11 Şubat 1936 Tarihli Ulus Gazetesi Sayfa 5

11 Şubat 1936 tarihli Ulus Gazetesi Sayfa 5

11 ŞUBAT 1936 SALI KIŞ OLİMPİYADI | Bayrak yarışında birinciliği Norveç, artistik pati- najda Avusturya kazandılar Je buz üzerinde yapılan Jarı hakkında / verdiğimiz sağıdaki bilgileri / ver. üzumlu görüyoruz. Olimpiyad turnuvasına giren ho. key fakımlarının adedi onbeştir. Bu takımlar, kura çekilmesi suretile dört kümeye ayrılmışlardır: N Lehistar A — Kümesinde: Avur- turya, Letonya, B — Kümesinde: Almanya, İtal- ya, Amerika, İsviçre, € — Kümesinde: Fransa, Maca. n, Çekoslovakya, Belçika, — Kümesinde: İngiltere, Japon- ya ve İsveç vardır. gün her takım üç maç yapar ve Hör küme- oynamak puvan üzerinedir. 'n milletlerin oyun dereceler için küçük dandiya, İngiltere, Amerika ve l yenmek süretiyle 134,5 puvanı Nor- yi yenmek süretiyle Amerika Kazanmıştır. Artistik patinaj müsabakasında Avusturya kazandı Garmiş - Partenkirhen: 10 ÇAA.) zar öğleden sonra suni bur artistik figürler müsabakası 6000 den fazla seyirci lerdir. Netice,müsabaka sonunda mep- Arsrulusal diplomatik a- kademisinin toplantısı Paris, 10 (ALAJ) — Arsıulusal döplomatik akademi fransız büyük keçilerinden B. Dö Nalens'in başkan. dağında toplanmıştır. Celse açılınca sekreter çekoslovak cumur reisi B. redilecekse de, Avusturyalı şampiyonu Şeferin halen birincil Şeferden son- Avusturyalı Gaspar, macar tertaz ve Kanadalı Vilson gelmekter Garmiş - Partenkirhen: 10 (ALA.) — 4X10 kilometre bayrak yarışı bu. gün yapılmıştır: Birinci röle tasnif ne- ticesi şudur: Birinci Norveç: 4132, İkinci Fin. dandiya: 42,34, Üçüncü İsveç: 42,43, Dördüncü İtalya: 43,59, Beşinci Çe- koslovakya: 45,50, Altıncı Lehistan: 46,37. Yedinci Fransa: 47,15. Sekizin- 48,34. Avusturya 49,19. Onuncu Almanya: 49,22. Onbirinci Amerika: 49,25. On- Japonya: 51,38. Onüçüncü ci Yugoslavya Doküzüncü ikinci Bulgaristan: 52,32. Ondördüncü Le- tonya: 56,25. Onbeşinci Romanya: — Hokeyde dömi finala iştirak ede- cek küme takımları şunlardır: A — Kümesi: Kanada, Avusturya, Almanya, Amerika, Macaristan, Çekos- lovakya, D — Kümesi: İngiltere, İsveç. Dömi final maçları şu suretle ter- bit edilmiştir: Avusturya - İsveç, A- merika - Çel Almanya - Macaristan, Kanada - İngiltere. 11 gubati Çekcslovakya giltere, Amerika - Avusturya. Üçüncü yüksek fotogra- metri kursu açılıyor 10 (ÇAA.) — Zürihteki Paris, bu kurslara delegeler M Türkiyeden başka 14 memleket da- ha vardır. Fransızca olarak verilecek kurs- lar, alman delegesi fazla olursa al- da büyük bir rol Karlo Rossettiyi al hâdisesi hakem komisyonunda ha- he delegeri olan profesör dö La Pra. del de izahlar verdikten sonra Lit- olan B. tossettiyi dinlemiştir. UakU. çüderi söz almış ve Memel - Klaypeda andlaşmasından — bahset, —— ——— gelmektedir. Orta tahsil, herkesin e. çoğalmıştır. İmtihanların seviyesi de buna karşılık düşmüştür. Her köy daha büyük mik- darda diplomalı yığınlar lektüellere doymuş olan yete dökülüyordu. Bu işsizlerin zihni yeti kolayca tasarlanabilir: Tembelli- #e veya ehemiyetsiz işlere - mahküm kolan bu adamlar kendilerine güvenlerir çağlarının güzel — heye- canlarını kaybediyor ve umudsuz bir yapmış olduğunu iddia ediyor. Bun. da