11 Şubat 1936 Tarihli Ulus Gazetesi Sayfa 3

11 Şubat 1936 tarihli Ulus Gazetesi Sayfa 3

11 ŞUBAT 1936 SALI İTALYAN - HABEŞ HARBI Dessie şehri nasıl bombardıman edildi? (Başı 1. sayfada) bügün — italyan - hateş harbı baş. fıyalı vatan ordusunun vatan — ordusün. dan 844 ölü dir. Bunlardan, 427 si çarpışmas larda ölmüş, 396 41 hastalık ve di servis sebeb. leriyle ölmüş, 4 ganesi aldığı ya- rdan hasta- 'nede vefat etmiş. Bir asherde dumdum kurşununun açtığı korkunç yara İsveç hastahanesine aid kamyonların içince sutanan yirmi ; kurşan sandığının her biri on beşer kur şunluk şarjörlerden mürekkep elli paketi ihtiva ettiği, yani beher kasada 750 k şün ve binaenaleyh 7.9 çapında ceman 20 bin kurşun bulunduğu bildirilmiştir. Bu kurşunlar Belçikadaki milli Herstal harb malzemesi fabrikası tarafından ya- pürü, 190 subay, 62 assube 170 nefer ve malzeme alarak doğu Afrikaya haerket eti Delia vapuru da keza malzeme yüklü olarak yola çıkmıştır. iştir. Bir italyan tekzibi Roma, 10 (A.A.) — Yarı resmi mahfiller, Pamini ve Sorli de kıta- atın hareketi dolayisiyle Afrika savaşı alevhinde tezahürat - vuku bulduğu hakkmda yabancı mem- leketlerde çıkan haberi yalanla- maktadır. Profesör Jez Fakültesindeki ders. lerine başladı Paris, 10 (A.A.) — Profesör Gaston Jez bu sabah, fakültedeki dersini verebilmiştir Mühim polis tedi bea.Polis içeriye yalnız profesör lerin dersine girecek olan talebeyi birakıyor, başkalarını sokmiyordu. B. Jez içeriye girince alkışlarla karşılanmış ise de, ders başladık- 'tan on dakika sonra, talebeden bi- ri, ayağiyle gözyaşı döktüren bir gaz tüpünü ezmiştir. Öteki talebe bu hareketi pro- testo etmişler ve derse, başka bir odada devam edilmiştir. Tüpü ezen talebe disiplin kon- sevine sevkedilmistir. Huku Ustaşilerin muhakemesi bitiyor Şahitlerin hepsi dinlendi -Bugün iddianame okuna- cak, yarın hüküm verilecek Eksanprovans, 10 (A. A.) — Usta- gilerin muhakemesinde esi Polis komiseri olan — Pe in dinlenmiştir. B. Pöti, irih'ten Paveliç'den emir Anmas Pospişli' aldığını raf ettiğini bildirmiştir. Pospişil o zaman şu sözleri kıralı öldürmek kıralı öldürürdüm. Eğer bar külesinden aşağı dimi aşağı atardım. Ustaşi'nin leri üzerinde münakaşa edilmez.” Eksanprovans, 10 (ALA.) — Ustaşi davasının bukünkü cetises kif edip onu « Tön kı kenjr'i tev. nanca sorguya çeken Mo- Ti Rado'nun yeniden dinlen- ralj, © zaman, macar olduyunu söy- sunra, / kendiciğinden — mufassal itirasarca bulunmuş, bu iüraiları ayni gekilde. B komiseri i. Simonviç'e de tekrarlamış. aprovanı, 10 (ALA.) — Mölön 6, Krali'ın, / Yugoslavya emniyte direktörü B. Simonoviç huzuz- rundaki etraflı telgrafları hakkında taf silât vermiştir. Kraij, Elcs'de, 15000 frank para aldığı, ve suikasiten iki gün önce Ve tekrar bir gün önce Marsilya'ya gi' —— — Yazılarımızın çokluğu dola- yüsiyle ANKARA — tefrikamızı Üği, cünve pas oalunduğu ve alayın fi yolu harita üzerinde tesbit et yakkındaki iuradların kendi irades. oldeğunu kabal etmiştir. Eksanprovans, 