27 Nisan 1936 Tarihli Ulus Gazetesi Sayfa 3

27 Nisan 1936 tarihli Ulus Gazetesi Sayfa 3

27 NİSAN 1936 PAZARTESİ | SON DAKİKA Yeni fransız parlamentosunun es' i den pek farklı olmıyacağı anlaşılıyor BB. Flanden, Blum ve Daladye kazananlar arasında B. Heryo ikinci 26 (ALA.) — Seçimden ilk yeni fransız - parla- T göstermek- fazlası imadıklarından Namzetlerin yarısından mutlak ekseriyeti gelecek günü yapılacak olan ikinci tur uştır. Pariste sağ cenahtan Domman;j se- gilmiş, fakat gene sağ cenahtan ve yatansever gençlik teşkilâtı başkanı Lettinger ve parlamento ikinci baş- kanı Pati tura kalmışlardır. Di işleri bakanı Flanden, tekaüt işleri bakanı Bes ve iç işler müste - şarı Ronyit seçimde muvaffak olmuş- Başkaca, şunlar da muvaffak olanlar arasındadır: Sağ cenahtan harb malülu Körsapini, sağ cenahtan a Lasteri, merkezden meşbur hatip Loran, sosyalist lideri Leon Blum, sosyalist Mona, Eko dö Pari başmu- Janri dö Kerillis, Lil şehri be- lediye başkanı sosyalist Salengro. Lvonda sağ cenah namzedi. Dr. Fransiyyon 4201 rey, eski başbakan B. Heryo da 3698 rey almıştır. İkinci iner rey almış olan sosyalist ve komünist namzetlerin e- lindedir. B. Heryo gelecek pazara tura kaldı. kinci tura girecekti Paris, 26 (A.A.) — Bu da kadar neticeleri alınan 156 seçim dai- resinde, ikinci tura kalan mebusların sayısı 106 dır. Yeniden seçilen şahsiyetler arasın. da şunlar vardır; Ticaret bakanı radikal sosyalist Bonne, radikak — sösyalist partisi baş- kanı Daladiye, iş bakanı Frossar, P. T. T. bakanı Mandel.. 1932 de mühim bir ekseriyetle ka- zanan eski bakanlardan Rems beledi- 'ye başkanı Marşande mıştır. Radikal sosyz dan Hulin bir sol cenah cumuriyetçi- ze, radikal soz Peretti ve Övr gazetesi başmu- yot, geçen seçimde de kalmışlardır. Paris, 26 (A.A.) — Parlamento se- ilk turu bugün saat 18 de bit- seçmenlerin zeylerini kullanmış yarıdan fazlar bulunuyorlardı. Habeşler cenup cephesinde şiddetle mukavemet ediyorlar.. İtalyanlar ise mayısın on beşine kadar harbın biteceğini sanıyorlar Roma, 26 (A.A.) — Mareşal Ba- dogliyo, bugün karargâhı umumiden zönderdi; diyor ki; “General Graziani Sassabaneh bölge- bir telgrafında / ezcümle: medo'yu baskın suretiyle işgal etmiştir. General / Verne 24 nisanda / düşmanın giddetli hücumunu kanlı bir muharebe. den sonra püskürtmüşütür. İtalyan za- ve yerli kıtalardan yirmi ölü ve elli kadar yaralıdan ibarettir. Merkezde, 24 nisan sabal Fruşi kuvvetleri, Hamanlei önündeki kuvvetli habeş mevkilerine hücum et- . Savaş bütün gün de miş ve Hamanlei 25 sabahı ele geç- miştir. İtalyan kıt ker ölü ve 10 subay, 9 asker yaralı ve mihayet 600 kadar yerli asker ölü Sağ cenahta general Agostini ku- mandasındaki bir kol 24 sabahı Gu- nagado müstahkem mevkiine hücum ederek saat 10.30 da bu mevküi işgal ide Boğaz- Şim>!'de yabani o iki ateş aras Adisababa' 26 (A.A.) — İki gündenberi, yaralı habeş askerle- 700 kilometrelik bir yolu cebri Yürüyüşle aldıktan sonra - bitkin : ette Adisabal r. Bu yaralı tarı 2 ile 4 bir Bunların şi ler hakkında verdikleri - tafsilâta göre, kendilerini en ziyade yoran şey italyanlar ile mücadele olma- mıştır, zayi 'nı ne bombardımanlar ne de gaz bücumları yapmıştır. Fakat, bütün bunların en mühim sebebini Ra. yanrabu ve Galla yabani oymak'arı eylemiştir. Bu yabani oy- c *'ar, muharebe esnasında, d ymal nda bıraktılar ima habeş karargâhlarını soym: — PPTT lara çekilen habeş kuvvetleri; yok e- dilinceye kadar şiddetl termişlerdi subay, 8 asker ölmüş, 3 subay, 4 ir mukave- Ttalyanlardan T kileirnden 200 kilometre