ne kadar az muvaffak olduğunu söyledim. Fransız hükümeti ise mese leyi bilmemek iddiasındadır. Gen: me gencik ayrı al renlite teşkil etmez diye mırıl döniyor. Onun geneliğin #urablarını hafifletmek için — şimdi: lesi yoktur ve içindir. ki ar biç bir sistematik gayret farta, ikincisi 23 marttan 9 nisana, üçüncüsü de 14 nisandan temmuz ortalarına kadar sürecektir. Kayıd 29 şubata kadar açık oluş her türlü tafllt Zürih federal polk teknik mektebi fotogrametri enstitü- sünde Prof. Zeller tarafından veril mektedir. harcanmamıştır. Kusa bir kıyaslamaya teşebbüs et. tim. Alman gencliği ve fransız genc- liği: Her ikisi de ıstırabları ve peri- şanlıklariyle zamanımızın manasızlı #ıni ifade etmektedirler. Aynı evren- /#el unsurlar onların üzerinde müşte- veken tesir yapmaktadır fal yeri: ine göre az çok bir şiddet ssub ilham ederken ötekine ka- aat ve tevekkül aşılıyordu. İki mil. detin biri rini anlamak ve bu su- retle dünyayı sulha kavuşturmak va. zifeleri olduğu düşünülürse bu çifte buhran bütün manasiyle göze çarpar. Her geçen gün bu lüzumlu yakımlaş. mayı daha güçleştirmektedir, çünkü sefaletin kin ve müsamahaz tiği bilinen bir hakikattir dik serp- Ne Hitler diktatörlüğü, ne de fransız demokra- sisi kör politikalarının bu büyük ve trajik neticesini görmediler. Hatala- rını anlıyarak, istikbalin aynı zaman. 'da umudu ve tehlikesi olan - geneler için faydalı bir gayret yapı ummak yersiz midir? aklarını ULUS Başbetke LONDRA'DAN SONR. (Başı 1. inci sayfada) kez Avrupasında da barış çoktari temin edilmiş olurdu.” (1). Saint Brice, Balkanların, eski şöhretini beklenilmez bir tarzda tekzib etmiş olduğunu ve bir düzen —organizasyonu örneği haline gelmek üzere bulunduğunu / yazmaktadır. - Bu son sözlerin, ilk zamanlar o ka- dar şüphe ile karşılanan ve o ka- dar başarısızlığa uğratılmak iste- 'nen Balkan paktı konuşmalarının başlangıçtan beri yazdıklarımıza ne kadar uygun olduğunu / hi lamaktan kendimizi — alamadık. Balkan paktı, son senenin en ka- rışık günlerinde, Milletler. Cemi yeti davasının en sağlam dayanç- larından biri olduğunu göstermiş- tir. Bütün dalgalar, Balkan bloku samimiyetinin eteklerinde köpi sönmüştür. Bir bölge güvenli- in, hiç kimseye karşı hiç bir taarruz kasti olmamak ve Millet- ler Cemiyeti azalığı vazifelı den ayrılmamak . şartı yakın, enternasyonal barış mese- lelerinde ne esasl suru olduğu görülmüştü Son konuşma ve temasların be- lirttiği ikinci bir nokta da; - dost Sovyetler Bi ması olmuştur Barış azmini kuvvetlendirmek ve harb azmini kırmak hususun- daki bütün teşebbüsler, şimdi her zamandan fazla yerindedir: Her- kesin bahsettiği harbsonrası inl Jâblarının, başlıcası ” ve hele sancası, milletlerin barış ve sükün hakları hususundaki eski fikirle- rin değişmesi olduğu anlaşılmal Hakkın en büyük zayıflığı, kuv- vete muhtaç. olma: Asrımız ona, enternasyonal barış enerjisi ve organizasyonları ile, bu kuvve- ti temin edecek olursa, hakikaten bir inkılâb asrı olmak - gururunu duyabilir F.R. ATAY V) Burada Tempi, gazetesinde gördüğümüz bir fıkrayı nakletmek istiyoruz: “Bulgaristan'ın -Balkan — paktına katılması düşüncesinin bu memleket- te de taraftarları bulunduğunu hay- detmek