24 Temmuz 1936 Tarihli Ulus Gazetesi Sayfa 9

24 Temmuz 1936 tarihli Ulus Gazetesi Sayfa 9

»4 TEMMUZ 1936 CUMA SİMAV: Türk'ün hiç bir men- faatını ihmal etmiyen partimizin ve 'onun kudretli hükümetinin bir za- feri olan boğazlar meselesinin yine Türk menfaatı ve Türk arzuları da- bilinde halledildiğini - görmekten düydüğmuz kıvancı saygı ve bağ- hlıkla bildiririz. A. Unan (C. H, P.), Mehmet (Uray), Ural (Kızılay), Keskin (Ağaç kurumu ), Urkaynak ( Spor) Ertekin (Ç.E.), Yalçın (Avcı.), Tbrahim (H.K.) GÖYNÜK : — Ulusumuza şık veren partimizin yeni alarını yaşadığımız şu anda içimizdeki heyecan coşkun ve taşkındır. Par- timizin ülküsüne olan bağlılıkları: mizi bir kere daha duyurmayı ve: silesini bulduğumuzdan sevincimiz sonsuzdur.. İnan ve güvenimizln te- miz heyecanlarile yüksek parti- mize minnet ve şükranlarımızı su- narız. İlçebay Oykur, Şarbay Çınar, H.K. Akgüngör, Kızılay İbrahim Pasti Tarban MARDİN: Bu dakikada Mon- trödeki zaferi duyan binlerce halk bu zafere bizi kavuşturan kudretli varlığın en emin desteği yüksek şahsınızda partiye ve içişleri bi aa sonsuz minnet ve şükranlarını sunmakla kıvanç duyduğunu deria saygılarla arzederiz. Şarbay Uras, H. K. Güven, Kı- zılay Bilgen, Tic. O. Kurtuluş PAZARCIK : Partimizin yarat ağı devrimci cumbur bükümetimi sin muvaffal risi olan boğazlar muahedesinin imza edildiği şimdi müjdelendi iyetle beklemekte olan halkımız şenliklerle yaşasın ulu şe- yaşasın cumbur. hükümeti- 1 2, yaşasın ordumuz, yaşasın ulusu- wuz partimiz seslerile yükseltmek- ie olduğunu saygılarımızla bildiririz. Şarbay Yaprak, parti Özkan, Kızılay Demir, Ç E Ömer. OSMANCIK: Boğazlar zalerini lebşir eden tebliği binlerce Osman- sık halkı heyecan içinde dinledi. C H Parti. den minnet ve şükranla: fımızı arzeder yüce şahsınıza say gi ve sevgilerimizi sunarız. Şırbay Çetin, Zir O Bahtiyar Tic O Kütük Spor kulübü Çağlı Manrif mümessili Gürses, köy muh” arları adına Arif 'T HK Bayrak. TEPEKÖY Partimizin al bay- kuzandırdığı” sogazlar geçidi utkusundan ötürü oşkunluk ve sevinç İçindeyiz, aşıklı Düyük şenliğini yaşayoruz. CHP. Bşk. Coşkun, T. H K. Kızılay Gürel Avcılar K. Adil BAKIRKÖY; Atatürk - partisi: nin halkçı hükümeti yeni bir yı gi yaraltı bize böyle hükümet ve- Ten partiye ve onun yüksek ku: Tucusü Atatürkle size kırılmaz bağlılık ve saygı sunarız. CHP. Mahmut Sayıner, K mun bay Kerim. AMASRA: Boğazlar mukave- desinin imzalandığı haberini se- vinçle gece aldık halki bu mu- vatfakiyeti kutlulayorlar derin sev- giler. Parti Sagırosman ; SÖKE: Bağazlar ksnteransı- 'mın zafer ile neticelendiğini öğre- 'nen Söke'liler sevgi ve saygılarını sunarlar. Şarbay Özbaş; C H P Ulusoy; Halkevi Bş. Hava K. Ilgaz BULANCIK : Montrö Boğazlar konleransımn yurt için en iyi şe- kilde neticelendiğini duyan Bulancık halkının sevincini ve bu muvaffa- kiyete büyük birer âmil olan size içten şükran ve sevgilerini arze- deriz. H. K. Anıt; Gençler. Doğan; Uray: Oral, Ç E.K. Bayraktar, Kızılay: Evren. luşundan bu güne kadar sarfettiği- niz kıymeti ölçülmez mesat sonun- cu olarak Boğazlar rejiminin milli isteğe uygun bir şekilde hallini te- min eden Montrö muahedesinin imzasından duyduğumuz sevinç ve gükranları - arzederken — Türklük âlemimiz ve ana vatanımız İçin her gün yeni varlıklar yaratan bü- yük önderimize ve onun kurduğu küdretli Partimizin yüce başarıcı- larına ve Genyönkuürül Başkanına candan saygı ve tebriklerimizi su- B. Günder ( KI Bek ), Tokoz ( Yiraat Od. Bsk ), Sahal ( Şarbay) “Türkmen ( C. H. P. ) Erden (H. K.) İbrahim ( Ç. E. ) Musa ( Çulhalar birliği ) Mehmet ( Kunduracılar bir- diği ) GESİ : Diğer lan harika- lar gibi heyecanla beklenen Bo- gazlar — muvallakiyetinden — ötürü nahiyemiz halkı sonsuz minnet ve gükranlarını saygılarile sunarlar. Yalçın (C. H. P. ) ALAŞEHİR : Altın okün . bi- hakkin tatbikine önem veren Halk Partisinin ulusal işlerde olduğu gi- bi dış siyasada elbirliğiyle çalışa- rak Montröden de müvattakiyetle çıktığını bildiren telgraf Alaşehir- lilerin içten gelen tezahürü ara: sında okundu. Halk, Partisinin yük- sek ve sönmez azminin bu baş sınt derin saygi ile alkışlarken sonsuz bağlılıklarımı arzeyler. Öztürk ( Şarbay ) Musal ( C. H. P. ) Kemal Karabüber ( Halke- vi ) Erdem ( Ki ) Ulutaş ( Ç.E.K. ) Özkan ( H. K. ) Göker ( Ziraat od. Bek. ) Ahmet Hamdi ( Tic. od. Bek. ) İspekter Akyol ( öğretmen- ler adına ) DENİZLİ: — Dünya dürdükça asil ve kahraman ordumuzun şe- refli menkabelerini taşıyacak olan Boğazların tekrar kahraman asker lerimizin kudretli ellerine geçmesi bizi çoşkun heyecanlara garketti. Türk ulusunu - bu şerefli netice, ulaştıran ulu Atatürk'e ve onun kabraman ve Çelik ordusuna bütün Denizli halkmın sonsuz güvenleri- ni minnet ve şükranlarımızla su- nuyoruz. CHP. Engür;Şarbay Berkman; Halkevi Kaymakçı; H.K. Berkman; KL A, Cevdet; Çoc. Esrg. Şevket, öğretmenler dir; Tic. O. Te: an; Ziraat Odası Baro Bş. Fevzi 'TAVŞANLI : Türk milletinin selâmeti için muvaffakiyetle başar- dığınız Boğazlar " muahedesinden dolayı Tavşanlı halkının neşe Ç düygülarını saygılarımızla suvarız. Kaya Şarbay; Sezgin C. H. P; Selâhattin Spor, KL. A; Övüç Ç E; Atıf Esnaf Cemiyeti. ILICA: Büyük — önderimizin yarattığı — parti ve hükümetinin azimli ve değerli siyasetile kaza- 've uğrunda göksümüzü siş ettiğimiz bogazları bize bağışlayan büyük zaferi sevinçle kutlulayan Tlca halkının şükranlarını saygi- ımızla: bildiririz. Varol, demiray, CHP. Spor Kaya, Ocak Yıldız. DEVREK: Ulusun en çetin işlerini başarmak yolunda birlikte yürüyen hükümet ve partimizin bu defa kazandığı montrö zaferi- 'nin sevinci ile toplanan biz Dev- rekliler size derin saygılarımızı #sunar ve sizi candan kutlularız. Tarhan, Şaybay, Tokgöz CHP, Kayan İlçebay, Kesin Halkevi, ZOGULDAK: — Büyük — gefin çizdiği nurlu yollar üstünde her gün taze bir kuvvetle yükselen büyük milletimizin sizlerin keskin irade ve idarelerile bu defada ka- vuştuğu boğazlar zaferini coşan sevinçlerle ve en derin saygılar mızla kutlularız. sat Kerinol Maden kömürü işleri türk anonim şirketi genel diraktörü SİNOB: Bütün sinoblular ulu- #un ve Partimizin büyük koruyu- Cu ve kurucusunu büyük eseri olan boğazlar mukar tan yana imzalandığını duymakla hudutsız sevinç içindeler. C. H.P. Yurdakul; Halkevi turan; Şarbay batur; Tic. Odası Toca; sezik H. K. 