ilerde bu- Tunmakta ve şimale doğru ilerlemele- rine devam etmektedirler Hava kıtaları faaliyeti kendini göstermiştir. Yeç çok kurşun isabet etmiş iki pilot, biri dumdüm kurşunu ile olmak üzere yara- Tanmıştır. Asmara, 26 (A.A.) — Dessie'deki i. ftalyan umumi kar ti baba'ya doğru Ia meşgüldür. Birinci kolordu, yerli imdi. Adisa- taları Dessie'de toplanmış bir haldedir. Makalle ile Dessie arasındaki yol tasiyle harb ve iaşe levazımı nak! yapılmaktadır. Şimdiye kadar üç bin o- tomobil Dessie'ye gelmiştir. Bunlar A. aba'ya doğru yola çıkacaktır. Per- şembe günü, Des cenubunda Vorrailu mevkü yerli italyan kerlerinden dedir. Sanıldığına göre, 15 mayısta muhasemeye nihayet verilebilecektir habeşleri a koyulmuşlar ve haLeşleri bu ı.urelle iki ateş arasında bıra'.mış- lardır. İtalyan tayyareleri bu ya- bani oymaklara boyuna mühim ikdarda para göndermiş, kendi- ilâh ve mühimmat bakımın- dan cihazlamış ve ayrıca vazife- leri hakkında kendilerine talimat da vermiştir. Bütün soygunculuk vakalarının âmili bu yabani oymaklar olmuş - tur. Dessie'nin italyanlar eline geçmesine de bu vahşi kabileler sebeb olmuştur. Dessie' düş- mesinden üç gün evvel geceleyin bu vahşi kabileler muharibleri bir takrip şehre yaklaşarak benzin ve mühimmat depolarını bulmuşlar ve buralarını ateşlemek - suretiyle berhava etmişlerdir. B. Göring daha mühim bir vazife alacakmış Berlin, 26 (A. A.) — Bazı mah- fillerde B. Göring' yakında daha büyük siyasal salâhiyetlere sahih o- lacağı söylenmekte ve belki de baş- Daha mühim bir vaz söylenen B. Göring bakan muavini vazifesini ifa edece- ği ilâve olunmaktadır. Bu tedbirin perşembe günü bakanlar kurulu top- lantısında kararlaştırıldığı ve pazar- tesi günü resmen ilân edileceği söy- leniyor. Salâhiyetli mahfiller bu haheri *-- yit etmemektedi B. “Tüklesko SIYASAL DURUM HAKKINDA KIRALA İZAHLAR VERDİ Bükreş, 26 (ALA.) — Rador ajansı BB. Tataresko've Titülesko'nun kıralın huzurunda bulundukları csnada, dış işleri bakanı / milletlerarası vaziyet hakkında izahlar vermiştir. Romen Diş Bakanı B. Titülesko BB. Tataresko ve Titütssko hususi bir trenle akşam saat 18.50 de Bükreş'e gelmişler B. Titülesko gazetecilere aşağıdaki beyanatta bulunmuştur; Hükümdara ve başbakana, Lond. ra, Paris ve Cenevredeki vazifelerim ne- ticesinde milletlerarası umumi vaziyet hakkında izahlar verdim. Çok ciddi beraber, iyileşeceğini umdurabilecek unsurlar baiz bulunmaktadır. Bugünkü dış siya. #a ve bu siyasanın kendi tal leri içinde derinleştirilmesi ve genişleş. tirilmesi keyfiyeti, tam surette tasvib o. kunmuş ve bu, bügünkü — güç vaziyete karşı koyabilecek tek çare olarak telâk- ki edilmiştir. Bu çerçevesi içinde küçük antant ve Balkan antantının iş birliği, çok yakın zamande sürette kendini gösterecekt mmakle HABERLE “Süveyşi kapatmak çılgınlıktır” böyle Roma, 26 (A.A.) — Bazı ingiliz ga- yi sürdüğü Süveyş kana- gizlenen a. damlar yalnız Akdenizdeki değil, Alp- lerde ve Afrikadaki umumi vaziyeti de düşünmelidirler. İtalyanın - Afrikadaki ordusunun büyük SINIR. HÂDİSEL ÖNLEMEK İÇİN Japon Dış Bakanı ile Tokyo'daki Sovyet elçisi arasında görüşmeler Moskova, 26 (ALA.) — Taüs ajansı bildiriyor: Moskovaya gelen haberlere / göre, Tokyo büyük 'ek ita arasındaki ilk görüşme, sınır ko- isyonlarının vücuda getrilmesi — işine tahsis olunmuştur. B. Orita, Prensip bakımından bütün sövyet - Mançu sınir boyunca / komis- yonlar vücuda getirilmesine muhalif ol. şimdilik yalnız bu sınırın şark kısmında, bir sınır tahdid komisyonu ile bir aa. daşmazlıkları hal komisyonu kurulması