2 Ocak 1937 Tarihli Ulus Gazetesi Sayfa 6

2 Ocak 1937 tarihli Ulus Gazetesi Sayfa 6

- M. George VE'nın tememnileri # Tn —vian y yle kıral tarafından millete hitaben eli olan vir Ökdliğde. dcal “Varisi olduğum —necib vazifenin yesuliyetini takdir ediyorum. Bütün Britanya — İmparatorluğu dilletleriyle hükümdar arasındaki mü- asebetlerin esasını teşkil eden itimad â muhabbeti kuvvetlendirmeye çalışa- M. K rral Karolun Romen milletine temennileri Bükreş, 1 (A.A.) — Yılbaşı dolayı. kıral Karol dün gece radyoda Bemlekete hitaben beyanatta / buluna. demiştir ki : Ş Olam a» * temennilerinde bulunmakla bah- yarım. Her sene olduğu gibi bu sene iyi niyet sahibi adamların yardımiy- 'her kesin sevgi ve iymanına da- k memleketi ilerleme ve iyilik yo- yükseltmeye bütün kalbimle ça- a. Ruhumdan milletim için co- n muhabbetin anlaşılacağına ve mil- timin de buna aynı muhabbet ve mukabele edeceğine kaniim. az- / ve bütün gayretlerim iyi yapma. çok aziz milletimi tabii mukadde-i 'doğru sevketmeyi hedef tuta- cümhur reisinin söyledikleri ova, 1 (A.A.) — Yeni sene mü- iyle cumhur reisi elçileri kabul tir. Elçilerin en kıdemlisi Türkiye elçisi B. Ferid söylediği nutukta heyetinin ' Polonya hükümetiyle reisi cevabında Polonyanın “zor anlarda kurucu ve müsbet neti- varan politikasında — devam ede- k ,' esasın milletlerin karşılıklı şe- ne ve menfaatlerine riayet etme- leri olduğunu söylemiştir. .B Beneşin tememnileri 1936 senesi kadar tehlikeli “mr çünkü milletlerin daha “Beler elde etmiş olduklu 1936 da olduğu gibi dost- ““darı ve müttefikleri ile işbirliğinde de- — vam eyleyeceğini söylemiştir. Fransanın Ekonomik Reforması B. Blum, radyoda, hükümetin. milletten istediklerini anlattı Paris, 1 (A.A.) — B. Blum dün ak- şam 19.30 da radyo ile neşredilen bir nutuk söylemiştir. Bu nutukta - şöyle deniliyor: 'Ekonomik yenileşmeye imkân yok- tur. Çünkü böyle bir yeniliğin husule gelmesi imkânı ile işe başlanılır. Sulh işinde olduğu gibi.. Memleket kendi- urtarabilmek ve kurtuluşa kavuş- in evvelâ bu işin olacağına iman ir. Bugün memleket bu imana sahibtir. Başvekil bundan sonra bütün sosyal #ınıfların basiret ve kiyasetine müraca- at etmiş ve şöyle der “— Düşünceler koymakta çok acele < essüs etmemiş servetlerden val meden hisse aramaları doğru de, Başvekil şu noktaları hatırlatmıştı 1 — Amele kütlelerinin sosyal karı» şıklıklara kendilerinin en başta fayda- Janacakları iş revacına mâni olmamala- 2 — Artırım yapmakta olan kütle- derden paralarını gayesizce bi derini, — Sermaye sahiplerinden memle- le dayanışmalarını kaybetmemele. tatbik mevküne lenlerin henüz te- el ket rini, Başvektl bugün iktidar mevkiinde bulunan hükümetin takib etmekte oldu. ğu Hberalizm siyasetinin bundan evel- ki bütün hükümetlerin politikasından daha kuvvetli olduğunu söylemiştir. Blum sözüne - devamla şöyle de- miştir: Hükümet sosyalist değildir. Fa- kat rejimin şimdiki cemiyetin çerçeve. #i içinde azami mikdarda