19 Ekim 1936 Tarihli Ulus Gazetesi Sayfa 1

19 Ekim 1936 tarihli Ulus Gazetesi Sayfa 1

ADIMIZ, ANDIMIZDIR 19 İLKTEŞRİN 1936 PAZARTESİ Son haberler üçüncü sayfamızdadır Geam HER YERDE 5 KURUŞ Sonbahar at yarışlarının üçüncü haftası Atatürkün de şereflendirdiği —. * dünkü yarışlar, güzel ve heyecanlı oldu Dost Afganistanın harbiye veziri bugün şehrimizde olacak İstanbul, 18 (Telefonla) — Birkaç gündenberi şehrimizde bulun- Makta olan dost Afganistan'ın Harbiye Veziri Serdar Mahmud Han Büyükada'da bir gezinli yaptıktan sonra bu akşam ekspresle Anka- raya hareket etmiştir. İsmet İnönü İzmirde Bzışlmk:ınımız pamuk plânı hakkındaki incelemelerine İzmirde devam ediyor İzmir, 18 (A.A.) — Başbakan İsmet İnönü bugün Halkevinde İzmir ve ci- varından gelen pamuk çiftçileriyle pa- Muk ekimi ve rejimi üzerinde uzun Lir Börüşmede bulunmuştur. İzmir, 18 (A.A.) — Şehrtimizde bu. Tunmakta olan başbakan İsmet İnönü beş yıllık pamuk plânının bir iki sene gibi kusa bir zamanda tatbiki Keteken tedbirlerin tesbiti hususunda Nazillide yaptıkları incelemelerine İz- Mirde de devam buyurmuş Gd R B. Celâl Bay Ereğlide Breğli «xKonya» 18 (A.A.) — İktısat Vekili Celâ! Bayar bugün trenle Ada- nadan Ereğli'ye gelerek bez fabrikasını için alınması tetkik etmiş, fabrikanın hitam bulmuş ve denemeyi bitirmiş, yakında faaliye- te geçmek Üzere bulunan vaziyetinden çok memnun kalmıştır. Celâl Bayar ay- Mi trenle Konya'ya hareket etmiştir. Fabrikanın yakında resmi küşadı yapı- lacağı haber alramıştır. Dış Bakanımız Ankaraya döndü Cenevreden dönerken Viyana ve Belgrada uğradıktan sonta — İstanbula gelen Dış İşler Bakanımız B. Tevfik Rüytü Aras dün Ankaraya avdet et- Müştir. Dış İşler Bakanımız istasyonda Ba- kanlar, saylavlar, kordiplomatik ve dış bakanlIık ileri gelenleri tarafından kar- Şelanmiştir. Resmimiz B. Aray'ı kendisini kar. şılamaya gelenlerle birlikte gösteriyor. a Vilâyetimizde pamuk yetiştiren se- kiz kazanın ilçebaylariyle birlikte İz- mir'e gelmiş olan büyük ve küçük pa- muk müstahsillerinin sabah saat 10 da başlayan ve geç vakte kadar süren ö. nemli bir toplantılarına başkanlık eden (Sonu 2. inci sayfada) Yarış ve islâh encümeninin hazırla. diğe sonbahar at yarışlarının üçüncüsü dün yapıldı. At koşularına karşı uyanan alâka ve havanın güzelliği hemen bütün ——— İhtilâleiler Oviedo şehrini de aldı'ar B. Azananın Fransaya kaçltığı şayiası Toledo, 18 (A.A.) — Havas Ajansı Mmuhabirinden: Sabahleyin general Varela'nın ordu- su, Toledo - Madrid yolu istikametin. de Madrid'e karşı taarruza kalkmıştır. Saat 13 de nasyonalist kuvvetler, Derley Ollas kasabasını zaptettiler, Bu kuvvetler, Villaluenza'ya doğru ilerli- yorlar. Bu ameliye, Madridi çevirmeye matuf hareketi bitirmiştir. Kızılların e- linde ancak Madrid - Valensiya doğru —a - Madrid üzerine taarruz başladı Harekâtı general Mola idare ediyor liğde, Madrid önündeki tahkimatın bir kaç güne kadar biteceğini ve bu tahki- matın en modern plânlara göre yapıl- mış olduğunu bildirmektedir, Tenerif, 18 (A-A.) — İhtilâlciler, Oviedoya taarruz etmekte olan asturili otuz bin maden İşçisini bozguna uğra- tarak dün şehre girmişlerdir. Galice gö- nüllülerinden mürekkeb ü çhücum biö- lüğü muhtelif noktalardan aynı zaman- da şehre girmiştir. İhrilâlcilerin Madrid etrafında yaptıkları çevirme hareketini göstreir harita yolu ile