10 (ALA.) — Ustaşı ler imahakemesinin bugünkü celsesind yukarı Savuadaki Anmas eski komi Simonoviçin ancak tahkikat li takrir temiş, Si nda kendisi — hazır hu hiç bir konaşma vaki olmadığ. bildirmiş ve Raiçin zabıtlara tamar » serbest olarak imza etmiş olduğunu, sor gunun da bu süretle cereyan - ettiğini keyliyet Pospişil için de böyle olmakta boraber sorgü evrakından iki sonra geldi; dan kaçınmış olduğunu ilâve etmişir. Kraljin Eksanprovansda indiği otelin sahibi olan Madam Ober, Kralj'in kom 1o günü Marsilyada olmadığını isbat et mek isteyerek söylediği gibi, otele x- 16 buçukta değil, 18 de dönmüş oldu. Gunü söylemişt Eksanprovans, 10 (ALA.) — Ustaşi- lerin mahkemesinde, son şahidler din- lenmiştir. Bunlardan biri, Kralji » *rast günü saat 1645 de otelde gördüğünü söylemiştir. Bundan sonra reis, Kıraliçe Marin.a davacı vaziyteinden vazgeçtiğine ve çün- kü fransız adâletine itimadı olduğuna dair olan mektubunu okumaştur. Yarın iddianamesi okunacak ve mü dafaalar yapılacakı bugün koyamadık. Okurları- vordan özür dileriz. Hükmün çarşamba günü — verilmesi mühtemele / DEĞİŞİKLİKLİ Deniz Bakanı ULUS DİŞ HABERLER İNGİLİZ KABİNESİNDE çekilecekmiş (Başı 1 inci sayıfada) kkındaki ında, avam izından donanma / büdçesi yeni projeleri, mart başlanı ma büyük bir ihtimal ile yeni bakanı sunacaktır. Bu gazeteye göre, Lord Monsel'in “aahtemel halefi olarak Vinston Çurçill.| Margesson ve Hor'un isimleri geçmek- ki başbakan Baldvin, bu fırsat- tan fadyalanarak, Lord Monsel gibi son avam kamarası seçimleriz yen ve lordIr kamarasına çağırılan hava bakanı Lord Svintonun — da halefini ta- yin eyliyecektir. Gazetenin bu have sonra dediğine göre dikkate alınır ise kabinede askeri bakan - Jıklar da yapılacak her değişikliği hemiyeti vardır. Bu sebebte> başka - değişikliklere yol açabileceği sanılmaktadır. Önümüzdzeki cuma günü, Kontr - A- miral Surter, avam kamarasına, bir mi'li müdafaa bakanlığı kurulması hakkada bir kanun projjesi teklif edecektir. Bu münasebetle avam kamarasının, - silâh- danma meselesi etrafında ilk mede - bulunması — ihtimali Lordlar kamarasına gelince, ingiliz silâhlanması hakkındal masını yarın yanacaktır. Kabine'de büyük değişiklikler olmıyacakmış Londra, 10 (A. A.) — Morning Post gazetesinin tahminleri” hilâfına olarak muhafazakâr (mahfiller, ya- kında Lord Monseli'im vazifesini bi muhakkaktır. Hava bakanı ilk konuş- sında değişiklik yapılmasına ise mal verilmemektedir 300 milyonluk müdafaa programı etrafnıda Londra, 10 (ALA.) — Bütüz gazeteleri 300 milyon ingiliz liralık * *. dafan programından bahsetmekte ve bu babta resmi bir tebliğ çıkmamış olmakla beraber bunu bir olut suretinde karşı- Tamaktadır. Gene bu program ile alâkalı olmak ü- zere Pariş görüşmelerinden de bahsc dilmektedir. Yalnız Söndey Ekspres gazetesi dü. tüncelerinde başka — gazetelerden ay. * maktada. Ötki gazeteler hep Almanya aleyhinde bulunuyor Bu gazete diyor ki: “Kamoyun bu- künkü vaziyet karşısında görüşleri muh- teliftir. Fakat “üzdrinde - birleşilen Sir keyfiyet varsa © da fransız - sövyet a Jaşmasının, fransız - küçük antant be- raberliğinin, Bulgaristan'a yapılan liflerin ve nihayet Belçika ve İsviçrenin silâhlanmalarının — Almanya — tarafında bir çember vücuda getirmeği gaye diğidir. Ve bütün bunlar milletler cemi- yeti adına da olsa İngilterenin karışaca: iadır. Binaenaleyh son hafta içinde »-. davası duyülür derecede geriye gitmi, dir. Yeni mühimmat fabrikaları kurulüyor Londra, 10 (AAJ — Deyli He- 3d gözetesinin bildirdiğinie göre, İngilte- rede yeniden bır çok muhimmat fabrika ları kurulmaktadır. Bunun sebebi, hü. kümetin acele olarak smarlayacaklarını hemen yetiştirmektir. Zira, şimdiki fab- rikalar, bütün çalışmalarına rağmen bu 'na yetişememektedir. - Yeni fabrikalar, obüs yapacaklardır. Londra, 10 (A.A.) — İngilterenin Singapur deniz üssü garnizonu, yakın da iki piyade taburu ile kavvetlendirile cektir. BB. Flanden - Hodza görüşmeleri başladı Paris, 10 ÇALA.) — Çekoslo- vakya başbakanı B. Hodza, bu sa- bah daış işleri bakanlığına giderek B. Leje ile görüşmüştür. B. Hodza, at 17,30 da B. Flanden tarafın- lan ve saat 18,30 da cumur rei B. Löbrön tarafından kabul -di lecektir. B. Hodza akşam Sorbon- da B. Mazarik şerefine yapılacak toplantıda hazır bulunacaktır. Paris, 10 ÇA.A.) — Çekoslo- vakya elçilik binasında B. Hodza şerefine bir öğle ziyafeti verilmiş- ir. Ziyafette B. Saro ve B. Flanden hazır bulunmuşlardır. Paris, 10 (ALA.) — Çekosle: vakya başbakanı B. Hodza bugün Çekoslovakya orta elçisiyle birlik-| te B. Flandenle görüşmüştür. Bu görüşmeden sonra, B. Hodza, Av- rupa siyasal durumu ve hele orta Avrupa durumu hakkında B. Flan- denle tam bir görüş birliği olduğu-| 'nu söylemiştir. Görüşmelere yarın devam edi- lecektir Kıral Edvard Gelecek yıl taç giyecek Londra, 10 (A.A.) — Kıral Se- kizinci Edvard'ın taç giyme töreni ve imparatorluk meclisinin toplan- ması 1937 de olacaktır. Royter ajansının öğrendiğine gö re taç giyme için 1937 mayısı karar- daştırılacak ve imparatorluk meclisi de ya bu tarihten biraz önce veyahut 'da bütün dominionlarla görüşüldük- ten sonra yapılacaktır. Tac giydikten sonra kıral Edin- burg ve Belfast'ı ziyret edecek ve ilk teşrinde de Delhide Hindistan impa- k tacını giymek üzere Hindis- Yunanistanda Bir temerküz kabinesi kuruluyor Atina, 10 (A.A.) — Kıral, bir temerküz kabinesi kurulması için esaslar bulabilmek üzere bütün parti başkanlarını çarşamba günü nezdinde toplıyarak görüşmelerde bulunacaktır. Eğer bu teşebbüs muvaffaki- yetle neticelenmezse kıral partile- rin ehemiyetleri hakkında bir fikir| edinerek sonunda bir ekseriyet kabinesi kurulabilmesi bakan B. Demircis'den saylavlar kurulunun mümkün olduğu kadar çabuk bir zamanda toplantıya çı ğırılmasını istiyecektir. Kıral B. Metaksas'la görüştü Atina, 10 (ALA.) — Kıral, B. Metaksası kabul etmiştir. Gazete- lerin bi ine göre, B. Metak- sas, kırala, iki büyük siyasal par- tinin iştirakini tavsiye etmiştir. Paris büyük