nizam, adalet 've refah temin etmek gayesinin peşin- den koşmaktadır. Ve bunun için de mü- Tacaat edeceği usul cumhuriyetçi kanuı nudur. Ve icabında bütün sosyal taba- kalar arasında dostça dayanç vücuda ge lecek bir anlaşmadır. Biz milli menfaa- 'tin manâsını anlayan bütün - insanlarla çalışmak arzusundayız. Vatandaşlar. da hüsule gelecek birlik büyük bir irimizin dediği gibi en büyük emeli- Paris, 1 (A.A.) — Başbakan Blum radyo ile millete hitaben yaptığı beya- natta sulha imanr olduğunu bütün an- daşmazlıktarın adalet, eşitli mışma ile halledilmesinin ve de normal ve emin bir hayat elde etme- lerinin mümkün olduğuna kani bulun duğunü söylemiştir. Yeni yıl dolayısiyle Jevlet ve hükümet adamlarının milletlerine dilekleri GA LA a N aNK DAT GGT T GG B. Metaksasın elen milletine iyi temennileri Atina, 1 (A.A.) — Başbakan B. Me- 'taksas, yeni yıl münasebetiyle millete temennilerde bulunan de diyor ki “Elen milletine temennilerimi dirirken di vinç hisleri duyuyorum. Milleti türlü demagojik - hayallerden kurtul- muş, kalbi Yunanistan için aşkla dolu, onun manevi fikri ve maddi yükselme- Si için çalıştığını görmek istiyor ve v bu güzel yolda muvaffaki- beyannamesin. in bir vazife ifası ve se- her yılının yüksek başarılar devre. si olacağını, çalışkan halk sınıflarının hükümetin say ve gayretlerinin veri ni göreceklerini ve arzu edilen birliğin elenlerin kalblerinde gerçekleşeceğini ümid ve temenni ediyorum. Kadın erkek her yunanlının 1937 yı- İt içinde müşterek yurda hizmet - için mümkün olanı yapacağını ümid ve te- menni ediyor ve bu gayeyi €lde etmek için olan arzu ve azmime yorulmaz ve sarsılmaz bir şekilde devam edeceğimi ilân ediyorum. Bu memleketin erkek, kadın bütün yatandaşlarına, denizde yolculuk eden. lerle yabaner memleketlerde - bulunar yatandaşlara samimi sevgi ve selâmımı in en hararetli temenni- ve yeni sene iç derimi bildiri: BB. Hitler ve Göbels Yeni yıl dolayısiyle Nasyonal Sosyalizm'in gerçekleştirdiği eserlerden bahsettiler Berlin, 1 (A.A.) — Yeni sene mi sebetiyle nasyonal sosyalist partisine karşı bir beyanname neşreden B. Hit- der ezcümle şunları söylemiştir: “— Nasyonal sosyalizm 1933 de ik- tidar mevküne geldiği gün alman mil- letinden bana dört senelik bir mühlet vermesini istedim. “Düşkün, onurunu kaybetmiş, sıyasal bozgun ve manevi çökme halinde olan bir. millet yeniden ayaklanmıştır. Bu mucize nasyonal sos- yalizmin eseridir. Büyük milli kalkın- mayı hazırlamak, tanzim etmek ve ba- şarmış olmak şerefi nasyonal sosyaliz- me aiddir. Almanya, gitgide artan bir şekilde, beşeriyetin düşmanı olan komü- nizme karşı Avrupa medeniyetinin bir kalesi olacaktır. Tanrı, milletimizin bu kalkınma ha- reketini korumuştur. Bu dört senenin sonunda, sarsılmaz. saç i, imanları ve fedakârlıkları ile, giriştiğim eseri ba- şarmaya yardım eden bütün arkadaşla- rıma teşekkür ederim. Versay muahe desinin siyasi - zincirlerinden kurtulan millet, gelecek dört sene