11 Ekim 1937 Tarihli Ulus Gazetesi Sayfa 1

11 Ekim 1937 tarihli Ulus Gazetesi Sayfa 1

A DIMIZ, ULUS ANDIMIZDIR HERYERDE ( DAZARTESİ 5 1, 11 KURUŞ | Birinci Teşrin 1937 Tel : Başmuharrir 1063 Yazı İşleri Müd. 1067 18 inci Yıl No. 5822 Ege bölgesinde manevralar başarı ile devam ediyor Büyük Trakya manevralarında bir tank hücumut Japonlar yakında Şanghayda umumi taarruza geçecekler Japon bakanları arasında görüş ayrılığı var Şimali Çinde bir tarlada gizlenen japon mitralyözcüleri Tokyo, 10 (A.A.) — Domei ajansından: Şanghaydan bildirildiği- he göre Şanghaydaki japon kuvvetleri başkumandanı general İvane tsui, gazetecilere beyanatta bulunarak pek yakmda umumi taar- Tuzu yapmağa ve Şanghayda bulunan bütün Çin kıtalarından Şang- hayı temizlemeğe karar vermiş olduğunu bildirmiştir. (Somu 3 üncüde) Bi n a aet ğ ee Italyan notasının akisleri Pöti Parizyen gazetesine göre Nota Paris ve Londrada hayal inkisarı uyandırdı Paris, 10 (A.A.) — Paris gazeteleri italyan hükümetinin İspanya işi akkındaki müşterek ingiliz - fransız notasına verdiği cevab etrafında Mütalealar yürütmektedirler. Övr gazetlesi diyor ki: “İtalyan cevabı nazik bir tarzda yazılmış olmasına rağmen şimdiye dar Paris ve Londranın Musolini” den aldıkları red cevablarının en Ağırıdır. İlk defa olaraktır ki dün akşam yüksek fransız diplomasi mah- illerinde -gır bir eda ile şöyle deniyordu: fransızlar için artık mesele ranko ve Valensiya meselesi olmaktan çıkmıştır. Şimdi doğrudan Oğruya Fransanın emniyeti mevzuubahs olmaktadır. Figaro şöyle yazıyor: * İtalyanın 1936 ağustosunda gönül- İülerin yasak edilmesini istemiş olduğu Yoğrudur. Fakat kendi arzulariyle giden Rönüllüler ile emirle gönderilen munta - B. Eden kralla görüştü Londra, 10 ÇA.A.) — Dış bakanı B. Eden, İskoçya'da kıralın bulunduğu Bak- l moral şatosuna giderek kıralla görüşmüş- (Sonu 3. üncü sayıfada) tür. Aydın, 10 (Hususi) — Büyük Ege manevraları bugün de, faaliyetle devam etti. Kuşadasına kuvvet ihraç — ettikten sonra ileri mevzileri işgale çalışan mavi- lerle kırmızılar arasında ilk karşılaşma- lar oldu. Her iki taraf, kuvvetlerini har- ba soktular. Asıl vaziyet yarın belli ola- caktır. Bu akşam geç vakit yeni vaziyete gö- ve iki taraf kurmaylarının yeni tedbir « ler alması ve harbın yarın daha entere- san safhalar arzetmesi bekleniyor. , Manevralar, Ege'de büyük bir alâka ile takib edilmektedir. Ayın on dördün- de yapılacak olan geçid töreninde bu- hunmak üzere bütün yakın vilâyetlerden birçok kimseler gelmektedir. Yugoslavya'da Yeni n;ı—halefet partisi hakkında ”. . . . .. .. hükümetin görüşü Belgrad, 10 (A.A.) — Avala ajandı muhalefet partileri arasında — kurulan blokun programı hakkında hükümet mahfillerinin görüşünü bildiren bir teb- liğ neşretmiştir. Bu tebliğe göre; “Muhalefet arasındaki anlaşma as. la Hırvat meselesini halletmemektedir. Muhalefetin üzerinde uyuştuğu — pro. gram katf ana yasanın tanzimine inti- zaren muvakkat bir ana yada — tanzimi için hakikt bir hükümet darbesini ta- zammun eylemektedir. Bu kati yasanın ite tanzimi fevkalâde güçlüğe uğrıya- caktır. Çünkü Sırp, Hirvat ve Sloven. (Sonu 5. inci sayılada) 29 ilk teşrinde 28 büyük sayfa çıkacak olan Sade yazı, havadi. bakımından değil, ilân bakımından da okuyu- cularının alâkasını çekecek suret- te hazırlanmaktadır ve UI.US Sinema sayfaları, ka- mn, çocuk, spor say- daları ve romanla- rından manda ayrıca Hırf okuyucularına hizmet etmek maksadiyle bir de küçük ilânlar sütunu açmaktadır. Bu — ilânlarla güttüğümüz gaye sadece — okuyucuları- mızin husüsi işlerini kolaylaştırmak, iş arayanla işçiyi, mal sahibi ile kiracıyı veya müşteriyi temas haline koymaktır. Kiralık apartımanınız mı var? Bir apartıman mı kiralamak istiyor- sunuz? Bir kâtibe, bir muhasibe, veyahud bir dülgere, bir hizmet- çiye, bir işçiye, bir. mürebbiyeye ihtiyacınız mı var? Meselâ bir ha- lı, bir buz dolabı, bir piyano, elden düşme bir radyo bir soba mı