elçimiz B. Titülesko şeri ziyafet Paris, 10 (A.A.) — Türkiye bü- yük ekçisi ile refikası, cumartesi gü- nü akşamı,B. Titülesko ve refikası şerefine bir ziyafet vermişlerdir. Zi- yafette Dr. Tevfik Rüştü Aras ile küçük anlaşma — ve Balkan antantı delegeleri hazır bulunmuşlardır. rdi * FRANSIZ PARLAMENTOSU SOVYET PAKTINI GÖRÜŞ- MEYE BAŞLIYOR Paris, 10 (A.A.) — Meclis, yarın öğleden sonra, Fransız - Sovyet anı laşmasını — görüşmeye — başlıyacaktır. Birçok mebuslar söz alacak, ezcümle B. Heryo ve B. Leon Blum, andlaş- maya aleyhtar olan sağ cenah mebus. larma karşı onu müdafaa edecekler- YAHİMLEŞTİ: Örfi idare ilânı bekleniyor (ilapi I. ind sayitallA) tösto etmiştir Öte taraftan İrak parlamente- sundan elli saylav milletler cemi- yeti daimi mandalar komisyon —x baş vurarak Suriyedeki fransız mandasının idare tarzını protesto etmişler Kudüs, 10 (A.A.) — Dört haf- tadanbe suriyede devam etme'- te olan grev tekrar alevlenmiştir. Halkın boykot etmekte fransız demiryolu kumg elektrik şirketi, çalışmal oldu”u ve Şamdaki bü ler kapatılmıştır. ğ , 10 ÇALA.) — Pöti Pari- Suriye muhabiri / bildiri- 'Şam, Hums ve Hama'da vazi- yet yeniden fenalaşmıştır. Önceki hadiselerde ölmüş olan 7 kişinin cenaze töreni dolayisiyle talebe yeni karışıklıklar çıkarmış ve po- lis silâh kullanmağa mecbur kal- mıştır. Çarpışmalarda yalnız po- listen üç ölü ve bir çok yaralı var- dır! Berut, 10 (A.A.) — Trablustan yerildiğine göre, asker kıta- millici kalabalığı dağıtmıştır. Dış Bakanının izahları Paris, 10 (A.A.) — Dış bakan , Sa- riye vakaları hakkında meclis dış işleri komisyonuna izahlar vermiştir. Gustlofun ölüsü Almanyaya gönderildi Davos, 10 (A.A.) — Geçen- lerde öldürül susi bir trenle sınıra sevkedilmiş- » Cenazede İsviçredeki alman cemiyetlerinin ” delegasyonları da hazır bulunmuştur. Cenazeyi bu tö- ren için Almanyadan gelen heyet ve İsviçredeki almanlar taşımış- lardır. Japon kabinesi lerden sonra çekilecek mi? Tokyo, 10 (A.A.) — Gazete- ler, seçimden sonra okada kabi- nesinde bazı değişiklikler olacağı- ni yazmakta ve dış bakanı Hirota- 'nın çekilmek fikrinde olduğundan behseylemekt Dış bakanlığına Tarcayae Londra büyük elçisi nın gelmesi ihtimal Sesie l daira'nın şimdiye kadar Londraya reketinin tehiri de buna atfolu- nuyor. Bu zatın İngiltere ile Japon- ya arasında bir yakınlık temin e- debileceği zannediliyor. Ingiltere- 'nin Sovyet Rusya ile gi zakereler Japonyayı kuşkulandır- maktadır. Sövyet - Mançu senir hâdisele- nlemek için Tokyo, 10 ÇALA.) — Jiji gaze- tesi, B. 'nın son sınır hadi- seleri dolayisiyle Sovyet elçisi ğ karar ver- ) - B. Hirota, Çım çanko hadisesi hakkındaki 30'i- kinci kânun tarihli sovyet pro: testosuna cevab verecek ve bir sı 'nır komisyonunun, hemen - kurul- ması teklifinde bulunacaktır. MAREŞAL TUKAŞEVSKİ'NİN GÖRÜŞMELERİ B Paris, 10 (ALA.) — — Mareşal Tokaçevski bugün general Moren B. Pietri ve B. Deat ile görüşmüş- ir. Öğle yemeğini büyük kurmay, dir. şeneral Gamlen ile birlikte 4 : : 2 e ğ ı 4 4