'TORTUM: Boğazlar mesele- sinla halli hususundaki Tebşirat 'nıza Candan teşekkür eder, saygı- larımızı sunarız. Şükrü C. H. P. AFYON: Ulusal varlık ve bir- liğimizin ve ulusal ve siyasal kinlik ve eğemenliğimizin yaradı- cısı en büyüğümüz büyük Atatür- kün ve eseri olan büyük partinia cümhuriyet hükümetimizin yeni ve evrensel bir utkusu olan montrö Mmuahedesinin imzası müjdesini ak- şamdanberi sabırsızlıkla bekleyen imizin binlerce halkı, bu zaferi tebşir eden telgrafin okunmasile gönülden ve içten kopan sevinç ve heyecanını çoşkun ve candan gösterilerlerle belirtti. Halkımızın 'en başta partimizin en büyük şefi Alatürk'e ve partimiz. büyük şef- lerine, bizi kavuşturdukları bu yüce — zafer — dolayisiyle — büyük Mminnet ve — şükranların — son- Suz bağlantı ve en derin sevgi ve saygılarını sunarız. “Evrendilek Vali ve CHP Bek. Tiryaki Şarbay, — Galip Demirel Halkevi, Tiryaki Tic O., Galip De- mirer Spor, Yavuz Zir O., Taşkapı Baro Beşk., Evren Kaya” Kızılaz, Yusuf Mazbar HK Koç Ç E, Kemeal, Cenap, Ekonomni Cem. Ahmet Kondu oğlu Keçeci Bek. Yemenici esnati Es. Bükmeci oğlu, Berber esnaf Bek. Hamit, kaf. kasyalı. Şoför ve makinlstler cemiyeti Bak. esnat Ahmet İsmail, elektrik makinisti. Kunduracı esnaf Rs. nigahı miras oğlu. Binek aralağları Bçk. Mustafa, Kırkali oğlu. Demirci esnaf Bek. İbrahim, savrık oğlu. Helvacı Ve Şekerci esnaf Bek. Kadir, helvacı oğlu. Marangoz, taşcı dülger, yapıci esnaf Bek. Ali, taban oğlu. Alaba imalatçıları esnaf Bek. Mehmet, Şapcı. Yağcı esnaf Bek. Mehmet, Sarboş. SENİRKENT: Yurdumuzun ve uluslar siyasasını güveniliğini teş- kil eden boğazlarımızın hakimiye- tine kavuştuğumuz. şerefli günü- Mmüzü kutlularım. C. H. P. Segirkent; Şarbay Yigit. MELAZGİRT: Çanakkale ve Karadeniz - Boğazlarında - yurdun emniyetini koruyacak — tedbirleri istediğimiz gibi almak hakkımızı İlgili devletlerin tanıdıkları habe- rİnİ gece yarısından sonra sevinç- le aldık. Kaza halkı bu büyük mu- dyetin surur ve — heyecanı içindedir. Yurdumuzun — emniyeti millet hukukunun siyaneti yolunda böyle ebedi eserler bırakan Par- timizin başı ve milletin göz bebeği ulu öndere ve Partiniz. erkânına halkın minnet ve şükranlarile teb- riklerimizi arzederim. Tugal ( Şarbay ) HOZAT: Atatürk Türkiyesinin boğazlar - üzerindeki — hakimiyet bakkını cihana tanıtmağa muvaf- fak olan C H Partisine ve hükü- metine bütün kaza halkının minnet ve şükranlarını ve sonsuz saygıla- rını arzeylerim. Şarbay Baran. MADEN: Her alanda idrâk ey- dediğimiz büyük — muvaffakiytlere eklenen boğazlar hakimiyetini bi- ze kazandıran, Atatürk'ün