sata- caksınız? Doğrudan doğruya bu sütuna ilân verebilirsiniz, Bu ilânların şartları ve ne zaman başlıyacağı hakkında yakında taf. silât vereceğiz. ÇÇÇT ÖŞ EANEE LA Akdenizde Hükümetçilere ait bir vapur topa tutulup batırıldı Bone, 10 (A.A.) — Bu sabah, Sovyet Rusyadan gelerek İspanyaya gitmekte olan, Valansiya hükümetine âid ispanyol Kabo Santome va- puru Cezair kıyılarından 45 mil açıkta Lakallo ile Bone arasında iki destroyerin hücumuna uğramıştır. Destroyerler vapura ateş açarak kıç tarafında yangın çıkarmışlardır. Vapur yardım istiyerek Rosa bur- nunda karaya oturmuş ve öğle üzeri bir iştial neticesinde tamamiyle batmıştır. Balıkçı gemileri kurtarılabilen tayfayı Lakallo'ya getirmiş- lerdir. Fransız deniz tayyareleri mütecavizleri aramışlar ise de bula- mamışlardır. Dünkü koşular çok güzel geçti Dünkü koşuları heyecanla seytedenlerden bir grup Sonbahar at yarışlarının ikinci haftası da çok enteresan geçti. Bu mevsimde az bulunan güzel hava ipodromun tamamen denilebilecek bir şekilde dolmasına vesile oldu. Bahsi müşterekte oynayanların ade- di gene pek çoktu. Gişelerin önünde bilet ve para alma'. zevk halini alıyor, ve herkes mühim bir mesele hallediyormuş gibi mütemadiyen eski ve yeni programları karıştırara k bahislere iştirâk ediyordu. Birinci yarış: Birinci yarış tam saat üçte baş- ladı, Dört ve daha yukarı yaştaki halis kan ingiliz at ve kısraklara mahsustu. 2000 metrelik bu koşuya aşağıda ya- zılı yüzbaşı Burhanın Betyarı, Nuri Sümerin Fleur d'Amour'u, İsmail Tek- çenin Çelenk'i ve Cahid Apaydının Ö. nüsar'r girdi; neticede tahminler hilâ- fıma Çelenk birinci, Fleur d'Amour İ- kinci oldu. Birinciye ganyan 290. plâse 170 ve ikinciye plâse 460 kuruş verildi. Fleur d'Amour bü yarışta bir sürpriz yaptı. İkinci koşu: İkinci koşu, tiftik koşusu: üç yaşın- daki yerli yarım kan ingiliz ezkek ve dişi taylara mahsus olan 1400 metrelik bu yarışa beş hayvan girdi: İhsanın Tezkan'ı, Said Halimin Sağnak'ı Atmanın Malkap'ı Kâhyâ öğ- lunun Ülker'i ve Yakubun Ozagan'ı. Sağnak bu mesafe Üüzerinde de biç yorulmadan rahat rahat birinci, Mal- kap ikinci oldu. Ganyana 120, plâseye 110 ve ikinci plâseye 120 kuruş verildi. Üçüncü koşu: Üçüncü koğu, Ziraat bankası koşusu: Üç ve daha yukarı yaştaki haliskan ingiliz at ve kısraklarına mahsus - olan 2200 metrelik bugünün en heyecanlı koşusuna beş at girdi; Said Halimin Co- pain'i (60 kilo), Novis (51,5) kilo, Asım Çırparın Dandi'si 58 kilo, Fiktet Atlının 'Tomru'su 54 kilo ve Salih Temel'in Gir- gin'i 47 kilo ile koştu. Dandi Said Halimin Copain ve No- vis'ini vurarak birinci geldi. Novis ikin- ci oldu. Ganyana 160 plâseye 110 kuruş ve ikinci plâseye 120 kuruş verildi. Dördüncü koşu: Dördüncü koşu, dört ve daha yukarı yaştaki yerli yarım kan ingiliz at ve kıs- (Sonu $. inci sayıfada) İstanbul'ği güreşler Mülâyim Galatis'i | tuşla yendi İstanbul, 14 (ALA.) — Şehrimize gelen yunanlı profesyonel serbest gü reşçilerle türk' pehlivanları arasındaki müsabakalar bugün Taksim stadyomun- da, oldukça kalabalık bir halk kütisi önünde yapıldı. Bu müsabakaların daha geniş bir programla ve Türkiye — başpehlivanı Tekirdağlı Hüseyinin de iştirakiyle ya. pılması mukarrerdi. Fakat Tekirdağlı. nın, hava kurumu tarafından tertib a. dilen güreşlere iştirak için memleke- tinde bulunması bugünkü müsabakalar. da yer almasına mani olmuştu. İlk güreş İlk güreşi — Karacabeyli — İsmaille *“Yunanistanın Cim Londostan — son. ra en İyi serbest güreşçisi” diye tak. dim edilen Panagos yaptılar. Yunanlı Karacabeyli İsmailden en aşağı on, on iki kilo kadar da ağırdı. Evvelâ iki güreşçi biribirini dene- diler. Karacabeyli, karşısındaki iri peb livanın değerini bilmediği için daima müdafaada kalıyordu. Panagosun ken: dine emin güreşe başladığı ve tam dör. düncü dakikada bir kafa — kol kaptığı görüldü. Pakat İsmail güzel bir sıytı. lışla tehlikeyi atlattı ve Panagosu bas- tırdı. Güreşin bundan sonrası yunanlının (Sonu $. inci sayıfaria)