gerektir. Netekim, eski ba- kanlardan Mihail Macarof, meseleye Mir gazetesinde şu şekilde ilişmekte- dir: “Kıral ile Bay Löbrün tarafın- dan tetkik edilmiş olan —mesele şu- tan paktına gi- itün milletlerce istenilmekte olan - güvenlikten ayrı kalmakta devam mı edecektir? Eminiz ki kıralımıza — yapılmış ©- lan tavsiyelere, Bulgaristan lehinde çünkü bunlar samimidir ve menfaatle alâ- Bizler, harb etmek için değil, diğer barışsever milletler. de birlikte büyük kollektif güvenlik fikri için yardımımızı esirgememeli yiz.” ği eei İ Egeliler cemiyeti Egeli gençlerden yoksul olan- lara tahsil hayatlarında yardım etmek, Egeyi ve Ege mahsullerini memleket içinde ve dışında tanı mak, Egeye seyahatler. tertib et mek gayeleriyle, Ekonomi bakanı: mız B. Celal Bayarın fahri reisli- ğinde bir cemiyet kurulmuştur. Pazar günü saat onda halkevinde toplanan egeliler ilk idare ve mü- rakib heyetlerini seçmişlerdir. İda- re heyeti, BB. Denizli mebusu Ne- cip Ali Küçüka, İsparta mebusu gazetemiz müdürü Kemal Ünal, Erkek Tisesi müdürü Necmeddi Halil ve Enver Dündar, Feriha Necmeddin, İhsandan mürekkep- tir. Mürakebe heyetine BB. Cezmi Tahir, Recai, Pertev secilmişlerdir. (Başı 1. inci sayfada) kabahat suçları hakında —da bu kanun hükümleri tatbik olunur. Madde 4 — Takibi şikâyet veya v *i dava açmağa bağlı olan ve bu kanu- 'na göre meşhüden işlenen suçlarda, saç 'tan zarar görenlerin zabıta memurları: 'na ağızdan şikâ dava açmak hakındaki umumi usüllere ri, şikâyet ve şahsi göre yapılacak muamele hükmünde sa- yılır. Madde S — Siyasi suçlarla, hususi muhakeme üsüllerine ve takibi izin is- tihsaline bağlı olan suçlar hakkında bu kanun tatbik edilmez. Madde 6 — Meşhud bir suç işlendiği vakıt zabita, yakalanan maznunu, hak- kında sübut delili olacak maddeleri ve şahidlerin adlarını yazdığı zabit var kasiyle birlikte vakıt geçirmeksizin ay- 'ni günde cumuriyet müddeiumumi teslim eder. ” Cumuriyet müddeiumumisi maznunu sorguya çeker. Amme davasını Tüzum görürse duruşma yapılmak üzer: maznunu iddianame ile o gün vazifeli alsiye veya sulh mahkemesine - gönde- Madde 7 — Cumuriyet müddeiumu- misi, suçun bu kanunun şümülüne girip veya amme davasını açmak i- tesi güne bırakabilir. Madde 8 — Suçlu, yakalandıi mahkemeye sevkedileceği — sırada çalış- ma zamanı bitmiç veya her hangi bir Proje birçok yeni hüküml taşıma Meşhud cürümler kanunu leri ktadır mesinde görücoileceği gibi asliye kemesinin çalışmadığı ” zamanlarda ba emeye aid iştler sulh hakimleri ta- rafından da görülebi Madde 17 — Meşbud - suçlarla ir batı bulunan bu mahiyeti haiz olmuyan başka 'ya manevi iştiraki Jan başka suçlular hakkında bu kanun hükümleri tatbik olunur. Ancak araları: suçlarla meçhud suçta maddi ve- — Aup yaklanmamış o- n da irtibat bulunmadıkça meşhi | suç fab | ilinin suçlu bulunduğu başka suçlar he — kında bu kanun hükmü Meşhüd suç faili Slarak yakalar lardan başka şahirlar hakkında da ir- tibat ve iştirak sebebiyle bu ka: kümlerinin tatbiki uzun zamana ihtiyaç gösterirse o şahıslar için cumuriyet mü-1 delumumiliği veya mabkemece tefril kararı verilerek yalnız yakalanan v * saç fali halıkında takib ve duruşmaya | devam edilir. Madde 18 — Suçlu