin pamuk ve nebali yağlar türk A- nonim şirketinin malı. Yağ ve Cigit fabrikaları bulunan alât ve edevat motör - ve sairesiyle — birlikte (müfredatı şartnamede yazılıdır) Beyoğlu Altıncı no- terliğinde tasdik edilmiş 30. 11. 931 tarih ve 15142 numaralı mukavele ile Pamuk ve Nebati ya; Türk Anonim şirketinin bankamıza olan n lüm borcunu 10. 4. 1935 tarihinde gönderildiği kay- den müsbet ihbarname üzerine de tesviye etmemiş ol- ihale tarihine kadar yüzde 9 b mas- ve müşlemilat ve içinde duğundan işbu borcun faiz ve yüzde 3 komisyon, sigort rafı, nakli nukud. muamele vergisi, avukat üc sair bilumum — masarifle birlikte tahsili için bu borç mukabilinde bankamıza ipotekli yu ve sair evsafı yazılı. Mersin tapu müdürlü 23. 11. 929 tarih ve 54, 980128 numaralı tapu sene- n tasarrufu altında bulunan ve (2280) Ki ehli vakuf tara- edilen İi ve da hudut, cins diyle şirke numaralı kanuna tevfikan üç ye fından ceman — 158.822) lira kıymet takdir mezkür fabrika (1697) numuralı Ziraat Bankası ka- nunu hükümleri dairesinde 10. 8. 1935 tarihinden itibaren bir buçuk ay müddetle açık artırmaya çıka- rılmıştır. Muvakkat ihalesi 26. 9. 1935 — tarihine müsadif perşembe günü saat 2 de İstanbul Ziraat Bankasında yapılacaktır. Teminat akçesi yüzde 7 1/2 dir. Şurtanme Galatada kâin bankamız, Adana, Mer - sin, Ankara Ziraat Bankaları kapılarına asılmıştır.330* Ankara İnhisarlar Baş müdürlüğünden: Kapalı zarf usuliyle eksiltme ilânı 1 — Küçük Yozgatta yaptırılacak 5667 lira 91 kuruşluk patla. yıcı maddeler deposu kapalı zarf usulüyle eksiltmeye konulmuş- tuc. 2 — Eksiltme 12 eylül 935 pergembe günü saat 15 de Ankara in. hisarlar baş müdürlüğürbinasında müteşekkil arttırma ve eksiltme komisyonunda yapılacaktır. 3 — Bu işe ait şartname ve evcak şunlardır A — Fennt şartname, B — Nafıa şeraiti umumiyesi C — Proje D — Vaziyet plânı. İstekliler bu kâğıtları elli kutuş bedel mukabilinde baş müdür Hik mmünakasa komisyonundan alacaklardır. 4 — Eksiltmeye girebilmek için isteklilerin 425 lira 10 muvak- kat teminat vermeleri lüzumdır $ — İeteklilerin şeraiti kanuniyeyi haiz olmaları ve 24090 No. kanunun tarifatı dahilinde eksiltmeye iştirâk eylemeleri ilân olu. nur — Zarflar ihale yapilacak olan 12 eylül 935 perşembe günü 3 de komisyona verilecektir. İhale saat 15 de yapılacaktır. (2308) 1—3704 saat Kütahya İlbaylığından: 1 — Kapaltı zarf usuliyle eksiltmeye konulan (Kütahya - yon caddesinin Ox000 — 1x038 arasındaki kımun 22 metre ge: ğinde bulvar halinde yapılması için lözun gelen bo: parke, kanir) ve öki adet menfez iaşaatının ihalesi günü olan 20.8. 935 tarihinde talipler tarafımndan vaki olan teklifler lâyik had gö- Tülmediğinden 2490 numaralı artırma, eksiltme, ihale kanununun 40 imcı maddesi mucibince hazinenin menfaati namına pararlıkla yaptırılmasına karar verilmiştir. Bunların mecmuunun keşif bedeli (26757) lira 27 kuruştur. 