1 Eylül 1935 Tarihli Ulus Gazetesi Sayfa 1

1 Eylül 1935 tarihli Ulus Gazetesi Sayfa 1

1EY LÜL 1985 PAZAR Türk ve Bulgar Dış Bakanlarının diyevl bulgar basınında iyi yankılar uyandırdı. — bahsolur- etmiyeceğini B. Müusolini, zecri tedbirlerden dukça bir tek asker — terhis ON ALTINCI YIL. No: 5064 ULUS - Dış Bakanımızla görüştükten sonra B. Köseivanof Türk Bulgar dostluğunun gelişmesi için gerekli tedbirlerin alı- nacağımı söyledi.. Sofya, 31 (A.A.) — Bulgar | şılmış asığlarının barış, dış bakanı B. Köscivanof, Türki- | ye dış bakanı B. Tevfik R. Aras'ı Dragoman durağına götürdükten «onra Sofya'ya dönmüş ve gazete- Bulgar Dış Bakanı B. Köse İvanof cilere şu diyevde bulunmuştur : B. Aras'la yaptığım konuşma- lar sırasında türk ve bulgar hükü- metlerinin iki memleket arasında- ki dostluk ilgilerini 1925 dostluk andlaşmasının ruhuna uygun ola- rak kuvvetlendirmek ve berkit - mek için aynı arzuyu beslemekte oldukları * sevinçle gördüm. Gerek sayın arkadaşım Aras, gerek ben; türk ve bulgar basın - larının bütün ııılıçmııılıklırı or - tadan kaldırarak ve biribirini sa- yan ve seven iki ulusun iyi anla İmam Yahya çekildi mi, çekilmedi mi? Londra, 31 (A.A.)— — Röy - ter ajansının yetkili kaynaklar - dan öğrendiğine göre Aden'de çı- kan bazı haberler İmam Yahya' Tmmam Yahya nın saltanattan çekildiğini bil - dirmektedir. İmam Yahya'nın hasta olduğu ve yerine oğlunun geçliti sarihlen- dirilmektedir. Haber yalanlanıyor Aden, 31 (ALA.) Yetkili kaynaklardan verilen haberlere göre, İmam Yahya'nın tahttan çe- kilmesi söylentilerinin aslı yoktur. sakinlik ve anlaşma içinde yaşamalarını gerekli kılmakta olduğunu göste - rerek her iki hükümetin sıyasası - na kımavla yardım edeceklerine güveniyoruz. Çünkü ancak böyle- likledir ki, bu iki ulus, genel ba - yındırlık ve balkanların barışı için lüzüumlu olan — şartları yaratmış olacaklardır. Bu yolda yapılacak birge gayretler ulusumuzun barış ruhuna ve bulgar hükümetinin bütün komşu memleketlerle iyi dostluklarda bulunmak ve bu ilgi- leri her an daha ziyade kuvvetlen. dirmek hususundaki dölenine ta mamile uygun düşmektedir. B. Aras, tarafmdan Anadolu ajansı- na verilen ve iki hükümetin anla- yış, düşünce ve arzu — tıpkılığının bir belgesi olan diyevi memnuni- yetle gördüm . ,, Türk ve Bulgar Dış Ba- kanlarının diyevlerinin bulgar basınındaki yankıları Sofya, 31 (A.A.) — Sofya ba- sını Türkiye ve dış bakan- ları BB. Tevfik Rüştü Aras ve Kö- seivanof'un diyevlerine ve bu ba- kanlar tarafından, B. Tevfik Rüş- tü Aras'ın Bulgaristandan geçer- ken yaptıkları görüşmeden sonra birge olarak verilen diyeve geniş bir yer ayırmaktadırlar. Bu diyevler hakkında - tefsir- lerde bulunan Slovo gazetesi di - yor ki: (Sanu 6, ıncı sayıfada) B. Ali Çetinkaya geliyor Bayındırlık Bakanı Bay Ali Çetinkaya'nın bu sabah gelmesi bekleniyor. Önümüzdeki — hafta içinde şark gezisine çıkması da kuvvetle umulmaktadır. Telefon Sosyetesi mukavelesi imzalandı İstanbul, 31 (Telefon) — İ&s- tanbul Telefon Sosyetesinin satın alınmasına,ve sosyetenin devir ve teslimine aid mukavele dün gece Bayındırlık Bakanı B. Ali Çetin - kaya ile Telefon Sosyetesi delege- leri arasında imzalandı. Mukavelenin esaslarına göre hükümet yirmi yıl müddetle her ( Sonu 9. üncü zeyfada) Mareşal Fevzi Çak- mak teşekkür ediyor Edirne, 31 (A.A,) — Ulusal utku bayramını kutluyarak Cu - muriyetin çelik ordusuna çok srkı bağlılıklarını gösterenlere teşek - kürlerimi yetiştirmek üzere tavas- sut buyurulmasını dilerim. Kurmay Başkanı Mareşal Fevzi Çakmak Adımız, ıud.