Madrid - Kuenca demiryolu vardır. Tenerrif, 18 (A.A.) — General Mo- la Madride karşı hareket icra etmekte olan bütün kuvvetlerin kumandanlığına tayin edilmiştir. Şimal kuvvetleri Escoriol'a birkaç kilometre mesafede bulunmakta — olup Naval - Karneroya kargı bir taarruz ha- »irlamaktadırlar Burgos, 18 (A.A.) — Madrid hükü- meti sü bakanı, radyoda verdiği bir teb- Hükümet kuvretleri, şehri terketme- den önce şehrin methalinde bulunan baruthaneye ateş vererek — berhava et- mişlerdir. Oviedo, 18 (A-A.) — Havas muha- biri ihtilâlcilerin dün saat 20,30 da Ovi- edo şehrine girmiş olduklarını bildir- mektedir. Oviedo, 18 (A.A.) — Havas muhabi- rinden: Dün akşam albay Alonso, bana aşağıdaki beyanatta bulundu * Martin fankaralıları bir araya toplamıştı diyebili. ) göre rekor teşkil edebilecek bir kalaba- riz. Belediye otobüsleri saat 13.30 dan | lık vardı. İpordomun iç açan güzelliği, itibaren alana gidip gelmeğe başlamış- | koşuların intizamla idaresi herkesi mem- lardı. Tribünlerde geçen yıl ve baftalara p nun ediyordu. - — ai Bu hafta koşuları seyre — gelenler ık atları tarımağa — başladıklarından müşterek ve çifte bahislere kar « şt alâka da artmıştı. Geçen hafta yüz elli dörder lira kazanan üç arkadaşın hi- kâyesi şanaını deneyenleri kişelerin ö- nüne toplamıştı. Büyük Önder Atatürk'ün yarış yerine teşrifleri de ankaralıları çok sevindirdi. İpodrumda zevk ve heyecan arttı. Atatürk, beraberlerinde Kamuı- tay Başkanı B. Abdülhalık Renda, Adliye Vekili B. Şükrü Saraçoğlu, (Sonu 5. inci sayfada) dolaşıyor “— Son günlerde kızı! zayiata uğradılar. (Sonu $. inci sayfada) ar Ççok Mevzilerimizin Habsburglar işi yine canlandı B. Şuşnig Avusturyanın müstakbel rejimi için plebisit yapılacağını söyliyor Bu sözler Londra'da hayret ve kaygı uyandırdı Viyana, 18 (A.A.) cephenin ikinci geçid resmi bugün bu- rada yapılmıştır. Cephenin 40.000 kadar azdısı bu ge- çidde hazır bulunmuş — ve ezcümle B. Şuşnig de nutuk söylemiştir: B. Şuşuig, söylediği nutukta, al- man - Avusturya anlaşmasının “nazlsm”e hiç bir tavizte bulunmadığını bildirmiş, Dolfus'un kahramanlığını anarak “Dol- fas olmasaydı Avusturyadan tariht bir hatıradan başka bir şey kalmıyacaktı" demiş, Avusturya vatanseverliğini tarif ederek bunun “ne siyah, ne yeşil, ne de bilhassa kızıl veya kahve rengi” olmadı- ğını söylemiş ve Avusturyarın müstak- bel rejimi için plebisite müracaat imkâ- nını derpiş eylemiştir. Belgrad mahfillerinin fikirleri Belgrad, 18 (A.A.) — B. Şuşnig'in mutku hakkında fikir yürüten siyasi mahfiller Avusturya hükümetinin yakın bir gelecekte Avusturya saltanatının . ade edilmesini derpiş edemiyeceğini be- yan etmektedir. Avusturyanın iç vazi- yeti, Almanya Avusturya münasebatının — Vatansever , şimdi bulunduğu hal, bilhassa millete lerarası vaziyet ile saltanatın avdetine karşı küçük antantın izhar etmekte ol duğu sarsılmaz muhalefet Avusturyada böyle bir şey yapılmasına meydan ver«e miyecektir. Salâhiyetli mahfillee, hemen hemen şüpheli bir takım ihtirazı kayıdlar der- (Sonu 3, üncü sayfada) Rudyard Kipling'in CENGEL KİTAB tefrikası dün bitti. Bugünden itibaren gene aynı muharririn “İKİNCİ CENKEL KİTABI” nt tefrikaya başlıyoruz. İKİNCİ CENGEL KİTABI, birincisinden daha büyük bir zevk ve alâka ile okunacaktır. Yeni tefrikamızı gene arka- daşımız Nurettin Artam türk- çeye çevirmektedir.