2 — Bu işe ait şartnameler ve evrak şunlardır: A. — Eksiltme şartnamesi. B. — Mukavele projesi C. — Nafıa işleri şeraiti umumiyesi D. — Tesviyei türabiye, şose ve kârgir inşaa name E. — Hususi şartaame F. — Keşif hülâsası G. — Projekr 3 — Eksiltme 39.935 aalr günü saat 15 de Kütalıya hususi mu. hasebe binası içinde daimi encümen odasında yapılacaktır * — Eksiltme pazarlık suretiyle yapılacaktır 5$ — Eksiltmeye girebilmek için isteklilerin (2006) lira dört kurüş muvakkat teminat vermesi, bundan başka aşağıdaki vetaik- leti haiz olup göstermesi lâzımdır. A - Ticaret odasına kayıtlı bulunduğuna dair vesika. B - İstekliler eksiltmeye girmezden bir hafta evel bu gibi in- şaat işlerinde ihtisas sahibi olduklarına ve yahut mesuliyeti fen- niyeyi kabul edecek mektep mezunu bir mübhendis veya fen momu- tarafından tasdikli teahhütnamesini vilâyet nafta dairesine tasdik ettirecektir. 6 — İkinci maddede —göstetilen bu iğe ait keşif kâğıtları ve şartnameler proje ve sair evrakı Kütahya Vilâyeti nafıa dairesin- de görülebilir. (2314) 1—3707 aa K r fenni şart- racabey Harası . .. Yer we Direktörlüğünden : Haranın 2795 kilo kıvırcık ve yarım kan yünleri açık artırma usuliyle 29 ağustos 935 tarihine müsadif perşem- be günü saat 15 de *Bursa Baytar müdürlüğünde,, satıla. Cal:((ır. İsteklilerin teminatlariyle birlikte müracaatları. 1—3617 İmar Müdürlüğünden: 1050 lira bedeli ammeneli şartnam Taliplerin Ankara aatları, (2154) Tophanede İstanbul Le vazım Âmirliği Satın Alma Komisyonu Nânları. İLAN levazım — âmirliğine taat için — 500 ton un 10 eylül 935 salr günl saat 15.30 da Tophanede satın alma komisyo- nunda kapalı zarfla eksiltmesi yapılacaktır. Tahmin bedeli 55 bin liradır. İlk teminat *4000 li- radır, Şartnamesi 275 kuruş mu. kabilinde komisyondan alınır. İs- teklilerni 2400 sayılı kanunun 2 ve 3 maddelerinde istenilen ve saikle beraber teminat ve teklif mektuplarını belli saatten bir sa- at evel komisyona vermeleri. (4982) i—3ri4 Saçları dökülenler KOMOJEN KANZUK Ü . Saç Eksiri Saçların dökülmesine ve kepeklenmesine mâni olur. Komojen sacların köklerini kuvvetlendirir. ve besler, Komojen saçların gıdasıdır, Tabil renklerini bozmaz, lâ. tif bir rayihası vardır. Ko- mojen kanzuk saç eksiri ma- ruf eczanelerle ıtriyat mağa- zalarında bulunur. LİNİMANTOL KANZUK: ROMATİZMANIN KATİ DEVASIDIR. METAMORFOZ İratiyar sahibi ve Başmu | har Falih Rıfkı ATAY | — Umumi iyatı İdare eden Yazı İşleri Mü Nasuhi BAYDAR | Çankırı caddesi civarında | Ulut — Batımevinde basılmış- PN bir adet şehri İmar müdürlüğündeki DUOPHLIİ makinesi ne göre 2 eylül 935 pazartesi günü saât on beşte İhala komisyo. 