ıı'ırıdn' Her yerde 5 kuruş İtalyan - Habeş anlaşmazlığında son durum nedir? Bulgar dışbakanı nediyor Negüs, bir amerikan - ingiliz konsor- siyomuna önemli bırakığlar verdi B. Musolini, zecri tedbirlerden manasız ve kışkır tıcı bir tarzda bahsedil- dikçe, bir tek asker bile terhis etmiyeceğini söyliyor. Londra, 31 (A.A.) — Nevs Kronikl gazete . © sinin Adis - A. baba aytarı ha » beş imparato - runun, dün, in- giliz — ameri - kan konsorsiyo- mu ile, son de - rece gizli ola - vak, bir anlaşma yaptığımı ve bu konsorsiyo - ma — Harrar'da bulüp — işletme hakları verdiği « m bildirmekte » ” Haheş imparatoru başında tecı, otomobi'fle bir törene gidiye: gazetesi bu lııberı olduğu gibi — vermekle beraber, Londra'da bulunan - fi - nansal grup adına anlaşmayı Ric- l:lel in imza edeceğini yazmakta - ir. Imparatorluk topraklarının ya- rısından çoğunu içine alan bu bi- rakığ 75 yılicin verilmiştir. Ve bı- rakığla verilen bölge, kuzay Erit- re sınırından Havaş nehrine ka dar uzamaktadır. Bırakığ güneyde Radelf gölü - ne ulaşan ve orada Kenya sınırı - na dayanan bir dağu hattı sınırlan- maktadır. Konsorsiyom Somalı'ya ulaşan bu Pipe - Lin'e demir boru döşe - yecektir. Bu işe ön milyon lira ser- maye konduğu söylenmektedir. Deyli Telgraf, bundan başka, Tsana gölünün bırakığı ve kont - rolu hakkında da önemli görüş - meler yapılmakta olduğunu ve Ka- hire ile Londra'nın, bu girişime on milyon lira kapita! koyacaklarını yazmaktadır. Harbiyeden çıkan subay vekilleri İstanbul, 31 (Telefon) — Har- biye'den bu yıl çıkan subay vekil- leri harbiye okulunda bir tören - le diplomalarını aldılar. Törende talebe andiçti. Okul direktörü al. bay Mehmet ve tümen komutanı General Muzaffer - birer söylev verdiler. Okulun 1935 birincisi maraşlı topçu Muhsin, ikincisi istanbullu topçu Ekrem, üçüncüsü istanbullu piyade İlhami'dir. Namık İsmaili h * kaybettik İstanbul, 31 (Telefon) — Gü - zel sanatlar akademisi direktörü Namık İsmail dün akşam 20,15 de Kadıköy'den kalkan vapurla 15 - tanbul'a gelirken kendisine fena - lık gelerek bayılmış ve vapurdan çıkarılıp alman hastayurduna gö - türülürken yolda ölmüştür. Namık İsmail'in ölümünü doğuran sebeb ler arasında vapurda kendisine fenalık geldiği zaman anahtarının ( Sozu 3. üncü sayfada) Gölün su verimini arttırmak ve binlerce hektarlık çorak toprakla- rı sulamak üözere bir bend ve tu - Tumbalar yapılacaktır. Paris, 31 (A.A.) — Bazı gâze: teler Cenevre konseyinde habeş anlaşmazlığı işinde —Fransa'nın alacağı durumun ne olacağını in- celemektedirler. Maten gazetesi açıkça z&crl tedbirlere karşı bulunmakta ve bunların azımalar doğuracağını söyliyerek şunları yazmaktadır: * Eğer uluslar sosyetesi paktı- nın, kelimelerinin yüklediği zor - luklarla paktın ruhunu birleştir - mek çaresi bulunursa harbın ge - nelleşmesinden kaçınmak ve alı - nacak tedbirleri buçlamak - kabil olacaktır. Fakat zecri tedbirlerin, bir Aw rupa harbıyla sonuçlanacak azı « malar tehlikesi karşısında tatbi « kine gidilecek olursa zecri tedbir- ler için oy vermekten kaçınma « lıdır. d (Sonu 2, inci sayrfada) Ankara gücü dokuzuncu yıldoniimunu kutladı Dün Ankara Gücü'nün doku - ı zuncu yıldönümü bütün şehri il - gilendiren güzel ve içten gelen bir törenle kutlandı. Öğleden sonra 18 de kendi lokallerinde topla - 3nkara Güçlüleri Atatürk anıtı nan Güçlüler hazırlanan progra - ma göre bir sıraya dizildiler. Bir spor kaynağı olan Muhafız Ala yının mızıkası başta olduğu halde l alay 15,30 da yola çıktı. İstasyon — Sergievi — Halkevi — Saman- pazarı — Anafartalar caddesi ge- çildi. En önde 20 den çok bisik .« letli alaya kılavuzluk - ediyordu. Mızıkadan sonra iki — silâhlmer önünde end içiyorlar arasında, çelik vücudlu bir spor - cunun taşıdığı bayrak geliyordu. Onun arkasında Ankara Gücü' - nün özel renkleriyle süslü birçok (Sonu $. inci sayıfada) *nkara Güçlüler andiçtikten sonra kol balinde kulüblerine dönüyorlaş a - zttti