ve/ camüriyet müddelumumisi suçun, bu kanunun gü Mmülüne girmediğini mahkemede iddia — edebilir. Mahkem gerek resen ve gerek bu iddialar üzerine suçun bu kananun dathik oluna. | gümulüne girmediğine karar verirse du- Yuşmaya umumi bükümler dairesinde Projenin hükümleri bir haziran 906 dan itibaren yürürlüğe girecektir. Amerikada şiddetli soğuklar Tışmağa davet edebileceği gibi suçlunun sevkini ertesi güne de bırakabilir. misi tarafından 6 ıncı maddede yazılı se bebten dolayı suçlunun mahkemeye sev- ki ertesi güne bırakılmışsa yukarıki fık- rada yazılı” sebeble “de olda- suçlürün mahkemeye sevki ikinci bir teahhüre vi yatılamaz. Madde 9 — Cumuriyet müddeiumu- suçlu hakkında tevkif müzekkeresi verbilir. Madde 10 — Vazifeli mahkeme, cu- muriyet müddeiumumisi tarafından sev- kedilir edilmez başka işlere tercih ede- vek suçlunun duruşmasına başlar. Duruşma bir celsede - neticelendiril. meyipte başka güne bırakılacaksa cu kında tevkif müzekkeresi verilmiş olan suçlunun kefaletle veya kefaletsiz tah- liyesine mahkemece karar verilebi Madde 11 — Zabıta, zabit varaka: da tesbit ettiği şahidlerle cumuriyet müddeiumumisi veya — mahkemece İi zum görükecek diğer şahidleri hibreyi cumuriyet müddejumumisinin y a. zılı veya şifahi emri üzerine mahkemede hazır bulundurmağa mecburdur. Bu - mir, çağırılanlar hakkında zabıtaya ih- zar müzekkeresinde olduğu gibi zor kul- Janmak salâhiyetini de verir. Madde 12 — Duruşmanın mahkeme- ce bir celsede bitirilmesi lazımdır. Şu kadar ki, kanuni zaruretler dola- yısiyle işin bir celsede karara bağlanması mümkün olmazsa — duruşma bu imkâ. det göz önünde tutularak ona, ka güne tehir edilebilir. Madde 13 — Maznunun isteği üzeri- 'ne mahkeme müdafaasını hazırlamak için '€n çok iki günlük mühlet verebil Madde 14 — Hürriyeti - baj bir ceza ile mahküm edilen suçluya mev- kuf değilse mahkeme tevkife mecburdur. Ancak mahkeme kararında mahkümun öre baş ketalede tahliye edilmesine —de karac Madde 15 — Bu kanuna göre veri- decek tevkif kararlarına itiraz edileme. Madde 16 — Ceza işlerini gören ae- sebebi çalışmadığı hallerde meşhud suç hakkın: daki duruşmayı oranın asliye hukuk iş- lerine bakan mahkeme görür. liye mahkemesi her - hangi Sulh mahkemelerinin göreeği meşhud suçların mahkemesini sulh hakimi bu- hunmadığı zaman bi ler asliye mahke Nevyork, 10 (A-A.) — Amerikada, | ııvıııııııdıh kendini götermektei 18 saatten beri bir buz ki üzerinde, Brevster körfezi açı rında kalan yedi genç bir tarafından kurtarılmıştır. PRENS POL BELGRAD'I ıu' Belgrad, 10 (A.A.) — Yugos- ı.vyııuıııı—.ı.nu.r.ıhı abal Paristen buraya gelmiş ve durakta Halkevinde konser Halkevi başkanlığından: Bugün saat 17,30 da Riş Cumur orkestrası tarafından kı ser verileceğinden o saatte arzu denlerin evimize olunur. Ankara Radyosu 19.30 Çocuklara 19.45 Klasik musiki 20— Açlığa tahammül hak- 20.15 20.30 20440 İstanbul Radyosu 18— 19— 19.15 20 — Ajans haberleri Ankara Palas örketra: Opera musi Haberler Karışık program (plâk) Gitar plâk 20.30 Stüdyo caz tango ve orkestra gruplar 21.30 Son haberler Saa: 22 den sonra Anadolu A- jansının gazetelere mahsus havı dis servisi verilecektir. gelmeleri rica Dr. konuşuyor. —