19 Şubat 1936 Tarihli Ulus Gazetesi Sayfa 6

19 Şubat 1936 tarihli Ulus Gazetesi Sayfa 6

geee (üi Asri 'İaplıralar umümi — heyeti Başbakanlık ' Bay Kemal Gedelecek ve " Valimizden öğrendiğime - göre: ri kaplıca ve ötelin işletilmesi işini doğru şirket üzerine almış lunmaktadır. Kaplıca ve ötel önü- üzdeki banyo mevsiminde açılacaktır. Bursa şehir mecliside son toplan. kaplıcalarımızı . Ve 2389 metredir. Bunun keşif li, 29,500 liradır. Cemil Özün başkan- “yapıları bu toplantıda kaplıca imizin bugünkü durumları reis vekili| ak — “— 20 senedenberi Bursa'da otu. orum. O zaman hamamlar nasılsa gün gene öyledir. Binalar eskidir. büyerlerin sahip ve kiracıl ır. Sifon, tamir, temizlik hepsini yaptılar. Fakat asrın ihtiyaçlarına cevap - verebil- k içim bunlarm. topunu / yıktırıp n yapüırmak lâzımdır. Bu ben: ir devlet işi demektir ikçe, Bursa ile Ya- çok işlek ve yılması düşü- — Bursanın türizm bakımından çok evne olarak almaya başladığı bu ibirler muhilimizde büyük bir karşılanmaktadır. Gün geçtik- çe gelişmeye doğru giden endüstri si de bu yeni tedbirlere katarak gok iyi bir ümit Ancak turizm yönünden atılan bu in büyüklüğü — ya- aradığını kolayca, ucuzca ve -3 — Konforlu oteller açmak veya bu hale sokmal —Her dilden anlayan tercü- anlar bulundurmak.. — S — Şehir içinde çok muntazam üs veya tramvay servisi açmak. A 6 — Bursada veya Çekirgede bü- yük bir park yapmak. 7 — Lokanta, gazino, müz içmak, hava / hattı çek- bar Bursada yeni kaplıca - Bursanınm bir turist şehri olmasıma çalışılıyor — Eksikler çoktur. Fakat turizmin bütün harcananları ödeğen verimli bir kaynak olduğu artık anlaşılmıştır dir. Çünkü; ve- rilen hesaplara göre bi 19 ŞUBAT 1936 ÇARŞAMBA İspanyadaki seçim Sosyalistlerin kazanması etrafta endişe uvandırdı i sayfada) eti ve bunu takibe - den gösteri'er bu sabahki Paris bası- meşgul etmektedir. Gazeteler, kargaşalığın devam etmiyeceğini ve ispanyol cumuriyetinin, pazar seçi minden sonra tekrar sükünete kavu- şacağını ummaktadı Pöti Parıziyen gazetesinin husu- si muhabiri bildiriyor: Halk cephesi, saylav meclisinde ekseriyeti muhafaza edecektir. Bu hafta bir azana kabinesinin kurula- cağı ve iç bakanlığına B. Martinez Baryo'nun getirileceği tahmin olun- maktadır. Çok zayıf, çok çabuk yıkılma. #a müstaid, çok karışık, olan sol Göğini takmin sümüle' için kel ihtiyaç yoktur. Aceba, bu ekset a devamlı bir mevcudiyeti te- min etmek maksadiyle kuvvet ix imaline teşebbüs. etmiyecek mi Le jurnal diyor ki: “Bu işte muzaffer çıkan, ““le ” Largo Kavallera- B aa kaynağı görmek gibi korkunç bir manzara karşısındayız.,, ler diyor ki: “ Sosyalist ve cumuriyetçi İs- panya, harbe karşı, bir manin dik. mek istiyen memleketler saffına girecektir. Diğer taraftan, gazeteler, B. Flanden'in yarın kabul edeceği Muhtelif ziyaretlerde hanği mev- zular etrafında - konuşulacağını tahmine çalışmaktadırlar. B. LARGONUN SÖZLERİ Madrid, 18 (A.A.) — B. Lar. go Kavallero havas ajansı muha- birine şu beyanatta bulunmuştur: '— Başbakandan, bütün halk- evlerinin açılmasını rica ettim, ka- . Madrid halkevi derhal a- mevkufların tahliye- istedim, Hükümet bunları tah- iyeye karar verdi ve siyasi - göç- menlerin yurda dönmelerine izin verdi.,, B. Lar rgo Kavallero Ekselsior beyanatta: '— Hükümet B. Azana'ın sol cenah cumuriyetçi azası tarafından teşkil edilecek ve sosyalistler bu- iştir İ Hükü- “— Kabinemiz müshasıran cu- muriyetci olacak, sosyalistler, sa- dece onu himaye edeceklerdir., İstiklal ve İnkilap Partimiz tarafından İnkılâp sev- gisi ve istiklâl aşkını perçinlemek ga- yesiyle tertib edilen konferanslar her tarafta büyük heyecan ve ilgi ile karşılanmakta devam ediyor. Bu hu- susta dün de aldığımız telgrafları ya- zıyoruz: Kurklareli, 28 (Hususi) — Parti B. Alâettin Tiridoğ- İunun pazar ve pazartesi / günler halkevi ve sinema salonlarında ver - diğ konferanslar istiklâl aşkını kalb lere aşılamak ve inkılâbımızı yakın - dan anlatmak. bakımından — büyük alâka ve heyecanla dinlenmiştir. İnebolu, 18 (Hususi) — Zongul- dak saylavı B. Dr. Mit yük bir heyecanla ikinci konferansını da verdi. tat Altıok ayrıca türk kadınının me- deni, içtimai, siyasi haklarına aid de güzel bir konuşma yaptı. Konferanslar - muhitimizde çok canlı tesirler bıraktı. Samsun, 18 (Hususi) — Balıke- sir saylavı B. Türker'in sinema salonunda 1500 den fazla bir. kala - inkılâp mevzu- Tu konferansını Halkevi salonuna ve şehrimizin diğer yerlerine konan ho- parlörlerle binlerce halk coşkün bir heyecanla dinlemiştir. zuları üzerinde iki konferans verdi. Konferans yeri olarak ayrılan beledi- ye salonu dar geldiğinden konferan: lar cumuriyet meydanında verildi. Halk bu konferanslardan çok heye - canlandılar, Cumuriyet ve Atatürk uğruna başlarını koyduklarını hay- kırdılar. Atatürk'e ve Parti'ye saygı telgrafları çektiler. Milâs, 18 ( Hususi) — Mar- din saylavı B. Edip Erkin'in istiklâl 've cumuriyet mevzuu üzerinde ver - diği ikinci konferans da büyük heye- canla dinlendi. Partililerden B. Meh- met Ateş de halkın coşkun tezahür - leri arasında — güzel bir hitabe - ile memleket adına mukabele etti. Uşak, 18 (Hususi) — Manisa saylavı B. Refik İnce halkevi salo - nunda inkılâp ve istiklâlimizi anla - tan iki konferans verdi. Halkevinin salon, koridor, balkon ve hattâ mer- divenleri tamamen dolmuştu. Bina 600 kişi almağa müsaid iken iki bin köşi konfaranıları dinlemiş ve heye - can içinde alkışlamız Fırtımanın limanlarımızda yaptığı zararlar Son fırtınanın limanlarımızda yapt maddi zararlar hakkında gazetelerimizde bir çok müteferrik haberler çıkmıştır. Bunlar icin. Kima mi bakanlığına gelen malümata çen firtım Trabzon kmanında: İzmir vapuruna Postayı veren papar dönüşte devrilmiş ve dokuz kişi boğulmuştur . Gemlik limanı kayıkla bir tayfas 6 tonluk Güvercin K kaybolmuş, limar simli motor karaya düşmüş ve iki sandal parçalamıştır. Hopa limanında: İskelenin ön kısını yıkılmış ve çekek mahallinde 6 mavna ile 2 sandal harab olmuştur. Of limanında: İskele yarıya kadar yı- kılmıştır. Kefken limanında: 45 tonluk gaz ve benzin yüklü Yılmaz motoru kayalar çarparak parçalanmıştır. Nufusça zayi- at yoktur. Kuşadası limanında: Bir şamandıra ile gümrüğün bir kayığı parçalanmıştır. Şamandırası kaybolan batmış tekne üze rine muvakkat bir işaret konmuştur. Alanya limanında: / Geçen fırtınada batan 12 tonluk bir yelken ile çifte de. mirle batan 4 mavna kaybolmuştur. Ka. vada bulunan 19 tonluk motorlu tekne parçalanmıştır. Karadaki mavnaların bi- ibiri üzerine yıkılmasıyla arada çekili duran sandallar dan ikisi ve muvakkat irkele parçalanmıştır. Karabiğa limanında: Kemer cihetin. de çakıl yüklü 38 tonluk bir kayık bat- mıştır. Mürettebatından — dört kişi kur. tarılmışsa da kaptan bulunamamıştır. 