içinde de eko- momik bağlarını koparacaktır. Bu yeni senenin.başında, milletimize karşı zafa düşmek bilmiyen bir sevgi i- de dolu olarak, onu bütün tehlikelerden 've bütün sefaletlerden - korumak - için hiç bir fedakârlıktan ve hiç bir mahru- miyetten - çekinmiyeceğiz. Bu şekilde hareket ettiğimiz - takdirde tanı mişte olduğu gibi gelecekte de ruyacaktır. Onun büyüklüğü karşısında eğilerek milletimizi ve çalışmamızı tak- dis etmesini dileriz.” B. Göbels'in hitabesi Berlin, 1 (A.A.) — Dr. Göbels dün 'akşam radyo ile şu nutku söylemiştir: '— Giden sene bizi düşüncelerimizi. den ve endişelerimizden kurtarıyor. Fa. kat 1918 ile 1933 arasında yaşamış ol- duğumuz acı devrelere nisbetle diyebi- liriz ki Almanya yeniden saadete ka- vuşmuştur. İhtilâlin ilk senelerinde ek- tiğimiz tohumlar bugün mahsul verme ğe başlamıştır. Başka memleketlerin iç işlerine ka- rışmak âdetimiz değildir. Fakat Alman- yanın, başka memleketlerde hüküm sü- ren derdlerden ve - buhranlardan uzak olduğunu görmekle bahtiyar oluyoruz.” Bundan sonra B. Göbels, Hitler fır- kasının iktidar mevküne geldiği tarih- 'ten 936 yılının sonuna kadar yapılan iş- lerden bahsetmiş, ve geçen sene içinde bütün demokratik devletlerde inhitat e- serleri görüldüğünü halbuki Hitler'in kurduğu sağlam temelli ve otoriter ida- renin bu türlü sarsıntılardan tamamen uzak kaldığını söylemiştir. Göbels sözlerine, bir devletin ekono- mik hareketlerinin muvaffak olabilmesi için mutlaka sıyasal bir takım hareketler yapmak lüzumunu ve Almanyanın 936 yılında ekonomik sahada attığı adımla- rın muvaffakiyetini temin etmek için bazı sıyasal hareketlerde bulunmuş ol- düğünü hatırlatarak devam . etmiş ve 'nutkunu şöyle bitirmiştir. “— Almanya sulh istiyor, fakat si- Tâhli milletler tarafından çevrilmiş olan müdafaasız bir milletin durmadan harb tehlikesine maruz bulunduğunu da idrâk ediyor. Şerefini temin eden alman dev- leti hürriyetinden istifade ve sulh mücadelesine devam etmektedir.,, B. Köseivanof, 937 nin balkanlar için bir sulh yılı olmasını temenni etti Sofya, 1 (A.A.) — Başbakan Köse- İvanof, bugün kıral, elçiler ve hükümet ileri gelenleri hazır bulunduğu bir ru- hani âyin münasebetiyle söylediği nu- tukta, bulgar milletine saadetli bir yeni de bulunmuş ve hükü- metin içerde asayişi ve komşulariyle iyi münasebatı devam ettirmek ve büyük devletlerin itimadını kazanmak fettiği gayretleri ehemiyetle kaydeyle- dikten sonra Bulgaristan ile Yugoslav- 'ya arasında bir dostluk paktı imzalana- cağını bildirmiş ve bu paktın 1937 de Balkan sulhu için hayırlı bir alâmet ol- duğunu söylemiştir. sene temeni Gündelik AĞAÇ DÜŞMANLIĞI (Başı 1. inci sayfada) Silâhlı kuvvetlerin gelemiyeceği kadar uzak, barmamıyacağı kadar gerilemenin ve kötülemenin başlan- gict olmuştur. O tarihten başlıyarak türk köylüsü silâhmi attı sopa kul - landı. Sırmalı çuha çepkenini soyun- du alaca bezinden entari giyindi. şeğe bindi. Evlerin kü- mesleşmesi, üst üste