yüksek mefküresini bir defa daha bütün dünyaya tanıttıran ulu öndere can- /dan minnet ve şükranlar içerisin- de bu mesut gece bütün maden iş arkadaşları tarafından coşkun tezahürlerle kutlulanmıştır. Ergani bakır ma. Güleman. KANLICA: Büyük Türk ulu- sunun bugün kavuştuğu boğazlar hakimiyeti her kalbi çarpan Türk yatandaşı gibi partimiz muhitinde deheran Atatürk yolunda yürü- yen vatandaşlarımız tarafından he- yecanla kutlulandı. Bizi bu unutul- Mmaz önemli güne kavuşturan ulu baş Atatürk'e partimiz namına de- Ti saygı ve tebriklerimizi sunarız. ustafa Cebeci (Çubuklu C. H.P.) KİGI : Türk milletinin saadet 've selametini her zaman yedi kud- tinizle temln ettiğiniz gibi bu kerre de Boğazların kapanması hu- susundaki muvaffakiyetlerinize ilce halkı namına teşekkürler, Ulusun başında çok yaşayınız. Özdemir Şarbay, Galip C.H.P. Aydın T. H. K,, Şakir Kızılay. ARDAHAN: Halk ve halktan doğan her yönden kütleler ve mü- esseler Boğazların tahkimi yolunda kazanılan zaferden dolayı ulu Baş: kanlmız — Atatürk'e Ardahan'lılar tebrik ve tazimlerini bir kerre da- ha arza kıymetli Partimizin tav: ut buyurmasını rica ile kazanılan zaferden dolayı sevgi ve tebrikle- rini arzederler. Arıkk İlçe ve Şarbay ; İlhan Ç.E.K;; Özaydin Kızılay. GEBZE: Dün akşam imzala. 'nan bogazlar muadedesi halkımızı derin ve ebedi sevinçlere gark etti. Cumhuriyet meydanında bin- derce halk hükümetin, partı ve or- dunun ebediyen yaşamasını diler ve şükranları sunmağa bizleri ön ettiler. Emla CH P. ve Şarbay, Meh- met Babacab Şarbay. ORHANELİ: Başarılan — ulü zaleri kutlularken Büyük ulusumu- zu ve partimizi tebrik eder ve hal- kımızın coşkun kıvanc ve sevinçle- Tini saygılarla sunarız. - Yılmaz (C. H.P.), Sarıkaya (Şarbay), Nuri (Spor), Sönmez (H.K.), Erden (Kızday), — Nall (C. E.) 'TEKİRDAG: — Montrö — zater mukavelesinin imzasını büyük h: yecanla dinlerken partinin el çehresinde acun barışsal b: Jığının eo önemlisini kutlular, d rin saygılarımı arzeylerim A. Aydın (Borsa encümen başkanı) SARIGÖL: Ordumuzun içinde ulu atamızın dehasile yaratılan devirleri muvvoflakiyetle başaran türk ulusunun yıllardan beri halline '€n büyük amaç edeceği boğazlar işinin milli menfaatimize uygun gekilde bitirilmesinden sonsuz kı- vanç duygularımızla bildiririz. Nahiye muhtarı Ahmet MALATYA: Rejimla / siyasa- mızın ve Türkün kudret ve Imanı- a dayanan varlığımızın yeni bir zaferi olan montrö muvaffakiyetini alkışlayan on binlerce halk parti- mize olan tam güven ve bağlılık- darının İblağına / miting - heyetini memur etmiştir. Derin sayğıları- mızla arzederim. Miting K B Erdem. AHLAT: Ulusun hakkını dün- yaya kabul ettirmek - hususundaki yüksek başarınızı Halk namına en derin saygı ve minnetle kutlularız. Günay Zir O., Sevimliköy T. H.K.B., Aksoy Şarbay BUCAK: Aziz — yurdumuzun can damarı olan Bogazlarımızın as- kerleştirildiğini bildiren telgrf hal kımızın heyecan ve alkışları ars sında okundu. Yurdun kara günle- rinde