8510 mahkemesinden : anda belediye cc zacıtı mütekaid binbaşt Şüktü. ye Ankarada Kızılbey mâhalle . sinde 11 No, lu evde İsmali ta, rafından aleyhinize dava: dolayı iları kararı tebliği suretiyle yapılan muhakeme sonunda müddeabih 4$ liranın masarifiyle - birlikte tahsiline 19, 5. 935 gününde ka - rar verildiğinden hukuki- ye mucibince seki ç ANKARA DÖRDÜNCÜ C- RA MEMURLUĞUNDAN Ankarada polis Mehmede 20 âraya borçlu İstanbulda Bünyan Hamidin Camii cedit mahallesinde 106 No. e- vinde Mustafanın halen ikamet. gâhr bilinemediğinden — tebligat ifa edilememiş olduğundan ila. nen tebligat icrasına karar veril- miş olup işbu ilân tarihinden i- tibaren bir diyeceği varsa daire. mizin 935-3688 No. dosyasına mü- racaatla beş gün içinde bildirme. xi aksi takdirde tebligat yapılmış nazariyle bakılacağı bildirilir. 1—3706 Daktilo aranıyor Beri ve döğru yazan dâktilo- ya ihtiyaç var, Postahane arka . gAAYLAN IA LN Cebeci Hastancsi Ope Dr. TURGUT Hastalarım Adl ğ karşısında Hayati apartmanın da het gün 15 den 19 za kada kabule başlamıştır. TERCÜME Almanca, fransızca” — türkçe müuhabere yazı işleri ve tercüme ucuz ve serlan yapılır. İlan me- murluğuna müracadt. — 1—3603 Kiralık ev Yenişehirde. Tamamiyle 2 salot, 3 yatak odası, 2 Ki oda. Her türlü konfor. Kalöri - fer. 9 dan 2 ye kadar 3376 ya telefon. 1 —65H 24 AĞUSTOS 1935 CUMARTESİ -— Sumer Bank «« Umumi Müdürlüğünden: a müs: çin 10 Biri ür mezunla Müsabakaya girebilmek için şartlar berı kanik şul 1 — Türk olmak Yaşı 20 ilâ 25 arasında bulunmak rlik vaziyeti muntazam olmak 4 — Tam sıhhatli olmak 5$ — Üniversite kimya ve elektromekanik şubele- rinden son üç sene zarfında diploma almış bulunmak. 6 — Bankaca istenecek kefalöti verebilmek B Lise mezunları için: 1 — Türk olmak 2 — Yaşı 18-25 arasınd. 3 — Askerlik vaziyı 4 — Tam sıhhatli o! 5 — Bir türk lisesinin san üç sene zarfında iyi de- recede bakaloryasını almış bulunmak. 6 — Bankaca istenecek kefaleti verebilmek mer Bank Umum müdürlüğünde kimya sanayii şubesine müracaat edip aşağıda yazılı iki vermek lâzımdır. tezkeresi veya bulunmak tazam olmak noterlikçe musaddak sureti 2 — Mektep şehadetnamesi veya noterlikçe mu- saddak sureti. 3 — Askerlik vaziyetinin Avrupaya tahsile git. meye mani- olmadığına dair askerlik vesikası. 4 — Sıhhatta olduğuna dair garbaylık doktorlu. ğunca tasdikli sılıhat raporu. 5 — Dört vesika fotoğrafisi Kayıt müddeti 15 eylül 1935 tarihine kadar olup bu tarihten sonraki müracaatlar sureti katiyede ka- bul olunmryacaktır. İmtihanlar eylül sonunda yapılacak olup kati gü nü ây bildirilecek! ANKARA İCRA DAİRESİ GAYRİ MENKUL SATIŞ ME- MURLUĞUNDAN: 1 — Mahcuz olup satılmasına karar verilen Ankaranın Balkeh. riz bağlarında vaki ve tapunum 10/3/9 6 35/9 No. sunda kayıt- lt bağ yeri aşağıdaki şartlar dairesinde açık arttırmaya çıkarılmış- tır. 2 — Evsal ve müştemilâtı Mezkür bağ yeri şarkan mülâzim evel Celâl, garban Memiş ça- vuş, şimalen Balkehrize giden yol, cenuben yüzbaşı Hamdi bağı ile mahdut olup 670 metre murabbar sahada bulunmaktadır. Üzüm. lüğü yoktur. 