3 tonluk İkbal motoruyla iki balıkçı ka #ının demirleri kesilerek kaybolmuştur. Çanakkale limanında: Boğaz önünde Filistin bandıralı Atit vapuru karaya o- turmuş, sonra kurtarılmıştır. Taşucu limanında: 8 kayık karaya lüşerek parçalanmıştır. Tahmil tahliye için kayık kalmamıştır. Ereğli limanında: Karadeniz vapuru fırtınadan evel limana iltica etmişse de fırtınanın şiddetinden denize açılmağa mecbur kalmıştır. (İstanbula selâmetle yarmıştır.) Musaya aid Kerim adlı mo- tor batmıştır Hasan kaptanın 300 ton- luk kereste yüklü motoru da hamulesi- nin yarısını atmak suretiyle kurulabilmiş tir. Zonguldak limanında: Menderekde. ki Üsküdar, Doğan, Şule vapurlarından Üsküdar ile Dogan içlerine kumen su ab-| miş ve kismen oturmak süretiyle kurtul- muşlardır. ee eteaei GERECEECAR hak ve pasakülü de denize gitmiştir. Gene Alaca ağzında İamaile aid oluk ve tahmil oluğu da kamilen harab olmuş- tur. Bozcaada limanında: İki motor üç yel- kenli karaya - gitmiş ve bunlardan üçü rçalanmıştır. Mersin limanında: Alman bandırı Anobis ve Makedonya, türk bandıralı Refah vapurları karaya oturmuşlardır. Bandırma limanında: 4 motor demir üzerinde batmıştır Bodrum limanında; 2 mavna demir tarayarak parçalanmıştır. Ammasra Baanandar. Elündirek feneri fartmedan çölmüştür. Şimdiye lader fusça zayiler kaydedilmemiştir . Gece saat 22 de başlıyan Karayel fırtınasının limandaki tahribleri şunlardır: Kabataş önünde yatan Adnan, Samı, Nepton vapurları demirlerini tarayarak bunlrdan Sami vapuru civarındaki bir ingiliz vapuru üzerine düşmüş ve demi Fi takılarak kalmıştır. Nepton da daha açıkalara sürüklenmiştir. Adnan v.puru ise demirlerini kesdirerek - Haydarpaşa ine kadar düşmüş ve iskele ye yaslanmıştır. Haliçte kalafat yerinde bağlı Gülni- hal, Miralay Nazım, Seyyar, Taced Krişin vapurları halatlarını kesdirerek liman idaresinin Yemiş cihetinde bekçi mahallindeki mavnaların üzerne yaz mmuştır. Keza Unkapanı köprüsünün ikı açma kapağı da yerlerinden koparak bir parçası Azap kapısındaki motorların bi h olduğu atelye önlerine ya iyi üç motorun batmasına sebeb olmuş tar. Haliç sahillerinde ve boğazın yukarı kısımlarında şayan ehemiyet başka bir yaka olmamıştır. Bir çok küç”k merakıb batmış ve parçalanmışlardır. İatanbul İkmanını lanarak en Fırtınanın zararları Edirne, 18 (A.A.) — Birkaç gün evvelki fırtına ve soğuktan 'en in- şan ve hayvan. zayiatının. tesbitine Şimdiye kadar lıHınluılııden ka: Meriç ilçesinde 10i anda, 2 insan 2552 koyun 6 sığır, Lalapaşa'da 675 koyun 2 sı - ğir, Sırpsındığı kamuz” >da 1 insan 371 hayvan ve Havsa'da 4 insanla 673 hayvan donarak ölmüştür. Almanyaya gönderilen pamuklarımız Alman gazetelerinde okuduğu- muza göre, Almanya: ham madde idhalatı, viz bakımındanberi menşeni de- « #iştirmiştir. Bu değişim bilhassa 1973 te göze çarpmaktadır. Bunun da başlıca sebeblerinden biri, bir çok ülkelerin randıman - bakımın- dan ziraatlerini deği larıdır. Alman pamuk piyasaları- 'na pamuk yetiştiren yeni sil memleketler, Arjantin ve Ti gazetelerde tiklerde, memleketimizden Alman- yaya 1933 te 6, 1934 te 57 ve 1935 te 152 kental pamuk ihraç edildiği yazılmaktadır. ret ve dö- Mübadillerin tastıye vesikalarını Tasfiye heyetleri taratından mu badillere verilen vesikaları zayi ee lere bazı mal sandıklarıncı vesikalar yeriz 've mübeddel makbuzlar verilmeste olduğu ve bunların mübadil malları-