kurularak Ulusumuzu - zafer- den zatere götüren Yüksek - Parti- mizi yeni zaferinizden dolayı kut> dalar, Halkın sonsuz itimat ve inan- Jarını sunarız. Öztürk C H P., Emin Kızılay, Özünç ÇE., Ünal THK İSPİR: İçli dlleklerimlu bugün tahakkukunu öğrenerek çanakkale müldesi baberini alan İspirli'ler SAYFA 9 sonsuz narlar. Abdnllah 'Sarbay vİNÇ ve saygılarını su: ACIPAYAM : Montröde Boğaz- dar mükavelenamesinin ulusumu: zun adını yökseltecek şekilde im- zalanmasına muvatlak olan Cum- huriyet hükümetimizdir. Hükümet 've milletimizin dayandığı Partimiz için sizlere tebrik eder sonsuz saygılarımızı sunarız. Teler C. H. P. Ve Şarbay, Yılmaz Kamunbay. KADIKÖY: Boğazlar anlaş- masının Türk ulusu lehine sonuc bulmasından büyük - sevinç içinde geceyi geçiren halkımız şefimi- ze, Büyük İsmet İnönüne, Tevfik Rüştü Arasa ve Genel Kurmaya anlatmak için hiç bir deyim bula- mamaktadırlar Büyük milletimizin bu mesut gününü kutlularken say- gılarımı sunarım. Denizli 184 Islak. CHP EREĞLİ - Konya: Yurdumuzun emniyeti bakımından — hayati. bir değer ifadeseden boğazlar konte- ransının ulusal görüş ve düşünce- lerimize uyğun bir şekilde hal ol- duğunu haber alan Ereğli halkı cumuriyet meydanında büzük zafer gününü sevgi ve heyecan içinde kutluladılar, büyük şefimiz Atatür- kün yüce idare ve dehasından do- gan zafer müjdesinin verdiği son- suz sevinç içinde ereğlilerin min- 'net ve şükranlarını ve partiye o- dan bağlılıklarını arz ederiz. Erel C.H. P. ve Şarbay; Al- 'tan T. O.; Raniz Z. O.; Tezcan ÇE.K; Fahri T. H. K.; Sayın K.L. Hicaret odası'Bek. Altan, Ziraat O Bek. okuludak, Ç EK Tezcan, tay- yare şubesi Bek. Koyak Kızılay Bik. Saysayın. HİZAN: Ulusumuzum - güven liğini ve Cesenliğini sağlayacak montrödeki anlaşmadan ölürü ilçe merkezinde toplanan kadın erkek çocuk ve komşu köyler halkı bu günü sevinçle kutluladı. Şuurlu ça- lış ve başarıyı değerledi. Partiye bağlılıklarını bu. kerrede bildirir saygılarımızla arzeyleriz. Türker T H K., Abdullah K, Çeliker Köylüler adına, Ünsal Me- ting de bulunan kadınlar, Yahya Meting kurulu ve uray Baş. 'TORTUM : Elde edilen boğaz- lar müvâffakiyeti haberini — alan bütün Kaza halkının çoşkun se- viçlerini ve derin şükranlarını ar zederim. Esat, Z0. Güney. Şarbay C H P Hulüsl AYDIN : Kemalist Türkiyenin yetten dolayı gözlerimiz. sevinç yaşlarile “dolu olarak kutlular ve ona derin bağlılıklarımızı bir defa daha sunarız. Umurlu Urayı CH P. İbrabir İSPİR: Bağazların kapatılma #ını muvaltakiyetleneticelendirmek suretile refah ve saadet günlerine ulaştıran halâsakârlarımıza halkın sonsuz yüce minnet ve saygılarını arz ederim. Eren C. H. P. AKCAABAT: Lozan muahe- desile varlığımızı ve boğazlara ha kimiyeti dolayısile Türk ulusunun hatta cihan ulusunun her dürlü güvenini elde etmek ve cihana şe retler, benliğimizi - tanıtlırmak su- retiyle elde ettiğimiz. muvalfakis yetten dolayı sonsuz minnettarlı. #ımız ve şükranlarımızı sunarız. H. Kazancı C H P. Bas.