167 lira $0 kuruş krymet takdir edilmiştir. 3 — Satış peşin para ile olmak üzere 30.9.935 tarihine müsadif pazartesi günü saat 14-16 ya kadar icra dairesi gayri menkül satış metmuürluğunda yapılacaktır. 4 — Talipler takdir edilmiş ol tin yüzde 7.5 gu nisbetinde pey minat mektübu ile kanunen teminat ol: n yukarıdaki muhammen kıyme. eya milli bir bankanın te- ak kabul edilen hazine tah. ireceklerdir. tiş günü artırma bedeli takdir edilen kıymetin yüzde 75 ini bulduktan ve üç defa nida ettirildikten sonra mezkür günün 16 ıncı saatinde en çok artıran talibine ihale olunacaktır. 6 — İşbu tarihteki artırmada teklif edilen bedel muhammen kıymetin yüzde 75 ini bulma akdirde 15.10.935 tarihine müsa- dif salr günü saat 14.16 ya kadar yapılacak ikinci artırmada (Keza muhammen kıymetin yüzde 75 ik şartile en çok artıran ta. libine ihale ol k ve bu nisbeti bulmadığı takdirde ise 2280 nu. maralı kanun ahkâmına tevfikan borç beş sene müddetle tecile ta- bi tutulacaktır.) 7 — Birinci ve ikinci artırmalarda ihale bedeli ihaleyi müteakip verilmediği takdirde üzerine ihale edilenin talebi üzerine ihale ta- rihinden itibaren kendisine bedeli ihaleyi teslimi vezne eylemesi için yedi gün kadar mehil verilecektir. İşbu müddet zarfında da ihale bedeli yatırılmadığı takdirde ihale bozulacak ve bu tarihten evel en yüksek teklifte bulunan talibç teklifi veçhile almağa razı olup olmadığı sorulduktan sonra teklifi veçhile almağa razi ise hale farkı birinci talipten tahsil edilmek üzere bu talibe ihale ed lecektir. Teklifi veçhile ah razı olmazsa gayri menkul yeni den on beş günlük ikinci artırmaya çıkarılarak en çok artıran tali. bine ihale edilecektir. 8 — Her iki artırmada da gayri menkul talibine ihale edildikte tapu harciyle dellâliye resmi müşteriye ve ihale tarihine kadar o- Tan müte en vergi ve resi borçluya aittir. orçlu ve alacaklılarla diğer alâkadarların bu gayri men- kul üzerindeki haklarını ve hususiyle faiz ve mascafa dâir olan iddialarınr evrakı müsbitelerile 20 gün içinde dairemize bildirme- leri lâzımdır. Aksi takdirde hakları tapu siciliyle sabit olmadıkça satış bedelinin paylaştırılmasından hariç tutulacaklardır. 10 — Artırmaya iştirâk edecekler 15.9.935 tarihinde 934/74 nu. mara ile dairemizdeki yerinde herkese açık bulundurulan şartna- 3116 Adliye Vekâletindan: Ankaraya nakletmiş olan Temyiz mahkemesi eşyasiyle Anka - raya gelmiş Temyiz mahkemesi mümeyyiz ve kâtiblerinin Vekâlet Levazım Müdürlüğüne müraraatları. (2318) — 3407 SİNEMALAR BUGUN BUGECE KULÜP BUGUN BULEL Magda Schneider - Georges Ale- xendre tarafından temsil edilen VİYANA AŞK BELDESİ PETROL MUHAREBLDi Heyecan ve sergüzeşt filmi Musiki: Johann Strauss