yığılması, ka- pıların ancak eşek ve keçi geçirecek kadar sanların hayvan- larla bir arada yatması bu. sosyal sar'anm neticeleridir. Ve büyük ormanların sönmesi- ne de başlıca sebeb budur O devirde alanlarında — in- san çoğalan her orman yavaş yavaş erimeğe mahküm — olu yordu. Şimdi çıplak ve kısı raklar üzerinde uyukladığını ümüz binlerce gölgesiz ve kuru kö- f duğuna bizi kandıracak tarihi olojik belgeler çoktur. On beş yıl evvel evlerini — sele kaptırmış bir köye şu suali sormuş- leli sel gelir oldu ve bir başkası köyün ağaçtan yapılmış evlerini göstererek ilâve et- Bütün bu evler o korunun Srck yeiek HL biz de galiba kerpiçe başlıyacağız. Ben cümhuriyetin bitişiğindeki seneler içinde ağacı ile beraber ne- şesini, sıhhatini ve gayretini bitirmiş köylerin bir çoğunu tanırım. Karadeniz boyunca uzanan or - manlı dağların üzerinde isimleri alan- bir çok köyler vardır. Alan, orman lerinde ufak acıklıklar demek oldu- u halde bu köyler âdeta ovalar or - tasında bulunuyorlar. O çam orman- larını, bir de küçük bir köyün yaptı- ârbu cıplaklığı görmek kadar feci bir şey olamaz. Fakat bugün dahi binlerce köy Toros ve Anti Toros'un ağaclı yük- sekliklerinin içinde aynı büyük faci- ayı aynı sürat ve dehşetle devam et- tirin gidiyor. Garip bir tezattır. Kücük köy or- manı Ormanı olmrvan köy asla büyümez. Köyün küçüğü — ise geriliği ve yoksulluğu içinde mıhla- * nıp kalmağ amahkümdur. Cümhuri- yet Hükümeti sırası gelmiş olan bu büyük yarava karşı ondurucu ve sağlayıcı tedbirleri almış bulunuyor. Fakat bu işte muvaffakiyet ancak el- birliğile ve milletçe ve orman söndü- ren sosyal ağaç ve orman sevgisi İer köy içtü kar kavu yanılıkmını hai kânmı hazırlamak kanunla - beraber yerli ve ulusal teşekküllerin ve mesul idare adamlarının teker teker suurla ve devamlı olarak harekete gelmesi- ni bekliyor. H. Reşid Tankut —— Tefrikar No: 116 BİLİNMİYEN Yazar Türkçeye çeviren: NASUHİ Ferdin ve süphesiz Mesi, yüksek şibihinsanlarda olduğu eden kanunlar, evl. değil, kendi çocul 'nizm yalnız daha kuvvetli zekânın ve cesaretin de iri olduğu Tine imkân verebilecektir. Bu aileler i: /güzide kimselerin çıkması İNSAN r. ALEXİS CARREL in en mükemmel surette in- — kişafı için muayyen bir emniyet elzemdir. Ev- muvakkat bir birleşme ol - maktan kurtulmalıdır. Erkekle kadının birleş - dınlar, doktor, ıYkıı veya profesör olmak icin litede insanlar ir terbiye alma- Gönül arzusiyle tatbik edilecek — olan - öje- timali olan bir aris- “tokrasi teşkil edebileceklerdir. Modern cemiyet, bütün vasıtalariyle, insan ırkını ıslah etmelidir. Evlenmelerinde gösterdikleri sağduyu sayesin- de jeniler doğmasına sebeb hariyetlerinden daha BAYDAR Tunmak gerektir. Vazifemi entelektüel ve ahlâki ha gibi, hiç bugünün Ka- M Ferdin yetişiminin fizik etmek, bütün kudretle içinden iç mayilerin ve guddelerin surette mükâfatlandırmak için bu maz - sek mali menfaat ve daha büyük bir şeref olamaz deniyetimizdeki mürekkeblik