dazımdır. B. Yürenef cevab olarak de — Hudut tam surette çizilmiş ol- makla beraber Sovyet hükümeti, sı- mırın şark küminm yeniden - tahdi; hakkindaki japon ında da bu tarzda ko- kurulması çok iyi olacak- B. Orita şu cevabı vermiştir: Bu tarzda komisyonlar Man- yayı doğrudan döğruya alâkalandı mamaktadır. Sovyet - Mançu sınırına gelince, şir bütün dikkati, yal- 'nız bu hüdudün şark bölgesinde sınır komisyonları kurmak işine vermeli- dir., B. Orita bu beyat kümetine bildirilmesini ve sovyet hü- ni sövyet hü- B. Yurenef, B. Orita'nın bu bey: natını sovyet hükümetine bildireci ni söylemiş, fakat aynı zamanda sulh halinin yalnız sınırın şark bölgesinde değil, fakat bütün sınırlar üzernide kurulması lüzumunu da / tebarüz et tirmiştir. Sir O. Çemberleyn Budapeştede Budapeşte, 26 (A. A.) — İngiliz elçisi Sir Yefrey Knot, Sir Osten Çemberleyn şerefine bir akşam ziya- feti vermiş ve dış bakanı De Kanya da bu ziyafette hazır bulunmuştur. Sir Çemberleyn yarın öğle yeme- gini kıral naibi Amiral Horti'nin sa- rayında yiyecek ve bir çok macar şahsiyetlerle, ezcümle Kont Riebido- zick, Kont Laszlo Szecheny ve ma- car kıral taraftarlarının reisi Kont Antal Sigray ile görüşecektir. Sir Çemberleyn yolculuğunun sırf hususi mahiyette olduğunu söylemiş ve her hangi bir beyanatta bulunmak 3 Bir italyan gazetesi, ingiliz tasavvurunu tavsif ediyor vemeti kırıldıktan sonra serbest kalacak- mette hareket ettirilebilir. Emperyalist donkişotçuluğun hizmetinde bulunan milletler cemiyetinin palavracıları harbi ve yahud Süveyş kanalının kapatılmasını teklif ettikleri - vakıt düşünmelidirler. Bunlar aynı zamanda kendi mesuliyetle- ini de göz önünde bulundurmalıdırlar.” B. Metaksas Parlamentoda hükümetir beyannamesini okudu Atina, 26 (A.A.) — Dün öğlden olduğu ve bu paktın sülh i- çin en mükemmel bir garanti olduğu kanunun i- olan hükümet, bunun için, yeni vergi: ler konulmadan memleketin finansal kabiliyetine göre başarılacak bir program hazırlamıştır. Hükümet, or- dunün kendini yalnız askeri - işlere hasretmesini ve dış tesirlere kapılma- mnasını hoşnudlukla kaydettikten son- ra finans, tarım ve ticaret sahaların. da neler yapmak arzusunda olduğu- mu anlatmakta, sosyal yardım, Böç- . — menlerin yerleştirilmesi ve sıhat alan- larında hazırlanan tedbirleri saymak- dar mevkünde tutması ile mütenasiz bir derecede deceğini,, bildirmekter Parlamentoca büyük bir dinlenen beynaname, gerek me' v lar, gerek tribünler tarafından şid- detle alkışlanmıştır. Leh Başbakanı Peşt: ayrıldı. Budapeşte, 26 (A.A.) — Leh Başbakanı ile B. Güm' “ş arasın- da yapılan görüşmeler hakkında resmi bir tebliğ çıkarılmıştır. Teb- liğde, konuşmalar neticesinde im- zalanan anlaşmalar sayıldı''an devlet adamının gi maktadır. Leh Başbakanı bugün Peşteden avrılmattadır. Kısa Dış Habe * Bükreş, — Rador aj işiklikler ola- ları yalan'a- manya kabinesinde de cağı hakkındaki / şayi maktadır. * Madrid, — Geçen gece sol ce- nah radikalleri Aznalfarach'da San- jwan kilisesine girerek içinde bulu. 'nan bütün heyketleri ve tabloları di şarr atmışlar ve kiliseyi halkevine tahvil etmişlerdir. * Riga, — Letonyanm yarı resmi Ritz gazetesi, Estonya, Letonya ve Litvanya dış bakanlarının Reval'da yedi, sekiz ve dokuz mayıs tarihle- rinde toplanmalarının takarrür etti- yazmaktadır. * Viyana, — Haymatşutz şefleri- nin prens Starhemberg'in reisliğinde yaptıkları gizli konferans, Başbakan Şuşnig hakkında ittifakla verilen gü- ven reyinden sonra nihayet bulmuş- tur. rlamentonun kendisini ikti- e- prograna. Halbük ' * düka ile *