sonsuzdur. kimse kendi mekanizmalarını bilmemektedir. Halbuki bu mekanizmalar bilinmek ve idare o- süyük meselelerinin hal hemiyetli bir merhale olabilecektir . Ferdin yetişimine aid bilgilerimiz henüz pek eksik olmakla beraber onlar gene bize ferdin vücudunun ve ruhunun teşekkülüne müdahale in tekâmülüne yardım- da bulunmak ve arzularımızın tabii kanunlar: dan uzaklaşmaması şartiyle onu arzumuza göre bir şekle koymak iktidarını veri ayrı usul vardır. Bunlardan birincisi, nesiclerin, olmuş olanları sosyal - si Bu usüller, i yapabilmek tesis etmek, line doğru e - deği 'nız bir kısmma likte dahi hükümlerini icr de kati izlerini bırakmaktadırlar. in fizik ve şimik unsurları, bilin diği gibi, nesicleri ve aklı derin surette tadil et mek kabiliyetindirler. Dayanıklı ve cüretli adam- lar' yetiştirmek için dağların uzun kışlarını, bir- den bire kavrulan veya donan değişik mev- simli memleketleri; kat ferd üzerin Diş müh ve şimik âmilleri hüküm sürdüğü, Emrimizde üç bünyesini ve zihni liyetleri tadil edebilecek bazı şimik maddele- Ti uzviyete ithal etmekten ibarettir. İkincisi, vü- cudun ve şuurun bütün faaliyetlerinin nâzımı olan intıibak mekanizmalarını, dış mühiti müna surette tadil ederek, tal cüsü, uzviyetin tekâmülünü ya ferdi bizzat kendi haletler husule getirmekten ıbarettir. lojik mahiyette âletlerden kullanılması güçtür ve kati neticeli de . Bunların istimal tarzını henüz noksan olarak biliyoruz. Bunların tesiri u: fakir ve taşlarla örtülü diyarları kullanmak lâ - zımdır. Çetin ve ateşli mektebleri, güneşin daima pırıldac retin dajima müsavi olduğu cenup memleketle- inşaya ıcbar eden zihni ik, şimik, psikolojik ve fiziyo- faydalanırlar. Bu jsar etmemekte bütün cüm etmektedirler. Fa - lerdir. soğuk sislerin ve az ışığın ların dövdüğü; toprağı fırtı güzideleri - yetiştirecek Ğ1 ve hara - rin ahlâki enerjisi, sinir muvazer kavemeti çoğalır. İspanya güneşi altında İskan- dinavya kışları olan Gıdalardaki şimik maddeleri: dimaği faaliyetler üzerindeki tesirlerini henüz pek iyi bilmiyoruz. Hekimlerin bu — husustaki düşüncelerinde pek az kıymet vardır, zira mu « ayyen bir tegaddinin tesirini bile insanlar üzerinde, kâfi derecede devamlı tecr beler yapmamışlardır. Fakat biliyoruz ki mişte, kendi rinde değil bu gibi mmtakalarda kurmalıdır. Ri- ra ve Florida ancak mütereddilere, hastalara, rlara ve kısa bir müddet dinlenmeğe muh- taç normal kimselere elverişli ir. Soğuktan sie şiddetli güneşe, yağmur , hulâsa, şimal mıntaka» simal Amerikası ikliminin eski zaman Yankee'sinin efsanevi kuvvet ve yılmazlığının sebeblerinden biri idi. İnsanlar iklimin çetinliğinden kendiles rini evlerinin konforu ve hayatlarının oturgan- 1 ile korumağa alıştıkları zamandan beri bu âmiller tesirlerini hemen tamamiyle kaybetmiş- iyolojik ve ilmek - için, "ıplarına zekâları, sertlikleri ” ve cesaretleriyle hükmetmiş olan ırkımızın ferdleri daha çok et, kaba un ve alkolle beslenmişlerdi. / (Sonu var)